Kirjoitetaan nyt hieman mietteitä illan Bronze peleistä. Pelailin siis 6 peliä joista voitin 2 ja hävisin 4. Pyrin nopeasti analysoimaan kaikki hävityt pelit. Onkohan korkeammilla tasoilla myös tällaista?
Ensimmäinen tappio 2-3 (Control Maps)
Matsin alussa ihan ok comppi, 3 DPS, 2 healer ja 1 tank (Roadhog). Itse pelailin Reaperia kun vihollisen comppi oli sitä vastaan otollinen. Ei mennyt kuin hetki ja meidän Roadhog rupesi huutelemaan chattiin, että jonkun täytyy ottaa toinen tankki. Kukaan ei ottanut, joten kyseinen sankari throwasi pelin tyyliin "Ok fine, we lost. Ill play Symmetra because you dont care". Uhkaus myös toteutui ja Roadhog vaihtui Symmetraan. Jotenkin ihmeellisesti saatiin raavittua peli 2-2 tilanteeseen, jonka jälkeen vaihdoin itse Reaperin Anaan, sillä joku oli vaihtanut toisen healerin pois. Tässä vaiheessa comppi olikin "välttämätön" 2-2-2, mutta siitä huolimatta viimeinen erä hävittiin selvästi. Mitä itse olisin voinut tehdä toisin? No, ehkä ottaa sen tankin, joka ei omasta mielestäni ole noissa 1 pointin control mapeissa välttämätön. Ehkä Roadhog ei olisi suuttunut tästä ja ragepickannut itselleen Symmetraa. Turhapa näitä on jossitella. Reaperilla kuitenkin kultaa eliminationista ja objective killeistä, sekä hopeaa damagesta ja objective timesta, pelasin mielestäni hyvin.
Toinen tappio 1-2 (Temple of Anubis)
Aluksi defend ja saatiin heti alussa 2-2-2 comppi. Itse pelasin Reiskaa koko roundin ja tiimi jopa puhui voice chatissa. Aluksi näytti, että vihollisen tiimi ei saa edes ensimmäistä pointtia. Jotenkin he kuitenkin raapivat ensimmäisen pointin itselleen ja vyöryttivät overtimella myös toisen itselle. Meidän attack ja puhumalla saatiin 2-2-2, itse jatkoin Reinhartilla. Pelattiin aivan päin persettä ja saatiin hikisesti ensimmäinen pointti. Myös toinen oli lähellä, mutta vihollisen Torppa pelasti koko tiimin. Oma suoritus ihan kohtalainen, eli seisoin kilven kanssa oman ja vihollisen tiimin välissä. Muutamia liian isoja virheitä mahtui kuitenkin joukkoon, johon yksittäiset taistelut saattoivat ratketa. Onnistuessani tilanne olisi voinut olla ihan toinen. Esimerkkinä chargesin pari kertaa vihollisesta ohi ja ajauduin kauas taistelun ulkopuolelle. Myös attackissa omat ultimatet olisin voinut käyttää paremmin. Matsi oli täysin voitettavissa, sillä viholliset eivät olleet kovinkaan kummoisia. Näin tällä kertaa.
Kolmas tappio Route 66
Ensiksi oltiin attackilla. Kaikki näytti hyvältä kun joku instalockasi itselleen Reiskan. Itse otin Anan. Mutta, mitä tekeekään koko muu tiimi? Pickaa itselleen depsit (McCree, Tracer, Junkrat, Pharah). Mainitsin asiasta, että joku voisi vaihtaa healeriin ja joku toiseen tankkiin, mutta ei niin ei. Depsit keskittyivät kinastelemaan koko roundin ajan chatissa ja vaativat muita vaihtamaan pickiään. Kukaan ei vaihtanut ja kuinka ollankaan, payload liikkui ehkä 10 metriä. Vihollisella oli omalla vuorolla helppo työ voittaa koko peli. Mitä tässä tilanteessa voi itse tehdä? Ottaa viides depsi ja yrittää tappaa koko vihollisen tiimi? Ottaa toinen tankki ja yrittää pelata ilman healeria? Vai kenties ottaa yksi healer ja toivoa, että voit healata koko tiimin samalla kun omat juoksevat yksi kerrallaan vihollisen Symmetran turretteihin. Tämä oli taas yksi näistä peleistä, että tekisi mieli uninstaloida koko paska.
Neljäs tappio Gibralttarilla
Aloitettiin attack ja saatiin 2-2-2. Itse pelasin Reiskaa. Vihollisilla oli kunnon cheesecomppi, johon kuului Reiska-Orisa-Bastion-Torppa-Symmetra-Lucio. Saatiin ihmeellisesti puskettua payload tunnelin toiselle puolelle, ennen ajan loppumista. Suurin ongelma attackissa oli se, että vihollisen Bastion + Torppa paskoi allekirjoittaneen kilven sekunnissa. Molemmat tietenkin Reinhartin kilven takana piilossa, Orisa varmistamassa tilannetta. Olisi varmaan pitänyt ottaa D.VA, mutta silloin en olisi saanut tapettua Bastionia. Olin siis ainoa joka kykeni tappamaan vihollisen Bastionin omalla chargellani. Yritettiin tehdä sama omalla defendellä, mutta vihollisen Pharah oli meidän Bastionille liikaa ja pääsi liian usein flankille. Periaatteessa vihollinen ylijuoksi meidän yli. Kokonaisuudessaan myös huono roundi itseltä.