Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Itse pelaan tuolla mutasarjassa niin soltun lämä 1142.

Eli siis ostin pelin julkaisusta ja hetken yritin. Tuli sitten muuta mukavaa pelattavaa jne. Nyt sitten vajaa kuukausi sitten asensin uudestaan ja lätkytellyt menemään. Sijoitus matseista päädyin 1850? tjs. ja aloin opetella Sombraa rankeissa kun ei huvittanut vain läiskiä phara/solttu linjalla. Sieltä päädyttiin sitten johonkin 1500 aika tarkalleen ja solttu/phara putki ja takaisin 1800. Sitten perseilinkin melkein kaikilla mitä keksin rankeissa ja 1500. (en siis perseillyt perseillyt, yritin kovasti vaan ei osaa.)

Kyllä miä omasta mielestä ihan oman tasoisten kanssa pelailen tuolla. Soltulla ehkä vähän easy-mode ellei joku smurffi-genji satu vastaan joka omistaa miut ja koko tiimin siinä sivussa.

Tässä vielä miu acco. Voisi nämä muutkin inttäjät laittaa omiaan niin näkisi kuka puhuu ja millä kokemuksella.

Master Overwatch — MedHot#2566 on PC (Europe) — Profile Overview

edit. Lisättäköön vielä että sillä soltulla on tärkeämpiäkin statseja kuin lämä/sek. Obj.time ja eliminations vaikkapa.
 
Viimeksi muokattu:
edit. Lisättäköön vielä että sillä soltulla on tärkeämpiäkin statseja kuin lämä/sek. Obj.time ja eliminations vaikkapa.
Riippuu täysin tilanteesta. Monesti Soldierilla esimerkiksi Oasiksessa ei välttämättä tarvitse olla objectivella ollenkaan, vaan yritetaan nimenomaan sieltä yläparvelta ampua Reiskan kilven takana majailevia depsejä ja healereita. Tietysti jos tilanne edellyttää että täytyy seisoa objectivella niin silloinhan siellä seistään. Mutta ainakin oma mielipide on se, että Soldierilla on turha räikyttää suoraan Reiskan kilpeen kun sen tuhoamiseen on parempiakin vaihtoehtoja. Toki jos muuta kohdetta ei ole niin sitten vain nänni pohjaan ja menoksi.

Tässä vielä oma. Joku enemmän tietävä voisi vaikka arvioida noita statseja, että mihin asioihin kannattaa kiinnittää huomiota. Eniten tällä hetkellä kiinnostaa ehkä tuo Anan pelaaminen Master Overwatch — zelro#21124 on PC (Europe) — Profile Overview

Huomatkaa Mercyn tuuhea voittoprosentti :rofl:
 
Laitetaan nyt omakin master-acco jonon jatkoksi.
Master Overwatch — Jaakk1mus#2954 on PC (Europe) — Profile Overview

Omasta mielestä ja statsien puolesta pitäisi SR olla vähintäänkin siellä 2,5k jossa viime seasonilla tuli jonkun aikaa pelattua. S3 aikana rank putosi hurjaa vauhtia kun ns. häviöstä herpaantuneena lähti aina uudelleen ja uudelleen peliin vaikka häviöputki selvästikin vaikuttaa omaan psyykkeeseen jne.. :D

Turha sitä on omaa huonouttaan selitellä, mutta statsit kertovat kuitenkin jotain.
 
ja aloin opetella Sombraa rankeissa kun ei huvittanut vain läiskiä phara/solttu linjalla. Sieltä päädyttiin sitten johonkin 1500 aika tarkalleen ja solttu/phara putki ja takaisin 1800.

Kyllä miä omasta mielestä ihan oman tasoisten kanssa pelailen tuolla.

No totta helvetissä pelaat oman tasoisten kanssa jos rankeissa alat pelaa jotain sombraa koska ei kiinnosta pelata phara/solttu linjaa. Toivon etten ikinä joudu kanssasi samaan tiimiin.

t:2200sr
 
Laitetaan nyt omakin master-acco jonon jatkoksi.
Master Overwatch — Jaakk1mus#2954 on PC (Europe) — Profile Overview

Omasta mielestä ja statsien puolesta pitäisi SR olla vähintäänkin ok 2,5k jossa viime seasonilla tuli jonkun aikaa pelattua. S3 aikana rank putosi hurjaa vauhtia kun ns. häviöstä herpaantuneena lähti aina uudelleen ja uudelleen peliin vaikka häviöputki selvästikin vaikuttaa omaan psyykkeeseen jne.. :D

Turha sitä on omaa huonouttaan selitellä, mutta statsit kertovat kuitenkin jotain.

Soltulla on kyllä statsit kohdillaan tuonne
No totta helvetissä pelaat oman tasoisten kanssa jos rankeissa alat pelaa jotain sombraa koska ei kiinnosta pelata phara/solttu linjaa. Toivon etten ikinä joudu kanssasi samaan tiimiin.

t:2200sr
No totta helvetissä pelaat oman tasoisten kanssa jos rankeissa alat pelaa jotain sombraa koska ei kiinnosta pelata phara/solttu linjaa. Toivon etten ikinä joudu kanssasi samaan tiimiin.

t:2200sr
Öö

Oho sori. Puhelimella rämppään tässä kaljan ääressä. Tarkoitus oli lähinnä sanoa että pistähän @Waldo linkkiä accoon?
 
Hahah.. on se hienoa kun eka myönnät että pelaat oman tasosi kanssa ja sit kun heitän yhden heiton niin sitten kysellään mun statsien perään. Ja nyt kun ihan oikeasti noin paljon tuntuu liikuttavan teikäläisen takamusta niin otappa siitä Master Overwatch — Waldo#2900 on PC (Europe) — Profile Overview

Ei sillä, vertasin jo omiani sinun statseihin ja keskimäärin teen enemmän dmg D.valla kuin sinä soltulla :tup:.
 
Hahah.. on se hienoa kun eka myönnät että pelaat oman tasosi kanssa ja sit kun heitän yhden heiton niin sitten kysellään mun statsien perään. Ja nyt kun ihan oikeasti noin paljon tuntuu liikuttavan teikäläisen takamusta niin otappa siitä Master Overwatch — Waldo#2900 on PC (Europe) — Profile Overview

Ei sillä, vertasin jo omiani sinun statseihin ja keskimäärin teen enemmän dmg D.valla kuin sinä soltulla :tup:.

Ja sen pitäisi minua haitata koska? Ihan hyvä vaan että teet ottaen huomioon minun olevan tällainen 38v sunnuntaipelaaja. Joskus 15v sitten quakessa olisi joutunut jo testaamaan onko se kova.
 
Ja sen pitäisi minua haitata koska? Ihan hyvä vaan että teet ottaen huomioon minun olevan tällainen 38v sunnuntaipelaaja. Joskus 15v sitten quakessa olisi joutunut jo testaamaan onko se kova.

Kysy itseltäsi kun halusit tietää statsini :rofl:. Et varmaan ihan turhaankaan niitä kysynyt niin kerro toki pois.
 
Ei tämä nyt ole mikään tappeluketju. Menkää sit omatoimisesti ottaan 1v1, jos kismittää jokin.
 
Masteroverwatch statit ei muutenkaa oo vertailukelposia tosta vaan. Soltun dmg voit verrata lähinnä vaan toisen soltun dmg ja muutenki noi arvot voi heittää rajusti. Joku pronssi voi ihan hyvin olla soltulla top 1% dmg koska se räiskii koko pelin ajan reiskan kilpeä ja saa siitä hulluna tota stattia. Muutenkaan ei tietedetä tuota logiikkaa miten noi keskiarvot ja top% arvot laskeutuu. Mullaki monesti ollu top 5% ja top 1% arvoja monissa asioissa vaikka vain muutamia pelejä takana.
 
MMR on kivaa. Meillä 2x Silver ja 4x Bronze. Vihuilla 2x Diamond, 2x Gold, 1x Silver ja 1x Bronze. Ihan sama millä rankilla on nyt, jos on päässyt Diamondiin niin kyllä siellä jonkunlaiset aivot on.
 
Eihän tuo ole kuin sama pudotus kuin platinasta pronssiin joka on ihan helppoa kun healerillä pelaa ja huomaa siinä sivussa saavansa eniten frägejäkin. Huolestuttavinta tuossa platinasta pronssiin ja takaisin oli ettei pelaajien taso muuttunut yhtään koko aikana :D
 
@MrKeikari Jos 2-3 tasoa tippuu hiilua pelaamalla, niin saa kyllä etsiä sitä vikaa ihan itsestään.
Kerro ihmeessä miten tyypit sitten saa pelaamaan objectivea? Pyytäminen ei ainakaan auta :D Pelkkää järjetöntä sijoittautumista kaiken ulottumattomiin ja pahimmillaan aletaan kämppiä ettei vaan oma K/D mene alle ykkösen.
 
Varmaan sanottu täällä jo ennenkin, mutta vikaa kannattaa aina etsiä vain ja ainoastaan itsestään.. oli sitten GM tai Bronze. Oma suorittaminen on kuitenkin ainoo asia mihin voi vaikuttaa.
 
Mitä enemmän luen täällä tätä ketjua, sitä enemmän tuntuu että pelaan ihan eri peliä mitä osa foorumilaisista. Toki jokainen kokee asiat omalla tavallaan, joten mikä minä olen tuomitsemaan :vihellys:
 
Varmaan sanottu täällä jo ennenkin, mutta vikaa kannattaa aina etsiä vain ja ainoastaan itsestään.. oli sitten GM tai Bronze. Oma suorittaminen on kuitenkin ainoo asia mihin voi vaikuttaa.
On siellä se report-nappikin. Ei auta kuin spämmiä sitä ja toivoa että Blizzard alkaa joskus tekemään jotain niiden reporttien perusteella.

On juu ja olen siitä samaa mieltä, että sen vaikutukset olis kiva joskus nähdä. Melkeen sanon silti, että oman pelin lyhyt analysointi ja virheiden etsintä jokasen matsin jälkeen (trolleista/smurffeista huolimatta) on nopeempi tapa nousta tikapuita kuin se, että yhteisö onnistuu bannaamaan kaikki trollit. ;)
On siellä se report-nappikin. ;)
 
Viimeksi muokattu:
Kerro ihmeessä miten tyypit sitten saa pelaamaan objectivea? Pyytäminen ei ainakaan auta :D Pelkkää järjetöntä sijoittautumista kaiken ulottumattomiin ja pahimmillaan aletaan kämppiä ettei vaan oma K/D mene alle ykkösen.

Ehkäpä sun pitäis ymmärtää miten tuolla tasolla pelataan. Ei siellä kumpikaan tiimi ole mitään ruudinkeksijöitä täynnä. Pelasin kaverin accon goldista masteriin eikä siellä kyllä hirveästi mitään tiimipeliä voinut odottaa. Ne pelit voitetaan omalla tekemisellä, ja jos osaisit peliä pelata et olisi täällä vinkumassa omista jotka ei osaa mitään. Olet varmasti saman tasoinen kuin he.
 
On siellä se report-nappikin. Ei auta kuin spämmiä sitä ja toivoa että Blizzard alkaa joskus tekemään jotain niiden reporttien perusteella.

On juu ja olen siitä samaa mieltä, että sen vaikutukset olis kiva joskus nähdä. Melkeen sanon silti, että oman pelin lyhyt analysointi ja virheiden etsintä jokasen matsin jälkeen (trolleista/smurffeista huolimatta) on nopeempi tapa nousta tikapuita kuin se, että yhteisö onnistuu bannaamaan kaikki trollit. ;)
 
On juu ja olen siitä samaa mieltä, että sen vaikutukset olis kiva joskus nähdä. Melkeen sanon silti, että oman pelin lyhyt analysointi ja virheiden etsintä jokasen matsin jälkeen (trolleista/smurffeista huolimatta) on nopeempi tapa nousta tikapuita kuin se, että yhteisö onnistuu bannaamaan kaikki trollit. ;)
Tuo oman pelin analysointi ainakin auttoi itsellä parantaan peliä huomattavasti, ei muuta kuin peli nauhalle ja analysoimaan. :tup: Ja kyllä sitä hiilutkin pystyy kantamaan peliä kun pitää porukan hyvin hengissä.
 
Ite nousin Anaa ensisijaisesti pelaamalla Masteriin (s3). Yks työtön tuttava on taasen vienyt homman vähän pidemmälle; pelkkää Anaa pelaamalla noussu top500.
Seuraan ite monesti QP/Brawleis pelaajien rankkeja mitä heil on compis. Vaihtelee platinasta top500:aan (ei yhdessä pelissä, vaan pelien yleinen taso) ja ero järistyttävä jo pelkästään master-top500 välillä. Masterista ylöspäin ei voi enään luottaa siihen, että vihollinen tekee virheen, McRee mainit ja widowit esim. ei ammu paljoaa huti.

Mitä MM tulee QP/Brawlien osalta, joskus häirittee että ei voi ite mitenkään vaikuttaa siihen pelien "vaikeuasteeseen". Viimeks ku pelasin QP (viimeaikoina oon pelannu enimmäksee Mystery heroes) nii matsis oli enemmän GM/top500 ku minunkaltasia matalatasosempia pelaajia. Se oli sit ihan stomppipeli, koska en ottanu vahvimpia pickkejäni.
Ois iha kiva jos ois joku systeemi jos vois kertoa MM:lle että haluan nyt pelata jotain mil oon paska ja sit pääsisin johonki perus platinatason peliin :D
 
Ehkäpä sun pitäis ymmärtää miten tuolla tasolla pelataan. Ei siellä kumpikaan tiimi ole mitään ruudinkeksijöitä täynnä. Pelasin kaverin accon goldista masteriin eikä siellä kyllä hirveästi mitään tiimipeliä voinut odottaa. Ne pelit voitetaan omalla tekemisellä, ja jos osaisit peliä pelata et olisi täällä vinkumassa omista jotka ei osaa mitään. Olet varmasti saman tasoinen kuin he.
Vinkumassa? Tämä ulisijoiden määrä täällä kyllä on mahtavaa. Tyypit jotka tuurilla ja/tai premadella ovat saaneet jonkun high silver rankin puolustamaan fanilasit päässä Blizzardin systeemiä, jossa tiimipeliin on tungettu 1v1-pelin ranking-perustein toimiva eivätkä ota mitään kritiikkiä vastaan asiasta vaan ohjaavat peliä vain koko ajan myrkyllisempään suuntaan scoreboardin puutteella ja sillä että reporteilla ei ole mitään merkitystä.

Pointti oli ja on yhä se ettei kanssapelaajien taso noussut yhtään vaikka tuossa matkalla. SR jaetaan niin tuuriperustaisesti ettei se ainakaan tuolla pohjarankeissa (platina ja alle) pysty tuomaan mitään eroja pelaajissa esille ja sitten tuo sillisalaatti vain entisestään ruokkii noidankehää ja johtaa siihen että yli puolet peleistä on aina täysin yksipuolisia ylikävelyjä.
 
Taistelin oman rankin 2400->3100+ soolona.
Muutama huomio jäi.
Jos on Rus tai Uk pelaajia tiimissä niin häviö on 99% varma. Ruskit trollailee Genjillä ja haukkuu tiimin, kun itellä on niin paljon kultaa.
Uk pelaajilla kärähtää hermot jo, kun pickejä tehdään alussa, kun ei pelatakkaan just niiden ehdoilla.
Esim Uk-Pharah heitti trolliksi, kun ei tullut mercyä kylkeen.
Muutenkin aivan paskoja tiimipelaajia molemmat.
Sitten ne jotka ei ota healereita, vaikka muuten tiimi jo pickattu hyvin.
No nyt pelaamaan Quakea betaan.
 
@MrKeikari Tuosta noidankehästä pääsee pois kun pitää vähän taukoa pelistä. Ei sitä kannata pelata jos siitä ei pysty nauttimaan.
Sitten jää reportit tekemättä ja muukin feedback antamatta. Kuitenkin pienellä vaivannäöllä tuosta saisi ihan hyvän, niin miksipä ei :)

Taistelin oman rankin 2400->3100+ soolona.
Muutama huomio jäi.
Jos on Rus tai Uk pelaajia tiimissä niin häviö on 99% varma. Ruskit trollailee Genjillä ja haukkuu tiimin, kun itellä on niin paljon kultaa.
Uk pelaajilla kärähtää hermot jo, kun pickejä tehdään alussa, kun ei pelatakkaan just niiden ehdoilla.
Esim Uk-Pharah heitti trolliksi, kun ei tullut mercyä kylkeen.
Muutenkin aivan paskoja tiimipelaajia molemmat.
Sitten ne jotka ei ota healereita, vaikka muuten tiimi jo pickattu hyvin.
No nyt pelaamaan Quakea betaan.
Suomipelaajat voi kyllä tässäkin heittää samaan kategoriaan velivenäläisten kanssa.
 
...Jos on Rus tai Uk pelaajia tiimissä niin häviö on 99% varma. Ruskit trollailee Genjillä ja haukkuu tiimin, kun itellä on niin paljon kultaa.
Uk pelaajilla kärähtää hermot jo, kun pickejä tehdään alussa, kun ei pelatakkaan just niiden ehdoilla...
Venäläisissä ärsyttää ainoastaan se, että ne alkavat puhumaan sitä omaa kieltään jos niitä on useampi tiimissä ja sitten saakin mutettaa. UK pelaajista ei sen kummemmin ole pahaa sanottavaa, käyttävät ainakin voicea enemmän. Kyllä noita trollaajia ja hermonsa menettäviä löytyy ihan joka maasta.

Se on tietty ärsyttävää jos heti pelin alussa heitetään kaikki mahdollisuudet menemään, koska ei pelata tämän yhden henkilön mieleisellä kokoonpanolla. Pari viikkoa takaperin sattui juuri samanlainen itsellekkin ja voitettiin jopa ensimmäinen erä koth mapista ilman hänen apuaan, eikä siltikään suostunut yrittämään vaan otti torbin ja pysytteli mahdollisimman kaukana pointista.
 
SR jaetaan niin tuuriperustaisesti ettei se ainakaan tuolla pohjarankeissa (platina ja alle) pysty tuomaan mitään eroja pelaajissa esille ja sitten tuo sillisalaatti vain entisestään ruokkii noidankehää ja johtaa siihen että yli puolet peleistä on aina täysin yksipuolisia ylikävelyjä.

Suoriudut hyvin niin sieltä sitä SR ropisee ja voitat pelejä. Jotenkin huvittavaa että käytännössä joka ikinen joka jumittaa jossain rupurankeilla kuvittelee sen johtuvan huonosta tuurista, järjestelmästä tai tiimikavereista. Ikään kuin ne ei olisi ihan samanlaisia kaikilla muillakin. :)
 
Se on tietty ärsyttävää jos heti pelin alussa heitetään kaikki mahdollisuudet menemään, koska ei pelata tämän yhden henkilön mieleisellä kokoonpanolla. Pari viikkoa takaperin sattui juuri samanlainen itsellekkin ja voitettiin jopa ensimmäinen erä koth mapista ilman hänen apuaan, eikä siltikään suostunut yrittämään vaan otti torbin ja pysytteli mahdollisimman kaukana pointista.

Itse huomannut että tuossa tilanteessa on paras vain yrittää pelata sen yhden henkilön mieleisellä kokoonpanolla. Sillä hetkellä kun asiasta alkaa tappelemaan se peli on jo hävitty. Parempi yrittää vaan pelata niillä korteilla mitkä on jaettu.
 
Suoriudut hyvin niin sieltä sitä SR ropisee ja voitat pelejä. Jotenkin huvittavaa että käytännössä joka ikinen joka jumittaa jossain rupurankeilla kuvittelee sen johtuvan huonosta tuurista, järjestelmästä tai tiimikavereista. Ikään kuin ne ei olisi ihan samanlaisia kaikilla muillakin. :)
Olisikohan tuo sitten vain syy lopulta korjata asia ja muuttaa SR taitoon perustuvaksi sen sijaan että se kertoo vain siitä kuinka usein olet ollut voittavassa joukkueessa? Tuo on ainoa tapa korjata matchmaking ja olisi sinällään hyvä että Blizzard heräilisi talvi-/laiskottelulomalta tämänkin pelin pariin.
 
Olisikohan tuo sitten vain syy lopulta korjata asia ja muuttaa SR taitoon perustuvaksi sen sijaan että se kertoo vain siitä kuinka usein olet ollut voittavassa joukkueessa? Tuo on ainoa tapa korjata matchmaking ja olisi sinällään hyvä että Blizzard heräilisi talvi-/laiskottelulomalta tämänkin pelin pariin.
Muutetaan se rank millaiseksi vaan, niin tuskin sinä sieltä ylemmäs nouset kuitenkaan :smoke:
 
Jos ketjussa on asiattomia viestejä niin sitä varten on raportointipainike. Jos jonkun yksittäisen keskustelijan viestit häiritsevät muuten, niin siihen auttaa "Jätä käyttäjä huomioimatta (ignore)" toiminto, jonka saa valittua klikkaamalla käyttäjän nimeä.

Jatkokeskustelut aiheesta vaikka sääntöketjussa. Pyhitetään tämä ketju Overwatchille.
 
Nämä k.o. henkilön kommentit SR/MM:sta voisi myös jättää pois tästä keskustelusta. Ketään ei kiinnosta samasta asiasta tuleva jatkuva valitus.
Jos valitus tuntuu jatkuvalta niin kannattaa yrittää ottaa keskusteluun osaa ja tuoda mahdollisia epäkohtia esille ja täten tuota sitä omaa kantaa esille. Ei pelkkä mutuilu kiinnosta varmaankaan ketään.
 
Jos valitus tuntuu jatkuvalta niin kannattaa yrittää ottaa keskusteluun osaa ja tuoda mahdollisia epäkohtia esille ja täten tuota sitä omaa kantaa esille. Ei pelkkä mutuilu kiinnosta varmaankaan ketään.
Hyvin sanottu. Ketään ei kiinnosta tällainen mutuilu:
"Blizzard on tuon suunnitellut niin että DPS:llä saa helpoiten isot SR-nousut ja häviöistä SR laskee vähemmän."
Ja epäkohdat on tuotu esille ihan faktojen kanssa:
https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20754415323#post-1
Ja monta kertaa, mutta eipä näytä olevan vaikutusta.
 
Hyvin sanottu. Ketään ei kiinnosta tällainen mutuilu:
"Blizzard on tuon suunnitellut niin että DPS:llä saa helpoiten isot SR-nousut ja häviöistä SR laskee vähemmän."
Ja epäkohdat on tuotu esille ihan faktojen kanssa:
https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20754415323#post-1
Ja monta kertaa, mutta eipä näytä olevan vaikutusta.
Vastisin tuohon viestiisi aiemmin jo kun samaa asiaa yritit spammata, mutta eipä sillä tuntunut olevan vaikutusta kun nyt piti taas vanhaan asiaan yrittää tarjota samaa vastausta, vaikka olen jo ko. viestiin kerran vastannut. Tai oikeastaan samaa asiaa käsiteltiin sen jälkeen jo useissa viesteissä.
 
Vastisin tuohon viestiisi aiemmin jo kun samaa asiaa yritit spammata, mutta eipä sillä tuntunut olevan vaikutusta kun nyt piti taas vanhaan asiaan yrittää tarjota samaa vastausta, vaikka olen jo ko. viestiin kerran vastannut. Tai oikeastaan samaa asiaa käsiteltiin sen jälkeen jo useissa viesteissä.
Miten se on spammia, jos laitan kerran linkin, mikä todistaa mutuilusi vääräksi? Ja vastauksesi oli "aika katkeralta setiltä kuulostaa :D". Ja kun ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olet samaa mutuillut. En tiedä millaiset todisteet oikein tarvitset, että uskoisit että sillä herolla ei ole mitään merkitystä siihen SR:n laskuun ja nousuun.
 
Miten se on spammia, jos laitan kerran linkin, mikä todistaa mutuilusi vääräksi? Ja vastauksesi oli "aika katkeralta setiltä kuulostaa :D". Ja kun ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun olet samaa mutuillut. En tiedä millaiset todisteet oikein tarvitset, että uskoisit että sillä herolla ei ole mitään merkitystä siihen SR:n laskuun ja nousuun.
Oikeestiko luet vaan ekan lauseen kaikkien muiden viesteistä?
Aika katkeralta setiltä kuulostaa :D Ei Blizzardin kannanotot ja asioiden peittely faktoja miksikään muuta eli sinänsä tuo quotesi on ihan turha. Lähinnä se osoittaa että Blizzard ei osaa järjestelmää korjata joko siitä syystä ettei itsekään tiedä miten SR toimii tai etteivät ainakaan tuota SR-rewardia jokaiselle tasapuoliseksi.
 
Oikeestiko luet vaan ekan lauseen kaikkien muiden viesteistä?
Ja millä tavalla sun kommenttis todistaa, että Blizzardi ei osais omaa SR-järjestelmäänsä kehittää tai ei mukamas ymmärtäis sitä? Miten ihmeessä miljardeja tahkoava ja alan parhaita koodareita työllistävä firma ei ymmärtäis järjestelmää jonka on itse kehittänyt? Sun kommenttis täällä sitä pahinta mutuilua on.

SR-järjestelmästä on löytynyt virheitä ja bugeja, mutta se ei todista sitä etteikö Blizzardi sitä osais kehittää tai muuten ymmärtäis. Se on jatkuva kehityksen kohde.
 
Ja millä tavalla sun kommenttis todistaa, että Blizzardi ei osais omaa SR-järjestelmäänsä kehittää tai ei mukamas ymmärtäis sitä? Miten ihmeessä miljardeja tahkoava ja alan parhaita koodareita työllistävä firma ei ymmärtäis järjestelmää jonka on itse kehittänyt? Sun kommenttis täällä sitä pahinta mutuilua on.

SR-järjestelmästä on löytynyt virheitä ja bugeja, mutta se ei todista sitä etteikö Blizzardi sitä osais kehittää tai muuten ymmärtäis. Se on jatkuva kehityksen kohde.
Itsekin sanoivat että joutuvat tutkimaan yhä ekan fixin jälkeen, että jaetaanko SR oikein perustein kaikille luokille eli ei siellä selkeästikään tiedetä mitä mistäkin napista tapahtuu ja sitten tuota kyhäelmää ei edes monitoroida mitenkään. Ja kuitenkin main healerit loggailevat yhä paljon pienempiä SR gaineja kuin losseja ja samalla DPS:ien isommat SR gainit ja pienemmät SR lossit ovat säilyneet ihan entisellään. Ei se 1v1-peleistä repäisty ranking vain toimi tiimipeleissä kun jokaisen pitäisi tehdä se oma osansa.
 
Viimeksi muokattu:
Itsekin sanoivat että joutuvat tutkimaan yhä ekan fixin että jaetaanko SR oikein perustein kaikille luokille. Ja kuitenkin main healerit loggailevat yhä paljon pienempiä SR gaineja kuin losseja ja samalla DPS:ien isommat SR gainit ja pienemmät SR lossit ovat säilyneet ihan entisellään. Ei se 1v1-peleistä repäisty ranking vain toimi tiimipeleissä kun jokaisen pitäisi tehdä se oma osansa.
https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20754415323#post-1
SR-gain on aikasemmin ollut virheellinen ja supportit saaneet "pisteitä" asioista joista heidän ei olisi pitänyt. Totta se toki on, että nyt supportit saavat heikommin SR:aa, mutta se ei suinkaan tarkoita sitä, että se olisi väärin. Pääelementtinä kuitenkin on se, että pelaajien suoritusta verrataan toisiin heidän tasolla pelaaviin. Jos healeri menettää enemmän kuin saa, se tarkoittaa vain sitä että toinen samaa luokkaa pelaava samalla tasolla oleva pelaa paremmin. Eli aina kun joku saa enemmän rankkia niin toinen menettää enemmän ja korkeemmille tasoille mennessä karsinta on kovempaa (perusteena se, että korkealla rankeilla on vähemmän pelaajia kuin matalilla). DPS:ään pätee sama asia. Jos Solttu saa paljon rankkia ja menettää vähän, hän pelaa sillon tasoaan matalemmissa peleissä ja siksi SR-järjestelmä yrittää korjata tilannetta nostamalla hänen rankkiaan enemmän. Samaan aikaan joku toinen solttu menettää enemmän kuin saa, koska ei yllä niin hyvään suoritukseen kuin aikaisemmin mainittu solttu. Lähteenä tälle on ylläoleva linkki jota tosiaan on nyt jo vähän spammatty tänne.

En tiedä mihin perustat väitteesi sille, että ranking olisi vedetty jostain 1v1-pelistä. Vaikka se pitäisikin paikkansa, ei sillä enään olisi suurta merkitystä, koska Blizzard on kehittänyt sr-järjestelmää "tuotannossa" jo vuoden verran. Tuon vuoden aikana he ovat voineet kerätä mittavat määrät tilastollista dataa ja palautetta pelaajilta ja niiden pohjalta kehittää järjestelmää Overwatchille sopivaksi. Kannattaa muistaa, että Ovewatchilla on jo 30 miljoonaa pelaajaa joten heillä on ihan riittävästi hyviä syitä jatkaa MM/SR-järjestelmän kehitystä, koska jokainen pelaaja on potentiaalinen asiakas lisäosien/lootboxien/ties minkä ostajaksi. Huonot kokemukset ja jatkuvat ongelmat kun karkottavat pelaajat pois ja ei Blizzardi sitä halua. He eivät kuitenkaan voi miellyttää kaikkia, SR:n saanti ja menetys on armoton ja rankaisee helposti virheistä.
 
En tiedä mihin perustat väitteesi sille, että ranking olisi vedetty jostain 1v1-pelistä. Vaikka se pitäisikin paikkansa, ei sillä enään olisi suurta merkitystä, koska Blizzard on kehittänyt sr-järjestelmää "tuotannossa" jo vuoden verran. Tuon vuoden aikana he ovat voineet kerätä mittavat määrät tilastollista dataa ja palautetta pelaajilta ja niiden pohjalta kehittää järjestelmää Overwatchille sopivaksi. Kannattaa muistaa, että Ovewatchilla on jo 30 miljoonaa pelaajaa joten heillä on ihan riittävästi hyviä syitä jatkaa MM/SR-järjestelmän kehitystä, koska jokainen pelaaja on potentiaalinen asiakas lisäosien/lootboxien/ties minkä ostajaksi. Huonot kokemukset ja jatkuvat ongelmat kun karkottavat pelaajat pois ja ei Blizzardi sitä halua. He eivät kuitenkaan voi miellyttää kaikkia, SR:n saanti ja menetys on armoton ja rankaisee helposti virheistä.
Ongelma on päinvastoin se ettei niistä virheistä rankaista ja sen takia tasoerot eivät eri rankeissa tule esille. Kuitenkin jokainen voitosta tuleva kiintiöpiste SR:ään on pelkästä tuurista kiinni ja sitä pahemmin mitä enemmän MM hukassa sen takia ettei eri rankeilla ole sitä tasoeroa pelaajissa, kun kämpperit ja muut trollit eivät putoa rankissa tarpeeksi nopeasti. Tuo noidankehä vain ruokkii itseään ja jo nykyisellään yli puolet peleistä on noita täysiä ylikävelyitä, joista kumpikaan tiimi varmasti ei saa mitään irti. Niin kauan kuin SR-pisteitä jaetaan vain sen perusteella kumpi matsin sattuu voittamaan, voisin sanoa ettei mitään kehitystyötä SR:n suhteen ole tehty, parsitaan vain rikkinäistä järjestelmää purkkafixeillä. Esim. SR decay pitäisi saada paljon ankarammaksi ja ihan kaikille rankeille, jos tyyppi ei pelaa niin miksi sen SR:n pitäisi korkea? Samoin perseilystä tulleet reportit saisivat tuomion tullessa tiputtaa rankkia 500-1500, kun nykyisellään SR ei tipu ollenkaan tarpeeksi nopeasti.
 
Ongelma on päinvastoin se ettei niistä virheistä rankaista ja sen takia tasoerot eivät eri rankeissa tule esille. Kuitenkin jokainen voitosta tuleva kiintiöpiste SR:ään on pelkästä tuurista kiinni ja sitä pahemmin mitä enemmän MM hukassa sen takia ettei eri rankeilla ole sitä tasoeroa pelaajissa, kun kämpperit ja muut trollit eivät putoa rankissa tarpeeksi nopeasti. Tuo noidankehä vain ruokkii itseään ja jo nykyisellään yli puolet peleistä on noita täysiä ylikävelyitä, joista kumpikaan tiimi varmasti ei saa mitään irti. Niin kauan kuin SR-pisteitä jaetaan vain sen perusteella kumpi matsin sattuu voittamaan, voisin sanoa ettei mitään kehitystyötä SR:n suhteen ole tehty, parsitaan vain rikkinäistä järjestelmää purkkafixeillä. Esim. SR decay pitäisi saada paljon ankarammaksi ja ihan kaikille rankeille, jos tyyppi ei pelaa niin miksi sen SR:n pitäisi korkea? Samoin perseilystä tulleet reportit saisivat tuomion tullessa tiputtaa rankkia 500-1500, kun nykyisellään SR ei tipu ollenkaan tarpeeksi nopeasti.
Miksi epäaktiivisen SR pitäis laskea rajummin? Sehän just luo enemmän sitä epätasapainoa matseihin. Aattele jos GM-tasosen pelaajan rankki putoaa 3000:aan koska ei pelaa toviin. Sit ku se alkaa taas pelaa, se kantaa oman tiimin voittoon toistakymmentä kertaa ennen kun on taas omalla tasollaan. Ei se pelaamattomuus pelaajan taitoja poista. Monesti itekki oon ollu pelaamatta pitkää ja sit ku oon taas alkanu pelaamaan niin muutama lämppäripeli on riittäny siihen et on taas saanu tuntuman peliin. TF2:aa kun on yli 2000 tuntia takana niin ei se taito vaan häviä hetkessä.

Tohon tuuriteoriaan en usko, mutta trollit, toxicit, ym. on toki aina ongelma pelissä kuin pelissä. OW on niin "herkkä" sen tiimitasapainon suhteen, jos yks tiimikaveri heittää hanskat tiskiin niin se on sitten ylijuoksu viholliselle. Tasoerot tulee kyllä esille rankeissa. Oon kattonu silver ja muiden matalatasosten pelaamista ja niissä pistää kyl paljo enemmän virheitä silmään ku master-akselilla. Platinatasolla ku olin niin iso ongelma oli chokeissa roikkuminen ikuisuuksiin asti. Master tasolla tota ei oo tullu läheskään niin paljoaa vastaan.
Mitä tulee rölleihin, report-järjestelmä perustuu pitkälti automaatioon eli kun riittävän moni on saman jampan reportoinu niin siitä sitten tulee jotain penaltia. Mm. Redditistä on tullut luettua itkua siitä miten Symmetra-main sai temp-bannit compista. Moni pelaaja ei vaan varmaan röllää riittävän paljon että reporttei keräätyis riittävästi tai sitten pelaajat yleisesti ei reporttaa riittävästi että penalteja jaettais. Blizzard ei ole pahemmin jakanut dataa EU/US banneista (aasia/korea-akselilta sen sijaan on annettu hall of shame tyyppisiä blueposteja).

Lisäys: Se että pelaaja on trolli ei tarkota automaattisesti että hän olisi myös huono pelaamaan. Trolli saattaa olla muuten tosi hyvä ampumaan mäkkärillä, mutta häviää kuitenkin paljon pelejä, koska hermostuu helposti ja rupeaa trollaamaan. K.o. pelaajan omat toimet estävät häntä esim. nousemasta timantista masteriin, mutta hänen kyky ampua hyvin estää häntä laskemasta platinaan.
 
Viimeksi muokattu:
Miksi epäaktiivisen SR pitäis laskea rajummin? Sehän just luo enemmän sitä epätasapainoa matseihin. Aattele jos GM-tasosen pelaajan rankki putoaa 3000:aan koska ei pelaa toviin. Sit ku se alkaa taas pelaa, se kantaa oman tiimin voittoon toistakymmentä kertaa ennen kun on taas omalla tasollaan. Ei se pelaamattomuus pelaajan taitoja poista. Monesti itekki oon ollu pelaamatta pitkää ja sit ku oon taas alkanu pelaamaan niin muutama lämppäripeli on riittäny siihen et on taas saanu tuntuman peliin. TF2:aa kun on yli 2000 tuntia takana niin ei se taito vaan häviä hetkessä.

Tohon tuuriteoriaan en usko, mutta trollit, toxicit, ym. on toki aina ongelma pelissä kuin pelissä. OW on niin "herkkä" sen tiimitasapainon suhteen, jos yks tiimikaveri heittää hanskat tiskiin niin se on sitten ylijuoksu viholliselle. Tasoerot tulee kyllä esille rankeissa. Oon kattonu silver ja muiden matalatasosten pelaamista ja niissä pistää kyl paljo enemmän virheitä silmään ku master-akselilla. Platinatasolla ku olin niin iso ongelma oli chokeissa roikkuminen ikuisuuksiin asti. Master tasolla tota ei oo tullu läheskään niin paljoaa vastaan.
Mitä tulee rölleihin, report-järjestelmä perustuu pitkälti automaatioon eli kun riittävän moni on saman jampan reportoinu niin siitä sitten tulee jotain penaltia. Mm. Redditistä on tullut luettua itkua siitä miten Symmetra-main sai temp-bannit compista. Moni pelaaja ei vaan varmaan röllää riittävän paljon että reporttei keräätyis riittävästi tai sitten pelaajat yleisesti ei reporttaa riittävästi että penalteja jaettais. Blizzard ei ole pahemmin jakanut dataa EU/US banneista (aasia/korea-akselilta sen sijaan on annettu hall of shame tyyppisiä blueposteja).

Lisäys: Se että pelaaja on trolli ei tarkota automaattisesti että hän olisi myös huono pelaamaan. Trolli saattaa olla muuten tosi hyvä ampumaan mäkkärillä, mutta häviää kuitenkin paljon pelejä, koska hermostuu helposti ja rupeaa trollaamaan. K.o. pelaajan omat toimet estävät häntä esim. nousemasta timantista masteriin, mutta hänen kyky ampua hyvin estää häntä laskemasta platinaan.
Miksi ei laskisi? MMR pysyy nykyiselläänkin samana, joten sen menetetyn SR:n saa nopeasti takaisin jos vain pelaa. Ainoa (ja sekin väliaikainen) isku tulee siis virtuaalikikkeliin, jos osaa pelata.

Ihan omakohtainen kokemus on ettei peliseuran taso ole muuttunut pronssin ja platinan välillä mitenkään. Samaan passiivisuuteen ja yrittämishaluttomuuteen kaatuu suurin osa peleistä. Hitscanit ovat yhä sitä luokkaa että jos Pharah lentää paikalle, niin juoksevat mieluummin itse pois kun edes yrittävät ampua moista velhoa ampua yms yms. Ja ainakin suomipelaajien striimien perusteella sinne timanttiin asti tehdään ihan samoja mokia vaikka premadellakin pelataan. Välillä tullut pelattua placementeja sellaisten kanssa, joilla ei ole aiempaa FPS-kokemusta ja enemmän sellaisista pelaajista on hyötyä tiimille, kun uskaltavat ainakin pelata objectivea sen loputtoman seisoskelun sijaan ja tämä näkyy heti voittoprosentissa kun kahta pelaajaa seurataan helpommin kuin yhtä.

Oma osaaminen ja siivellä eläminen ovat kaksi eri asiaa. Tuo jälkimmäinen tässä on se ongelma, kun SR:ää jaetaan sen perusteella kumpi tiimi voittaa. Tällöin ne passiivipaskatkin saavat välillä voittoja itselleen muun tiimin ansiosta ja SR ei tipu läheskään riittävän nopeasti varsinkaan vähän pelaavilla.
 
Ja kuitenkin main healerit loggailevat yhä paljon pienempiä SR gaineja kuin losseja ja samalla DPS:ien isommat SR gainit ja pienemmät SR lossit ovat säilyneet ihan entisellään.

Laita nyt jotakin lähdettä näille mutuille. Muuten nämä on ihan yhtä tyhjän kanssa, kuten muutkin viestisi.
 
Jäitä hattuun @MrKeikari , lähteiden pyytäminen ei ole ad hominemia.

Kukaan ei tietysti pakota lähteitä listaamaan, mutta jos oma näkemys ei meinaa mennä perille niin rautalangasta vääntäminen lähteiden kera voi auttaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 712
Viestejä
4 493 119
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom