Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Niin, ei ne erot 2500-3500 ja 3500-4500 ole niin älyttömiä. Mutta kun se raja nyt on vaan pakko vetää johonkin tai systeemiä aletaan kusettamaan. Siksi se raja sinne alunperin vedettiinkin koska sitä systeemiä jo kusetettiin nimenomaan niin että ne top500 jannut menivät pelaamaan rupurankkilaisten kanssa ja pystyivät käytännössä 90%+ ajasta kantamaan ne pelit yksin. Ja usko pois tuo ei ollut kivaa sille vastassa olevalle tiimille. Rankki nousi "helposti" ja ainoat häviöt olivat käytännössä silloin kun vastaan tuli toinen vastaava tai oma tiimi oli täynnä jotain attack Symmetraa.

Imo nykyinen systeemi on ihan hyvä. Ehkä sen verran voisi muokata että tuo 500 ero tulisi voimaan vasta GM tasolla, ei Master kuitenkaan ole vielä niin älytön etteikö siellä Diamond pelurit pärjäisi. Mutta toisaalta tuo taas voisi johtaa siihen että GM-tason peleihin olisikin entistä vähemmän pelaajia jolloin taas alkaisi näkymään jotain Diamond/GM mixejä, missä pelaajien erot on jo pahimmillaan ihan älyttömiä.
 
Noooo sanotaanko näin että esim. murowatchin(? vai muistanko että oli joku toinen porukka?) kautta pelattiin sellasia pelejä, joissa oli yksi paljon muita taitavampi DPS-pelaaja. Ja se kyllä reilusti kanto sen loppu tiimin. Meinaan siis että muuten pelaajat oli/on sellasta SR2400-2800 tasoa (eli s1 rank 44-50) , ja siihen yksi tosi taitava sr3500 (oliko se sit rank 65+) DPS:ä. Nousi se noin voitto-% n. 50% -> n. 90%. Ja tuntuhan se ihan vammaselta. Sitten kun pelas ilman tätä kaveria, tai yksin, niin otti reilusti sen 300-500 rankkia turpaan kunnes palas omalle tasolleen :D

Sanotaanko näin että yksin ei voi kantaa koko tiimiä, mutta kun muut pelaajat on jo semmosia "ok taitavia" ja ymmärtävät jo ainakin taktiikan alkeet ja synergiat luokkien kanssa. Heitä siihen 'mausteeksi' päälle paljon tätä ryhmää parempi genji/mäkkäri/muu-DPS, joka osaa sen oman (ja vielä pystyy flexaa hahmojen kanssa) hommansa niin kyllähän se kantamiseksi menee. Kivahan siinä on toki reinolla pitää kilpee ja hiilerillä hiilata kun yks jollottaa 50+ killiä matsissa kun matsissa, ja turpaan tulee vain tosi satunnaisesti. Mutta ei se kauheen reilua ollu niiden muiden kanssa ;)
 
Sitten jos ois kompissa vapaasti rankkiin sitomaton toi group-play, niin kauheeta itkua ois miten masteris-miehet käy hakee helppoo rankkii gold-platina partyissä. Tai siis tämähän se oli se aiempien seasonien itku joka sai blizzun tiputtamaan ns. "ilman rankkirajoja" muodostettavat groupit pois. Ainakin S1:llä sai groupata kenen kanssa huvitti rankista riippumatta, ja se itkun määrä foorumeilla/redditissä oli jäätävän massiivista. En muista miten meni S2:ssa.
No en tiedä pystyykö tuota nykyistäkään rankkia kovin tosissaan ottamaan noilla perusteilla millä sitä nyt jaellaan eli ihan samahan tuo olisi. Kuitenkin kun ainakaan alle 2500SR:ssä pelaajilla ei ole yhtään mitään eroa keskenään eli aika rankasti noissa rankin perusteissa on epäonnistuttu. Noissa lukemissa on arvasta kiinni sattuuko tiimikaveriksi tarpeeksi monta sellaista, jotka edes yrittää pelata objectivea. Noissa pohjarankeissa varsinkin main-DPS on järkyttävää vellipersekämppijäkuraa, kun jokainen kaksi silmää ja kättä omistava on jo onnistunut nousemaan rankissa ylemmäs.
 
Pelaillu lähinnä tota winter wonder randomia niin nyt tuli nähtyä ehkä vammaisin aloitus missään matsissa. Britti kenttä niin 2 bastionia oli hyökkääjien aloituksen vasemmalla puolella niin kaikki kuoli heti alussa :D
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka vain osittan liittyy peliin mutta:
http://www.tilt.fi/uutiset/venajan-...uoden-suosituimmista-peleista-sensuroitavana/

Overwatchin maailma on nyt joutunut Venäjällä homoprogandalakien ynsiin.


Pelistä julkaistiin eilen sarjakuva, jossa hahmo Tracer paljastui homoseksuaaliksi. Kyseinen naishahmo suutelee partneriaan Emilyään, mikä oli Venäjälle liikaa.

Twitter-käyttäjän mukaan sarjakuvaa ei löydy Overwatchin venäjänkielisiltä sivuilta. Sen sijaan siellä näkyy sarjakuvan kansin, jonka päällä on seuraava viesti: ”Venäjän lakien mukaisesti emme voi jakaa tätä sarjakuvaa Venäjän tasavallassa sijaitseville pelaajille”.
 
Pelaillu lähinnä tota winter wonder randomia niin nyt tuli nähtyä ehkä vammaisin aloitus missään matsissa. Britti kenttä niin 2 bastionia oli hyökkääjien aloituksen vasemmalla puolella niin kaikki kuoli heti alussa :D

Itellä tulee poikkeuksetta aina support tai tracer tuossa modessa

3995.jpg
 
Itekkin pelaillu tuota Winter Wonderia keräillen sillä arcaden loot boxit. Siinä oppii hyvin pelaamaan rauhallisemmin ja enemmän arvioiden että mitkä taistelut kannattaa aloittaa, kun kuollessaan menettää sen ult latauksensa. Niillä ulteilla tuota brawlia on aika helppo dominoida kun suurin osa muista ihmisistä ei niitä saa ladattua.
 
Itellä tulee poikkeuksetta aina support tai tracer tuossa modessa

Voi kun tulisikin supportteja useammin. Parastahan tossa on kun porukka yleensä tappaa ittensä asap jos saa supportin kun on paljon kivempi saada Genji tai Hanzo. Voitappa siinä sitten. :think:
 
Voi kun tulisikin supportteja useammin. Parastahan tossa on kun porukka yleensä tappaa ittensä asap jos saa supportin kun on paljon kivempi saada Genji tai Hanzo. Voitappa siinä sitten. :think:

On se itselle melko yksitoikkoista kun ei tule oikein muuta kuin supporttia
 
Voi kun tulisikin supportteja useammin. Parastahan tossa on kun porukka yleensä tappaa ittensä asap jos saa supportin kun on paljon kivempi saada Genji tai Hanzo. Voitappa siinä sitten. :think:
Kiima noita hahmoja kohtaan on kyllä valtava, vaikka n. 80% pelaajista ei saa niillä mitään aikaan. Ehkä muutama POTG compilation liikaa katseltu juutuubin puolelta... Onneksi ei sentään noin onnettomia tapauksia ole tullut vastaan Mysteryjen puolella että itseään lähtisivät tappamaan jos hahmo ei miellytä, toisaalta ei se paljon parempi vaihtoehto ole kun osa heittäytyy niin passiiviseksi "vieraalla" hahmolla että ko. tiimikaveri menetetään koko loppupelin ajaksi.
 
Mystery heroesissa kun kuulee kaksi kertaa putkeen "Sombra online" niin tietää miten siitä eteenpäin jatketaan

img108997-previewImage.jpg
 
Jännä nähä miten sombraa buffataan seuraavalle seasonille. Kapplanihan tuossa joulupäivityksessä ihan suoraan sano että eivät halunneet tehdä sombrasta alkuun liian vahvaa, ettei ois OP, vaan lähteevät nyt buffaamaan.
 
...Onneksi ei sentään noin onnettomia tapauksia ole tullut vastaan Mysteryjen puolella että itseään lähtisivät tappamaan jos hahmo ei miellytä...
Tuo riippuu ihan mapistakin, että voiko siellä tappaa itteään heti spawnin jälkeen. Esim. hanamuran puolustuksessa näkee paljon porukkaa joka juoksee suoraan sieltä oikealta alas kuolemaansa.
 
Jos nyt on välttämättä haluaa hahmon vaihtoon, niin pitää se nyt edes sen verran kunniallisesti tehdä että syöksyy vihujoukkoon aiheuttamaan yleistä kaaosta ja siinä ehkä joku tiimikaveri voi napsia sivusta helppoja tappoja.
 
Tuo riippuu ihan mapistakin, että voiko siellä tappaa itteään heti spawnin jälkeen. Esim. hanamuran puolustuksessa näkee paljon porukkaa joka juoksee suoraan sieltä oikealta alas kuolemaansa.

Jep, Hanamurassa nimenomaan tuo on ongelma.
 
Zenyetalla tuli most damage done in team kortti. Vähä semmonen fiilis että mitä hemmettiä.
 
Zenin pallothan tekee discordin kanssa kauheeta lämää. Jos oli kovin tankkipainotteinen comppi ni ei toi mikään valtava ihme ole. Paitsi oikeasti kuulostaa vanhalta kunnon solo queue helvetiltä jossa depsit ei osaa yhtään mitään.
 
Zenyetalla tuli most damage done in team kortti. Vähä semmonen fiilis että mitä hemmettiä.
Rankista riippuen toi on ihan vakiokamaa. Ei ole ihan eka kerta kun Ana/Zen kultamitaleilla eliminaatioissa tai jopa vtun Lucio :D Ei tuolla kullassa ja sen alla ole enää niin kykeneviä DPS-pelaajia, että voisivat tiimiä pahemmin auttaa. Joko kämppivät koko pelin tai eivät saa ketään tapetuksi ja eivät voi vaihtaa hahmoa johonkin paskahousuille sopivampaan.
 
Jännä nähä miten sombraa buffataan seuraavalle seasonille. Kapplanihan tuossa joulupäivityksessä ihan suoraan sano että eivät halunneet tehdä sombrasta alkuun liian vahvaa, ettei ois OP, vaan lähteevät nyt buffaamaan.
Niin siis sanoi, että eivät halua tehdä samaa virhettä kuin Anan kanssa. Silloin ihmiset eivät osanneet pelata sillä ja vaativat buffia. Sitten kun sillä vihdoin osattiin pelata, olikin se jo liian ylivoimainen (vieläkin turhan tehokas). Sombran kanssa sama, antaa ihmisten ensin harjoitella ja katsellaan sitten tarvitaanko buffia. Ideoita on, mitä buffataan jos tarvitsee, mutta vielä se ei ole ajankohtaista.
 
Jasso, päivän eka matsi menee tyyliin että hanamurassa dominoidaan ekaa pistettä ja sitte vastapuoli puskee ja hävitään piste, no ei siinä mitään. Toisella pisteellä myöskin pidetään hyvin mutta sitten omat rupeavat perseilleen ja vituiksi menee sekin peli.
 
Nyt kyllä alkaa tämä joulu- event olemaan jo aika nähty. Olen saanut neljä kertaa legendaryn, joka vitun kerta se joulupukki Torbjörn. Matemaattinen todennäköisyys tuolla on sen verran pieni, että siellä on todennäköisemmin joku Blizzardin vittuilu-algoritmi taustalla.

Eipä siinä, alkaahan nuo jouluskinit kyllä muutenkin olemaan aika kuluneita. Voisivat julkaista joskus jotain muutakin.
 
Nyt kyllä alkaa tämä joulu- event olemaan jo aika nähty. Olen saanut neljä kertaa legendaryn, joka vitun kerta se joulupukki Torbjörn. Matemaattinen todennäköisyys tuolla on sen verran pieni, että siellä on todennäköisemmin joku Blizzardin vittuilu-algoritmi taustalla.

Eipä siinä, alkaahan nuo jouluskinit kyllä muutenkin olemaan aika kuluneita. Voisivat julkaista joskus jotain muutakin.

http://d3ncwv2e9zpfbf.cloudfront.net/24149478-800x_.jpg
Onhan tässä nyt ollut Olympialaisista ja Halloweenista skinit. Seuraavaksi sitten kiinalainen uusi vuosi.
 
Nyt kyllä alkaa tämä joulu- event olemaan jo aika nähty. Olen saanut neljä kertaa legendaryn, joka vitun kerta se joulupukki Torbjörn. Matemaattinen todennäköisyys tuolla on sen verran pieni, että siellä on todennäköisemmin joku Blizzardin vittuilu-algoritmi taustalla.

Eipä siinä, alkaahan nuo jouluskinit kyllä muutenkin olemaan aika kuluneita. Voisivat julkaista joskus jotain muutakin.
Aika järjetön valinta myös lukita mystery heroes kahteen karttaan koko loppuvuodeksi.
 
Eipä siinä, alkaahan nuo jouluskinit kyllä muutenkin olemaan aika kuluneita. Voisivat julkaista joskus jotain muutakin.
Öh, kolme skinipakettia julkaistu, joista yksi jouluteemainen. "voisivat julkaista joskus jotain muutakin" :facepalm:
 
Öh, kolme skinipakettia julkaistu, joista yksi jouluteemainen. "voisivat julkaista joskus jotain muutakin" :facepalm:

No siinä tavallaan jäi lause kesken. Meinasin, että voisivat ensi vuonna julkaista skinejä vähän eri tavalla kuin jonkun juhlapyhän teemalla. Ehkä sitä jopa aikovatkin, kun kertoivat jossain kohtaa että Valentines/Pääsiäis- teemaa ei ole tulossa.
 
Nyt 3 seasonilla ollut tyytyväinen tuohon placementtiin. Viime kaudella selkeästi jouduin liian kovaan sarjaan joka aiheutti lähinnä vitutusta. Nyt on nauttinut pelaamisesta kun sai reilusti huonomman rankin ja on jopa nousemisen varaa.

Viime kaudella siis aloitin jostain 2000 nurkilta ja nyt jotain 1500. Nyt on kehittymisen varaa nousta tuonne 2000:een.
 
Nyt 3 seasonilla ollut tyytyväinen tuohon placementtiin. Viime kaudella selkeästi jouduin liian kovaan sarjaan joka aiheutti lähinnä vitutusta. Nyt on nauttinut pelaamisesta kun sai reilusti huonomman rankin ja on jopa nousemisen varaa.

Viime kaudella siis aloitin jostain 2000 nurkilta ja nyt jotain 1500. Nyt on kehittymisen varaa nousta tuonne 2000:een.
Itse en ole huomannut pelaajissa mitään eroa välillä 1100-2500. Samoja onnettomia Hanzoja tai muita DPS-maineja jotka eivät joko uskalla ampua vihollista, eivät osu tai molempia :D Jos pääsee pelaamaan ilman noita turhakkeita tai edes 3 tankilla ja 2 healerilla, niin yleensä vaikka se viides hahmo olisi joku turhempikin niin tiimi pystyy paikkaamaan sen verran että voitto irtoaa.
 
Jasso, näyttää tässä vieläkin olevan tickratessa jotakin häikkää. Widowmaker duelia oli ja vastapuoli tappoi meikät ennenkuin häntä etes näkyi omalla ruudulla :D Ei kyllä omasta pelistäkään pitäisi johtua kun pyörii 144+hz
 
Jasso, näyttää tässä vieläkin olevan tickratessa jotakin häikkää. Widowmaker duelia oli ja vastapuoli tappoi meikät ennenkuin häntä etes näkyi omalla ruudulla :D Ei kyllä omasta pelistäkään pitäisi johtua kun pyörii 144+hz
Itse veikkaisin tässä kohtaa käyttäjävirhettä :comp:
 
Jasso, näyttää tässä vieläkin olevan tickratessa jotakin häikkää. Widowmaker duelia oli ja vastapuoli tappoi meikät ennenkuin häntä etes näkyi omalla ruudulla :D Ei kyllä omasta pelistäkään pitäisi johtua kun pyörii 144+hz
Tässä viime aikoina kun on erikoistunut roadhogilla heikompien kiusaamiseen, niin on saanut ilosena kiskoa porukkaa koukulla usein ihan kulman takaa. Eli joo tickratessa joku häikkä tai sitten nää hitboksit on aika erikoiset.
 
Tässä viime aikoina kun on erikoistunut roadhogilla heikompien kiusaamiseen, niin on saanut ilosena kiskoa porukkaa koukulla usein ihan kulman takaa. Eli joo tickratessa joku häikkä tai sitten nää hitboksit on aika erikoiset.
Koukun hitboxit on isot. Erityisesti pystysuunnassa hitbox yltää aika paljon alaspäin jonka takia voi koukuttaa katoilta, ym. ylemmältä tasoilta väkeä alas jos tietää tarkalleen missä ne on, vaikkei näkisikään. Samal myös jos koukuttaa liikkuvan kohteen, ne voi ehtii liikkeellään kulman taakse mut koska koukku ehti osuu jo niin rip rap

Hitscan hitboxit, kuten Widowin headshotit on tarkkoja. Widowin ultillhana kun näkee seinien taakse niin voi aika hyvin ennakoida shottinsa. Jos vastapuolella ei ole tietoa wallhackista niin ampuminen voi tapahtua nopeampaa kuin ehtii tajuta...
 
Tein oman ennätyksen. 60 tappoa competitivessä Junkratilla :smoke:

Nice. Mulle pamahti kanssa Hogilla hahmokohtanen enkka viime viikolla, 64 elims. Noi määrät vaatii kyllä aina aika tiukat overtimet molemminpuolin.

Hogin hookin hitbox on imo ihan fine nykyisellään. Jos sitä aletaan pienentämään noiden nurkkahookkien yms. korjaamiseksi niin samalla siitä pitäisi tehdä sitten hitscan tyyppinen, tai muuten koko hahmosta tulee turha.
 
Viimeksi muokattu:
Roadhogin koukun logiikka atm. on aika kehno. Jos pelaaja ehtii koukkuun joutumisen jälkeen siirtyä jonnekkin kulman taakse, peli "palauttaa" pelaajan takaisin siihen missä oli kun koukku tarttui. Tämä näyttää erityisen hölmöltä, kaipaisi parannusta, edes visuaalista.
 
Roadhogin koukun logiikka atm. on aika kehno. Jos pelaaja ehtii koukkuun joutumisen jälkeen siirtyä jonnekkin kulman taakse, peli "palauttaa" pelaajan takaisin siihen missä oli kun koukku tarttui. Tämä näyttää erityisen hölmöltä, kaipaisi parannusta, edes visuaalista.
Parempi tuo noin on kuin vanhaan tyyliin, jolloin vihulainen sinkoili ja kimpoili minne sattuu.
 
Hogin koukustahan on työnalla jo "hook 2.0", Kaplanihan on maininnut ton jo kuukausikirjettä myöten. Varmaan seuraavassa seasonpätsissä sitten tulossa, ehkä ja maybbe.
 
Koukku on ihan helvetin arvaamaton kokoajan. Se pitääkin fiksata, saa nähdä vaan miten ne sen toteuttaa.

Ei oo tullu pelattua kovin paljoa hogia enää kun Symmetra buffattiin. Sitä näkee nyt melkein joka pelissä ja kauan ei mee ku shield gen on pystössä. Sen jälkeen hog tuntuu ihan turhalta. Toki sillä saa napattua jonku tiimin raiskattavaksi mutta itse et juuri killejä aikaan saa, turhautumista vaan. Pitäis se kalastus-tekniikka opetella...

Traceria pitäis pelata taas enemmän, se on melkein ainoa hero millä saa tuon shield genin varmasti pois. Ja edelleen kaipailen sitä voice-linea siitä että se shield gen on yleensäkin pystössä, ei sitä taistelun tuoksinassa aina kuule ku Symmetra "rakentaa" sen.

Zenyattaakin pitänee opetella pelaamaan, discord orb on kyllä aika tärkeä ability tällä hetkellä kun tankkeja on niin pirusti.
 
Menipä vihdoin 3k rikki ja samalla rytäkällä nousi 3150. On tää peli kyllä paljon mukavempi kun saa six stäckillä pelata.
 
Koukku on ihan helvetin arvaamaton kokoajan. Se pitääkin fiksata, saa nähdä vaan miten ne sen toteuttaa.

Ei oo tullu pelattua kovin paljoa hogia enää kun Symmetra buffattiin. Sitä näkee nyt melkein joka pelissä ja kauan ei mee ku shield gen on pystössä. Sen jälkeen hog tuntuu ihan turhalta. Toki sillä saa napattua jonku tiimin raiskattavaksi mutta itse et juuri killejä aikaan saa, turhautumista vaan. Pitäis se kalastus-tekniikka opetella...

Traceria pitäis pelata taas enemmän, se on melkein ainoa hero millä saa tuon shield genin varmasti pois. Ja edelleen kaipailen sitä voice-linea siitä että se shield gen on yleensäkin pystössä, ei sitä taistelun tuoksinassa aina kuule ku Symmetra "rakentaa" sen.

Zenyattaakin pitänee opetella pelaamaan, discord orb on kyllä aika tärkeä ability tällä hetkellä kun tankkeja on niin pirusti.

Paremmin Hogi tuntuukin nimenomaan nykyään toimivan siten että hookataan joku sieltä oman Reiskan kilven taakse ja pistetään paskaksi. Hemmetin tehokasta esim. tehdä niin että mouse2:lla kun vastustajan Reiskan kilpi menee rikki, niin samalla hetkellä myös oma hookki sinne perään ja vastaustajan Reiska oman tiimin keskelle. Ei sitä paljoa Ana sinne healaakkaan niin tippuu nanosekunnissa ja melko vapaasti voi puskea.

Yhdessä pelissä eilen oli vastassa Torb + Symmetra, olikohan Hanamura mappina. Kieltämättä vähän teki hankaluuksia saada mitään tapettua Hogilla point B:llä kun kaikilla oli shield + armor. :)
 
Compissa tullut puolustettua (timanttipelejä) torbilla ja symmetralla A:ta niin että vihollinene ei ole sitä saanut capattyä tai mennyt overtimelle asti...
 
En oo seurannu hirveesti täs joulun pyhinä, mutta eikö symmetra oo jo noissa tiukoissa choke-mapeissa ihan meta puolustaessa? Niin perkeleen tehokkaalta tuntunu omissakin peleissä, ja inhottava pelata vastaan.
 
No hyvä ettei loppunut vielä, ehkä sen Zenyn vielä voisi saada. Ainoa mikä puuttuu.
 
Loppuis jo, syöpänen eventti.


Edit: Hook working as intended...

 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 718
Viestejä
4 496 641
Jäsenet
74 273
Uusin jäsen
Aloittelija6271

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom