Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Teollisuudessa kunnossapitosopimuksien myyntiä, pienen tiimin esimiesvastuulla.
Ei kaikissa myyntihommissa joudu varsinaisesti myymään. Itse käyn asiakkailla lähinnä juttelemassa että kuinka sujuu ja samalla selvitetään olisiko tuotteelle käyttöä. Jos on niin ei tarvitse kysyä että ostatko, vaan asiakas itse kysyy tarjousta tuotteesta. Monesti ei tule edes mainittua koko tuotetta, vaan kuunneltua vain asiakkaan selostusta tilanteestaan. Ei tämä tunnu työltä.Arvostan kyllä teitä myyjiä. Ei itestäni olisi myyjäksi vaikka saisin 100t€/vuosi. Tyydyn mieluummin siihen, että saan n. 3400e/kk, kuin että joutuisin myymään.
Sähkö ja mekaniikkasuunnittelua tuotekehityksessä pääkaupunkiseudulla, 7v ollut nykyisessä firmassa. 3650e/kk palkalla vähän tuntui siltä että olisin pienessä palkkakuopassa
Keskustelin parin työntarjoajan kanssa kun viestejä tulee linkkariin viikoittain. Tarjosivat 35% ja 45% enemmän vastaavankaltaisesta työstä.
Kerroin tästä nykyiselle niin katsotaan paljonko tulevat vastaan, viihdyn kuitenkin nykyisessä paikassa hyvin niin raha ei ole se tärkein asia mutta selkeästi jonkin verran korotuspainetta on.
Paljoako kollegat tienaavat keskimäärin? B2B markkina voi olla rankkakin ja palkka menee hyvin usein tulosten mukaan. En syytä sinua siis huonosta tuloksentekokyvystä, vaan kartutan taustoja hieman enemmän ennen kuin uskaltaa enempää sanoa.Teen B2B-myyntiä, tuotteena SaaS-palvelua. Pohjanpalkka 2 000 e /kk ja 5 % provisio. Yksittäisten kauppojen arvo heittelee 10 k - 100 k välillä, minulla ollu nyt tuossa 10 k tasolla. Periaatteessa voisi olla mahdollista tehdä useita kauppoja kuukaudessa, mutta jäänyt vajaaseen yhteen kauppaan per kuukausi nyt. Yleensä menee asiakkaan Tapaamisesta 1-4 kk että tehdään kaupat.
Mukava etätyö ja todella vapaat työajat ja muutenkin vapaa työ. Ansiot kuitenkin jää jonnekin 2500 e/kk tasolle nyt. Olisikohan hyvä pyytää lisää pohjapalkkaa? En ole kehdannut pyytää, koska koeaika ja tällä suostuin työhön. Tällä hetkellä vähän hitaasti tulee kauppoja, toki voi olla että jossain kohtaa rysähtää kerralla monta keskeneräistä kaupaksi.
Olen harkinnut, että pyytäisin 2800 e + 5 % provisio. Olen kuitenkin ajatellut että pitäisi näyttää kynnet ensin.
Kävin tänään juttelemassa tuolla firmassa joka tarjosi työpaikkaa. Hyvin halukkaita olisivat palkkaamaan meikäläisen. Itseä lähinnä mietityttää nyt tuo asiakkaissa juokseminen. Alueeksi puhuttiin lähinnä Pirkanmaata ja satunnaisesti pidemmällä pohjois- ja länsisuomessa. Itsellä pieniä muksuja ja niiden hoito tässä lähinnä mietityttää.
Peruspalkaksi lupasivat n. 4800€/kk + mahdolliset bonukset ja tietysti kilometrikorvaukset siihen päälle. Eli tuntuva korotus olisi nykyiseen 3800€/kk liksaan. Ilman pieniä muksuja ja ihan hyvää nykyistä työpaikkaa ei olisi edes mikään kysymys, lähtisin kyllä heti. Lupasivat kyllä että nuo asiat saadaan kyllä järjestyyn, tiedä sitten. Tiistaina pitäis keskustella että otanko paikan. Mitä itse tekisit?
Samanlaisessa firmassa töissä, en tosin myyjänä vaan konsulttina. Katselin, että myyjät saanut +100k viime vuonna. Eli kuulostaa joko siltä, että sinulla on 1) liian vähän kauppaa, 2) liian pieni provisio tai 3) yrityksesi on pienehkö. Se SaaS B2B tuote voi olla käytännössä mitä vaan, niin vaikea toki sanoa, pitääkö nämäkään pointtini paikkaansa. Miten teillä asiakashankinta menee? Mietin että voisiko tässä olla tilanne, jossa vanhat myyjät "saa" ne 100k asiakkaat ja sulla on ne 10k asiakkaat?Teen B2B-myyntiä, tuotteena SaaS-palvelua. Pohjanpalkka 2 000 e /kk ja 5 % provisio. Yksittäisten kauppojen arvo heittelee 10 k - 100 k välillä, minulla ollu nyt tuossa 10 k tasolla. Periaatteessa voisi olla mahdollista tehdä useita kauppoja kuukaudessa, mutta jäänyt vajaaseen yhteen kauppaan per kuukausi nyt. Yleensä menee asiakkaan Tapaamisesta 1-4 kk että tehdään kaupat.
Mukava etätyö ja todella vapaat työajat ja muutenkin vapaa työ. Ansiot kuitenkin jää jonnekin 2500 e/kk tasolle nyt. Olisikohan hyvä pyytää lisää pohjapalkkaa? En ole kehdannut pyytää, koska koeaika ja tällä suostuin työhön. Tällä hetkellä vähän hitaasti tulee kauppoja, toki voi olla että jossain kohtaa rysähtää kerralla monta keskeneräistä kaupaksi.
Olen harkinnut, että pyytäisin 2800 e + 5 % provisio. Olen kuitenkin ajatellut että pitäisi näyttää kynnet ensin.
Missä asut? Jos asut Tampereella ja hoidossa on "pääasiassa" Pirkanmaalaisia asiakkuuksia, niin tilanne ei ehkä ole paha.Kävin tänään juttelemassa tuolla firmassa joka tarjosi työpaikkaa. Hyvin halukkaita olisivat palkkaamaan meikäläisen. Itseä lähinnä mietityttää nyt tuo asiakkaissa juokseminen. Alueeksi puhuttiin lähinnä Pirkanmaata ja satunnaisesti pidemmällä pohjois- ja länsisuomessa. Itsellä pieniä muksuja ja niiden hoito tässä lähinnä mietityttää.
Peruspalkaksi lupasivat n. 4800€/kk + mahdolliset bonukset ja tietysti kilometrikorvaukset siihen päälle. Eli tuntuva korotus olisi nykyiseen 3800€/kk liksaan. Ilman pieniä muksuja ja ihan hyvää nykyistä työpaikkaa ei olisi edes mikään kysymys, lähtisin kyllä heti. Lupasivat kyllä että nuo asiat saadaan kyllä järjestyyn, tiedä sitten. Tiistaina pitäis keskustella että otanko paikan. Mitä itse tekisit?
Kyllä siis Tampereen vieressä asun. Veikkaisin näitä Seinäjoki/Kuopio yms. reissuja olevan sen 1-2 kertaa parin kuukauden sykleissä. Konttorilla käydä morjenstaan tyyliin kerran kk. Mutta noita reissupäivien lukumäärää kun ei voi ennalta tietää jos jotain suurempia asiakkuuksia/projekteja jostain tuolta kauempaa tulee.Missä asut? Jos asut Tampereella ja hoidossa on "pääasiassa" Pirkanmaalaisia asiakkuuksia, niin tilanne ei ehkä ole paha.
Jos satunnaisesti tarkoittaa 2x vuodessa pohjoiseen ja 4x vuodessa seinäjoki / vaasa / pori / rauma akselilla käyntiä, niin ehkä tilanne on vähän eri kuin se, että oletuksena on joka toinen viikko rampata pohjoisessa.
Juttelin tuossa esimiehelle ja lupasi hoitaa jonkinlaisen korotuksen. Kuten kirjoitinkin, niin pidän nykyisestä työpaikasta ja en niin paljon tuosta reissaamisesta kaikkine negatiivisine puolineen.
Vaikka vähän inhottavalta tuntuikin pyytää pientä korotusta, piti kuitenkin tämä tilaisuus käyttää hyväksi, jos sieltä vaikka muutaman saturaisen sais lisää.
No juu, tottahan se on. Jokainen myy omaa vapaa-aikaansa, eikä kukaan (yleensä) töitä tee pelkästä rakkaudesta lajiin.Eiköhän se yritys siellä taustalla tuota ihan mukavasti rahaa ja omistajat ajelevat uusilla tesloilla. Se on ihan ok saada edes sinneppäin markkinahintaa työstään. Ei työntekijä ole velkaa työnantajalleen mitään.
Kävin tänään juttelemassa tuolla firmassa joka tarjosi työpaikkaa. Hyvin halukkaita olisivat palkkaamaan meikäläisen. Itseä lähinnä mietityttää nyt tuo asiakkaissa juokseminen. Alueeksi puhuttiin lähinnä Pirkanmaata ja satunnaisesti pidemmällä pohjois- ja länsisuomessa. Itsellä pieniä muksuja ja niiden hoito tässä lähinnä mietityttää.
Halukkaita oli ja työpaikka vaihtuu joululoman jälkeen 500 e/kk palkankorotuksen kera. Työtehtävät jatkuvat ohjelmistokehityksenä R&D:ssä ja sähköalalla, mutta kohde vaihtuu lähemmäksi rautaa, mikä vastaa paremmin omia kiinnostuksen kohteita.Sanoissa hommissa edelleen, mutta mietin tässä että pitäisikö vaihtaa välillä. Rahaa saa kivasti, mutta urakehitys on jäänyt tyhjiksi puheiksi. Palkkaa en tietenkään haluaisi vähempää, mutta vähän mietityttää, löytyykö halukkaita maksajia yli 5000 euron kuukausiansioille, vai pitääkö henkisen kehityksen vuoksi ottaa palkanalennus vastaan. Siinä mielessä tietysti hyvä tilanne, että työmarkkinoita voi sohia vapaasti tikulla kun työpaikka joka tapauksessa löytyy.
Koeaika vielä, eli et oo vielä kovinkaan kauan tehnyt hommaa? Saas palvelu, eli joku kuukausimaksullinen palvelu?Teen B2B-myyntiä, tuotteena SaaS-palvelua. Pohjanpalkka 2 000 e /kk ja 5 % provisio. Yksittäisten kauppojen arvo heittelee 10 k - 100 k välillä, minulla ollu nyt tuossa 10 k tasolla. Periaatteessa voisi olla mahdollista tehdä useita kauppoja kuukaudessa, mutta jäänyt vajaaseen yhteen kauppaan per kuukausi nyt. Yleensä menee asiakkaan Tapaamisesta 1-4 kk että tehdään kaupat.
Juuri näin. Jos susta on myyjäksi ja tuote kunnossa, niin jokusen vuoden se ottaa ja pikkuhiljaa toi provikka on moninkertainen verrattuna pohjapalkkaan. Olen vastaavaa sivusta seurannut ja aluksi koko provikka tuntui huonolta (käytännössä pakotettiin siirtymään hyvästä kiinteästä palkasta tohon malliin). Nyt 10+ vuotta myöhemmin provikka on 2-5x kiinteän palkan verran. Keskimäärin varmaan joku 3x. Alussa hyvä jos oli puolet kiinteästä.Koeaika vielä, eli et oo vielä kovinkaan kauan tehnyt hommaa? Saas palvelu, eli joku kuukausimaksullinen palvelu?
Eli käytännössä kasaat sitä asiakaskuntaa vielä monta vuotta ja sitten kun niitä kuukausimaksun maksajia on useita, sulle tulee provikkaa tekemättä mitään (tai ahneuksissaan etsit vain koko ajan lisää asiakkaita, koska provisio)
Mutta siis, ihan rauhassa kasaat sitä asiakaskuntaa. Ei voi olettaakaan heti saavansa sadan tonnin ansioita. Jos se ois niin helppoa, niin kaikkihan sitä tekis…
Juuri näin. Jos susta on myyjäksi ja tuote kunnossa, niin jokusen vuoden se ottaa ja pikkuhiljaa toi provikka on moninkertainen verrattuna pohjapalkkaan. Olen vastaavaa sivusta seurannut ja aluksi koko provikka tuntui huonolta (käytännössä pakotettiin siirtymään hyvästä kiinteästä palkasta tohon malliin). Nyt 10+ vuotta myöhemmin provikka on 2-5x kiinteän palkan verran. Keskimäärin varmaan joku 3x. Alussa hyvä jos oli puolet kiinteästä.
No riippuu toki alasta ja työpaikasta. Asiakkaastaan on firman, eivätkä myyjän ja harvemmin nyt siirtyvät myyjän mukana toisen firman käyttöön. Eli kerätty asiakaspohja jää vanhaan firmaan. On toki aloja, joissa asiakkaat on helpompi houkutella vaihtamaan toimittajaa ja on aloja, joissa se on käytännössä mahdotonta. Toki kokenut myyjä saanee neuvoteltua asiallisen palkan uudessakin firmassa ja kokenut myyjä harvemmin joutuu tyhjällä salkulla aloittamaan / nollasta aloittamaan Ja tietty riippuu, lähtikö vapaaehtoisesti vai ei.Miten toi toimii sit jos/kun työpaikka vaihtuu?
Jaa... Onkohan se sitten vain toimialakohtaista vai mistä on kiinni, mutta itse olen havainnut, että kun palkkatoive nousee yli 4000 euron, yrityksillä tulee isoja vaikeuksia vastata toiveeseen tai päästä edes kovin lähelle. Toki syytä on varmasti ollut myös itsessäni, eli oma osaamiseni/kokemukseni ei vaan ole ollut pyytämäni palkan arvoinen. Toisaalta olen viimeisimmillä kerroilla aina ollut itse se osapuoli, joka on vetäytynyt prosessista juuri heikosta tarjouksesta johtuen. Vastareaktiona on sitten rekrytoivan yrityksen taholta tullut kaikenlaisia taivutteluyrityksiä. Että kuin meillä on tää puhelinetu ja nää lounassetelitkin.Opittua: Jos lähtee R&D:hen, niin opetelkaa koodaamaan - duunia loputtomasti, ja palkkaa helppo nostaa vaihtamalla duunia.
Jaa... Onkohan se sitten vain toimialakohtaista vai mistä on kiinni, mutta itse olen havainnut, että kun palkkatoive nousee yli 4000 euron, yrityksillä tulee isoja vaikeuksia vastata toiveeseen tai päästä edes kovin lähelle. Toki syytä on varmasti ollut myös itsessäni, eli oma osaamiseni/kokemukseni ei vaan ole ollut pyytämäni palkan arvoinen. Toisaalta olen viimeisimmillä kerroilla aina ollut itse se osapuoli, joka on vetäytynyt prosessista juuri heikosta tarjouksesta johtuen. Vastareaktiona on sitten rekrytoivan yrityksen taholta tullut kaikenlaisia taivutteluyrityksiä. Että kuin meillä on tää puhelinetu ja nää lounassetelitkin.
Valtaosa Wärtsilän toiminnoista sijaitsee piskuisessa Vaasassa. Asumiskustannusten kohtuullisuus sekä runsas kotiseuturakkaiden suomenruotsalaisten tarjonta pitää palkat maltillisina.Toki on niitä aloja, kuten vaikka kiinteistötalous tai konetekniikka, joissa jos oot tehny kesäharkkarit Spondalle tai Wärtsilälle, ni kokemusta ja vastuuta on valmistuessa jo sen verran, että saa "helposti" sen perus suosituksen 4,5k:n hujakoille.
Tekeekö kukaan Suomesta käsin töitä ulkomaiselle yritykselle, jolla ei ole toimipaikkaa EU:ssa? Miten verot, sosiaalimaksut, eläkkeet yms. työnantajavelvoitteet on hoidettu?
Ihan "normaali" työntekijä vaikka tulot on parhaimman 2 % joukossa.Vuoden viimeinen palkka saapui, ja palkkatuloa näyttäisi olevan:
110,362.94€
Tämä siis normaalityöntekijänä tietoturva-alalla.
Jos tarjoukseen tarttuisi, kannattaisiko suoraan tehdä toiminimi/oy näiden hoitamiseksi?
Ja jos perustaa yrityksen palkanmaksua varten, muuttuuko samalla yrittäjäksi?
Taitaa olla työttömyyskassoissa tietty bufferi, että vuoden tms viimeisestä palkkaduunista sinut katsotaan edelleen palkansaajaksi ja olet oikeutettu työttömyysturvaan (mutta tarkasta tämä äläkä usko pelkästään meikäläistä!) Tällaiset kannattaa selvittää niin voi ehkä vielä madaltaa kynnystä tehdä tuo loikka.
Ihan "normaali" työntekijä vaikka tulot on parhaimman 2 % joukossa.
Ihan "normaali" työntekijä vaikka tulot on parhaimman 2 % joukossa.
Kummasti hiljenee Linkkarin rekrytoijat kun kokenut koodari pyytää 6 tonnia kuussa. Mutta aina voi pyytää, voihan sitä joskus käydä tuuri.
Kummasti hiljenee Linkkarin rekrytoijat kun kokenut koodari pyytää 6 tonnia kuussa. Mutta aina voi pyytää, voihan sitä joskus käydä tuuri.
Yleensä noi 100k softakaverit ovat sellaisia käsienheiluttelijoita joiden työn arvo on abstraktimpi kuin suora tuntilaskutus konsultilla.
Juu, käsitin, että osoitettiin kyseisellä alalla olevan mahdollista päästä koviin tuloihin muuallakin kuin korkean profiilin positioissa.Ilmeisesti @mooglez tarkoitti ettei ole johtaja tai erityisosaaja.
Tietoturva erottuu monesta muusta alasta selvästi valtavan kysynnän ja pienen tarjonnan vuoksi. Täältä piilaaksosta katsoen tietoturvaosaamisesta maksetaan firmasta riippuen noin +20-30% softakehityshommiin verrattuna. Parhaiten maksavissa firmoissa (FAANG, tai mitä lyhennettä niistä haluaakaan käyttää) vastavalmistuneet käärivät $200k+ vuodessa ja kokeneet "normaalit" työntekijät ovat noin $1M kieppeillä.
Eipä tuollainen aiemmin mainittu 110k tietoturva-alalla ihan mahdottomuus ole normaalille työntekijälle riippuen vähän kontekstista jos on kuitenkin isommassa roolissa. Tuo viittaus siis menisi ei-manageri position suuntaan. 7000 kuukaudessa ja siihen päivystyslisät ja muutama tonni bonareita. Tokikin on jo vähän yksisarvisen makua ettei ihan kuka tahansa tuollaisia saa. Sit on tietty erilaiset konsultit ja advisor roolit, missä varmasti mahdollisuuksia kovempiin tuloihin.