OnePlus Nord

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Oma 5t oli törkeen paljon parempi käyttökokemukseltaan pidemmällä aikavälillä



Neljälläsadalla pitäisi saada laite, jonka cachea ei tarvitse tyhjentää recovery-valikosta jne.

Ps: kirjoitan tätäkin nordilla, tämä koko vitun techbbs tökkii hirveästi tällä ja googlen bugi on edelleen olemassa chromessa, googlettaminen osoitepalkista antaa edelleen monesti mustan tai valkoisen Ruudun
Googlen bugi ei liity OnePlussan edelleenkään mitenkään :facepalm:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Emmä tiiä, oon softapuolella uupelompi mitä raudan kanssa :btooth:



Kokeiltu on, tökkii. Ei se Techin selaaminen vaan kirjoittaminen, kaikilla selaimilla mahdotonta.
Olisi kiva nähdä vierestä tämä tökkiminen kun itsellä aina toiminut foorumi hyvin?
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Olisi kiva nähdä vierestä tämä tökkiminen kun itsellä aina toiminut foorumi hyvin?
Riittää kun käyttää snapchattia. Harvemmin tulee puhelimella foorumilla pyörittyä kirjoittaen, kun asiaa olen nyt pitkän kaavan kautta testannut, tämä toimii suht ok, kunhan ei snapchatissa tee mitään.

Mm: aiemmin tänään yritin kirjoittaa nopeasti jotain täällä, että ei tarvitse koneelle raahautua, mutta koko luuri junttas kiinni.

Kirjoitin tämän viestin nyt Nordilla, kerran jumitti varttiminuutiksi mutta alkoi skulaamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
133
Ei ole täällä kyllä tuommoisia jumeja tullut vastaan.
Muutenkin puhelin toiminut hyvin viimeisimmän vika bootin jälkeen kun päivityksiä tuli.
Selaimista Chrome ja Brave tökkii tasaiseen tahtiin mutta Firefox on toiminut hyvin.
Snapchat ei käytössä niin ei siitä kommentoitavaa.
Jos puhelin jumittaa kokoajan tuohon malliin niin suosittelen viemään puhelimen huoltoon. Voihan siinä olla oikeasti vikaakin.
Cache tyhjäys voisi olla myös hyvä testata mikäli mahdollista.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Riittää kun käyttää snapchattia. Harvemmin tulee puhelimella foorumilla pyörittyä kirjoittaen, kun asiaa olen nyt pitkän kaavan kautta testannut, tämä toimii suht ok, kunhan ei snapchatissa tee mitään.

Mm: aiemmin tänään yritin kirjoittaa nopeasti jotain täällä, että ei tarvitse koneelle raahautua, mutta koko luuri junttas kiinni.

Kirjoitin tämän viestin nyt Nordilla, kerran jumitti varttiminuutiksi mutta alkoi skulaamaan.
Siis jumittaa niin ettei vastaa mihinkään, oletko koittanut painaa koti näppäintä ja sitten takas selaimeen?
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Ei ole täällä kyllä tuommoisia jumeja tullut vastaan.
Muutenkin puhelin toiminut hyvin viimeisimmän vika bootin jälkeen kun päivityksiä tuli.
Selaimista Chrome ja Brave tökkii tasaiseen tahtiin mutta Firefox on toiminut hyvin.
Snapchat ei käytössä niin ei siitä kommentoitavaa.
Jos puhelin jumittaa kokoajan tuohon malliin niin suosittelen viemään puhelimen huoltoon. Voihan siinä olla oikeasti vikaakin.
Cache tyhjäys voisi olla myös hyvä testata mikäli mahdollista.
Tuskin on luurissa vika fyysisesti, jotenkin vaan optimointi ei ole kohdillaan, vika kun esiintyy vain täällä kirjoittaessa snappaamisen ohella. Cachea olen tyhjennellut etenkin, kun puhelin oli uusi.
Siis jumittaa niin ettei vastaa mihinkään, oletko koittanut painaa koti näppäintä ja sitten takas selaimeen?
Itse viestikenttä on jumitellut, joskus saattaa koko selain hyytyä ja kotiruutuun pyyhkäisy/sen yritys saa taas selaimen toimimaan alle puolen minuutin.
 
Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
14
Videon perusteella näyttäisi olevan ongelma Andoid Webview:n kanssa. Nordin mukana tulee joku erikoinen versio Chromesta (ja Webview:stä) joka ei ainakaan minulla hyväksynyt päivityksiä suoraan Appstoresta. Chrome -> Sovelluksen tiedot -> Pakota lopetus -> ... -> Poista päivitukset. Tuota kun teki muutaman kerran niin alkoi myös Chrome ja Webview asentua Appstoresta joka poisti tuon jäätyilyn.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Videon perusteella näyttäisi olevan ongelma Andoid Webview:n kanssa. Nordin mukana tulee joku erikoinen versio Chromesta (ja Webview:stä) joka ei ainakaan minulla hyväksynyt päivityksiä suoraan Appstoresta. Chrome -> Sovelluksen tiedot -> Pakota lopetus -> ... -> Poista päivitukset. Tuota kun teki muutaman kerran niin alkoi myös Chrome ja Webview asentua Appstoresta joka poisti tuon jäätyilyn.
Beta toimii ainakin tällä hetkellä moitteetta. Jossain vaiheessa tämänkin voisi kokeilla
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Tässä luin Mikrobitistä ilmeisesti viime kuun numerosta että tässä on kaikki muu ihan hyvin kun ottaa hinnan huomioon paitsi tuo ettei ole kuuloke liitäntää?

Onko kuitenkin jollakin kikalla mahdollista käyttää myös kuullokeita tämän kanssa? jos on nii miten?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Tässä luin Mikrobitistä ilmeisesti viime kuun numerosta että tässä on kaikki muu ihan hyvin kun ottaa hinnan huomioon paitsi tuo ettei ole kuuloke liitäntää?

Onko kuitenkin jollakin kikalla mahdollista käyttää myös kuullokeita tämän kanssa? jos on nii miten?
Johdollisia voi käyttää adapterilla joka tulee usb-c porttiin. Oneplussalla on omansa minkä pitäis toimia. Maksaa n. 10e. Äänenlaatu noissa voi olla huonompi. Itse kun olin bluetootheihin siirtynyt en ole enää tuota johto-optiota kaivannut.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
184
Eilen hain 128gb mallin itselleni. Tyytyväinen olen ainakin tähän asti ollut. Ainut mikä vähän ärsyttää on sormenjälkitunnistin, tuntuu olevan aika tarkka. Entisen huawei p20 pron kanssa tottui siihen että yleensä tunnisti sormenjäljen ensimmäisellä kerralla.

Saako tässä näkyviin tuota kelloa niin että se näkyisi koko ajan kun puhelin on lukittuna? Nyt sitä pitää napauttaa jos haluaa kellonajan katsoa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 369
Saako tässä näkyviin tuota kelloa niin että se näkyisi koko ajan kun puhelin on lukittuna? Nyt sitä pitää napauttaa jos haluaa kellonajan katsoa.
Android/OxygenOS 11 päivityksessä tulee (ainakin 8-sarjaan, joten miksei tähänkin) always on display joten sitä odotellessa.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 276
Android/OxygenOS 11 päivityksessä tulee (ainakin 8-sarjaan, joten miksei tähänkin) always on display joten sitä odotellessa.
Jäi vähän epäselväksi, että kuinka paljon tuo on kustomoitavisaa.

Jokos sitä notikaation volumetasoa pystyy erikseen säätämään? Onko löytynyt jo ratkaisua?
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
647
Ainut mikä vähän ärsyttää on sormenjälkitunnistin, tuntuu olevan aika tarkka.
Varmaan tottumiskysymys. Itellä alussa oli sen kanssa välillä vähän ongelmia, mutta sit kun oppi oikeen "taktiikan", niin on lukenut melkein heti peukun osuessa näyttöön.
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
19
Voiskohan näihin suurimpiin Nordin ongelmiin auttaa custom rommin asennus? Onko kukaan asennellu?
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Ennakkotilatut latercase kevlar kuoret saapui viimein.

IMG_20201017_123106.jpg


Kuvittelin että näissä olis ollu vähän reunaa näytön suojaksi, mutta eipäs olekkaan. Katsotaan saanko pidettyä nordin ehjänä, vai sujahtaako 1+ sandstone takaisin :D

Ainakin nyt tuoreeltaan hyvän tuntuiset ovat, katsotaan miten ajautuvat sisään...
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
19
Ennakkotilatut latercase kevlar kuoret saapui viimein.



Kuvittelin että näissä olis ollu vähän reunaa näytön suojaksi, mutta eipäs olekkaan. Katsotaan saanko pidettyä nordin ehjänä, vai sujahtaako 1+ sandstone takaisin :D

Ainakin nyt tuoreeltaan hyvän tuntuiset ovat, katsotaan miten ajautuvat sisään...
Vieläkö sulla on puhelin toiminu hyvin?
 
Liittynyt
30.03.2017
Viestejä
19
Täydellisesti, se eka tosiaan meni palautukseen. Tää toinen on pelittänyt 5/5
Ohhoh

Tää on kyl jännä juttu ku ongelmia on vaan joillakin. Kovasti himottais tämä luuri mutta en tiiä uskaltaako ostaa. Puhelujen kans kun osalla ollut noita ongelmia. Mulle olis just puhelut tärkeimmät töitten puolesta, ja tupla sim muutenkin.
 
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
346
Johdollisia voi käyttää adapterilla joka tulee usb-c porttiin. Oneplussalla on omansa minkä pitäis toimia. Maksaa n. 10e. Äänenlaatu noissa voi olla huonompi. Itse kun olin bluetootheihin siirtynyt en ole enää tuota johto-optiota kaivannut.
On myös kuulokkeita joissa on usb c liitin sen 3,5mm sijaan.
 
Liittynyt
11.11.2018
Viestejä
187
Vaimon Nord vaihtaa satunnaisesti taustakuvan takaisin siihen tehdasasetettuun. Tsekkailin ettei sitä päivittäistä ajastettu taustakuvanvaihtoa ole päällä ja testasin muutamalla eri kuvalla, mutta aina muutaman päivän välein ilmestyy se alkuperäinen takaisin. Päivitykset asennettu ja kännykkä boottailtu muutamaan kertaan. Olisiko kellään ideoita mikä moista voisi aiheuttaa?
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Ohhoh

Tää on kyl jännä juttu ku ongelmia on vaan joillakin. Kovasti himottais tämä luuri mutta en tiiä uskaltaako ostaa. Puhelujen kans kun osalla ollut noita ongelmia. Mulle olis just puhelut tärkeimmät töitten puolesta, ja tupla sim muutenkin.
Puhelut ainakin aiemmin pätki törkeesti jos oli WiFi calling tai LTE calling päällä. Ne pistää pois, niin perinteisen kolomegeen kautta kuuluvuus on ollut hyvä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 304
onko tässä luurissa mitään toimivaa ? oli tarkoitus hommata mutta ei nää viat kyllä oikein houkuttele..
sampan a71 on vaihtoehtona.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Ihan näppärä puhelin tähän mennessä. Maalissa on kyllä sanomista. Sim luukku oli suoraan tehtaalta jo haalistunut ja osissa kohtaa maaliton. Tämän lisäksi voisi lisätä että guugelin palveluiden kanssa ollut takkua enemmän, kuin esim xiaomin note 8t:ssä. Tiedä sitten onko tuo puhelimessa oleva ongelma vai guugelin päässä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 276
Suomeenkin tulossa Nordista se n10 variantti. Olin siinä luulossa, että kyseessä on jokin India only -variantti.

Mitähän tuon noin 70e halvemman hinnan eteen on tiputettu pois?
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 071
Ihan näppärä puhelin tähän mennessä. Maalissa on kyllä sanomista. Sim luukku oli suoraan tehtaalta jo haalistunut ja osissa kohtaa maaliton. Tämän lisäksi voisi lisätä että guugelin palveluiden kanssa ollut takkua enemmän, kuin esim xiaomin note 8t:ssä. Tiedä sitten onko tuo puhelimessa oleva ongelma vai guugelin päässä.
Maalin lohkeilua havaittiin aiemmin suomalaiselle medialle lähetetyissä arvostelukappaleissa mutta OnePlussan mukaan ongelma koski vain kyseistä erää. Kannattavaa varmaan laittaa OnePlussalle viestiä, jos maalipinnassa jotain häikkää.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
836
Maalin lohkeilua havaittiin aiemmin suomalaiselle medialle lähetetyissä arvostelukappaleissa mutta OnePlussan mukaan ongelma koski vain kyseistä erää. Kannattavaa varmaan laittaa OnePlussalle viestiä, jos maalipinnassa jotain häikkää.
Joo luinkin tuon arvostelusta ennen kauppoja, mutta kyseessä ei ole siis lohkeillut maali vaan haalistunut/huonosti maalattu. Täytynee joo ottaa yhteyttä. Mikähän olisi paras kanava tuohon yhteydenottoon ?
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Joo luinkin tuon arvostelusta ennen kauppoja, mutta kyseessä ei ole siis lohkeillut maali vaan haalistunut/huonosti maalattu. Täytynee joo ottaa yhteyttä. Mikähän olisi paras kanava tuohon yhteydenottoon ?
Varmaan ihan oneplussa, supportin kautta. Sieltä mulle ainakin vastattiin nopeesti ja saatiin hommat kuntoon. Oli tosin muuta kun maalipinta asiaa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
184
Pari viikkoa nyt ollut puhelin käytössä ja kyllä olen tykännyt. Ei ole mitään ongelmia ilmennyt. Ainut asia vaan mitä kaipaan on tuo aina päällä oleva näyttö.
Yöllä tottunut siihen että herätessä näkee kellon samantien eikä tarvi puhelinta kurkottelemaan.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Ainut asia vaan mitä kaipaan on tuo aina päällä oleva näyttö
Näytön asetuksista saa päälle näytönsäästäjän. Mulla ainakin näkyy kello näytössä yöllä kun puhelin on latauksessa.

Ilman latausta ei kyllä taida saada mutta olisiko tuossa järkeäkään, akun käytön kannalta?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
184
Joo tuon tiedänkin, en vaan pidä yöllä puhelinta latauksessa niin se ei näy. Mutta joku mainitsi tässä ketjussa aiemmin että tuo ominaisuus olisi mahdollisesti tulossa tähän tulevien päivitysten mukana.

Eikä tuo nyt niin suuri asia ole, lähinnä tottumiskysymyshän se.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 933
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom