Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

...Ovatko nuo petaalit jotka tulevat halvempien mukana ihan kelvollisia?...
Mulla nyt toistamiseen Fanatecin CSL Pedals LC ja ihan ok niillä ajelee mun mielestä, tiedän kyllä että moni on eri mieltä.
Jarru mukana tulevilla kumipuslilla on aivan liian jäykkä, ite tilasin muutaman jousen täältä (11pv kesti tulla) ja keltainen 50mm yhdellä ylimääräisellä orkkismuoviprikalla (siis pieni pre-load) tuntuu oikein hyvältä kun jarrun voima Fanan paneelista 55 %
Jos isompi kg määrä, ni kantsii ottaa sininen tai 25mm sininen ja puolet orkkiskumeilla.

Nuo Fanan QR1 Lite:t on kyllä surkeita, onneksi pari palaa kangasteippiä basen QR akselin uran kohdalle poisti lonksunat täysin.
Pitää harkita raaskiiko silti investoida QR2:seen kun joskus basen puolta saavat varastoon...mikä firman tulevaisuus sitten lieneekään. Ennakkotilauksia en kyllä pistä tässä kohdin!

Nyt tuntuu homma heillä toimivan varastossa oleville tuotteille vanhaan malliin, maanantaina tilasin ja nyt perjantaina tuli perille eli noin 4vrk tilauksesta.
 
Viimeksi muokattu:
Tarkoituksena oli hankkia SR-P Lite -polkimiin jarrupolkimen lisävastuste, mut jostain lueskelin, että toimistotuolilla pelatessa se on ehkä vähän liian jäykkä ja.. eipä tuota nyt viittinyt viikonloppua vasten alkaa tilaamaan ja odottelemaan. Mukavahan tuo on viritellä ja askarrella kaikennäköistä ja tuommoinen tuli. Elastomeeri ylijäämäpalanen polkupyörän jousto-satulatolpasta (cane creek thudbuster LT). Hoonasin poralla keskellä olevaa reikää vähän isommaksi, jottei olisi liian jäykkä puristaa. Kierrejousi romulaatikosta. Lisäksi pari erikokoista pulttia ja prikkoja. Pystypultin yläpäässä lukitteeton M5 mutteri, joka huilaa ylemmän poikkipultin kierteessä. Alimpaan prikkaan epoksilla naulan pätkä stopparina, jolla tuo lukittuu paikoilleen tuohon alempaan pulttiin. Jarrun uudelleenkalibrointi Pit Housessa ja nopia testi Dirt2.0:lla. Ihan hyvä modi tuli. Jarrun perusvastus nyt korkeampi, kuin kaasulla ja nyt jarrun viimeiset millit on saa painaa reippaammalla voimalla.

EDIT: Jousi vaihtui uuteen (vanhasta polkupyörän pumpusta), lisäksi se on prikoilla keskitetty keskitankoon nähden ja tuo alempi poikittaistanko myös meni uusiksi (tuommoinen metallitanko, jossa reikä ja kierre sisällä. Purettu joskus aikoinaan vanhasta olohuoneen pöydästä). Tässä uudessa keskitanko tulee poikittaistangon läpi, eli on symmetrinen rakenne, eikä purista elastomeria toispuoleisesti.
vanha: Näyttökuva 2024-05-25 160246.png

Uusi:

Näyttökuva 2024-05-25 202558.png

Pöytätaso on mallia lastulevy, jonka etureuna ns. tupla-vahvuinen. Sen verran jopa tuo R5 tukistaa enemmän, kuin entinen ratti (G920), että päädyin vahvistamaan pöytälevyä pikkasen. Jeesusteipillä päällystetty 25mm*3mm kulmarauta tuonne pöydän alapuolelle jäävään kulmaukseen. Tuli jämäkämpi, eli ratin voima välittyy paremmin käsiin, kuin lerppuun pöytälevyyn.

Näyttökuva 2024-05-25 160933.png


IKH:lta löytyi vielä lyhyemmät M8 -sormiruuvit, mut niissä ei ollut lautasia. Ne tuohon pitää vielä värkätä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli viikonloppuna itsekin asennettua täristimet polkimiin (Thrustmaster T-LCM). Ennestään minulla oli yksi täristin tuolissa kiinni.

Alkuperäinen suunnitelma oli, että kun sekä kaasu- että jarrupolkimeen tulee oma täristimensä, niin ohjaan efektit vain polkimiin, molemmille omansa (esim. jarruun ABS sekä wheel lock ja kaasuun wheel slip). Ja jättäisin tuolin ilman tärinöitä, kun on vain emon ääripiiri ja 2ch vahvistin käytössä.

Jonkin aikaa ajettuani totesin, että hyvin toimii tärinät polkimissa, mutta kun on tottunut että tuolin kauttakin tulee feedbackiä, niin muutin systeemiä. Nyt penkistä tulee omat efektit (engine vibration ja gear shift). Ja polkimista tulee molemmista samat efektit (ABS ja gear shift).

Pitää tilata Alista kesäloman alkuun semmoinen Nobsound USB-Dac/Amp, mitä esim. @Racle90 oli käyttänyt. Sen jälkeen saa molempiin polkimiin omat efektinsä ja vielä penkkiin omat.

Alla pari kuvaa valmiista tuotoksesta.

IMG_20240525_121655.jpg
IMG_20240525_121601.jpg
IMG_20240525_121645.jpg


Alkuperäinen suunnitelma kun oli laittaa eri efektit molempiin polkimiin, niin rakentelin pinta-asennusrasiasta ja kaiutinterminaalista kytkentälaatikon helpottamaan kytkentöjä, koska minulla on vahvistin pöydällä PC:n vieressä ja ei ole kiinteää rigiä, niin joudun siirtelemään ajovehkeitä pöydän eteen ja pois. Rasia on kiinni polkimissa itseliimautuvalla Velcro-tarralla.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli viikonloppuna itsekin asennettua täristimet polkimiin (Thrustmaster T-LCM). Ennestään minulla oli yksi täristin tuolissa kiinni.

Alkuperäinen suunnitelma oli, että kun sekä kaasu- että jarrupolkimeen tulee oma täristimensä, niin ohjaan efektit vain polkimiin, molemmille omansa (esim. jarruun ABS sekä wheel lock ja kaasuun wheel slip). Ja jättäisin tuolin ilman tärinöitä, kun on vain emon ääripiiri ja 2ch vahvistin käytössä.

Jonkin aikaa ajettuani totesin, että hyvin toimii tärinät polkimissa, mutta kun on tottunut että tuolin kauttakin tulee feedbackiä, niin muutin systeemiä. Nyt penkistä tulee omat efektit (engine vibration ja gear shift). Ja polkimista tulee molemmista samat efektit (ABS ja gear shift).

Pitää tilata Alista kesäloman alkuun semmoinen Nobsound USB-Dac/Amp, mitä esim. @Racle90 oli käyttänyt. Sen jälkeen saa molempiin polkimiin omat efektinsä ja vielä penkkiin omat.

Alla pari kuvaa valmiista tuotoksesta.

IMG_20240525_121655.jpg
IMG_20240525_121601.jpg
IMG_20240525_121645.jpg


Alkuperäinen suunnitelma kun oli laittaa eri efektit molempiin polkimiin, niin rakentelin pinta-asennusrasiasta ja kaiutinterminaalista kytkentälaatikon helpottamaan kytkentöjä, koska minulla on vahvistin pöydällä PC:n vieressä ja ei ole kiinteää rigiä, niin joudun siirtelemään ajovehkeitä pöydän eteen ja pois. Rasia on kiinni polkimissa itseliimautuvalla Velcro-tarralla.

Kliini asennus :thumbsup:
 
Viimeksi muokattu:
Fanatecin sisällä tai ympärillä joku salaperäinen joukko aikoo taistella Corsairin vihollismaista ostoaietta/yritystä vastaan.
 
Ja tuo keissi on jo ohi, Fanan sivut on normaalit atm. En tiedä mikä juttu, mutta sen verran sekasin on tuon firman langat tällä hetkellä että en ostais sieltä yhtään mitään toistaiseksi.
 
Aiempiin juttuihin peilaten en ihmettelisi että Jackermeier ja muut pitkän linjan työntekijät olisivat tuon taustalla ja ehkä osittain aiheestakin. Jos tuohon aiemmin julkisuudessa ruodittuun suhmurointiin peilaa niin todellinen "vihollismainen" toimija on Fanatecin nykyinen hallitus + jackermeierin korvannut johto ja Corsair tässä lähinnä taitaa opportunistina hyödyntää mahdollisuuden.
 
Hienosti nyt Fanalta tavara kuitenkin lähtee että jos jotain kaipailee, niin ei muuta kuin tilaus sisään varastossa oleville tuotteille.
Takuun suhteen sitten voikin tulla murheita, ainakin 3-4vko:a menee luetun mukaan kun edes vastaavat sähköpostiin.

Ite pistin sit kuitenkin vielä pari QR2 wheelsidea tilaten jotka lähti tulemaan heti seuraavana päivänä ja uskalsin tehdä QR2 base sidesta ennakkotilauksen kun ei Janicol:lla ollutkaan varastossa (paska firma kun eivät viitsi edes laittaa saldojaan nettikauppaan + suurin osa tuotteista törkeän hintaisia).
 
Itsellä ei ole vuosien aikana tosiaan koskaan ole saamisen kanssa ollut ongelmia ja onneksi takuuta ei ole tarvinnut koskaan koettaa. Tosin juuri nyt, viime black tms-aikaan en olekaan tilaillut.

Mutta jos firma saadaan kuntoon ja CS DD:n toiminta/ajurit sellaiseksi että base toimii, niin sen ostaminen kyllä edelleen kiinnostaa. Tosin pitää sitten olla myynnissä se QR1 convertteri(mitä ei ole näkynyt) kun en edelleenkään 10:een rattiin ala QR2;sta ostamaan.
 
Itsellä ei ole vuosien aikana tosiaan koskaan ole saamisen kanssa ollut ongelmia ja onneksi takuuta ei ole tarvinnut koskaan koettaa. Tosin juuri nyt, viime black tms-aikaan en olekaan tilaillut.

Mutta jos firma saadaan kuntoon ja CS DD:n toiminta/ajurit sellaiseksi että base toimii, niin sen ostaminen kyllä edelleen kiinnostaa. Tosin pitää sitten olla myynnissä se QR1 convertteri(mitä ei ole näkynyt) kun en edelleenkään 10:een rattiin ala QR2;sta ostamaan.
Viime blackfridayssähän nuo QR2 palikat oli -70% vai -80%. Ajoitat siihen jos tarjous toistuu, on se niin paljon parempi.
 
Plus itsellä pari rattia johon ei pysty QR2:sta laittamaan. Olen myös ollut aina tyytyväinen sinänsä QR1:een, kun (ja aina niin tehnyt) sen ruuvinkin siihen kiristää. Onhan tuossa tosiaan sekin että firma lupasi että se QR1 taaksepäin konversio- osa tulee saataville mutta näin pariin vuoteen eipä ole sitä näkynyt.
 
Jengi ei uskalla enää ostaa Fanalta -> vähemmän tilauksia -> ei ruuhkaa -> kamat lähtee ajoissa.

Noissa foliohattuhomissa kannattaa ota huomioon että varmaan kaikilla on jonkunlainen oma lehmä ojassa. Ja sitä omaa totuutta levitetään kuin ainoaa oikeaa.

On varmaan sellanen varma tieto jostain mikä on firman rahatilanne ja mikä on ollut pielessä, siitä voi sitten peilata mitä on tapahtunut lain mukaan. Jos joku on rikkonut lakia niin varmasti homma sitten jossain vaiheessa laitetaan oikeussalissa taas ns. kuntoon. Onko kenelläkään sen jälkeen rahaa pitää firmaa pystyssä on toinen seikka.
 
Jengi ei uskalla enää ostaa Fanalta -> vähemmän tilauksia -> ei ruuhkaa -> kamat lähtee ajoissa.

Noissa foliohattuhomissa kannattaa ota huomioon että varmaan kaikilla on jonkunlainen oma lehmä ojassa. Ja sitä omaa totuutta levitetään kuin ainoaa oikeaa.

On varmaan sellanen varma tieto jostain mikä on firman rahatilanne ja mikä on ollut pielessä, siitä voi sitten peilata mitä on tapahtunut lain mukaan. Jos joku on rikkonut lakia niin varmasti homma sitten jossain vaiheessa laitetaan oikeussalissa taas ns. kuntoon. Onko kenelläkään sen jälkeen rahaa pitää firmaa pystyssä on toinen seikka.

Noh ongelma vaan on ettei oikein puolueetonta kantaa ottavaa tahoa tällä hetkellä ole, julkinen talousraportointikin laahaa jäljessä ja on nykyjohdon sanoittamaa. Yksi Jackermeirin argumenttihan on nimenomaan että toi julkisuudessa masinoitu "onneton" taloustilannekin on täysin vääristelty nykyisen hallituksen yksinkertaisella tiedottamisella ja tarkoitushakuisella sanoittamisella, jolloin firman arvo menee pohjamutiin ja nykyisille piensijoittajille jää musta pekka käteen ostotilanteessa. Hänen mukaan esim. firma on tehnyt vuoden alusta voittoa ja tilapäinen kassavajekin olisi saatu helposti paikattua ilman myyntitemppuja mutta yhtiön johto ei ole kuitenkaan vaivautunut tiedottamaan kevään aikana mitään vaikka muita negatiivisia tiedotteita on kyllä pistetty. Itse asiassa nyt kun lehdistötiedotteita katsoo niin ovat näemmä juuri eilen julkistaneet tiedotteen paremmasta taloudellisesta tilanteesta tämän vuoden osalta mutta ovat senkin sanoittaneet kovin negatiivisesti:
Endor AG adjusts revenues forecast and withdrawns earnings forecast for 2024
Landshut, May 29, 2024
– Endor AG achieved revenue of EUR 30.5 million in the first quarter of 2024 (previous year: EUR 17.3 million) and earnings before interest, taxes, depreciation and amortisation (EBITDA) of EUR 1.2 million (previous year: EUR -1.9 million). The first quarter of 2024 was positively influenced by revenue postponements from 2023 totalling in around EUR 5 million. This was due to limited delivery capacity and delays in the launch of new products in 2023, resulting in the postponement of deliveries from 2023 to the first quarter of 2024. Additionally, the first quarter of 2023 was negatively impacted by limited delivery capabilities. As a result, the Management Board believes that the figures are not comparable.

Looking at the full year 2024, Endor AG points to significant forecast uncertainties and adjusts its revenue and earnings forecast for the full year 2024, which was published in early February 2024. The Management Board of Endor AG now expects consolidated revenue of EUR 105 million to EUR 115 million for 2024 (previously: EUR 115 million to EUR 125 million). The reason for this is a noticeable reluctance to buy on the part of customers since the beginning of the second quarter, which the Management Board expects to continue in the second and third quarters of 2024.

The forecast for the EBITDA margin (based on revenue) for 2024, which was also published at the beginning of Februar 2024, ranging from 8% to 10%, is also being withdrawn due to the expected one-off effects of the planned StaRUG procedure. At the current time, a reliable forecast of the EBITDA margin is not possible, as it is not yet foreseeable to what extent special effects will occur. These include, in particular, income from debt waivers by banks that have not yet been finally negotiated, as well as the costs of the StaRUG procedure.

The publication of the report on the first quarter of 2024 is scheduled for Friday, 31 May 2024.
Tuohon tiedotteen sävyyn on tarttunut mm. toi aiemmin puljailusta raportoinut twitteristi:


Aiemminhan toi piensijoittajien etuja vaativa SdK-järjestö vaati julkisella tiedotteella (Google Translate) yhtiökokousta puljauksen seurauksena. En tiedä onko semmoista oikeasti järjestetty tai onko homma heidän puolelta edennyt jotenkin.
SdK demands that Endor AG convene a general meeting in accordance with Section 122 (1) AktG

Since the end of April, the situation at Endor AG (WKN: 549166 / ISIN: DE0005491666) has worsened dramatically. After Endor's CFO described the financial situation as stable at the beginning of February, the initiation of a so-called StaRuG procedure is now being actively discussed. According to the SdK Schutzgemeinschaft der Kapitalanleger eV, this would most likely lead to a total loss for the affected shareholders. In the past few days, more than 130 shareholders of Endor AG have contacted the SdK. The SdK now has powers of attorney and bank confirmations from shareholders who together hold more than 5% of the share capital. After receiving the original documents, the SdK will therefore promptly request that the company convene an extraordinary general meeting in accordance with Section 122 (1) AktG. At the extraordinary general meeting, the board of directors should be given the opportunity to explain the current situation and the background that led to this situation. Furthermore, trust in board member Matthias Kosch is to be withdrawn, supervisory board member Ingo Weber is to be dismissed and a new supervisory board member is to be elected.

CFO Matthias Kosch was on the board of the investment company Blue Cap AG until October 2023. His former colleague on the board of BlueCap is now the sole shareholder and managing director of Birkenstein Capital GmbH. According to media reports, Birkenstein Capital has also announced an offer as part of a possible StaRUG process. Furthermore, according to media reports, the management of Endor AG will be compensated with so-called “sweet equity” if the offer from Birkenstein Capital is accepted. In our view, this is unacceptable. Even in difficult economic phases, the board of directors must serve the well-being of all stakeholders, including shareholders. Due to the current involvement of the Board of Directors in the form of “sweet equity” and the relationship of the CFO with the managing director and owner of Birkenstein Capital GmbH, it seems to us that an objective search for alternatives to a StaRuG procedure by the current CFO is no longer possible. From the SdK's point of view, the trust of the shareholders should therefore be withdrawn. Mr. Ingo Weber is designated as the financial expert on the three-member supervisory board. Due to the search for refinancing options for the financial liabilities originally due on December 31, 2023, which began far too late, this has to be canceled.

Ehkä joskus saadaan sitten tuosta StaRUG konkurssimenettelystä, joku tuomioistuimen "objektiivinen" linjaus asiaan mutta en tiedä miten toikin Saksassa oikeasti menee. Varmaan totuus on joku perinteinen kultainen keskitie näiden näkökulman välissä mutta vaikea uskoa että nykyjohdolla ihan puhtaat paperit tässä olisi.

SdK on tehnyt tosta pari puolen tunnin videotakin josta viimeisin käsittelee myös tätä Corsairin ostoa mutta valitettavasti saksaksi:


Corsairhan yrittää nyt käsittääkseni ostaa ja yksityistää firman. Neuvotteluiden tilanteesta Endor AG on tiedottanut pari viikkoa sitten seuraavasti, jonka mukaan muut ostotarjoukset on nyt hylätty:
Endor AG agrees on further steps as part of exclusive negotiations with strategic investor CORSAIR
Landshut, 15 May 2024 – As part of the restructuring negotiations entered into on 9 May 2024, the Management Board of Endor AG has agreed on concrete steps with CORSAIR® (Nasdaq: CRSR) with the approval of the lending banks and the Supervisory Board.

As a first step, CORSAIR will provide interim financing, which will be made available in tranches in the short term in line with the company's maturity profile.
“During the exclusive negotiations, we perceived CORSAIR as a reliable partner that not only has the financial resources, but also knows our market well and wants to invest for the long term,” says Andres Ruff, CEO and Chief Restructuring Officer of Endor AG. “Following a comprehensive review, the lending banks also decided not to support other restructuring offers because they did not believe they were suitable to avert the threat of insolvency.”

CFO Matthias Kosch adds: “The successful avoidance of insolvency is the direct result of the work of a dedicated team. As part of the open-ended professional investor process, we scrutinised and evaluated various offers. We are confident that the acceptance of CORSAIR's offer will secure Endor's future in the long term.”

As already communicated, Endor AG is to be restructured outside of insolvency proceedings in accordance with the German Act on the Stabilisation and Restructuring of Companies (StaRUG) due to imminent insolvency. A binding agreement is expected to be signed in mid-June and submitted to the restructuring court in Munich in the near future.

As part of the restructuring, CORSAIR will take over Endor AG in full and provide it with sufficient financial resources to stabilise the company without external debt. Endor is currently leveraged with around EUR 70 million.
 
Viimeksi muokattu:
Jos joku on harkinnut Trak Racerin (EU) tuotteita, tällä hetkellä olisi 10% alennus kaikista tuotteista, osassa 15%.

Trak Racer oman brändinsä lisäksi myy myös Heusinkveld, Simucube, VNM tuotteita ja ainakin kahdella viime mainitulla oli alennettuja tuotteita. Hinta lähtötasosta en toki tiedä kun en ole vähään aikaan näitä seuraillut.

Alennuksen kestostakaan en osaa sanoa mitään koska en ole nähnyt alennuksista varsinaista ilmoitusta missään.

Trak Racer – Trak Racer EU
 
IMG_3072.JPG

SHH shifter kotiutettu, laatuvaikutelma ei ihan Mozan tasoa muuta ihan ok kumminki. Tuskinpa tohon rimpularigiin paljon järempää oiskan saanu mountattua. Mounttina tänne pari postausta takaperin linkattu lowdown.
 
Hienosti nyt Fanalta tavara kuitenkin lähtee että jos jotain kaipailee, niin ei muuta kuin tilaus sisään varastossa oleville tuotteille.
Takuun suhteen sitten voikin tulla murheita, ainakin 3-4vko:a menee luetun mukaan kun edes vastaavat sähköpostiin.

Ite pistin sit kuitenkin vielä pari QR2 wheelsidea tilaten jotka lähti tulemaan heti seuraavana päivänä ja uskalsin tehdä QR2 base sidesta ennakkotilauksen kun ei Janicol:lla ollutkaan varastossa (paska firma kun eivät viitsi edes laittaa saldojaan nettikauppaan + suurin osa tuotteista törkeän hintaisia).
Mikä on QR2 base siden tilanne? Lähtikö jo tulemaan? Kahtelin viime viikolla että 11 päivä ois pitäny olla mut nyt näyttää että 21 päivä.
 
Mikä on QR2 base siden tilanne? Lähtikö jo tulemaan? Kahtelin viime viikolla että 11 päivä ois pitäny olla mut nyt näyttää että 21 päivä.
Tilanne on se että sain postia jossa kerrottiin toimituksen viivästyneen heistä riippumattomista syistä ja uusi päivä tosiaan 21. pv
Pitää toivoa että saapuisi joskus, on sitten firman omistajana kuka tahansa.
 
Tilanne on se että sain postia jossa kerrottiin toimituksen viivästyneen heistä riippumattomista syistä ja uusi päivä tosiaan 21. pv
Pitää toivoa että saapuisi joskus, on sitten firman omistajana kuka tahansa.
Jooh tätä vähän arvelin... Jospa niitä alkaisi tulemaan niin saisi ostettua.
 
Eilen tais räminätechin G923 luovuttaa, kalibrointi heittelee miten sattuu ja ei meinaa millään saada sitä osumaan. Kääntää Ea Sports WRC puolella rattia esim 180 astetta, niin se kalibroituu johonkin 90 ja 900 asteen välille ja joka kerta kun tekee uudelleen kalibroinnin tolla samalla käännöllä, niin ei osu lähellekään samaan kun missä edellisellä kerralla oli. Pätkien välissäkin hävisi säädöt pari kertaa eilen. On testattu netistä löytyneet ohjeet, G hubin uudelleen asennus, jopa rekisteristä käyty poistamassa sen "avain", mutta ei auttanut.

Takuuta vielä jälelle onneks, niin saa sen sinne työnnettyä. Vähän tosin korpee kun alko ajaminen taas maistumaan tossa ja suht kivasti kulkikin vaihteeksi. Useammalla pätkällä kympin tienoille time trialissa WRC:ssä tuli veivattua tossa viikonloppuna.
 
Tuokohan Fana koskaan saataville sitä base-puolen QR2:sta vanhaksi QR1:ksi -adapteripalaa()? kovasti aikoinaan niin väittivät mutta sen jälkeen ollut vain kuumaa ilmaa sen suhteen.
 
Nyt näyttää nettisivun mukaan tulleen, mun tilaukselle ei tosin ole tapahtunut mitään.
Kappas niinpä näkyy muka olevan "4-7 päivän" toimitus. Pitääpä laittaa tilaus vetämään jos vaikka sattus tulemaan muutamaan viikkon sisään.
 
SHH shifter kotiutettu, laatuvaikutelma ei ihan Mozan tasoa muuta ihan ok kumminki.
Toimii kuitenkin hyvin, tässä ny hetken aikaa ollut käytössä eikä kyllä valittamista.

Moza olisi toki itsellä lähtenyt kans tulemaan jos siitä olisi saanut sequentaalin. Tuo SHH on kuitenki monikäyttösempi ja moodien välillä vauhto on erittäin helppoa ja nopeaa.
 
Kappas niinpä näkyy muka olevan "4-7 päivän" toimitus. Pitääpä laittaa tilaus vetämään jos vaikka sattus tulemaan muutamaan viikkon sisään.
Viitsitkö ilmoittaa kun tilauksesi status muutuu "handover to warehouse" tilaan.
Jostain syystä Fanatecilla kun ennakkotilaukset ei ole jonon kärjessä vaan hännillä, niin voisin perua nykyisen tilaukseni ja laittaa uuden vetämään jos se tosiaan on nopeampi ja varmempi näin.

edit:
Hetki tän jälkeen sain Fanalta viestin että tilausta valmistellaan varastossa, homma bueno siis :thumbsup:
edit2:
Seuraavana päivänä lähti UPS:lla matkaan eli hyvin pelittää nyt Fanalla lähetykset!
 
Viimeksi muokattu:
Fanatecilta tuli tilattua ratti. Toivottavasti tulee ongelmitta.

Paketti valmiina lähtöön :D Nyt on nopeeta.
 
Viimeksi muokattu:
Viitsitkö ilmoittaa kun tilauksesi status muutuu "handover to warehouse" tilaan.
Jostain syystä Fanatecilla kun ennakkotilaukset ei ole jonon kärjessä vaan hännillä, niin voisin perua nykyisen tilaukseni ja laittaa uuden vetämään jos se tosiaan on nopeampi ja varmempi näin.

edit:
Hetki tän jälkeen sain Fanalta viestin että tilausta valmistellaan varastossa, homma bueno siis :thumbsup:
Hieno homma... Eli toivoa on että omakin tilaukseni voisi toteuta :D

Edit: Nyt on omakin tilaukseni tila muuttunut "handover to warehouse" ja spostia tullu että valmistellaan lähetystä.
 
Viimeksi muokattu:
Toimii kuitenkin hyvin, tässä ny hetken aikaa ollut käytössä eikä kyllä valittamista.

Moza olisi toki itsellä lähtenyt kans tulemaan jos siitä olisi saanut sequentaalin. Tuo SHH on kuitenki monikäyttösempi ja moodien välillä vauhto on erittäin helppoa ja nopeaa.

Joo, varmaan myös taitojen puutetta että välillä ei meinaa saada haluamaansa pykälää silmään (eritoten kaavion oikea puoli)... vois kokeilla perinteisempää konffia jos helpottas (nyt mulla keskellä 2-3 ja 4 löytyy jo oikeelta).

Joka tapauksessa kannatti ostaa keppi. Hauskempaa ajella tolla kuin läpsyvaihteella ja tuleepa samalla opeteltua heel & toe kunnolla... jännä nähä kun ajelee oikeessa elämässä seuraavan kerran manuaaliaskilla että miten taidot siirtyy. :)
 
Onkos täällä Simagicin tilanneita? Mistä kannattaisi tilata, kiitos.

Kotimaisista vaihtoehdoista ehdottomasti DELE Nordic koska loistava asiakaspalvelu sekä nopeat toimitukset (jos vain varastosta löytyy), itse sain seurantanumeron jo seuraavana aamuna kun edellisenä iltana olin tehnyt tilauksen.

Löytyy toki Jimmsiltäkin mutta itselläni kyseinen liike on boikotissa drone-episodin vuoksi.

Simagic -tuotteet huippusuorituskykyyn – Tilaa nyt! (delenordic.com)
 
Tuli vaihdettua Login G27 -> Moza R5 Bundleen (+ SR-P lite clutch), onhan tuo ihan eri planeetalta ajettavuuden suhteen :) Login shifterin jätän vielä rinnalle koska siihen on Eatonin 18-speed modi jakebraken kanssa (on siis ihan aito Eatonin shifterhead jossa älyä piirillä ja USB, hankittu vuosia sitten jenkeistä)

Pitää miettiä josko tulevaisuudessa tulisi hommattua myös Mozan shifteri, ensin tarttee tosin kyllä valmistuttaa rigiin uus shifter hold.
 
Tänään aamulla oli tullu spostia fanalta että tuotteet pakattu ja seuranta linkkiä.
 
Tänään aamulla oli tullu spostia fanalta että tuotteet pakattu ja seuranta linkkiä.
Mulla taas ekaa kertaa ikinä on näemmä paketti mennyt Tullin nuuskittavaksi.
Toivottavasti Thomas Jackermeier ei ole pistänyt kosteudenpoistajan tilalle kokaiinipussukkaansa.
1719386977297.png
edit: Eivät olleet edes pakettia avanneet.
---------------------
No nyt on alumiiniset QR2:set molemmissa rateissa ja on iso ero vanhoihin QR1 Lite versioihin.
Eiköhän kalustopuoli ollut sit tässä, viileämpiä pelikelejä odotellessa.
 
Viimeksi muokattu:
Mulla taas ekaa kertaa ikinä on näemmä paketti mennyt Tullin nuuskittavaksi.
Toivottavasti Thomas Jackermeier ei ole pistänyt kosteudenpoistajan tilalle kokaiinipussukkaansa.
1719386977297.png

Itsellä kolme neljästä paketista "viivästynyt" ku lajittelussa menneet sekasin ja väärään polkuun.
 
20.06 tilattu ratti tuli tänään Fanatecilta kotiin.
Aiempi ratti oli Csl Steering Wheel BMW eli se halvin mahdollinen. Tykkäsin muuten mutta ei kestänyt käyttöä eli ratti repesi toiselta puolelta irti.
Uusi ratti on CSL Steering Wheel R300 V2 bundle. Muuten toimii mutta en saa unbindattua kaikkia nappuloita eli esim. Start ja Pause vievät nappulat jotka haluaisin muuhun käyttöön.
Unbindaus toimii melkein kaikissa kohdissa mutta ei esim. yllämainituissa. Kellään ollut vastaavaa??

Tuolta löytyisi kansio nimeltä Action_defines.xml jossa on esim. : <action name="pause" protection="protected" />
Poistin protection="protected" ja nyt saa bindattua ja unbindattua ihan niin kuin ennen ratin vaihtoa. Kaikkea näissä tulee vastaan.....
 
Viimeksi muokattu:
Kaikki rattikehät jossa tikkaus niin se tikkaus kyllä kuluu ja hajoaa jolloin päällyste (alcantara, nahka, mokka) alkaa irtoamaan, mutta tikkauksen kyllä voi korjata (tikata kiinni uudelleen tikkauslangalla ja käyrä neula +jotkin pihdit joilla hyvä laittaa/vetää neulaa jos vaikeaa tehdä se sormilla) ja se kannattaa aloittaa ajoissa jolloin on vähän helpompi se korjausoperaatio.

Itsellä tikkauslanka 0,8mm ja vahattua, rullassa varmaan 50-100m ja maksoi kait 10€, sitten käyrä neula(ehkä ohuempi) 3euroa että helpommin menee nahankin läpi (esim. jos ei voi käyttää vanhoja reikiä) ja peruspihdit kapenee kärjestä löyty itseltä jo (10-20e uutena)
 
Viimeksi muokattu:
Rattikehä on kuuskulma ruuveilla kiinni tossa osassa missä vaihteenvalitsimet. Muovi repeillyt niin ettei rattikehä pysy enää kiinni. Täytyy jossain vaiheessa katsoa josko tuolle jotain keksis.....
 
Noista Fanan CSL P1/WRC/BMW rateista on ollut aika paljon kertomuksia käyttäjiltä että hajoilevat jo maltillisten käyttötuntien jälkeen. Rakenne ja shifterit.
 
Tervehdys!

Parin vuoden G29:lla vääntäminen tuli viikolla päätökseen, ja tilalle tuli hommattua MOZA R9, CS-ohjauspyörä sekä SR-P -polkimet. G29 oli asennettuna Playseat Evolutioniin, joka vaikuttaa olevan hieman rimpula tuolle 9 Nm:n väännölle, sekä tietysti jarrupolkimelle jota pitää voimalla runnoa. Kysyisin siis ehdotuksia Suomesta saatavalle ajopenkille/rigille, kriteerinä olisi nafti sovitus kerrostaloyksiöön, toi Playseat on siitä hyvä että sen saa istuimen keskiosasta taitettua pienempään tilaan. Kustannustehokkuus ykkössijalla, en ole ammattilais-simreiseri, joten mitään tonnin penkkiä en toivo.
 
Tai sitten vaan päivität challengea: STEERING BASE STABILIZER SYSTEM

Mulla on nippusiteillä kiinni polkimet. Ei täydellinen ratkaisu, mutta pysyy hyvin paikallaan.

Mielenkiintoinen ratkaisu, kiitos tästä. Challengen päivittely ja modaaminen olisi lähtökohtaisesti taloudellisempi vaihtoehto, plussana vielä se että tykkään viritellä ja rakennella asioita itse omin käsin. Redditissä ja muilla foorumeilla on tosin peloteltu Playseatin materiaalin olevan kestämätöntä pitkässä juoksussa, erityisesti 9 Nm vahvuiselle wheelbaselle.

Tällä hetkellä konkreettisin ongelma on nuo polkimet yhdessä Playseatin polkimille tarkoitetun aluslevyn kanssa: jarrua jos haluaa kunnolla painaa niin koko aluslevy taipuu mukana, oleellisesti pilaten tuollaisen jäykemmän jarrupolkimen tuntuman. Tän ongelman saisi varmaan korjattua asentelemalla jonkinlaiset tuet tuonne aluslevyn alle nojaamaan lattiaan... katsotaan mitä tapahtuu.
 
Tervehdys!

Parin vuoden G29:lla vääntäminen tuli viikolla päätökseen, ja tilalle tuli hommattua MOZA R9, CS-ohjauspyörä sekä SR-P -polkimet. G29 oli asennettuna Playseat Evolutioniin, joka vaikuttaa olevan hieman rimpula tuolle 9 Nm:n väännölle, sekä tietysti jarrupolkimelle jota pitää voimalla runnoa. Kysyisin siis ehdotuksia Suomesta saatavalle ajopenkille/rigille, kriteerinä olisi nafti sovitus kerrostaloyksiöön, toi Playseat on siitä hyvä että sen saa istuimen keskiosasta taitettua pienempään tilaan. Kustannustehokkuus ykkössijalla, en ole ammattilais-simreiseri, joten mitään tonnin penkkiä en toivo.

Suosittelen kurkkaamaan overpowerin rigejä, vaikka eivät mene ihan tuohon mitä etsit. Menee suhteellisen pieneen tilaan, mutta ei voi pakata piiloon. Itsellä Formula Lite ja on kyllä todella jämäkkä jo tuokin.
 
Tervehdys!

Parin vuoden G29:lla vääntäminen tuli viikolla päätökseen, ja tilalle tuli hommattua MOZA R9, CS-ohjauspyörä sekä SR-P -polkimet. G29 oli asennettuna Playseat Evolutioniin, joka vaikuttaa olevan hieman rimpula tuolle 9 Nm:n väännölle, sekä tietysti jarrupolkimelle jota pitää voimalla runnoa. Kysyisin siis ehdotuksia Suomesta saatavalle ajopenkille/rigille, kriteerinä olisi nafti sovitus kerrostaloyksiöön, toi Playseat on siitä hyvä että sen saa istuimen keskiosasta taitettua pienempään tilaan. Kustannustehokkuus ykkössijalla, en ole ammattilais-simreiseri, joten mitään tonnin penkkiä en toivo.

Jos pitää taittua kasaan, niin NLR GT Lite Prohon kallistuisin. Jos taas etsitään pay once, play forever-tyylistä ratkaisua niin RSH:lta Hamrock Nemesis tai Hades 2.0 tai Overpowerilta omaan makuun sopiva rigi (Formula tai GT).
 
Ei ihan nappiin mennyt UPS:lla Fanatec:n pakettien lajittelut kun eilen tuli 8Nm booster virtalähde ja tänään saapu QR2 base osa. :lol:
Huomenna ehkä tulee sitten QR2 ratti ostat.
 
Alilta tuntuis taas saavan Fanatecille 8Nm boost kit poweria suht edullisesti, 33eur sisältäen postit.
Itellä tollanen ja hyvin on pelittänyt, tosin ihan kauheesti ei ole tullut nyt pelailtua.
 
Viimeksi muokattu:
Alilta tuntuis taas saavan Fanatecille 8Nm boost kit poweria suht edullisesti, 33eur sisältäen postit.
Itellä tollanen ja hyvin on pelittänyt, tosin ihan kauheesti ei ole tullut nyt pelailtua.

Joo tiesin että tuon 8Nm virtalähteen sais edullisemminkin mutta laitoin samaan konkurssin tulemaan ku tilasin QR2 ostat. Ompahan nyt Fanatec:n "virallinen" virtalähde.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom