En yhtään ihmettele, että olet nostanut kytkintä. Ihan asiaa puhut. Sain bruttopalkan ensimmäisen kerran inssihommista yli neljän tonnin. Käteen alkaa pian jäämään se kolme, siitä kun lyhentää asuntolainaa, autolainaa, luottokorttilaskua (tämän vuoden autorempat reilut kaks tonnia), maksaa sähköt ja vedet (eukko on lähihoitaja joten koen vastuukseni maksaa enemmän kuin hän), silmälasitkin on pitänyt ostaa osarilla, autovakuutukset ja trafit, syödäkin pitää jopa työpäivän aikanakin jne.
Olen onnellinen siitä, että rakennettiin mettään. PK-seudulla meni asumiseen melkein sama ja latin latia ei kertynyt vuokraa maksaessa varallisuus. Lisäksi vitutti aina istua ruuhkassa siellä päässä työskennellessä.
Jos työnteko ei tällä hetkellä kannattaisi, nostaisin tukia ja keskittyisin tienaamaan pimeällä työllä.
Tuo kolme käteen on hyvä! Se on myös sellainen summe mikä itselleni varmasti riittäisi niin, että ei tulisi katsottua sivuille. Kyllä mä sillä parin tonnin netollakin pärjään, mutta elämän täytyy olla aika suunitelmallista. Arvostan myös sitä, että läksitte PK-seudulta. Itellä on ehkä sama suunitelmissa, jos löydän emännän jonka kanssa haluaisin elämääni lähteä rakentamaan.
Just muutin vähän edullisempaan vuokrakaksioon Vantaalla mikä imee 850€/kk ja tämä oli oikeasti ns. edullisesta päästä. Entinen yksiö maksoi autopaikan kanssa 910€/kk samassa Vantaan kaupunginosassa.
Enkä mä halua mitään mahdottomia. Haluaisin vaan tulla työllä toimeen. Upouusi premium-merkin saksalainen työsuhdeakaara vaihtui 90-luvulla rakennettuun ranskan rapeeseen ja sillä vehkeellä olen nyt pärjäillyt, vaikka ei se ranskan rapeus lähde siitä hinkkaamallakaan.
Velkaa on luottokortilla 1500€, muuten olen velaton. Osakesalkku on arvoltaan n. 5600€ johon en halua kajota. Myin asuntoni parhaimman korona-asunto buumin aikaan ja sain kaikki velat maksettua + jäi vähän löysää, ostin isomman telkkarin ja sohvan. Se tuntu hienolta ostaa noi jutut käteisellä, eikä pätkällä.
Koko työurani oon tehnyt käytännössä myyntialalla, missä omalla sykkimisellä on voinut vaikuttaa palkkaansa. Tulot olleet keskimäärin 35-40k vuoteen n. 8 vuotta, jolla ei ole elänyt herroiksi, mutta ei oo tarvinnut mennä kerjuullekkaan. Kaikki isommat hankinnat ovat olleet lähtökohtaisesti pätkällä, tai vanhemmat / isovanhemmat auttaneet. Oisin ollut monesti kusessa ilman perhettäni, joka on kaikki fyrkkansa työllä tehnyt tyhjästä. Kiitos ukille ja mummole siitä, vanhan liiton demareita.
Nuuskaa tai huimausaineita myymällä tekis helposti tilin ja sen vois tehdä IT-osaamisella niin hyvin, ettei siitä jäis kiinni, mutta perjaatteet eivät anna periksi. Rikasta musta ei varmaan tule koskaan, kun ajattelen että loppujen lopuksi raha on vain rahaa
Silti ei pidä omaa persettään alihintaan myydä toisen vaurauden mahdollistamiseksi.