Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Pitää upata tuo highlight-pätkä jossain välissä, kolme kaveria yhellä chargella alas (yhestä en 100% varma tippuko vai kuoliko muuten vaan, 2 lensi komeesti (tai kolme jos mut lasketaan))
Mullakin oli vastaava tallennettuna, noita tulee silloin tällöin vaikkei tarkotus ole chargettaa omaan kuolemaan.

Ärsyttää vähän tuo nykyinen stay as a team ominaisuus, koska aina välissä soloquessa joutuu samaan tiimiin 3-5 hengen porukan kanssa joka on tuota ominaisuutta käyttänyt, mutta vastassa on oikea 3-5 hengen premade porukka. Erona noissa on se että premade tiimi koordinoi, juttelee voicessa ja toinen ei tee välttämättä kumpaakaan, niin se ei ole kovin tasainen matsi.
 
Tuli tässä mieleen että miten mahtaa konsoleilla pärjätä bastionit takaa tulevien kanssa? Hiirellä nyt saa hetkessä käännettyä turretin mutta tikuillahan nyt väistämättä menee x-aika siinä.
 
Smurffiacco on nyt hiilattu sinne lvl25 asti eli seuraavaksi pääsee pelaamaan placementtia ja siirtymään muutenkin compin puolelle. Toisen accon tein ihan vain sen vuoksi että pääsen kavereiden kanssa pelaamaan taas comppia, sen verran low-skillejä ovat vielä.

Aika nopeasti muuten hidden MMR astu mukaan uudella accolla, pääsin lvl5 asti niin matchmaking rupesi heittämään minua high diamond-master peleihin ihan surutta, oli aika hassua kun kaikki muut oli yhtäkkiä lvl300+ ja yks lvl5 siellä joukossa :D

Jonotusajat peleihin vaan kasvoivat samalla ihan törkeiksi, ka. 5min odotin joka peliä. Helpotti kun ruvettiin pelaamaan kavereiden kanssa niitä qp-pelejä.
 
Aika nopeasti muuten hidden MMR astu mukaan uudella accolla, pääsin lvl5 asti niin matchmaking rupesi heittämään minua high diamond-master peleihin ihan surutta, oli aika hassua kun kaikki muut oli yhtäkkiä lvl300+ ja yks lvl5 siellä joukossa :D

Jonotusajat peleihin vaan kasvoivat samalla ihan törkeiksi, ka. 5min odotin joka peliä. Helpotti kun ruvettiin pelaamaan kavereiden kanssa niitä qp-pelejä.

Monesti tullut kyllä ilmiselviä smurffeja vastaan kun on pelannut QP / Mystery Heroes. Alle 25 levusia jamppoja pelaamassa kuin vanha tekijät konsanaan. Yks kerta yks raivos brawlissa kun väki ei pelannut tosissaan :D kysyin sit et miks se smurffaa, miksei vaa mee pelaa comppiaa mainillaan kun niin vakavaa peliä haluaa. Vastas että ei halua menettää top500 sijotustaan... huoh.

Jonotusajat on kyllä täällä "korkeammalla"? tasolla toisinaan hanurista. Erityisesti jos pelaa eritasosen kaverin tai useamman kanssa niin saa odottaa aina vähintää kolme minsaa. Lopulta kuitenkin löytyy se peli jossa suurinosa timanttei ja mastereita -- yks kerta silver-tasosen kaverin kanssa oli vastassa pari top500 jamppaa vihutiimissä :D. Luulis nyt että pelaajia olis enemmän täällä timanttiakselilla pelaamassa, jos masteroverwatchia kattoo niin 27% pelaajista on timantteja tai parempia
 
...Aika nopeasti muuten hidden MMR astu mukaan uudella accolla, pääsin lvl5 asti niin matchmaking rupesi heittämään minua high diamond-master peleihin ihan surutta, oli aika hassua kun kaikki muut oli yhtäkkiä lvl300+ ja yks lvl5 siellä joukossa :D
Tuo MMR saattaa sit heittää sut aika korkeelle placement matsien jälkeenkin että kannattaa vähän perseillä peleissä jos haluaa pienemmän rankin. :D

IDDQD:han oli kanssa smurffiaccolla alkanu sr600:sta pelaamaan, mahtaa olla mukavaa saada sen tason pelaaja vastustajan tiimiin. :tup:
 
Tuo MMR saattaa sit heittää sut aika korkeelle placement matsien jälkeenkin että kannattaa vähän perseillä peleissä jos haluaa pienemmän rankin. :D

No sepä tässä nyt vähän pelottaaki jo valmiiksi, että tuleeko tehtyä ihan turhaan tämä acco jos samantien joutuu korkeammalle rankille. Luonto ei anna oikein periksi ruveta perseilemään, aina yrittää parhaansa mukaan voittaa :)

IDDQD:han oli kanssa smurffiaccolla alkanu sr600:sta pelaamaan, mahtaa olla mukavaa saada sen tason pelaaja vastustajan tiimiin. :tup:

Tuosta oli nyt Youtubessa yksi pätkä



Ilmeisesti jannu on tahallaan pelannu huonosti placementit (ja kai muutkin pelit) että on saanut mahdollisimman alhaisen rankin ja nyt sieltä sitten kiipeilee. Tuossa ei vain minusta ole mitään hauskaa. Tuossakin videossa jätkä vetää ihan sydämensä kyllyydestä turpiin huonoja pelaajia/aloittelijoita ja nauraa räkäisesti perään. Joku voi pitää tuota viihdyttävänä mutta minusta tuon pelkästään säälittävää pelleilyä.

Mulla ainakin ihan hävetti välissä kun pelasi ne alku-levelit tällä smurffilla ihan täysien noobien kanssa, onneksi sitä ei kestäny kauaa...
 
Pelaat kunnolla kunnes saat tietyn placementin, sitten koitat kovasti voittaa paskimmalla herolla sinun kannalta niin kauan kunnes olet "sopivassa rankissa" :D
Esim. jos olet DPS niin ei muuta kuin Mercyllä solo comppiin jne...
 
Tuli tässä mieleen että miten mahtaa konsoleilla pärjätä bastionit takaa tulevien kanssa? Hiirellä nyt saa hetkessä käännettyä turretin mutta tikuillahan nyt väistämättä menee x-aika siinä.
Ite pelailen konsolilla, vituikshan siinä yleensä menee. Riippuu tietty hahmostakin, joku Mccree stunnaa ni eipä siinä muuta ehdi tehdä. :D

Comp on muuten harvinaisen raivostuttavaa. Platinasta hopean rajamaille vaikka juuri nousin sieltä.
 
Noniin tuli pelattua placementit tuloksella 8 voittoa, 1 tasapeli ja 1 häviö. Alkupään 4 ensimmäistä peliä olivat aivan täydellisiä ylijuoksuja, siellä tuntui olevan oikeasti vain noboja. Puolessa välissä oltiin 6-stack ja vastaan tuli myös sitten 6-stackeja. Enimmäkseen platinumeja ja jokunen diamond. Samaa tiimiä vastaan pelattiin kolmesti, ensimmäisen kerran hävittiin ja kaksi muuta peliä sitten annettiin takaisin ja oikein isän kädestä.

Rankiksi suoraan diamondille 3032. Onneksi ei tuon ylemmäs, pystyy vielä pelaamaan ja kantamaan nämä platinumitkin sinne diamondille toivottavasti :D
Viimeinen placementti Hollywoodissa ja saatiimpa vedettyä yhteistuumin hieno sextuple kill, josta piti ottaa ihan video talteen - sen verran ovat harvinaisia:

 
Kiinalainen uusi vuosi alkaa 24. päivä.
Katso käyttäjän @PlayOverwatch twiitti:
 
3kk tauon jälkeen palailin OW maille ja onhan tämä ihan käsittämätöntä kuraa. Season 2 goldeja nykyinen S3 täynnä, wut? Taso aivan käsittämätöntä. Noh, jospa tässä fillaamalla nousisi.
 
3kk tauon jälkeen palailin OW maille ja onhan tämä ihan käsittämätöntä kuraa. Season 2 goldeja nykyinen S3 täynnä, wut? Taso aivan käsittämätöntä. Noh, jospa tässä fillaamalla nousisi.
En tajuu.
 
Että mikä tämä S2 -> S3 rank balance on kun kaikki "paskat" on yhtäkkiä tasoa korkeammalla? Sama kuin CS:GO aikoinaan kaikki LEM nousi Globaliin.

S2:lla OW:ssä 75% pelaajista oli platinassa, nyt se on about 50%. Ne "ylimääräset" työnnettiin kohti pohjaa tai huippua, riippuen siitä millä puolen käyräpiikkiä olit. Siinä missä diamondissa oli viime seasonilla joku 20% tai 25% pelaajista, nyt siellä on himpun yli 30%, masterissa sama vielä vähän korostetummin. top500 ainoa mihin tämä "käyrän" säätö ei vaikuttanu.
 
Että mikä tämä S2 -> S3 rank balance on kun kaikki "paskat" on yhtäkkiä tasoa korkeammalla? Sama kuin CS:GO aikoinaan kaikki LEM nousi Globaliin.
Ei se kyl noin mennyt vaan niin että jos olit keskiarvon yläpuolella s2 niin s3 placementtejen jälkeen rankkisi nousi jos taas alapuolella niin laski. Näin siis kärjistettynä.
 
S2:lla OW:ssä 75% pelaajista oli platinassa, nyt se on about 50%. Ne "ylimääräset" työnnettiin kohti pohjaa tai huippua, riippuen siitä millä puolen käyräpiikkiä olit. Siinä missä diamondissa oli viime seasonilla joku 20% tai 25% pelaajista, nyt siellä on himpun yli 30%, masterissa sama vielä vähän korostetummin. top500 ainoa mihin tämä "käyrän" säätö ei vaikuttanu.

Jotain tällaista uumoilinkin. Kiitos selvennyksestä
 
Postaan vielä kuvalinkit kun sain kaiveltua, elikkäs:

Rankki-jako (eli se käyrä mikä määrää kuinka monta % pelaajista mahtuu millekkin rankille):

Season 1:

t9kGq1c.jpg


Season 2:

Overwatch-S2-Bellcurve.png


Season 3:

gsWKPzA.png



Eli kuvista näkee suoraan miten "älytön" toi rankkikäyrä on ollut ja on edelleen. Jostain syystä blizzun mielestä on paras idea tunkea eniten pelaajia tohon platinaan. En ymmärrä miksei voi olla tavallinen pyradimi, jossa pohjalla on enemmän väkeä ja kiivetään kohti harvalukuista huippua. Nythän pohjalla on yhtä vähän väkeä kuin huipulla, eli on aikamoinen saavutus olla tän käyrän alapäässä siinä missä yläpäässäkin :D

Season kolmessa vielä noi korkeat 'vääristymäpalkit' platinan, timantin, masterin ja grandmasterin entry-rankeilla. Siis noi korkeimmat pilarit. En tiedä mistä ne johtuu. Sitten toi että kun käyrä on nyt painettu keskeltä litteäksi, niin esim. diamondin ja masterin luona on samankokoisia palkkeja molemmissa rankeissa. Korkeimmassa-diamondissa (rankki, ei palkki, juuri ennen master-porrasta) on vähemmän pelaajia kuin kahdessa alkupään master-bracketissa poislukien toi master-entry, jossa on enemmän pelaajia kuin yhdessäkään diamond bracketissa poislukien diamond-entry kaksi sitä seuraavaa porrasta.

Rankki-käyrä ja sen toimimattomuus on aika iso ulinan aiheuttaja atm. Blizzu on tapansa mukaan luvannu parantaa seuraavalle seasonille, mutta koska tämä "bell-curve" metodi on ollu aika perseestä tähän asti, niin oletan että jos eivät luovu tästä ja siirry pyramidiin niin sama perseily jatkuu tulevillakin seasoneilla :D

Lähde:
Master Overwatch — Leaderboards for Overall on PC (EU)
 
Suurin osa ulinasta on ihan vaan ihmisten järjetöntä valitusta. Tuntuu, että kaikki luulee olevansa jotain huippupelaajia ja kaikki muut kusee.

Kyl tos rankingissä silti vähän parantamisen varaa olis. Hieman ärsyttää, kun pelkkä voitto ratkaisee, ihan sama miten hyvin pelaat. Ehkä pari pistettä plussaa voi tulla, jos pelaa pirun hyvin. Pelaajien taso kans vaihtelee melkosesti, vaikka olisi sama SR. Olisko sit laskutavassa jotain parantamisen varaa.

Ne kyllä teki sen virheen, että rupes jakamaan porukkaa ylemmille rankeille. Kuulemma kusi aika tehokkaasti ton GM tason. Eikä diamondkaan mitään herkkua aina ole. Viime kauden tappeli, että pääsee platuista eroon ja nyt ne sai vapaa pääsyn diamondiin.

Onko porukalla ollut ongelmia suorituskyvyn kanssa? Aikasemmin toimi hyvin lukitussa 160 FPS:ssä, mutta nyt hädin tuskin yltää tohon. Myös prossun (FX 8350) ytimien käyttö pudonnut kahdeksasta kuuteen, joka vaikuttaa oudolta.
 
Suurin osa ulinasta on ihan vaan ihmisten järjetöntä valitusta. Tuntuu, että kaikki luulee olevansa jotain huippupelaajia ja kaikki muut kusee.

Kyl tos rankingissä silti vähän parantamisen varaa olis. Hieman ärsyttää, kun pelkkä voitto ratkaisee, ihan sama miten hyvin pelaat. Ehkä pari pistettä plussaa voi tulla, jos pelaa pirun hyvin. Pelaajien taso kans vaihtelee melkosesti, vaikka olisi sama SR. Olisko sit laskutavassa jotain parantamisen varaa.

Ne kyllä teki sen virheen, että rupes jakamaan porukkaa ylemmille rankeille. Kuulemma kusi aika tehokkaasti ton GM tason. Eikä diamondkaan mitään herkkua aina ole. Viime kauden tappeli, että pääsee platuista eroon ja nyt ne sai vapaa pääsyn diamondiin.

Onko porukalla ollut ongelmia suorituskyvyn kanssa? Aikasemmin toimi hyvin lukitussa 160 FPS:ssä, mutta nyt hädin tuskin yltää tohon. Myös prossun (FX 8350) ytimien käyttö pudonnut kahdeksasta kuuteen, joka vaikuttaa oudolta.

Kyllä se nyt on menny vaan enemmän perseelleen tuo rankkaus, viime kaudella tosissaan piti jo hikoilla että meni timanttiin ja sen yli, mutta nyt timantti tuollaista silver tason "Koskaan ei tiedä mitä ovesta tulee sisään"- random pelejä / pelaajia.
 
Mitä tulee näihin rankkijakoihin, täytyy muistaa että lähteenä käytetty masteroverwatch sisältää vain ne pelaajat joiden statistiikkatietoja on erikseen haettu sieltä. Jos jotain pelaajaa ei ole koskaan haettu, sen tietoja ei tuolla sivulla ole. Tämä tod.näköisesti pätee suurimpaan osaan ns. "kasuaalisesti" pelaaviin ja erityisesti matalemman rankin pelaajiin. Kannattaa myös muistaa, että sitä mukaan kun aikaa kuluu, pelaajien taidot kasvaa ja samalla uusia pelaajia tulee vähemmän ja vähemmän. Siinä mielessä on loogista, että korkeammille rankeille kasaantuu enemmän väkeä kun enemmän pelaajia jotka osaa pelata.

Syy noihin Platinan (2500-2550), Timantin (3000-3050) ja Masterin (3500-3550) isoihin "piikkeihin" on se, että moni lakkaa pelaamasta comppia sen jälkeen kun saavuttaa oman henk.koht tavoitteensa. Season end reward pojot kun määräytyvät season highin mukaan. Timantti on erityisen suuri palkki sen takia, että rankki ei enään laske epäaktiivisuudesta tuon 3000 alapuolelle.

Blizzard on mainostanut Overwatchilla olevan jopa 15 miljoonaa pelaajaa ja kun katsoo noita pelaajien määrää eri rankeilla masteroverwatchissa, määrät ovat vain tuhansissa (vaikka laskis kaikki palkit yhteen, ei siitä tule edes miljoonaa). Masteroverwatchissa on siis vain pieni murto-osa pelaajakannasta ja omia stattejaan seuraa nyt lähinnä vain tavallista tallaajaa intohimoisemmat pelaajat. Tähän tarvittaisiin Blizzardilta ihan kunnon kaavio jotta voidaan tuosta rankkijakaumasta vetää johtopäätöksiä.
 
Kyl tos rankingissä silti vähän parantamisen varaa olis. Hieman ärsyttää, kun pelkkä voitto ratkaisee, ihan sama miten hyvin pelaat. Ehkä pari pistettä plussaa voi tulla, jos pelaa pirun hyvin. Pelaajien taso kans vaihtelee melkosesti, vaikka olisi sama SR. Olisko sit laskutavassa jotain parantamisen varaa.
Tuo on ollut suurin ongelma koko matchmakingissä ja tulee olemaan niin kauan kuin rankkipisteiden jakaminen siirretään jonkin järkevän taitopohjan päälle. Voitot ovat usein kiinni siitä tuleeko omaan tiimiin joku trolli vai tuleeko se vastapuolelle, joka tapauksessa seurauksena on liian usein ylikävely, joita compissa näkee ihan liian paljon. Nuo trollit vaan eivät putoa rankissa alemmas kun välillä tiimi onnistuu kantamaan pelin voittoon hänestä huolimatta ja rankki pysyy jokseenkin ja trolli jatkaa kiusaamistaan liian korkeassa rankissa. Kukaan ei liiku mihinkään ja oravanpyörä on valmis.

Voitosta voisi pari pistettä antaa, mutta suurin osa SR-noususta/-laskusta pitäisi perustua hahmonmukaisen roolin pelaamiseen ja yleisesti pelissä onnistumiseen sen sijaan että sattuuko tiimi voittamaan vai häviämään. Näin hyvällä pelaajalla rankki nousisi voitosta enemmän ja laskisi tappiosta vähemmän, keskitasolla SR:n hissiliike olisi jokseenkin 50-50 ja liian korkealle rankatuilla ja trolleilla rank laskisi hiljalleen tappioiden kautta, kun voitoista ei tulisi niin isoa boostia. Vaikka tuo hahmonmukainen roolin määrittäminen on vähän epämääräistä on se kuitenkin paljon vähemmän epämääräinen peruste kuin pelkät voitot :D
 
Kyllä se nyt on menny vaan enemmän perseelleen tuo rankkaus, viime kaudella tosissaan piti jo hikoilla että meni timanttiin ja sen yli, mutta nyt timantti tuollaista silver tason "Koskaan ei tiedä mitä ovesta tulee sisään"- random pelejä / pelaajia.

Surullista mutta totta. Itsellä jäi timantti haaveeksi viime kaudella, taisi johonkin 2900 jäädä mutta en kyllä niin aktiiviesti pelannutkaan. Mutta tuollakin tasolla kyllä oli suurin osa peleistä ihan hyvää vääntöä ja järkeviä setuppeja yms.

Nyt sitten taas 3300 rankilla tulee tosiaan juurikin tuollaisia random pelejä / pelaajia aika usein. Välillä tosi hyvää vääntöä, välillä taas saattaa olla parhaillaan useampikin solo que sankari jotka ei suostu tulemaan voice chattiin ollenkaan ja sooloilevat jollain genjillä menemään. Totta kai itkeevät kuitenkin sitten tekstichatissä ettei saa healeja. :)
 
Hmm voisko joku viisaampi valaista; nyt placementtien jälkeen kun pelailtiin muutama comppi niin jostain syystä minä saan noin 2-3 kertaa enemmän rankkia kuin kaverit, joka pelin jälkeen. Eli platinumi-kaverit saa maksimissaan sen 20-30 pinnaa ja mulle tulee sitte 60-70 pinnaa.

Tällä menolla jos voittoja napsahtelee niin minä olen pian taas siellä Masterilla myös smurffilla ja kaverit korkeintaan rikkkoo timantti-rajan. Yrittääkö tämä systeemi nyt nostaa minut nopeasti sinne "omalle tasolle" vai mitä ihmettä?
 
Hmm voisko joku viisaampi valaista; nyt placementtien jälkeen kun pelailtiin muutama comppi niin jostain syystä minä saan noin 2-3 kertaa enemmän rankkia kuin kaverit, joka pelin jälkeen. Eli platinumi-kaverit saa maksimissaan sen 20-30 pinnaa ja mulle tulee sitte 60-70 pinnaa.

Tällä menolla jos voittoja napsahtelee niin minä olen pian taas siellä Masterilla myös smurffilla ja kaverit korkeintaan rikkkoo timantti-rajan. Yrittääkö tämä systeemi nyt nostaa minut nopeasti sinne "omalle tasolle" vai mitä ihmettä?
Kyllä. Systeemi vertaa sun omaa suoriutumista muihin sinun rankkisi pelaajiin ja jos sun ns. score on korkeampi kuin muiden pelaajien, saat enemmän rankkia voitosta ja menetät vähemmän häviöstä. Sun oikean rankin ohella toimii ns. hidden MMR joka ailahtelee suoriutumisesi mukaan ja oikea rank tavallaan raahautuu sen perässä. Selitin tästä jokunen sivu taaksepäin: Overwatch (PC, PS4, Xbone)
Tai voit lukea paremmin kirjotetun tekstin aiheesta redditistä:

Eli niin kauan kun pelaat tasoas paremmin, rankkis kasvaa enemmän. Yritä pelata enemmän hahmoilla joilla et oo juurikaan pelannut niin ehkä se rank ei sitten nouse niin nopeaa :)
 
Sain kans tosi paljon pisteitä heti placementtien jälkeen. Jopa 90 per peli. Kyl se sit siitä väheni.
 
Ai ne on kaikki karannu tänne kun ollu muron OW ketju hiljanen jonkun aikaa jo :rofl:

Tervetuloa! Hyvä että löysit, oon ajoittain koittanu murowatchissa postailla io-techin linkkejä :D Ei tuo muropaketin pelialue vielä niin älyttömästi oo hiljenny, mutta kun kattoo noita rautapuolen alueita niin siellä on melkonen kato käyny.
 
Vähän alkaa hajoamaan jo noihin genjin achevementeihin, joka vitun kerta kun meikä valitsee Genjin niin vastapuoli hyvin counteraa. Tokihan tuossa on se että olen paska Genjillä mutta silti.
 
Laitamma tähän väliin murowatchin mainoksen;


Jos kaipailet suomalaista peliseuraa, niin meillä pyörii 'murowatch' Discordissa. Discord on VOIP-ohjelma, jossa pyörii samalla IRC-tyylinen tekstichätti.

Meillä on nyt porukkaa sen verran että viikolla pyörii iltaisin 1-2 grouppia compissa ja päiväsaikaan yleensä yhen groupin verran platinajengiä. Porukkaa on laidasta laitaan, mutta pääosa tuntuu painottuvan platinaan. Master-pelaajia on ehkä groupillinen, ja samoin bronze-gold-silveriä toinen mokoma. Platinaryhmiä on iltaisin usein kaksikin pyörimässä yhtä aikaa. Lisäksi meiltä on yksi porukka innostunut ottamaan osaa Taimou Cuppiin nimellä 'Platinatytöt' :)

Ikähaarukka meillä on laaja, aktiivisia pelaajia löytyy ala-asteikäisistä aina yli nelikymppisten pappakerhoon. Aikuisten mielenrauhaa takaamaan tehtiin k-18 kanavat.

Jos kaipaa aktiivista suomalaista OW-yhteisöä, juttukavereita, komppi-kavereita tms. niin ei muuta kun lataamaan ohjelma täältä: Discord - Free voice and text chat for gamers

Sitten vaan asetukset kuntoon ja tätä linkkiä hiplaamaan: https://discord.gg/nYjGMuz

#chat kanavalta löytyy yleinen höpinä, #randomista kaikki häröily ja puhekanavilta paskanlänkytys. Kannattaa aktiivisesti heittää morot kanaville ja liittyä seuraan :)

Tervetuloa vaan!


Lopuksi yksi eeppisimmistä esportti-juonnoista ikinä. Taimou, omien sanojensa mukaan, sopivassa 7 litran kaljapöhinässä selostamassa oman cuppinsa pelejä:

 
Alkaa ottamaan päähän nämä penaltyt. Miksi vitussa compissa pitää tulla rangaistus lähtemisestä silloinkin kun peli on jo käytännössä ohi? Lähdin yhdessäkin pelissä juuri kun ruutuun iski "match complete" pelin loppumisen merkiksi ja silti tuli puolen tunnin rangaistus. :facepalm: Ompahan tullut rangaistuksia myös sähkökatkosten ja koneen jäätymisen takia, vielä puuttuu permabannit loppuseasonille.
 
^ Kyllähän se varottaa jos on lopettamassa matsin liian aikaisin, yleensä pitää odottaa että tulee se victory tai defeated teksti ruutuun ennenkuin saa quitata ilman penaltyä.
 
Alkaa ottamaan päähän nämä penaltyt. Miksi vitussa compissa pitää tulla rangaistus lähtemisestä silloinkin kun peli on jo käytännössä ohi? Lähdin yhdessäkin pelissä juuri kun ruutuun iski "match complete" pelin loppumisen merkiksi ja silti tuli puolen tunnin rangaistus. :facepalm: Ompahan tullut rangaistuksia myös sähkökatkosten ja koneen jäätymisen takia, vielä puuttuu permabannit loppuseasonille.


Jos peli jo "käytännössä ohi" ni eikös se oo sama odottaa sitten se pari sekuntia kauemmin että sitä rangaistusta ei tule? Vai liekö kyseessä ollut ragequit:think:
 
^ Kyllähän se varottaa jos on lopettamassa matsin liian aikaisin, yleensä pitää odottaa että tulee se victory tai defeated teksti ruutuun ennenkuin saa quitata ilman penaltyä.

Olen lähtenyt muutamia kertoja aikaisemminkin ennen lopputekstiä ja silloin ei penaltya ole tullut tai sitten penaltyvaroitus on kadonnut juuri kun painoin leavea. Ota nyt selvää.

Jos peli jo "käytännössä ohi" ni eikös se oo sama odottaa sitten se pari sekuntia kauemmin että sitä rangaistusta ei tule? Vai liekö kyseessä ollut ragequit:think:

No niin tai näin, vituttaa silti kun sakotetaan parista sekunnista kun lähdöllä ei ole enää vaikutusta mihinkään.
 
Mites se decay toimii ? Kuinka monta pinnaa lähtee viikossa jos ei pelaa comppia?
Näyttäis nyt siltä ettei parane enää smurffilla pelata kavereiden kanssa, about 4 matsia kun voittaa niin sitä ollaan silläkin masterilla ja kaverit jää sinne platinumiin. Harmittaa kyllä kun ei voi pelata, QP:ta vois itse kyllä pelata premadella mutta kavereita ei kiinnosta, koska ei mitään rewardeja.

Pitää vissiin hommata uusia kavereita siksi aikaa että nykyset kehittyy ja pääsee sieltä nousemaan omin avuin :confused:
 
Mites se decay toimii ? Kuinka monta pinnaa lähtee viikossa jos ei pelaa comppia?
Näyttäis nyt siltä ettei parane enää smurffilla pelata kavereiden kanssa, about 4 matsia kun voittaa niin sitä ollaan silläkin masterilla ja kaverit jää sinne platinumiin. Harmittaa kyllä kun ei voi pelata, QP:ta vois itse kyllä pelata premadella mutta kavereita ei kiinnosta, koska ei mitään rewardeja.

Pitää vissiin hommata uusia kavereita siksi aikaa että nykyset kehittyy ja pääsee sieltä nousemaan omin avuin :confused:

50 pistettä per viikko, jää 3000 SR eikä sen alle tipu. (googlesta)
 
Olen lähtenyt muutamia kertoja aikaisemminkin ennen lopputekstiä ja silloin ei penaltya ole tullut tai sitten penaltyvaroitus on kadonnut juuri kun painoin leavea. Ota nyt selvää.

Onko se jotenkin vaikeaa lähteä vasta sitten kun matsi on päättynyt eikä kesken pelin? Ei se peli varmaan rupea juuri sinun takia tekemään poikkeuksia.
 
50 pistettä per viikko, jää 3000 SR eikä sen alle tipu. (googlesta)
Itsellä ei ainakaan mennyt näin. Viikko kun oli mennyt, niin tippui joku 38 pistettä tai joku muu epämääräinen luku. Seuraavana päivänä oli tippunut about saman verran. Eli ei ainakaan itsellä mennyt viikkoa että rank tippui uudelleen.
 
Onko se jotenkin vaikeaa lähteä vasta sitten kun matsi on päättynyt eikä kesken pelin? Ei se peli varmaan rupea juuri sinun takia tekemään poikkeuksia.
Varmaan kummastuttaa miksi tulee rangaistus jos lähtee Match Complete -kohdassa. Voi toki odottaa muutaman sekunnin Victory/Defeat -ilmoitusta, mutta itseäkin vähän ihmetyttää tuo odotuttaminen.
 
Mites se decay toimii ? Kuinka monta pinnaa lähtee viikossa jos ei pelaa comppia?
Näyttäis nyt siltä ettei parane enää smurffilla pelata kavereiden kanssa, about 4 matsia kun voittaa niin sitä ollaan silläkin masterilla ja kaverit jää sinne platinumiin. Harmittaa kyllä kun ei voi pelata, QP:ta vois itse kyllä pelata premadella mutta kavereita ei kiinnosta, koska ei mitään rewardeja.

Pitää vissiin hommata uusia kavereita siksi aikaa että nykyset kehittyy ja pääsee sieltä nousemaan omin avuin :confused:

50 pistettä per viikko, jää 3000 SR eikä sen alle tipu. (googlesta)

Viikon epäaktiivisuuden jälkeen rankki alkaa putoamaan 50 pistettä vuorokaudessa. Putoaminen jatkuu kunnes SR on 3000 tai pelaa yhden comppipelin.

Soossi: Overwatch
 
Jaaha, olipa taas tosi antoisa hakea season 3 rankki. Voitot 2/10 ja loppuun viiden pelin, ja tais olla kaikkien erienkin, tappioputki. Bronzeen 1366 pisteellä. Mukava oli pelata 3 peliä 5-6 vajaalla tiimillä. Palasi elävästi mieleen miksi tätä ei pitkään aikaan jaksanut, omalla tekemisellä kun ei juuri ole väliä rankkiin. Pari ihan tiukkaa ja hyvää peliä, mutta suuremmalti täyttä shaibaa. Kaippa sitä pitää pari peliä käydä vielä ottamassa ja tiputtamassa rankkia... josko bronzen alta löytyisi vielä jotain :D
 
Jaaha, olipa taas tosi antoisa hakea season 3 rankki. Voitot 2/10 ja loppuun viiden pelin, ja tais olla kaikkien erienkin, tappioputki. Bronzeen 1366 pisteellä. Mukava oli pelata 3 peliä 5-6 vajaalla tiimillä. Palasi elävästi mieleen miksi tätä ei pitkään aikaan jaksanut, omalla tekemisellä kun ei juuri ole väliä rankkiin. Pari ihan tiukkaa ja hyvää peliä, mutta suuremmalti täyttä shaibaa. Kaippa sitä pitää pari peliä käydä vielä ottamassa ja tiputtamassa rankkia... josko bronzen alta löytyisi vielä jotain :D
Pronssista on hyvä vaa lähtee kasvattaa. Pikkaat vaa soltun ja räiskit menemään... ei tarvi olla mikään gosugamer että tuolta nousee. Kattelin random bronze striimei ja meno oli sitä, että yhel pelaajal oli sellaset +1-2 sekunnin reagointiajat jonku vihun tankin huomaamisessa (monta kertaa ja vielä nenän edessä saatto olla). Trolleja ja muita pellejä tulee ihan noihi vihutiimeihinki ja niitä riittää timanttiin asti.
 
^ Juurikin näin.

Kyllä sieltä alhaalta nousee jos ei sinne oikeasti kuulu joka on todistettu niin moneen otteeseen että ei jaksa edes väitellä asiasta enään.

Pienemillä rankeilla kantaa yksin ilman mitään ongelmia.
 
No joo.... ensimmäisessä pelissä oma uber suoritus ja juuri ja juuri voitto. Toisessa pelissä jatkuu sitten se compin sonta, eli joku quittaa ja mennään 5-6 :(

Itselle ainakin tulee enempi huonoja peljejä (siis jonpi kumpi puoli täysin överi) Overissa, kuin muissa yleensä.

Pisteytystä vissiin korjattu sitten season 1, kun ei kaikki pinnat lähde tappiosta. 1366 -> 1417 -> 1409.

EDIT:
Kolme comp peliä, kaks kertaa quitti omalta puolelta -> kaks tapiota. Viikon bannit vaan quiteille, aivan sama vaikka olis ollu ATK vika :D Ei sentään tullu miinuksia rankkiin.
 
Viimeksi muokattu:
Paljon tulee voitoista ja menetystä häviöistä menee hidden MMR:n mukaan, jos hidden MMR on isompi kuin skill rating niin saat enemmän pisteitä kuin menetät ja päinvastoin jos skill rating > hidden mmr.
Placementeissä käytetään hidden MMR:ää pohjana ja ei se sieltä nouse ellei pelaa vaikka seasonit vaihtuukin. Placementeissä ei kannata miettiä voittoja tai häviöitä tai syyttää niitä, mulla meni 3 voittoo 1 tasapeli 6 häviöö ja sain 3.2k SR ja sain placementtien jälkeen melkeen 60 pojoo voitosta ja menetin häviöstä 10-12 joten muutamalla pelillä nousi muutamalla satasella SR.

Kyllä niitä aina tulee noita kun rage quittaa tai huutelee voicessa että kaikille pitäs tulla syöpä ja miten tiimi on paska ja ite on täydellinen jne. Pitää vaan päästä siihen zen mielentilaan että evvk.

Mitä ite teen on että keskityn eri osa-alueisiin missä on parannettavaa (tracking, oma positioning ja vihujen, vihujen liikkeet jne.) ja keskityn siihen omaan suoritukseen enkä kiinnitä mitään huomiota mitä tiimi tekee (tietenkin pelaa tiimin kanssa) mutta en syytä tiimiläisiä joka kerta kun häviän tai hyökkäys kusee jne. vaan mietin missä voin itse parantaa ja koska sä oot bronzessa niin kehtaisin väittää että vastaus ei ole "oon täydellinen ei ole mitään missä voisin parantaa". Itsekriittinen kun on niin pelaamisesta tulee paljon mukavempaa varsinkin kun huomaa kun suoritus paranee.
 
Ei sieltä pohjalta vaan voi aina nousta, ihan sama miten pickaa / fillaa / motivoi / ostaa boost-servicee. Vklp aikana 3.1k -> 2.6k

En edes Season 1 saanut placementeista noin huonoa rankkia sillon ku tää paska julkastiin. Tää on tätä soloQ ihanuuksia kun sä et vaan voi vaikuttaa siihen tulokseen niin paljoa.
 
10 placement peliä, 3 quittia. 4 comp peliä, 3 quittia. Peleissä viisi quittia omalta puolelta, yksi vastapuolelta. Eli 40% quit rate, tuota nyt ei saa miltään kantilta katsottuna kauniiksi lukemaksi.

Comp pelit 2-2 ja pinnat nousi 1366 -> 1463, eli kaippa tuolta kivutaan. En tosiaan ole tätä hampaat hiessä vääntänyt ja season 1:stäkin vaan muutamat comp pelit. Silloin häviöt rokotti kyllä kaikki voittopinnat pois.
 
Viimeksi muokattu:
Huvittaa että porukka ei edes masterilla pysty tajuamaan minkä takia hävitään matsi. Se on aina vaan se yksi väärä hahmoluokka jonka takia hävittiin.. :-D Itkua tulee matsin lopussa vaikka voitettaiskin niin se on väärä valinta. Näin siis jonkun 10h viimeksi pelattuna symmetralla ja hanzolla, josta 60-70% voittoja kuitenkin.

Edit: niin ja joo vaihdan hahmoa tietty jos vastustajilla on enemmän counttereita tai vaan päättää jahdata pelkästään mua. ^^
 
Viimeksi muokattu:
Jees, smurffi nousi masteriin myös. Nyt on sitte pakko olla pelaamatta sillä pariin viikkoon, tiputtaa se sinne 3000 taas että on taas kavereita kenen kanssa pelata. Primarylla vois sinne GM:ään ruveta sitte hakkaamaan.

Tuli tehtyä oma ennätys tapoissa/damagessa Oasiksessa, 79 killiä ja 28k damagea.
 
Pronssista on hyvä vaa lähtee kasvattaa. Pikkaat vaa soltun ja räiskit menemään... ei tarvi olla mikään gosugamer että tuolta nousee. Kattelin random bronze striimei ja meno oli sitä, että yhel pelaajal oli sellaset +1-2 sekunnin reagointiajat jonku vihun tankin huomaamisessa (monta kertaa ja vielä nenän edessä saatto olla). Trolleja ja muita pellejä tulee ihan noihi vihutiimeihinki ja niitä riittää timanttiin asti.
No ei kullalla ja pronssilla ole pelaajien taidoissa ainakaan mitään eroa. Ihan turha erotella noita pohjarankkeja toisistaan pelkän erottelun ilosta.
 
Nyt tuli ostettua tää! Innolla odotan et pääsee koittaa!
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 745
Viestejä
4 497 546
Jäsenet
74 278
Uusin jäsen
Mikat89

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom