Onko tässä jatkuvassa auton korjauksessa järkeä?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja teho75, 11.07.2019.

  1. IntelMasterRace

    IntelMasterRace

    Viestejä:
    68
    Rekisteröitynyt:
    07.03.2019
    Aivan käsittämätöntä pyyntiä kyllä, kun samaan rahaan saa 200 tkm ajetun C-mersun tai alle 10 vuotta vanhan Volvon.
     
  2. teho75

    teho75

    Viestejä:
    591
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Nuo Tojot ovat olleen aina hintavia.

    -88 corolla maksoi vuonna 1999 32000mk (80000km mittarilukema)
     
  3. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    1 368
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    En ole kyllä yhtään GM:n vanhempaa kutosta nähnyt tai kuullut että olisi ketjuongelmia ollut. 3.1/3.4/3.8/4.3 on kokemuksia. Uudemmista ei niinkään.

    Kai ne joskus 400tkm jälkeen menee mutta kyllä ainakin edellämainittujen usakoneiden kompastuskiviä ovat kansipahvit ja/tai imusarjan tiivisteet?
     
  4. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    1 368
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Tämä.

    Ja kun vielä muistutetaan että tojotan vvti koneet ei tosiaan ole mitään luottomyllyjä.
     
    Perkeles tykkää tästä.
  5. Zacksa

    Zacksa

    Viestejä:
    1 373
    Rekisteröitynyt:
    30.10.2016
    Jaa. Mitähän vvti koneista sitten hajoaa? Vai kuinka vanhoista koneista puhutaan? Tietyn aikavälin diesel koneissa oli ongelmia. Bensojen ongelmista en ole kuullutkaan. Jos nyt tosiaan oli aiheena 150tkm ajetut, niin oletan että ikää alle 15v.
     
    SR50La tykkää tästä.
  6. bimbobob

    bimbobob

    Viestejä:
    236
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    ls1 moottori ketjulla löytyy yhdestä autosta, 250tkm on mittarissa ja tehot siinä ~300kw paikkeilla. Toi 4l65 laatikko tossa ekana menee jos jotain hajoaa.

    Ketjun vaihto on tietty hyvä aika vaihtaa johkin äreämpään nokka akseliin.

    Hiluxissa on yli 400tkm ja 22r moottori. hyvin kulkee vielä toki perä alkaa olla väljä.

    09 mallin camry ajettu 238tkm ja eiköhän silläkin joku 400tkm aja kuhan ilmastointi ei petä.

    Fabia 1.4l VRS:ssä oli 118tkm ja joskus kolisi kun starttasi :D


    GM:n V6:sta on noista HFV6 kokemusta ja niissä venyy ketjuja mutta usein syynä että niitä ei ole huollettu.
     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2019
  7. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    916
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
    Perheessä oli joskus -88 Corolla 4A-F moottorilla ja ei sitä ajamalla loppuun saanut, kun määräaikaishuollot teki.

    Lähti kiertoon jotain 300+tkm ajettuna.
     
  8. Jims

    Jims

    Viestejä:
    452
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Joku tuollainen perus tyhmä Toyotan matalaviritteinen nelos- tai kuutoskone ajalta ennen pahinta säästö, optimoiti ja kierrätys buumia kestää ajaa helposti täällä sen +400 tkm lähinnä kulutusosien vaihdolla, jonka jälkeen musta mies ajaa sillä vielä toisen mokoman Afrikan savannilla.
     
    bimbobob tykkää tästä.
  9. Kizmo

    Kizmo

    Viestejä:
    1 542
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Vähän kuten volkkarin 1.9 TDI ajalta ennen pumppusuutinkoneita ja hiukkasloukkuja, jos pitää perusjutuista huolen niin 500tkm menee ihan tosta noin vain.

    Se on kyllä oikeasti hiton huoletonta ja halpaa ajelua jos löytää tervepeltisen vaikka audin jostain ennen vuosituhannen vaihdetta. Niillä vain tahtoo usein olla ajettu jo se 500 tai ylikin :D
     
  10. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    1 368
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ainakin 2000-2004/2005 Avensiksista ja corolloista löytyy tota alkupään vvti myllyä mistä alkoi öljyä kulumaan 100tkm nurkilla. Männänrenkaat ei kestäneet.

    Ei nyt se luotettavin lähde, mutta vastaavia juttuja löytyy läjäpäin: Toyota - Toyota VVT-I excessive oil consumption-answers! | Motoring discussion | Back Room Forum | Honest John

    On noita pari tullut vastaankin tutuilla.
     
  11. sm81

    sm81

    Viestejä:
    726
    Rekisteröitynyt:
    30.12.2017
    Broidilla oil Juuri tuollainen Joma allow syömään öljyä huolella 100 tonnin jälkeen. Vaikka huolti hyvin laiskasti ja ajoi usein öljyt alaviivassa niin kesti hyvin 378 tonniin jonka jälkeen vaihtoi autoa. Ei siis ollut mikään suuri rahareikä.
     
  12. Mrrp

    Mrrp

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Mielenkiintoisesti täällä on juttua Toyotasta, kun tänään aamulla oli työmatkalla edessä suht tuore avensis. Liikennevaloista kiihdytyksessä alkoi auto savuamaan todella rajusti, huuto oli älytön ja noin 2s myöhemmin oksensi öljyt maahan. Villi veikkaus öljykäynnistä ja ryntäyksestä. Taitaa olla kaikilla merkeillä ollut huonoja malleja ja hyvistäkin malleista on huonoja yksilöitä.
     
  13. Jims

    Jims

    Viestejä:
    452
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Olikohan niin tuore Anjovis, että siinä oli BMW:n epäonninen 1,6 litrainen diesel?
     
    SR50La tykkää tästä.
  14. Bapsu

    Bapsu

    Viestejä:
    1 368
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    No ei mutta jos oikeasti vetää litran tonnilla niin aika usein saa lykkiä uusia tulppia vaihdella katteja ym.

    Niin ja jos painat menemään 250tkm ja litra menee jokasella tonnilla niin kai sen konerempankin olisi tehnyt jo? :D

    Toki jos vähemmän syö niin ei niin paha.

    Tuuriakin kyllä varmaan ollut mukana kun noin pitkälle kestänyt.
     
  15. Mrrp

    Mrrp

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    16.10.2016
    Avensiksien sielunelämä ei ole kyllä niin hyvin tiedossa, mutta ns uusinta koria oleva. Wikipedia kertoo noissa olevan joko Toyotan omaa moottoria tai BMW-peräistä, mutta jollain tavalla Toyotan pimppaamaa dieseliä.

    Öljynsyönti myös helposti karstoittaa pakoventtiilejä, jolloin on riski venttiilin kantamisesta. Kovin pitkään ei tarvitse venttiilin kantaa, jotta siitä seuraa venttiilin palaminen. Toki juuri mainitsemasi muutkin osat kuten turbo, egr jne ottavat itseensä. Jos autoa meinaa pitää oikeasti pitkään, on se remontti ehkä kannattava tehdä ihan taloudellisestikkin.
     
    Super Hessu ja Bapsu tykkäävät tästä.
  16. Super Hessu

    Super Hessu

    Viestejä:
    916
    Rekisteröitynyt:
    29.09.2017
    Lambda-anturitkaan ei tykänne öljystä.
     
  17. BHN

    BHN

    Viestejä:
    99
    Rekisteröitynyt:
    27.09.2017
    Ne on vasta sisäänajettu 500tkm kohdalla