Pankit

Ongelmaksi taitaa muodostua se, että tuo ei ole suomalaisille tarjolla.

On tosiaan juuri ilmestynyt sovellukseen tuo Säästöt-välilehti jota ei aiemmin ole ollut ollenkaan. Itsellä lukee siellä selvällä suomen kielellä ”Säästötili jonka vuotuinen korko jopa 1% - Ansaitse säästämällä. Avaa säästötili hyvällä korolla” ja alla linkki Lue lisää joka vie nyt Norjan kielisille sivuille missä maininta tuosta 1,7% korosta.

Vahva veikkaus tältä pohjalta, että säästötili olisi tulossa lähiaikoina tarjolle myös suomalaisille asiakkaille, 1% korolla.

Äppiin muuten vaati uuden tunnistautumisen tämän viimeisimmän päivityksen myötä.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
On tosiaan juuri ilmestynyt sovellukseen tuo Säästöt-välilehti jota ei aiemmin ole ollut ollenkaan. Itsellä lukee siellä selvällä suomen kielellä ”Säästötili jonka vuotuinen korko jopa 1% - Ansaitse säästämällä. Avaa säästötili hyvällä korolla” ja alla linkki Lue lisää joka vie nyt Norjan kielisille sivuille missä maininta tuosta 1,7% korosta.

Vahva veikkaus tältä pohjalta, että säästötili olisi tulossa lähiaikoina tarjolle myös suomalaisille asiakkaille, 1% korolla.

Äppiin muuten vaati uuden tunnistautumisen tämän viimeisimmän päivityksen myötä.

Hieman samaa uumoilin vaikka tuo kielipuoli onkin vielä melko vekkulilla tasolla. Voisipa melkein kysellä aspasta mikä tuossa on tilanne ja voiko säästötiliä jo kenties jotain kautta availla hakemuksen kautta.
 
Hieman samaa uumoilin vaikka tuo kielipuoli onkin vielä melko vekkulilla tasolla. Voisipa melkein kysellä aspasta mikä tuossa on tilanne ja voiko säästötiliä jo kenties jotain kautta availla hakemuksen kautta.
Mä kysäisin:

Tällä hetkellä emme tarjoa säästötili ominaisuutta Suomen asiakkaille. Mahdollisesti tulevaisuudessa tarjottavat palvelut laajenee Suomen asiakkaille.
 
  • Tykkää
Reactions: |le
Totta. Silti aika paljon parempi kuin tuo 0.75% (esim. Norskibank) tai kotimaan säälittävät vastineet (OP, Nordea jne.). Onpa kuitenki varma tuotto ja edes pieni hidaste inflaatiota vastaan. Ainakin itselleni säästötili on mieluisa paikka missä säästöjä makuuttaa.

Jos on jotain muuta täysin varmaa vaihtoehtoa, joka tuottaa yli tuon 1-1,7% niin kertokaa toki :)
Svea on alkanut nyt tarjoamaan 0,8% säästötililleen.

Ei kyllä itselle riitä vielä, kun autolainassa on 2,91% korko

Edit.Äh. Alkanut. Tuohan on nimenomaan laskettu 0,8:aan
Screenshot_20220806-120546_Chrome.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Svea on alkanut nyt tarjoamaan 0,8% säästötililleen.

Ei kyllä itselle riitä vielä, kun autolainassa on 2,91% korko

Joo eikä ainakaan omasta mielestäni maksa vaivaa siirtyä vaikka Norskilta 0,05 prosentin erolla.

Eihän nuo sinäänsä moneenkaan asiaan riitä vastapainoksi koroillaan, mutta on se ainakin varma ja sinäänsä helppo paikka säilyttää puskuria vaikka sitä inflaatio syökin. Houkutus on kyllä suuri miettiä suurempikorkoista tuottoa, joka olisi toivonmukaan melkolailla varma.
 
Joo eikä ainakaan omasta mielestäni maksa vaivaa siirtyä vaikka Norskilta 0,05 prosentin erolla.

Eihän nuo sinäänsä moneenkaan asiaan riitä vastapainoksi koroillaan, mutta on se ainakin varma ja sinäänsä helppo paikka säilyttää puskuria vaikka sitä inflaatio syökin. Houkutus on kyllä suuri miettiä suurempikorkoista tuottoa, joka olisi toivonmukaan melkolailla varma.
Hyvä pointti kyllä puskurirahastolle. Mutta miten olisi määräaikaistalletus esim fellow:lla? Jopa 2% korko
 
Saakos mistään pankista tarvittaessa asiantuntevaa palvelua ihan kasvotusten?

Nordean kanssa pariin otteeseen vuoden sisään ollut omat haasteensa. Koko palvelukonsepti puhelimen välityksellä ja ammattitaito vastapuolella hieman mitä on. Oikein en luota mitä kuulen luurissa. Pitkään ollut asiakkaana, heillä konsepti vaan mennyt tuohon etämalliin. Vaikka tietää työntekijän nimen jonka kanssa haluaisi jutella ei saa aikaa käytännössä varattua.

Vähänsä se outoa on, kun saa soitella yksityisille toimijoille miten tehdään ja sitten esittää kyseistä pankille. Jaksanut roikkua vuosikaudet asiakkaana, kun tiennyt, ettei yhtä halpaa lainaa saa mistään.

Sijoitustilit nakkasin jo Nordnettiin kun ei Nordea oikein napannut.
 
Saakos mistään pankista tarvittaessa asiantuntevaa palvelua ihan kasvotusten?

Etäily on ihan syystä nostanut suosiota varmaan kaikissa pankeissa. Itse esim. en haluaisi kuluttaa aikaani konttorissa käyntiin - tai edes puhelinsoittoon. Mä olen tyytyväinen Nordean asiakas sillä siellä on musta todella laadukkaat verkopankkipalvelut. Ja toivon, että yhä useamman asian saa hoidettua ilman mitään yhteydenottoa.

Millaisessa asiassa tarvitsisit asiakaspalvelijan tapaamista kasvokkain? Onko asia tosiaan sellainen, että sen takia kannattaa vaihtaa pankkia?
 
Etäily on ihan syystä nostanut suosiota varmaan kaikissa pankeissa. Itse esim. en haluaisi kuluttaa aikaani konttorissa käyntiin - tai edes puhelinsoittoon. Mä olen tyytyväinen Nordean asiakas sillä siellä on musta todella laadukkaat verkopankkipalvelut. Ja toivon, että yhä useamman asian saa hoidettua ilman mitään yhteydenottoa.

Millaisessa asiassa tarvitsisit asiakaspalvelijan tapaamista kasvokkain? Onko asia tosiaan sellainen, että sen takia kannattaa vaihtaa pankkia?

Vähän meni kummelin puolelle, kun oli lainojen maksua ja omaisuuden järjestelyä. Lopen sai ajat kolmelle eri asiantuntijalle, joista jokainen vastasi vain omasta siilostaan. Lopputuloksesta ei tästä kolmikosta vastannut kukaan. Piti vero ja muita seuraamuksia kysellä ulkopuolelta. Muutama vuosi taaksepäin homma hoitui paikallisesti nätisti: Kaveri selvitteli muutaman päivän ja kertoi näkemyksensä. Edit. Tämän kyllä voisin tehdä etänäkin.

Vähän jäi myös pyörittelyn jälkeen tyhjän päälle. Yllätti ettei jatkoa varten tarjottu yhtikäs mitään palvelua. Ei varmasti näillä koroilla ollut järkevin ratkaisu, mutta päädyin kuittaamaan kaikki lainat ja realisoimaan sijoituksia. Tämä selkein ja yksinkertaisin ratkaisu. Jos sattuu taantuma tulemaan voi se velattomana olla helpompi kohdata.

Tuli olo että nyt myydään vain palveluita suoraan hinnaston mukaan. Yhtään jos vaatii asiantuntemusta nostetaan kädet pystyyn. Tämä ilmiö tosin tainnut tosin tulla kaikkiin pankkeihin.

Sen verran kehua Nordeaa, että lainahommissa ollut ylivoimaisesti reiluin toimija aina kun rahaa tarvinnut.

Edit. 2: Nordea kyllä arjessa ollut hyvä. Haastavissa tilanteissa ja kysymyksissä palvelu ei ole sitä mitä se oli vielä viisi vuotta sitten. Sitä pohdin saako vanhan ajan pankkineuvontaa yhden luukun periaatteella enää mistään? Luukku voi olla myös sähköinen. Kaipailen toisin sanoen noita aikoja kun Nordeasta sai henkilökohtaisen pankkineuvojan yhteystiedot.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän meni kummelin puolelle, kun oli lainojen maksua ja omaisuuden järjestelyä. Lopen sai ajat kolmelle eri asiantuntijalle, joista jokainen vastasi vain omasta siilostaan. Lopputuloksesta ei tästä kolmikosta vastannut kukaan. Piti vero ja muita seuraamuksia kysellä ulkopuolelta. Muutama vuosi taaksepäin homma hoitui paikallisesti nätisti: Kaveri selvitteli muutaman päivän ja kertoi näkemyksensä. Edit. Tämän kyllä voisin tehdä etänäkin.

Vähän jäi myös pyörittelyn jälkeen tyhjän päälle. Yllätti ettei jatkoa varten tarjottu yhtikäs mitään palvelua. Ei varmasti näillä koroilla ollut järkevin ratkaisu, mutta päädyin kuittaamaan kaikki lainat ja realisoimaan sijoituksia. Tämä selkein ja yksinkertaisin ratkaisu. Jos sattuu taantuma tulemaan voi se velattomana olla helpompi kohdata.

Tuli olo että nyt myydään vain palveluita suoraan hinnaston mukaan. Yhtään jos vaatii asiantuntemusta nostetaan kädet pystyyn. Tämä ilmiö tosin tainnut tosin tulla kaikkiin pankkeihin.

Sen verran kehua Nordeaa, että lainahommissa ollut ylivoimaisesti reiluin toimija aina kun rahaa tarvinnut.

Edit. 2: Nordea kyllä arjessa ollut hyvä. Haastavissa tilanteissa ja kysymyksissä palvelu ei ole sitä mitä se oli vielä viisi vuotta sitten. Sitä pohdin saako vanhan ajan pankkineuvontaa yhden luukun periaatteella enää mistään? Luukku voi olla myös sähköinen. Kaipailen toisin sanoen noita aikoja kun Nordeasta sai henkilökohtaisen pankkineuvojan yhteystiedot.
Osuuspankin OP mobiiliin on ilmestynyt henkilön naama ja nimi sekä teksti henkilökohtainen palveluneuvoja. Ensimmäinen naama oli siellä ehkä 6kk, nyt pari kuukautta ollut eri henkilö. Yhteyttä olen ottanut silti oman konttorin asiakohtaisesti verkkoviestillä ja hoitanut siten asiani, joten en tiedä mitä apua tuosta omasta palveluneuvojasta voisi olla.

Viimeksi kysyin tuolta miksi minulle ei ole tullu jo uutta Visaa, kun vanha menee umpeen. Siihen tuli vastaus, että ajallaan tulee, älä murehdi. Viikko tuosta tuli automaattiviesti, että kortin toimituksessa on ongelmia, eikä se välttämättä ehdi ajoissa. Eli niinpä niin ja näin tällä kertaa. Miksiköhän minä kysyin :facepalm: Kortti tuli kuitenkin juuri pari päivää ennen kuunvaihdetta, joten ehti täpärästi
 
Big Bank tarjoaa 10 vuoden talletusajalla 2,5 % koron. Parempi kuin fellow pankilla.
 
Big Bank tarjoaa 10 vuoden talletusajalla 2,5 % koron. Parempi kuin fellow pankilla.
Onko sellainen kannattavaa ikinä muuten kuin teoriassa riskinhallintaelementtinä pienehköllä pääomalla, silloinkin siinä tapauksessa että pankki katsotaan hyvin luotettavaksi? Vähäisen inflaationkin aikana tuntuisi typerältä työntää rahaa tuollaiseen. Juuri nyt vaikuttaa lattialle paskantamiselta.

Määräaikainen(sellaiseen verrattava) talletus muutenkin on konseptina aika köyhä tavalliselle ihmiselle. Jos siitä meinaa jotain hyötyä, ensin pitäisi olla sitä rahaa niin ettei kakalle taivu, eli pitää olla jo aika iällä. Jos siihen asti on päästy, peruslaskento kertoo, että siihenkin asti olisi missä tahansa historian vaiheessa hävitty indeksille aika roimasti.
 
Danskebankin sovellus mahdollistaa rikoksien tekemisen.


No joo, ei vaadi kauheasti koodarin taitoja tehdä ihan vastaavanlainen itse. Ehkä vähän raflaava toi sun "referaatti". Tuossa siis on kyse siitä, että myyjä kuvittelu maksun tapahtuneen ja menneen läpi, kun ostaja näytti kännykästä jotain, joka näytti maksusovellukselta vaikka olikin jotain muuta.

Maksun saajan on ihan kaikissa tilanteissa varmistettava, että saa maksun. Se ei riitä että on "todisteet" että maksaja on jotain tehnyt omassa päädyssään. Vasta kun raha näkyy tilillä/omassa kädessä, siirtyy myytävä tuote ostajalle. Muutoin jotain voi olla pielessä - eikä vain huijaustarkoituksessa.

Eli kyllä tää menee omissa kirjoissani myyjän piikkiin.
 
Onko mobile pay, yhteinen pankki ja paypal nykyaan ainoat jatkevat maksutavat koska niissa maksun saanti nakyy heti? Menee inhottavaksi vastapuoleta asentamaan mobilepay jos ei ole yhteista pankkia. Ei taida androidin ja iphonen walletit siirtaa rahaa ysityisten valilla.
 
No joo, ei vaadi kauheasti koodarin taitoja tehdä ihan vastaavanlainen itse.

Väitän ettei tuon tason kompetenssia kuitenkaan löydy perus piripetteriltä joka ihmisiä huijaamalla itsensä elättää. Jos löytyis niin varmaan aremmin sais rahaa mobiilikehittäjänä kuin kusettajan.

Onhan tuo nyt ihan absurdia että pankki julkaisee täysin aidon näköisen, tuntuisen ja aidon tavalla toimivan valmiin sovelluksen julkisesti saataville merkkaamatta sitä millään tavalla demo-sovellukseksi (paitsi vasta nyt kun asiasta on noussut monta kertaa juttua lehtien palstoille saakka). Voisko kusettajien elämää enää helpommaksi tehdä?

Joo, toki loppuviimein vastuu on myyjällä, enkä itsekään tuotetta luovuta/lähetä ennen kuin raha näkyy tilillä/sovelluksessa, mutta kyllähän tuossa tehdään aika iso palvelus hämäräheikeille kun niille tarjoillaan tuollainen sovellus tarjottimella suoraan käyttöön…


Onko mobile pay, yhteinen pankki ja paypal nykyaan ainoat jatkevat maksutavat koska niissa maksun saanti nakyy heti? Menee inhottavaksi vastapuoleta asentamaan mobilepay jos ei ole yhteista pankkia. Ei taida androidin ja iphonen walletit siirtaa rahaa ysityisten valilla.

Toki käteistäkin vielä voi käyttää, enkä itse sen lisäksi hyväksy kuin mobilepayn tai tilisiirron (etukäteen), minkä kyllä ostajille myös kerron. Jos on ongelma niin sitten ei voi mitään ja kaupat jää tekemättä. Aika runsaasti vissin paypalillakin tehtailtu refund-huijauksia niin en sitäkään itse hyväksy.
 
Väitän ettei tuon tason kompetenssia kuitenkaan löydy perus piripetteriltä joka ihmisiä huijaamalla itsensä elättää. Jos löytyis niin varmaan aremmin sais rahaa mobiilikehittäjänä kuin kusettajan.

Joo, en ole tästä eri mieltä. Kyllä toi helpottaa sen huijarin hommia. Mutta siis ihan yleisesti musta myyjän pitäisi aina varmistaa, että raha näkyy itsellä tavalla tai toisella. Muuten on aina mahis että jotain satuu eikä ne rahat tulekaan perille.
 
Onko mobile pay, yhteinen pankki ja paypal nykyaan ainoat jatkevat maksutavat koska niissa maksun saanti nakyy heti? Menee inhottavaksi vastapuoleta asentamaan mobilepay jos ei ole yhteista pankkia. Ei taida androidin ja iphonen walletit siirtaa rahaa ysityisten valilla.
Jos maksajalla on OP niin SEPA pikasiirto toimii myös, niitä kun lähes kaikki pankit osaa nykyään ottaa vastaan. OP taitaa olla ainoa joka noita osaa lähettää.

Toki tuossakin voi matkalla jotain sattua ja sitten kestääkin sen normi puolipäivää.
 
Sitten on myös Siirto-sovellus, jonka avulla voi siirtää reaaliajassa rahaa puhelinnumeron perusteella kuten Mobile Pay:llä.
 
Joopa.. Ostin toiselta puolelta maailmaa tunnetulta äijältä auton vanteet. Ei antanut maksaa paypalilla koko summaa 1750€ kerralla. Myyjä sanoi että kokeile maksaa 2: osassa. Maksoin puolet, ei toinen puolikas onnistunut. No huomasin että pitää tehä ne vahvistusjutut, (ajo kortista kuva yms.) no sitte tuli viesti että PayPalisi on pysyvästi suljettu. En voi ottaa asiakaspalveluun yhteyttä koska tili suljettu ja viestit ei näy. en löydä että niillä oisi joku sähköposti millä ottaa yhteyttä. Nyt mulla japanissa reilu 800€ rahaa joita myyjä ei voi palauttaa paypalilla ja minä en voi lähettää sille loppuja.. mitäs nyt.. ja muutenkin käytän paypalia kaikkeen ulkomaan maksamiseen ja nyt se sitte pois mulla käytöstä... voi vtu minä sanon.
 
Ilmeisesti tuo puhelinnumeron kaappaus on tehokas tapa kiertää pankin vahvistustekstiviestien suojaus ja kaksivaiheinen tunnistus tekstiviestin avulla vaikka sähköpostiin kirjautuessa.

Olen muualta aiemmin ymmärtänyt, että matkapuhelinsysteemissä on turvallisuuden osalta muutenkin perustavanlaatuisia vikoja myös tuon tekstiviestipalvelun osalta. Sen tekstiviestin voi sivullinen napata, kun vain verkkoon ilmestyy jossain päin Suomea tai maailmaa päätelaite, joka esittää sen numeron haltijaa. Eli sen uuden väärennetyn päätelaitteen tiedot päivittyvät silloin vaikka Telian liittymän tapauksessa jonnekin Telian keskukseen ja tekstiviesti toimitetaan sitten sinne. Sitten taas oikea liittymä ja päätelaite päivittää itsensä jollakin 15-100 minuutin viiveellä tietonsa sinne Telian keskuskukseen ja taas menee tekstiviesti oikeaan osoitteeseen. Sitten taas kaappaaja voi päivittää väärän paitelaitteen sinne verkkoon ja taas ohjata saapuvat tekstiviestit jonkun aikaa väärään paikkaan.

Tuossa tapauksessa, jossa Iltasanomissa kerrotaan, ilmeisesti oli tilattu vain uusi sim-kortti operaattorin asiakaspalvelusta joko toiseen kirjepostiosoitteeseen ta käyty pöllimässä se kirjeessa saapunut sim-kortti uhrin postilaatikosta. Tai sitten väärillä henkkareilla haettu uusi sim-kortti operaattorin asiakaspalvelupisteestä. Ja sitten aktivoitu se vain soittamalla asiakaspalveluun uhrin nimissä. Taustalla lienee se, että sitä ennen oli saatu kopioitua esimerkiksi kuvaamalla uhrin pankin tunnuslukutaulukko ja saatu salasana ja käyttäjätunnus haltuun. Mahdollisesti rikollinen on ollut uhrin lähipiiriä tai sitten ei.


"ETELÄ-POHJANMAALLA Vimpelissä asuva eläkeläinen Markku joutui viime vuoden kesänä huijauksen uhriksi, jossa hänen nimissään tilattiin uusi sim-kortti.
Yhden päivän aikana häneltä vietiin kaikkiaan peräti 37 000 euroa.
Markun nimi on muutettu aiheen arkaluontoisuuden vuoksi.
Koko vyyhti alkoi purkautua , kun 75-vuotiaan Markun puhelin lakkasi yhtäkkiä toimimasta.
Lue lisää: Vähän tunnettu hyökkäys vie rahat – selvä merkki puhelimessa paljastaa vaaran
– Otin heti yhteyttä operaattoriin kyselläkseni, miksi puhelin ei toimi.
– Sieltä ohjeistettiin pyyhkimään sim-korttia paitaan ja laittamaan takaisin puhelimeen.
Myöhemmin samaisen päivän iltana operaattorilta soitettiin uudestaan ja selvisi, että Markun nimissä oli tilattu hieman aiemmin uusi sim-kortti, joka oli otettu käyttöön ja jonka myötä hänen oma sim-korttinsa ei enää toiminut.
– Sitten ohjeistettiin menemään operaattorin kauppaan selvittämään asiaa, mutta ne olivat jo kiinni siinä vaiheessa iltaa.
SEURAAVANA päivänä paljastuivat todelliset madonluvut.
Uuden sim-kortin tilannut rikollinen tai useampi rikollinen oli ehtinyt tehdä Markun tileiltä tilisiirtoja 30 000 euron edestä sekä nostaneet luottoyhtiöstä 7 000 euroa. ...."​
Loput alkuperäisestä lähteestä:​


Tuolta SIM-kortin ja/tai tekstiviestien kaappaukselta ei käsittääkseni voi suojautua oikein muuten tehokkaasti kuin sillä, että kaksivaiheista tunnistusta vaativissa palveluissa käyttää prepaid-numeroa, joka ei ole missään muussa käytössä kuin niissä kaksivaiheista tunnistusta vaativissa palveluissa. Tosin senkin voi esimerkiksi verkkopankki pilata jos se koko numero näkyy siellä verkkopankissa selkokielisessä muodossa vaikka ***-******* ja sen muuttaminen on helppoa verkkopankissa ilman kaksivaiheista tunnistautumista.
 
S-pankista, tai siis mobiilista kyssäri. Harvoin tulee käytettyä niin... no tänään ei IPkassa antanut kuittia jostain syystä, halusin varmistaa että menikö oikein.
Uuden puhelimen ostin joku aika sitten, ja nyt ajattelin tarkistaa luurista sen kuitin. Eka yllätys oli ettei kysynyt sormenjälkeä, seuraavaksi pin oli muka väärin.

Sitten tuli mieleen että sama S-mobiilihan on vieläkin vanhassa luurissa (joka kakkospuhelin) tällä pääsin sitten sormenjäljellä suoraan sisään, ei siinä mitään kaikki ok.

Yritin uudella luurilla mennä pankkitunnareilla sisään, onnistui siihen saakka kun olis pitänyt tulla txt vahvistus - tuohon toiseen luuriin, jolla siis pääsi sisään ongelmitta. Eipä tullut tekstaria.

Menikö nyt niin että olis pitänyt vaihtaa uudella luurilla uuden puh.numero pankille jotta se tunnistaisi minut, vai jotain muuta?

Muutenhan voin kyllä poistaa tuosta vanhasta luurista S-mobiilin. Sekä myös OP:n. OP ei salli appia kahdessa puhelimessa, S taas sallii. Ja oon ollut vähän laiska noitten systeemien kanssa...
 
S-pankista, tai siis mobiilista kyssäri. Harvoin tulee käytettyä niin... no tänään ei IPkassa antanut kuittia jostain syystä, halusin varmistaa että menikö oikein.
Uuden puhelimen ostin joku aika sitten, ja nyt ajattelin tarkistaa luurista sen kuitin. Eka yllätys oli ettei kysynyt sormenjälkeä, seuraavaksi pin oli muka väärin.

Sitten tuli mieleen että sama S-mobiilihan on vieläkin vanhassa luurissa (joka kakkospuhelin) tällä pääsin sitten sormenjäljellä suoraan sisään, ei siinä mitään kaikki ok.

Yritin uudella luurilla mennä pankkitunnareilla sisään, onnistui siihen saakka kun olis pitänyt tulla txt vahvistus - tuohon toiseen luuriin, jolla siis pääsi sisään ongelmitta. Eipä tullut tekstaria.

Menikö nyt niin että olis pitänyt vaihtaa uudella luurilla uuden puh.numero pankille jotta se tunnistaisi minut, vai jotain muuta?

Muutenhan voin kyllä poistaa tuosta vanhasta luurista S-mobiilin. Sekä myös OP:n. OP ei salli appia kahdessa puhelimessa, S taas sallii. Ja oon ollut vähän laiska noitten systeemien kanssa...
S-pankin tietoturva on heikko.

Softa voi olla vaikka kuinka monessa puhelimessa, siis väärinkäytön riski kasvaa. Jos puhelin ei saa viestiä, katso onko se oikein S-pankin verkkopankissa. Se tulee siihen numeroon, joka siellä on.
S-pankista saa myös tukea, jos pääsee verkkopankkiin.

Kuitit näkyvät myös S-kanavalla.
 
S-pankin tietoturva on heikko.

Softa voi olla vaikka kuinka monessa puhelimessa, siis väärinkäytön riski kasvaa. Jos puhelin ei saa viestiä, katso onko se oikein S-pankin verkkopankissa. Se tulee siihen numeroon, joka siellä on.
S-pankista saa myös tukea, jos pääsee verkkopankkiin.

Kuitit näkyvät myös S-kanavalla.

Vanhalla luurilla siis pääsin sormenjäljellä, siinä on se 045- numero mikä on oikein.
Uudella luurilla pääsin kyllä pankkitunnareilla niin pitkälle kunnes se kysyi tuota 045- numeroa. Uudessa puhelimella 0500- numero. Sitäpä mietin vaan johtuiko numerosta/numeroista.

Jos nyt tänään ei kukaan keksi ratkaisua, niin pitää huomenna käydä prismassa kyselemässä:hmm:
 
S-pankin asiakkaiden tileiltä viety 940 000 euroa

Ostoksia, matkoja, rahapelejä
– Anastettuja varoja on kierrätetty ja rikoshyötyä on hyvin paljon mennyt ylelliseen elämään, ostoksiin ja matkoihin.


Onko syytä pankin vaihtoon, onneksi isoimmat rahavarat olivat jo vuosia muualla ja S-tilillä enää vain ruokarahat ja kuukauden menot maks. + hieman säästörahaa max 100-200e.
 
S-pankista, tai siis mobiilista kyssäri. Harvoin tulee käytettyä niin... no tänään ei IPkassa antanut kuittia jostain syystä, halusin varmistaa että menikö oikein.
Uuden puhelimen ostin joku aika sitten, ja nyt ajattelin tarkistaa luurista sen kuitin. Eka yllätys oli ettei kysynyt sormenjälkeä, seuraavaksi pin oli muka väärin.

Sitten tuli mieleen että sama S-mobiilihan on vieläkin vanhassa luurissa (joka kakkospuhelin) tällä pääsin sitten sormenjäljellä suoraan sisään, ei siinä mitään kaikki ok.

Yritin uudella luurilla mennä pankkitunnareilla sisään, onnistui siihen saakka kun olis pitänyt tulla txt vahvistus - tuohon toiseen luuriin, jolla siis pääsi sisään ongelmitta. Eipä tullut tekstaria.

Menikö nyt niin että olis pitänyt vaihtaa uudella luurilla uuden puh.numero pankille jotta se tunnistaisi minut, vai jotain muuta?

Muutenhan voin kyllä poistaa tuosta vanhasta luurista S-mobiilin. Sekä myös OP:n. OP ei salli appia kahdessa puhelimessa, S taas sallii. Ja oon ollut vähän laiska noitten systeemien kanssa...

Tein nyt niin että kirjauduin vanhalla luurilla S-mobiiliin, omista tiedoista vaihdoin toisen puhelinnumeron. Sitten uutta yritystä uudella luurilla, pankkitunnareilla todennus, kysyi sormenjälkeä ja sitten kaikki ok. Se tekstarikin muuten tuli tuossa jossain kohtaa vanhaan luuriin.

Nyt siis toimii kahdessa puhelimessa kun kokeilin. Hieman outo systeemi mutta eikai siinä sitten.

Mitenhän muuten jos ei olisi sormenjälki tunnistusta? Vanhassa puhelimessa vähän huono kun takapuolella ja helposti likaantuu, uudemmassa optinen mikä toimii aina. Meneekö jo suunnittelun kukkasiin...
 
Oiskohan S-pankissa ollut samanlainen bugi kuin aikoinaan Suomi24-treffeillä ekat pari kuukautta: omalla tunnuksella sisään ja väärä salasana -> back-nappula -> kenen vaan tunnus ja vaikka salasanaksi mikä vaan sana tai ehkä tyhjäkin olisi käynyt -> pääset sen treffitilin sisään kenen tunnuksen kirjoitit tunnus-kohtaan.

Tuolta se ainakin kuulostaa, kun uutisissa sanottiin että vaati huonoa tuuria, ja kuka vaan olisi päässyt hyödyntämään.

Suomi24-treffit aloitti 1.3.2004, ja käyttökatko alkoi 1.-5.4.2004, ja jatkui 21.4. tai 22.4. saakka. Päätellen eräästä keskusteluketjusta jonka avausviesti alkaa "Jäikö ketään muita harmittamaan,kun tämän sivuston treffi sivu on teknisten ongelmien takia nyt suljettu."

S-mobiilin pääsuunnittelijan LinkedInissä lukee varmaan "I create opportunities.".
 
Viimeksi muokattu:
S-pankissa ohjelmointivirhe, satoja asiakkaita koski.

Joku muu pääsi jopa 300 asiakkaan pankkitunnuksille tilailemaan tai kirjautumaan sisään.

Voiko kyseiseen pankkiin enää luottaa, aiemminkin ollut niitä kohuja. Moniko laittaa pankinvaihtoon?
Jos ei nyt, niin koska, tuskin jää viimeiseksi.

Osaatko suositella muita käytännössä maksuttomia pankkeja?

En ole itse huolissani. Noi rahat yleensä on pankin rahoja. Tavalliselle asiakkalle riittää että toimii huolellisesti.
 
Tuli tässä kokemus mieleen Nordeasta sijoituslainaa hakiessa uudiskohteeseen (asunto). Haettavaa lainaa oli se 30t. Rakennuksen valmistumisaika oli n 1v ja tänä aikana kauppahinta maksettiin erissä eli aina kun tietty valmiusaste täyttyi. Nordea ei suostunut siirtämään minulle tuota koko lainasummaa könttänä, josta olisin voinut maksaa hiljalleen vaan heidän kautta piti maksaa laittamalla viestiä ja maksutiedot. Ottivat 30e per kerta, että hoitivat tuon maksun. Maksoin siis siitä, että joku muu maksoi laskuni, eikä ollut muita vaihtoehtoja jos tuon lainan olisi halunnut, tämä siis uudiskohteeseen. Jos näitä tulen ottamaan lisää niin pitää kunnolla kilpailuttaa pankit ettei tule tuollaista aivan turhaa ylimääräistä kulua.
 
Osaatko suositella muita käytännössä maksuttomia pankkeja?

En ole itse huolissani. Noi rahat yleensä on pankin rahoja. Tavalliselle asiakkalle riittää että toimii huolellisesti.
No säästämiseen käytän esim. Bank Norwegiania. Siellä on kaikki säästöni.

Tavallisia pankkeja ei ole maksutta, mutta toisaalta: kun S-ryhmä ei saa pankista tuottoa, ei niillä ole varmaan varaa hommata softan testaajiakaan.

Harvemmin sitä on ollut esim. Op tai Nordea uutisissa tietomurtojen valossa ja heillä kuukausimaksu juoksee palveluista.
 
S-pankin asiakkaiden tileiltä viety 940 000 euroa

Ostoksia, matkoja, rahapelejä
– Anastettuja varoja on kierrätetty ja rikoshyötyä on hyvin paljon mennyt ylelliseen elämään, ostoksiin ja matkoihin.


Onko syytä pankin vaihtoon, onneksi isoimmat rahavarat olivat jo vuosia muualla ja S-tilillä enää vain ruokarahat ja kuukauden menot maks. + hieman säästörahaa max 100-200e.

Pankki vastaa, ei ole tarvetta vaihtoon.
 
Petteri Järvisen blogin mukaan kyseessä ollut todennäköisesti tilanne, jossa pienen osan tileille on voinut kirjautua ilman salasanaa.

Eli ehkä niiden käyttäjien, jotka ovat liittyneet S-mobiiliin esim. samana päivänä, kahden päivityksen välissä. Myöskään koodia ei ole kysytty (tietääkseni S-mobiilissa koodia ei käytetä liittymisen jälkeen, vaan vain salasanaa/sormenjälkeä/Face ID:tä). Jos tunnukset on olleet peräkkäisiä, niin niihin on helposti päässyt sisään.

Aukko on saattanut löytyä niin että se 16-vuotias painaa vahingossa enter, ennen salasanansa syöttämistä. Huomaa päässeensä sisään. Kokeilee omaa tunnusta yhtä isommalla tai pienemmällä tunnuksella samaa, ja huomaa että pääsee sisälle.

Täysin potentiaalinen tilanne. Ja siis sama mikä 2004 kävi Suomi24 Treffeille, tosin silloin ehkä kaikille tileille. Myös Veikkauksessa oli monen kuukauden ajan 2016 tilanne, jossa joka kerta kirjauduttuaan näki random-ihmisen pelitilin yhteenvedon (ja siis vain sen, ei nimiä tai yksittäisiä vetoja yms).
 
Missäköhän vika. Mulle tuli tavallinen sähkön siirtolasku. Pitäisi tulla e-laskuna kuten on tullut liki 2 vuotta. Mitään muutoksia ei näytä laskuttaja olevan tässä hiljattain tehnyt. Alkaa mietityttää voisiko vika olla S-pankin päässä. Vai Turku Energia Siirtoverkkojen?

Muilla kokemuksia tälläisestä?
 
Bank Norwegian ja Nordax Bank yhdistyvät:

Bank Norwegianin ja emoyhtiön Nordax Bankin sulautuminen on tarkoitus toteuttaa viimeistään vuoden 2023 ensimmäisellä neljänneksellä. Sulautumisen jälkeen Bank Norwegian jatkaa toimintaansa Nordax Bankin norjalaisena sivuliikkeenä. Sulautuminen ei siten vaikuta Bank Norwegianin tarjoamiin tuotteisiin ja palveluihin. Palvelemme jatkossakin asiakkaitamme molemmissa pankeissa kuten ennen.

Sulautumisella ei ole olennaisia vaikutuksia sopimusehtoihin, mutta sillä on tiettyjä vaikutuksia henkilötietojen käsittelyyn ja talletussuojaan, jos sinulla on talletuksia molemmissa pankissa. Olemme lähettäneet lisätietoa sulautumisen vaikutuksia asiakasviestinä Omilla sivuilla/mobiilisovelluksessa.

 
Bank Norwegian nostaa säästötilin korkoa 4.11.2022 alkaen 0,75% -> 1,05%.

Tuli äsken sähköpostissa ilmoitus. Näkyi tuo korkeampi prosentti jo päivällä äpissä mitä ihmettelin.
 
Bank Norwegianilta tuli postia.

Joustava säästötili ilman kuluja tai nostorajoituksia. Talletuskorkoa nykyään 1,20 % jo ensimmäisestä eurosta.
 
Tuli kokeiltua rahan siirtoa Norwegianin pankin säästötilille. Valittavana on mahdollisuus normaaliin siirtoon tilinumerolla ja viitenumerolla sekä vaihtoehtona on myös rahan talletus Tink nimisen maksupalvelupalvelun kautta.

Tuolla Tink palvelulla ilmeisesti raha liikkuisi säästötilille nopeammin, mutta samalla luovutat oikeudet tilien tarkisteluun.

Screenshot_2023-01-20-21-41-57-62_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc.jpg
 
Ajattelin avata tilin lapsille Nordeaan kun kuvittelin että pienetkin lapset saa sieltä pankkikortin heidän nettisivujen perusteella.
Avaa alaikäiselle lapsellesi tili ja palvelut verkossa " Palveluille ei ole alaikärajaa, vaan vanhemmat päättävät, "

No eipä saaneet pankkikorttia.

No ei siinä ajattelin että no menen ja talletan joululahjarahat sitten konttorilla... Eipä tarvinnut sitäkään tehdän (Hyvinkään konttorilla) on ovet kiinni ja lappu että palvelua vain ajanvarauksella. Pankissa ei ole kassapalveluita, ei käteis talletuksia, ei käteis nostoja... Eli lasten saamoja lahjarahoja et saa talletettua etkä nostettua kun korttia ei saa niin automaatilla et voi asioida.

No miksi en sitten halua oman tilin kautta kierrättää? Kuukausisäästän lapsille ja en halua isovanhempien lahjoista mitään lahjaveroja sitten alkaa maksamaan (5000e/3v) sääntö.

Lopputulema sitten on että nyt on S-pankkiin avattuja ja nordeassa ei meidän roposia tule näkymään. S-pankistakaan ei välttämättä korttia saa, mutta nostot ja talletukset onnistuu tarvittaessa ruoka ostosten yhteydessä miltei milloin vaan.
 
No eipä saaneet pankkikorttia.

Oliko tähän jotain syytä? Tuolla lukee aika yksiselitteisesti: "Pankkitilissä, Nordea Debit -kortissa tai pankkitunnuksissa ei ole alaikärajaa. Alaikäisen huoltajat päättävät, milloin lapsi on valmis käyttämään pankkipalveluita itsenäisesti. "


Eli Debit-kortti olisi pitänyt saada, ja sillä voi tallettaa rahat automaatista.
 
No kysyin nimenomaisesti nettipankista viestillä debit korttia ja vastaus oli että alaikäraja on 6v. Laitoin vielä tuon nettisivun sitten siihen vastaukseen että tuon mukaan saa, mutta ei me ainakaan saatu...

Pitää varmaan vielä soittamalla kysyä jos tää on joku "henkilö" riippuvainen asia
 
No kysyin nimenomaisesti nettipankista viestillä debit korttia ja vastaus oli että alaikäraja on 6v.

On kyllä outoa. Täällä on mainittu tuo 6- raja:


Ja täällä sanotaan että ei ole alarajaa:


Kannattaa tosiaan valittaa jos vielä sinne olet yhteydessä, että siellä on ristiriitaista tietoa eri sivuilla Debit-kortista. Saisivat korjata.
 
Tarvitsisin S-pankin rinnalle toisen kuluttoman ja kryptoystävällisen tilin varmuuden vuoksi. Tarvitsen vain nettipankin jolla tehdä tilisiirtoja mutta kuluton maksukortti olisi plussaa. Avaaminen pitäisi tapahtua pankkitunnuksilla koska ei ole voimassa olevaa henkilökorttia. Onkohan tällaista saatavilla ilmaiseksi?
 
Viimeksi muokattu:
Tarvitsisin S-pankin rinnalle toisen kuluttoman tilin varmuuden vuoksi. Tarvitsen vain nettipankin jolla tehdä tilisiirtoja mutta kuluton maksukortti olisi plussaa.
Avaaminen pitäisi tapahtua pankkitunnuksilla koska ei ole voimassa olevaa henkilökorttia. Onkohan tällaista saatavilla ilmaiseksi?

Itsellä vähän vastaavanlainen tarve, ja alustavasti OmaSP ilmeisesti edullisin: https://www.omasp.fi/sites/default/files/sijoittajalle/Hinnasto Henkilöasiakkaat, päivittäiset raha-asiat 1.12.2022.pdf

-käyttötili maksuton
-verkkopankki (sis mobiilipankki) 2,5e/kk

En ole halvempaa löytänyt tällaiseen tarpeeseen (Huom, tästä setistä tulee itseasiassa varmaan kallein, jos pankkikorttia tarvitsee: esim visa debit online 10e/kk, huhhels!)
 
Itsellä vähän vastaavanlainen tarve, ja alustavasti OmaSP ilmeisesti edullisin: https://www.omasp.fi/sites/default/files/sijoittajalle/Hinnasto Henkilöasiakkaat, päivittäiset raha-asiat 1.12.2022.pdf

-käyttötili maksuton
-verkkopankki (sis mobiilipankki) 2,5e/kk

En ole halvempaa löytänyt tällaiseen tarpeeseen (Huom, tästä setistä tulee itseasiassa varmaan kallein, jos pankkikorttia tarvitsee: esim visa debit online 10e/kk, huhhels!)
N26 taitaa olla ilmainen mutta vaatii voimassa olevan henkilökortin.
 
Tarvitsisin S-pankin rinnalle toisen kuluttoman tilin varmuuden vuoksi. Tarvitsen vain nettipankin jolla tehdä tilisiirtoja mutta kuluton maksukortti olisi plussaa.
Avaaminen pitäisi tapahtua pankkitunnuksilla koska ei ole voimassa olevaa henkilökorttia. Onkohan tällaista saatavilla ilmaiseksi?

Ellet ole oikeutettu nuorisoalennuksiin tai vastaaviin niin ei taida ”ilmaiseksi” perinteisistä pankeista kukaan muu antaa pankkipalveluita kuin S-pankki, ja sielläkin vaatii sen osuusmaksun maksamisen..

sitten on näitä uusia digitaalisia pankkeja joilta voi saada, mutta tunnistautumisvaatimuksista ei tietoa, esim.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 786
Viestejä
4 499 043
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom