Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 438
Kai siinä lakka päällä on, tuskin se nyt alumiinin kanssa on päässyt reagoimaan?
Itse en kyllä ressaisi vaan ajelisin ja pesisin ja katselisin ajan kanssa mihin se siitä kehittyy.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 002
Eikö volvolla nimenomaan olisi mukavampi ajaa sitä pitkää matkaa? :D
Siis eihän siinä ja kukin tavallaan, mutta jotenkin omaan korvaan nurinkuriset valinnat. Sähkiksellä itse pyörisin nurkissa ja tuollaisella matkalehmällä painaisin pitkää matkaa.
Peugeot on lähes Volvon tasoa :D Pörssisähköllä saa ladattua sen verran edullisesti, että ei viitsisi tankata 5l/100km dieseliä. Nyt vain pari pidempää matkaa Volvolla, kun kävin remppaamassa sitä ja näyttää maltillista keskikulutusta 1.4l/100km.

Volvo toki painavampi, 1950kg, kun Peugeot on 1650kg. Ahveniston lisäksi varmaan tulee ajettua yksi 700km matka Volvolla. Adaptiivinen vakionopeudensäädin kun olisi yksi plussa Volvoon. Volvo myös akseviväliltään hieman pidempi, mutta siinä ei kovin suurta eroa ollut.

Tavallaan jännä kumminkin, että ajelee mieluummin tuollaisella "loppuunajetulla" 346tkm ja 11 vuotta vanhalla, kuin viimevuotisella. Kai sitten tykkään hieman matalammasta autosta, kuin "suv" tyylisestä.

Huono kuva romuista:
Screenshot_20240624_225438_Gallery~3.jpg
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
189
Kai siinä lakka päällä on, tuskin se nyt alumiinin kanssa on päässyt reagoimaan?
Itse en kyllä ressaisi vaan ajelisin ja pesisin ja katselisin ajan kanssa mihin se siitä kehittyy.
Joo kyllä on lakka, olisko se lakka vaan palanut sitten aineen johdosta pois tosta pinnalta…
 
Liittynyt
18.04.2024
Viestejä
614
Joo kyllä on lakka, olisko se lakka vaan palanut sitten aineen johdosta pois tosta pinnalta…
Ei ole, siinä on pesuaine kuivunut vanteeseen ja ns. palanut kiinni, joudut hinkkaa vähän kovempaa että lähtee irti ja vahaa pintaan niin alkaa kiiltämään taas.

Siksi niissä pesuaineissa lukee ettei saa pestä auringon paisteessa tai antaa pesuaineen kuivua pintaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 455
Mun CLK meni leimasta läpi. 25v vanha syksyllä ja 149 000km ajettu. Ainoastaan haljenneesta lasista tuli kommenttia. Taka-akselilla on 255/35 R18 renkaat ja ne olivat ok. Auton värikin on muuttunut sitten viime leimaamisen, eikä siitäkään ollut mitään sanomista. Lasi pitää vaihtaa, mutta se ei tälläiseen Mersuun maksa kuin n. 350e. Ei kannata lasivakuutusta pitää 200e omavastuulla, jos kerran 5 vuodessa menee lasi vaihtoon.
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
1 011
Morjes, tuli tavanomaiseen tapaan pestyä auto ja normaaliin tapaan suihkutettua MOTOX:in autonvannepesuainetta vanteille jonka jälkeen huuhtelu, kuivamisen jälkeen kaksi vannetta neljästä näytti normaalilta ja toiset kaksi näytti kuvanmukaiselta valkealta ”kalkkimaiselta”
Useampaan kertaan pesty samalla aineella ilman ongelmia…kaksi vannetta tosin pintamaalattu uudelleen viimekesänä mutta senkin jälkeen pesukertoja on jo kymmenen…
Onko nytvaan ollut niin että vanne ollut kuuma ja aine reagoinut alumiininkanssa ja vanteet ovat pilalla? Onko mitään vinkkejä?

vanteet tosissaan märkänä eivät näytä kyseisiä raitoja / läiskiä mutta heti kun kuivavat niin ilmestyy, ei lähde rätillä muutakuin hetkellisesti pois, kokeiltu myös liuotin pesuaineella jälkikäteen.
Ymmärsinkö oikein ettet käyttänyt pesuun mitään harjaa tai sientä, koska jos näin oli niin ei ne liat vanteesta lähde pelkällä vannepesuaineella ja pelkällä vuuhtelulla, se tuskin mitään happoa on mikä syövyttää lian pois.
 
Liittynyt
14.01.2021
Viestejä
189
Ymmärsinkö oikein ettet käyttänyt pesuun mitään harjaa tai sientä, koska jos näin oli niin ei ne liat vanteesta lähde pelkällä vannepesuaineella ja pelkällä vuuhtelulla, se tuskin mitään happoa on mikä syövyttää lian pois.
Joo en käyttäny vanteisiin muutakun aineen… tästä viisaampana eteenpäin
 

rarehanu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2022
Viestejä
1 011
Kannattaa myös ostaa ihan tavallista liuotinainetta, nuo vannepesuaineet tulee tosi paljon kalliimmaksi, kun niistä ei edes ole mitään hyötyä verrattuna normaaliin liuotinaineeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
10 002
No, otteessa on vaan 225-45 R17 isoin koko, joten eikös tuo aika rajoilla jo ole. Ei kiinnostaisi muutoskatsastaa.
Olikohan juuri 30mm mitä saa rengasta leventää? Ja yhden tuuman joko suurentaa tai pienentää (jos sopii jarrut). Eli juuri sallittu olisi :)

Volvossa myös meni läpi 1 tuuman suuremmat vanteet, tietenkin.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
968
Olikohan juuri 30mm mitä saa rengasta leventää? Ja yhden tuuman joko suurentaa tai pienentää (jos sopii jarrut). Eli juuri sallittu olisi :)

Volvossa myös meni läpi 1 tuuman suuremmat vanteet, tietenkin.
Näin muistelisin itsekin kun vaihdoin omasta autosta 285 mm levyiset takarenkaat 305 mm leveisiin. (Tai sitten se oli tuon 20 mm)

Halkaisijaa saa joka tapauksessa kasvattaa tuumalla.
 
Liittynyt
24.05.2017
Viestejä
215
Viime vuonna hommattu kesäautoksi, pitkäaikainen unelma Japanin tuonnista. Tosin Suomesta ihan ostin :D.

Edit.
Aajuu piti jotai autosta kertoakki :D Melko vakio, moottoriremontti tehty edellisen omistajan toimesta (ilmeisesti sylinterit samalla porattu ylikokoon). Kiinan pakosarja catilta taakse, itse vaihdoin kiinan pakosarjan ja up pipen laadukkaampaan. Alla sysipaska alustasarja omaan makuun. Kotona odottaa uusi alustasarja asennusta kun auton saan vaihdelaatikkoremontista. Alle tulee Tein Flex Z alustasarja.
Alussa autossa oli perän ja vaihdelaatikon välitykset eri (ei hyvä). Nyt juurikin sen takia vaihdelaatikko "remontissa" jossa laatikkoon tulee oikeat välitykset, että mätsää perän kanssa. Samalla sinne vaihtuu uudet laakerit ja 4 vaihteen synkrot korjataan.
Ensivuonna sit ideana olisi säädättää syvtechillä ja katsoa minkä verran koneessa on tehoa ja paljon siitä voi ottaa irti ettei ala tavaraa kurkkimaan lohkosta ulos :D Mahdollisesti myös samalla uusia Catilta taakse kunnollinen putkisto (HKS, Blitz nur-spec, fujitsubo) ennen säädätystä. Riippuen mihi rahat riittää. Kiinan tinatki pitäs korvata laadukkaammilla...

Auto siis Subaru Impreza V5 Type R vm. 1998.


Vähän nyt päivitystä mitä autoon tapahtunut tämän 3v aikana tästä postauksesta.
Vanteet uusittu paremmalla ET-luvulla omaaviin japanin takovanteisiin. Vaihdelaatikkohomma meni vituilleen, kun ei liike saanut muka ikinä synkroja. Kuitenkin välitykset saatiin vaihdettua samoiksi etu -ja takaperän suhteen. Täydellinen koneremontti tehty kun oli täysin kaput avatessa (pelkät veivit oli ehyet). Hommattu Suomesta käytettynä tähän automalliin kuuluvat kannet, Latvian pojat HCR:llä rakensi tähän stroker 2.15L shortblockin takohiluilla ja vahvistetulla lohkolla. Asensin kesällä uuden moottoriohjauksen, jotta tämä moottori nyt säilyisi ehyenä. Moottorinohjauksena toimii nyt Link G4x plugin ecu. Syvtech meni kans pimentoon, eikä vastaa viesteihin ja heiltä ostamaani ecua, enkä säätöä sitten koskaan saanut. Loppupeleissä meni hyvin, kun 15min ajomatkan päässä kotoa löyty paja mikä sääti ja auttoi johtosarjojen teossa Linkille. Tein flex Z on asennettu ja catbackiksi valikoitui käytettynä HKS super drager 3" jonka ostin briteistä.
Rahaa palanut ihan älyttömästi tähän, mutta tästä nyt onkin tarkoitus tehdä itselle loppusijoituskoti eli koskaan ei myyntiin tule :).
20240811_124354.JPG
20240906_185752.JPG
304hv/380Nm
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
622
Hondan lämmityslaitteen vaijerin rassaamisesta edettiin vähän laajempaan sisäputsiin. Hifiräpellykset on purettu pois, kaapelia tuli n. 10kg. Kaikki paneelit ja verhoilut pesty sisältä ja päältä, silikonia ja hoitoaineita oli hierottu vähän turhankin reilusti. Lattiamatosta 20 vuoden hiekat pesty pois ja nyt vaimennellaan ennen kuin kasataan kaikki paneelit uusilla kiinnikkeillä. Muutama pieni ruosteen alku löytyi jotka korjaillaan ja ratti menee verhoiltavaksi tai vähintäänkin maalattavaksi. Se on nyt seisonnassa talven yli ja ajoja jatketaan keväällä. Sisustasta siirrytään konehuoneen siistimiseen ja huoltoihin. Tässä pitää venttiilinvälyksetkin säätää käsin.
1726675885882.jpeg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
253 156
Viestejä
4 405 260
Jäsenet
73 117
Uusin jäsen
Kaapo saarinen

Hinta.fi

Ylös Bottom