- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 606
Oon ulkomailla hommissa ja tällä hetkellä teen M365 admin hommia konsulttina(4kk sitte vaihtu hommat "virallisesti", mutta reilu vuoden tehny jo sivuten näitä) Suomalaiselle asiakkaalle. Palkka hommat täällä vähän niinku tyssänny vaikka hommat vaihtunu ensiks perus service desk hommista, 2nd level support hommia laajalla scopella ja nyt M365 admin hommia (ajoittain sisälteän AD-hommia ja projekti luontosia M365 migraatio hommia) ja muutenki "tiedän vähän kaikesta jotain" minkä takia tulee kysymyksiä sieltä täältä eri easiohin liittyen ja mitä ny teen niin ollaan jo melko kaukana perus SD hommista.
Mitään kunnollista korotusta saanu missään vaiheessa, ku siirryin 2nd level hommiin sain ihan naurettavan korotukse (35€). Titteliä on ruuvattu tässä vuosien varella "Job tittle" member --> service operator --> senior service operator --> senior consultant ja "contract" on muuttunu service desk analyst --> senior service desk analyst --> principal consultant ja toi on ns. max titteli teknisissä hommmissa ja "seuraava" olis manager, mutta niitä ei teknisessä hommassa ole. Nyt palkan korotus tyssäämässä kun titteliä ei voida korottaa, ei voida palkkaakaan korottaa.(vaikka managerin kanssa puhuttu jo palkankorotus selväks, ennenku alotin nämä M365 hommat) Ja noi aikasemmat titteli korotukset on tuollta taustalla vaan muuteltu, eikä niihi ole liittyny käytännössä mitään korotuksia. Kolmen edellisen vuoden performance revieweissä saanu exceeds expectations (2. paras) ja viimesimmästä significantly exceeds expectations (paras) ja niistä tullu jotain naurettavia vuosikorotuksia, mutta ne ei liity ite hommien haastavuuteen.
Eli nyt ollaan aika selkä seinäänvasten ja huomenna on vielä jotain keskustelua tilanteesta, mutta ei hyvältä näytä. Kysymys nyt tuleeki sitte, että mitä Suomessa voisin realistisesti pyytää M365 specialistin hommista? Suomen päästä todennäkkösesti mulle olis hommia ja nyt pitäs tietää joku realistinen palkkahaitari, että ei siinä tule "kusetetuksi" jos Suomeen päätään palata. Enään en täällä hyväntekeiväisyyteenä tee näitä hommia tällä palkalla ja pitää tehdä ratkasuja Suomeen muuttamisesta.
Mitään kunnollista korotusta saanu missään vaiheessa, ku siirryin 2nd level hommiin sain ihan naurettavan korotukse (35€). Titteliä on ruuvattu tässä vuosien varella "Job tittle" member --> service operator --> senior service operator --> senior consultant ja "contract" on muuttunu service desk analyst --> senior service desk analyst --> principal consultant ja toi on ns. max titteli teknisissä hommmissa ja "seuraava" olis manager, mutta niitä ei teknisessä hommassa ole. Nyt palkan korotus tyssäämässä kun titteliä ei voida korottaa, ei voida palkkaakaan korottaa.(vaikka managerin kanssa puhuttu jo palkankorotus selväks, ennenku alotin nämä M365 hommat) Ja noi aikasemmat titteli korotukset on tuollta taustalla vaan muuteltu, eikä niihi ole liittyny käytännössä mitään korotuksia. Kolmen edellisen vuoden performance revieweissä saanu exceeds expectations (2. paras) ja viimesimmästä significantly exceeds expectations (paras) ja niistä tullu jotain naurettavia vuosikorotuksia, mutta ne ei liity ite hommien haastavuuteen.
Eli nyt ollaan aika selkä seinäänvasten ja huomenna on vielä jotain keskustelua tilanteesta, mutta ei hyvältä näytä. Kysymys nyt tuleeki sitte, että mitä Suomessa voisin realistisesti pyytää M365 specialistin hommista? Suomen päästä todennäkkösesti mulle olis hommia ja nyt pitäs tietää joku realistinen palkkahaitari, että ei siinä tule "kusetetuksi" jos Suomeen päätään palata. Enään en täällä hyväntekeiväisyyteenä tee näitä hommia tällä palkalla ja pitää tehdä ratkasuja Suomeen muuttamisesta.