Tottakai jokainen työpaikka on jollain tavalla epätäydellinen, mutta oletko kokenut niissä joka päivä tai edes viikoittain että "oh shit, pää räjähtää kun kaikki on niin haastavaa".jokanen työpaikka jossa mä olen ollut viimeisen 20-vuoden aikana on ollut ainakin joltain osin epätäydellinen.
Mun mielestä se ei vaadi paineensietokykyä että hommat voi kusta. Lähtökohtana pitäisi useimmissa firmoissa kuitenkin olla että hommat toimii tai saadaan toimimaan ja pyritään pitämään esim. ne varmuuskopiot kunnossa. Jonkinlainen backup plan yleensä on olemassa, eli ajatellaan että jos vaikka vahingossa tyhjentää tietokannan, niin sitten palautellaan varmuuskopiolta. Jos nyt sitten siinä vaiheessa kun varmuuskopioita tarvitaan, huomataankin että ne on feilanneet, niin toki siinä vaiheessa varmaan lähtee stressikäyrä laukalle, mutta ei tuollaista voi niin usein tapahtua, että ala yleisesti ottaen vaatisi korkeaa stressinsietokykyä.
Tai sitten saattaa olla että mulla on niin älyttömän hyvä stressinsietokyky että en edes tajua kuinka kusi sukassa suurin osa ihmisistä IT-hommissa on.
Viimeksi muokattu: