Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 484
Mitä itse tuota SR:n kehitystä seurannut oman accounttini kanssa, niin tuntuisi olevan tasapuolisempi nykyään dps:n ja hiilujen välillä, joten jos tuossa joskus oli ongelma, niin itse en ainakaan näe sitä enää.
Pelaan siis itse pääsääntöisesti hiilua ja S2 aikana sain selkeästi vähemmän SR:ää kuin pelikaveri, joka pelasi dps. Tämä näkyi selkeimmin siinä kohtaa, kun hän meni ratingissa ohi, vaikka tiiminä pelattiin.
S3 ja S4 taas sitten hahmovalintojen kanssa sama asetelma, mutta kyseistä skenaariota ei ole tapahtunut, vaan jopa päinvastoin, eli olen välillä kirinyt pientä kaulaa pelikaveriin nähden.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
454
@MrKeikari - Se pelitaito ei ole vain sitä tilannetajua vaan myös itse tekniikkakin merkittee. Eli miten hyvin osaat ampua, liikkua ja ylipäätään miten pärjäät 1v1 ja muissa taistelutilanteissa. Kaveri pelaa silverissä ja kyllä sen eron huomaa. Vasta grandmasterissa ja siitä ylöspäin pelaajilla alkaa olemaan kaikki osa-alueet erinomaisesti hallussa. Välirankeilla sitten taidot vaihtelevat, väki on hyvä eri asioissa mutta huono toisissa.

Jos itse olet jumissa platinassa, niin sillon sulla on yhä parantamisen varaa jollain pelaamisen osa-alueella, mutta jossain toisessa asiassa saatat olla hyvä. Tai kenties olet keskinkertainen kaikilla osa-alueilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
398
Jäitä hattuun @MrKeikari , lähteiden pyytäminen ei ole ad hominemia.

Kukaan ei tietysti pakota lähteitä listaamaan, mutta jos oma näkemys ei meinaa mennä perille niin rautalangasta vääntäminen lähteiden kera voi auttaa.
Tässä onkin nyt pointtina se että keskustelukaveri ignooraa kaikki aiemmat viestit, jossa ne lähteetkin on mainittu. Tästä on jo keskusteltu ennemmin kun kaveri keksi noita vastaavia muka-nokkelia heittoja omiksi vastauksiksiin ja sitten kun niihin laitoin vastineen, niin kipitetään häntä koipien välissä piiloon ja sitten tullaan takaisin necroillen nostamaan se sama viesti esille, johon olen jo vastannut. Todella raskas keskustelutapa, kun ei jakseta lukea yhtä viestiä tai näemmä lausettakaan pidemmälle ja sitten omat viestit rakennetaan olkiukkojen ja muiden diipadaapan ympärillä. Tätä on kyllä muutkin täällä harrastaneet.

@MrKeikari - Se pelitaito ei ole vain sitä tilannetajua vaan myös itse tekniikkakin merkittee. Eli miten hyvin osaat ampua, liikkua ja ylipäätään miten pärjäät 1v1 ja muissa taistelutilanteissa. Kaveri pelaa silverissä ja kyllä sen eron huomaa. Vasta grandmasterissa ja siitä ylöspäin pelaajilla alkaa olemaan kaikki osa-alueet erinomaisesti hallussa. Välirankeilla sitten taidot vaihtelevat, väki on hyvä eri asioissa mutta huono toisissa.

Jos itse olet jumissa platinassa, niin sillon sulla on yhä parantamisen varaa jollain pelaamisen osa-alueella, mutta jossain toisessa asiassa saatat olla hyvä. Tai kenties olet keskinkertainen kaikilla osa-alueilla.
Tietenkin kaikki osa-alueet merkitsevät, mutta ne samat osa-alueet ja myös hyvät sekä huonot kokonaisuudet ovat ihan sikinsokin noissa rankeissa. Pronssissa on ollut paljon parempia pelaajia vastaan kuin mitä keskivertopelaajat ovat (varsinkin healereina), ja silti ne samat tyypit ovat jääneet sinne pronssiin.

Itseä ei tuo comp nyt juuri ole kiinnostanut kun eventti on vielä saatavilla. Siinä on mukavaa haastetta koko tiimille, kun homma kaatuu ekaan virheeseen ja ei tarvitse haaskata aikaa hävityssä matsissa, jossa tiimi ei edes yritä.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Onko jollain muulla ollut ongelmia että FPS heittelee uusimman päivityksen jälkeen todella rajusti? Normaalisti on pysynyt vakaana n.110 mutta nyt tippuu välillä jopa 40 ja pelatessa tuntuu aika inhalta kun tosiaan heittelee eikä pysy edes suunilleen vakaana. Rivatuner näyttää mielestäni prossunkäytölle todella korkeita lukemia eli lähemmäs 100. Mikään komponentti ei tunnu käyvän erityisen kuumana ja testasin 3DMarkilla ja parilla muulla pelillä eikä niissä tunnu olevan ongelmaa.

Koneessa kellotettu 980Ti ja 6600K. Näyttönä PG348Q 3440/1440 100Hz G-Sync päällä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Onko jollain muulla ollut ongelmia että FPS heittelee uusimman päivityksen jälkeen todella rajusti? Normaalisti on pysynyt vakaana n.110 mutta nyt tippuu välillä jopa 40 ja pelatessa tuntuu aika inhalta kun tosiaan heittelee eikä pysy edes suunilleen vakaana. Rivatuner näyttää mielestäni prossunkäytölle todella korkeita lukemia eli lähemmäs 100. Mikään komponentti ei tunnu käyvän erityisen kuumana ja testasin 3DMarkilla ja parilla muulla pelillä eikä niissä tunnu olevan ongelmaa.

Koneessa kellotettu 980Ti ja 6600K. Näyttönä PG348Q 3440/1440 100Hz G-Sync päällä.
Kokeile tehdä resetti videoasetuksille. Tuntuu että ne päivityksen jälkeen sekoaa vaikka ei näkyis päällepäin mitään.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Kokeile tehdä resetti videoasetuksille. Tuntuu että ne päivityksen jälkeen sekoaa vaikka ei näkyis päällepäin mitään.
Niin pelin sisäisiä asetuksia? Olen muistaakseni pelannut epicillä ja ultralla, mutta nyt tuo ongelma tuntuu olevan vaikka laskisin ultraan ja sen alle. Myös näytönohjaimen ajurit poistin ja asensin puhtaana edellisen mikä oli varmasti toiminut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Niin pelin sisäisiä asetuksia? Olen muistaakseni pelannut epicillä ja ultralla, mutta nyt tuo ongelma tuntuu olevan vaikka laskisin ultraan ja sen alle. Myös näytönohjaimen ajurit poistin ja asensin puhtaana edellisen mikä oli varmasti toiminut.
Niin, älä ruksaile niitä erikseen vaan ihan kylmän viileesti reset video settings tjsp mikä onkaan, ja sen jälkeen ajele ne omat halutut settingit uusiks.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
75
Niin, älä ruksaile niitä erikseen vaan ihan kylmän viileesti reset video settings tjsp mikä onkaan, ja sen jälkeen ajele ne omat halutut settingit uusiks.
Joo nyt tämäkin koitettu. Jostain syystä tosiaan näyttää että prossunkäyttö hyökkää tuonne 100% kun matsi on hetken pyörinyt tai ruudulla tapahtuu enemmän.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 476
Olipas melkoinen päivä. Aika paljon tuli pelailtua tuota comppia ja jotenkin ihmeellisesti sain nostettua SR:n 1200 -> 1418. Career High ollut 1572 ja alimmillaan oltiin jotain 1150. Täydet idiootit loistivat poissaolollaan ja 5 DPS + 1 healer comppeja ei näkynyt. Kukaan ei tainnut myöskään quitata kesken pelin, mikä on aina positiivista. Pelailin lähinnä Anaa, Soldieria ja Reiskaa, muutaman roundin myös Luciota ja Reaperia. Tuo Reaper on kyllä kohtalaisen hyvä hero näillä alemmilla tasoilla, varsinkin control point mapeissa.

Parhaat SR nostot taisi olla +28 3-1 voittoon päättyneessa control point matsissa, jossa pelasin ekan roundin Soldieria ja loput kolme Luciota. Tällä tahdillahan sitä kolkutellaan kohta Silveriä, mutta eiköhän se alamäki ala viimeistään huomenna :beye:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 324
Ei tunnu pelaamalla saavan enään loot boxeista mitään arvokasta. +20 laatikkoa avasin ja ainoastaan yksi eventtiskini jäi saldoksi. Aina kun peliin lisätään uutta tavaraa niin samalla mahdollisuudet saada niitä pienenee.

Saapa nähdä miten blizzu toteuttaa tänä vuonna tietyt eventit uudestaan esim. halloween ja joulu. Eli tekeekö ne niihin uutta sisältöä vai kierrättääkö vanhaa. Mukavahan olisi jos edellisvuoden tavarat tulisivat uudestaan ostettavaksi ja silti julkaistaisiin muillekkin hahmoille uutta sisältöä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 476
Ei tunnu pelaamalla saavan enään loot boxeista mitään arvokasta. +20 laatikkoa avasin ja ainoastaan yksi eventtiskini jäi saldoksi. Aina kun peliin lisätään uutta tavaraa niin samalla mahdollisuudet saada niitä pienenee.

Saapa nähdä miten blizzu toteuttaa tänä vuonna tietyt eventit uudestaan esim. halloween ja joulu. Eli tekeekö ne niihin uutta sisältöä vai kierrättääkö vanhaa. Mukavahan olisi jos edellisvuoden tavarat tulisivat uudestaan ostettavaksi ja silti julkaistaisiin muillekkin hahmoille uutta sisältöä.
Itsellä kävi ihan hyvä tuuri laatikoiden kanssa kun tuli Orisalle, Tracerille, Torpalle Chief Engineer Lindholm, Reiskalle ja Bastionille nuo event skinit. Mercylle ostin ihan vain sen takia, että jos innostuu sillä pelaamaan. Nyt ruvetaan taas säästämään kolikoita seuraavaa eventtiä varten. Muutenkin toivon, että eventeistä saatavat skinit olisivat uniikkeja ja että niitä ei voisi enää jatkossa saada. Näin ei kuitenkaan tule ikinä tapahtumaan ja kierrätystä on varmasti luvassa. Selvennyksenä sanottakoon vielä se, että itsellä tämä oli ensimmäinen event koska aloitin pelin sen verran myöhään, eli joulu/halloween skinejä allekirjoittaneelta ei löydy.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Kans tullu boxeista aika kehnosti skinejä. Ainoastaan Torpalle sininen skin, Bastionille ja Gengulle. Piti ostaa skinit Mäkkärille, Widowille ja Mersulle.

Unohdin totaalisesti sen Torpan alkoholisti-Duunari skinin ja menin ostaan Mersun skinin. :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 476
Kirjoitetaan nyt hieman mietteitä illan Bronze peleistä. Pelailin siis 6 peliä joista voitin 2 ja hävisin 4. Pyrin nopeasti analysoimaan kaikki hävityt pelit. Onkohan korkeammilla tasoilla myös tällaista?

Ensimmäinen tappio 2-3 (Control Maps)

Matsin alussa ihan ok comppi, 3 DPS, 2 healer ja 1 tank (Roadhog). Itse pelailin Reaperia kun vihollisen comppi oli sitä vastaan otollinen. Ei mennyt kuin hetki ja meidän Roadhog rupesi huutelemaan chattiin, että jonkun täytyy ottaa toinen tankki. Kukaan ei ottanut, joten kyseinen sankari throwasi pelin tyyliin "Ok fine, we lost. Ill play Symmetra because you dont care". Uhkaus myös toteutui ja Roadhog vaihtui Symmetraan. Jotenkin ihmeellisesti saatiin raavittua peli 2-2 tilanteeseen, jonka jälkeen vaihdoin itse Reaperin Anaan, sillä joku oli vaihtanut toisen healerin pois. Tässä vaiheessa comppi olikin "välttämätön" 2-2-2, mutta siitä huolimatta viimeinen erä hävittiin selvästi. Mitä itse olisin voinut tehdä toisin? No, ehkä ottaa sen tankin, joka ei omasta mielestäni ole noissa 1 pointin control mapeissa välttämätön. Ehkä Roadhog ei olisi suuttunut tästä ja ragepickannut itselleen Symmetraa. Turhapa näitä on jossitella. Reaperilla kuitenkin kultaa eliminationista ja objective killeistä, sekä hopeaa damagesta ja objective timesta, pelasin mielestäni hyvin.

Toinen tappio 1-2 (Temple of Anubis)

Aluksi defend ja saatiin heti alussa 2-2-2 comppi. Itse pelasin Reiskaa koko roundin ja tiimi jopa puhui voice chatissa. Aluksi näytti, että vihollisen tiimi ei saa edes ensimmäistä pointtia. Jotenkin he kuitenkin raapivat ensimmäisen pointin itselleen ja vyöryttivät overtimella myös toisen itselle. Meidän attack ja puhumalla saatiin 2-2-2, itse jatkoin Reinhartilla. Pelattiin aivan päin persettä ja saatiin hikisesti ensimmäinen pointti. Myös toinen oli lähellä, mutta vihollisen Torppa pelasti koko tiimin. Oma suoritus ihan kohtalainen, eli seisoin kilven kanssa oman ja vihollisen tiimin välissä. Muutamia liian isoja virheitä mahtui kuitenkin joukkoon, johon yksittäiset taistelut saattoivat ratketa. Onnistuessani tilanne olisi voinut olla ihan toinen. Esimerkkinä chargesin pari kertaa vihollisesta ohi ja ajauduin kauas taistelun ulkopuolelle. Myös attackissa omat ultimatet olisin voinut käyttää paremmin. Matsi oli täysin voitettavissa, sillä viholliset eivät olleet kovinkaan kummoisia. Näin tällä kertaa.

Kolmas tappio Route 66

Ensiksi oltiin attackilla. Kaikki näytti hyvältä kun joku instalockasi itselleen Reiskan. Itse otin Anan. Mutta, mitä tekeekään koko muu tiimi? Pickaa itselleen depsit (McCree, Tracer, Junkrat, Pharah). Mainitsin asiasta, että joku voisi vaihtaa healeriin ja joku toiseen tankkiin, mutta ei niin ei. Depsit keskittyivät kinastelemaan koko roundin ajan chatissa ja vaativat muita vaihtamaan pickiään. Kukaan ei vaihtanut ja kuinka ollankaan, payload liikkui ehkä 10 metriä. Vihollisella oli omalla vuorolla helppo työ voittaa koko peli. Mitä tässä tilanteessa voi itse tehdä? Ottaa viides depsi ja yrittää tappaa koko vihollisen tiimi? Ottaa toinen tankki ja yrittää pelata ilman healeria? Vai kenties ottaa yksi healer ja toivoa, että voit healata koko tiimin samalla kun omat juoksevat yksi kerrallaan vihollisen Symmetran turretteihin. Tämä oli taas yksi näistä peleistä, että tekisi mieli uninstaloida koko paska.

Neljäs tappio Gibralttarilla
Aloitettiin attack ja saatiin 2-2-2. Itse pelasin Reiskaa. Vihollisilla oli kunnon cheesecomppi, johon kuului Reiska-Orisa-Bastion-Torppa-Symmetra-Lucio. Saatiin ihmeellisesti puskettua payload tunnelin toiselle puolelle, ennen ajan loppumista. Suurin ongelma attackissa oli se, että vihollisen Bastion + Torppa paskoi allekirjoittaneen kilven sekunnissa. Molemmat tietenkin Reinhartin kilven takana piilossa, Orisa varmistamassa tilannetta. Olisi varmaan pitänyt ottaa D.VA, mutta silloin en olisi saanut tapettua Bastionia. Olin siis ainoa joka kykeni tappamaan vihollisen Bastionin omalla chargellani. Yritettiin tehdä sama omalla defendellä, mutta vihollisen Pharah oli meidän Bastionille liikaa ja pääsi liian usein flankille. Periaatteessa vihollinen ylijuoksi meidän yli. Kokonaisuudessaan myös huono roundi itseltä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
103
Eiköhän samaa löydy ihan jokaiselta rankilta, mutta olettavasti aina vähemmän mitä ylemmäs mennään. Kyllä tuolta 3.6k kohdiltakin samaa löytyy, instalock 4 dps ja vähän 50/50 kuka vaihtaa. Parastahan on se kun ensimmäiset pickaavat kaksi mappiin ja nykyiseen komppiin sopivaa dps ja hetken päästä kolmannes pickaa dps jolla tietenkin voittoprosentti ja kd mallia 30%/1.7. Eikä sitten millään aio vaihtaa vaan mieluummin throwaa. Myöskin nuo että ei tiimikomppi eikä kommunikaatio toimi eli ei vaan pääse puskemaan kun ei tajua ottaa sopivaa tankkia/healeria tilanteeseen. Että aikalailla samaa rankkien alusta loppuun, ehkä siinä top500 4.3k> kohdilla alkaisi tuo loppumaan, sinne kun on vielä aika pitkä matka :D.

Jotenkin tuntuu että duona on parempi tuuri tiimien kanssa, ainakin omasta kokemuksesta. Tiedä sitten miksi mutta siltä vain tuntuu, senpä takia jäänyt solo aikalailla kokonaan pois.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 324
Alkoi ärsyttämään pelissä nuo support-mainit jotka haluaa soolona hiilata. Ymmärrän sen jos olisi symmetra niin kolme supporttia on joskus liikaa, mutta muissa tilanteissa tuo yleensä vaan takaa hankalan pelin. Ja hankala se oli reiskalla hollywoodissa pelata kun tuntui koko ajan ettei millään saa hiiluja, ana oli aina kuollut kun sitä olisi eniten tarvinnut. Tuntuu että nuo jotka väkisin haluaa soolona hiilata, haluaa vain saada paremmat statsit itselleen sillä.

@Recycle noita matseja olis helpompi analysoida videolta. Ainakin oma kokemus on se, että omat virheet huomaa niistä parhaiten jälkikäteen ja tilannetaju paranee.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 476
SR jatkaa nousemistaan. Eilisistä tappioista huolimatta sain lopussa raavittua kasaan pari voittoa ja illan päätteeksi SR oli noussut 1418 -> 1428. Tälle aamulle ottanut kaksi voittoa ja SR nyt tuuheat 1486. Voiko tuo pitää paikkansa, että Luciolla olisin saanut yhdestä roundista +32 SR? :confused2: Competitive pojojakin kasassa jo 1450+ pelkästään pelaamalla tällä seasonilla. Tunteja compissa 61h joista se 90% soolona. Kohtahan sitä saa ensimmäisen kultaisen aseen :think:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 324
Voittoputkessa SR nousee koko ajan suorituksesta huolimatta ja häviöputkessa taas häviää enemmän. Itsellä on parhaissa voittoputkissa tullut lähemmäs 100 SR viimeisistä voitoista, mutta myös samanlaisia häviöputkiakin on sattunut.

Tuolla tavalla sitä voi jojoilla aika paljonkin kauden aikana. Itsellä on 750 SR eroa kauden huonoimman ja parhaimman välillä. Kahdesti noussut timanttiin ja tippunut sieltä pois.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
454
Eikö tuo "ominaisuus" poistunut, että voitto- ja tappioputkella ei ole enää väliä? Korjatkaa jos olen väärässä.
En jaksa varmistaa asiaa, mutta mielestäni se ei poistunut vaan laskivat sen "tehoa", eli saa vähemmän sr tai pitää voittaa enemmän että alkaa tulee bonusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 324
Juu itsellä mennyt kokonaan ohi tuo muutos.

Therefore, we’re changing the tuning of the streak multiplier to be quite a bit less aggressive. You now need to win or lose more games in a row before any multiplier is used, and it scales up at a slower pace. Furthermore, we will now try to only use the multiplier in cases where the matchmaking system has some confidence that the player’s MMR and skill are wildly mismatched. In cases of natural, random streaks, you ideally shouldn’t see any acceleration either up or down at all.
Kyllä niistä voitto- ja häviöputkista edelleen voi saada tai menettää enemmän, mutta sen pitäisi toimia nyt vähemmän agressiivisesti. Toissapäivän peleissä itse kyllä nousin 350 SR, että ainakin omalla kohdalla tuota jojoilua tapahtuu edelleen.

It’s rare, but sometimes you flip a coin 5 times and it lands on heads every time.
Aika paljon on sitä hyvää ja huonoa tuuria ja sen takia tuota jojoilua tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Eikö tuo "ominaisuus" poistunut, että voitto- ja tappioputkella ei ole enää väliä? Korjatkaa jos olen väärässä.
Ei kokonaisuudessaan. Vaatii vaan enemmän pelejä nykyään sen "aktivointiin". Saat myös nyt paremmin SR:ää voitoista jos pelasit paremmin tietyllä herolla kuin keskimääräinen pelaaja samalla tasollal.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 263
D.Va:n uusi skini on aika huippu :comp: UU AA UU AA...Onneksi niitä HotS:in matseja ei sentään tarvitse voittaa, tuli tänään 5 tappiota putkeen kun ei oikein osunut tiimit kohdalleen :btooth:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
454
Myös placementtie jälkee voi tulla isoja sr-muutoksia. Pääsin placementeilla 3435 ja nyt parilla voitolla 3521.
Vika peli 2-1 Anubisvoitto, estin nanomercyn pääsyn pointille, lie miten ois sit menny jos ois päässy :p
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 476
Sinne meni illan hyvät pelit. Olin jo yhden voiton päästä career highsta niin matsin alussa allekirjoittaneelta pamahti netti poikki 30sek ajaksi ja matsi peruuntui. 10min bännit ja SR jotain -50. Huoh :beye:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Sinne meni illan hyvät pelit. Olin jo yhden voiton päästä career highsta niin matsin alussa allekirjoittaneelta pamahti netti poikki 30sek ajaksi ja matsi peruuntui. 10min bännit ja SR jotain -50. Huoh :beye:
Kyllä se sieltä uudelleenkin tulee jos on tullakseen. Kylä rankki nousee jos pelaa niin hyvin että sen kuuluu nousta. :)
 

Roisin

Alimodulaattori Teslamies
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
43
On noi winstreak bonukset olemassa. Vedin muutamassa tunnissa 3300->3944 smurffilla.
Tämä nyt vain todistaa sen että mitään elohelliä ei ole olemassa vaan ne jotka ovat mielestään jumissa jossain rankissa kuuluvat siihen rankkiin. Etkös sä alottanut jossain 2800 rankilla tolla smurffilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Tämä nyt vain todistaa sen että mitään elohelliä ei ole olemassa vaan ne jotka ovat mielestään jumissa jossain rankissa kuuluvat siihen rankkiin. Etkös sä alottanut jossain 2800 rankilla tolla smurffilla.
2844 tais ränkätä, mutta kyllä sillä käytiin jossain 2600 että pääsi luumupeleille

E: En kyllä kaikkia pelejä voinut kantaa kun sattuu joskus tulemaan se 3-miehen grouppi joka on derankkaamassa tai jotain muuta synttärisettiä tulilla.

Kyllä sen platissa ja diamondissakin huomas ketkä niitä pelaajia oli, jotka huuteli epäsuorasti elohellistä (jopa omassa tiimissäkin) ja vaihtoi paskaheroihin tai alkoi trollaamaan jos joku ei menny sen mielen mukaan. Ne oli niitä samoja miehiä jotka on viimeset 4 seasonia ollu "hardstuck" plat ja eikä koskaan päässy edes low diamondista eteenpäin. Nää miehet haluu aina olla siinä vetäjän roolissa, jotka ei hyväksy että niitäkin joskus kannetaan voitosta voittoon ja eivät suostu ottamaan voittoa vastaan jostain syystä jos pelaavat itse paskasti tai muuten vaan kiukuttaa.

Herojen vaihtoki on jotain ihan omituista näille tyypeille. Ellei sitä tehdä trollausmielessä. Itse tykkään pelata traceria näissä alemmissa matseissa kun pystyy tuhoamaan yleensä suhteellisen hyvin, mutta oli matseja joissa huomasin että en saa yhtään mitään aikaseks tracerilla vaan piti vaihtaa low-elo pelissä heroa pois että sain tarpeeksi duunia tehtyä tiimille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
103
Omasta kokemuksesta ainakin voi sanoa että jos tosissaan haluaa nousta ja päästä elohellistä pois niin pakko pystyä kantamaan hogilla/dps. Vaikea sitä loppupeleissä jonain supportmainina päästä ylös jos dps ei osu edes seinään :D. Silloin sitä nousee kun pystyy jonkunverran kantamaan tiimiä tai sitten hyvällä tiimityöllä ja tuurilla jos solosta puhutaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 324
Hogi ja solttu on niitä harvoja hahmoja, jotka eivät ole niin riippuvaisia muista pelaajista. Itse en osaa pelata hyvin kummallakaan niin joutuu aina jännäämään, että minkälaisen tiimiin saa osakseen. Duo-quella pitäisi pystyä myös nousemaan helpommin, koska silloin voi valita toisiaan tukevat hahmot.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Omasta kokemuksesta ainakin voi sanoa että jos tosissaan haluaa nousta ja päästä elohellistä pois niin pakko pystyä kantamaan hogilla/dps. Vaikea sitä loppupeleissä jonain supportmainina päästä ylös jos dps ei osu edes seinään :D. Silloin sitä nousee kun pystyy jonkunverran kantamaan tiimiä tai sitten hyvällä tiimityöllä ja tuurilla jos solosta puhutaan.
Supporteista esim. Ana, zen ja symmetra on semmosia koneita joilla voi nousta helposti.

Tankeista miltei jokainen hahmo on vahvoja, reiska, zarya, hog ja winston.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Kyllä se kantaminen onnistuu hyvin monella muullakin kuin Hogilla/Soltulla. Naamarimies tuossa aika hyvin noista listasikin. Omasta mielestä esim. Ana on todella aliarvostettu "kantopotentiaalin" puolesta. Kyllä ne paskatkin depsit ja tankit alkaa tappamaan kun oikeasti healaa niitä kunnolla, estää ultit, pinnit, yms. sleep darteilla ja heittelee kunnon kranut. Ja tietty tekee sitä damagea kun ei ole tarvetta healata sen sijaan että vain tuijottaa full hp tiimikavereita.

Usein timangillakin näkee Ana pelureita jotka keskittyy ihan liikaa joko A) pelkästään healaamaan tai B) pelkästään tekemään damagea.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
103
Kyllähän se kantaminen onnistuu suunnilleen jokaisella herolla tottakai, siinä nyt vaan pitää oikeasti osata pelata heroja paremmin mitä samanrankkiset normaalisti. Hogi ja soldier nyt meinaa vaan olla niitä joista helpoin saada kiinni ja siten nousta.

Jälkimmäisestä tulee juurikin mieleen kun muutaman kerran käynyt b, pyytää voicechatin/voicelinen kautta healia mutta ana keskittynyt enemmän vihujen ampumiseen mitä healaamiseen :D.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Kyllähän se kantaminen onnistuu suunnilleen jokaisella herolla tottakai, siinä nyt vaan pitää oikeasti osata pelata heroja paremmin mitä samanrankkiset normaalisti. Hogi ja soldier nyt meinaa vaan olla niitä joista helpoin saada kiinni ja siten nousta.

Jälkimmäisestä tulee juurikin mieleen kun muutaman kerran käynyt b, pyytää voicechatin/voicelinen kautta healia mutta ana keskittynyt enemmän vihujen ampumiseen mitä healaamiseen :D.
Näinhän se menee, jos haluaa voittaa (useammin) niitä nykyisen tason pelaajia vastaan, pitää olla itse parempi kuin ne vastustajat.

Joskus niitä healejä ei tule kun ana vetää putkinäön kanssa siihen main tankkiin healia 24/7. Siinä ei oikein voi sitten tehdä muuta kuin pelata passiivisesti hetki, jis mahdollista niin soldierill voi vaikka sprintata medpäkille jos oma heal on cooldownilla. Et menetä siinä mitään jos joudut muutenkin pelaamaan passiivisesti koska ei ole hpta.

Yks protip mikä tuli itsellekkin joskus oikeasti "mielenräjäyttäjänä" on soltun bioheali ja mitenkä hyvin se antaa ultichargea. Droppaat sen healin tankeille ja muille pelaajille kun se chokella oleva pokefight on meneillään. Tuon avulla sekä tasaisen lämän avulla solttu ultit tulee ujan helvetin nopeasti, kovimmat pelurit niitä saakin miltei 1/min tahtia.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Tuli pelattua pienessä pöhnässä ehtoolla. Rank putos sen 300 pojoo 2k7:ään. :D

Onpahan puuhaa tälle päivälle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Toi pienessä pöhnässä pelaaminen ei ole kyllä koskaan hyvä idea. 100% ajasta se tarkottaa rankin putoamista. :p
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
Mikä perkele tähän peliin taas tuli. Menin solocomp nii eka peli hävittiin tiukasti 3-2 sit meen uudestaan comppia niin saan defendipuolelle route 66 niin jonku perkeleen widowmakerin dps:n tilalle :confused::confused::confused::confused::confused:.

Epäilen että jopa tällä rankilla on jotain smurffia joita ei kiinnosta mikään. (2200)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 324
Tällä hetkellä ei tunnu olevan mitään metaa, että pitäisi olla tiimissä tietyt herot. Blizardilla on kerrankin hahmojen synergiat sen verran kohdillaan, että mikään niistä ei ole liian huono tai liian hyvä. Tuo on johtanut siihen, että compissa näkee vaikka minkälaista kokoonpanoa. Widowiakin näkee melkein joka matsissa mapista ja puolesta riippumatta.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Dive meta on vähän meneillään, mutta on sen verran hankalampi pelata, ettei sitä alhasissa rankeissa näy. GM:t sitä pelailee sit.
 

uce

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
229
Ainakin gold-tason peleissä paras comp tuntuu olevan s76, pharah, lucio/ana, mercy, ja 2xtank, jotka riippu mapista ja onko def vai attack. Toki s76 tilalle voi ottaa widow, jos sillä osuu johonkin. Em. tiimillä on varmaan omissa peleissä 70-80% winrate ihan sama pelaako itse osana vai vastaan. Itse olen siis tank main
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 324
Eilen satuin joutumaan 5-premaden kanssa samaan tiimiin ja vastassa oli 6:n full premade, mappina Gibraltar. Koko puolustus-erä oli pelkkää peruutusta ja nopeasti ohi, vihulla jäi kelloon aikaa melkein 5min ja itse kirosin tuota 5:n premadea alimpaan helvettiin, koska tuo erä meni niin huonosti. Odotin ettei hyökkäys suju sen paremmin, mutta vaihdettiin kokoonpanoa kunnolla. Itsekin vaihdoin luciosta reiskaan ja saatiin kärry perille asti, sekä minuutti kelloon. Seuraavalla puskulla kuljetettiin kärry melkein 2 pointin loppuun yliajalla ja omalla puolustuksella pidettiin kärry ensimmäisellä chokella sillan alla. Hyvin tyydyttävä voitto, kun ensin tuntui siltä että toinen tiimi kävelee vain yli.

Monesti oon huomannut sen että huonon erän jälkeen kunnon vaihdos kokoonpanossa yleensä auttaa seuraavassa erässä. Vielä parempi olisi jos tiimi reagoisi jo heti ensimmäisen epäonnistuneen hyökkäyksen jälkeen ja vaihtaisi paremmin sopivaan kokoonpanoon, mutta sitä ei näillä alemmilla rankeilla yleensä koskaan tapahdu. Suurin osa pitää itsepintaisesti kiinni siitä ensimmäisestä valinnastaan vaikkei se toimisikaan yhtään ja sitten ei haluta menettää sitä ultichargea.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Kyllähän noita comebackejä on tullut vaihtojen myötä. Porukka on yleensä kyl melko jääräpäistä ja jos vaihdetaan, niin vaihdetaan vaan depsi toiseen depsiin korkeintaan.

Ruvennu meneen vähän hermo tohon Dvan matrixiin. Vaikka saikin nerffin, niin on toi Dva silti melko kova. Tietysti solttu pelaajana ärsyttää, kuin koko ulti saattaa mennä hukkaan, jos on huolimaton.
 

Waldo

Niin elämä kuin videopelitkin tunteella.
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 345
Itsellä ihan lopullisesti alkanut mennä motivaatio koko peliin. Menen pelaamaan niin jos pelaan 5 matsia niin ehkä max kahdesta tai kolmesta tulee voitto mutta kun ne pari häviötä onkin sitten semmosta paskaa että välillä mietin että onko tiimini pelaajat edes ihmisiä.

Ihan paskoja heroja, mennään kuolemaan aivan typerästi, ultit käytetään soolona kun nähdään yksi vihu jne. Ei tätä peliä jaksa pelata jos suurinosa matseista on pakkopullaa kun omat ei tunnu tekevän juuri mitään (joo myönnän että itselläkin tulee virheitä mutta kun tuntuu että jokainen tiimiläinen mokaa toisensa perään)
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
713
Sehän vähän onkin ongelma, kun matsit on vähän joko-tai ja taitotaso vaihtelee pirusti, vaikka sama "rank". Tämä ongelma vähän ulottuu GM tasoonkin asti, mitä striimareita kattellu. Hyvän matsin jälkeen ei edes häviö haittaa niin paljoa. Tätä vaan ei tapahdu niin usein.
 

mehari

Mehumies
Ylläpidon jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Itsellä ihan lopullisesti alkanut mennä motivaatio koko peliin. Menen pelaamaan niin jos pelaan 5 matsia niin ehkä max kahdesta tai kolmesta tulee voitto mutta kun ne pari häviötä onkin sitten semmosta paskaa että välillä mietin että onko tiimini pelaajat edes ihmisiä.

Ihan paskoja heroja, mennään kuolemaan aivan typerästi, ultit käytetään soolona kun nähdään yksi vihu jne. Ei tätä peliä jaksa pelata jos suurinosa matseista on pakkopullaa kun omat ei tunnu tekevän juuri mitään (joo myönnän että itselläkin tulee virheitä mutta kun tuntuu että jokainen tiimiläinen mokaa toisensa perään)
Pieni tauko tekee varmaan terää. :) Hakkaa pari päivää random heroa Arcadessa niin tulee taas ihan eri näkemys siihen normipeliin. Tai vaihtoehtosesti tee jotain ihan muuta.

Ite pyrin pelaamaan sellasta heroa, millä pelaaminen on hauskaa vaikka tulis tunti turpaan. Toki pelaan myös muita, mutta varsinkin jos tilanne omassa päässä eskaloituu niin palaan aina luotettavaan Hogiin. Pari hyvää hookkia nostaa mielialan, vaikka defeat lukiskin lopuksi taulussa. Ideaalitilanne olis tietty se, ettei antais tuon compin mennä tunteisiin. Mut se on hankalampi homma se.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
399
Itsellä ihan lopullisesti alkanut mennä motivaatio koko peliin. Menen pelaamaan niin jos pelaan 5 matsia niin ehkä max kahdesta tai kolmesta tulee voitto mutta kun ne pari häviötä onkin sitten semmosta paskaa että välillä mietin että onko tiimini pelaajat edes ihmisiä.

Ihan paskoja heroja, mennään kuolemaan aivan typerästi, ultit käytetään soolona kun nähdään yksi vihu jne. Ei tätä peliä jaksa pelata jos suurinosa matseista on pakkopullaa kun omat ei tunnu tekevän juuri mitään (joo myönnän että itselläkin tulee virheitä mutta kun tuntuu että jokainen tiimiläinen mokaa toisensa perään)
:srofl:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
653
Monesti oon huomannut sen että huonon erän jälkeen kunnon vaihdos kokoonpanossa yleensä auttaa seuraavassa erässä.
Itse huomannut saman, ja yleensä johtuu siitä että siellä on support mainit lähteneet opettelemaan mccreetä ja rein maini kokeilee ensimmäistä kertaa Anaa yms.

Siitä kun sitten vaihdetaan porukalle ne omat mainit niin meneekin ihan eri tavalla.
 

Tikiti

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
215
Ikävä kyllä porukka alkaa välillä helpon erävoiton jälkeen vaihtelemaan widowia, hanzoa jne. supporttien/tankkien tilalle. vaikka pitäisi vielä saada esimerkiksi eka pointti haltuun. Yksi päivä pelasin Iliosia ja johdettiin erissä 2-0. Sen jälkeen yksi otti hanzon ja ammuskeli vaan omassa basessa seiniin yms. 2-2 tilanteessa sai sitten genjin kun toinen vaihtoi johonkin muuhun ja sitten alkoi taas pelaamaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 324
Yksi päivä pelasin Iliosia ja johdettiin erissä 2-0. Sen jälkeen yksi otti hanzon ja ammuskeli vaan omassa basessa seiniin yms. 2-2 tilanteessa sai sitten genjin kun toinen vaihtoi johonkin muuhun ja sitten alkoi taas pelaamaan...
En tajua noita henkilöitä, jotka eivät edes yritä vaan jäävät ammuskelemaan baseen. Muutaman kerran on noita vastaan tullut ja ihan viime aikoina yleistynyt tuo tapa. Ennen kai pelaajat lähti vaan pelistä eivätkä jääneet spawniin pyörimään. Olisi mukava joskus saada vastaus tuohon, että toimiiko se report-systeemi ja saako pelaajat koskaan mitään rangaistuksia.

Eilen oli itsellä samantapainen pelaaja, hanamurassa puolustettiin ekaa pointtia ja oli teleportti pointin lähellä, tämä solttua pelaaja tyyppi jäi spawniin ammuskelemaan, koska hänen mielestään pointti oli jo menetetty vaikka sinne kaikki muut menivät tp:n kautta taistelemaan. Sitten alko syyttelemään mercyä siitä, ettei ollut ressiä käytettävänä ja "pelasi" loppupelin junkratilla hyvin passiivisesti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 603
Viestejä
4 235 680
Jäsenet
71 234
Uusin jäsen
aivot-on

Hinta.fi

Ylös Bottom