Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Mei bugaa kyllä tällä hetkellä eli se ei hidasta ollenkaan vihollisia, en tajua miten jotkut silti valitsee sen vaikka kuin yrittää kertoa tuosta bugista.
 
Nyt kyllä repee perse. Aloitin viime kaudella (season 3) pelaamaan ja placementtien jälkeen sr 2499. Reilut 300 peliä myöhemmin oli sr 2505, joten voi todeta, että oma tämänhetkinen taso olisi siellä platinan rajalla.

Sitten alkaa season 4. Tavoitteena päästä timanttiin, mutta vitut, täysi työ pysyä edes kullassa. Placement matsien jälkeen sr 2200 ja nyt jo alle 2000. Pelaan pääosin supporttia ja soolona. Ennen syytin itseä häviöistä mutta nyt täällä kulta/silver peleissä se on 90% tuurista kiinni miten käy, jyrääkö vai tuleeko jyrätyksi.
Eilen mm. vastustaja työnsi payloadin maaliin ja jäi n. 5min aikaa. Me saatiin työnnettyä 4 metriä!!! Seuraava matsi, control point, häviö 300% - 0%, pelattiin toki osa 3 v 6 :lol:

Tällähetkelle voitto% n.40, viikonloppuna ollu n.30.
 
Nyt kyllä repee perse. Aloitin viime kaudella (season 3) pelaamaan ja placementtien jälkeen sr 2499. Reilut 300 peliä myöhemmin oli sr 2505, joten voi todeta, että oma tämänhetkinen taso olisi siellä platinan rajalla.

Sitten alkaa season 4. Tavoitteena päästä timanttiin, mutta vitut, täysi työ pysyä edes kullassa. Placement matsien jälkeen sr 2200 ja nyt jo alle 2000. Pelaan pääosin supporttia ja soolona. Ennen syytin itseä häviöistä mutta nyt täällä kulta/silver peleissä se on 90% tuurista kiinni miten käy, jyrääkö vai tuleeko jyrätyksi.
Eilen mm. vastustaja työnsi payloadin maaliin ja jäi n. 5min aikaa. Me saatiin työnnettyä 4 metriä!!! Seuraava matsi, control point, häviö 300% - 0%, pelattiin toki osa 3 v 6 :lol:

Tällähetkelle voitto% n.40, viikonloppuna ollu n.30.

Tää uusin S04 on pakottanu olee välittämästä tuosta placementista, välillä putosi jopa 1600 itellä, nyt olen nostellut 2200 tienoille takas, mut sit välillä tulee jotain ihan ihme matseja jossa omasta tiimistä yhtäkkiä vaan joko quittaa 2-3 tyyppiä, tai 2-3 tyyppiä haluaa välttämättä pelata McCree-Hanzo-Genji -seteillä osaamatta pelata mitään niistä. Nykyään onneksi tuntuu, että ihmiset yrittää sanoa ihan ystävällisesti (pääasiassa) että käviskö, jos otat tän ja tän sen nykyisen valinnan sijaan, suurin osa vaihtaa ihan mielellään. Hanzo ja Genji tuntuu vaan olevan yhä sellainen retardimagneetti, että niiden pelaajat eivät suostu koskaan vaihtaa mitään ja jos heitä kritisoi siitä he joko lopettavat pelin kesken tai perseilevät erät läpi varmistaen voiton vastustajalle.

Ite pelaan mieluiten jotain DPS:ää (Pharah pääasiassa) mut jos on tarvetta niin menee kyl joko heal tai tankki ihan miten vaan tarvitaan, ei ole aina niin justiinsa kunhan voitto tulee. Mut jostain syystä nämä jotkut eivät halua ajatella peliä tiimipelinä tai voiton kannalta, vaan siltä kannalta että pääsevät sooloilemaan paskoilla taidoillaan aiheuttaen häviön koko tiimille.
 
Tää uusin S04 on pakottanu olee välittämästä tuosta placementista, välillä putosi jopa 1600 itellä, nyt olen nostellut 2200 tienoille takas, mut sit välillä tulee jotain ihan ihme matseja jossa omasta tiimistä yhtäkkiä vaan joko quittaa 2-3 tyyppiä, tai 2-3 tyyppiä haluaa välttämättä pelata McCree-Hanzo-Genji -seteillä osaamatta pelata mitään niistä. Nykyään onneksi tuntuu, että ihmiset yrittää sanoa ihan ystävällisesti (pääasiassa) että käviskö, jos otat tän ja tän sen nykyisen valinnan sijaan, suurin osa vaihtaa ihan mielellään. Hanzo ja Genji tuntuu vaan olevan yhä sellainen retardimagneetti, että niiden pelaajat eivät suostu koskaan vaihtaa mitään ja jos heitä kritisoi siitä he joko lopettavat pelin kesken tai perseilevät erät läpi varmistaen voiton vastustajalle.

Ite pelaan mieluiten jotain DPS:ää (Pharah pääasiassa) mut jos on tarvetta niin menee kyl joko heal tai tankki ihan miten vaan tarvitaan, ei ole aina niin justiinsa kunhan voitto tulee. Mut jostain syystä nämä jotkut eivät halua ajatella peliä tiimipelinä tai voiton kannalta, vaan siltä kannalta että pääsevät sooloilemaan paskoilla taidoillaan aiheuttaen häviön koko tiimille.
Hah, itsellä on kaveri joka on juurikin Genji/Hanzo main :D Molemmilla kultaiset aseet ja osaa kyllä pelata molempia hahmoja, siitä ei ole kysymys. Season high näyttää olevan high diamond, muutaman voiton päässä oli masterista. Nuo molemmat, mutta ennen kaikkea Genji on sellainen, että osaava pelaaja pystyy carryamaan sillä aika paljon. Toki, onhan Genji varmasti yksi vaikeimpia heroja pelata.

Itse olen jumissa täällä bronze-silver välimaastossa. Saattaa kuullostaa selittelyltä, mutta tällä tasolla tiimipeli on erittäin harvinaista herkkua, hyvästä compista puhumattakaan. Toisaalta, samaahan se taitaa olla myös korkeammilla tasoilla. Attackissa Junkrat on yleisin instapick, joka on toki hyvä hero jos sillä osaa pelata. Painoarvo sanalla jos. Suurin ongelmahan tällä tasolla on selvästi se, että ihmiset eivät tajua vaihtaa heroja jos vihollisilla on counterit. Yritetään itsepintaisesti pelata sitä omaa heroa ja sen jälkeen kitistään chatissa kuinka hävitään. Itse olen aika tasaisesti yrittänyt pelata tällä ensimmäisellä seasonillani heroja, tarpeen mukaan. Toki, Soldierilla hieman enemmän kuin muita. Soldier 9h, Lucio & Mercy 6h, Roadhog & Ana 3h sekä Reinhart ja Zenyatta 2h. Näillä heroilla pystyy compissa vielä pelaamaan, muilla heroilla taitotaso on tällä hetkellä sellainen, että comppiin ei ole vielä asiaa. Voittoprosentit yli 50% ainoastaan Zenyattalla, Reiskalla ja Soldierilla.

Kyllä tämä tästä :tup:

EDIT: Mein ultimate on nyt hotfixattu compissa. Toimii taas.
 
Viimeksi muokattu:
Tänään tuli uusi patch peliin ja siinä on korjattu tuo Null Sectorin payload bugi (ei spawnaa vihuja), sekä mein bugi (ei hidasta vihollisia) + muita pieniä korjauksia.
 
Onko täällä muilla ollut ongelmia tuon uprising päivityksen jälkeen, etenkin latenssin kanssa? Tuntuu että nykyisin peli on pelikelvoton 80% ajasta, latenssi hyppää 400-800ms alueelle hetkeksi, aina 5-30s välein. Ei missään muussa ole vielä ongelmia ilmennyt, yhteys toimii hienosti 100/10 vauhdilla, cat6 johdolla kaikki kiinni. Googlen DNS käytössä ja Elisa/Saunalahti yhteytenä.
 
@GJ Ei ole kyllä esiintynyt minkäänlaista lagailua uprising päivityksen jälkeen, eikä kahden korjaavan päivityksenkään jälkeen. Itsellä kyllä sattui koneen uudelleenasennus tuohon saumaan, että en tiedä voisiko OW:n uudelleenasennus auttaa asiaa.
 
Comppiin tulossa hyvä muutos: https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20754425436#post-1

Eli tämä edellinen muutos joka ratkaisee tasapelit sillä, että kuka kerkeää vallata suurimman prosentuaalisen osan pointista voittaa, niin nyt siihen vaaditaan vähintään 33%.

Tuohan oli mulla alunperinkin ajatuksena, että noin sen pitäisi mennä. Nyt vältytään niiltä näkymättömiltä sombrilta jotka tulee ja voittaa pelin heti kun vaan pääsevät pointille ja saavat sen 1% vallattua.
 
Comppiin tulossa hyvä muutos: https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20754425436#post-1

Eli tämä edellinen muutos joka ratkaisee tasapelit sillä, että kuka kerkeää vallata suurimman prosentuaalisen osan pointista voittaa, niin nyt siihen vaaditaan vähintään 33%.

Tuohan oli mulla alunperinkin ajatuksena, että noin sen pitäisi mennä. Nyt vältytään niiltä näkymättömiltä sombrilta jotka tulee ja voittaa pelin heti kun vaan pääsevät pointille ja saavat sen 1% vallattua.
Käsittämätöntä tässä on että Blizzard sokkona teki peliin tuon muutoksen ajattelematta yhtään asiaa pidemmälle, vaikka kaikki palautekanavat tekivät ihan selkeäksi miten älyvapaa heidän ensimmäinen vedoksensa oli ja miten siinä tulee käymään ja miten kävi :D Kunnon kusipäämoodi Blizzardilla menossa tämän, Bastion-muutosten ja SR-perseilyn (ja sen peittelyn) perusteella.
 
Ei omasta mielestä toi 0,5% nyt niin paha ole. Kyllä sekin vähän ärsyttää, jos täysin full holdin teet eikä vihut edes koske pointtiin, pitää itse capata se 33%. Matsit kans vähän lyhyempiä, kun ei 2-2 tilantessa tarvii sitä koko pointtia jurnuttaa.

Ja pakko sanoa, että käsittämättömän huono puolustus pitää olla, jos näkymäätön Sombra onnistuu pointin cappaan. :D
 
Ei omasta mielestä toi 0,5% nyt niin paha ole. Kyllä sekin vähän ärsyttää, jos täysin full holdin teet eikä vihut edes koske pointtiin, pitää itse capata se 33%. Matsit kans vähän lyhyempiä, kun ei 2-2 tilantessa tarvii sitä koko pointtia jurnuttaa.

Ja pakko sanoa, että käsittämättömän huono puolustus pitää olla, jos näkymäätön Sombra onnistuu pointin cappaan. :D
Minkälainen puolustus sitten näkee näkymättömän sombran ennenkuin se on pointilla? Se näkymättömyyshän kytketään choken takana ja jos ei yhteenkään kutiin osu matkalla niin pääsee pointille asti ja peli voitettu.
 
Minkälainen puolustus sitten näkee näkymättömän sombran ennenkuin se on pointilla? Se näkymättömyyshän kytketään choken takana ja jos ei yhteenkään kutiin osu matkalla niin pääsee pointille asti ja peli voitettu.

Tottakai, sillä oletuksella että tiimi on täysin aivokuollutta eikä tajua sijoittaa vähintään kahta pelaajaa pointille.
 
Tänään pitkästä aikaa tuli pelattua comppia. 50/50 voitot-tappiot, viimeisimmässä matsissa tultiin 0-2 takaa-ajoasemasta ja voitettiin, vaikka oli pientä suolaa tiimin kesken.

Jännä huomata, että useat "kehnot" pelaajat parantavat peliään pienen kritiikin jälkeen. Itse esim katson muiden peliä ollessani itse kuollut ja kommentoin voiceen. Tällä kertaa uskon juuri tuon kyttäämisen kääntäneen pelin eduksemme. :D

Onko junkrattia boostattu viime patcheissa sillä tänään tuli todella monessa matsissa erittäin kovia junkkeja vastaan..?
 
Junkia buffattin sen verran, ettei enää ota mistään omista pommeistaan tai ultistaan vahinkoa itse. Eli voi paukuttaa etenkin tankkeja ihan huoletta metrin päästä kuolematta omiin pommeihinsa.
 
Tottakai, sillä oletuksella että tiimi on täysin aivokuollutta eikä tajua sijoittaa vähintään kahta pelaajaa pointille.

Toimii ehkä hanamuran eka pointilla, mutta esim. eichenwaldessa ja volskayassa ei ole suoraa näköyhteyttä pointilta chokeen, eli siellä joutuu porukka alivoimalla puolustamaan jos joku jää seisomaan tyhjän panttina pointille.
 
Ei siellä chokessa kannata olla, jos vihulta riittää koskeminen pointilla. Normitilanteessakin joutuu välillä ottaan takapakkia sieltä. Siinä vaan pitää koittaa tapella siinä pointilla, mutta tosiasia on se, että pointin pitäminen on melko mahdotonta. Oma vikahan se vähän sit on, jos ei onnistunu omalla yrityksellään yhtään prosentteja kerryttään.

Esim just kävi pieni kömmmähdys ja vihujen Lucio tuuppas kaikki pois pointilta. :D

Kyllähän tuo 33% minimi voi toimia tai ainakin tehdä matsista miellyttävämmän.
 
Junkia buffattin sen verran, ettei enää ota mistään omista pommeistaan tai ultistaan vahinkoa itse. Eli voi paukuttaa etenkin tankkeja ihan huoletta metrin päästä kuolematta omiin pommeihinsa.
No juurikin tämä immuunius omille pommeille on tehnyt näistä junk-pelureista hyvinkin agressiivisia ja päällekäyviä. Hyvä tietää jatkossa :)
 
Jotenki tästä pelistä on tullut pakkopullaa. SR 4399 saavutettu ja tuntuu siltä että tahtois ja ei tahtois pelata, kun muutamasta häviöstä tippuu pois top500 rankista. Tai no tämmönen fiilis ollut jo s3 lähtien -> ei tahdo pelata kun rankki kuitenki vaan tippuu. Jotenki pitäis vaan osata olla välittämättä rankista, mutta eihän se onnistu :( Kuitenkin nautin pelistä ja compista, mutta tiimien tilttaus yms vie pelinhenkeä pois.
 
No voihan..., en tiennyt että on edes mahdollista, mutta tuli tasapeli Hollywoodissa :D kumpikaan joukkue ei saanut prosenttiakaan pointilla. Puolustettiin täydellisesti, mutta sit hyökkäyksessä kun eka rynnistys ei onnistunut niin pakka levis ihan täysin. Puolustus oli suunnilleen 3 chokella 3 pointilla. Vastustajan Symmetra sai teleportin nopeasti mikä varmasti auttoi siihen, että saivan nopeasti heitettyä ukkoa pointille vaikka meitä parhaillaan kolmekin oli siinä :bored: Nooooo eipähän hävitty ainakaan:D

e. n~2000sr peli
 
56147693.jpg

En tiedä onko muut huomanneet, mutta smurffien määrä ainakin tuolla low-diamond tasolla tuntuu nousseen siihen, että joka toisessa pelissä myönnetään että pelataan smurffi-accolla. Ja sitten joka toisessa pelissä syytetään smurffiksi, koska ollaan huonoja häviäjiä.
 
En tiedä onko muut huomanneet, mutta smurffien määrä ainakin tuolla low-diamond tasolla tuntuu nousseen siihen, että joka toisessa pelissä myönnetään että pelataan smurffi-accolla. Ja sitten joka toisessa pelissä syytetään smurffiksi, koska ollaan huonoja häviäjiä.

Mulla on ainakin muutama frendi, jolla on smurffi. Pelaavat toisella accolla masterissa ja toisella siinä diamondin päällä. Näin pääsevät pelaamaan enemmän frendiensä kanssa.

Joku viikonloppu kokeiltiin myös ihan tosissaan nostaa omaa rankkia, niin saatiin huima 100SR lisää itselleni. Pelit meni lähes 50-50 :D
 
Smurffisyyttelyjä en taida olla nähnyt kertaakaan vielä häviäjätiimiltä, mutta enemmän kyllä näyttää smurffeja olevan liikkeella nykyään. Usein tulee samaan peliin näitä lvl30 jannuja jotka on napanneet placementeistä suoraan timangin ja voitto% on lähempänä 100.
 
Olen nyt tullut siihen tulokseen, että täältä Bronze-Silver akselilta ei voi nousta soolona edes goldiin. Yhden miehen panos on täysin riittämätön. Placementit oli ~1500 ja nousin sieltä 1600 pintaan, mutta nyt ollaan taas täällä 1200 SR tuntumassa. Ensimmäinen season siis kyseessä ja pelitunteja nyt takana ~100h kun aloittelin pelin muutama kuukausi sitten. Joka kerta tiimissä on aivovammaisia, joiden on pakko päästä pelaamaan sitä depsiä attackissa. Junkrat tai Torppa on yleensä varma valinta :beye: Eipä siinä kun hoitaisivat hommansa, mutta ei niin ei. Soldierit eivät osaa focusaa Farahiin ja Widowmakerit ampuvat ainostaan Reiskan kilpeen. Junkrat feedaa Zaryaa ja Symmetra ei osaa käyttää ultiaan. Äsken vastapuolella oli taas joku Soldier main, jonka season high oli 3200+ ja nykyinen SR 1200. Olihan mielenkiintoista pelata.

Yleensä joudun itse pelaamaan healeria, mikä on toisaalta ihan mukavaa hommaa. Siinä vaiheessa kun yrität pelata healeria ja pitää joukkueesi ainoan tankin hengissä niin vihollisilla sattuu olemaan pro-tason Genji tai Tracer, joka tekee allekirjoittaneesta yleensä hakkelusta. Alkaa hiljalleen keittämään. Tässä vielä yksi tyypillinen screenshot tämän aamun peleistä kun porukka halusi mennä väkisellä 1 tank - 1 healer - 4 dps combolla King`s Rowin attackiin. Tietäähän sen, että mitä siinä kävi. Onhan se toki mahdollista, että allekirjoittaneen pitäisi vain osata pelata niin paljon paremmin, että pystyisi yksinään carryamaan tiimiä.

 
@Recycle Ihan samanlaiset tuntemukset sitä on ~3000 tasollakin itsellä. Ei se soloque siitä miksikään muutu vaikka millä levelillä pelais. Harvoin sitä tulee sellaista random tiimiä joka osaa valita sopivat herot, kommunikoida ja pelata tiiminä. Hyvin monesti on liikaa yhden kategorian pelaajia (dps, tank tai support).

Kaikki pelaa dps > ei suju
Kukaan ei halua pelata dps > ei suju
DPS mainit ottaa supportin > ei suju
Support mainit ottaa tankin tai dps > ei suju

Se on niin tuurista kiinni, että minkälainen tiimi sitä solopelaamisessa omalle kohdalle sattuu. En tiiä pitäiskö sitä itekkin alkaa pelaamaan vaan yhtä-kahta hahmoa ja koittaa siinä kehittyä.
 
Tuurilla sieltä voi nousta jos sattuu hyvä 'stay as a team' -porukka löytymään, mutta eihän se taida silloin solottelua olla :) Tuo MM on ihan sekaisin kun ei siinä oikein ole mitään järkiperusteita taustalla vaan tiimit heitetään lähinnä arvalla kasaan. Jos sitä SR:ää haluaa vaalia niin kannata valita DPS itsekin healerin sijaan, Blizzard on tuon suunnitellut niin että DPS:llä saa helpoiten isot SR-nousut ja häviöistä SR laskee vähemmän. Tuo on yksi iso osasyy siihen että kaikki muutkin sen DPS:n valitsevat. Eipä kyllä onneksi ole siellä Compin puolella tarvinnut hermoja ja report-nappia kuluttaa, kun tuo Uprising vielä pyörii, mutta pian sekin herkku loppuu.
 
Kanttii kaverin tai kahden kanssa pelata, vähentää heti röllimahiksia. Varsinki jos kaverin kanssa voitte vähänki jakaa niitä rooleja.

Omasta mielestäni suht vähällä vaivalla oon päässy masteriin (s3). En nyt season 4:lla oo viel placementtei pelannu ku 6 mut kaikis placementeis muut pelaajat ollu mastereita. Kaveri pelaa usein hogia, anaa ja orisaa taasen ku ite oon pelaillu vähän sitä mitä tiimis tarvis, usein reiskaa, anaa, luciota tai solttua. Röllejä ja muita toxic pelaajia on toki tullu vastaan. Viimeksi kothissa useampi pelaaja luovutti ku eka kierros meni pielee, sen sijaa et oltais yhdes mietitty herot uusiksi...
Ärsyttää että liian usein haetaan syntipukkia ja ruvetaan riehuu/perseilee sen sijaa et edes yritettäis muuttaa taktiikoita. Monesti on käyny nii et peli on kääntyny täysin päälaellee ku hahmoja on vaiheltu. Ihan molemmin puolin käynyt, 0-2 tilanne kääntynyt 3-2 voitoksi ja 2-0 johto 2-3 häviöksi kun hahmoja vaihdeltu...
 
Tuurilla sieltä voi nousta jos sattuu hyvä 'stay as a team' -porukka löytymään, mutta eihän se taida silloin solottelua olla :) Tuo MM on ihan sekaisin kun ei siinä oikein ole mitään järkiperusteita taustalla vaan tiimit heitetään lähinnä arvalla kasaan. Jos sitä SR:ää haluaa vaalia niin kannata valita DPS itsekin healerin sijaan, Blizzard on tuon suunnitellut niin että DPS:llä saa helpoiten isot SR-nousut ja häviöistä SR laskee vähemmän. Tuo on yksi iso osasyy siihen että kaikki muutkin sen DPS:n valitsevat. Eipä kyllä onneksi ole siellä Compin puolella tarvinnut hermoja ja report-nappia kuluttaa, kun tuo Uprising vielä pyörii, mutta pian sekin herkku loppuu.
Sinä se jaksat tuota paskaa jauhaa viestistä toiseen. Tässä nyt viimeisin vastaus noihin support syytöksiin:
https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20754415323#post-1

"The calculation of your SR adjustment after a match doesn’t look at your teammates, but instead compares you to the performance of other similarly skilled players with that hero across an enormous pool of competitive matches. So, we compare your Genji play to the play of other Genjis, Ana vs. Anas, etc. Since we’re comparing “apples to apples”, we shouldn’t see any kind of support specific bias in SR adjustments due to player performance. "

Ja kyllä tuolta kurarankeista voi nousta ihan soololla, jos on vaan tarpeeksi hyvä. Sinä et selvästikään ole.
 
Sinä se jaksat tuota paskaa jauhaa viestistä toiseen. Tässä nyt viimeisin vastaus noihin support syytöksiin:
https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20754415323#post-1

"The calculation of your SR adjustment after a match doesn’t look at your teammates, but instead compares you to the performance of other similarly skilled players with that hero across an enormous pool of competitive matches. So, we compare your Genji play to the play of other Genjis, Ana vs. Anas, etc. Since we’re comparing “apples to apples”, we shouldn’t see any kind of support specific bias in SR adjustments due to player performance. "

Ja kyllä tuolta kurarankeista voi nousta ihan soololla, jos on vaan tarpeeksi hyvä. Sinä et selvästikään ole.
Aika katkeralta setiltä kuulostaa :D Ei Blizzardin kannanotot ja asioiden peittely faktoja miksikään muuta eli sinänsä tuo quotesi on ihan turha. Lähinnä se osoittaa että Blizzard ei osaa järjestelmää korjata joko siitä syystä ettei itsekään tiedä miten SR toimii tai etteivät ainakaan tuota SR-rewardia jokaiselle tasapuoliseksi.
 
Aika katkeralta setiltä kuulostaa :D Ei Blizzardin kannanotot ja asioiden peittely faktoja miksikään muuta eli sinänsä tuo quotesi on ihan turha. Lähinnä se osoittaa että Blizzard ei osaa järjestelmää korjata joko siitä syystä ettei itsekään tiedä miten SR toimii tai etteivät ainakaan tuota SR-rewardia jokaiselle tasapuoliseksi.

Vähän kyllä kanssa epäilen tuota että verrataan muihin saman tason pelaajiin. Monesti käynyt niin että voita 3 matsia ja häviä 3 matsia niin SR on tismalleen sama.
Tosin nyt alkanut saamaan abou 20 pistettä voitosta ja häviöstä menettää yli 30 pojoa. Mutta kun tietää että ei kannata ottaa turhan vakavasti niin ei menetä edes yöunia :D
 
Jos kolmen voiton ja häviön jälkeen SR on täysin sama, merkkaa se sinun olevan oikealla rankilla.

Älkääkä siihen "stay as team" hommaan lähtekö. Ne on kummiskin randomeita, vaikka yhden pelin ootte pelannu ja vastaan saattaa tulla yhdessä kauemmin pelanneita ryhmiä. Kyllä se rank sillä soloQ:kin nousee, jos on noustakseen.
 
Pointti olikin se että se tuskin vertailee muihin samalla hahmolla pelaaviin. Joka pelissä melkein eri hahmo mutta silti aina päätyy samaan SR.
 
Jos Blizzard sanoo, että ne vertaa muihin samalla hahmolla ja samassa SR:ssä pelaaviin, niin eihköhän se silloin tee niin. Ehkä sit vain pelaat niin keskiverrosti, että SR gain pysyy tasasena. Itsellä ainakin vaihtelee, paljonko sitä SR:ää tulee/lähtee.
 
Minäkään en oikein keksi mitään syytä miksi Blizzardin edustaja suoranaisesti valehtelisi näinkin typerästä asiasta?
 
Miten muutenkaan voi määritellä kuka pelaa hyvin ja kuka huonosti, kuin vertaamalla toisiin pelaajiin?

Mut toki jos tiimis 2 rölllää ja vihollinen ylijuoksee niin siinä on vaikeaa kerätä enemmän pisteitä ku toinen samantasonen pelaaja. Mut tuota tosin tapahtuu aivan kaikille joten ei pahemmin muuta tilannetta.
 
Kyllä mäkin oon ihan huomannut, jos pelaan soltulla ja menee vituiks/keskityn vaan johonkin yhteen pharaan taivaalla niin dmg numerot ja tapot on pienempiä eikä mitaleitakaan välttis tuu. Jos kuitenkin voitto tulee niin yleensä tulee se 15-20SR. Sitten jos soltulla pääsee lätkyttämään jotain tripletankkia vastaan kunnolla damagea ja tappoja niin ihan hyvin voi tulla se +30SR. Ja sama toistepäin, jos pelaa vituiks ja hävitään, niin enemmän tuntuu lähtevän, ja jos pelaa pirun hyvin ja silti häviää, niin silloin ei ihan niin paljoa lähde rankkia. Tosin, yleensä häviöstä lähtee enemmän kun tuntuu että se häviö tulee nimenomaan silloin kun itse pelaa huonosti.

Oon muuten mercyllä pelaillu tässä parissa matsissa kun oon fillaillut ja on ollut pharaa teamissa. Vittu miten aivokuollut hero se on, ihan oikeesti eihän siinä tarvii miettiä mitään. Välttelee vihuja ja ilman aimia hyppii omien seassa, ressaa jos tarve tulee. Että sikäli mua ei haittais yhtään, vaikka mercyt sais +2sr voitosta ja -69 häviöstä, niin vammanen hero se on :rofl: Ja tekee pelistä monesti ihan vammaista piilosleikkiä, etenkin 2CP mapeissa. Ja niissäkin joskus voi tappaa mercyn ekana, mutta auta armias jos et tapa koko vihutiimia ajoissa sen jälkeen, niin sehän liitää spawnista takaisin taikasanojensa kanssa:darra:
 
Oon muuten mercyllä pelaillu tässä parissa matsissa kun oon fillaillut ja on ollut pharaa teamissa. Vittu miten aivokuollut hero se on, ihan oikeesti eihän siinä tarvii miettiä mitään. Välttelee vihuja ja ilman aimia hyppii omien seassa, ressaa jos tarve tulee. Että sikäli mua ei haittais yhtään, vaikka mercyt sais +2sr voitosta ja -69 häviöstä, niin vammanen hero se on :rofl: Ja tekee pelistä monesti ihan vammaista piilosleikkiä, etenkin 2CP mapeissa. Ja niissäkin joskus voi tappaa mercyn ekana, mutta auta armias jos et tapa koko vihutiimia ajoissa sen jälkeen, niin sehän liitää spawnista takaisin taikasanojensa kanssa:darra:
Käy tarkistamassa jostain Masteroverwatchista että paljonko esim compissa sinulla on healing/min Mercyllä ja vertaa sitä sen jälkeen muihin. Itsekin luulin, että olen kohtalaisen hyvä Mercy kun lukema oli compissa 6h jälkeen 950 healing/min, mutta tuo on vasta keskiverto tasoa, tarkalleen ottaen top 49%. Perustulosta tuolla saa aikaan, mutta esim sijoittuminen tietyissä mapeissa on ratkaisevan tärkeää varsinkin silloin kun vihollistiimi focussaa juuri sinuun.
 
Minäkään en oikein keksi mitään syytä miksi Blizzardin edustaja suoranaisesti valehtelisi näinkin typerästä asiasta?
Ihan vain siksi etteivät joutuisi tuota SR:ää ja sitä kautta MM:ää korjaamaan? Nykyisellään kuitenkin reilusti yli puolet peleistä on pelkkiä ylikävelyitä ilman balanssin häivääkään ja pelkkää ajanhaaskausta molemmille tiimeille. Luultavasti kuvittelevat että kun ovat keksineen noin "non-toxicin" järjestelmän kaikkine mitaleineen ja pakolla tunkevat tiimipeliin rankingin, joka on vedetty suoraan 1v1-matseista/turneista, että se toimisi ihan sen pelkän idean voimalla ja kaikilla olisi kiva pelata. Blizzard kuitenkin on ihan siellä kärkikastissa ylimielisyytensä suhteen AAA-pelifirmoissa, "me tiedetään miten te haluutte pelata", niin kuin näistä viime aikojen Bastion-muutoksista ja SR-perseilystä voi huomata.

Oon muuten mercyllä pelaillu tässä parissa matsissa kun oon fillaillut ja on ollut pharaa teamissa. Vittu miten aivokuollut hero se on, ihan oikeesti eihän siinä tarvii miettiä mitään.
Ehkä kannattaisi miettiä enemmän niin tajuaisi miten paljon siinä kannattaa miettiä.
 
Ihan vain siksi etteivät joutuisi tuota SR:ää ja sitä kautta MM:ää korjaamaan? Nykyisellään kuitenkin reilusti yli puolet peleistä on pelkkiä ylikävelyitä ilman balanssin häivääkään ja pelkkää ajanhaaskausta molemmille tiimeille.

On se kuitenkin kumma kun tuubista löytyy videoita vaikka ja kuinka kun joku top500 pelaajista "lainaa" pronssilla olevaa tiliä ja nostaa sen viikossa masteriin. SoloQssa.
 
On se kuitenkin kumma kun tuubista löytyy videoita vaikka ja kuinka kun joku top500 pelaajista "lainaa" pronssilla olevaa tiliä ja nostaa sen viikossa masteriin. SoloQssa.
Liittyy aiheeseen miten? Ja millähän tasolla nämä kaverit sitten "oikeasti" ovat.
 
Ihme inttämistä. Mitä korjattavaa on MM:ssä tai SR:ssä jos joku maailman huippu nostaa minkä tahansa ruputilin masteriin alta viikossa?

Tottakai siellä tulee stomppeja puolin ja toisin. Ei auta kuin kestää ja yrittää suoriutua. Jos siitä ei saa hupia niin miksi edes pelata? Tai sitten yrittää hakeutua porukkaan mistä saa kuuden pelaajan tiimin. Voi sit morkata kavereitaan ihan tessun kautta.
 
Olen tullut siihen tulokseen että matchmaking on konseptina epäonnistunut ja johtaa vain pelaajien tuskastumiseen. En keksi mitään matchmaking -peliä mitä en mieluummin pelaisi server browserin kanssa. Hauskinta oli aikoinaan liittyä tutulle TF2-serverille missä monentasoiset pelaajat pelasivat sulassa sovussa ja huonommat oppivat paremmilta. Yleensä tiimitkin arvottiin suht tasaisiksi.

Matchmaking optimoi kaikki pelaajat oman tasonsa ylärajoille mikä johtaa pakottavaan ylisuorittamisen kierteeseen. Heti jos yrittää pelata vähänkin rennommin tulee turpaan ja rank tippuu ja sitten ahdistaa, tiimi valittaa chatissa yms. Oikeasti, työntäkää ne rankit ja matchmakingit hanuriinne pelintekijät. Antaa työkseen pelaavien stressata rankeistaan. Minä pelaan mieluiten tutulla serverillä tutun porukan kanssa, en Jonne-13-v-ragepojun.
 
Ihme inttämistä. Mitä korjattavaa on MM:ssä tai SR:ssä jos joku maailman huippu nostaa minkä tahansa ruputilin masteriin alta viikossa?

Tottakai siellä tulee stomppeja puolin ja toisin. Ei auta kuin kestää ja yrittää suoriutua. Jos siitä ei saa hupia niin miksi edes pelata? Tai sitten yrittää hakeutua porukkaan mistä saa kuuden pelaajan tiimin. Voi sit morkata kavereitaan ihan tessun kautta.
Ihan vain se että edes "vain" puolet tai mieluusti jopa alle niistä peleistä olisi noita täysin yksipuolisia ylikävelyä, joista kumpikaan tiimi ei saa yhtään mitään irti. Itse yritän pitää noi pelailut pitää soloQ:ssa tai stay-as-a-teameissa ihan varsinaisten premadejen sijaan. Mieluummin pelaan matalammalla rankilla, joka on itse ansaittu ja kertoo paremmin taitotasosta. Toki se olisi että SR/MM korjattaisiin niin että sekin kertoisi enemmän pelaajan omista taidoista.
 
Ei sillä rankillä niin väliä olisikaan, jos vaan saisi laadukkaita matseja. Ihme urveloita molemmin puolin aina. Matsit, kuten yllä mainittuna, ovat usein joko stomppeja tai ylijuoksuja. Harvoin kunnon matsaamista tulee.
 
Ei sillä rankillä niin väliä olisikaan, jos vaan saisi laadukkaita matseja. Ihme urveloita molemmin puolin aina. Matsit, kuten yllä mainittuna, ovat usein joko stomppeja tai ylijuoksuja. Harvoin kunnon matsaamista tulee.
Tämä näin. Parhaimpia matseja ovat ne missä oma tiimi raahaa payloadia perse ruvella metri kerra eteenpäin ja vihollinen tekee kaikkensa, että kärry ei liiku senttiäkään. Tuollaiset matsit ovat oikeasti mukavia ja useimmiten ei haittaa vaikka tappio tuleekin. Jotenkin tuntuu, että matsit ovat nykyään täysin ylijuoksua, puolin tai toisin.
 
Ei se MM tule ikinä olemaan täydellinen, hinkkas sitä Blizzardi tai kuka tahansa miten paljon tahansa. Pelissä on niin törkeesti muuttujia ja pelaajien suorituskykykin voi olla niin oikukasta. Joku saattaa olla yhtenä päivänä gosu ja toisena päivänä ihan noob vaan koska vireystila vaihtelee. Sitten kun jotku pelaa yhtä sankaria ja toiset viittä ja joskus jampat päättääki pelata muuta ihan vaan huvikseen, niin eihän noista saa optimaalisia tiimejä kasaan mitenkään aina, tai edes usein. Blizzardi varmaan hulluna testaa erilaisia konfiguraatioita MM:llä ja siten tulokset ovat melko varmasti usein vähintäänkin epäoptimaalisia. Blizzard voi vaan varmistaa, että systeemi palvelee kaikkia tasa-arvoisesti, eli pidemmän päälle kukaan ei kuitenkaan saa erityiskohtelua.

Jos haluttais niitä tasapuolisia matseja joissa jokanen vääntää hampaat irvessä sen voiton eteen, pitäisi matsin järjestämisen eteen nähdä vaivaa. Tiimit olisi itse kasattava ja vastustajatiimikin itse haastettava. Tai vähintäänkin hakea itse tiimikaverit - dps roolit, defence roolit, tankkiroolit ja healerit - MM voisi sitten hakea vastaavantasosen joukkueen. Ja kun joukkueen suorituskykyä arvioidaan yhtenä kokonaisuutena, eikä useasta osasta koostuvana, alkaisi sillon niitä tasaisia matseja pikkuhiljaa löytymään kun järjestelmä voi antaa rankin joukkueelle. Tämä tosin vaatisi asennemuutosta pelaajilta (peliä ei voisi löytää useinkaan nopeaa) ja tukea myös Blizzardilta (jonkinlainen "claani"-järjestelmä). Suurin osa kuitenkin haluaa mielummin päästä heti peliin kuin nähdä kaiken tuon vaivan, jonka takia järjestely ei tule toimimaan.

Edit:
Community serverit olisi kyllä tervetulleita, mutta Team Fortress 2:n tapanen vapaa läksiminen ja peliin tuleminen ei ihan toimi OW:n kanssa. TF2:ssa formaatti oli tyypillisellä serverillä 12v12 ja yhden pelaajan puuttuminen toisesta tiimistä ei paljoaa muuttanut tasapainoa. OW:ssa sen sijaan 5v6 on lähes aina epäreilu ja siks ilman MM:aa menis aika paljon aikaa siihen että odotellaan että serveri on täysi. Esimakua voi hakea Custom peleistä, pitkästyttävää monesti skirmishata vartin ajan että pääsee pelaaman sitä itse "peliä". Monet saattas pidemmä päälle hakeutua vain takaisin MM:n piiriin.

Jos Blizzard joskus tuo peliin mappieditorin niin sitä ajatellen Communityserverit voisi olla tarpeelliset.
 
Viimeksi muokattu:
Kitistään että on liian ylijuoksupelejä, sitten kitistään ettei haluta pelata premadessa jossa todennäköisesti niitä tasaisempiakin pelejä tulisi paljon paremmin. Ei ole helppoa. Ainakin itsellä nimenomaan 6v6 premade peleissä on aina ollut tasaisimmat väännöt.

Blah tuossa aika hyvin kiteyttikin syitä miksi noita epätasaisia pelejä tulee paljon.
 
Ei se MM tule ikinä olemaan täydellinen, hinkkas sitä Blizzardi tai kuka tahansa miten paljon tahansa. Pelissä on niin törkeesti muuttujia ja pelaajien suorituskykykin voi olla niin oikukasta. Joku saattaa olla yhtenä päivänä gosu ja toisena päivänä ihan noob vaan koska vireystila vaihtelee. Sitten kun jotku pelaa yhtä sankaria ja toiset viittä ja joskus jampat päättääki pelata muuta ihan vaan huvikseen, niin eihän noista saa optimaalisia tiimejä kasaan mitenkään aina, tai edes usein. Blizzardi varmaan hulluna testaa erilaisia konfiguraatioita MM:llä ja siten tulokset ovat melko varmasti usein vähintäänkin epäoptimaalisia. Blizzard voi vaan varmistaa, että systeemi palvelee kaikkia tasa-arvoisesti, eli pidemmän päälle kukaan ei kuitenkaan saa erityiskohtelua.

Jos haluttais niitä tasapuolisia matseja joissa jokanen vääntää hampaat irvessä sen voiton eteen, pitäisi matsin järjestämisen eteen nähdä vaivaa. Tiimit olisi itse kasattava ja vastustajatiimikin itse haastettava. Tai vähintäänkin hakea itse tiimikaverit - dps roolit, defence roolit, tankkiroolit ja healerit - MM voisi sitten hakea vastaavantasosen joukkueen. Ja kun joukkueen suorituskykyä arvioidaan yhtenä kokonaisuutena, eikä useasta osasta koostuvana, alkaisi sillon niitä tasaisia matseja pikkuhiljaa löytymään kun järjestelmä voi antaa rankin joukkueelle. Tämä tosin vaatisi asennemuutosta pelaajilta (peliä ei voisi löytää useinkaan nopeaa) ja tukea myös Blizzardilta (jonkinlainen "claani"-järjestelmä). Suurin osa kuitenkin haluaa mielummin päästä heti peliin kuin nähdä kaiken tuon vaivan, jonka takia järjestely ei tule toimimaan.
Ei se kuitenkaan tarkoita että kannattaisi heittää hanskat tiskiin niin kuin nyt on tehty ja väkisin yritetään pitää tiimipelissä ranking-järjestelmää, joka toimii vain 1vs1-matseissa ja antaa tiimipelissä tuurille ihan liian suuren vaikutuksen. Valitettavasti nuo yhden hahmon sankaritkin ovat vielä ihan totta jopa comp-peleistä. Ei noista pelleistä pääse eroon kuin alkamalla jakaa SR sillä perusteella, että joka hahmolla/roolilla pitää pelata edes tyydyttävästi, jotta pääsee pronssista pois. Tällä hetkellä Blizzard vain rankaisee niitä jotka pelaavat vaihtavat hahmonsa sellaiseksi kuin team comp tarvitsee ja pelaavat ehkä huonommin kuin ko. hahmolla enemmän pelanneet, mutta tiimi menestyy silti paremmin kuin jos vedettäisiin jollain 6DPS:llä. Ei tuo nykytilanne että DPS:llä pelatessa saat enemmän SR ja menetät vähemmän ainakaan ole mitenkään oikea suunta.

Yksi syy paskoihin matseihin ettei Blizzard tee mitään reporteille, vaan trollit, kämpperit ja grieferit saavat pelata ihan rauhassa muiden kanssa kun tiimi sattuu heidät tarpeeksi usein voittoihin kantamaan, ettei SR tipu läheskään tarpeeksi nopeasti. Sitten on vielä tuo onneton mitalisysteemi scoreboardin sijasta, joka vain suojelee trolleja ja antaa täydet mahdollisuudet heittää matsi koska vain hetken mielijohteesta. On se kumma ettei Blizzardin mielestä comp-pelejä pelaavan pitäisi ottaa vastuuta omasta pelaamisesta ja sillä perusteella pidetään kasassa tuota "non-toxic" mitalikököstystä.

Nykyinen group-järjestelmäkin vaatisi ihan täysremontin. Pelikaverien etsiminen on niin kökösti toteutettu kun jokainen tyyppi pitää erikseen kutsua ja jututtaa, että ehkä voisivat tuonkin tuoda vähän lähemmäs 2000-lukua :D

Onko sinulla tälle väitteelle mitään todistetta? Langassa on monta kertaa sanottu miten nuo SR pisteet lasketaan mutta sinä se vaan jatkat inttämistä "koska mutu".
Kannattaa käydä lukemassa Blizzardin omia foorumeita. Kaikki sinne postaillut healerien SR-muutokset osoittavat, ettei SR nouse oikeastaan yhdessäkään voitossa edes enimmillään niin paljoa kuin se vähimmillään häviöstä putoaa eli about jokaista viittä hävittyä (ei peräkkäistä) pitää voittaa kuusi matsia, että pääsee takaisin samaan SR:iin.

Saman olen huomannut omassa pelissä. DPS:iä pelatessa SR nousee yleensä puolet enemmän kuin healerilla ja tippuu ainakin puolet vähemmän. Ja jos vaikka Zenyatalla pelaa vain tappoja hakien niin SR nousee enemmän kuin jos aktiivisesti keskittyisi tiimiläisten parantamiseen läimimisen ohessa.
 
Viimeksi muokattu:
Ei tuo nykytilanne että DPS:llä pelatessa saat enemmän SR ja menetät vähemmän ainakaan ole mitenkään oikea suunta.

Onko sinulla tälle väitteelle mitään todistetta? Langassa on monta kertaa sanottu miten nuo SR pisteet lasketaan mutta sinä se vaan jatkat inttämistä "koska mutu".
 
Onko sinulla tälle väitteelle mitään todistetta? Langassa on monta kertaa sanottu miten nuo SR pisteet lasketaan mutta sinä se vaan jatkat inttämistä "koska mutu".
Kuten on sanottu niin heroja verrataan muihin, eli Genjiä verrataan Genjiin ja Anaa verrataan Anaan. Mutta siitä huolimatta itsellä on samoja havaintoja kuin muilla. Soldierilla SR nousee voitosta keskimääräisesti enemmän kuin healerilla ja tappiosta taas tulee vähemmän menetystä. En sitten tiedä, että pelaanko Soldieria niin paljon paremmin kuin vaikka Mercyä?

Hauska havainto on kuitenkin se, että omalla kohdalla Soldierilla damage on 1095/min jolloin olen top 92% joukossa. Toisin sanoen DPS on aivan susipaska. Vastaavasti Mercyllä healing on 950/min jolla olen top 49% joukossa. Kun suhteutetaan näitä lukuja toisiinta niin nopeasti ajateltuna olen huomattavasti parempi Mercy kuin Soldier. Tästä huolimatta Mercyllä tulee lähes joka kerta vähemmän SR:n nousua kuin Soldierilla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 689
Viestejä
4 492 537
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom