Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Tässä nyt tämän jouluhomman takia ajattelin että vois ny palata pelin pariin takaisin mutta ei, jälleen tämä tykkää vetää kuivana perseeseen.
7 matsia ja yksi voitto.

vähän samanlaista itselläkin

3995.jpg
 
Vähemmän tasaisia vääntöjä on tullut nyt viimeisimmän pätsin myötä. ~15 matsia takana ja jokaisessa jompi kumpi puoli ajaa täysin toisen tiimin yli.
 
Itselle osunut compin puolella mukavan tasaisia pelejä käytännössä koko S3 ajan. Osassa alku näyttänyt kyllä ylijuoksulta puolin ai toisin mutta siitä se aina tasaantuu tasaiseksi väännöksi aika äkkiä. QP:n puolella taasen tuntuu MM olevan täysin sekaisin, jatkuvasti heittelee omaan tiimiin avg. 100 levelisiä ja vastustajan avg pyörii jossain 300 ja 400 välillä. Onhan tuollakin tasolla paskoja joukossa mutta käytännössä 90% ajasta on melkoista peppurakkautta.
 
Itselle osunut compin puolella mukavan tasaisia pelejä käytännössä koko S3 ajan. Osassa alku näyttänyt kyllä ylijuoksulta puolin ai toisin mutta siitä se aina tasaantuu tasaiseksi väännöksi aika äkkiä. QP:n puolella taasen tuntuu MM olevan täysin sekaisin, jatkuvasti heittelee omaan tiimiin avg. 100 levelisiä ja vastustajan avg pyörii jossain 300 ja 400 välillä. Onhan tuollakin tasolla paskoja joukossa mutta käytännössä 90% ajasta on melkoista peppurakkautta.
Pitääpä kokeilla comppia itsekin. QP ja arcadet on täyttä peppukipuilua.
 
Mahtavia kyllä nämä 1v1 matsitkin, hei pistetään kaveri joka ei ole pelannu 3kk näitä vastaan jotka vetää 24/7...
 
Tämän takia casual pelaajien on turha pelata blizzardin peliä ja varsinkin jos pelaa yksin
No tuossa 1v1:ssä tuskin auttaa jos kaveri istuu vieressä :) Ja muutenkin tuo matchmaking ihan hyvin osaa nuo premadet parittaa keskenään ja lähinnä pelit ratkee ihan vaan siihen että tiimissä on muutama pedari, jotka ei viitsi ees yrittää. Yleensä nämä ovat nimen omaan DPS-pelaajia, jotka odottavat taustalla helppoja tappoja kun healerit ja tankit oikeasti pelaavat objectivella.
 
No tuossa 1v1:ssä tuskin auttaa jos kaveri istuu vieressä :) Ja muutenkin tuo matchmaking ihan hyvin osaa nuo premadet parittaa keskenään ja lähinnä pelit ratkee ihan vaan siihen että tiimissä on muutama pedari, jotka ei viitsi ees yrittää. Yleensä nämä ovat nimen omaan DPS-pelaajia, jotka odottavat taustalla helppoja tappoja kun healerit ja tankit oikeasti pelaavat objectivella.
Ihan yleisesti siis sielä on todella usein premade group vastassa tai sitten näitä just 24/7 pelaavia
 
Parasta on kun apinat ottaa damagea ja ei saa mtn aikaan itse siinä healaat turhautuneena
Varsinkin Analla ja Zenyatalla pelaillessa voi välillä unohtaa koko parantelun, kun vaihtoehtoina on joko 2-3 kudilla ottaa pelistä pois vihun pehmoisemman pään pelaajia tai toivoa että omat puusilmätiimikaverit saavat jotenkin keskitettyä tulensa yhteen viholliseen niin että saisivat tämän hengiltä.

Kullassa ja sen alapuolella varsinkin DPS-pelaajien taso on se, että käytännössä aina healeri tai tankki kerää ne kultamitalit helposti itselleen. DPS:llä on niin paljon helpompi nousta jos pystyy kantamaan matsia ja nyt noihin noborankkeihin on jäänyt vain ne paskat DPS-mainit, jotka eivät osu/uskalla. Sinänsä aika turha jaotella pelaajia eri rankkeihin tuolla pohjalla, kun ei ne kultapelaajat ole yhtään parempia kuin pronssissa/hopeassa.
 
Välillä tosiaan hämmentää nuo kanssapelaajat. Eilen oli joku matsi (ihan QP:ta tai jopa mystery heroesia), jossa olin Zaryana minuutin varren pallit hiessä oman tiimin Anan kanssa Hanamuran Point A:lla taistelemassa noin kolmea vihua vastaan. Kukaan ei tuntunut kuolevan, koska oli hahmot vähän sentyyppisiä, mutta siinä sai pitkään ja hartaasti seurata kun oman tiimin DPS:t seilailee kartalla siellä jossain spawnin vieressä edes takaisin :facepalm:
Voisihan noista tietysti avautua, mutta se on sitten loputon suo eikä oikein jaksa ainakaan kun ei compista ole kyse, turha aiheuttaa itselleen enempää vitutusta. Ja jos on noin vaikeaa saada Hanamuran Point A niin se Point B olisi joka tapauksessa vain viisi minuuttia ajanhukkaa.
 
Välillä tosiaan hämmentää nuo kanssapelaajat. Eilen oli joku matsi (ihan QP:ta tai jopa mystery heroesia), jossa olin Zaryana minuutin varren pallit hiessä oman tiimin Anan kanssa Hanamuran Point A:lla taistelemassa noin kolmea vihua vastaan. Kukaan ei tuntunut kuolevan, koska oli hahmot vähän sentyyppisiä, mutta siinä sai pitkään ja hartaasti seurata kun oman tiimin DPS:t seilailee kartalla siellä jossain spawnin vieressä edes takaisin :facepalm:
Voisihan noista tietysti avautua, mutta se on sitten loputon suo eikä oikein jaksa ainakaan kun ei compista ole kyse, turha aiheuttaa itselleen enempää vitutusta. Ja jos on noin vaikeaa saada Hanamuran Point A niin se Point B olisi joka tapauksessa vain viisi minuuttia ajanhukkaa.

On melko turhaa olettaa, että Mystery Heroesissa tai edes QP:ssä jengi tryhardaa.
 
On melko turhaa olettaa, että Mystery Heroesissa tai edes QP:ssä jengi tryhardaa.

No mä jotenkin ajattelisin että siellä "tryhardauksen" ja "äärimmäisen perseilyn" välillä olisi jotain sellaista minne itsekin asetun. En mä nyt tarkoita, että pitää rautakanki perseessä painaa objectivelle 24/7, mutta jos nyt ei muuta osaa kuin jahdata jotain traceriä spawnilla koko matsin ajan, niin voisi vaikka pelata niitä botteja vastaan.
 
Hyvii pelejä taas koko aamupäivän. Voittoo ja tappioo hyvällä suhteella, eikä yhtään ylikävelyä. Mutta sitä en ymmärrä miks jengi repee ihan suolaseksi jos matsi on tyyliin 2-3 tappio, payloadi jää vaikka muutaman metrin päähän. Miksi itkeä, kun matsi on ollut hyvä vaikka tietty tappioksi kääntyy ihan lopussa? Sen ymmärrän että voi mennä tunteisiin jos tulee ylikävely, ja mikään ei toimi. Mutta toi että menee tosi tasaseksi, ja silti rupee kyyneleet virtaamaan. Tuntuu että jokaisessa pelissä hirvee maailmanlopun itku oli lopputulos mikä tahansa :|
 
Hyvii pelejä taas koko aamupäivän. Voittoo ja tappioo hyvällä suhteella, eikä yhtään ylikävelyä. Mutta sitä en ymmärrä miks jengi repee ihan suolaseksi jos matsi on tyyliin 2-3 tappio, payloadi jää vaikka muutaman metrin päähän. Miksi itkeä, kun matsi on ollut hyvä vaikka tietty tappioksi kääntyy ihan lopussa? Sen ymmärrän että voi mennä tunteisiin jos tulee ylikävely, ja mikään ei toimi. Mutta toi että menee tosi tasaseksi, ja silti rupee kyyneleet virtaamaan. Tuntuu että jokaisessa pelissä hirvee maailmanlopun itku oli lopputulos mikä tahansa :|

Joo näitä löytyy vähän joka rankista vissiin, just tommosissa peleissä missä payloadilla hävitään metri tai kaksi. Aina alkaa chätti täyttymään syövästä ja paskimmasta tiimistä ikinä. Se vaan on joillekin rankkaa hävitä, olkoon matsi ollut kuinka hyvä tahansa.
 
Mikähän siinä nyt on että queue kestää ihan vitun pitkään ja nakkaa aina matsiin missä on vähintään 3x premade molemmilla puolilla? En halua pelata jatkuvasti premadejen kanssa.

Symmetra on kyllä aika vitun kova nyt. Lähitaistelussa ei pärjää enää monellakaan herolla. Tilannetta pahentaa se että shield generator on siellä jossain nurkan takana eikä sitä saa pois. Siitä ei tule edes mitään ilmoitusta, mikä on minusta ihan helvetin perseestä. Eikä se edes pidä juuri minkäänlaista meteliä itsestään, hankala löytää. Kyllä pitäis vähintään ilmotus tulla että "they have shield generator" tjsp.
 
Tilannetta pahentaa se että shield generator on siellä jossain nurkan takana eikä sitä saa pois. Siitä ei tule edes mitään ilmoitusta, mikä on minusta ihan helvetin perseestä. Eikä se edes pidä juuri minkäänlaista meteliä itsestään, hankala löytää. Kyllä pitäis vähintään ilmotus tulla että "they have shield generator" tjsp.

Kyllähän ne taistelutoverit huutelee siitä generaattorista? Samalla lailla kun teleportistakin. Vai olenko ollut jossain sienissä kun olen viimeksi pelannut? :D
 
Hyvii pelejä taas koko aamupäivän. Voittoo ja tappioo hyvällä suhteella, eikä yhtään ylikävelyä. Mutta sitä en ymmärrä miks jengi repee ihan suolaseksi jos matsi on tyyliin 2-3 tappio, payloadi jää vaikka muutaman metrin päähän. Miksi itkeä, kun matsi on ollut hyvä vaikka tietty tappioksi kääntyy ihan lopussa? Sen ymmärrän että voi mennä tunteisiin jos tulee ylikävely, ja mikään ei toimi. Mutta toi että menee tosi tasaseksi, ja silti rupee kyyneleet virtaamaan. Tuntuu että jokaisessa pelissä hirvee maailmanlopun itku oli lopputulos mikä tahansa :|
No tämä. Mielestäni peli on aina ollut hyvä jos loppuratkaisu tulee viime metreillä (oli sitten voitto tai häviö). Ei noista ylikävely voitoista paljoankaan jää itselle mielihyvää kuin muutama lisä XP.

150h takana ja vasta nyt sain 5 kultamitallia matsissa :rofl: Muutenkin pari päivää ollu tosi hyvää menoa itselläni soltun/dvan kanssa. Ainoo mikä kyrsii on nuo loot boxit. Ei paljoo näy keltaset dropit :dead:
 
No voi saakeli, sain ensimmäisen Potgin Analla ja unohin sitte ottaa sen talteen :( Ovat niin harvinaisia...
Kolme tapoin ja tuhosin lopuksi shield genin yksikseni, oli ihan hyvä!
 
No voi saakeli, sain ensimmäisen Potgin Analla ja unohin sitte ottaa sen talteen :( Ovat niin harvinaisia...
Kolme tapoin ja tuhosin lopuksi shield genin yksikseni, oli ihan hyvä!

Ootko kattonu aloitusvalikossa sen kohdan 'Highlights'? Jos et ole hirveesti pelannu sen pelin jälkeen niin sielä todennäköisesti se potg vielä on tallessa :tup:
 
Ootko kattonu aloitusvalikossa sen kohdan 'Highlights'? Jos et ole hirveesti pelannu sen pelin jälkeen niin sielä todennäköisesti se potg vielä on tallessa :tup:

Kerkesin pelata sen verran että se katosi sieltä. Blizzard vois pikkuhiljaa koodata sen replay-systeemin tähän peliin :)
 
Mikähän siinä nyt on että queue kestää ihan vitun pitkään ja nakkaa aina matsiin missä on vähintään 3x premade molemmilla puolilla? En halua pelata jatkuvasti premadejen kanssa.
Tää premade-juttu johtuu siitä uudesta grouppisysteemistä jolla matsin lopussa voi äänestää tahtovansa jatkaa samalla porukalla pelaamista. Ihan hyvä uudistus jolla saa hyvän porukan kasaan vaivattomammin kuin aikaisemmalla invite-säätämisellä.
 
Tää premade-juttu johtuu siitä uudesta grouppisysteemistä jolla matsin lopussa voi äänestää tahtovansa jatkaa samalla porukalla pelaamista. Ihan hyvä uudistus jolla saa hyvän porukan kasaan vaivattomammin kuin aikaisemmalla invite-säätämisellä.

No sepä, ihan totta.
 
On muuten tosi näppärä toi uus grouppinappula. Useamman kerran jo päätyny sen kautta 2-3 ottelun mittaseen partyyn joissa on osattu keskustella pikeistä ja oltu, jos ei suolattomia, niin ainakin vähäsuolaisia :D
 
MLG Vegas livenä nyt envy vs. c9. Taimou taas kauheissa liekeissä.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.
 
Envy on kyllä aika kova, en usko että fnaticlla/fazella on mitään jakoa. Parhaillaan menossa siis fnatic vs. faze.
 
Huvikseni ostin 5 boxia ja tuli 2 legendaryä ja 2 jouluskiniä, ihan worth.
Enempää en osta kunhan vaan kokeilin kuinka rigged tuo on rahalla ostaessa kun ei normaalisti hankituista saa mitään:rage::rage:
 
Mitä ne herot sanoo jos vihulla on shieldgen? Toki sen huomaa hipareista että se on mutta itse en aina kiinnitä siihen huomiota, Ihmettelen vaan että miksi en saa esim hogilla tapettua ketään enää oneshotilla.
 
Mitä ne herot sanoo jos vihulla on shieldgen? Toki sen huomaa hipareista että se on mutta itse en aina kiinnitä siihen huomiota, Ihmettelen vaan että miksi en saa esim hogilla tapettua ketään enää oneshotilla.

Taitaa voice line tulla vain Teleportista, ei Shield Generatorista. Mutta maahanlaiton yhteydessä tulee kyllä ääni.
 
Tässä kun nyt pelaa sekaporukalla (plat-diamond-diamond/master) ja kun tosiaan palloilee tuossa diamondin ja masterin välillä, niin ei kestä voittaa liikaa :D Joutuu pelaamaan taas yksin ku nous masterille ja platina-kaveri ei ole siinä 500 pisteen sisällä.

Ehkä vois pikkusen enempi olla tuota liikkumavaraa...
 
Ai siitä on joku shitstorm menossa :D

Mä oon aina pitäny Traceria lesbona, eikö se nyt oo aika selkeesti ihan semmosen olonen. Toinen on se rekkalesp... siis Zarya, call sign "Rekkis" omissa peleissä.


Torbista olin melko varma että se ois ollu homokääpiö, mutta eih :(
 
Ai siitä on joku shitstorm menossa :D

Mä oon aina pitäny Traceria lesbona, eikö se nyt oo aika selkeesti ihan semmosen olonen. Toinen on se rekkalesp... siis Zarya, call sign "Rekkis" omissa peleissä.


Torbista olin melko varma että se ois ollu homokääpiö, mutta eih :(
Itselläni ei mitää käryä kun en ole pelanut peliä, noikin uutiset bongasin naamiksen kautta kun tykkää eri pelialan medioista niin aika hyvin pysyy kärryillä mitä täällä tapahtuu.

Overwatch taisi olla pelkkä monipeli, ei yksinpeliä?
 
Tässä kun nyt pelaa sekaporukalla (plat-diamond-diamond/master) ja kun tosiaan palloilee tuossa diamondin ja masterin välillä, niin ei kestä voittaa liikaa :D Joutuu pelaamaan taas yksin ku nous masterille ja platina-kaveri ei ole siinä 500 pisteen sisällä.

Ehkä vois pikkusen enempi olla tuota liikkumavaraa...

Tämä ärsyttää pelissä eniten. Tiimipeli, joka ei kannusta pelaamaan tiiminä vaan korkeintaan pienissä ryhmissä. Silloinkin yksilösuoritukset vaikuttavat paljon.
 
Tämä ärsyttää pelissä eniten. Tiimipeli, joka ei kannusta pelaamaan tiiminä vaan korkeintaan pienissä ryhmissä. Silloinkin yksilösuoritukset vaikuttavat paljon.

Sitten jos ois kompissa vapaasti rankkiin sitomaton toi group-play, niin kauheeta itkua ois miten masteris-miehet käy hakee helppoo rankkii gold-platina partyissä. Tai siis tämähän se oli se aiempien seasonien itku joka sai blizzun tiputtamaan ns. "ilman rankkirajoja" muodostettavat groupit pois. Ainakin S1:llä sai groupata kenen kanssa huvitti rankista riippumatta, ja se itkun määrä foorumeilla/redditissä oli jäätävän massiivista. En muista miten meni S2:ssa.
 
Tuo jenkkien koko LBQT- fiksaatio on aika säälittävää, ja valitettavasti rantautunut Suomeenkin. Katsoin Blizzconin Q&A- session missä käsiteltiin yleisön kysymyksiä peliin liittyen, ja siinä sitten joku rekkis kyseli että miten tämä LBQT community on huomioitu tässä pelissä ja siinä sitten Blizzardin edustajat tärkeän näköisinä vastasivat että tämä on meille tosi tärkeää ja tähän liittyen on suuria julistuksia tulossa :facepalm: Ketä kiinnostaa joiden fiktiivisten hahmojen fiktiivinen seksuaalisuus, VMP piste com :facepalm:
 
Tuo jenkkien koko LBQT- fiksaatio on aika säälittävää, ja valitettavasti rantautunut Suomeenkin. Katsoin Blizzconin Q&A- session missä käsiteltiin yleisön kysymyksiä peliin liittyen, ja siinä sitten joku rekkis kyseli että miten tämä LBQT community on huomioitu tässä pelissä ja siinä sitten Blizzardin edustajat tärkeän näköisinä vastasivat että tämä on meille tosi tärkeää ja tähän liittyen on suuria julistuksia tulossa :facepalm: Ketä kiinnostaa joiden fiktiivisten hahmojen fiktiivinen seksuaalisuus, VMP :facepalm:
No tämä :D Ei pitäisi mitenkään vaikuttaa pelaamiseen jos joku hahmoista loren mukaan olisikin homppeli.
 
Sitten jos ois kompissa vapaasti rankkiin sitomaton toi group-play, niin kauheeta itkua ois miten masteris-miehet käy hakee helppoo rankkii gold-platina partyissä. Tai siis tämähän se oli se aiempien seasonien itku joka sai blizzun tiputtamaan ns. "ilman rankkirajoja" muodostettavat groupit pois. Ainakin S1:llä sai groupata kenen kanssa huvitti rankista riippumatta, ja se itkun määrä foorumeilla/redditissä oli jäätävän massiivista. En muista miten meni S2:ssa.

On mahdotonta saada kaikkia tyytyväiseksi. Kuitenkin isommalla porukalla jos pelaa, niin vastaan voisi hyvinkin tulla myös yksittäisiä pelaajia joiden taso olisi sama tai suurempi, kuin sen porukan kärkimiehet. Tietenkään tätä groupissa pelaamista ei tulisi kokonaan vapauttaa, mutta nykyistä settiä voisi parantaa. En koe että esimerkiksi sr välillä 2500-3500 on niin suurta eroa yksittäisissä pelaajissa. Tässä pelissä on mahdotonta yksin kantaa koko porukkaa, niin kuin esimerkiksi counter striikissä pystyy. Et voi voittaa kaikkia taisteluita 1v6 niin että voitat koko matsin.

... :facepalm: Ketä kiinnostaa joiden fiktiivisten hahmojen fiktiivinen seksuaalisuus, VMP piste com :facepalm:

Olen järkyttynyt :eek:
 
Jos sinne 2500 rankin peleihin laittaa 4500 rankin DPS mainin pelaamaan niin voin taata sulle että voitto% lähentelee sataa.

Onko tilanne sama, jos kyseistä sankaria vastaan tulee tiimi, jossa on vain yksi tai kaksi n.2500 sr pelaajaa ja muut huitelevat siellä masterin lähettyvillä? En tarkoittanut aiemmassa postauksessani sitä, että maailman parhaimmiston pitäisi pelata samoja pelejä keskikastin porukan kanssa. Mutta jos "vähän parempi" haluaa mennä "vähän huonomman kanssa" pelaamaan miksi estää tämä? On se nyt saakeli kumma...

Sitä paitsi jos yksinäisenä masterina menet peliin voit hyvinkin saada vastaasi top 500 pelaajan, vaikka itse olet tuhat pistettä huonompi. Et kuitenkaan voi pelata tuhat pistettä huonomman kaverisi kanssa samaan aikaan koska syyt? Itsellänihän oli tilanne jossa sain vastaan kaksi top 500 pelaajaa ja olin molempia tuhat pistettä huonompi. Miten ihmeessä voitettiin siitä huolimatta?
 
Niin, ei ne erot 2500-3500 ja 3500-4500 ole niin älyttömiä. Mutta kun se raja nyt on vaan pakko vetää johonkin tai systeemiä aletaan kusettamaan. Siksi se raja sinne alunperin vedettiinkin koska sitä systeemiä jo kusetettiin nimenomaan niin että ne top500 jannut menivät pelaamaan rupurankkilaisten kanssa ja pystyivät käytännössä 90%+ ajasta kantamaan ne pelit yksin. Ja usko pois tuo ei ollut kivaa sille vastassa olevalle tiimille. Rankki nousi "helposti" ja ainoat häviöt olivat käytännössä silloin kun vastaan tuli toinen vastaava tai oma tiimi oli täynnä jotain attack Symmetraa.

Imo nykyinen systeemi on ihan hyvä. Ehkä sen verran voisi muokata että tuo 500 ero tulisi voimaan vasta GM tasolla, ei Master kuitenkaan ole vielä niin älytön etteikö siellä Diamond pelurit pärjäisi. Mutta toisaalta tuo taas voisi johtaa siihen että GM-tason peleihin olisikin entistä vähemmän pelaajia jolloin taas alkaisi näkymään jotain Diamond/GM mixejä, missä pelaajien erot on jo pahimmillaan ihan älyttömiä.
 
Noooo sanotaanko näin että esim. murowatchin(? vai muistanko että oli joku toinen porukka?) kautta pelattiin sellasia pelejä, joissa oli yksi paljon muita taitavampi DPS-pelaaja. Ja se kyllä reilusti kanto sen loppu tiimin. Meinaan siis että muuten pelaajat oli/on sellasta SR2400-2800 tasoa (eli s1 rank 44-50) , ja siihen yksi tosi taitava sr3500 (oliko se sit rank 65+) DPS:ä. Nousi se noin voitto-% n. 50% -> n. 90%. Ja tuntuhan se ihan vammaselta. Sitten kun pelas ilman tätä kaveria, tai yksin, niin otti reilusti sen 300-500 rankkia turpaan kunnes palas omalle tasolleen :D

Sanotaanko näin että yksin ei voi kantaa koko tiimiä, mutta kun muut pelaajat on jo semmosia "ok taitavia" ja ymmärtävät jo ainakin taktiikan alkeet ja synergiat luokkien kanssa. Heitä siihen 'mausteeksi' päälle paljon tätä ryhmää parempi genji/mäkkäri/muu-DPS, joka osaa sen oman (ja vielä pystyy flexaa hahmojen kanssa) hommansa niin kyllähän se kantamiseksi menee. Kivahan siinä on toki reinolla pitää kilpee ja hiilerillä hiilata kun yks jollottaa 50+ killiä matsissa kun matsissa, ja turpaan tulee vain tosi satunnaisesti. Mutta ei se kauheen reilua ollu niiden muiden kanssa ;)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 730
Viestejä
5 049 660
Jäsenet
80 975
Uusin jäsen
konstadaonly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom