Mun kokemus helppareista (jossa työskentelin viimeksi 20v sitten) oli, että pidemmän päälle ei pääse löysäilemään. Koska työjonoja on helppo seurata, ennemmin tai myöhemmin joku kiristää resursseja kunnes aina on jonoa, kiireisinä aikoina todella paljon. Jos on tyyppi jota ei kiinnosta niin sekin on rentoa, toiset taas ymmärtää että kaikilla jonossa olijoilla on ongelma joka saattaa estää heidän työn tekoa - joka aiheuttaa paineita.
Minua ei varsinaisesti työnantajan saituus kiinnosta. Jos ruuvia pitää jatkuvasti kiristää, niin sitten kyllä minusta pääsee eroon, jos normaali ja kohtuullinen työntekotahti ei kelpaa. Muutenkin vaikea ajatella, että firma möisi niin suurissa määrissä paskoja lääkinnällisiä laitteita, että jatkuvasti saisi olla kaksi puhelinta korvalla selvittämässä yhtaikaa ongelmia. Kaikkiin laitetukiin joihin olen soittanut, ei ole ikinä ollut yhtään jonoa, vaan puhelimeen on vastattu suoraan.
Kyseessä siis kuitenkin on röntgen/mri/mammo/ct/uä ym. laitteiden helpdesk, eikä mikään printteri-samsung-lenovo -helpdesk. Käsittääkseni jos jollain on ongelmia, niihin halutaan nopeasti vastauksia, eikä vaihtoehtona ole jonossa roikottaminen tuntikaupalla -> pitää olla riittävästi resurssia puhelimen päässä.
Viimeksi muokattu: