Ei tosiaan ole ihan noin mustavalkoista kaikissa hommissa (just ne ylemmät toimihenkilöt mm. ja johtotehtävät varsinkin). Kun on vastuuta, niin välillä vaan on venyttävä.
Ei munkaan hommissa niin vain aina tiputeta hanskoja, kun 7,5h tulee täyteen (ts. minkä taakseen jättää, sen edestään löytää). Monesti ei ole ketään, joka voisi mua paikata pikaisesti. Eli, jos olen jotain luvannut esim. huomisaamuun mennessä, niin kyllä se on yleensä tehtävä, vaikka aina ei kerkeäkään just siihen klo xx mennessä. Teen sitten illalla tai herään aamulla aiemmin. Ja kausiluontoisesti saattaa mennä viikkotunnit vaikka 50h, jos on kiire syystä taikka toisesta. Kun ei mun hommia kukaan muukaan tee, niin ite ne on tehtävä. Tässä on yksilön vastuu ainakin omissa hommissa se avaintekijä. Koska noita tunteja ei varsinaisesti valvota mitenkään, niin itse on osattava tasoittaa ylimenneet sopivina hetkinä.
Koskaan ei ole kukaan ylemmältä tasolta pyytänyt jäämään tms. Ihan oman harkinnan mukaan on menty. Toki en ole suorittavassa portaassa ja työtuntien laskeminenkin on vähän niin ja näin, varsinkin, kun en tee töitä toimistolta, vaan pääosin kotoa käsin (+duunimatkat).
Jos hommia olis aivan liikaa, niin tottakai sitten pitäisi eskaloida ylöspäin. Toistaiseksi ainakin aika sopivasti kuitenkin keskimäärin on ollut.