Palkka kompensoi vapaaehtoista sykkimistä aina tiettyyn rajaan asti. Omalla kohdalla 30k->50k jälkeen jaksoin sykkiä jopa pari-kolme vuotta aika enempi tai vähempi omalla ajalla. Nyt ei kiinnosta ja olen ylitöissä jos hommat venyy.
Ongelma lähinnä on siinä kun nämä ei ole esimiehen määräämiä hommia kun ei niitä ole (tämän vuoden ainoat esimiehen määrämät hommat on organisaation strategian jalkautus joka on muutenkin mallia shit rolls downhill eli hän sai nakin joka valui minulle ja
minä nakitan sen eteenpäin). Joten olen omalla luvalla ylitöissä enempi tai vähempi. Ei siitä ole vielä sanomista tullut, joten ilmeisesti ok... Varmaan pitäisi lakiteknisesti aina kysyä lupa, mutta koen sen jotenkin hölmöksi kun ei hän tiedä yhtään mistä kyse. Toki sieltä aina lupa on tullut kun olen kysynyt.
Sitten kun asiat ei aina ole edes selkeitä ylitöitä vaan ihan vaan sitä perustyötä, mutta kun ei ehdi niin ei ehdi. Suurelta osin varmaan omassakin työnhallinnassa vika ja sitä olisi mukava kehittää kun teoreettiset aseet siihen löytyy eli on alaisia ja rahaa millä voi ostaa ulkoa. Joten miksi itse sykkiä kun sen voi siirtää muille... Pitäisi itse keskittyä vaan olennaiseen ja jättää kaikki tekeminen muille.
Jos palkka nousisi taas vaikka 70k tasolle niin voisin taas talkoilla omalla ajalla. Tollasesta palkasta voi nähdä kyllä amiksen papereilla unta
. Täälläkin mainitut 100k tulot on jo sellaset, että voisi kysyä mikä työaika
.