Ei mua "erikoistyöstä" niin kirpaise maksaa, yleensä kuitenkin puhutaan pituudelta aika lyhyestä jutusta tyyliin sähkö- ja putkityöt. Tai jokin tonnin asbestipurku ei niin itselleni tee pahaa, toki ilmankin pärjäisi jos vaihtoehto olisi jättää tekemättä
Sitten kun aletaan mennä tavalliseen pintaremppaan niin alan miettiä homman järkevyyttä. Jokin tapettien vaihto listoituksineen, mahdollisesti vielä maalattu vanhan tapetin päälle ja samalla vanhan seinään upotetun vaatekaapin vaihto modernimpaan jossa on muutakin kuin pelkkä vaatetanko...
Tuosta voi miettiä montako tonnia säästää itse tekemällä, hommat vielä sellaisia ettei se duunari monesti ole edes valtavasti nopeampi (työtunteina) kun ottaa kauppailut yms. mukaan. Kalenteriaikaa tosin helposti ottaa jos ei lomalla/palkattomalla tee.
Pitäisikin kaivella paljonko makkariremppa maksoi. Otin remppafirmalta ja ei tainnut kaikkineen kymppitonni riittää tarvikkeineen. Toki katto ja lattiakin uusiksi, mutta tuo ei sisällä edes vaatekaappeja jotka ostin ja asensin erikseen. Alkaa olla aika pitkän ajan nettopalkka tuossa, toki osan saa vähennyksiin.
En kyllä sanoisi että "mukavuudet" vaatii paljon huoltoa, ilmastointi ehkä ainut. Tai sitten tarkoitat mukavuuksilla jotain valmistajan erikoisinta (ja tehokkainta) moottoria jota ei Suomessa myyty kuin 3kpl mallin eliniän aikana
Pitänee koputtaa puuta, mutta oma autoilu on ollut kohtuullisen huoletonta. Kyllähän kuluvaa osaa pitää vaihtaa ja minä vaihdan tyyliin raitisilmasuodattimen itse, mutta jos työkalua tarvitaan niin korjaamolle vaan. Ihan normaalia että öljynvaihtoon menee muutama kymppi vuodessa ja jonkun vuoden välein vajaa satanen ilmastoinnin täyttöön tai muutama satanen jarruihin tms. kuluvaan. Autoilun kokonaishinnassa pientä ja ei tarvitse murehtia pääseekö seuraavana päivänä töihin kun jäi remppa kesken. Edellisessä autossa jakohihnan vaihto merkkiliikkeessä 300€ (nyk. ketju) niin siihen hintaan en rupea opettelemaan ja ottamaan riskiä virheellisestä asennuksesta.