Näissäkin on se että jos on kauemmin ollut talossa niin on jumahtanut siihen sen aikaiseen "putkeen". Veikkaan että iso osa on jo vaihtanut hyvissä ajoin toiseen firmaan jos palkkakuoppariski on realisoitumassa. Uusille maksettanee huomattavasti enemmän kun markkinatilanne on muuttunut nopeasti.Tuli tuossa kesäjuhlissa illan pikkutunneilla jutusteltua palkoista työkavereiden kanssa. Olin jopa vähä yllättyny palkkatasosta.
Peruskoodarit tienaa vähemmän kuin itse, senior tittelilläkin pari oli marginaaliesesti alle oman tienestin vaikka about samat vuodet talossa. Expertti tienasi jo sitte hituse enemmän. Ite tosiaan "it engineer" tittelillä pyöritän servicdeskiä +hankinta puolta. Globaali teamissa kyllä, mutta aika vähän kerkeää globaali tiketeihin puuttua.
Mutta jotenkin oli kuvitellut että toki nuo koodarit jotka tekevät ihan rahaa firmalle tienaisivat enemmän kuin itse tuolla pyörimässä kyselemässä "onko johta varmasti seinässä, ootko bootannu konetta"
Itse kilpailutin tossa talven aikana vähän palkkatasoa niin taas saisi tonnin lisää vaihtamalla. Ei vaan jaksa olla vaihtamassa pelkän rahan takia koko aikaa.