OnePlus Nord

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Näytön asetuksista saa päälle näytönsäästäjän. Mulla ainakin näkyy kello näytössä yöllä kun puhelin on latauksessa.

Ilman latausta ei kyllä taida saada mutta olisiko tuossa järkeäkään, akun käytön kannalta?
Mulla 8pro käytössä, kuten myös 120hz ja 1440p resoluutio ja kaikki muut mahdolliset sähköä vievät ominaisuudet ja kertaakaan ei ole akku meinannut loppua kesken, kestää päivän ja illalla menee langattomaan lataukseen. Kyllä se akku käyttöä kestää sen mitä puhelin muuten, ei ole koskaan ollut akkujen kanssa ongelmia.
 

maitopurkki

Toyotalla 90 km/h ympäri vuoden
Tukijäsen
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 556
Dirac durac ribuls audiotuner hyppii päälle monesti, kun kytkee bluetoothilla jonkin audiolaitteen kiinni. Ei sillä että bluetooth olisi mikään laadukas muutenkaan, mutta kun äänensävy saattaa muuttua kesken kappaleen, aivan törkeästi diskanttia, keskiäänet minimiin tms hölmöä. Kiva ominaisuus
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
107
Onko muilla vastaavaa vikaa kuin minulla?

Omassa OnePlus Nordissa on kaksi liittymää: siviili(sim1) ja työ(sim2), niin olen havainnut kiusallisen ongelman ainakin työnumerossa, että puhuessani toista puhelua ja joku soittaa siihen kesken puhelun, niin puhelin ensin koputtaa normaalisti, mutta hetken päästä katkaisee ensimmäisen puheluni kesken, mutta ei sentään vaihda uudelle soittajalle (tai no toinen soittaja lienee jo katkaissut soittoyrityksensä).

Mikähän lienee kyseessä: softavika, rautavika, joku muu? Laitoin illalla kokeeksi VoLTE:n ja Wi-Fi-puhelun asetuksista pois päältä, mutta en nyt odota viikonlopun aikana ainakaan työpuheluita ja siviilipuolenkin puheluita suhteellisen vähän.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Siirryin 6T:ä tähän ja aika samanlaiset fiilikset molemmissa puhelimissa.
Nordissa ongelma että vaikka säädän näytön valoisuuden automaatin pois päältä niin aamulla latauksen jälkeen se on taas päällä?
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
30
Ei ota toimiakseen kyllä tämä mobiilidata tässä laitteessa kunnolla.

Googlen, Chromen ja Facebookin kautta netti hidas, katkeilee yms, vaikka Elisan 5G liittymä. Kuitenkin jos jakaa tabletille tai tietokoneelle yhteyden toimii niissä laitteissa ongelmitta. Esim Mapsia tutkiessa saattaa mennä joskus muutamia minuutteja ennenkuin yhdistää, sitä ennen vaan valittaa yhteyden puuttumista vaikka whatsappiin samalla kilahtelee viestejä. Sama ongelma satunnaisesti myös nettiä selatessa.

Päivitetty ja softatkin ajantasalla mutta ei pelitä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 865
Ei ota toimiakseen kyllä tämä mobiilidata tässä laitteessa kunnolla.

Googlen, Chromen ja Facebookin kautta netti hidas, katkeilee yms, vaikka Elisan 5G liittymä. Kuitenkin jos jakaa tabletille tai tietokoneelle yhteyden toimii niissä laitteissa ongelmitta. Esim Mapsia tutkiessa saattaa mennä joskus muutamia minuutteja ennenkuin yhdistää, sitä ennen vaan valittaa yhteyden puuttumista vaikka whatsappiin samalla kilahtelee viestejä. Sama ongelma satunnaisesti myös nettiä selatessa.

Päivitetty ja softatkin ajantasalla mutta ei pelitä.
Ilmeneekö missä vaan vai vain tietyissä paikoissa?
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Ei ota toimiakseen kyllä tämä mobiilidata tässä laitteessa kunnolla.

Googlen, Chromen ja Facebookin kautta netti hidas, katkeilee yms, vaikka Elisan 5G liittymä. Kuitenkin jos jakaa tabletille tai tietokoneelle yhteyden toimii niissä laitteissa ongelmitta. Esim Mapsia tutkiessa saattaa mennä joskus muutamia minuutteja ennenkuin yhdistää, sitä ennen vaan valittaa yhteyden puuttumista vaikka whatsappiin samalla kilahtelee viestejä. Sama ongelma satunnaisesti myös nettiä selatessa.

Päivitetty ja softatkin ajantasalla mutta ei pelitä.
En ole vastaavaa havainnut, myös elisan liittymä.
Jännä miten paljon erilaisia ongelmia näissä.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Ei ota toimiakseen kyllä tämä mobiilidata tässä laitteessa kunnolla.

Googlen, Chromen ja Facebookin kautta netti hidas, katkeilee yms, vaikka Elisan 5G liittymä. Kuitenkin jos jakaa tabletille tai tietokoneelle yhteyden toimii niissä laitteissa ongelmitta. Esim Mapsia tutkiessa saattaa mennä joskus muutamia minuutteja ennenkuin yhdistää, sitä ennen vaan valittaa yhteyden puuttumista vaikka whatsappiin samalla kilahtelee viestejä. Sama ongelma satunnaisesti myös nettiä selatessa.
Katkeileeko jatkuvassa käytössä vai tyyliin heti, kun avaat lukituksen? Ainakin itellä oli se ongelma, että tässä kun puhelinta ei oo tarvinnut juurikaan käyttää, niin se joku unioptimointi akulle aiheutti sitä, että netti oli loppupeleissä aina katki hetken ajan, ku avasi lukituksen. Sen unioptimoinnin, kun otti pois päältä (asetukset - akku - optimointi - 3 pistettä yläkulmasta - kehittynyt optimointi), niin tuo oma ongelma korjaantui.

Jos katkeilee jatkuvassa käytössä, niin ei taida auttaa. Saattaa olla itse laite rikki.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Käytättekö tupla simmejä? Mulla oli sen ensimmäisen takuupalautukseen menneen kanssa tupla-simmi käytössä, nyt en oo uskaltanu laittaa toista korttia jos se olikin ongelmien syy....
 
Liittynyt
16.03.2019
Viestejä
115
Mitäs mieltä porukka on kannattaako vaihtaa oneplus6 -> nordiin? Meni puhelin vähän rikki niin vaihtoehtona korjaus tai x summa rahaa vakuutusyhtiöltä. Tässä mietiskellyt että kannattaisko samalla vaihtaa, en haluaisi vaan hirveästi maksaa väliin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Itse vaihdoin tuossa syksyllä OP6 -> Nord, nopeudessa ei niinkään eroa ja onhan tuo 90hz paneeli kiva. :) Ja tietenkin tuo Android 11 pitäis kohtapuoliin kanssa tulla tähän.
 
Liittynyt
24.08.2019
Viestejä
132
Itse vaihdoin tuossa syksyllä OP6 -> Nord, nopeudessa ei niinkään eroa ja onhan tuo 90hz paneeli kiva. :) Ja tietenkin tuo Android 11 pitäis kohtapuoliin kanssa tulla tähän.
Saako udella minkälaiset kajarit tuossa Nordissa on? O5T:stä mietin päivitystä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Mitäs mieltä porukka on kannattaako vaihtaa oneplus6 -> nordiin? Meni puhelin vähän rikki niin vaihtoehtona korjaus tai x summa rahaa vakuutusyhtiöltä. Tässä mietiskellyt että kannattaisko samalla vaihtaa, en haluaisi vaan hirveästi maksaa väliin.
Vaihdoin itse 6T:ä eikä kaduta. Aika samantasoiset laitteet, eli ei ole kyllä merkittävästi parempikaan.

Kolmessa ehkä pieni ero 6T hyväksi:
Kamerat omasta mielestä Nordissa huonommat.
Kaiuttimia vain yksi ja ei niin hyvä ku 6T stereot.
Haptisen palautteen moottori on 6T:ä "laadukkaamman" tuntuinen.

Itse en oo myöskään huomannut hirveästi eroa tuossa 90hz näytössä Nordin hyväksi.
Mutta kuten sanoin niin ihan hyvä kampe Nord on 6T jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
Onko tietoa milloin tähän olisi tulossa oxygenin Update to 11versioon? Mobiilidatan pätkimiset arkipäivää, mut kotona wifissä pelaa ok.

Viimeaikoina alkanut alkanut myös jäätyilemään totaalisesti 5-10 sekunniksi.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Onko tietoa milloin tähän olisi tulossa oxygenin Update to 11versioon? Mobiilidatan pätkimiset arkipäivää, mut kotona wifissä pelaa ok.

Viimeaikoina alkanut alkanut myös jäätyilemään totaalisesti 5-10 sekunniksi.
Mikä liittymä sulla on? Itsellä elisa, ja ei pätkimistä havaittu.

Tai jäätyilyä
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Mobiilidatan pätkimiset arkipäivää, mut kotona wifissä pelaa ok.
Mulla taas päinvastoin. Kotona wifissä web.whatsapp hukkaa yhteyden puolen tunnin välein mutta mobiilidatassa ei ole ikinä pätkinyt, missään tilanteessa. Liittymä Moi.

Tänään huomasin ensimmäistä kertaa pientä lagimista pelatessa, mutta sekin korjaantui bootilla. Oli puhelin ollut yhtä soittoa 950 tuntia päällä
 
Liittynyt
11.05.2019
Viestejä
12
moro. tässä nyt kaikennäköisiä puhelimia katellut ja aika pitkälti nord on nyt ensimmäisenä vaihtoehtona uudeksi. mielellään kuulisin teitä ketkä puhelimen omistaa, onko paljon vikoja jne?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 834
Tässähän niitä on ketjussa puitu kaikenlaisia ongelmia.

Mä olen kovin tyytyväinen tähän omaani kyllä, elokuusta asti ollut käytössä eikä pienintäkään valittamisen aihetta tai ongelmaa ole ollut. Ilmeisesti kävi hyvä tuuri.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Tässähän niitä on ketjussa puitu kaikenlaisia ongelmia.

Mä olen kovin tyytyväinen tähän omaani kyllä, elokuusta asti ollut käytössä eikä pienintäkään valittamisen aihetta tai ongelmaa ole ollut. Ilmeisesti kävi hyvä tuuri.
Sama vika Rahikaisella. Edelleen ainoa ongelma on liian kova äänenvoimakkuus joka korjaantui palalla teippiä. Julkaisusta asti ollut luuri.
 

JesseR

Tukijäsen
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 075
Sama vika Rahikaisella. Edelleen ainoa ongelma on liian kova äänenvoimakkuus joka korjaantui palalla teippiä. Julkaisusta asti ollut luuri.
Joo toi on aika jännä, esim. youtubessa se pieninkin pykälä on jo aika kuuluva. Sais ne muutama alimmainen volume "pykälä" olla vähän hiljemmalla.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
231
Onko kukaan täällä kärsinyt varsinaisia ongelmia puhelimen GSM puheluiden kohdilla, on kiukutellut vähän erilailla pitkin syksyä? On ollut ongelmaa sekä linjan aukaisussa sekä kesken puhelun oma ääni ei enää kuulu toiselle. Raivostuttavaa kun on niin sattumanvarainen ongelma ja kaiken lisäksi puhelimen toiminta puhelimena on se ongelma.. eikä jokin pikkujuttu softakiukuttelu
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 528
Chromella google haku ei löydä sivua vaan jää "jumiin" ja ruutu näyttää tyhjää valkoista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
361
Yleinen bugi Android-puhelimissa, ei pelkästään Nordissa. Ainoa sataprosenttisesti toimiva korjaus on käyttää jotain muuta selainta.
Jaksoin asennella firefoxin Nordiin. Eipä ole googlaus enää pätkinyt. Ihmettelen kun väität että tuo on chromen yleinen ongelma, ihme kun mulla ei ole tehnyt millään muulla puhelimella tuota, eikä tee kenellä tutullakaan. Eka kertaa piti siirtyä chromesta pois kun Nord antaa jatkuvasti tyhjää sivua.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Jaksoin asennella firefoxin Nordiin. Eipä ole googlaus enää pätkinyt. Ihmettelen kun väität että tuo on chromen yleinen ongelma, ihme kun mulla ei ole tehnyt millään muulla puhelimella tuota, eikä tee kenellä tutullakaan. Eka kertaa piti siirtyä chromesta pois kun Nord antaa jatkuvasti tyhjää sivua.
Aika jännä. Mulla oli täsmälleen sama vika kahdessa edellisessä luurissa. Olisin mielelläni käyttänyt Chromea puhelimessa kun tietokoneellakin käytin, mutta ei.
 
Liittynyt
08.10.2018
Viestejä
32
Oma Nord elokuusta alkaen. Mielestäni lisääntyvää mobiilidatan pätkimistä, erityisesti Googlen palveluissa. Maps lähes käyttökelvoton navigointiin kun reititys pätkii niin usein pitkiäkin katkoja.
Kaikki päivitykset tehtynä, Saunalahden liittymä.
Lisäksi Nordean mobiilipankin kirjautuminen ei toimi, ongelma ei ratkennut Nordean ihan huolellisen ja asiantuntevan supportin avulla. Päätyivät lopulta suosittelemaan android 11 päivitystä. Sitä kuitenkin Nordin kanssa joutuu odottamaan vielä määrittelemättömän ajan.
Suosittelen muuta puhelinta, tässä liikaa ongelmia. Edellinen OP5 oli todella hyvä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 371
Itellä Telian liittymä eikä noita ongelmia, Mapsia ei tosin ole käytetty. Aluksi oli jotain Google-hakujen jumittelua, sitäkään ei ole aikoihin esiintynyt.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Eipä itellä ole ollut muita ongelmia kuin yhteyksien katkeilu lukittuna. Sekin johtui jostain tyhmästä "unioptimoinnista" akulle, joka oli aktiivisena jatkuvasti, kun ei täällä kotosalla tullut puhelimeen kauheasti koskettua ja korjaantui ottamalla se pois päältä. Ja puheluissa joskus vastapuolen ääni katkeaa pariksi sekunniksi, en tiedä johtuneeko puhelimesta vai vo-lte:stä, kun tää kuitenkin on eka puhelin tuolla vo-lte:llä itselle.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Itsellä tuo mobiilidatan "pätkiminen" ilmeentyi enemmän instagramin puolella, storyt jäi lataamatta jne, muissa sovelluksissa ei niinkään ongelmaa. Latailin Oxygen Updaterilla manuaalisesti tuon uusimman päivityksen (10.5.10) ja ilmeisesti nyt tuo pätkiminen loppui instagramin puolella.

Onko Android 11 julkaisusta Nordille kuulunut enempää tietoa?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 855
Oma Nord elokuusta alkaen. Mielestäni lisääntyvää mobiilidatan pätkimistä, erityisesti Googlen palveluissa. Maps lähes käyttökelvoton navigointiin kun reititys pätkii niin usein pitkiäkin katkoja.
Kaikki päivitykset tehtynä, Saunalahden liittymä.
Lisäksi Nordean mobiilipankin kirjautuminen ei toimi, ongelma ei ratkennut Nordean ihan huolellisen ja asiantuntevan supportin avulla. Päätyivät lopulta suosittelemaan android 11 päivitystä. Sitä kuitenkin Nordin kanssa joutuu odottamaan vielä määrittelemättömän ajan.
Suosittelen muuta puhelinta, tässä liikaa ongelmia. Edellinen OP5 oli todella hyvä.
Mulla ollut myös käytössä alusta asti ja mapsilla tosiaan erona vanhaan puhelimeen, että tekee usein reitityksen aluksi offline-tilassa. Tuntuu, että edes puhelimen pito hereillä ennen mapsiin menemistä ei auta. Navigoinnin alettua saa yhteyden tai jos hakee reittiä uudestaa. Outo ongelma, mutten ole vaivautunut googlailemaan mistä johtuu.

Muuten en tiedä miten tuo datan pätkiminen pitäisi näkyä (käytössä myös elisa 50M). Joskus nettillä kestää hetki, mutta sitä sattuu wifinkin kanssa. Nämä tuppaa roikkumaan liian kauan wifissä vaikka yhteys ei käytännössä onnistu enää. Facen ja ylen uutisvahdin päivitän kun avaan sovelluksen enkä haluakkaan että latailevat päivityksiä taustalla (ilmoitukset poistettu). Välillä ilmoitusten tulossa kestää kauemmin verrattuna ipadiin, minkä olen yhdistänyt jo vanhassa puhelimessa androidin virransäästöön jos puhelin on ollut esim pidempään käyttämättä paikallaan.

Mulla Nordean mobiilipankki ja tunnuslukusovellus olleet asennettuina koko ajan ongelmitta.

E: Nyt ei ole kahteen kuukauteen ollut rebootteja. Yhteensä neljä tuli ja aloin jo miettiä huoltoon viemistä lokakuun alussa. Muuten tyytyväinen.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
1609665282863.png


Toivottavasti tuo tyhjä tila on poistettavissa jollain asetuksella. Jää muuten päivittämättä.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935


Toivottavasti tuo tyhjä tila on poistettavissa jollain asetuksella. Jää muuten päivittämättä.
Tuskinpa on kun ei sitä pysty poistamaan muistakaan OnePlussan Android 11 puhelimista. Tuossa on nyt selkäesti haettu jotain OneUI vaikutteita, kuten oli jo OP8 sarjan Android 11 version kanssa.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
Pikkusisko valitteli, että hämärässä kuvattaessa kamera "blurraa" kuvan ja laittaa siihen "kauneusfiltterin. Saako tuota jotenkin pois?
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Kaveri hankki Nord N10 ja kyseli kuinka sen saa äänettömälle soittoäänen osalta? Onko todellakin näin, että sille ei ole muuta paikkaa kuin äänenvoimakkuusnäppäintä painaa, laajentaa valikkoa jotta saa kaikki säätimet esiin ja sieltä valita? Älä häiritse -tila ei ole vaihtoehto, koska sitä käytetään muuhun.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Kaveri hankki Nord N10 ja kyseli kuinka sen saa äänettömälle soittoäänen osalta? Onko todellakin näin, että sille ei ole muuta paikkaa kuin äänenvoimakkuusnäppäintä painaa, laajentaa valikkoa jotta saa kaikki säätimet esiin ja sieltä valita? Älä häiritse -tila ei ole vaihtoehto, koska sitä käytetään muuhun.
Valitettavasti näin. Jännä että OnePlus poisti N10:stä tuon äänenvoimakkuuskytkimen mikä on ollut yksi OnePlussan parhaista ominaisuuksista.
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
962
Kaveri hankki Nord N10 ja kyseli kuinka sen saa äänettömälle soittoäänen osalta? Onko todellakin näin, että sille ei ole muuta paikkaa kuin äänenvoimakkuusnäppäintä painaa, laajentaa valikkoa jotta saa kaikki säätimet esiin ja sieltä valita? Älä häiritse -tila ei ole vaihtoehto, koska sitä käytetään muuhun.
Tuossa oikeassa reunassa on ihan mekaaninen kolmiasentoinen vipu

Edit, olikin ilmeisesti toinen malli joka on loogisesti nimetty samalla tavalla kuin aiempi :poop:
 

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Valitettavasti näin. Jännä että OnePlus poisti N10:stä tuon äänenvoimakkuuskytkimen mikä on ollut yksi OnePlussan parhaista ominaisuuksista.
Sääli. Toivottavasti eivät poista tulevaisuudessa kalliimmista malleista, koska ainakin itselleni tuo on iso myyntivaltti, joka en erottanut hyvin kilpailijoista.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Pikkusisko valitteli, että hämärässä kuvattaessa kamera "blurraa" kuvan ja laittaa siihen "kauneusfiltterin. Saako tuota jotenkin pois?
Suosittelen asentamaan suosiolla GCamin. Omalla kohdalla Nikita: NGCam_7.4.104-v2.0 tuo on ollut nyt paras. Snapcam-versio ja fury-config itsellä käytössä.

Samalta sivulta löytyy asennusohjeet. Ei oo vaikeeta, itsekin sain pikkusiskon onnistumaan asennuksessa mesen välityksellä.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752
Sääli. Toivottavasti eivät poista tulevaisuudessa kalliimmista malleista, koska ainakin itselleni tuo on iso myyntivaltti, joka en erottanut hyvin kilpailijoista.
Ei varmasti tulla poistamaan. Olen itse asiassa yllättynyt että tuota ei ole jo kopioitu muiden valmistajien malleihin. Ihan todella nerokas keksintö.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 539
Oletettavasti nuo kaikki Google Camit on ihan turvallisia asentaa?
Eiköhän ne kaikki tuolla ihan turvallisia ole. Toiset voi toimia paremmin kuin toiset tai sitten ei.

Parrot043 versiot on yleensä olleet aika vakaita eikä ongelmia ole itsellä ainakaan ollut. Eri puhelin toki kyseessä.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
649
Oletettavasti nuo kaikki Google Camit on ihan turvallisia asentaa?
Ainakin nää arnovat, nikitat, urnyxit, wichayat ja greatnessit on omassa (ja monen muunkin) luurissa käyny monellakin versiolla, joten turvallisia ne on. Muista en sano mitään varmaksi, mutta ainakin itse luotan sivuun, joten ei pelottais koittaa mitään tuntemattomampaakaan versiota.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
600
Omassa Nordissa semmonen ominaisuus, että Telegramin viestit saa puhelimen värähtämään vaikka appsin asetuksista otettu värinä pois päältä. Vähän meinaa ärsyttää ku jokaisesta ryhmäviestistä alkaa tärinä
 
Liittynyt
10.05.2017
Viestejä
60
Taitaa 12/256 Nordi lähteä palautukseen:( harmi, mutta itselle datasiirto on perusedellytys ja selalinen piti olla aktivoitavissa käyttöön kehittäjävalikossa, jne..) btw, onks moinen puute android 10 ominaisuus?? ( ennen vanhaan oli aina breikatut iphonet ja rootatut androidit jolloin ei ongelmaa mutta kun sittemmin monet palvelut jotka vaativat vahvaa tunnistautumista, oli breikkamisesta luovuttava.. toki myös siks että toimiva cydia loppui ja Gyanogen myös..)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 435
Viestejä
4 199 405
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom