Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Muutaman vuoden pikkukakkosia harrastaneena uskalsin työntää kädet saveen ja ostaa vaihdelaatikkovikaisen 1.2 TDI (3L) mallin. Nyt enää isolohko bensa on kokematta.

Kytkimen käyttöakseli oli murtunut, joka viittasi antautuneeseen painelaakeriin ja sen liukuholkkiin. Epäilykset osoittautuivat oikeiksi kun sai lootan irti autosta.

Muutaman kymmenen tunnin ropaamisen ja perusteellisen puunauksen jälkeen voinen todeta, että tämä ekomalli on malliston kruununjalokivi. Ajossa todella hiljainen ja suhinaton peli, ja pikkuautoksi mukava ajaa, kuten kaikki ehjät kakkoset. Menee ilman sen kummempia yriteltelmiä tasan kolmen litran kulutukseen, kunhan oppii ajamaan niin varmasti pääsee alle sen. Verot reilun 300€ vuodessa ja osakasko lasiturvalla vähän yli 200€.

Sympaattisen hidas robottiloota sopii hyvin auton luonteeseen :) vaihdoin toisesta kakkosestani tähän S-Line nahkasisustan, nyt viihtyy kajuutassakin.
 

Liitteet

  • IMG_1848.JPEG
    IMG_1848.JPEG
    239,4 KB · Luettu: 570
  • IMG_1844.JPEG
    IMG_1844.JPEG
    353,8 KB · Luettu: 565
Verot reilun 300€ vuodessa ja osakasko lasiturvalla vähän yli 200€.

Sympaattisen hidas robottiloota sopii hyvin auton luonteeseen :) vaihdoin toisesta kakkosestani tähän S-Line nahkasisustan, nyt viihtyy kajuutassakin.
On kyllä Audi hyvän säästöpossun keksinyt :) Tekee kyllä paljon nuo aidot nahkapenkit/sisusta. Vaihdoitko toiseen autoon siis perus sisustan takaisin?


Pohjolassa Volvo V60 D6 vakuutus 436€ vuodessa 70% bonuksilla. Sisältää lasivakuutuksen. Pikku Audissa yllättävän halpa vakuutus. Volvon dieselvero ja käyttömaksu 163€ vuodessa, paku.

Mutta Audi paljon helpompi korjata, jos tulee jotain huoltoa vaativaa.
 
On kyllä Audi hyvän säästöpossun keksinyt :) Tekee kyllä paljon nuo aidot nahkapenkit/sisusta. Vaihdoitko toiseen autoon siis perus sisustan takaisin?


Pohjolassa Volvo V60 D6 vakuutus 436€ vuodessa 70% bonuksilla. Sisältää lasivakuutuksen. Pikku Audissa yllättävän halpa vakuutus. Volvon dieselvero ja käyttömaksu 163€ vuodessa, paku.

Mutta Audi paljon helpompi korjata, jos tulee jotain huoltoa vaativaa.

Jep, tämän auton penkit puhdistin ja laitoin tähän (tekkiläisille asevelihintaan)

Vakuutuksen hinta yllätti, muut pikkukakkoset ovat olleet 300-400€ luokkaa vuodessa. Volvosikin yllättävän kohtuuhintainen. Ehkä tuo 45kW näyttää vakuutuslaskijan silmään sopivan pieneltä lukemalta, mene ja tiedä.

Ja joo, tuota Volvoasi en mielelläni korjaisi. Varmaan perus mekaaniset jutut yhtä helppoja kuin muissakin, mutta hybridijärjestelmästä lienee parempi pysyä kaukana ;)
 
Viimeksi muokattu:
Neljän vuoden työautolla köröttelyn jälkeen tuli auton hommaaminen ajankohtaiseksi kun vaihdoin työpaikkaa. Nopsaan piti auto saada ja se löytyi perhepiiristä. Onnekseni oli Audi niin on viat ja ominaisuudet tuttuja. Eli A6 2.4 Multikroonikko. Ennen ollut aina Quattro ja turbo mutta halpuuden ja nopsan saamisen kannalta kallistuin etuveto vapariin.

IMG_2836.jpeg


Toki halpuudelle löytyi syykin ja se oli vaimon kummitytön kolhima kulma johon osat pitäisi tulla tällä viikolla niin saa Audin taas paremman näköiseksi.

IMG_2819.jpeg
 
Ja joo, tuota Volvoasi en mielelläni korjaisi. Varmaan perus mekaaniset jutut yhtä helppoja kuin muissakin, mutta hybridijärjestelmästä lienee parempi pysyä kaukana ;)

Volvo-foorumilla on V60 D6-hybridistä keskustelua noin 330 sivun verran. Mitä keskustelua on tullut sivusilmällä luettua, niin kalliiksi on eheytys tullut omistajille.
 
Volvo-foorumilla on V60 D6-hybridistä keskustelua noin 330 sivun verran. Mitä keskustelua on tullut sivusilmällä luettua, niin kalliiksi on eheytys tullut omistajille.
Hyvä auto tuo V60 D6 on ollut, mutta vasta 1500km (kaupunkiajoa) takana. Itse olen lukenut tuolta vasta 60 sivua uusimpia viestejä mielenkiinnosta :) Mutta kalliiksi tosiaan tulee, jos joku sähköosa päättää levitä. Muutenhan tuo on sama moottori ja vaihteisto, kuin D5 mallissa, eli tosi kestävää tekoa ilmeisesti. Pieni säästö äkkiä nollaantuu tai maksaa enemmän, jos joku osa päättää mennä rikki.

Vanhalla Volvolla silti tullut ajettua enemmän, kuin toisella Peugeot e-2008:lla. Eikä Pösökään niin huono ole. Pösöllä sitten pakolliset pitkät matkat vain.

Screenshot_20240624_204537_Photos~3.jpg


Suunnittelin lähteä pieneen reissuun tuolla Volvo V60. En tiedä sitten onko miten ahdasta radalla? Suurmiitti ja ratapäivät 20.7.2024 - Ahveniston moottoriradalla
Botniaring (pitkä rata) oli eka paikka Volvolla tai yleensäkään autolla. Moottoripyörällä olikin jo ennestään tuttu rata.
 
Eikö volvolla nimenomaan olisi mukavampi ajaa sitä pitkää matkaa? :D
Siis eihän siinä ja kukin tavallaan, mutta jotenkin omaan korvaan nurinkuriset valinnat. Sähkiksellä itse pyörisin nurkissa ja tuollaisella matkalehmällä painaisin pitkää matkaa.
 
Päivitellääs tätä myöhäisnuoruuden autotuunailu kesäintoa kunnioittaen. Siittimeen tuli madallusjousisarjaa ja uutta OEM tolppaa joka kulmaan. Vähän styleä hukkaamatta ajomukavuutta. Vähän sellasta turhaa jumppaahan tuolla itselleen aiheuttaa nelipyöräsuuntauksineen sekä muutoskatsastuksineen. Edit ylempi kuva vaihdettu parempaan.

IMG_0576.jpeg

IMG_0528.jpeg
 

Liitteet

  • IMG_0546.jpeg
    IMG_0546.jpeg
    577,3 KB · Luettu: 161
Viimeksi muokattu:
Tästä tuli mieleen katsoa että minkälainen Clio nykyään on ja pienenä yllätyksenä tuli että sehän on käytännössä sama koppa edelleen.
Aika pitkä malli-ikä, varsinkin jos ottaa huomioon että Clio 4 on jo käytännössä ihan saman näköinen ja tullut markkinoille joskus 2011-2012 aikaan.
 
Esitelty vuoden 2012 lopulla ja markkinoilla 2013 alkuvuodesta. Aika vähän muutoksia ollut ja uusinkin noudattaa samaa muotoilua aika pitkälti.

Toisaalta, jos auto myy hyvin niin miksi muuttaa.
 
Ei uutta auringon alla, mutta oma kauppakassi pestynä ja puunattuna.
IMG_20240703_214025_copy_921x1017.jpg

Ei tosiaan mikään ihmeellinen auto, mutta kun prioriteettina on mahdollisimman halpa käyttöauto niin en parempaa löytänyt. Tuohon mahtuu koira ja viikonlopun mökkitavarat kahdelle leikiten mukaan.

vm.2019, eli viimeisimpiä mitä Suomeen tuli, perus varusteet ilmastointi, peruutuskamera ja jopa AndroidAuto löytyy

PXL_20240704_084151252.PORTRAIT.ORIGINAL~2.jpg



Harmi vain ettei tuota uutta koria saa farmarina, tämä nykyinen ehkä kätevin pikku auto mihin oikeasti saa jotain tavaraakin mukaan, toisin kuin pystyperään.
 
Viimeksi muokattu:
Vuosi tulossa täyteen vatkaimella joten päivitelläänpäs kokemuksia. Volkswagen ID 4 Pro Performance 1st Mangan grey metallic värillä karvalakki kuitenkin kriittiset eli adaptiivinen vakkari, koukku, ledit, nahka-alcantarasisusta, esilämmitys/jäähdytys apilla. Molemmat rengassetit 20-tuumaisilla vanteilla. Kaupan Ruotsista uittama perhevankkuri. 33tkm itsellä sinä aikana 1kpl akkumoduuleita takuuseen ja liikkeen piikkiin ilmastoinnin kompura ja uudet takakumit. (Kivi läpi hiekkatiellä ja toisessa pintaa n. 5mm joten uusin molemmat.) Gridiolla ajasteltu latauskulut siirtoineen n. 400e/vuosi. Pikalatauksia ei kovin usein tarvinut joten ne ei ole ylhäällä kuitenkin todennut senkin halvemmaksi kuin dieselillä ajo, kun mitataan todelliset kulutukset . Hiljainen ja ok kyyti, Tesla Y oli myös vaihtoehto, mutta liikkeeseen oli helppo hukata vaihdokki sekä käytetty köyhän lompakolle inhimillinen. Ajatuksena olisi pitää pitkään, ei ole minkään sortin autokuumetta ollut ja paljon parjatun softan kanssa kyllä pärjää jos on käyttänyt Android käyttistä, mitään isompia bugejakaan ei ole ilmennyt. Itselle autossa tärkeämpää "auto"-ominaisuudet eli esimerkiksi vilkkuviiksi löytyy. Vetomassaa voisi löytyä hiukan enemmän (1000kg), mutta jarruttomat kärryt tulee perässä huomaamatta. Käytännön range kesällä +10kmh mittarinopeudella n. 400km ja talven sekakelissä n. 300km. Edit. Unohtui mainita Meb murheenkryyni eli koiranluun vaihto eteen toiselle puolelle. Onnistui itsetehden n. 15min.

IMG20240623224157~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Neljän vuoden työautolla köröttelyn jälkeen tuli auton hommaaminen ajankohtaiseksi kun vaihdoin työpaikkaa. Nopsaan piti auto saada ja se löytyi perhepiiristä. Onnekseni oli Audi niin on viat ja ominaisuudet tuttuja. Eli A6 2.4 Multikroonikko. Ennen ollut aina Quattro ja turbo mutta halpuuden ja nopsan saamisen kannalta kallistuin etuveto vapariin.

IMG_2836.jpeg


Toki halpuudelle löytyi syykin ja se oli vaimon kummitytön kolhima kulma johon osat pitäisi tulla tällä viikolla niin saa Audin taas paremman näköiseksi.

IMG_2819.jpeg

Tuli iltapuhteina eilen jumpattua keula kuntoon ja puskuria hierottua.

IMG_2920.jpeg

IMG_2921.jpeg
 
Skoda kamiq 2024 facelift, 1,0 style varustelu. Noin kuukauden ollut käytössä. Edellinen auto oli 2012 Yaris, joka alkoi käydä pieneksi.

Loistava auto tähän asti, kilometrejä kun tulee Max 10 000 vuodessa niin sähkö ei realistinen vaihtoehto. Kulutus viimeiset 1000 km on on 5.8l auton tietokoneen mukaan. Tässä enemmän maatie ajoa kuin normaalisti. DSG vähän jännitti, mutta mitä olen aihetta seurannut niin ei pitäisi enää olla ongelmia niiden kanssa. Yaris cross oli toinen vaihtoehto, mutta takapenkit olivat yllättävän pienet, ei mahdu turvaistuin sinne hyvin.
 

Liitteet

  • kamiq 2.jpg
    kamiq 2.jpg
    439,8 KB · Luettu: 300
Ei ole vielä yhtään DSG laatikkoa keksitty missä ei olisi ongelmia. Ainoa millä pystyt ongelmia edes jotenkin siirtämään eteenpäin, on vaihtaa öljyt, mieluummin usein.
 
Noin kuukauden ollut käytössä. ...
Loistava auto tähän asti, kilometrejä kun tulee Max 10 000 vuodessa niin...
Kulutus viimeiset 1000 km on...
Kuukaudessa 1000km, 11 KK jää 9000km ajettavaa joten 818 km / KK.
Vähän menee tosiaan kuukaudessa.
 
Laitetaas omakin ID.5 GTX kun näitä aina parjataan. Syksyllä tulee 2v täyteen ja nyt yli 40 000km mittarissa. Mitään ongelmia ei ole ollut. Pajalla kävi aluksi softapäivityksissä ja tuulilasin vaihdossa. OTA-päivityksiä odotettiin pitkään. Niitä tulee aika harvoin ja sisältävät lähinnä pieniä bugipäivityksiä tai jotain turhia softia. Herjaa hätäpuheluista yms jos tietyt asetukset on päällä. Tämä ei itsessään ole auton vika vaan tietyillä alueilla ei ole tietyn taajuuksisia kenttiä tjms. Ovat tiedossa Volkkarilla.

Kokoisekseen todella ketterä ajettava ja vaadittu tila helppo hahmottaa. Ohjauksen saa säädettyä tarpeeksi jäykäksi. Mikään ratakireä todellakaan ole, mutta olen enemmän vempuloillakin ajellut. Todella vakaa ja tarkka ajettava. Kesällä pääsee kaupunki/taajamapyörittelyssä alle 17kWh. Parhaimmillaan n. 450km ja talvella motaria n. 250km vaativissakin olosuhteissa.

2 aikuista ja 2 turvaistuinta rattaineen/ostoksineen mahtuu hienosti. Mitään isoa ja korkeaa tuolla coupella ei tietenkään pysty kuljettamaan.

Ainoa miinus oikeastaan halvantuntuinen sisusta. Taas olisi autokuume, mutta sain tämän silloin vielä niin hyvillä ehdoilla ettei oikein kannata. Kalliit kilsat vasta ajettu.

1721376498336.jpeg
 
Täälläkin ulinaa aiheuttanut RCZ on toiminut hienosti koko kesän ja varsin mukava kruisailu auto. Tuo katon muotoilu on siisti yksityiskohta joka herättää keskustelua ja ihmettelyä.

10.jpg
Toiminut hienosti? Sinullahan on ollut vaikka mitä ongelmia kuukauden sisällä ja sitä ennen. Harvassa autossa on noin paljon vikoja.
 
Toiminut hienosti? Sinullahan on ollut vaikka mitä ongelmia kuukauden sisällä ja sitä ennen. Harvassa autossa on noin paljon vikoja.
Nojoo suurimmat rempat kärsittiin viime syksynä. Yksi puola pimeni kesäkuussa kesken reissun ja alkuperäinen turbon imuputki halkesi siitä kauluksesta josta klemmarilla kiristetään, vaihdoin sen silikoniseen kestävämpään. Myös kaikki tulpat ja muut puolat on uusittu. Koko kesäloman toiminut moitteetta ja on tullut ajeltua. Puutteista huolimatta hieno peli maantiellä kun on kunnossa ja sopivan persoonallinen. Tällä hetkellä mittarissa 103tkm. Sen verran rahaa ja aikaa mennyt laittamiseen että parempi vaan pitää itsellä.
1721391832913.png
 
Optimalla tuli heitettyä kesälomareissu Latviaan ja toimi kuin kello. Asensin tuollaisen kiinasta hankitun OBD-mittarin kun aina hieman rassannut kierroslukumittarin puute, nyt sekin asia on korjattu. Näkee muutakin infoa tietty, mitä kaikkea nyt OBD tarjoaakin.

Menee vieläpä ihan naurettavan pienellä ollakseen tuollainen jäätävä laiva, ~5l/100km hybridimoodissa ilman akun latausta koska oli aika kehnosti mahdollisuuksia siihen.

Edit: kilsoja taulussa nyt 102tkm ja tähän mennessä rempattu bensapumppu sekä kaks puolaa joista oli kontaktijouset ruostunu ihan paperiksi, taitaa olla näitä hybridin ihanuuksia kun eivät pääse kuivumaan ikinä jos polttista ei käytetä. Ainiin ja kiristin aavistuksen löystyneen venttiilikopan kannen kun hikoili öljyä.

IMG_20240703_121101106.jpgIMG_20240620_171806983.jpgIMG_20240505_131237643.jpgIMG_20240621_130057841.jpgIMG_20240614_114012554.jpgIMG_20240614_120542468.jpgIMG_20240525_140432752.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Nojoo suurimmat rempat kärsittiin viime syksynä. Yksi puola pimeni kesäkuussa kesken reissun ja alkuperäinen turbon imuputki halkesi siitä kauluksesta josta klemmarilla kiristetään, vaihdoin sen silikoniseen kestävämpään. Myös kaikki tulpat ja muut puolat on uusittu. Koko kesäloman toiminut moitteetta ja on tullut ajeltua. Puutteista huolimatta hieno peli maantiellä kun on kunnossa ja sopivan persoonallinen. Tällä hetkellä mittarissa 103tkm. Sen verran rahaa ja aikaa mennyt laittamiseen että parempi vaan pitää itsellä.
Joko huumorintaju tai defenssimekanismit kohdillaan. :smoke: Vitriiniinhän tuo auto kuuluu niin ei tarvii koko aikaa olla remppaamassa.
 
Joko huumorintaju tai defenssimekanismit kohdillaan. :smoke: Vitriiniinhän tuo auto kuuluu niin ei tarvii koko aikaa olla remppaamassa.

RCZ on kyllä siistin näköinen auto ja aaqee vaikutti kyllä olevan ihan tietoinen mahdollisista ongelmista jo ostaessa. Ja loppupeleissä mitä vaihtoehtoja tuossa kategoriassa on? Audi TT? Joku Cayman on jo totaalisen eri hintaluokassa. MX-5 varmaan ajajan autona, mutta se ei ainakaan omaan silmään mikään nätti peli ole.
 
Viimeksi muokattu:
Kakkos-/kolmosauto vaihtui meidän taloudessa diesel-V70:stä bensa-Subaruun. Ensimäinen japanilainen meikäläisen 50-60 auton omistushistoriassa.

Aika tiukat kriteerit ja budjetti oli ja puolisen vuotta tuli speksailtua ja seurailtua vaihtoehtoja nettiautosta, joten melko hyvä kuva tuli siitä mitä on tarjolla.

2008 Foresteri kyseessä 235k ajettuna. Perinteikäs EJ20-pata vaparina pellin alla ja perässä 4-pykäläinen momentinmuunnintomaatti. Todella verkkainen laite kulkemaan tuolla yhdistelmällä, mutta ei haittaa tässä meidän tarpeessa.

Lähinnä talvi-kakkosautona tulee toimimaan, kilsoja tullee arviolta 2000-4000 km vuoteen.

20240723_213039.jpg20240723_220057.jpg
 
Kakkos-/kolmosauto vaihtui meidän taloudessa diesel-V70:stä bensa-Subaruun. Ensimäinen japanilainen meikäläisen 50-60 auton omistushistoriassa.

Aika tiukat kriteerit ja budjetti oli ja puolisen vuotta tuli speksailtua ja seurailtua vaihtoehtoja nettiautosta, joten melko hyvä kuva tuli siitä mitä on tarjolla.

2008 Foresteri kyseessä 235k ajettuna. Perinteikäs EJ20-pata vaparina pellin alla ja perässä 4-pykäläinen momentinmuunnintomaatti. Todella verkkainen laite kulkemaan tuolla yhdistelmällä, mutta ei haittaa tässä meidän tarpeessa.

Lähinnä talvi-kakkosautona tulee toimimaan, kilsoja tullee arviolta 2000-4000 km vuoteen.

20240723_213039.jpg20240723_220057.jpg

Arvostan rekkaria.

Missäs hapessa se tuo kakskasi on nykyään? Näkyi jollain videolla vähän säiden armoilla olevan.

Vimmatusti yritin etsiä omasta vastaavasta kuvaa nykytilanteesta, hallin perukoilta. En löytänyt mutta silmään osui kuva tuosta pääsiäistipusta, joka sekin odottaa pakosarjoja uuteen moottoriin samaisessa hallissa. Vaihtomoottori siis M54B30, alkuperäinen M54B22.

tipu.jpg


Erottuu ainakin kaupan parkkipaikalla :cigar:
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tämä nyt ei aiheuta mitään hirveetä myllyä mutta mulle ei ole oikein koskaan auennut mitä hienoa on BMW-merkkisissä autoissa? Tai yleensäkin saksalaisissa?

Avokin nuorempi poika on esim. täysin niiden pauloissa ja pelkkää murhetta, on jo taloudellisesti aika syvällä kun syytänyt siihen pommiin rahaa tuhottomasti eikä olla vieläkään leimakunnossa.

Jos itse haluaisin vanhempaa premiumia niin ajelisin tietysti Lexuksella (GS, LS...), takaveto, tehoa ja sitä laatuakin löytyy. Lexuksia koittanut mainostaa parhaani mukaan mutta eihän niitä kellään kaverillakaan ole.
 
Toivottavasti tämä nyt ei aiheuta mitään hirveetä myllyä mutta mulle ei ole oikein koskaan auennut mitä hienoa on BMW-merkkisissä autoissa? Tai yleensäkin saksalaisissa?

Avokin nuorempi poika on esim. täysin niiden pauloissa ja pelkkää murhetta, on jo taloudellisesti aika syvällä kun syytänyt siihen pommiin rahaa tuhottomasti eikä olla vieläkään leimakunnossa.

Jos itse haluaisin vanhempaa premiumia niin ajelisin tietysti Lexuksella (GS, LS...), takaveto, tehoa ja sitä laatuakin löytyy. Lexuksia koittanut mainostaa parhaani mukaan mutta eihän niitä kellään kaverillakaan ole.

Harrasteautona ymmärrän, mutta käyttöautoksi en kyllä tule hankkimaan yhtään saksalaista.
 
Itsekkään en bemarista merkkinä perusta mutta esim kunnossa oleva 5 -sarjalainen ilman mitään madallusräpellyksiä on ollut jo useamman mallipolven ajan oikein mukava ja hiljainen ajettava. Kolmoset saati ykköset ei herätä itsessä oikein mitään tunteita...tai no f3x on ihan hieno keulaltaan.

Edellinen auto oli 430tkm ajettu ja kunnossa pidetty 2006 e61 530xd ja nykyinen auto on lexus rx400h eikä autoja pysty vertaamaan edes samana päivänä toisiinsa. Lexuksen ohjaustuntuma on kauhea eikä sisustan/valmistuksen/äänieristyksen laatu pääse lähellekään tuota e61:ä...edes naapurin ls600h ei tehnyt mitenkään erikoista vaikutusta.

Vähemmillä vioilla toki lexuksella varmasti pääsee...jos ei lasketa tämän mallipolven rx:n vesivuotoja.

Tämä tulee sellaisen suusta joka ei tosiaan lähtökohtaisesti suosittele bemaria kenellekään.
 
Harrasteautona ymmärrän, mutta käyttöautoksi en kyllä tule hankkimaan yhtään saksalaista.

Saanen olla tästä hiukan eri mieltä.

Silloin kun oikeasti piti liikkua, niin se auto oli juurikin mallia Saksa. Ei tosin mikään harrastettava laitos, vaan n. 3v vanha tai sitten ihan uusi. Ei tosin ollut VAG-konsernia, vaan Baijerista.

Ne on olleet varmasti kutakuinkin elämäni parhaat vuodet autoilun osalta - ei tarvinnut huolehtia mistään, riitti kun tetki/teetti huollot. Ja ajoi.

No nyt kun sitten pitää harrastaa, niin tuntuu olevan elämää vaikeampaa tilailla palikoita ympäri Eurooppaa.

Mutta toinen nimeni on "haaste", niin tavallaan tykkään tästä. Mutta työkaveri sanoi aikanaan että "jos pitää lähteäm, niin ei viitsi joka kerran olla kädet rasvassa". Siinä on vähän, mutta asiaa.

e. Selvennetään nyt sen verran, että ne Baijerilaiset oli 8km-70tkm ajettuja että suuria ongelmia ei varmaan noilla kilsoilla ole tiedossa. Nykyisin pajoitan harrrastuksena tuota 250tkm ajettua Volvoa kuntoon ja näemmä vime ajat olen ajanut 3-pyttyisellä leasing-Pösöllä joka kulkee ja jossa on vielä vajaat 15tkm jäljelllä syksyyn. Tämä mahdollistaa harrastuksen..
 
Toivottavasti tämä nyt ei aiheuta mitään hirveetä myllyä mutta mulle ei ole oikein koskaan auennut mitä hienoa on BMW-merkkisissä autoissa? Tai yleensäkin saksalaisissa?

Avokin nuorempi poika on esim. täysin niiden pauloissa ja pelkkää murhetta, on jo taloudellisesti aika syvällä kun syytänyt siihen pommiin rahaa tuhottomasti eikä olla vieläkään leimakunnossa.

Jos itse haluaisin vanhempaa premiumia niin ajelisin tietysti Lexuksella (GS, LS...), takaveto, tehoa ja sitä laatuakin löytyy. Lexuksia koittanut mainostaa parhaani mukaan mutta eihän niitä kellään kaverillakaan ole.
BMW on lähtökohtaisesti sporttisempi. Kevyempiä kuin nuo möhköt Lexukset jotka on mukavuuspainotteisia sohvia. Bemarilla jo pitkään ollut tavoitteellinen 50:50 painojakauma mikä tekee niistä myös talvella ihan päteviä etenemään takavedoiksi.
 
Tähän käy hyvä vertaus musiikkimaailmasta.

Osa on kultakorvia ja vaatii kunnon laitteiston musiikista nauttimiseen.
Toinen kaveri taas kuuntelee vaikka sillä puhelimen omalla kaiuttimella ja saa yhtälailla "sävärit" siitä.

Ero on kuin yöllä ja päivällä ja mielikuvamarkkinointi ei totuutta muuta. Minulla on ollut monta bemaria ja monta lexusta.
Ei sitä Lexusta oikein voi ajotuntumaltaan, sisätilojen laadultaan ja laatuvaikutelmaltaan verrata bemariin mitenkään, vaikka voi ollakin että absoluuttinen laatu on parempi. Lexus on ainakin itselle vähän kuin Toyota, mutta vähemmän hirveänä ja taas kestävyydeltään sitten omaa luokkaansa Saksalaisiin verrattuna. Infinitiä tai Acuraa en pidä yhtään minään, ne ei mielestäni ole lähellekään samalla tasolla edellämainittujen kanssa.
 
Saanen olla tästä hiukan eri mieltä.

Silloin kun oikeasti piti liikkua, niin se auto oli juurikin mallia Saksa. Ei tosin mikään harrastettava laitos, vaan n. 3v vanha tai sitten ihan uusi. Ei tosin ollut VAG-konsernia, vaan Baijerista.

Ne on olleet varmasti kutakuinkin elämäni parhaat vuodet autoilun osalta - ei tarvinnut huolehtia mistään, riitti kun tetki/teetti huollot. Ja ajoi.

No nyt kun sitten pitää harrastaa, niin tuntuu olevan elämää vaikeampaa tilailla palikoita ympäri Eurooppaa.

Mutta toinen nimeni on "haaste", niin tavallaan tykkään tästä. Mutta työkaveri sanoi aikanaan että "jos pitää lähteäm, niin ei viitsi joka kerran olla kädet rasvassa". Siinä on vähän, mutta asiaa.

e. Selvennetään nyt sen verran, että ne Baijerilaiset oli 8km-70tkm ajettuja että suuria ongelmia ei varmaan noilla kilsoilla ole tiedossa. Nykyisin pajoitan harrrastuksena tuota 250tkm ajettua Volvoa kuntoon ja näemmä vime ajat olen ajanut 3-pyttyisellä leasing-Pösöllä joka kulkee ja jossa on vielä vajaat 15tkm jäljelllä syksyyn. Tämä mahdollistaa harrastuksen..

Toki kukin ajaa sillä minkä parhaaksi toteaa, itselle en vain kykene perustelemaan "uutta" +30k€ käyttöautoa.
 
Tähän käy hyvä vertaus musiikkimaailmasta.

Osa on kultakorvia ja vaatii kunnon laitteiston musiikista nauttimiseen.
Toinen kaveri taas kuuntelee vaikka sillä puhelimen omalla kaiuttimella ja saa yhtälailla "sävärit" siitä.

Ero on kuin yöllä ja päivällä ja mielikuvamarkkinointi ei totuutta muuta. Minulla on ollut monta bemaria ja monta lexusta.
Ei sitä Lexusta oikein voi ajotuntumaltaan, sisätilojen laadultaan ja laatuvaikutelmaltaan verrata bemariin mitenkään, vaikka voi ollakin että absoluuttinen laatu on parempi. Lexus on ainakin itselle vähän kuin Toyota, mutta vähemmän hirveänä ja taas kestävyydeltään sitten omaa luokkaansa Saksalaisiin verrattuna. Infinitiä tai Acuraa en pidä yhtään minään, ne ei mielestäni ole lähellekään samalla tasolla edellämainittujen kanssa.

Toki kukin ajaa sillä minkä parhaaksi toteaa, itselle en vain kykene perustelemaan "uutta" +30k€ käyttöautoa.

Kiitokset näistä pointeista, jäi tosiaan laittamatta. En itsekään ole laittanut autoon koskaan yli 30ke rahaa koska se on suhteellisen surkea sijoitus kohteesta riippuen.

Nämä baijerilaisetkaan eivät ole kovin hyvin arvoaan pitäneet, vaikka on kuinka pitänyt, kuin kukkaa kämmenellä - sen on huomannut myydessä.

Mukavia kilometrejä vaan kaikille siitä huolimatta, hienoja pelejä on merkistä huolimatta threadissa!

Ehkä laitan omastakin kuva, jahka saan pestyä ja kiillotettua, joka oli ohjelmassa.
 
Baijerilaisissa on se hyvä puoli että esim aivan loppuunajettuna +10v ja 500tkm mittarissa, kuitenkin joku lippispää sen ostaa koska se on Bemari ja sen takia haluttava.

Jotain Skodaa tai Nissania on turha yrittää millään kovin suurella summalla myydä vastaavassa tilanteessa.
 
Ei tarvitse mennä kovinkaan montaa vuotta taaksepäin niin saksalaiset "premiumit" olivat ainoita normiautoja johon sai kunnon penkin. Skodaan, Toyotaan tms oli turha yrittää etsiä penkkiä jossa on esim. istuinosan kallistus ja reisituen säätö. Varsinkin noissa aasialaisissa on/oli että eivät ole yli 170cm kuskeille oikein sopivia. Kokemusta ei ole isoista Lexuksista, niissä tilanne on varmaan eri.
 
Kiitos valaisevista vastauksista, täytyy varmaan itse tutustua ja todeta. Edellinen BMW millä olen ajanut oli 1982 vuosimallin 520 ja tykkäsin kyllä pirusti. :D

Se että auto on kuin iso sohva pyörillä onkin aina ollut enemmän mieleen. Kävin taannoin koeajamassa 2007 Lexus LS 460 ja fiilis oli kuin kermassa lilluisi. Seisoin risteyksessä ja edestä meni iso rekka ohi eikä siitä kuulunut kabiiniin juuri mitään.
 
Toivottavasti tämä nyt ei aiheuta mitään hirveetä myllyä mutta mulle ei ole oikein koskaan auennut mitä hienoa on BMW-merkkisissä autoissa? Tai yleensäkin saksalaisissa?

Avokin nuorempi poika on esim. täysin niiden pauloissa ja pelkkää murhetta, on jo taloudellisesti aika syvällä kun syytänyt siihen pommiin rahaa tuhottomasti eikä olla vieläkään leimakunnossa.

Jos itse haluaisin vanhempaa premiumia niin ajelisin tietysti Lexuksella (GS, LS...), takaveto, tehoa ja sitä laatuakin löytyy. Lexuksia koittanut mainostaa parhaani mukaan mutta eihän niitä kellään kaverillakaan ole.


Itse en ole millään tavalla merkkiuskovainen vaikka bemareita onkin laidasta laitaan varmaan se 20+ kpl lyhyen elämän aikana ollut. Joskus vaan tuli noita ruvettua harrastamaan ja mihinkäs koira karvoistaan pääsee. Mielestäni myös ajotuntuma on noissa 2000-luvun taitteen mikroautoissa dynaamisempi kuin kilpailijoissa, tämä toki hyvinkin subjektiivinen juttu. Plussana vielä että noihin kolmossarjalaisiin ei tarvitse hirveästi rahaa iskeä kiinni, tarvittavat osat tilaa aeromotorsilta tms.

En kyllä talviautoksi bemaria haluaisi koska sysipaska xdrive ja pahin luisutteluinto on jo iän myötä hävinnyt. Tuo A4 B6 mikä talvella ajossa sen sijaan vallan mainio laite keliin kuin keliin, kuitenkin vielä oikea quattro torsenilla eikä mikään sähkövatkain.


Kiitos valaisevista vastauksista, täytyy varmaan itse tutustua ja todeta. Edellinen BMW millä olen ajanut oli 1982 vuosimallin 520 ja tykkäsin kyllä pirusti. :D

Se että auto on kuin iso sohva pyörillä onkin aina ollut enemmän mieleen. Kävin taannoin koeajamassa 2007 Lexus LS 460 ja fiilis oli kuin kermassa lilluisi. Seisoin risteyksessä ja edestä meni iso rekka ohi eikä siitä kuulunut kabiiniin juuri mitään.

20220725_153237.jpg


Mikäli ulkonäöllä (subjektiivinen seikka tämäkin) ei niin väliä, suosittelen tutustumaan E66 -korimalliin. Näillä nykyään hinnat pohjamudissa, ja mikään ei ole mukavampi laite kuin täyspitkä auto täysillä varusteilla ja täysmoottorilla :psmoke: Vieläkin hieman harmittaa kun menin tämän hävittämään :(

Itsellä juurikin ikuisuusprojektina vuosimallin 1983 520 työn alla. Moottori kasattu täysin uusilla hiluilla ja nyt olisi vielä korihommat edessä :poop:
 
Viimeksi muokattu:
Toivottavasti tämä nyt ei aiheuta mitään hirveetä myllyä mutta mulle ei ole oikein koskaan auennut mitä hienoa on BMW-merkkisissä autoissa? Tai yleensäkin saksalaisissa?

Avokin nuorempi poika on esim. täysin niiden pauloissa ja pelkkää murhetta, on jo taloudellisesti aika syvällä kun syytänyt siihen pommiin rahaa tuhottomasti eikä olla vieläkään leimakunnossa.

Jos itse haluaisin vanhempaa premiumia niin ajelisin tietysti Lexuksella (GS, LS...), takaveto, tehoa ja sitä laatuakin löytyy. Lexuksia koittanut mainostaa parhaani mukaan mutta eihän niitä kellään kaverillakaan ole.
Jos nyt muutaman syyn mainitsen niin parempi ajettavuus, tehokkaampia, enemmän varusteita, laadukkaampia (tai ainakin parempi laatuvaikutelma, katso alempi kommentti heh :D) jne. Ja toki vielä kaikista tärkein eli voi näyttää muille ajavansa preemium-autolla. Tämä siis yleistettynä.

Toki saksalaisissa autoissa on piiitkä lista suunnittelun kukkasia, kuten hajoavia moottoreita, jakoketjuja ja vaihteistoja sekä unohtamatta palavia bemareita. Minusta siis saksalaisissa autoissa on monesti yritetty tehdä tarpeettoman hienostuneita teknisiä ratkaisuja (over-engineering) luotettavuuden kustannuksella. Kai se on sitä perua kun toisessa maailmansodassa saksalaisten teknisesti ylivertaiset tankit olivat niin epäluotettavia että ne hajoilivat ja lopulta joutuivat itse räjäyttelemään niitä etteivät ne joutuisi vihollisten käsiin.

Seuraava auto tulee todennäköisesti silti olemaan saksalainen, mutta ennen ostoa saa kyllä syynätä aika tarkkaan moottorin tyyppikoodit yms.
 
tipu.jpg


Erottuu ainakin kaupan parkkipaikalla :cigar:

Nää on kyllä hyviä autoja. Haaveissa vähän ollut neliovinen pre-facelift pappamalli, mutta ei käytännössä taida enää olla saatavilla, varsinkin jos haluaa jonkun muun värisen kuin hopean.
 
Viimeksi muokattu:
Tommonen Mega tuli laitettua :kahvi:
Maksimikulutus 4,5 L/100 km :kahvi:
550 kg omamassa, 460 kg kantavuus :kahvi:
Verot 0 €/v, renkaat 35 €/kpl, vakuutus 180 €/v :kahvi:
Kubotan 500 kuutioinen isolohko teollisuusdiesel :kahvi:
MIKSI :D? Arvostan ehdottomasti out of the box ajattelua ja omissa kulkineissa ei monesti ole mitään järkeä... Mutta tämä kyllä pistää kysymään, mitä vittua, miksi :D.
 
Tommonen Mega tuli laitettua :kahvi:
Maksimikulutus 4,5 L/100 km :kahvi:
550 kg omamassa, 460 kg kantavuus :kahvi:
Verot 0 €/v, renkaat 35 €/kpl, vakuutus 180 €/v :kahvi:
Kubotan 500 kuutioinen isolohko teollisuusdiesel :kahvi:
photo_2024-08-03_16-32-29 (2).jpgphoto_2024-08-03_16-32-29.jpgphoto_2024-08-03_16-32-28 (2).jpgphoto_2024-08-03_16-32-28.jpg

Ihana! Onkos toi nyt mopo vai moottoripyörä, kilvestä päätellen MP ja yks firma näköjään myy noita mopoina?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
257 000
Viestejä
4 465 826
Jäsenet
73 879
Uusin jäsen
Torvelo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom