Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt kyllä repee perse. Aloitin viime kaudella (season 3) pelaamaan ja placementtien jälkeen sr 2499. Reilut 300 peliä myöhemmin oli sr 2505, joten voi todeta, että oma tämänhetkinen taso olisi siellä platinan rajalla.
Sitten alkaa season 4. Tavoitteena päästä timanttiin, mutta vitut, täysi työ pysyä edes kullassa. Placement matsien jälkeen sr 2200 ja nyt jo alle 2000. Pelaan pääosin supporttia ja soolona. Ennen syytin itseä häviöistä mutta nyt täällä kulta/silver peleissä se on 90% tuurista kiinni miten käy, jyrääkö vai tuleeko jyrätyksi.
Eilen mm. vastustaja työnsi payloadin maaliin ja jäi n. 5min aikaa. Me saatiin työnnettyä 4 metriä!!! Seuraava matsi, control point, häviö 300% - 0%, pelattiin toki osa 3 v 6
Tällähetkelle voitto% n.40, viikonloppuna ollu n.30.
Hah, itsellä on kaveri joka on juurikin Genji/Hanzo main Molemmilla kultaiset aseet ja osaa kyllä pelata molempia hahmoja, siitä ei ole kysymys. Season high näyttää olevan high diamond, muutaman voiton päässä oli masterista. Nuo molemmat, mutta ennen kaikkea Genji on sellainen, että osaava pelaaja pystyy carryamaan sillä aika paljon. Toki, onhan Genji varmasti yksi vaikeimpia heroja pelata.Tää uusin S04 on pakottanu olee välittämästä tuosta placementista, välillä putosi jopa 1600 itellä, nyt olen nostellut 2200 tienoille takas, mut sit välillä tulee jotain ihan ihme matseja jossa omasta tiimistä yhtäkkiä vaan joko quittaa 2-3 tyyppiä, tai 2-3 tyyppiä haluaa välttämättä pelata McCree-Hanzo-Genji -seteillä osaamatta pelata mitään niistä. Nykyään onneksi tuntuu, että ihmiset yrittää sanoa ihan ystävällisesti (pääasiassa) että käviskö, jos otat tän ja tän sen nykyisen valinnan sijaan, suurin osa vaihtaa ihan mielellään. Hanzo ja Genji tuntuu vaan olevan yhä sellainen retardimagneetti, että niiden pelaajat eivät suostu koskaan vaihtaa mitään ja jos heitä kritisoi siitä he joko lopettavat pelin kesken tai perseilevät erät läpi varmistaen voiton vastustajalle.
Ite pelaan mieluiten jotain DPS:ää (Pharah pääasiassa) mut jos on tarvetta niin menee kyl joko heal tai tankki ihan miten vaan tarvitaan, ei ole aina niin justiinsa kunhan voitto tulee. Mut jostain syystä nämä jotkut eivät halua ajatella peliä tiimipelinä tai voiton kannalta, vaan siltä kannalta että pääsevät sooloilemaan paskoilla taidoillaan aiheuttaen häviön koko tiimille.
Käsittämätöntä tässä on että Blizzard sokkona teki peliin tuon muutoksen ajattelematta yhtään asiaa pidemmälle, vaikka kaikki palautekanavat tekivät ihan selkeäksi miten älyvapaa heidän ensimmäinen vedoksensa oli ja miten siinä tulee käymään ja miten kävi Kunnon kusipäämoodi Blizzardilla menossa tämän, Bastion-muutosten ja SR-perseilyn (ja sen peittelyn) perusteella.Comppiin tulossa hyvä muutos: https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20754425436#post-1
Eli tämä edellinen muutos joka ratkaisee tasapelit sillä, että kuka kerkeää vallata suurimman prosentuaalisen osan pointista voittaa, niin nyt siihen vaaditaan vähintään 33%.
Tuohan oli mulla alunperinkin ajatuksena, että noin sen pitäisi mennä. Nyt vältytään niiltä näkymättömiltä sombrilta jotka tulee ja voittaa pelin heti kun vaan pääsevät pointille ja saavat sen 1% vallattua.
Minkälainen puolustus sitten näkee näkymättömän sombran ennenkuin se on pointilla? Se näkymättömyyshän kytketään choken takana ja jos ei yhteenkään kutiin osu matkalla niin pääsee pointille asti ja peli voitettu.Ei omasta mielestä toi 0,5% nyt niin paha ole. Kyllä sekin vähän ärsyttää, jos täysin full holdin teet eikä vihut edes koske pointtiin, pitää itse capata se 33%. Matsit kans vähän lyhyempiä, kun ei 2-2 tilantessa tarvii sitä koko pointtia jurnuttaa.
Ja pakko sanoa, että käsittämättömän huono puolustus pitää olla, jos näkymäätön Sombra onnistuu pointin cappaan.
Minkälainen puolustus sitten näkee näkymättömän sombran ennenkuin se on pointilla? Se näkymättömyyshän kytketään choken takana ja jos ei yhteenkään kutiin osu matkalla niin pääsee pointille asti ja peli voitettu.
Tottakai, sillä oletuksella että tiimi on täysin aivokuollutta eikä tajua sijoittaa vähintään kahta pelaajaa pointille.
No juurikin tämä immuunius omille pommeille on tehnyt näistä junk-pelureista hyvinkin agressiivisia ja päällekäyviä. Hyvä tietää jatkossaJunkia buffattin sen verran, ettei enää ota mistään omista pommeistaan tai ultistaan vahinkoa itse. Eli voi paukuttaa etenkin tankkeja ihan huoletta metrin päästä kuolematta omiin pommeihinsa.
En tiedä onko muut huomanneet, mutta smurffien määrä ainakin tuolla low-diamond tasolla tuntuu nousseen siihen, että joka toisessa pelissä myönnetään että pelataan smurffi-accolla. Ja sitten joka toisessa pelissä syytetään smurffiksi, koska ollaan huonoja häviäjiä.
Tuurilla sieltä voi nousta jos sattuu hyvä 'stay as a team' -porukka löytymään, mutta eihän se taida silloin solottelua olla Tuo MM on ihan sekaisin kun ei siinä oikein ole mitään järkiperusteita taustalla vaan tiimit heitetään lähinnä arvalla kasaan. Jos sitä SR:ää haluaa vaalia niin kannata valita DPS itsekin healerin sijaan, Blizzard on tuon suunnitellut niin että DPS:llä saa helpoiten isot SR-nousut ja häviöistä SR laskee vähemmän. Tuo on yksi iso osasyy siihen että kaikki muutkin sen DPS:n valitsevat. Eipä kyllä onneksi ole siellä Compin puolella tarvinnut hermoja ja report-nappia kuluttaa, kun tuo Uprising vielä pyörii, mutta pian sekin herkku loppuu.
Sinä se jaksat tuota paskaa jauhaa viestistä toiseen. Tässä nyt viimeisin vastaus noihin support syytöksiin:Tuurilla sieltä voi nousta jos sattuu hyvä 'stay as a team' -porukka löytymään, mutta eihän se taida silloin solottelua olla Tuo MM on ihan sekaisin kun ei siinä oikein ole mitään järkiperusteita taustalla vaan tiimit heitetään lähinnä arvalla kasaan. Jos sitä SR:ää haluaa vaalia niin kannata valita DPS itsekin healerin sijaan, Blizzard on tuon suunnitellut niin että DPS:llä saa helpoiten isot SR-nousut ja häviöistä SR laskee vähemmän. Tuo on yksi iso osasyy siihen että kaikki muutkin sen DPS:n valitsevat. Eipä kyllä onneksi ole siellä Compin puolella tarvinnut hermoja ja report-nappia kuluttaa, kun tuo Uprising vielä pyörii, mutta pian sekin herkku loppuu.
Aika katkeralta setiltä kuulostaa Ei Blizzardin kannanotot ja asioiden peittely faktoja miksikään muuta eli sinänsä tuo quotesi on ihan turha. Lähinnä se osoittaa että Blizzard ei osaa järjestelmää korjata joko siitä syystä ettei itsekään tiedä miten SR toimii tai etteivät ainakaan tuota SR-rewardia jokaiselle tasapuoliseksi.Sinä se jaksat tuota paskaa jauhaa viestistä toiseen. Tässä nyt viimeisin vastaus noihin support syytöksiin:
https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20754415323#post-1
"The calculation of your SR adjustment after a match doesn’t look at your teammates, but instead compares you to the performance of other similarly skilled players with that hero across an enormous pool of competitive matches. So, we compare your Genji play to the play of other Genjis, Ana vs. Anas, etc. Since we’re comparing “apples to apples”, we shouldn’t see any kind of support specific bias in SR adjustments due to player performance. "
Ja kyllä tuolta kurarankeista voi nousta ihan soololla, jos on vaan tarpeeksi hyvä. Sinä et selvästikään ole.
Aika katkeralta setiltä kuulostaa Ei Blizzardin kannanotot ja asioiden peittely faktoja miksikään muuta eli sinänsä tuo quotesi on ihan turha. Lähinnä se osoittaa että Blizzard ei osaa järjestelmää korjata joko siitä syystä ettei itsekään tiedä miten SR toimii tai etteivät ainakaan tuota SR-rewardia jokaiselle tasapuoliseksi.
Käy tarkistamassa jostain Masteroverwatchista että paljonko esim compissa sinulla on healing/min Mercyllä ja vertaa sitä sen jälkeen muihin. Itsekin luulin, että olen kohtalaisen hyvä Mercy kun lukema oli compissa 6h jälkeen 950 healing/min, mutta tuo on vasta keskiverto tasoa, tarkalleen ottaen top 49%. Perustulosta tuolla saa aikaan, mutta esim sijoittuminen tietyissä mapeissa on ratkaisevan tärkeää varsinkin silloin kun vihollistiimi focussaa juuri sinuun.Oon muuten mercyllä pelaillu tässä parissa matsissa kun oon fillaillut ja on ollut pharaa teamissa. Vittu miten aivokuollut hero se on, ihan oikeesti eihän siinä tarvii miettiä mitään. Välttelee vihuja ja ilman aimia hyppii omien seassa, ressaa jos tarve tulee. Että sikäli mua ei haittais yhtään, vaikka mercyt sais +2sr voitosta ja -69 häviöstä, niin vammanen hero se on Ja tekee pelistä monesti ihan vammaista piilosleikkiä, etenkin 2CP mapeissa. Ja niissäkin joskus voi tappaa mercyn ekana, mutta auta armias jos et tapa koko vihutiimia ajoissa sen jälkeen, niin sehän liitää spawnista takaisin taikasanojensa kanssa
Ihan vain siksi etteivät joutuisi tuota SR:ää ja sitä kautta MM:ää korjaamaan? Nykyisellään kuitenkin reilusti yli puolet peleistä on pelkkiä ylikävelyitä ilman balanssin häivääkään ja pelkkää ajanhaaskausta molemmille tiimeille. Luultavasti kuvittelevat että kun ovat keksineen noin "non-toxicin" järjestelmän kaikkine mitaleineen ja pakolla tunkevat tiimipeliin rankingin, joka on vedetty suoraan 1v1-matseista/turneista, että se toimisi ihan sen pelkän idean voimalla ja kaikilla olisi kiva pelata. Blizzard kuitenkin on ihan siellä kärkikastissa ylimielisyytensä suhteen AAA-pelifirmoissa, "me tiedetään miten te haluutte pelata", niin kuin näistä viime aikojen Bastion-muutoksista ja SR-perseilystä voi huomata.Minäkään en oikein keksi mitään syytä miksi Blizzardin edustaja suoranaisesti valehtelisi näinkin typerästä asiasta?
Ehkä kannattaisi miettiä enemmän niin tajuaisi miten paljon siinä kannattaa miettiä.Oon muuten mercyllä pelaillu tässä parissa matsissa kun oon fillaillut ja on ollut pharaa teamissa. Vittu miten aivokuollut hero se on, ihan oikeesti eihän siinä tarvii miettiä mitään.
Ihan vain siksi etteivät joutuisi tuota SR:ää ja sitä kautta MM:ää korjaamaan? Nykyisellään kuitenkin reilusti yli puolet peleistä on pelkkiä ylikävelyitä ilman balanssin häivääkään ja pelkkää ajanhaaskausta molemmille tiimeille.
Liittyy aiheeseen miten? Ja millähän tasolla nämä kaverit sitten "oikeasti" ovat.On se kuitenkin kumma kun tuubista löytyy videoita vaikka ja kuinka kun joku top500 pelaajista "lainaa" pronssilla olevaa tiliä ja nostaa sen viikossa masteriin. SoloQssa.
Ihan vain se että edes "vain" puolet tai mieluusti jopa alle niistä peleistä olisi noita täysin yksipuolisia ylikävelyä, joista kumpikaan tiimi ei saa yhtään mitään irti. Itse yritän pitää noi pelailut pitää soloQ:ssa tai stay-as-a-teameissa ihan varsinaisten premadejen sijaan. Mieluummin pelaan matalammalla rankilla, joka on itse ansaittu ja kertoo paremmin taitotasosta. Toki se olisi että SR/MM korjattaisiin niin että sekin kertoisi enemmän pelaajan omista taidoista.Ihme inttämistä. Mitä korjattavaa on MM:ssä tai SR:ssä jos joku maailman huippu nostaa minkä tahansa ruputilin masteriin alta viikossa?
Tottakai siellä tulee stomppeja puolin ja toisin. Ei auta kuin kestää ja yrittää suoriutua. Jos siitä ei saa hupia niin miksi edes pelata? Tai sitten yrittää hakeutua porukkaan mistä saa kuuden pelaajan tiimin. Voi sit morkata kavereitaan ihan tessun kautta.
Tämä näin. Parhaimpia matseja ovat ne missä oma tiimi raahaa payloadia perse ruvella metri kerra eteenpäin ja vihollinen tekee kaikkensa, että kärry ei liiku senttiäkään. Tuollaiset matsit ovat oikeasti mukavia ja useimmiten ei haittaa vaikka tappio tuleekin. Jotenkin tuntuu, että matsit ovat nykyään täysin ylijuoksua, puolin tai toisin.Ei sillä rankillä niin väliä olisikaan, jos vaan saisi laadukkaita matseja. Ihme urveloita molemmin puolin aina. Matsit, kuten yllä mainittuna, ovat usein joko stomppeja tai ylijuoksuja. Harvoin kunnon matsaamista tulee.
Ei se kuitenkaan tarkoita että kannattaisi heittää hanskat tiskiin niin kuin nyt on tehty ja väkisin yritetään pitää tiimipelissä ranking-järjestelmää, joka toimii vain 1vs1-matseissa ja antaa tiimipelissä tuurille ihan liian suuren vaikutuksen. Valitettavasti nuo yhden hahmon sankaritkin ovat vielä ihan totta jopa comp-peleistä. Ei noista pelleistä pääse eroon kuin alkamalla jakaa SR sillä perusteella, että joka hahmolla/roolilla pitää pelata edes tyydyttävästi, jotta pääsee pronssista pois. Tällä hetkellä Blizzard vain rankaisee niitä jotka pelaavat vaihtavat hahmonsa sellaiseksi kuin team comp tarvitsee ja pelaavat ehkä huonommin kuin ko. hahmolla enemmän pelanneet, mutta tiimi menestyy silti paremmin kuin jos vedettäisiin jollain 6DPS:llä. Ei tuo nykytilanne että DPS:llä pelatessa saat enemmän SR ja menetät vähemmän ainakaan ole mitenkään oikea suunta.Ei se MM tule ikinä olemaan täydellinen, hinkkas sitä Blizzardi tai kuka tahansa miten paljon tahansa. Pelissä on niin törkeesti muuttujia ja pelaajien suorituskykykin voi olla niin oikukasta. Joku saattaa olla yhtenä päivänä gosu ja toisena päivänä ihan noob vaan koska vireystila vaihtelee. Sitten kun jotku pelaa yhtä sankaria ja toiset viittä ja joskus jampat päättääki pelata muuta ihan vaan huvikseen, niin eihän noista saa optimaalisia tiimejä kasaan mitenkään aina, tai edes usein. Blizzardi varmaan hulluna testaa erilaisia konfiguraatioita MM:llä ja siten tulokset ovat melko varmasti usein vähintäänkin epäoptimaalisia. Blizzard voi vaan varmistaa, että systeemi palvelee kaikkia tasa-arvoisesti, eli pidemmän päälle kukaan ei kuitenkaan saa erityiskohtelua.
Jos haluttais niitä tasapuolisia matseja joissa jokanen vääntää hampaat irvessä sen voiton eteen, pitäisi matsin järjestämisen eteen nähdä vaivaa. Tiimit olisi itse kasattava ja vastustajatiimikin itse haastettava. Tai vähintäänkin hakea itse tiimikaverit - dps roolit, defence roolit, tankkiroolit ja healerit - MM voisi sitten hakea vastaavantasosen joukkueen. Ja kun joukkueen suorituskykyä arvioidaan yhtenä kokonaisuutena, eikä useasta osasta koostuvana, alkaisi sillon niitä tasaisia matseja pikkuhiljaa löytymään kun järjestelmä voi antaa rankin joukkueelle. Tämä tosin vaatisi asennemuutosta pelaajilta (peliä ei voisi löytää useinkaan nopeaa) ja tukea myös Blizzardilta (jonkinlainen "claani"-järjestelmä). Suurin osa kuitenkin haluaa mielummin päästä heti peliin kuin nähdä kaiken tuon vaivan, jonka takia järjestely ei tule toimimaan.
Kannattaa käydä lukemassa Blizzardin omia foorumeita. Kaikki sinne postaillut healerien SR-muutokset osoittavat, ettei SR nouse oikeastaan yhdessäkään voitossa edes enimmillään niin paljoa kuin se vähimmillään häviöstä putoaa eli about jokaista viittä hävittyä (ei peräkkäistä) pitää voittaa kuusi matsia, että pääsee takaisin samaan SR:iin.Onko sinulla tälle väitteelle mitään todistetta? Langassa on monta kertaa sanottu miten nuo SR pisteet lasketaan mutta sinä se vaan jatkat inttämistä "koska mutu".
Ei tuo nykytilanne että DPS:llä pelatessa saat enemmän SR ja menetät vähemmän ainakaan ole mitenkään oikea suunta.
Kuten on sanottu niin heroja verrataan muihin, eli Genjiä verrataan Genjiin ja Anaa verrataan Anaan. Mutta siitä huolimatta itsellä on samoja havaintoja kuin muilla. Soldierilla SR nousee voitosta keskimääräisesti enemmän kuin healerilla ja tappiosta taas tulee vähemmän menetystä. En sitten tiedä, että pelaanko Soldieria niin paljon paremmin kuin vaikka Mercyä?Onko sinulla tälle väitteelle mitään todistetta? Langassa on monta kertaa sanottu miten nuo SR pisteet lasketaan mutta sinä se vaan jatkat inttämistä "koska mutu".