Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Eiköhän se muutenkin mene pilalle jos taidot on valovuosia muiden jäljessä. Täytyy vaan olla sit mukana ja hävitä pelejä.

Treenaat muutamaa heroa qp:ssä hetken. Ei tohon kultatasoon paljoa vaadita, jos on yhtään fps taustaa.
 
Treenaat muutamaa heroa qp:ssä hetken. Ei tohon kultatasoon paljoa vaadita, jos on yhtään fps taustaa.

Kyl siihen nyt varmaan jotain vaaditaan ku jos omassa tiimissä on äijiä jotka vetänyt yli 600lvl merkeistä päätellen ja silti vihu juoksee joka matsissa yli niin ettei oma tiimi saa yhtään prosenttia objectiveilta kerättyä :)

Kaveri veti toissa seasonilla ekat placementit ikinä ja pääsi suoraan platinaan.

Meinasin tolla vaan sitä että olisi mukavampi pelata jos olis oman tasosten kanssa pelaamassa
 
Viimeksi muokattu:
Kyl siihen nyt varmaan jotain vaaditaan ku jos omassa tiimissä on äijiä jotka vetänyt yli 600lvl merkeistä päätellen ja silti vihu juoksee joka matsissa yli niin ettei oma tiimi saa yhtään prosenttia objectiveilta kerättyä :)



Meinasin tolla vaan sitä että olisi mukavampi pelata jos olis oman tasosten kanssa pelaamassa
Tuo levelihän ei kerro pelaajan tasosta mitään, ainoastaan pelatun ajan. Joillakin se kehitys tyssää tai raja tulee vastaan kyvyissä jo alemmilla rankeilla. Sitten on paljon pelaajia jotka pelaavat toisella tilillä eli smurfaavat ja näillä taas taidot on paljon paremmat kuin mitä pelatusta ajasta voisi kuvitella. Tietysti jos on uusi pelaaja ja ensimmäinen competive kausi menossa niin peli ei vielä välttämättä osaa sijoittaa sua oikealle rankille (huomasin tämän omalla smurfilla pelatessa). Periaatteessa mitä enemmän pelaa, niin sitä varmemmaksi piilotettu MMR-luku tulee ja SR-pitäisi mennä lähelle oikeaa.

Ongelmahan tuolla compissa on se matchmaking, joka ei läheskään aina takaa tasaisia matseja kaikille. Sitä voi olla toistakymmentä peliä tappioita peräkkäin ja sitten taas tulee voittoputkia. Ei taida sellaista tasoa ollakkaan missä ei jossain välissä ylijuoksuja tulisi. Itselläkin on tällä kaudella rank vaihdellut 300sr verran ja parin päivän aikanakin voi tulla 200sr laskua jos oikein huonoja matseja sattuu peräkkäin. Omasta kokemuksesta paras tapa on pelata 2-4 pelaajan groupissa. 5-6 pelaajan groupit menee välillä vaikeaksi kun ei ole kunnolla kasattua tiimiä.

Ei tuolta tasolta kannata missään nimessä lähteä tarkoituksella tiputtamaan itseään vaan treenaa mieluummin niitä hahmoja QP:n puolella ja sitten pelaa tosissaan Compin puolella. Kyllä se oikea rankki sieltä lopulta löytyy vaikka tulisikin ylijuoksuja puolin ja toisin.
 
Ongelmahan tuolla compissa on se matchmaking, joka ei läheskään aina takaa tasaisia matseja kaikille.

Jos pelaa sillä tasolla kuin itse kuuluu niin olen käsittänyt että matchmaking tekee tiime että pelaajilla olisi 50% voittoprosentti. Tai ainakin näin se yleensä muissa peleissä menee. Jos taas pelaat kovemmassa mitä pitäisi niin silloin vain yleensä häviää ja moti menee. Sama myös toisinpäin että jos paskemmassa mitä kuuluisi niin voittaa enemmän mitä häviää. Promojen jälkeen ei ainuttakaan voittoa ni kyllähän se kannattaa periaatteessa rankki tiputtaa sinne mihin se oikeasti kuuluisi niin on kivempi pelatakkin kun ei joka pelissä tule perseraiskaus häviötä. Itse kuitenkin pelaan liki 2000 pistettä liian ylhäällä promojen perusteella. Ehkä parempi systeemi voisi olla että kaikki lähtis alussa 0 pisteestä eikä lyödä 2000 pistettä liian korkealle.
 
Viimeksi muokattu:
Jos pelaa sillä tasolla kuin itse kuuluu niin olen käsittänyt että matchmaking tekee tiime että pelaajilla olisi 50% voittoprosentti. Tai ainakin näin se yleensä muissa peleissä menee. Jos taas pelaat kovemmassa mitä pitäisi niin silloin vain yleensä häviää ja moti menee. Sama myös toisinpäin että jos paskemmassa mitä kuuluisi niin voittaa enemmän mitä häviää. Promojen jälkeen ei ainuttakaan voittoa ni kyllähän se kannattaa periaatteessa rankki tiputtaa sinne mihin se oikeasti kuuluisi niin on kivempi pelatakkin kun ei joka pelissä tule perseraiskaus häviötä. Itse kuitenkin pelaan liki 2000 pistettä liian ylhäällä promojen perusteella. Ehkä parempi systeemi voisi olla että kaikki lähtis alussa 0 pisteestä eikä lyödä 2000 pistettä liian korkealle.
Et selvästi tiedä pelistä mitään ja sen rank systeemistä niin älä oleta että sun pitäisi olla 2000sr alempana. Pelin sisäinen MMR laskee minne kuulut. Se on aloittanut laskemisen heti ekoista leveleistä lähtien ja nyt se heitti sut tuommoisille luvuille. Vaikka pelaisit miten alhaalla niin niitä ylikävelyjä tulee aina silloin tällöin puolin ja toisin. Siellä peleissä voi olla kovien pelaajien alt accountteja jne. Pelaa nyt ihmeessä eteenpäin noita comp pelejä tosissaan. Jos olet pelin mielestä liian korkealla niin kyllä se laskee. Mutta älä nyt helvetti mene pilaamaan muiden tiimiläisten pelejä vaan sen takia kun haluat alemmas!!! Pelaa aina tosissaan. Just eniten vituttaa omat jotka ei yritä jostain syystä.
 
Itellä tuli nyt tälle ekalle seasonille placement peleistä rankiksi 2010 josta sitten suoraa pudotusta aina jonnekin 1050 tasolle. Nyt olen noussut takaisin hopealle jo ja pelit tuntuu enempi vähempi sopivilta, mutta paljon on vaihtelua pelien laadussa. Sen olen myös huomannut että jos pelaat omalla tasolla tai sen yli, niin sitten todennäköisesti edessä on rankka tappiokierre. Tuo on niin pirun ärsyttävää että jos pelaat hyvin niin sitten peli laittaa sut johonkin ruputiimiin jota pitäisi kantaa. Näin tuntuu käyvän varsinkin jos pelaan tankeilla, tiedä sitten. Mutta selvää kehitystä näkyy tapahtuvan taidoissa kun asiaa tutkailee esim. masteroverwatch.com sivuston kautta.
 
Tosiaan noita häviöputkia ja ylijuoksua tulee ajottain eikä sille voi mitään. Tuota matchmakingin ja MMR-luvun toimivuutta ei kukaan tarkalleen tiedä, ainoastaan sen että ne siellä taustalla toimii. Omasta mielestä se on hyvin paljon tuurista kiinni minkälaisen matsin soloquettamalla saa koska ei mikään tietokone osaa ennustaa smurffeja, perseilijöitä tai sitä onko lääkkeet otettu tälle päivälle. Sen vuoksi groupissa pelaaminen on helpompaa kun on ne kaverit joiden kanssa voi kommunikoida ja taktikoida. Jos comppi tai häviöputket aiheuttaa tilttiä, niin silloin breikkiä pelistä tai arcaden/qp:n puolelle pelaamaan rennommin.

Sen olen myös huomannut että jos pelaat omalla tasolla tai sen yli, niin sitten todennäköisesti edessä on rankka tappiokierre. Tuo on niin pirun ärsyttävää että jos pelaat hyvin niin sitten peli laittaa sut johonkin ruputiimiin jota pitäisi kantaa. Näin tuntuu käyvän varsinkin jos pelaan tankeilla, tiedä sitten. Mutta selvää kehitystä näkyy tapahtuvan taidoissa kun asiaa tutkailee esim. masteroverwatch.com sivuston kautta.

Musta tuntuu ihan samalle tuon matchmakingin toiminta. Esim mitä nyt muutamassa päivässä nousin tappiokierteen jälkeen uuteen tän kauden ennätykseen niin sen jälkeen onkin ollut taas 10 pelin tappioputki. Kun pelaa 70% supporttia ja 30% tankkia, niin ei siinä kauheasti kanneta sitä joukkuetta ainakaan yksilösuorituksella.
 
Siinähän ei olisi mitään järkeä kun olisi 1200 ja 4200 SR samassa pelissä.

Nykyinen systeemi parempi että 2500-3000 pisteen joukossa on 500 pelaajia jotka ei vielä edes tiedä mitä mikäkin äijä tekee?

Et selvästi tiedä pelistä mitään ja sen rank systeemistä niin älä oleta että sun pitäisi olla 2000sr alempana. Pelin sisäinen MMR laskee minne kuulut.

Siis olet sitä mieltä että miltein platinaan kuuluu sellainen joka ei edes vielä tiedä mikä äijä tekee mitäkin? Ehkä sen paikka olis kuitenkin bronssissa :D Eihän siinä ole mitään järkeä tunkea tuollainen noinkin ylös. Sama kun pistäisi 7v pelaamaan NHL:ään lätkää ja ihmettelee sen jälkeen miksi tiimi häviää :D
 
Viimeksi muokattu:
Nykyinen systeemi parempi että 2500-3000 pisteen joukossa on 500 pelaajia jotka ei vielä edes tiedä mitä mikäkin äijä tekee?



Siis olet sitä mieltä että miltein platinaan kuuluu sellainen joka ei edes vielä tiedä mikä äijä tekee mitäkin? Ehkä sen paikka olis kuitenkin bronssissa :D Eihän siinä ole mitään järkeä tunkea tuollainen noinkin ylös. Sama kun pistäisi 7v pelaamaan NHL:ään lätkää ja ihmettelee sen jälkeen miksi tiimi häviää :D
No et sinä huono ole kun pääsit kerralla noin korkealle. Nyt vaan qp harjoittelua ja sit comppii pelaa niitä millä parhaiten osaa. Tuolta 1000-1500 rankeiltä on vaikea nousta kun moni vaan troillailee jne. Kaveri teki uuden accountin ja pelasi 25lvl asti ja sitten 10 peliä placementtejä luciolla. Rankiksi tuli 3550 :D
 
No et sinä huono ole kun pääsit kerralla noin korkealle. Nyt vaan qp harjoittelua ja sit comppii pelaa niitä millä parhaiten osaa. Tuolta 1000-1500 rankeiltä on vaikea nousta kun moni vaan troillailee jne.

Vielä vähän matkaa että pääsee tonne alle tonniin mihin tähtään (tällä hetkellä vielä 1857 joka on näköjään ihan vitun liian korkea vieläkin). Promojen jälkeen 31 pelin tappioputki joista 27 sellaisia että ollaan saatu maksimissaan 10% objectivesta tehtyä eli aivan totaalisen perseraiskaus häviöitä. Vaikka kaikki on yrittänyt aivan täysillä. Veikkauksia menee ko 70 tappion putki rikki?
 
Kaveri veti toissa seasonilla ekat placementit ikinä ja pääsi suoraan platinaan.
Eipä tuossa ihmeellistä ole, aika tehokkaasti peli haistelee jo quick playssä tason ja säätää sen mukaan. Altilla ekat 5 peliä oli niin täyttä tuhoamista että vedin hanzolla yksin vastapuolen nippuun, sitten tulikin omantasosia. Kun comppiin pääsi ja sai rankin, oli se platina.

Tuohon black screen ongelmaan, itsellä auttaa niinkin suuri temppu että ottaa displayport piuhan irti hetkeksi ja taas mennään. Ei tee missään muussa pelissä vastaavaa, lisäksi alkumenu näkyy muutaman sekunnin ennen kuin ruutu menee pimeäksi. Käytössä Asus ROG 144hz näyttö, tuntuu olevan aika monella muullakin jota tämä vaivaa.
 
Tuohon black screen ongelmaan, itsellä auttaa niinkin suuri temppu että ottaa displayport piuhan irti hetkeksi ja taas mennään. Ei tee missään muussa pelissä vastaavaa, lisäksi alkumenu näkyy muutaman sekunnin ennen kuin ruutu menee pimeäksi. Käytössä Asus ROG 144hz näyttö, tuntuu olevan aika monella muullakin jota tämä vaivaa.

Tarkoitin että kun käynnistää pelin niin ruutu menee heti mustaksi ennen kuin pääsee menuun käsiksi.

Nyt näköjään tiimitkin vähän tasaantui ehkä rankki laskee tuohon vielä tuon joku 150 ni silloin olis tuon 1500 paikkeilla. Ketäs kaikki on lähellä tuota rankkia joka kaipaisi peliseuraa ja voisi vähän vinkkejäkin jaella?
 
Viimeksi muokattu:

  • Uusi CtF:lle suunniteltu mappi "Ayutthaya"
  • Uudet CtF-säännöt:
    • Ei enään tasapelejä; jos on tasatilanne niin liput tulevat lähemmäs mapin keskustaa ja ensimmäinen lipun kotiuttanut voittaa
    • Lipun nostaminen tapahtuu välittömästi, mutta tietyt kyvyt (kuten Winstonin hyppy) pudottavat lipun
    • 4 viikkoa kestävä CtF competive-kausi (kuten Lucioballissa)
  • Eventti kestää 4 viikkoa
 
Hieman taas korpeaa kun pelaa tässä mid platissa ja eiköhän vihuilla ole aina kaksi diamondia. Äskenkin meillä kaikki platteja ja vihollisilla 2x diamond jotka olleet tälläkin seasonilla 3400+ SR. Mukava pelata tuollasia Genji maineja vastaan joiden SR on ~800 omaani parempi. Sama toistui eilen. Kumma kyllä, että ne diamondid eivät ikinä satu omaan tiimiin.
 
Nyt on itsellä kova vauhti päällä. Eilen 8/2 ja tänään 4/1 (w/l) pelit. Hyviä tiimejä sattunut kohdille pääosin, heti jos on hiemankin kommunikaatiota niin voitto on tulossa. Eilen pelasin pari matsia heti aamusta ja iltapäivällä pari lisää ja nämä oli ihan ylikävely voittoja, paskimmat pelit olleet itsellä yleensä iltaisin klo 19-23, yöllä voi olla taas ihan ok pelejäkin. Onko muut huomanneet kellonajan vaikutusta peleihin?
Olen nyt pelannut pääosin neljällä herolla tankkia (d.va/orisa) tai supporttia (mercy/lucio) vähän sen mukaan mitä tarvitaan ja mikä toimii itelle. D.va on jäänyt viime päivinä vähälle peluutukselle kun ei vain homma nyt. Miten muilla kuinka monella eri herolla pelaatte compissa?
 
Nyt on itsellä kova vauhti päällä. Eilen 8/2 ja tänään 4/1 (w/l) pelit. Hyviä tiimejä sattunut kohdille pääosin, heti jos on hiemankin kommunikaatiota niin voitto on tulossa. Eilen pelasin pari matsia heti aamusta ja iltapäivällä pari lisää ja nämä oli ihan ylikävely voittoja, paskimmat pelit olleet itsellä yleensä iltaisin klo 19-23, yöllä voi olla taas ihan ok pelejäkin. Onko muut huomanneet kellonajan vaikutusta peleihin?
Olen nyt pelannut pääosin neljällä herolla tankkia (d.va/orisa) tai supporttia (mercy/lucio) vähän sen mukaan mitä tarvitaan ja mikä toimii itelle. D.va on jäänyt viime päivinä vähälle peluutukselle kun ei vain homma nyt. Miten muilla kuinka monella eri herolla pelaatte compissa?
Yleensä iltaisin ollut parempia pelejä kuin päivällä, monesti nuo länsieuroopplaiset tykkää puhua enemmän englantia voicessa.

1.JPG


37h tullut pelattua comppia tällä kaudella ja 9 heroa joilla yli 1h peliaikaa. Pääasiassa pelannu lähes kaikkia supportteja ja tankkeja, Moira ja Orisa on oma suosikkivalinta mutta yleensä annan muiden valita ensin ja fillaan sitten.

DVei0EEUMAEB1fi.jpg


Huomisesta eteenpäin pääsee vaihtamaan skinejä matsin alussa.
 
Tästä skinimuutoksesta en kyllä pidä.
Nythän voi valita stealtheimmän skinin joka mappiin..
 
Jeff Kaplanin mukaan Blizzard työstää balanssi-päivitystä seuraaville hahmoille ja tässä järjestyksessä:
  • 1.
    • Mei
    • Sombra
    • Doomfist
  • 2.
    • Hanzo
  • ?
    • Symmetra
    • Torbrjörn
Mei saa todennäköisesti buffia ja Hanzon scatter arrowin nerfaamisesta on ollut puhetta, mutta noita muita en vielä ymmärrä. Sombran pelaaminen tukeutuu tosi paljon tiimityöhön joten siihen asiaan voi olla tulossa jotain muutosta. Doomfistihän on jo saanut paljon bugikorjauksia ja on aika hyvä osaavissa käsissä. Sym ja Torb on just noita onetrick pelaajien suosimia, niin saapa nähdä mihin suuntaan niitä aikovat kehittää.
 
Jeff Kaplanin mukaan Blizzard työstää balanssi-päivitystä seuraaville hahmoille ja tässä järjestyksessä:
  • 1.
    • Mei
    • Sombra
    • Doomfist
  • 2.
    • Hanzo
  • ?
    • Symmetra
    • Torbrjörn
Mei saa todennäköisesti buffia ja Hanzon scatter arrowin nerfaamisesta on ollut puhetta, mutta noita muita en vielä ymmärrä. Sombran pelaaminen tukeutuu tosi paljon tiimityöhön joten siihen asiaan voi olla tulossa jotain muutosta. Doomfistihän on jo saanut paljon bugikorjauksia ja on aika hyvä osaavissa käsissä. Sym ja Torb on just noita onetrick pelaajien suosimia, niin saapa nähdä mihin suuntaan niitä aikovat kehittää.
Sombrasta olisi mukava saada hieman itsenäisempi hero. QP:ssa tuosta ei saa juurikaan irti koska kommunikaatiota/tryhardia ei ole ja vastaavasti comppiin ei riitä taito. Olen yrittänyt opetella viime aikoina Sombraa ja hiljalleen mennään parempaan suuntaan. Mutta, eihän tuon pidäkään olla sellainen hero joka soveltuu jokaiseen tilanteeseen.
 
Tästä skinimuutoksesta en kyllä pidä.
Nythän voi valita stealtheimmän skinin joka mappiin..

Totta, nyt peli muuttuu luonnollisesti täysin pay-to-winiksi kun on pakko ostaa lootboxeja että saa kattavasti stealthit skinit itselleen. Häpeä, Blizzard!
 
Ihan hauska oli vuoden tauon jälkeen pelata tuota CtF:ää ja vedin eilen 15 matsia siellä. Placementit meni hienosti yhdellä ainoalla voitolla ja rankiksi pamahti vähän päälle 2000 :lol:. On kyllä hyvin riippuvainen tuo pelimuoto järkevästä tiimikokoonpanosta ja kommunikoinnista. Yleensä suurin osa peleistä kaatuu vaan siihen että kaikki sooloilee pitkin kenttää. Tuo tasapelien poistaminen on myös hyvä muutos tuohon. Uus mappi on selvästi parempi tuohon CtF:ään kuin vanhat KotH-mapit. Tulipa saatua yhdessä matsissa potg ja 4 kultaa moiralla :).

Semmonen aika varma kokoonpano tuohon on moira, lucio, symmetra, torb, hog ja joku dps.

Blizzardilla pääsi live versioon vahingossa osa tulevista Sombran PTR muutoksista ja tällä hetkellä healt packit eivät tuota ult-latausta, eli sombraa pelaavien kannattaa odottaa korjausta. Samalla paljastivat muutkin Sombran muutokset mitä PTR:lle on tulossa:

A few changes that are being worked on accidentally found their way into the most recent patch. This is unintentional and we're working on removing these.

We're planning on putting up a new PTR soon that has these changes (and more), so consider this a sneak peak.

Here are the complete changes (so far) for Sombra that we are looking to test out soon:

* No longer gains ult from health pack healing
* Weapon Spread decreased by 10%
* Hacking speed increased from 0.8s to 0.65s
* Hacking will disable more abilities. Basically any ability that requires a button press will also be disabled. Here is a list:

Genji - Double Jump/Wall Climb
Pharah - Hover Jets
Hanzo - Wall Climb
Lucio - currently running Crossfade song will be disabled
Mercy - Angelic Descent

The idea here is to take some power out of her ult (and awkwardness of ult gain through health packs), and give her more power and usefulness in the rest of her kit.

Eli käytännössä health packien hakkeroiminen ei enään ole keskiosassa Sombran pelaamisessa vaan on parannettu tuota pelaajien hakkerointia joka jatkossa poistaa kaikki passiivisetkin kyvyt käytöstä.

Edit. Mei sai näköjään myös pientä buffia viimeisimmässä päivityksessä. Jääpuikkoja voi nyt ampua 10 entisen 8:n sijasta yhdellä "lippaalla".

Myös paikkamerkkien (esim. A & B) läpinäkyvyyttä voi nyt muuttaa asetuksista, QoL-muutos siis. Tuossa linkki kuviin:
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiintoinen tuo Sombran buffi/reworkki. Hack speedin muutos on erittäin hyvä ja itse olen toivonut sitä jo hieman pidempään. Weapon spread decreacella tuskin on isompaa merkitystä. Odotan kyllä innolla myös sitä, että mitä Hanzolle (Scatter shotille) tapahtuu.
 
Kävin nyt noi comp ctf matsit pelaa 7-3 ja jotain 3.4k pelasin vielä kaksi peliä niin et sain masterin. Ihan kivoja muutoksia mutta yksi suuri munaus jääny miten toi modi toimii. Se et voit ryöstää lipun vaikka oma lippu ei olisikaan basessa. Tämä tekee käytännössä monesta ehkä ok herosta täysin turhia (sym ja torb näillä peleillä tulee mieleen) koska ketään ei tarvi jäädä tappamaan ja turreteista ei saa täyttä valueta silloin. Luciolla speedillä boostataan hog sisään ja ulos kun tämä kaljat juo samalla törppä ei yksinkertaisesti saa riitävästi lämää sisään kun turretti ehtii ampua muutaman sekunnin max vihollista. Sym kohdalla käytännössä eka ammutaan ne turretit oven suulta missä ne varmasti on. Sekä nämä herot kun ne istuu basessa tai vaikkei istu niin ne ei anna tarpeeksi hyökkäykseen että niitä kannattaisi valita. Jos ne ei liity hyökkäykseen mukaan vastus rollaa 6vs5-4 yli ja törppä/sym ei mahda mitään basessa kun vastus tulee baseen 6vs1-2. Mutta ilmeisesti tota "pattitilannetta" ollaan haluttu välttää syystä tai toisesta. Täysin pakollisia heroi jos haluu voitosta pelaa on hog (tappo potentiaali ja ulti on aivan monsteri tähän modeen. Joku nappaa lipun ja voit zoneultaa perään juoksevat viholliset) ja lucio speed.
 
Lucio on kyllä must pick tuohon, se on oikeastaan nopein lipunkantaja jollei sitten speed boostaa jotain toista hahmoa kantamaan sitä lippua.
 
Tunnun olevan jumissa kun putosin 2200. Porukka pelaa täysin idioottisetuppeja vaikka olisivat stackilla tiimissä, ja sitten jos kommentoin niin olen salty flamer yms.

Eipä tost kai muuten pääse kuin tekemällä partyn.

Sent from my H60-L04 using Tapatalk
 
OWL stage 2 alkaa 22.2. Odotan kyllä innolla, koska käytössähän on uusin patch (Mercy & Junk nerffattu) ja uudet mapit ovat kierrossa. Mielenkiintoista kyllä nähdä, että miten esimerkiksi Hanamura tai King`s Row puolustetaan tuolla tasolla ja että miten sinne hyökätään. Ehkä tässäkin oppii jotain uutta.

Näitä siis pelataan stage 2 ajan,

Volskaja/Hanamura
Nepal/Lijang Tower
King`s Row/Hollywood
Route66/Gibraltar
 
On kyllä mukava nähdä miten tiimit sopeutuu tuohon uuteen patchiin stage 2:lla ja että muuttuuko tiimien voimasuhteet paljonkin tuon ansiosta. Oishan se mielenkiintosta nähdä taas aivan eri finaalikolmikko stage 2:n lopulla kuin nyt niin se tietäis mielenkiintosta kautta koko liigalle.
 
Stage on sekä mäppien että tulevan metan kannalta paljon mielenkiintoisempi. Voidaam nähdä ihan mitä tahansa teamcomppeja :tup:
 
We're patching Lúcio very soon.

He will drop the flag on wall ride.

Patch will most likely hit Tuesday (pacific time) on PC and Wednesday/Thurs (pacific) for Console (we have to get the patch through certification -- that's why there is a difference in release time -- sorry).

Not only is his speed unreasonably fast with the boost from Wall Ride but he can also get to places that are very difficult to defend against.

Lucio saa vähän nerffiä CtF-modissa, ei pysty enään luistelemaan seinillä lipun kanssa. Onhan tuo hemmetin vaikea puolustajana lähteä sitä seuraamaan, kun Lucio pääsee paikkoihin mihin muut ei.

Nyt tullut pari päivää pelattua lähes kokonaan tuota CtF-comppia, mukava breikki tavallisesta compista. On vaan hidasta tuo nousu kun kusi placementit 1-9, nyt on noustu 600 pojoa Moiralla (3h/80% winrate :lol:).

PS. Overwatchissa on ilmainen vkloppu 16-19.2 PC:llä ja konsoleilla.
 
Ihmettelin kans, kun Winston pudottaa lipun hypätessä, mutta Lucio saa pistää speediä ja wall rideä miten haluaa.
 
Siis kyllä Lucio pudottaa lipun jos E:tä painaa (amp it up), mutta wallriden ja crossfaden tuottama boosti on ollut hyväksyttävää tähän asti.
 
Eilen oli hullupäivä OWL-tiimien julkistaessa uusia pelaajia ja ensimmäisten pelaajakauppojen tapahduttua.

London Spitfire kauppasi Rascal (flex-dps) Dallas Fueliin ja Fissure (main tank) LA Gladiatorsiin.

Florida Mayhem vahvistui Sayaplayer (Hitscan DPS) ja Awesomeguy (main tank)
Florida Mayhem Welcomes Ha “Sayaplayer” Jung Woo and Kim "aWesomeGuy" Sung Hoon to Its Roster | Florida Mayhem

Shanghai Dragons lisäsi 4 pelaajaa; Sky (support), Geguri (Off-tank), Ado (flex dps) ja Fearless (main tank)

 
Viimeksi muokattu:
Eilen oli hullupäivä OWL-tiimien julkistaessa uusia pelaajia ja ensimmäisten pelaajakauppojen tapahduttua.

London Spitfire kauppasi Rascal (flex-dps) Dallas Fueliin ja Fissure (main tank) LA Gladiatorsiin.

Florida Mayhem vahvistui Sayaplayer (Hitscan DPS) ja Awesomeguy (main tank)

Shanghai Dragons lisäsi 4 pelaajaa; Sky (support), Geguri (Off-tank), Ado (flex dps) ja Fearless (main tank)
Mielenkiintoisia kiinnityksiä, vaikka esim Shanghain pelaajat ovatkin itselleni täysin tuntemattomia.

Itse odotan, että joku tiimi ottaa tulevaisuudessa riveihinsä Gale Adeladen, joka oli ainakin jossakin vaiheessa Pohjois-Amerikan rank #1 Ana. Tällä hetkellä pelaa Team SoloMidissa eli varmaan kiertää jo nyt turnauksia. Jonkun verran olen Galen striimejä katsonut ja onhan tuo todella lahjakas kaveri, varsinkin kun ikää on vasta 17v. Muutenkin herran striimit ovat mukavaa katseltavaa, pelaa esiintyy rauhallisesti ilman turhaa häröilyä. Kannattaa ehdottomasti tutustua.

 
Onko muuten joku syy miksi kaikki league pelaajat on aasialaisia?
Onhan siellä pelaajia muualtakin, esim Outlawsilla ei ole yhtään Aasialaista riveissään. Kuitenkin, suuri määrä johtuu varmaan siitä, että Aasiassa on huomattavasti enemmän pelaajia joten sieltä tulee myös enemmän huippupelaajia.
 
Toivottavasti tuo ei mene siihen että pikkuhiljaa kaikki tiimit korvaa pelaajat korealaisilla. Nythän dallasiin tulee toinen korealainen depsi, varmasti kova yhdistelmä effectin kanssa, mutta miten käy Taimoun ja Seagulin. Uskon että Seagul saa ainakin vähemmän peliaikaa, koska Rascal on varmaan parempi Genji ja Pharah-pelaaja. Taimoulle löytyy aina paikka Hogina jos seuraava meta suosii montaa tankkia.
 
Kuulemma Korealaisilla aika kova mentaliteetti treenaamiseen. Ns. kertakäyttötavaraa, eli porukka treenaa hulluna kunnes burnout iskee. Sitten vaan uutta tilalle.
 
Tuossa on vanha postaus: mutta saa hyvin kuvan siitä miten esim Dallasin Effect treenaa ennen competiveen menemistäkin. 1-2 tuntia erilaista harjottelua ennen compin pelaamista ja varmaan vielä enemmän harjottelee ennen OWL-pelejä. Ei ihme että on stage 1:llä tuntunut tilttaavan kun ei voita mitään tuollasen työskentelyn jälkeen.
 
Tuossa on vanha postaus: mutta saa hyvin kuvan siitä miten esim Dallasin Effect treenaa ennen competiveen menemistäkin. 1-2 tuntia erilaista harjottelua ennen compin pelaamista ja varmaan vielä enemmän harjottelee ennen OWL-pelejä. Ei ihme että on stage 1:llä tuntunut tilttaavan kun ei voita mitään tuollasen työskentelyn jälkeen.
Tässä vielä sama homma ihan videon muodossa. Nuo custom game harjoitukset voisivat olla toimivia, myös itselle. Overwatch pätkä alkaa kohdassa 18:12.

 

Uutta PTR-päivitystä taasen.

Mei
  • Increasing freeze duration from 1 second to 1.5s
  • Decreasing ammo requirement for icicles from 25 to 20 per shot
Sombra
  • Translocator time increased from 15 seconds to 20 seconds
  • Health packs no longer increase ult charge
  • Speed of hack reduced from 0.8s to 0.65s
  • Spread on main gun reduced from 3 to 2.7
  • Hack now disables the following abilities:
    • Genji—Cyber-agility
    • Hanzo—Wall Climb
    • Pharah—Hover Jets
    • Lúcio—Healing Boost and Speed Boost (turns off current song entirely), Wall Ride
    • Mercy—Angelic Descent
  • Opportunist
    • Now activates when enemies’ health bars are at less than 100%, up from 50% health (This is for showing the enemy health bars, not showing them through walls.)
  • EMP is no longer blocked by small objects (e.g. sign posts)
Hanzo
Changes not yet on PTR but should be coming soon:

  • Horizontal leap to be used more for disengaging than engaging
  • Secondary ability replacing scatter arrow that allows you to shoot 5 arrows at a much faster fire rate, no mention on whether or not these are full damage arrows or not.

Doomfist
  • Hand Cannon ammo recovery rate decreased from 0.8 seconds to 0.65 seconds per bullet

Ihan hyviä balanssimuutoksia tulossa. Mei:lle edelleenkin toivoisin ultin muuttamista niin ettei tarvitsisi sitä näköyhteyttä vihollisiin; se on josain mapeissa melko huonosti toimiva jos on paljon näköesteitä sen ultin toimivuusalueella. Mutta onhan tuokin ihan hyvä buffi että voi jäädyttää viholliset pitemmäksi aikaa.

Sombran buffit on aika hyviä, mutta ulti lautautuu nyt hitaammin verrattuna health packien käyttöön.

Hanzon muutokset ei siis tähän PTR-päivitykseen kuulu vaan seuraavaan, mutta ovat testanneet niitä sisäisesti jo jonkun verran, esim. kilpiä läpäisevä piercing-nuoli minkä sitten kuitenkin hylkäsivät. Meinaavat tuoda Hanzolle lisää liikkuvuutta, eli jonkun tuplahypyn tyylisen loikan siihen suuntaan mihin liikkuu (toimii samalla tavalla kuin tracerin blink). Scatterin tilalle kaavaillaan kykyä jolla voi ampua 6 nuolta ilman lataamista täydellä teholla (max. 80 damage / nuoli) 6 sekunnin aikana joko sarjatulena 3x nuolta / sekunti tai yksitellen. Eli periaatteessa voi tehdä 480 lämää 2 sekunnissa yhdellä sarjalla. Tuolla lisää tietoa: https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20761976088#post-7
 
Sombra nyt enemmän dps, mikä tietysti ymmärrettävää. Alunperinhän Sombran piti olla support, mikä kyllä näkyy. Ihan hyvältä vaikuttaa.

Toi pidempi jädytysaika on varmasti melko ärsyttävä, enkä oikein tiedä onko kovin hyvä uudistus. Nyt jo riittää hyvin aika pääosuman saamiseksi ja kaikki 200 hp vihut kuolee sillä. Konsolilla tämä muutos olisikin ymmärrettävää, voi tehdä vähän tiukkaa se päähän osuminen. Lippaan koko taas aika pieni muutos. Se oli jo aika iso muutenkin ja muutama kuti lisää ei paljoa tee. Plussaa tietty.

Doomfist kans jees. Hanurista odotella kutien latautumista.

Saas nähdä mitä Hanzosta sit tulee. Tulee vanhan fan the hammerin takaumat mieleen. :D
 
Periaatteessa tuo Hanzon uus "Volley"-kyky voi olla parempikin kuin scatteri ja siihen päälle vielä mobilitybuffi. Selvästi yrittävät olla nerfaamatta Hanzoa ja koittavat vaan korvata sen scatterin jollakin yhtä hyvällä kyvyllä.

Saapa nähdä mitä sitten myöhemmin keksivät Symmetralle ja Torballe kun yrittävät niiden pick ratea saada nostettua muutoksilla.
 
Redditissä oli taas esillä mielenkiintoinen Overwatchin analysointisovellus (OASIS)

OASIS - Home

Tuonne kun käy syöttämässä oman gamertagin niin se näyttää SR-luvun jokaiselle eniten pelatulle herolle erikseen.

The project will look at your public competitive statistics (eliminations, deaths, healing for example) and estimates your current Skill Rating (SR).After that, it estimates your SR if you were to focus playing a specific hero more often.

Käytännössä tuo siis vertaa omia statsejasi yli 250000 muun pelaajaan statseihin ja se SR luku minkä hero saa osoittaa sitä keskiarvoa millä tasolla samoilla statseilla pelaavat ovat.

Tuon lisäksi kun klikkaa heroa niin saa yksityiskohtaisemmat tiedot siitä missä asioissa suoriutuu keskiarvoa paremmin ja missä huonommin, sekä vinkkejä niiden parantamiseen. Noihin ei tietenkään kannata sokeasti luottaa, mutta ne antaa ihan hyvän kuvan siitä mitä kenties voisi kyseisellä hahmolla parantaa.

Jos otetaan esimerkiksi meikäläisen pelaama Hogi:

hog.JPG

Tuo käyrän keskikohta on tuo SR2960 minkä se antoi mun hogin taitotasoksi ja siinä näkee miten nuo 6 eri luokitukseen vaikuttavaa asiaa sijoittuvat sillä käyrällä verrattuna keskiarvoon.

Mulla keskiarvoa parempina ominaisuuksina on
  • mekaaninen taito (osumatarkkuus)
  • asemointi (kuolemat, objective time)
Suunnilleen keskiarvoa:
  • ryhmittyminen
  • oikeiden kohteiden priorisointi
Ja keskiarvoa huonompia:
  • koukun käyttäminen (yritysten määrä ja osumatarkkuus)
  • ultin käyttäminen (ei tarpeeksi vaikutusta)

Kyllähän tuo aika hyvin kuvaa sitä mitä asioita pitäis lähteä parantamaan omassa yksilösuorituksessa.

Jatkosuunnitelmat tuolle sovellukselle on myös aika mielenkiintosia, eli siitä on tarkoitus tehdä sovellus joka toimisi overwatchin päällä ja se pystyisi suosittelemaan mitä heroa kannattaa siinä tilanteessa pelata, sekä valitun heron omat vahvuudet ja heikkoudet (eli samat asiat kuin nyt tuolla nettisivulla). Myöhemmässä vaiheessa se pystyisi myös antamaan mappikohtaisia neuvoja sen perusteella missä mapeissa pärjää heikommin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 787
Viestejä
4 499 078
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom