Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Onko laittaa jakoon tuota koodia autohotkeylle millä saa päänäytön vaihdettua? Eihän se koodi varmasti suoraan toimi, mutta olisi hyvä pohja mistä lähteä itse rakentamaan/muokkaamaan.
Itse asiassa näytön vaihtoon onkin käytössä nircmd.
Sivun lopussa latauslinkki.

Käytössä kaksi .bat tiedostoa joita vuorotellaan Stream deckin multi action switch nappulalla.
Koodi yksinkertaisuudessaan:
@echo off
cd "C:\nircmd-x64"
nircmd.exe setprimarydisplay 1

Ja tuosta varmaan osaa päätellä miltä toisen .bat tiedoston sisältö näyttää.


Autohotkeyn otinkin vasta käyttöön, kun ei tuolla tai perus windowssin komennoilla onnistunut trackir softan sammutus niin että olis sammuttanut myös kameran.
Laiskana en sitte jaksanu ruveta autohotkeyn scripteillä näyttöjen vaihtoa harrastamaan ku tuo nircmd pelaa ku junan vessa.
 
Viimeksi muokattu:
Moro!
Tässä hieman rattikuumetta tullut päälle.
Olisi hakusessa ”DFGT”lle korvaaja..
Hintahaarukka olisi 300-500€
Tuossa katsellut Thrustmasterin T300 RS GTEtä. Olisiko se järkevin korvaaja vanhukselle?
Vai onko samassa hintaluokassa jotain muuta mahdollisesti parempaa pyöriteltävää?
 
Onko vinkkejä miten saada DFGT kääntösäde isommaksi kuin 220 astetta? Ajureissa ei anna edes näkyviin valintaa astemäärän säädölle.
 
Onko vinkkejä miten saada DFGT kääntösäde isommaksi kuin 220 astetta? Ajureissa ei anna edes näkyviin valintaa astemäärän säädölle.
Oletko kokeillut esim. mitä tässä videossa näytetään? Säätö pitäisi olla softassa/ajureissa tuon mukaan 900 astetta. Jos siis kyse on Logitech Driving Forge GT ratista?
 
Onko vinkkejä miten saada DFGT kääntösäde isommaksi kuin 220 astetta? Ajureissa ei anna edes näkyviin valintaa astemäärän säädölle.
Onko käytössä logitech gaming software 5.10.127 softa/ajuri? Tuossa pitäisi olla astemäärä valittavissa liukusäätimellä 900 asti (tää softa pitää jättää auki työpöydälle jotta se pysyy aktiivisena pelin aikana).
 
Onko vinkkejä miten saada DFGT kääntösäde isommaksi kuin 220 astetta? Ajureissa ei anna edes näkyviin valintaa astemäärän säädölle.
Kokeile toista usb porttia. Onhan virtajohto kunnolla kiinni? Itsellä tunnistaa ratin vaikka ei olisi johtoa kiinni mutta ei anna tehdä säätöjä.
 
Olisi hakusessa ”DFGT”lle korvaaja..
Hintahaarukka olisi 300-500€

Fanatek CSL DD. Tulee halvemmaksi ostaa suoraan sellainen minkä ostaa kuitenkin jossain välissä. Tosin tuohon tulee ratin hinta päälle, mutta voi koittaa saada edukkaasti käytettynäkin.

Päivityksen 8Nm saa itse tehtyä 50 panostuksella vrt fanan omaan 150 hintaan.
 
Moro!
Tässä hieman rattikuumetta tullut päälle.
Olisi hakusessa ”DFGT”lle korvaaja..
Hintahaarukka olisi 300-500€
Tuossa katsellut Thrustmasterin T300 RS GTEtä. Olisiko se järkevin korvaaja vanhukselle?
Vai onko samassa hintaluokassa jotain muuta mahdollisesti parempaa pyöriteltävää?
Itse päivitin juuri syksyllä DFGT -> T300 RS GTE. Erittäin tyytyväinen olen ollut. Tosin T-LCM polkimet laitoin juuri tilaukseen, kun halusin load cell-jarrun.

Ps. Jos jollain täällä tarvetta noille T300 GTE:n mukana tulleille polkimille niin laittakaahan viestiä jos kaupanteko kiinnostaa.
 
Onko täällä ketään jolla olisi toiminut Fanatecin vaihdekeppi H-kaaviolla täysin virheettömästi?

Muutaman kerran itse avanut sen ja jokaisella kerralla luullut että alkoi toimimaan.
Parilla kerralla pistänyt teippiä piirilevyn alle jollainen korjaustapa on esitetty Fanan foorumilla.
Magneetit eivät olleet liikkuneet.
Jostain syystä toimii jonkin aikaa, mutta sitten alkaa taas vaihdemissit eli pistät 3, niin tuleekin 1 tai 4 ja 2.

Joku suositteli poistamaan kaikki alkuperäiset rasvat ja laittamaan sähköliitoksille suojarasvaksi tarkoitettua silikonirasvaa.
Rasvat poistin shifterin yläkerrasta enkä mitään muuta, taas toimii kuin unelma...mutta kuinka kauan.

Tosin väittävät että pelkkä avaaminen saa sen toimimaan hetkeksi kunnes taas alkaa kikottelemaan.
Mystinen aparaatti :hmm:
 
Onko täällä ketään jolla olisi toiminut Fanatecin vaihdekeppi H-kaaviolla täysin virheettömästi?

Muutaman kerran itse avanut sen ja jokaisella kerralla luullut että alkoi toimimaan.
Parilla kerralla pistänyt teippiä piirilevyn alle jollainen korjaustapa on esitetty Fanan foorumilla.
Magneetit eivät olleet liikkuneet.
Jostain syystä toimii jonkin aikaa, mutta sitten alkaa taas vaihdemissit eli pistät 3, niin tuleekin 1 tai 4 ja 2.

Joku suositteli poistamaan kaikki alkuperäiset rasvat ja laittamaan sähköliitoksille suojarasvaksi tarkoitettua silikonirasvaa.
Rasvat poistin shifterin yläkerrasta enkä mitään muuta, taas toimii kuin unelma...mutta kuinka kauan.

Tosin väittävät että pelkkä avaaminen saa sen toimimaan hetkeksi kunnes taas alkaa kikottelemaan.
Mystinen aparaatti :hmm:

Samanlaista mutuilua enkä tiedä onko tämä tullut vastaan mutta Karl väittää että hänellä piirilevyjen isopropanolipesu olisi poistanut tuon kokonaan. Videon perusteella viikoiksi mutta kommenteissa vastasi jollekin ettei ole tuon jälkeenkään näkynyt ainakaan pariin kuukauteen:

 
Onko täällä ketään jolla olisi toiminut Fanatecin vaihdekeppi H-kaaviolla täysin virheettömästi?

Muutaman kerran itse avanut sen ja jokaisella kerralla luullut että alkoi toimimaan.
Parilla kerralla pistänyt teippiä piirilevyn alle jollainen korjaustapa on esitetty Fanan foorumilla.
Magneetit eivät olleet liikkuneet.
Jostain syystä toimii jonkin aikaa, mutta sitten alkaa taas vaihdemissit eli pistät 3, niin tuleekin 1 tai 4 ja 2.

Joku suositteli poistamaan kaikki alkuperäiset rasvat ja laittamaan sähköliitoksille suojarasvaksi tarkoitettua silikonirasvaa.
Rasvat poistin shifterin yläkerrasta enkä mitään muuta, taas toimii kuin unelma...mutta kuinka kauan.

Tosin väittävät että pelkkä avaaminen saa sen toimimaan hetkeksi kunnes taas alkaa kikottelemaan.
Mystinen aparaatti :hmm:

Kerran on mennyt johto sisältä poikki mutta muuten ei ongelmia 4,5 vuoden käytön aikana.
 
Isopropanolilla puhdistelin shifterin yläkertaa topsipuikolla, mutta en tällä kertaa ottanut piirilevyjä pois.
Jätin niiden pohjaan mustat jesariteipinpalat.

Kerran on mennyt johto sisältä poikki mutta muuten ei ongelmia 4,5 vuoden käytön aikana.
Siis ei yhtään antureista johtuvaa vaihdemissiä?
Hieno kuulla että jollain on toiminut virheettömästi :tup:

Ei mullakaan ongelma mikään ihan järkyttävä ole ollut, ehkä jotain luokkaa 1 vaihdemissi sataa vaihtamista kohdin, siis silloin kun laite alkaa temppuilemaan...tai no nyt viimeksi oli kyllä pahempi. Fanan paneelissa 10-20 kertaa kun vaihtoi kakkoselta kolmoselle, niin tuli vaihde väärin ykköselle.
"Valohoidolla" ei yhtään vaihdemissiä kunnes taas viikkojen tai kuukausien päästä...
 
Oman shifterini ostin vuonna 2017 ja ainoastaan kerran on ollut ongelmia vaihtamisen kanssa, se oli heti uusien ajureiden asentamisen jälkeen ja korjaantui, kun kalibroi uudelleen.
 
Omassa ei kalibrointikaan auttanut yhtään.
Liekö sitten runsas huonepöly vai mikä, joka saa shifterin temppuilemaan ajan mittaan :confused:
Onko komponenteissa eroa vai mikä selittää että joillain toimii ongelmitta.

Takuuhan tuossa vielä on voimassa, mutta turha sitä on Fanatecille lähettää jos heillä ei ole mitään eväitä sitä korjata.
Kysyin asiaa kyllä heidän tuestaan että onko ongelma jotenkin tiedossa ja voinko itse tehdä asialle jotain, koska lukenut heidän foorumiltaan että on lähetetty huoltoon ja ajan saatossa sitten kuitenkin alkanut taas reistailemaan uudestaan.
Vastaus oli että ei ole mitään selkeää syytä ja voin toki shifterin heille lähettää tutkittavaksi.
 
Omassa ei kalibrointikaan auttanut yhtään.
Liekö sitten runsas huonepöly vai mikä, joka saa shifterin temppuilemaan ajan mittaan :confused:
Onko komponenteissa eroa vai mikä selittää että joillain toimii ongelmitta.

Takuuhan tuossa vielä on voimassa, mutta turha sitä on Fanatecille lähettää jos heillä ei ole mitään eväitä sitä korjata.
Kysyin asiaa kyllä heidän tuestaan että onko ongelma jotenkin tiedossa ja voinko itse tehdä asialle jotain, koska lukenut heidän foorumiltaan että on lähetetty huoltoon ja ajan saatossa sitten kuitenkin alkanut taas reistailemaan uudestaan.
Vastaus oli että ei ole mitään selkeää syytä ja voin toki shifterin heille lähettää tutkittavaksi.
- Rj12 piuhan vaihto uuteen tai ensin kokeilee vanhan piuhan kontaktipintojen puhdistusta myös.

- Sitten kannattaa tarkistaa että magneetti ei ole irronnut. Jos se on irti ja liikkuu niin sitten ehkä loctitella uudelleenkiinnitys. Hall-effect toimii niin pienellä alueella että pienikin ylimääräinen liike magneetissa aiheuttaa niitä virheitä. Voi kokeilla sen vaihdekepin jäykkyyden säädön kiristystä ja/tai hellempää vaihtotapaa että jos nuo vaikuttaa tehoavan niin voi olla kyseessä juurikin magneetti liikkuu-ongelma.

- Jos vika ei ole magneetissa niin sitten kokeilee koko piirilevyn puhdistusta isopropanilla. Sinne on voinut kertyä jotain likaa joka liikkuu ja aiheuttaa oikosulun tmv ja vaihde tunnistuu väärin, kai tuokin voi olla mahdollista jos välistä toimii kunnolla.

Puhdistamisen jälkeen käyttää voiteluun vain jotain sähköä johtamatonta ainetta.

Itselläkin shifteri alkoi temppuilemaan n. 1,5 vuoden jälkeen. Välistä voi tulla satoja vaihtoja putkeen ilman ongelmia (esim. 2-3h tuntia h-kaaviolla ajoa) ja sitten joku toinen kerta se alkaa laittamaan vääriä vaihteita sisään. Mulla se on laittanut aina viereisen väärän vaihteen esim. jos vaihtaa 2:lta 3:lle niin on tunnistunut 5:ksi, tai 4: lta 3:lle niin on menny 1:n päälle, tai 2:lta 1:lle niin on mennyt jopa pakki päälle.
Pitää itsekin alkaa vähän tutkimaan että missä vika, itse ajattelin aluksi puhdistella rj12 piuhan päät(isopropanolia+uusi hammasharja) kun ainakin vaihtajanpään liitin voi heilua hieman vaihtaessa ja jos tuo ei auta niin sitten piirilevyn puhdistusta ja tarkistaa se magneetti. Kuulemma mikään sähköteippi suojauskaan ei välttämättä auta mitään ellei sitä laita piirilevyn puhdistuksen jälkeen estämään lian kertymistä sinne joka mahdollisesti aiheutti vian.
 
Viimeksi muokattu:
Moro!
Tässä hieman rattikuumetta tullut päälle.
Olisi hakusessa ”DFGT”lle korvaaja..
Hintahaarukka olisi 300-500€
Tuossa katsellut Thrustmasterin T300 RS GTEtä. Olisiko se järkevin korvaaja vanhukselle?
Vai onko samassa hintaluokassa jotain muuta mahdollisesti parempaa pyöriteltävää?

Olisiko mahdollista että päivittäisi nyt vasta pelkät polkimet?

Esim. CSL Pedals LC

DFGT:n huonoin osa kun on selvästi polkimet. Ratin päivittämällä muuhun ei DD malliin, ei mielestäni anna yhtä isoa boostia ajotuntumaan/fiilikseen.
 
Oliko täällä muuten jo mainittu, että Thrustmasterilla on suunnitteilla julkaista tämän vuoden puolella ensimmäinen DD wheel base.


Positiivisena nykyisen ekosysteemin ratit käy suoraan uuteen DD baseen :)
 
Oliko täällä muuten jo mainittu, että Thrustmasterilla on suunnitteilla julkaista tämän vuoden puolella ensimmäinen DD wheel base.


Positiivisena nykyisen ekosysteemin ratit käy suoraan uuteen DD baseen :)

Ihan kiva, että on tulossa. Vähän epätoivoiselta vaan vaikuttaa tuo markkinointi. Viime vuonna jo infottiin, että julkaistaan 2021 aikana ja nyt on kuukausitolkulla twitter-viesteillä härnätty näyttämättä juuri mitään konkreettista. Saa nähdä, saavatko oikeasti tänä vuonna jonkun tuotteen pihalle. Sinänsä kuluttajahintaisten dd-rattien markkinoilla on hyvin tilaa.
 
- Rj12 piuhan vaihto uuteen tai ensin kokeilee vanhan piuhan kontaktipintojen puhdistusta myös.

- Sitten kannattaa tarkistaa että magneetti ei ole irronnut. Jos se on irti ja liikkuu niin sitten ehkä loctitella uudelleenkiinnitys. Hall-effect toimii niin pienellä alueella että pienikin ylimääräinen liike magneetissa aiheuttaa niitä virheitä. Voi kokeilla sen vaihdekepin jäykkyyden säädön kiristystä ja/tai hellempää vaihtotapaa että jos nuo vaikuttaa tehoavan niin voi olla kyseessä juurikin magneetti liikkuu-ongelma.

- Jos vika ei ole magneetissa niin sitten kokeilee koko piirilevyn puhdistusta isopropanilla. Sinne on voinut kertyä jotain likaa joka liikkuu ja aiheuttaa oikosulun tmv ja vaihde tunnistuu väärin, kai tuokin voi olla mahdollista jos välistä toimii kunnolla.

Puhdistamisen jälkeen käyttää voiteluun vain jotain sähköä johtamatonta ainetta.

Itselläkin shifteri alkoi temppuilemaan n. 2,5 vuoden jälkeen. Välistä voi tulla satoja vaihtoja putkeen ilman ongelmia ja sitten joku toinen kerta se alkaa laittamaan vääriä vaihteita sisään. Mulla se on laittanut aina viereisen väärän vaihteen esim. jos vaihtaa 2:lta 3:lle niin on tunnistunut 5:ksi, tai 4: lta 3:lle niin on menny 1:n päälle, tai 2:lta 1:lle niin on mennyt jopa pakki päälle.
Pitää itsekin alkaa vähän tutkimaan että missä vika, itse ajattelin aluksi puhdistella rj12 piuhan päät(isopropanolia+uusi hammasharja) kun ainakin vaihtajanpään liitin voi heilua hieman vaihtaessa ja jos tuo ei auta niin sitten piirilevyn puhdistusta ja tarkistaa se magneetti. Kuulemma mikään sähköteippi suojauskaan ei välttämättä auta mitään ellei sitä laita piirilevyn puhdistuksen jälkeen estämään lian kertymistä sinne joka mahdollisesti aiheutti vian.
Kiitos vinkeistä!
Muistinkin että ainakin Sinä olet näistä vaihdemisseistä täällä infonnut.
Tosiaan magneetti mulla on ok, ei irti eikä ole liikkunut itsekseen.
Piirilevyjen pohjaan olen laittanut kahteen kertaan teippiä ja molemmilla kerroilla se auttoi viikoiksi/muutamaksi kuukaudeksi ja luulin että se oli siinä, vaan ei.
Tosiaan nyt viimeksi puhdistin ne rasvat pois siitä osasta jonka saat pöydälle kun irroittaa sen mikrokytkimen johdon liittimen. Silikonirasvaa en laittanut, ainakaan vielä.
Yhtään vaihdemissiä ei ole tullut vaikka tilanne oli aika paha ennen avaamista.
Epäilen että silti alkaa taas jossain vaiheessa reistaamaan.
Putsailen sitten piirilevyt IPA:lla ja ne liittimien pinnatkin samalla.

Kannattaa ehdottomasti avata! Ei tarvitse irroittaa edes rigistä, rj-liitin irti, 4 kiinnitysruuvia päältä pois ja nostaa varovasti ylöspäin, sitten 2-napainen liitin irti ja saa kikkareen pöydälle tutkiskeluun.
Uskon että saat nuo kaikki mainitsemasi jutut tekemällä laitteesta 100% toimintavarman, mutta kysymysmerkki silti lienee kuinka pitkäksi aikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Ihan kiva, että on tulossa. Vähän epätoivoiselta vaan vaikuttaa tuo markkinointi. Viime vuonna jo infottiin, että julkaistaan 2021 aikana ja nyt on kuukausitolkulla twitter-viesteillä härnätty näyttämättä juuri mitään konkreettista. Saa nähdä, saavatko oikeasti tänä vuonna jonkun tuotteen pihalle. Sinänsä kuluttajahintaisten dd-rattien markkinoilla on hyvin tilaa.
Olisi kiva jos tuo tulisi myyntiin ilman mitään rattia tai polkimia. Ostaja voisi sitten itse valita käyttääkö mahdollisesti entisiä vai ostaako samalla mitä tarvitsee. Tosin eikös nuo DD baset yleensä myydä juuri noin ilman lisävarusteita?
 
Onko käytössä logitech gaming software 5.10.127 softa/ajuri? Tuossa pitäisi olla astemäärä valittavissa liukusäätimellä 900 asti (tää softa pitää jättää auki työpöydälle jotta se pysyy aktiivisena pelin aikana).
Ajurit näyttä olevan 5.10.127 version. Logitech profiler ei löydä rattia. Kun ohjelman käynnistää niin "Profiler was unable to detect any game controllers".
 
Ajurit näyttä olevan 5.10.127 version. Logitech profiler ei löydä rattia. Kun ohjelman käynnistää niin "Profiler was unable to detect any game controllers".
Onko koneella muita logitech ajureita esim. G hub, ja voisiko se aiheuttaa konfliktin tuon kanssa.
Kokeilitko toista usb liitintä?

Eikö Global Device Settings ole kuten tässä kuvassa
eli
- overall effect strength säätö
- spring effect säätö
- damper effect säätö
- centering spring säätö
- degrees of rotation säätö (ja report combined pedals)
- allow game to adjust settings

tällaista ohjetta löytyi
"Uninstall all versions of LGS you may have now. Then start installing the 5.10 version, that is the correct one for the older wheels (DFGT, G25, G27). And ONLY plug in the wheel when the LGS installer asks you. Also, plug it into a USB 2.0, not 3.0 if possible (some issues have been known to happen on 3.0's). And preferrably straight into the back of your PC, not to a USB hub (again, if possible).

On a sidenote, the wheel 'locking' itself after the initial calibration in Windows is normal. It'll 'release' when you get into a game.
Oh, another thing you need to do is uncheck 'report combined pedals' in the Logitech software."
 
Viimeksi muokattu:
@Make73 Loppuiko innostus simuiluun kun rigi myynnissä?
Ei loppunut ja ihan pirun siistiä touhua, mutta turhan vähän on ollut käyttöä viime kuukausina eli jos siitä sopivan hinnan saa niin mikä jottei vaikka myisi pois ja keksii jotain muuta tilalle.
edit:
myynti-ilmoitus peruttu
 
Viimeksi muokattu:
Viime viikolla tuli hommattua Thrustmaster Open Wheel add-on vaihtoratti T300RS kaveriksi. Viikonloppuna piti sitten heti rakennella sille mittaristo-modi. Inspiraation sain alla olevasta YouTube videosta:



Tuli ihan hyvä mutta yhteen ongelmaan törmäsin: Velcro tarranauha ei meinannut pysyä ratin metallissa kiinni. Tosin tein alkuun sen virheen, että otin malttamattomana ratin heti kohta liimaamisen jälkeen käyttöön. Kännykän kun irrotti ratista pelin jälkeen, niin tarrat irtosi samalla myös. Uusintayrityksellä tein niin, että lämmitin hiustenkuivaajalla tarran liimapintaa ja ratin metallia hieman ennen tarran liimaamista. Toki pinta oli puhdistettu myös IPA:lla. Sitten annoin liimautua rauhassa reilun 24h ja nyt on kestänyt paikoillaan.

Kännykkänä käytän vanhaa Nexus 4:sta mihin päivitin Nitrogen OS 7.1. tätä varten. On juuri sopivan kokoinen, kuin tehty tuota ratin koloa varten. Softana videosta poiketen SimHub, minkä Dash Studiossa muokkasin sopivan mittariston.
 
Viime viikolla tuli hommattua Thrustmaster Open Wheel add-on vaihtoratti T300RS kaveriksi. Viikonloppuna piti sitten heti rakennella sille mittaristo-modi. Inspiraation sain alla olevasta YouTube videosta:



Tuli ihan hyvä mutta yhteen ongelmaan törmäsin: Velcro tarranauha ei meinannut pysyä ratin metallissa kiinni. Tosin tein alkuun sen virheen, että otin malttamattomana ratin heti kohta liimaamisen jälkeen käyttöön. Kännykän kun irrotti ratista pelin jälkeen, niin tarrat irtosi samalla myös. Uusintayrityksellä tein niin, että lämmitin hiustenkuivaajalla tarran liimapintaa ja ratin metallia hieman ennen tarran liimaamista. Toki pinta oli puhdistettu myös IPA:lla. Sitten annoin liimautua rauhassa reilun 24h ja nyt on kestänyt paikoillaan.

Kännykkänä käytän vanhaa Nexus 4:sta mihin päivitin Nitrogen OS 7.1. tätä varten. On juuri sopivan kokoinen, kuin tehty tuota ratin koloa varten. Softana videosta poiketen SimHub, minkä Dash Studiossa muokkasin sopivan mittariston.


Hyvältä näyttää! Itselläni oli aiemmin tällainen SimPushin teline käytössä, mutta kun vihdoin sain ostettua tämän näytöllisen SF1000-rattikehän, nii ei ole sille tarvetta enää. Pitänee väsätä myynti-ilmoitus tässä illan aikana ;)

1647935647058.png
 
Kakkosnäytöksi ja vain simuiluun tuli tommonen Huawei (!) hankittua hetkiin kun VR ei maita. 34" 3440x1440, 21:9, 165hz, 499€.
43" ja 49" kattelin kanssa, mutta vastaavilla spekseillä hinta ois triplaantunut. Ja tokkopa toi varsi ois jaksanut kannatella enään juurikaan isompaa. Ja 49" ois ollut jo liian leveä mun tiloihin.

Parin tunnin ajelun jälkeen vaikutelmat on, että ostos oli hyvä. Toki VRää en silti hylkää.

IMG_20220121_053922_copy_1203x1600.jpg
IMG_20220120_205158_copy_1203x1600.jpg

Selitykset nielty taas. Samsung Odyssey CRG9 49" tilalle :poop:

Kamera vääristää hieman. Silmälle vertikaalinäkymä ei ole ahtaan oloinen tai kuin että raosta kurkistaisi.

IMG20220324194746.jpgIMG20220324181137.jpg
 
Viimeksi muokattu:
20220129_172634.jpg

20220129_172646.jpg


Nyt olisi yllä olevissa kuvissa näkyvä laadukas ja edullinen setti tarjolla. Kyseessä siis Ascher Racingin button plate, johon kiinnitetty OMP:n pyöreä 300mm nahkaratti.

Tämä siis tarkoitettu niille Simucube 2 -basen omistajille, joilta vielä puuttuu omista rattikokoelmistaan tällainen hyvä ja laadukas setti tai sitten ihan vaan sellaisille henkilöille, jotka Simucube 2 -järjestelmän hankkimista vielä harkitsevat.

Kiinnostuneet voi laittaa YV:tä. Kyseinen setti löytyy myös TechBBS:n myyntiosastolta, sieltä löytyy setistä tarkempia tietoja. :)
 
Fanatecin Gt DD ajelijat? Olenko ymmärtänyt oikein, että ei kannata maksaa 150€ tuosta 8Nm boostista? Itsellä onnituisi tuollaisen teko halvemmasta muuntajasta kun on elektroniikkahommissa ja kolvikin pysyy kädessä. Laittaa sen 150€ vaikka toiseen rimiin tai Lc jarruun? Tekeekö noilla kahdella polkimella mitään vai laitanko suoraan Lcn vaikka keppiä en heti ostaisikaan eli ei tarvetta kytkimelle?
 
Fanatecin Gt DD ajelijat? Olenko ymmärtänyt oikein, että ei kannata maksaa 150€ tuosta 8Nm boostista? Itsellä onnituisi tuollaisen teko halvemmasta muuntajasta kun on elektroniikkahommissa ja kolvikin pysyy kädessä. Laittaa sen 150€ vaikka toiseen rimiin tai Lc jarruun? Tekeekö noilla kahdella polkimella mitään vai laitanko suoraan Lcn vaikka keppiä en heti ostaisikaan eli ei tarvetta kytkimelle?

Loadcellille iso suositus, vaikka kahdella polkimella ajelisikin.
Itse nappasin orkkis jarrusta osan kaasupolkimen tilalle, jolloin saa kaasupolkimelle paremman vasteen ja loput osat heivasin kaappiin. Ei ole kytkimelle käytännössä itselläkään mitään tarvista.
 
Itte en DD rattia vielä omista mutta laittasin vähän rahaa sivuun että saan LC pedaalit jos ei semmosia olisi.
Itsekin ajan kahdella pedaalilla Loadcell jarrulla ja se on isoin yksittäinen ajoa parantava tekijä.
 
Minulla on pitkän ajan suunnitelmana hankkia seuraavaksi Thrustmaster T-LCM polkimet T300RS kaveriksi. Ja sitten kun Thrustmasterin DD wheel base joskus ilmestyy (2022), ja jos se ei ole ihan susi, niin sitten se korvaamaan T300RS. Liittäisi siihen sitten TH8A shifterin, T-LCM polkimet ja Open Wheel add-on ratin perus pyöreän lisäksi. Kun nuo nykyiset TM ratit pitäisi käydä suoraan siihen tulevaan DD baseen.
 
Ite tilasin DD pro bundlen juuri. Toivottavasti päivitys CLS wheelbasesta. T-LCM lähtee kaverille, mutta itse tykkäsin niistä. Helpomman kytkettävyyden takii ostin bundlen, ku pelaan pc:llä ja plegel.
 
Ite tilasin DD pro bundlen juuri. Toivottavasti päivitys CLS wheelbasesta. T-LCM lähtee kaverille, mutta itse tykkäsin niistä. Helpomman kytkettävyyden takii ostin bundlen, ku pelaan pc:llä ja plegel.
Kirjottele tänne sitten kauanko kestää paketilla tulla. Ite saan tilattua vasta huhtikuun lopulla, sikäli kun tavaraa enää on…
 
Kirjottele tänne sitten kauanko kestää paketilla tulla. Ite saan tilattua vasta huhtikuun lopulla, sikäli kun tavaraa enää on…
Tilasin ke 03.00 aikoihin. 14.00 aikoihin oli lähetetty upsilla ja toimitus luvattu maanantaiks. Voi ehkä hyväl tsägäl ehtii huomiseks, kun se on jo tanskassa. Oli siis suoraan varastossa!
 
Fanatecin Gt DD ajelijat? Olenko ymmärtänyt oikein, että ei kannata maksaa 150€ tuosta 8Nm boostista? Itsellä onnituisi tuollaisen teko halvemmasta muuntajasta kun on elektroniikkahommissa ja kolvikin pysyy kädessä. Laittaa sen 150€ vaikka toiseen rimiin tai Lc jarruun? Tekeekö noilla kahdella polkimella mitään vai laitanko suoraan Lcn vaikka keppiä en heti ostaisikaan eli ei tarvetta kytkimelle?
Jos nyt kokeneempana ostaisin, niin unohtaisin perus load cellit ja koittaisin V3:sia. Onhan noi nyt polkimet, mutten kyllä kelleen suositella voi. Ostaisin myös toisen ratin, mulla on alkanut naksuu ja paukkuu gt:n oma muoviratti, tuskin näkee takuuajan umpeutumista, koska ääni vaan kovenee.
 
Jos nyt kokeneempana ostaisin, niin unohtaisin perus load cellit ja koittaisin V3:sia. Onhan noi nyt polkimet, mutten kyllä kelleen suositella voi. Ostaisin myös toisen ratin, mulla on alkanut naksuu ja paukkuu gt:n oma muoviratti, tuskin näkee takuuajan umpeutumista, koska ääni vaan kovenee.
V3 mietinkin, että taidan laittaa suoraan ne, riittää minun ajohommiin pitkäksi aikaa. Kai ne vakiopolkimet sais myytyä. Formularattia sitten kesäksi viimeistään kun tulee F1 peli.
 
Nyt kuukauden päivät ajellu GT DD Pro:lla ja Next Level Racing Wheel Stand 2.0:lla. On kyllä hyvä kombinaatio täytyy sanoa. Wheel stand on hemmetin tukeva ei nitise eikä natise. Ilman tuota boost kittiä ajelen, mutta en epäile hetkeäkään ettei kestäisi myös boost kittiä. Säätövarat itselle täysin riittävät ja tuo tuoli"kouru" johon saa penkin rullat asetettua toimii todella hyvin. Ainakin toimistotuolin rullien kanssa, keittiöntuolin kanssa apu jää heikommaksi. Heikoimpana lenkkinä ehkä itsellä tuo arozzin tuoli. Vaikka keinu kytkettynä lukkoon niin keinussa sen verran löysää että niiaa tietyssä kulmassa jarrua polkiessa. Jarrupolkimena siis fanatecin LoadCell.

Wheel stand menee kohtalaiseen pieneen pakettiin ratin ja polkimien ollessa kiinni. Joskin jos esimerkiksi polkimet asettaa kauempaan asentoon voi tulla tilanne että telinettä ei saa enää täysin linkkuun polkimien osuessa rattitasoon. Sängyn alle tuota pakettia ei kyllä piiloteta mutta kaappiin mahtuu ihan ok. Painavahan tuo koko paketti on että rullat voisi olla näppärät.

Loadcell on kyl joka pennosen väärti mut varotuksen sana niille joilla ei ennestään loadcelliä ole ollut. Joustomatka (travel) on todella pieni ja poljin tuntuu perus logitechin polkimien jälkeen todella jäykältä ja liikkumattomalta, vaati jonkun päivän totuttelua et pääsi sinuiksi. Mutta totuttelu jakson jälkeen ei takaisin ole paluuta.
 
Kuinka pieneen tilaan tuo Next Level Racingin ständi menee? Itse myös ajatellut sellaisen hankkia, mutta arveluttaa tuo että mahtuuko kaappiin jonka syvyys 56cm.
 
Kuinka pieneen tilaan tuo Next Level Racingin ständi menee? Itse myös ajatellut sellaisen hankkia, mutta arveluttaa tuo että mahtuuko kaappiin jonka syvyys 56cm.
Speksien mukaan nuo on 55-57,5 cm leveitä, mutta tuossa on varmaan mukana tuo vaihdekepin teline, joten ilman sitä varmaan mahtuu, toki korkeuttahan tuolle tulee jonkin verran (varmaan about 1 metri), että tanko kaappiin varmaan helpoin saada mahtumaan. Joku varmaan voi varmistaa vielä kenellä tuollainen on kuinka pieleen meni arvaukset.
 
Omia huomioita Thrustmasterin jo muutama kuukausi sitten julkaisemasta firmware v34, mikä lisäsi Boost -tuen ajureihin.

Tuo on ihan hyvä toiminto, mutta kannattaa säätää pelistä voimat/gain pienemmälle jos sitä käyttää. Itsellä oli esim. ACC:ssä alun perin asetukset sillä lailla, että Thrustmasterin ohjauspaneelista oli "Overall Strength" default 75% ja sitten pelissä Gain oli 90. Mutta jos tuohon lisäsi päälle Boostin, niin ffb meni aika mössöksi/puuroksi ja pidempään ajaessa alkoi jo voima hiipua moottorista ylilämpenemisen takia eli tuli ns. clipping ilmiö.

Omien testailujen, ja netistä luettujen perusteella, laitoin sitten säädöt sillä lailla, että Thrustmasterin ohjauspaneelista ensin 100% kaikkiin kohtiin. Sitten esim. ACC:ssä laitoin Gainin alkuun aika matalaksi, taisin aloittaa 30%. Siitä sitten lisäsin 5% välein kunnes päädyin 55% mikä on minusta aika optimaalinen IMO. Joku oli muistaakseni Racedepartment -foorumilla tullut samantyyppisiin johtopäätöksiin, ja hän suositteli Boostia käyttäessä laskemaan ffb:tä pelissä 30-40%. Tuo minun alennus 90 -> 55 on aika tarkkaan 39%.

Välihuomiona vielä, että minun piti ajaa Thrustmasterin Calibration Tool, koska ratti alkoi oireilla kun oli sekä Boost käytössä että pelissä ffb korkealla. Takana oli siis jokunen viikko käyttöä. Joka kertaisessa autokalibraatiossa kuului outoa vonkunaa/ulinaa. En saanut selvää kuuluuko ääni joko tuulettimen laakereista vai ratin hihnasta. Vaati aina pari kolme yritystä yhdistää tietokoneeseen, ennen kuin kalibraatio meni läpi ilman tuota ääntä. Mutta sen jälkeen kun tein kalibroinnin tuolla Thrustmasterin työkalulla JA alensin pelistä ffb voimat Boostin ollessa käytössä ongelma katosi. Tuntui siltä että moottori toimi ylärajoilla kun kaikki oli tapissa ja boostattuna. Eli suosittelen varoivaisuutta Boostin kanssa.

Voi olla psykosomaattistakin mutta efektit tuntuu nyt tarkemmilta ja ratti vääntää sopivasti vastaan. Ainakin kierrosajat parani hienoisesti :geek:
 
Oliko noil F1/GT3 rateilla ihan luontevaa ajaa kaikenlaista rata-ajoo? Ei ainakaan GT3 ratti tunnu olevan hyvä ajatuksen tasolla, kun ei käyttöö niille alemmille paddleille.

Sen verran huonoo kuulee tosta GT7 ratista kun muualta lukee.
 
Varmasti pystyy mitä tahansa ja jotkut ajavatkin vaikka f1-ratilla mitä tahansa(no ralli voi olla kyllä mielenkiintoista ajaa...). Itse en oikein pysty ja siksikin syystä on pyöreitä ja formulatyylisiä ja siltä väliltä että joka tyyppiseen autoon olisi ainakin sinne päin oikeanlainen ratti.
 
Varmasti pystyy mitä tahansa ja jotkut ajavatkin vaikka f1-ratilla mitä tahansa(no ralli voi olla kyllä mielenkiintoista ajaa...). Itse en oikein pysty ja siksikin syystä on pyöreitä ja formulatyylisiä ja siltä väliltä että joka tyyppiseen autoon olisi ainakin sinne päin oikeanlainen ratti.
Kai sit lähen alkuun tolla GT7 ratilla niin ei tartte alkaa säätää, ku tilaus on jo matkalla. Voihan sitä myöhemmin päivittää. Pelaan myös Asetto Corsaa PC:llä. Alotan myös ihan niillä Fanatecin perus loadcellillä niin pääsee toteamaan onko riittävä itselle. Tätä ennen oli T-LCM johon olin kyllä tyytyväinen niin tuskin kasuaalina mun standardit on kovin korkeat.
 
Osaako joku sanoa noista fanateccien säädöistä? Gt dd pro boost kitillä.
Haluaisin nostaa ffb voimaa ja saada vielä jäykemmän tuntuman ajon tietyissä tilanteissa. Jos voimaa nostaa niin jossain kohtaa kaarteita tuntuu käsiin ”naksuminen”, ei siis fyysisesti kuulu mutta tuntuu, vaikea kuvailla.
Muuten kaikki ok mutta vähän jos sais reservistä jerkkua lisää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 302
Viestejä
4 519 446
Jäsenet
74 585
Uusin jäsen
Kottero

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom