En tiedä mitä asiantuntijatasoa tällä tarkoitetaan, mutta itse ainakin olen aina vaatinut ja saanut ylityökorvaukset sekä muut lisät normaalin työajan ulkopuolella tehtävästä työstä. Miksi ilmeessä tekisin etänä / tulisin ilmaiseksi töihin tekemään verkkomuutoksia lauantai aamuöstä kello 3? Tai palaveeraisin rapakontakaisen laitevalmistajan kanssa perjantai iltana kello 20 omaan piikkiin? Jos palkka on lähellä viisinumeroista, niin ehkä silloin voisi olettaa moisen 24/7 tavoitettavuuden kuuluvan työnkuvaan, ei muuten.
Täällä kun väännetään pitäisikö ilmoittaa peruspalkka, vaiko koko vuoden bruttopalkka tai joku muu himmeli, niin eikö helpointa olisi ilmoittaa kaikki Hyvät tarjoukset -ketjun tyyliin alla olevalla tavalla (jotain varmaan puuttuu). Loppuisi se jankkaus siitä mikä on peruspalkkaa ja mikä ei ole peruspalkkaa. Näistä tiedoista jokainen voi sitten rakennella itseään tyydyttävän kombon siitä, mitä pitää peruspalkkana. Itse pidän peruspalkkana kuukausi- / tuntipalkkaa ilman mitään lisiä. Tämä riippumatta, siitä kuuluuko työnkuvaan väkisin kiinteästi joitain lisiä johtuen vaikka työajoista tai vaarallisuudesta.
Se, että sinulla on lisät sopimuksessa ei tarkoita, että kaikilla muillakin on lisät sopimuksessa. Juuri sen takia niitä ei voi verrata. Parempi verrata sitä lukua joka on oikeasti vertailukelpoinen.