Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Ohjaamoksi tämä vaikuttaisi vähintäänkin jykevältä Next Level Racing GTtrack | Next Level Racing
Kiitos vinkistä, tuo on jäänyt omalta kohdalta huomaamatta.

Itsellä ennakkotilaus GT Omega ART:sta ja XL RS istuinta kun joutuu odotella ainakin 1-2 kk:tta, niin pistin sitten tilaten tuon rigin Dustinilta hintaan 680eur sisältäen toimituksen (laatikko painaa 60kg!).

Vaikuttaa pätevältä ja siinä on myös rattitasolla kallistusmahdollisuus toisin kuin ART:ssa jonka tilauksen nyt sitten peruin.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri edellisellä sivulla Ms Piggy sanoi että tuo Next Level Racingin rigi näyttää huonolta hintaansa nähden ja olen kyllä samaa mieltä. Samalla hinnalla saa jo varmasti tukevamman alurigin..
Sitten on tosiaa vielä tämä täälläkin pariin kertaan linkattu SRD:


Noihin toki penkit vielä lisäksi mutta GT Omegan penkki 155e toimitettuna tuohon päälle, ei ole paha hinta.
 
Omaan käyttöön vaikuttaa hyvinkin pätevältä, saa helposti siirrettyä pois pelipaikalta joka on 77":sen television edessä. Sillä kun on muutakin käyttöä :)
Näyttää riittävän tukevalta videoiden perusteella.
Ainoa johon pitänee tehdä modaus on vaihdekepin/käsijarrun kiinnitys, mutta siinä voin hyödyntää WSP:n RGS-F kiinnityslevyä Fanatecille.


Annan rehellisen arvion kunhan saan tulille, yksi kappale oli varastossa eli eiköhän se sieltä tule 1-2 viikon sisällä.
Paskaa ei tietysti kannata pitää eli sitten vaan rojut takas pakettiin ja palautus. 60pv palautusoikeus.

edit:
Ainakin pedaalitason saa näemmä helposti joustamattomaksi, joka tuossa em videolla hydraulisten polkimien kanssa aavistuksen jousti:


Kiinnityksissä kannattaa käyttää nyloc muttereita, niin ei liitokset löysty käytössä.
 
Viimeksi muokattu:
Joo mä mietin myös tuota next leveliä mutta päädyin omegaan.

Kuitenki se on niin että satunnaisia 1-5 kertaa vuodessa nähtäviä sukulaisia lukuunottamatta 95% ajasta minä itse ajan siinä.

Toinen oli sit ihan puhtaasti raha vajaa 400€ -> noin 700€ on tuossa selkeä ero kun opiskelijana ei vielä pääse tonnin laitteisiin käsiksi.
 
Löytyy vaikka kotimaasta:


Nuo vaatii toki penkin lisäksi mutta sen saa tuolta myös. Voi olla että kokonaishinta kaikkineen hipoo jo sitten tuota 800e mutta onpahan kotimaista tuotantoa. ;)

Tämä kyllä totta, että nämä alumiiniprofiilista tehdyt ovat varmasti tukevampia kuin nuo teräsputkirunkoiset mutta visuaalisesti tuollainen NLR hakkaa kyllä selvästi, kun kyseessä tulee sijoitus normaalin asumisen yhteyteen. Jos olisi mahdollisuus erilliseen harrastushuoneeseen niin sitten asia eri.
Ja kyllähän tuohon tulee miettimistä lisää, kun tarvitsee ostaa erikseen jalakset tuohon alle ja kiinnikkeet penkille. Ei varmaan tuollainen alumiinikehikko kuitenkaan niin suora olisi, ettei keikkuisi lattialla? Eli ollaan taas kauempana "valmiista ratkaisusta".


Vielä kysymys, onhan nämä täysin samat moottoriyksiköt? CSL Elite Wheel Base V1.1 ja CSL Elite Wheel Base + - officially licensed for PS4™ Hämää, kun toisessa on v1.1.
 
Viimeksi muokattu:
No jos visuaalisuudesta puhutaan niin Simetik K2 on kyllä tyylikkäämpi ja enemmän "works" kamoilla kasattuna. Kuin siis nuo Omegan tai NXT:n.
(varsinkin jos on hipompi penkki kuin tuo itsellä playseatista siirretty)



Edit. asiasta ihan toiseen, duunissa puhelin simutietämättömille mutta kiinnostuneille rateista yms ja Fanaa netistä esitellessä kysyivät että miksi wheel baseja nimitetään suomeksi ja piti sanoa etten tiedä mitään suomennossta. Aina vaan puhutaan baseista, vai onko joku suominimi niille?
 
Viimeksi muokattu:
Minulla tällä hetkellä DFGT ratti+polkimet ja mieli tekisi päivittää hieman. Olisiko Thrustmaster T300 rs hyvä hinta/laatusuhteeltaan? Ajettua tulee silloin tällöin, joten mitään touhutonnia en ole sijoittamassa. Käytettynä varmaan viisain hommata?
 
Minulla tällä hetkellä DFGT ratti+polkimet ja mieli tekisi päivittää hieman. Olisiko Thrustmaster T300 rs hyvä hinta/laatusuhteeltaan? Ajettua tulee silloin tällöin, joten mitään touhutonnia en ole sijoittamassa. Käytettynä varmaan viisain hommata?
Oma ääni kanssa tuolle käytetylle t300 rs:lle. Itsellä kohta 3v ollut käytössä käytetty T300, ja kiinni on ollut suurimman osan ajasta OMP ratti. Eli rasitusta on ollut. Ja hyvin on kestänyt.
 
Saa lähestyä YV:llä mikäli joku haluaa myydä kohtuu hintaan T300 rattisetin.
 
Tuossa kun pääsin eroon vanhasta G27sta lupasin itselleni etten enää rattiohjaimiin puutu kun ei ole toimivaa tilaa/telinettä moisille. Nyt sit olisi kaatumassa G29 syliin niin makeaan hintaan ettei tilaisuutta käytännössä voi olla käyttämättä, varsinkin kun Dirt2sta on tullu hierottua ehkä jo vähän liikaakin ja tuo kelpaa myös PS3lle. (On muutama kana kynimättä GT5n kanssa)
Mutta se teline! Isompiin rigeihin ei ole tilaa (eikä teoriassa varaa), mutta tuo Wheelstand vaikuttaisi kohtuu sopivalta, mutta onko siitä mihinkään? Vaikuttaa vähän rimpulalta ts. kovemmissa veivauksissa kaatuu alta.
Jos jollain löytyisi kokemusta Standista niin kuuntelen mieluusti.
 
Tuossa kun pääsin eroon vanhasta G27sta lupasin itselleni etten enää rattiohjaimiin puutu kun ei ole toimivaa tilaa/telinettä moisille. Nyt sit olisi kaatumassa G29 syliin niin makeaan hintaan ettei tilaisuutta käytännössä voi olla käyttämättä, varsinkin kun Dirt2sta on tullu hierottua ehkä jo vähän liikaakin ja tuo kelpaa myös PS3lle. (On muutama kana kynimättä GT5n kanssa)
Mutta se teline! Isompiin rigeihin ei ole tilaa (eikä teoriassa varaa), mutta tuo Wheelstand vaikuttaisi kohtuu sopivalta, mutta onko siitä mihinkään? Vaikuttaa vähän rimpulalta ts. kovemmissa veivauksissa kaatuu alta.
Jos jollain löytyisi kokemusta Standista niin kuuntelen mieluusti.

Wheel Stand Pro v2 (jos sitä tarkoitat) toimii hyvin G29 kanssa. En muista, että olisi ikinä häiritsevästi keikkunut ajaessa edes Dirt Rally 2.0. Standi on suhteellisen painava ja leveä, ja ajaessa jalat polkimilla vakaus lisääntyy. Yrittämällä yrittäen standin sain keikkumaan, kun nostin jalat pois ja heilutin rattiosaa voimakkaasti sivuille (jollaista ratin kääntö ei siis ole). Standi on toiminut tukevasti jopa voimakkaampien laitteiden kanssa.

Huonona puolena keskitolppa voi leveäjalkaisempaa häiritä. Joissain arvosteluissa arvostelijan pohje oli koko ajan kiinni keskitolpassa ajaessa. Tuota voi jonkin verran vähentää polkimia siirtämällä.
 
Olisiko suosituksia tai vaihtoehtoja käsijarruista ja/tai sequental-shiftereistä? Näillä näkymillä th8a tulee hommattua (modernissa rallissa käsijarruna, kaikissa muissa autoissa h-kaavio/seqventaali, kun en driftailuakaan harrasta) ja myöhemmin joku kässäri sitten siihen rinnalle...
 
T300 ja rigi kun tuli hankittua, niin jompikumpi/molemmat paransivat saman tien useammalla sekunnilla omia tappiin asti hinkattuja ek-aikoja rallin puolella, vaikka käsijarru puuttuukin vielä. On siitä jotakin hyötyä, että vehkeet pysyvät jämäkästi paikoillaan.
 
Jos jollain löytyisi kokemusta Standista niin kuuntelen mieluusti.
Wheel Stand Pro v2 (jos sitä tarkoitat) toimii hyvin G29 kanssa...Standi on toiminut tukevasti jopa voimakkaampien laitteiden kanssa....
Mulla oli kyseisessä WSP V2:ssa G29 ja shifteri (mukana tulleella shifter levyllä) ja nyt Fanatecin roippeet erillisellä shifteri laajennuksella.
Olen ollut tyytyväinen ja kun liitokset kiristää tarpeeksi (+ nyloc mutterit), niin pientä joustoa lukuunottamatta ei ne käytössä liiku pois säädöistä.
Jos edessä on vielä joku tukeva jota vasten WSP tulee, niin ei ole pelkoa että liikkuu eteenpäinkään, jota voi tapahtua vaikka jos on liukkaan maton päällä.
Sivuttain se ei kyllä keiku yhtään.

Sopiva istuin tuon kanssa on se haastavin ainakin itselleni, yksi syy miksi nyt ostin rigin ja WSP joutanee myyntiin jossain vaiheessa (eipä nuo Verkkokaupassakaan mahdottomia maksa).
Voi olla että virittelen rigiin tuon shifterilaajennuksen putken pulttikiinnityksellä.
WSP Fanatec.jpg

------------------------
Ne jotka päässeet kokeilemaan liikkeellä varustettuja rigejä, niin simuloiko se oikeasti G-voimia ja auton käytöstä niin että se tuntuu hyvältä myös vuoden päästä, eikä vain alkuhuumaa?
Ei tosin ole rahaa tuollaiseen, mutta videoita katselleena on vähän ristiriitaiset fiilikset onko se mahtava juttu vai kyllästyykö siihen ja selkävaivaiselle penkin rytkytys pidemmän päälle enemmänkin tuskaista :hmm:



------------------------
Mites tuollainen anaalivibra eli Buttkicker Gamer 2, tuoko mitään lisäarvoa (auto)simuiluun ?
Pirunmoista pärinää tuo ainakin pitää :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Tai en minä tuota ole sequentialina käyttänyt mutta kun h-kaaviona toimii niin olettaisin että sekin puoli pelittää hyvin.
Hyvin pelittää sequna, eikä tarvi edes tuota sequ platea välttämättä. Ite en ainakaan ole jaksanut sitä erikseen vaihdella.
 
T300 ja rigi kun tuli hankittua, niin jompikumpi/molemmat paransivat saman tien useammalla sekunnilla omia tappiin asti hinkattuja ek-aikoja rallin puolella, vaikka käsijarru puuttuukin vielä. On siitä jotakin hyötyä, että vehkeet pysyvät jämäkästi paikoillaan.
Ja toinen hyöty jota et maininnut on varmaankin se että ajoasentoa ei tarvitse jatkuvasti säätää. :)
 
Mikä mahtaisi olla paras ratti tai yhdistelmä/paketti rekkasimuja ajatellen?

Uutena budjettiratkaisuna varmaan G29/T150 Pro. Meinasin päivittää G29 -> T300 mutta eipä oikeastaan muuta tuu ajeltua niin lähti sitten takaisin Giganttiin.
 
Mites tuollainen anaalivibra eli Buttkicker Gamer 2, tuoko mitään lisäarvoa (auto)simuiluun ?
Pirunmoista pärinää tuo ainakin pitää :rolleyes:

Sen verran immersiota se tuo simuiluun suht vähällä rahalla että en siitä kyllä luopuisi. Jonkin fysiikkadatan ääniaalloiksi muuttavan softan se kyllä käytännössä vaatii toimiakseen. Itse hommasin simvibe softan ja olen ollut siihen ihan tyytyväinen.

Mulla ei ole tuota buttkickeriä vaan yksi 50w bass shaker nippusiteillä kiinni playseatin pohjassa ja sille vahvarina zachryn subwoofer-vahvistin.
 
Ok.
Näemmä GT Omega käyttää DPD:tä eli Suomessa sen toimittaa PostNord ja oletuksena yksi ovelletoimitusyritys.
Mitä netistä luki, niin harvoin kuitenkaan soittavat vaikka pitäisi.
En tiedä kuinka monella on päivisin aina joku kotona vastaanottamassa paketteja, täällä ei ainakaan ole.
Noh, PostNordille WhatsApp viesti josko veisivät sen lähimpään MH-noutopisteeseen.
Viikon näyttää kestävän toimitus, renkailla oli hyvä testata logistiikan toimivuutta :)
edit: PostNord:n aspa vastasikin miltei heti, että tulee noutopisteeseen :thumbsup:
Tuossa äsken tuli meiliä että tilauksesi on lähetetty. :thumbsup::cool:
 
Tuossa äsken tuli meiliä että tilauksesi on lähetetty. :thumbsup::cool:
Kuin myös, oma rigi lähti tänään matkaan Dustinilta :)

Heräteostoksena meni Buttkicker Gamer 2 myös tilaukseen...ajattelin kokeilla sitä vahvarin toisesta subilähdöstä, konsoleilla kun ei saa suodatettua efektejä.
Pelaan kylläkin kuulokkeilla, mutta en ole keksinyt vielä miten saan pelkän LFE kanavan ryöstettyä pleikan optisesta tai HDMI:stä. DAC:eja kyllä löytyy monenlaisia netistä, mutta HDCP 1.4 tuella tai muuten pullonkaulana.
Jos ei pelitä järkevästi, niin eiköhän tuon saa myytyä tai odottaa mahdollista PC:n hankintaa.
Sen pärinän saa näemmä poistettua laittamalla päihin pienet pehmusteet.
 
Mulla oli ihan aluksi vuosikymmen sitten tuo oma kickeri ps3:n gran turismo5:ssa ja kyllähän LFE kanavankin kautta on parempi kuin ei mitään. Lähinnä eniten häiritsi se, että varikko/valikkohumppa potki myös persuksille.
 
Menee ohi aiheen, mutta jos haluaa pelata niin että ääni tulee vain kuulokkeista, taitaa olla halvin keino hommata kytkinpaneeli 7 kaiuttimelle. Näin saa ulostettua pelkän LFE:n vahvarista Buttkickerin vahvistimelle.
Kuulokkeisiin mulla menee kuitu PS4:sta ja ääni toimii yhtä aikaa molemmista, HDMI kiertää TV:n kautta koska ei HDR läpivientiä tuossa antiikkivehkeessä. Kunhan HDMI 2.1 viritinvahvistimet tulee myyntiin, niin PS5:sen kaveriksi :) Telkku sitä jo tukeekin.
 
Näyttäisi Tallinnassa sijaitseva rde.fi olevan edullisin paikka tilata rattiohjaimia, shiftereitä ym. äkkiseltään posteineen. Onko kellään täällä kokemuksia ko. paikasta? Parinkympin hintaero verkkokauppaan, Jimms's:n ym... Tuo th8a nyt kuitenkin taitaisi ensin olla itsellä kiikarissa saatavuuden ja yhteensopivuuden näkökulma edellä. Käytettyjäkin saa YV:lla tarjota, jos joku on päivittämässä parhaaseen mahdolliseen vaihdekeppiohjaimeen:)

Edit: Löysin tuon rde.fi:n osalta etsimäni, näköjään oli ihan oma threadi täällä puljusta.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkistä, tuo on jäänyt omalta kohdalta huomaamatta.

Itsellä ennakkotilaus GT Omega ART:sta ja XL RS istuinta kun joutuu odotella ainakin 1-2 kk:tta, niin pistin sitten tilaten tuon rigin Dustinilta hintaan 680eur sisältäen toimituksen (laatikko painaa 60kg!).

Vaikuttaa pätevältä ja siinä on myös rattitasolla kallistusmahdollisuus toisin kuin ART:ssa jonka tilauksen nyt sitten peruin.

Tätä kyseistä NLR rigiä olen itsekin harkinnut jo jonkun aikaa. Laitahan kokemuksia, kun olet omasi saanut.
Etenkin kiinnostaa, että saako tuossa kuinka hyvin istuimen, ratin ja polkimien etäisyyttä säädettyä. Kuvien mukaan rattia ei saa kuin kallistettua. Eli riittääkö istuimessa ja polkimien säädöissä varat, jos ottaa vain istuinta lähemmäs rattia...?

Itselläni on TM T300RS GT ja tulossa on T-LCM polkimet (kun verkkokauppa.com niitä joskus saa).
 
..ja tulossa on T-LCM polkimet (kun verkkokauppa.com niitä joskus saa).

Ite peruin tuon tilauksen kun saatavuus Euroopassa yleisestikin näyttää sanalla sanoen surkealta ja pistin nuo Fanatecin CSL Elitet, noihin sitten se load cell-lisäys heti kun tulee varastoon ensi kuussa. Tulee hivenen kalliimmaksi kuin T-LCM mutta sanoisin että varmasti saa myös rahalla vähän enemmän. (metallirunko vs muovirunko).
 
Ite peruin tuon tilauksen kun saatavuus Euroopassa yleisestikin näyttää sanalla sanoen surkealta ja pistin nuo Fanatecin CSL Elitet, noihin sitten se load cell-lisäys heti kun tulee varastoon ensi kuussa. Tulee hivenen kalliimmaksi kuin T-LCM mutta sanoisin että varmasti saa myös rahalla vähän enemmän. (metallirunko vs muovirunko).

Ihan varmasti saa rahoille vastinetta noilla.
Jossain törmäsin (en muista enää missä) keskusteluun, että näitä T-LCM polkimia olisi tulossa Heinäkuussa. Jos näin, niin maltan odotella oikein hyvin. Kesällä nuo ajelut jäänee muutenkin vähemmälle.
 
Jos ja kun tuon Next Level Racing GTTrackin innostun tilaamaan, niin joudun hankkimaan myös uuden television sille.
M
Onko suosituksia antaa televisiosta (käytössä PS4Pro) tuohon rigiin, jos otan samalla monitoritelineet?
Kokoluokka televisiolle olis varmaan joko 43, 49 tai 55".
Saattaa jopa tuo 55" olla liiankin iso niin lähelle asetettuna?
 
Ihan varmasti saa rahoille vastinetta noilla.
Jossain törmäsin (en muista enää missä) keskusteluun, että näitä T-LCM polkimia olisi tulossa Heinäkuussa. Jos näin, niin maltan odotella oikein hyvin. Kesällä nuo ajelut jäänee muutenkin vähemmälle.
Minulle laitettiin Verkkokauppa.comilta viestiä että todennäköisesti heinäkuun lopussa saavat noita kyseisiä polkimia. Tietysti sen kerran kun maksaa etukäteen niin saa odottaa monta viikkoa ylimääräistä.

Yleensä otan kaiken laskulla mitä netistä ikinä tilaankaan.
 
Tätä kyseistä NLR rigiä olen itsekin harkinnut jo jonkun aikaa. Laitahan kokemuksia, kun olet omasi saanut.
Etenkin kiinnostaa, että saako tuossa kuinka hyvin istuimen, ratin ja polkimien etäisyyttä säädettyä. Kuvien mukaan rattia ei saa kuin kallistettua. Eli riittääkö istuimessa ja polkimien säädöissä varat, jos ottaa vain istuinta lähemmäs rattia...?
Joo laitan kokemuksia, varmaan viikonloppuna pääsee jo testailemaan.
NLR.jpg

Itsellä polkimista 77":sen (LG OLED77C9) paneelin pintaan noin 50cm ja tuntuu oikein sopivalta.
 
Viimeksi muokattu:
Minulle laitettiin Verkkokauppa.comilta viestiä että todennäköisesti heinäkuun lopussa saavat noita kyseisiä polkimia. Tietysti sen kerran kun maksaa etukäteen niin saa odottaa monta viikkoa ylimääräistä.

Yleensä otan kaiken laskulla mitä netistä ikinä tilaankaan.

Mulla kun ei ole tuo verkkokauppa kuin noin 40min ajomatkan päässä, niin tilasin noutoon ja maksu noudettaessa.
 
Aika nopeen oloista toimintaa.

Postnordin seurannassa lukee että paketti on matkalla ei siis tuon tarkemmin.
Englantilaisen seurannan mukaan paketti ei ole enään Isossa-Britanniassa.

Eihän noista seuranta tapahtumista koskaan tiedä mut nopeen oloista jos se on tänään jo Suomessa. Eilen lähti lähetys.
 
Viimeksi muokattu:
Aika nopeen oloista toimintaa...
Mun renkaiden matka etenee hitaasti, mutta varmasti.
Huomenna voi olla Suomessa.
(Toivottavasti voin hyödyntää noita NLR rigissä, muuten menee myyntiin)
Omega renkaat.jpg

Rigin tilauksessa Dustinilta Postin Express 00 palvelu ja kun se tänään on jo Postin hallussa, niin sen pitäisi olla täällä tänään, mutta ei siltä näytä...ehkä kuitenkin jo tällä viikolla.

Buttkicker näyttää olevan torstaina noudettavissa UPS:n noutopaikasta.
 
20200610_012031.jpg

Pitihän se postata kuva valmiista rigistä. Kyseessä siis Obutto R3volution, t300gt, th8a ja Samsung C49hg90 super-ultrawide. Tuli hieman investoitua parin viikon sisään eikä vielä ainakaan kaduta hiukkaakaan...
 
Ite kattelin tuota Obutton "pikkuveli"mallia, Ozonea. Ite kun pelaan vain VR:llä niin en tartte noita möhköjä monitoritelineitä.
 
20200610_012031.jpg

Pitihän se postata kuva valmiista rigistä. Kyseessä siis Obutto R3volution, t300gt, th8a ja Samsung C49hg90 super-ultrawide. Tuli hieman investoitua parin viikon sisään eikä vielä ainakaan kaduta hiukkaakaan...

Komian näköinen setti

Harmi kun PS4Pro:lle ei saa tuollaista kaarevaa Samsungia. Tai saa, mutta voi olla hölmön näköinen, kun venyttää 16:9 kuvasuhteella.
Ehkä se on jossain vaiheessa vaihdettava leiriä PC:n puolelle...
 
Sain Next Level Racing GTtrack rigin kasaan.

Posti toi ovelle 60kg painavan paketin, joka oli pakattu lavalle.
Mun mielestä se 680eur tästä rahdit sisältyen hintaan ei ollut paha.

Ensivaikutelmat oikein hyvät :thumbsup:

Istuimen selkänoja sivutukien kohdalta olisi saanut olla karvan verran leveämpi näin 186cm / 100kg henkilölle.
Tosin en ole kuppipenkissä istunut ja sen ilmeisesti on tarkoituskin ottaa kylkiin hieman kiinni.
Ei ole kuitenkaan häiritsevä...isommalle kaverille suosittelen GT Omega XL RS istuinta joka ainakin mittojen perusteella näyttäisi olevan yksi koko suurempi. Omegan RS9 taas tätä NLR istuinta pykälän pienempi.

Kasaus oli helppoa selkeiden ohjeiden ansiosta, tosin aikaa vei useamman tunnin.

Säädöt löytyi lopulta mieluisat, vaikka aluksi tuntui että ratille olisi tarvinnut olla edes 5cm suoraan eteen/taakse säätö (jollaisen varmaan saisi helposti modattua).
Ilmeisesti Motion Platform lisäosan takia säätöä kyllä riittää muuten yllin kyllin siinä 45 asteen kulmassa.
Pistin istuimen ensin ohjeiden mukaan joka on mielestäni väärin, ei riitä säädöt. Eli ei tule viimeiseen kiinnityspaikkaan takaa katsottuna.

Vaihdekepin ja käsijarrun saa mielestäni hyvään paikkaan.
7 vaihteelle kytkiessä osuu käsi helposti käsijarruun, mutta ei ongelma ja saahan tuota käsijarrua vielä muutettua eri asentoon jos haluaa.

Selkänoja joustaa aavistuksen loadcell säädettynä johonkin 60kg paikkeille, en koe sitä ongelmaksi mutta jos joku haluaa täysin tukevan istuimen, niin ei kannata ottaa sellaista jossa on selkänojan kallistus (joka muuten on mielestäni ehdoton mukavuuden kannalta).

Rattitaso ei jousta yhtään, eikä poljintaso.
Uskon että käy hyvin DD-rateillekin (saas nähdä Black Fridayna... :x3: ;) ).

Ainut negatiivinen puoli on se että koko laitos on suurempi kuin mielessäni kuvittelin, vaikka sitä vähän mitalla etukäteen mallailinkin.
Noh, mutta poikamieselämässä tuo ei tuota ongelmaa kun ei tällä hetkellä ole hellasäröä :geek:
Rigin saa keskeltä kahtia jos pitää saada pois tieltä.

Tänään pitäisi tulla ButtKicker Gamer 2, saas nähdä miltä tärinät tuntuu.
Kaikki mutteriliitokset tein nyloc muttereilla mukana tulleiden sijaan, ei pitäisi resonoida mikään paikka.
Mukana tulee muuten paketti jossa on kaikki pultit, mutterit ja työkalutkin eli omasta takaa ei välttämättä tarvitse mitään.

Fanatec NLR.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei tuo laite keskellä olohuonetta ainakaan paranna sitä hellasärön saamista. Just saying. :whistling:

Hyvännäköinen laitos kyllä, paremmalta näyttää kun niiden omissa promokuvissa. :D
 
Sain Next Level Racing GTtrack rigin kasaan.

Posti toi ovelle 60kg painavan paketin, joka oli pakattu lavalle.
Mun mielestä se 680eur tästä rahdit sisältyen hintaan ei ollut paha.

Ensivaikutelmat oikein hyvät :thumbsup:

Istuimen selkänoja sivutukien kohdalta olisi saanut olla karvan verran leveämpi näin 186cm / 100kg henkilölle.
Tosin en ole kuppipenkissä istunut ja sen ilmeisesti on tarkoituskin ottaa kylkiin hieman kiinni.
Ei ole kuitenkaan häiritsevä...isommalle kaverille suosittelen GT Omega XL RS istuinta joka ainakin mittojen perusteella näyttäisi olevan yksi koko suurempi. Omegan RS9 taas tätä NLR istuinta pykälän pienempi.

Kasaus oli helppoa selkeiden ohjeiden ansiosta, tosin aikaa vei useamman tunnin.

Säädöt löytyi lopulta mieluisat, vaikka aluksi tuntui että ratille olisi tarvinnut olla edes 5cm suoraan eteen/taakse säätö (jollaisen varmaan saisi helposti modattua).
Ilmeisesti Motion Platform lisäosan takia säätöä kyllä riittää muuten yllin kyllin siinä 45 asteen kulmassa.
Pistin istuimen ensin ohjeiden mukaan joka on mielestäni väärin, ei riitä säädöt. Eli ei tule viimeiseen kiinnityspaikkaan takaa katsottuna.

Vaihdekepin ja käsijarrun saa mielestäni hyvään paikkaan.
7 vaihteelle kytkiessä osuu käsi helposti käsijarruun, mutta ei ongelma ja saahan tuota käsijarrua vielä muutettua eri asentoon jos haluaa.

Selkänoja joustaa aavistuksen loadcell säädettynä johonkin 60kg paikkeille, en koe sitä ongelmaksi mutta jos joku haluaa täysin tukevan istuimen, niin ei kannata ottaa sellaista jossa on selkänojan kallistus (joka muuten on mielestäni ehdoton mukavuuden kannalta).

Rattitaso ei jousta yhtään, eikä poljintaso.
Uskon että käy hyvin DD-rateillekin (saas nähdä Black Fridayna... :x3: ;) ).

Ainut negatiivinen puoli on se että koko laitos on suurempi kuin mielessäni kuvittelin, vaikka sitä vähän mitalla etukäteen mallailinkin.
Noh, mutta poikamieselämässä tuo ei tuota ongelmaa kun ei tällä hetkellä ole hellasäröä :geek:
Rigin saa keskeltä kahtia jos pitää saada pois tieltä.

Tänään pitäisi tulla ButtKicker Gamer 2, saas nähdä miltä tärinät tuntuu.
Kaikki mutteriliitokset tein nyloc muttereilla mukana tulleiden sijaan, ei pitäisi resonoida mikään paikka.
Mukana tulee muuten paketti jossa on kaikki pultit, mutterit ja työkalutkin eli omasta takaa ei välttämättä tarvitse mitään.

Fanatec NLR.jpg
Laitahan kokemuksia Buttkickeristä kun sen saat, tämä aparaatti kiinnostaa itseänikin.
 
Säädöt löytyi lopulta mieluisat, vaikka aluksi tuntui että ratille olisi tarvinnut olla edes 5cm suoraan eteen/taakse säätö (jollaisen varmaan saisi helposti modattua).

Kiitos Make huomioista! Tätä juurikin mietin jo ennakkoon. Huomasin monessa arvosteluvideossa, että kädet jää kaikilla aika loivaan kulmaan. Itse olen tottunut ajoasentoon, joka vastaa oikeassa elämässä kilvanajossa pidettävää asentoa. Eli kädet tekee 90-asteen kulman pidettäessä ratista kiinni varttia vaille kolme asennossa.
Eli tuossa se haluttu asento on säädettävä puhtaasti istuinta siirtämällä eteenpäin, mutta riittääkö sen jälkeen enää tila viedä polkimia riittävän kauaksi?
Mulla on se dilemma, että olen juoksijatyyppiä. Pituus normaali 181, mutta jalat/haaramitta on samanpituisiin verrattuna hieman pidempi.
Tämä asia on tuottanut ongelmia myös maastopyörän kokovalinnan suhteen.Kaikilta muilta kehon mitoiltani runko olisi M-kokoa, mutta jalkojeni takia aina on lopulta päädytty L-kokoiseen runkoon
Autossakin joudun aina tuomaan ratin ohjauspylvään säädöt niin ulos kuin ne vain tulevat ja sitten säätämään istuimen, jotta saan polkimien ja ratin välisen suhteen sopivaksi.

Setti näyttää hyvältä
 
Ainut negatiivinen puoli on se että koko laitos on suurempi kuin mielessäni kuvittelin, vaikka sitä vähän mitalla etukäteen mallailinkin.

Onko ulkomittojen koko kuitenkin tämä minkä ilmoittavat sivuillaan 138 x 120 x 55 cm ? Viitsisitkö mitata?
 
Joissain penkeissä, kuvista tms tietenkin useimmin todennut, tai vaikka kuten omassa vanhassa Playseat Evossa oli, että rattia ei saa tarpeeksi korkealla. Nykyisessa Simetekissä ei ongelmaa ole, ratin saa oikeasti niin että kehän reuna(sama onko ympyrä tai F1-tyylinen) on lärvin tai vaikka ihan silmien tasalla.
 
...Itse olen tottunut ajoasentoon, joka vastaa oikeassa elämässä kilvanajossa pidettävää asentoa. Eli kädet tekee 90-asteen kulman pidettäessä ratista kiinni varttia vaille kolme asennossa.
Eli tuossa se haluttu asento on säädettävä puhtaasti istuinta siirtämällä eteenpäin, mutta riittääkö sen jälkeen enää tila viedä polkimia riittävän kauaksi?...
Sama tavoite oli itsellä, mutta en jaksanut illalla enää säätää enempää, niin nyt se on niin että ratin kehä on noin ranteen kohdalla kädet ojennettuna eli jää vajaaksi 90 asteesta. Polkimille etäisyys on melko optimaalinen.
Polkimissa on kuitenkin vielä 8cm varaa säätää eteenpäin, penkkiä saa reilusti eteen ja shifteriäkin saa kumpaan suuntaan tahansa eli kyllä tuolla saa säädöt kohdilleen kunhan jaksaa nähdä vaivaa.
Jos on perheessä monta erikokoista kuskia niin en tiedä jaksaisiko sitä ruuvata edes takas.

Onko ulkomittojen koko kuitenkin tämä minkä ilmoittavat sivuillaan 138 x 120 x 55 cm ? Viitsisitkö mitata?
Omilla säädöillä on pituus nyt noin 150cm ja polkimissa tosiaan varaa vielä 8cm pidentää eli kokonaispituus lähentelisi 160cm:ä.
Tietty jos on lyhyempi ihminen, niin pituus voi jäädä tuohon 138cm:iin.

Leveys on tuo 55cm ilman vaihdekeppiä+ käsijarrua ja niiden kanssa noin 77cm.

Korkeus noin 117cm renkailla, en tiedä tuoko tassut tuon 3cm lisää.

-------------
En halua rattia naaman kohdalle, mutta riittää siihen säädöt tässäkin jos välttämättä haluaa nostaa kädet ylös.
 
Viimeksi muokattu:
Sain Next Level Racing GTtrack rigin kasaan.

Posti toi ovelle 60kg painavan paketin, joka oli pakattu lavalle.
Mun mielestä se 680eur tästä rahdit sisältyen hintaan ei ollut paha.

Ensivaikutelmat oikein hyvät :thumbsup:

Istuimen selkänoja sivutukien kohdalta olisi saanut olla karvan verran leveämpi näin 186cm / 100kg henkilölle.
Tosin en ole kuppipenkissä istunut ja sen ilmeisesti on tarkoituskin ottaa kylkiin hieman kiinni.
Ei ole kuitenkaan häiritsevä...isommalle kaverille suosittelen GT Omega XL RS istuinta joka ainakin mittojen perusteella näyttäisi olevan yksi koko suurempi. Omegan RS9 taas tätä NLR istuinta pykälän pienempi.

Kasaus oli helppoa selkeiden ohjeiden ansiosta, tosin aikaa vei useamman tunnin.

Säädöt löytyi lopulta mieluisat, vaikka aluksi tuntui että ratille olisi tarvinnut olla edes 5cm suoraan eteen/taakse säätö (jollaisen varmaan saisi helposti modattua).
Ilmeisesti Motion Platform lisäosan takia säätöä kyllä riittää muuten yllin kyllin siinä 45 asteen kulmassa.
Pistin istuimen ensin ohjeiden mukaan joka on mielestäni väärin, ei riitä säädöt. Eli ei tule viimeiseen kiinnityspaikkaan takaa katsottuna.

Vaihdekepin ja käsijarrun saa mielestäni hyvään paikkaan.
7 vaihteelle kytkiessä osuu käsi helposti käsijarruun, mutta ei ongelma ja saahan tuota käsijarrua vielä muutettua eri asentoon jos haluaa.

Selkänoja joustaa aavistuksen loadcell säädettynä johonkin 60kg paikkeille, en koe sitä ongelmaksi mutta jos joku haluaa täysin tukevan istuimen, niin ei kannata ottaa sellaista jossa on selkänojan kallistus (joka muuten on mielestäni ehdoton mukavuuden kannalta).

Rattitaso ei jousta yhtään, eikä poljintaso.
Uskon että käy hyvin DD-rateillekin (saas nähdä Black Fridayna... :x3: ;) ).

Ainut negatiivinen puoli on se että koko laitos on suurempi kuin mielessäni kuvittelin, vaikka sitä vähän mitalla etukäteen mallailinkin.
Noh, mutta poikamieselämässä tuo ei tuota ongelmaa kun ei tällä hetkellä ole hellasäröä :geek:
Rigin saa keskeltä kahtia jos pitää saada pois tieltä.

Tänään pitäisi tulla ButtKicker Gamer 2, saas nähdä miltä tärinät tuntuu.
Kaikki mutteriliitokset tein nyloc muttereilla mukana tulleiden sijaan, ei pitäisi resonoida mikään paikka.
Mukana tulee muuten paketti jossa on kaikki pultit, mutterit ja työkalutkin eli omasta takaa ei välttämättä tarvitse mitään.

Fanatec NLR.jpg

Pirun hyvän näköinen rigi. :syes: Dustinilta ilmeisesti tilasit?

Itse odottelen vielä omaa rigiäni saapuvaksi. Next Level Racing GTultimate v2 -mallin tilasin Dustinilta vajaa kuukausi sitten helatorstaina. Luvattu varastoon tulevan 17.6 eli ensi viikon keskiviikkona. Toivottavasti arvio pitää paikkansa, sillä kesälomakin alkoi juuri.

Voin laitella tästä rigistä tänne kokemuksia, kunhan se joskus saapuu. :) Sen jälkeen yli kymmenen vuotta vanha Playseat GT (ollut itselläni käytöstä vuodesta 2012 lähtien) lähtee työkaverin käyttöön.

Ajosettini on seuraavanlainen: rattina Thrustmaster TS-PC Racer Ferrari 488 Challenge Edition, polkimina Fanatec ClubSport V3 ja käsijarruna Heusinkveld Sim Handbrake (H-kaavio/sekventiaali -keppivaihteistoa ei ole, käytän rattivaihteita).
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 136
Viestejä
4 484 800
Jäsenet
74 173
Uusin jäsen
kaljakonna

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom