Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 927
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 888
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
615
Paljoskos tommosessa on todellinen kulutus ajellessa? Miettinyt vastaavan hankintaa ja vanhat ärrät ainakin höristi niin paljon ettei kannattanut.
Tarkoitatko vanhalla ärrällä vr6 koneisia? Meillä meni vastaavalla EA888 tekniikalla oleva etuveto seat cupra maantiellä 7 kulutuksiin. Pitkän ajan seka-ajon keskikulutus 8.5. 6-vaihteisella DSG:llä, en tiedä onko noissa golffeissa 7 vaihteinen.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
1 288
MIKSI :D? Arvostan ehdottomasti out of the box ajattelua ja omissa kulkineissa ei monesti ole mitään järkeä... Mutta tämä kyllä pistää kysymään, mitä vittua, miksi :D.
En ymmärrä mitä tarkoitat? Eihän tuosta täydellisempää taajama-autoa ole edes olemassa. Tarkoitus on tehä tuohon vielä puoliperävaunu, niin saa 6 metriset rauta- ja puutavarat kuskattua. L-luokan ajoneuvossa perävaunut tai niiden kytkentälaitteet ei tarvi mitään rekisteröintejä tai hyväksyntöjä.

Ihana! Onkos toi nyt mopo vai moottoripyörä, kilvestä päätellen MP ja yks firma näköjään myy noita mopoina?
L7e raskas nelipyörä.
 
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 742
2008 Foresteri kyseessä 235k ajettuna. Perinteikäs EJ20-pata vaparina pellin alla ja perässä 4-pykäläinen momentinmuunnintomaatti. Todella verkkainen
Vieläkö tuossa on taka-akselilla ”automaattinen” tasonsäätö. Itsellä oli aikanaan 2006 vuosimallinen ja se tuntui hajoavan kaikissa. Huomaa kun perä roikkuu. Vaihtus itsellä normaaleihin iskareihin/jousiin.

Entä onko tuossa jo ovissa karmit?
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 660
Ei tarvitse mennä kovinkaan montaa vuotta taaksepäin niin saksalaiset "premiumit" olivat ainoita normiautoja johon sai kunnon penkin. Skodaan, Toyotaan tms oli turha yrittää etsiä penkkiä jossa on esim. istuinosan kallistus ja reisituen säätö. Varsinkin noissa aasialaisissa on/oli että eivät ole yli 170cm kuskeille oikein sopivia. Kokemusta ei ole isoista Lexuksista, niissä tilanne on varmaan eri.
Jos auto muuten passaa niin ainahan siihen voi vaihtaa vaikka sen AGR-penkin sähkösäädöillä, hierontatoiminolla ja ilmastoinnilla?
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 060
Jos auto muuten passaa niin ainahan siihen voi vaihtaa vaikka sen AGR-penkin sähkösäädöillä, hierontatoiminolla ja ilmastoinnilla?
Niin siis esim. uusimman sukupolven Octaviaan saa oikeitakin penkkejä jolloin sen voisi vaihtaakkin. Toisaalta vaikka niitä Octavioita on kuin sieniä sateella joten suoraan etsii itselleen sopivan. Mutta kuten sanoin niin näin ei ole kovin pitkään ollut. Mutta kun nuo AGR penkit toit esille niin Opeliin niitä on tainnut saada eli ehkä premiumit eivät ole ainoita olleet.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 702
Vieläkö tuossa on taka-akselilla ”automaattinen” tasonsäätö. Itsellä oli aikanaan 2006 vuosimallinen ja se tuntui hajoavan kaikissa. Huomaa kun perä roikkuu. Vaihtus itsellä normaaleihin iskareihin/jousiin.

Entä onko tuossa jo ovissa karmit?
Ei ole tasonsäätöä ja ovissakin on perinteiset karmit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 815
Paljoskos tommosessa on todellinen kulutus ajellessa? Miettinyt vastaavan hankintaa ja vanhat ärrät ainakin höristi niin paljon ettei kannattanut.
Tuonne laittelin kulutuksia:
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
1 680
Tämmöinen tuli lunastettua lauantaina kotiin:

IMG_0822_cen.jpg

Eli vm2012 S60 1.6 DRIVe Kinetic, eli melkoinen kulimalli.

Tietäkin tämä on ehtinyt nähdä jo yli 300tkm mutta eipä tuo maksanutkaan kuin muutaman tonnin. Harrastamaan kun pitää päästä, niin ensi töikseni käytin auton pesurissa ja lykkäsin renkaisiin suuremmat paineet, niin meno rauhoittui kummasti. Lisäksi sutaisin vielä muoviosat Autoglymin Rubber & Vinyl Carella, niin alkoi jo näyttämään kaukaa katsottuna siedettävältä.

Edellinen omistaja käyttänyt auton optimoinnissa, niin liikuukin jopa jollain tapaa. Saksasta uitettu joten ei Webastoa mutta eipähän ole murheitakaan kun metrejä on tuonkin verran. Lohkolämppäri ja sisäpistoke löytyy mutta nuuka kaveri ollut, kun on niistänyt Defan lämppärin matkaan - kiinnike löytyy. Sen lisäksi ei ollut edes lämmittimen johtoa, josta olisi toki voinut huomauttaa liikettä mutta en jaksanut alkaa ulisemaan.

Tänään totesin että auton kylmästöinti pitää kyllä melkoisen ikävää ääntä. Arvelin että ilmastoinnin puhallin tosiaan kaipaa hiukan voitelua ja naplasinkin sen illasta, vaikkei oikein olisi huvittanut alkaa irrottelemaan pyyhkijöitä ja muovinkappaletta. Mutta tunnin verran tuohon sai tuhrattua. Ulina kuitenkin jatkui vaikka puhallin rauhoittuikin ja totesin, että ehkäpä laturin vapaakytkin kannattaa laittaa myös uusiksi.

Jakohilut tuohon on tehty kahteen kertaan ja tuo laturin moniurahihnakin kiristimineen on vaihdettu pariin otteeseen, hehkut etuiskarien yläpäät suodattimia sun muuta eli varsin säntillisesti huollettu auto ja ajattelin jatkaa samaa linjaa samaan tapaan kuin toisen kanssa eli teen itse ne huollot, jotka on suht. helppo värkätä ja laitatan liikkeessä jos menee hankalammaksi.

Jos myllyttäisi maalipinnan ehtiessään ja heittäisi keraamipinnoitteen pintaan kun sitäkin on hyllyssä venailemassa parikin purkkia. TFT-mittaristoa on tiedusteltu naapurimaasta ja avaimiin tilattu Aliexpressiltä uudet kuoret sekä 12e "PU Leather"-vaihdekepin nuppi. Musat hoidettaneen aluksi ihan AUXiin liitettävällä BT-palikalla kun ei tuohon ole raaskittu edes BT:tä ruksia. Jos jaksaa sijoittaa jossain kohtaa, niin kaiketi tähän saa myös Carplay-purkkeja alkuperäiseen soittimeen liitettäväksi.

Vähille kilsoille ihan kelvollinen käyttöauto pienellä kulutuksella ja hyvällä käytännön teholla. Me ajellaan tällä sataa tonnia kymmenen vuotta jos muuten pysyy kasassa, niin välttää oikein hyvin. P3Toolsin ja Mongoose JLR -kaapelin toki aion hommata, jos innostuu hiukan retrofittia tekemään.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 701
Noniin, 5 vuoden jälkeen 911 meni kaupaksi kesäkuussa ja nyt on Saksasta haettu tilalle Taycan 4S.

Tarkemmat speksit vm 2021, ajettu vajaa 27000 km, isompi Performance Battery Plus akku, musta täys nahkasisustus ja kattavat lisävarusteet mm. Sport Chrono, adaptiivinen vakkari, HUD jne. Ovh ollut aikoinaan reilu 149800€.

Auton edellinen ja ainoa omistaja ollut Porsche itse eli ollut työntekijällä työsuhdeautona.

20240819_125500_copy_2000x1500.jpg


20240819_115841_copy_2000x1500.jpg


Autosta tehtiin kaupat jo heinäkuun alussa, mutta Taycanien etujarruletkuihin tuli maailmanlaajuinen takaisinkutsu eikä autoja saanut luovuttaa asiakkaille ennen kuin ne on uusittu.

Lopulta muutaman viikon odottelun ja hieman heikosti sujuneen kommunikoinnin jälkeen paikan päällä Porsche Centerissä luovutustilaisuus sujui kaikin puolin hienosti, oli upea elämys.

Positiivisena yllätyksenä auton keulassa on tehtaalla valmiiksi asennettu PPF, josta ei ollut mainintaa myynti-ilmoituksessa. Hintaa taitaa olla reilu 2000€ asennettuna, oli tarkoitus itse asennuttaa.

Seuraavaksi vuorossa ajo Saksan, Tanskan ja Ruotsin läpi Tukholmaan, josta loppuviikosta laivalla Turkuun. Tulee ainakin auto tutuksi vajaan 2000 km ajon aikana.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 701
Kuuluiko tuohon jotain erityistä kun upeaksi elämykseksi mainitsit?
Juu, upouusi Porsche Center, auto oli sellaisessa Owner's Collection yksityishuoneessa pestynä ja puhdistettuna, sisältä ja ulkoa. Huoneessa asiat sai käydä rauhassa ja kiireettömästi myyjän kanssa läpi. Nautin joka hetkestä. Tarjoilu pelasi, virvokkeita nautittiin, lahjaksi sai vähän Porsche termosmukia, avaimenperää, kynää jne.

20240819_113935_copy_2000x1500.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 405
Saako tiedustella @Sampsa mikä oli syynä tämän hakemiseen ulkomailta? Suomessahan markkinoilla on Taycania tätä kirjoittaessa 177kpl myynnissä, eikä tällainen markkina vedä noita tuollaista määrää millään. Ts. noissa tulee olemaan ihan järkyttävä arvon alenema ja aika moni diileri varmaan antaa melkoisia alennuksia että pääsisi laitteesta eroon. Äkkinäinen luulisi että täältä löytyisi valikoimaa niin paljon että tulisi selvästi halvemmaksi ostaa suoraan Suomesta.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 970
Saako tiedustella @Sampsa mikä oli syynä tämän hakemiseen ulkomailta? Suomessahan markkinoilla on Taycania tätä kirjoittaessa 177kpl myynnissä, eikä tällainen markkina vedä noita tuollaista määrää millään. Ts. noissa tulee olemaan ihan järkyttävä arvon alenema ja aika moni diileri varmaan antaa melkoisia alennuksia että pääsisi laitteesta eroon. Äkkinäinen luulisi että täältä löytyisi valikoimaa niin paljon että tulisi selvästi halvemmaksi ostaa suoraan Suomesta.
Muistaakseni vastasi muualla että "suomesta olisi saanut kalliimmalla, isommilla kilometreilla, ja vähemmillä varusteilla". Ja halusi tehdä roadtripin sekä videon auton tuonnista unohtamatta kontenttia kanavalle. Jotain videota kai tulossa tällä viikolla jos mehari ehtii leikata.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 701
Saako tiedustella @Sampsa mikä oli syynä tämän hakemiseen ulkomailta? Suomessahan markkinoilla on Taycania tätä kirjoittaessa 177kpl myynnissä, eikä tällainen markkina vedä noita tuollaista määrää millään. Ts. noissa tulee olemaan ihan järkyttävä arvon alenema ja aika moni diileri varmaan antaa melkoisia alennuksia että pääsisi laitteesta eroon. Äkkinäinen luulisi että täältä löytyisi valikoimaa niin paljon että tulisi selvästi halvemmaksi ostaa suoraan Suomesta.
Saksassa näissä hintataso 5000-10000e edullisempi vastaavaan verrattuna Suomessa, varsinkin hyvillä ja tietyillä varusteilla ja alhaisilla kilometreillä + Porsche Approved vaihtoautoilla Saksasta ostettuna 1v tehtaan takuu, joka voimassa myös Suomessa ja sitä voi jatkaa.

Käyttöautoksi tulee, arvonalenema ei kiinnosta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
250 458
Viestejä
4 364 072
Jäsenet
72 636
Uusin jäsen
Juuutko

Hinta.fi

Ylös Bottom