Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Minulla on ollut kaksi Alfaa: Alfa Giulietta v.2011 manuaalivaihtein ja Giulietta v.2016 automaatti.
Ei mitään ongelmia, normaalit huollot vain ja manuaalissa tuulilasin vaihto, kun edellinen omistaja ilmeisesti ajanut sorateillä+akun vaihto. Automaatissa myös akun vaihto, ei muuta. Luotettavia autoja molemmat siis.
Meinasin ostaa niiden jälkeen tuollaisen neliapilamallin(241Hp), mutta kolmas samanlainen olisi jo ollut liikaa. Nyt on Opel Insignia(v.2016) alla, eikä sekään ole hassumpi. Ainoa, että se on ulkoa suuri ja sisältä pieni! Ehkä sitten turvallisuus on paremmasta päästä koosta johtuen. Ainakin painoa on sillä 1630kg, ja pituutta 485cm.
Piti vähän kutittaa tehoa lisää+vääntöä myöskin...
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Meille haettiin eilen illalla 2. autoksi 2011 Giulietta. 1.4t 170hp Sport-packilla. Ihan mukava ajaa, alla on Eibach Pro kit -alusta ja vääntö riittää hienosti tuon kokoiselle autolle. Ulkoasulle tehdään pientä puna-musta teemaa ja kromeja karsitaan pois. Taustalla näkyy Leon Cupra 280 jolla vaimo hakee ruokaa ja lapsia kaupasta.

alfa1.jpg


alfa2.jpg
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Minulla oli juuri tuollainen 2011- mallinen manuaali. Pari kertaa joutui korjauttamaan tyyppivikaisia takavalojen piuhoja sekä vaihdekepin nupin muovipallon rikkoutumisen korjasin sinitarralla-se kesti hyvin ainakin pari vuotta kunnes vaihdoin automaattiin. Joku oli ostanut orkkisnupin rikkoutuneen tilalle ja sekin rikkoutui! Korjaus hänelläkin tuo sinitarra. Hyvä aine, kestää helteet ja pakkasetkin hyvin. Nämä ovat pikkuvikoja eikä korjaus paljoakaan maksa. Piuhojen korjauskin oli alle 150€/kerta. Monta vuotta meni eikä muuta rikkoutumista ollut. Taisin ajaa sillä 5 vuotta ainakin.
Juuri tuollaiset puolinahat oli autossani.
Kyllä italialaiset autoja osaavat tehdä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 350
Tommonen Giulia löytyy täältäki, joskin eri speksissä eli ns. suomiauto, musta/musta ja hinnat alkaen lasten bensiiniautomaatti:

1679383594104.png


Eipä oo pahaa sanottavaa. Nykyauto kaikessa hyvässä ja pahassa, muistuttaa todella paljon hyvää E90 kooltaan ja ajotuntumaltaan. Ahdas, pienet ovet ja luukut, myynti ja jälkimarkkinointi lähinnä tässä tökkinyt.

25 tkm sisään joutunut odotteleen varaosia kahdesti kuukausia kun eka lentokentällä möhkö-SUV peruutti päältä ja toisekseen takaumpioon kerääntyi vettä, mut sen sai sieltä pois takuuseen.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Nyt kun Alfoista tässä puhutaan niin ... mulla oli Alfa (Mito QV, sellainen "hothatch") 3 vuotta ja vain 28tkm. Valitettavasti aivan jumalaton määrä vikoja pilasi muuten upean auton :speechless:

Ajokilsoilla n.113 -> 142tkm autosta hajosi muun muassa:

-Takaluukun johtosarja jota korjattiin kahdesti 3v aikana (tyyppivika).
-Sähkösäätöinen alusta sekoili, sieltä hiertyi tehtaan johtosarja rikki kummastakin etutolpasta sekä tietynlainen alustan toimintaan vaikuttava anturi hajosi. Em. anturia ei voinut tilata erikseen ja iskaritolppa oli vain 400-500e/kappale (tyyppivika).
-Karmittomat sivulasit jäätyivät talvisin ihan kokoajan ja niitä sai repiä tiivisteiden välistä (ollut myös muita karmittomilla sivulaseilla olleita autoja, missään ei vastaavaa määrää jäätymisongelmia).
-Kuskin penkinlämmitin toimi apparin puolen kytkimestä ja vice versa !! Ko. kytkimet siis vierekkäin käsijarrun vieressä keskikonsolissa.
-Sadetunnistin sekoili, joskus heitti "kaatosademoodin" päälle kun tihutti vettä.
-Sähköinen ohjaustehostin putosi talvisin satunnaisesti pois päältä vaikka akku uusittu -> ratkaisuna auton uudelleen käynnistäminen (varaosa oli SUOLAISEN hintainen -> tämä "ominaisuus" meni auton mukana).
-Takajarrusatulat jumittivat. Niitä piti herkistellä huolloissa ja silti toinen niistä piti vaihtaa melko suolaiseen hintaan (tämäKIN) tyyppivika.
-Vaihdelaatikon toiminta epämääräistä; 1. vaihdetta joutui kylmänä suostutella silmään joskus parikin kertaa. Kytkin kunnossa, öljyt vaihdettiin laatikkoon -> ei auttanut.
-Omassa sentään Alfan 170hv koneiden ns. "Multiair" -systeemi kesti, mutta se hajosi heti seuraavalla omistajalla (tyyppivika - soitteli mulle asiasta 3-4kk jälkeen, hehheh). Toikin on toista tonnia oleva vika johon ei ole mitään "jälkimarkkinoiden ratkaisua".

-Takapyörän laakeri vaihdettiin, pakoputkiston äänenvaimentajan suojapelti hapertui pois (rämisi -> piti repiä irti) ja muuta mukavaa. Autossa myös suorastaan "suli" maali eturenkaiden takaa, missään toisessa autossa en ole nähnyt vastaavaa. Autoon oli jo kertaalleen maalattu noita "kynnyskotelon" etupäitä / etulokasuojien takareunaa mutta multa lähtiessä maalit olivat taas ihan haperona.

Nämä kaikki siis ostohetkellä vain 6 vuotiaassa autossa, jolla ajoin 3 vuotta melko rauhalliseen tahtiin (alle 10tkm / v). Autolla ei räppäilty, ei spedeilty. Lisäksi ostin auton itseänikin vanhemmalta (tuolloin yli 40 vuotiaalta ) tyypiltä.



Muotoilu kyllä käänsi päitä ja auto oli tosi hieno sekä harvinainen näky jopa täällä pk-seudulla. Mutta kaikki muu oli sitten ... Mun elämän suurivikaisin auto ja siis olen ajellut 500-1000 euron romuillakin aika paljon.

EDIT: Yksi vika unohtui; 112tkm ajetussa autossa iskareiden yläpään laakerit (?) naksuivat kun ohjausta käänteli ääriasentoihinsa. Kuulemma eräänlainen tyyppivika, kuluttaa iskareiden yläpäitä ja se on vain hyväksyttävä?

Ja korostan ettei mulla ole mitään vihaa italialaisia autoja kohtaan, eikä ranskalaisia, eikä korealaisia tai mitään muutakaan. Tämä vain oli melkoinen kokemus, aivan liikaa "kaikkea pientä" arjen käyttöautossa joka ei ollut paljoa ajettu, jolla ei ajettu paljoa, ei ollut kovin vanha eikä minkäänlainen "DIY-tunaroitu" rakennussarjakaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 785
Nyt kun Alfoista tässä puhutaan niin ... mulla oli Alfa (Mito QV, sellainen "hothatch") 3 vuotta ja vain 28tkm. Valitettavasti aivan jumalaton määrä vikoja pilasi muuten upean auton :speechless:

Ajokilsoilla n.113 -> 142tkm autosta hajosi muun muassa:

-Takaluukun johtosarja jota korjattiin kahdesti 3v aikana (tyyppivika).
-Sähkösäätöinen alusta sekoili, sieltä hiertyi tehtaan johtosarja rikki kummastakin etutolpasta sekä tietynlainen alustan toimintaan vaikuttava anturi hajosi. Em. anturia ei voinut tilata erikseen ja iskaritolppa oli vain 400-500e/kappale (tyyppivika).
-Karmittomat sivulasit jäätyivät talvisin ihan kokoajan ja niitä sai repiä tiivisteiden välistä (ollut myös muita karmittomilla sivulaseilla olleita autoja, missään ei vastaavaa määrää jäätymisongelmia).
-Kuskin penkinlämmitin toimi apparin puolen kytkimestä ja vice versa !! Ko. kytkimet siis vierekkäin käsijarrun vieressä keskikonsolissa.
-Sadetunnistin sekoili, joskus heitti "kaatosademoodin" päälle kun tihutti vettä.
-Sähköinen ohjaustehostin putosi talvisin satunnaisesti pois päältä vaikka akku uusittu -> ratkaisuna auton uudelleen käynnistäminen (varaosa oli SUOLAISEN hintainen -> tämä "ominaisuus" meni auton mukana).
-Takajarrusatulat jumittivat. Niitä piti herkistellä huolloissa ja silti toinen niistä piti vaihtaa melko suolaiseen hintaan (tämäKIN) tyyppivika.
-Vaihdelaatikon toiminta epämääräistä; 1. vaihdetta joutui kylmänä suostutella silmään joskus parikin kertaa. Kytkin kunnossa, öljyt vaihdettiin laatikkoon -> ei auttanut.
-Omassa sentään Alfan 170hv koneiden ns. "Multiair" -systeemi kesti, mutta se hajosi heti seuraavalla omistajalla (soitteli mulle asiasta 3-44kk jälkeen, hehheh). Toikin on toista tonnia oleva vika johon ei ole mitään "jälkimarkkinoiden ratkaisua".

-Takapyörän laakeri vaihdettiin, pakoputkiston äänenvaimentajan suojapelti hapertui pois (rämisi -> piti repiä irti) ja muuta mukavaa. Autossa myös suorastaan "suli" maali eturenkaiden takaa, missään toisessa autossa en ole nähnyt vastaavaa. Autoon oli jo kertaalleen maalattu noita "kynnyskotelon" etupäitä / etulokasuojien takareunaa mutta multa lähtiessä maalit olivat taas ihan haperona.

Nämä kaikki siis ostohetkellä vain 6 vuotiaassa autossa, jolla ajoin 3 vuotta melko rauhalliseen tahtiin (alle 10tkm / v). Autolla ei räppäilty, ei spedeilty. Lisäksi ostin auton itseänikin vanhemmalta (tuolloin yli 40 vuotiaalta ) tyypiltä.



Muotoilu kyllä käänsi päitä ja auto oli tosi hieno sekä harvinainen näky jopa täällä pk-seudulla. Mutta kaikki muu oli sitten ... Mun elämän suurivikaisin auto ja siis olen ajellut 500-1000 euron romuillakin aika paljon.
Paljon on mahtunut vikoja pieneen autoon. Upea peli :dead:
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Nyt kun tässä kerrottiin, niin omassa Giuliettassa oli samanlainen ominaisuus; ykkösvaihde ei aina liikennevaloista lähtiessä kytkeytynyt. Piti vaihtaa kakkosen kautta ykköselle. Muut autoilijat takana varmaan miettivät että kuka tolvana tuossa edessä sählää...
Onneksi tuo ilmiö ei ollut kovin usein ja kun se ilmaantui, niin osasi nopeasti nuo "temput".
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 269
Niin, jostakin kai se Alfan kyseenalainen maine tulee. :)
Joo ja eivät ole uutena mitään Dacian tai Fiatin hintaisiakaan. Arvo tippuu kuin italialaisen lehmän häntä. Muuten hieno pikkuauto toi Mito varsinkin punaisena ja neliapilalla. Kiveniskemistä (vähänajetusta) päätellen niissä on edelleen vaan aika heikko maalikerros. Sama oli kuulemma jo 156:ssa.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Ei Alfalla ole kyseenalainen maine, ainakaa Giuliettalla. Omistajat ovat olleet varsin tyytyväisiä. Ei automerkkiä ole järkevää lytätä muutaman yksilön perusteella. Huonoja yksilöitä on monellakin automerkillä.
En itse olisi ostanut kahta giuliettaa peräkkäin ja jopa harkinnut vielä kolmatta, jos auto ei olisi ollut hyvä ja luotettava.

Siirryin Opel Insigniaan lähinnä vaihtelun vuoksi ja/koska olin nähnyt liikenteessä sellaisen ja pidin näkemästäni.
Inkustani olen myös kovasti pitänyt. Auton koko(pituus) ensin tuotti hankaluuksia, kun aiemmat autoni olivat varsin kompakteja kooltaan. Hommasin olemassa olevan tutkan lisäksi peruutuskameran ja se auttoi asiaan.
Auton pituus johtuu tavaratilan normaalia suuremmasta syvyydestä näköjään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
No kyllä sillä nyt vaan on.
Mulla oli tuohon perustuva Abarth 595C Turismo ja kyllä siinäkin kaikenlaisia ihmetyksen aiheita oli vaikka autolla ei ollut edes kymppitonnia ajettu. Hauska peli, mutta ei noita oikein vakavasti voi autona ottaa. Hauskoja leluja jos ei haittaa että jotkin asiat on vähän "sinne päin".
 

Dieselnautti

Make ATK Great Again
Liittynyt
14.07.2020
Viestejä
245
Yksi pidemmän linjan autoharrastaja totesi jossain vaiheessa, että nykyään kaikki autot on niin p*skoja, että yhtä hyvin vois ajaa Alfalla.

Mielenkiintoisia kokemuksia mielenkiintoisesta aiheesta. Harmi ettei Giuliasta ole farkkua kuten 159:stä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
54
No kyllä sillä nyt vaan on.
Mulla oli tuohon perustuva Abarth 595C Turismo ja kyllä siinäkin kaikenlaisia ihmetyksen aiheita oli vaikka autolla ei ollut edes kymppitonnia ajettu. Hauska peli, mutta ei noita oikein vakavasti voi autona ottaa. Hauskoja leluja jos ei haittaa että jotkin asiat on vähän "sinne päin".
No ei tuo kyllä Giuliettaan perustu, mutta muuten voin nykypäivänä olla samaa mieltä. Tuli omistettua 156, 159, Giulietta, pari MiToa ja Giulia ja kyllähän niissä totuuden nimessä aika paljon oli kaikenlaista. Mutta erilaisuuden, maukkaan ulkonäön ja hyvän ajettavuuden takia tuli annettua aika paljon anteeksi. Ja antaisin tänäkin päivänä jos olisi jotain potentiaalista markkinoilla. Mutta tässä edellisten Fordin, Hyundain ja jopa Peugeotin jälkeen sitä on taas huomannut mitä se huolettomuus autossa on. Pahinta mitä näissä muissa uusissa autossa on tullut vastaan on satunnaiset keskikonsolin näytön jumiutumiset. Alfoissa on ollut aika paljon enemmän kaikenlaista muutakin ja hinauspalvelutkin tulivat tutuksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 180
Mitohan se sisarmalli on, sori. En tunnistanut kun ovat ihan saman näköisiä. Livenä toki kokoluokka on ihan eri. Alfan sisarmalli kuitenkin, eli pointti oli sama.

Huolettomuutta nuo harvoin tarjoaa, mutta joku selittämätön juttu tossa abarthissakin oli kun sitä jäi kaipaamaan heti kun sen myi. Mitään normikäyttistä ei kyllä ole tullut koskaan ikävä.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
95
No kyllä sillä nyt vaan on.
Mulla oli tuohon perustuva Abarth 595C Turismo ja kyllä siinäkin kaikenlaisia ihmetyksen aiheita oli vaikka autolla ei ollut edes kymppitonnia ajettu. Hauska peli, mutta ei noita oikein vakavasti voi autona ottaa. Hauskoja leluja jos ei haittaa että jotkin asiat on vähän "sinne päin".
Minun mielestä ranskalaiset autot ovat aina olleet aliarvostettuja ja "tavallisia" verrattuna maineeseensa (ainakin 2000-luvulta eteenpäin), useita omistaneena mikään niistä ei ole ollut erityisen vikainen, ennemminkin olen saanut aina paljon autoa pieneen rahaan. Sen sijaan italialaisista on päinvastaisia kokemuksia, eli yksilöt (en lähde yleistämään tässä liikaa), joita olen omistanut, ovat tulleet kalliiksi.

Minulla oli Alfa Romeo 159 2.4 JTDm, eikä se oikeastaan toiminut päivääkään "oikein". Pahinta oli paperilla ihan mukavan moottorin pätkinnät, joita paikallinen Alfa-guru piti ainakin tyyppivikana. Ahto oli epätasaista ja diagnoosia tehtiin pitkään, mutta kun mahdollisia perusvikoja on kourallinen ja kaikkien korjaaminen kallista, heitin koko auton pilkkahintaan jollekin muulle korjattavaksi. Saman mallin bensakoneet ovat myös aika huonomaineisia. Niin, ja helmahan tuosta ei-niin-vanhasta autosta piti myös vaihtaa, ensimmäinen ja viimeinen ruostevauriokorjaustyö omistamissani autoissa.

Voisin silti milloin tahansa ottaa harrasteautoksi jonkun busso-Alfan, koska ei-GM-Alfat ovat oikeasti kiinnostavia pelejä. Ja ehkäpä nuo uudetkin, kyllä tuo Giulia ihan näppärän oloinen peli on.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 711
Nyt kun Alfoista tässä puhutaan niin ... mulla oli Alfa (Mito QV, sellainen "hothatch") 3 vuotta ja vain 28tkm. Valitettavasti aivan jumalaton määrä vikoja pilasi muuten upean auton :speechless:

Ajokilsoilla n.113 -> 142tkm autosta hajosi muun muassa:

-Takaluukun johtosarja jota korjattiin kahdesti 3v aikana (tyyppivika).
-Sähkösäätöinen alusta sekoili, sieltä hiertyi tehtaan johtosarja rikki kummastakin etutolpasta sekä tietynlainen alustan toimintaan vaikuttava anturi hajosi. Em. anturia ei voinut tilata erikseen ja iskaritolppa oli vain 400-500e/kappale (tyyppivika).
-Karmittomat sivulasit jäätyivät talvisin ihan kokoajan ja niitä sai repiä tiivisteiden välistä (ollut myös muita karmittomilla sivulaseilla olleita autoja, missään ei vastaavaa määrää jäätymisongelmia).
-Kuskin penkinlämmitin toimi apparin puolen kytkimestä ja vice versa !! Ko. kytkimet siis vierekkäin käsijarrun vieressä keskikonsolissa.
-Sadetunnistin sekoili, joskus heitti "kaatosademoodin" päälle kun tihutti vettä.

-Sähköinen ohjaustehostin putosi talvisin satunnaisesti pois päältä vaikka akku uusittu -> ratkaisuna auton uudelleen käynnistäminen (varaosa oli SUOLAISEN hintainen -> tämä "ominaisuus" meni auton mukana).
-Takajarrusatulat jumittivat. Niitä piti herkistellä huolloissa ja silti toinen niistä piti vaihtaa melko suolaiseen hintaan (tämäKIN) tyyppivika.
-Vaihdelaatikon toiminta epämääräistä; 1. vaihdetta joutui kylmänä suostutella silmään joskus parikin kertaa. Kytkin kunnossa, öljyt vaihdettiin laatikkoon -> ei auttanut.

-Omassa sentään Alfan 170hv koneiden ns. "Multiair" -systeemi kesti, mutta se hajosi heti seuraavalla omistajalla (tyyppivika - soitteli mulle asiasta 3-4kk jälkeen, hehheh). Toikin on toista tonnia oleva vika johon ei ole mitään "jälkimarkkinoiden ratkaisua".

-Takapyörän laakeri vaihdettiin, pakoputkiston äänenvaimentajan suojapelti hapertui pois (rämisi -> piti repiä irti) ja muuta mukavaa. Autossa myös suorastaan "suli" maali eturenkaiden takaa, missään toisessa autossa en ole nähnyt vastaavaa. Autoon oli jo kertaalleen maalattu noita "kynnyskotelon" etupäitä / etulokasuojien takareunaa mutta multa lähtiessä maalit olivat taas ihan haperona.
Itsellä Mito QV ollut nyt kuudetta vuotta. Ostaessa kilsoja oli 85tkm, nyt jotain 120tkm.

Boldasin vikoja, joita itselläkin ollut.

Parista kommenttia
- Karmittomat sivulasit jäätyy täälläkin käytännössä aina kun on pakkasen puolella. Tuohon on kyllä tottunut ja aukeaa ne ovet vaikka lasi ei liikkuisi, tuo on suunniteltu niin että vaikka lasi ei liikkuisi niin se ei aiheuta ongelmia. Aluksi tuota tuli enemmänkin varottua ja huolehdittua, mutta nykyään ei enää, eikä mikään ole mennyt rikki.
- Kuskin penkinlämmittimen kytkimet on tosi helppo laittaa väärinpäin. Nuo pitää irrottaa kun vaihtaa käsijarrunkaapelit. Nimimerkillä itselläkin oli joku 3 vuotta noi väärinpäin kun eihän niitä tullut merkattua kun ekan kerran vaihtoi käsijarrukaapelit. Eikä jaksanut tuota avata uudestaan ennenkuin vaihdoin sen paneeli missä napit on kiinni, kun alkoi harmittaa kun siitä oli kynnet hajonneet ja repsotti.
- Sadetunnistin toimii tosiaan vähän miten sattuu. Yleensä omasta mielestä niin päin että ei pyyhi tarpeeksi.
- Takajarrujen jumitus on tullut tutuksi. Itsellä jo kahdesti pitänyt levyt vaihtaa tuon takia ja kerran jarrusatulat.
- Vaihdelaatikko tosiaan toimii hieman kummasti. Ykkönen itsellä menee ihan hyvin, mutta kakkosessa ja kolmosessa joskus tuntuu olevan ylimääräinen kumma pykälä ennenkuin vaihde menee kokonaan päälle.
- Itselläkin tuo eturenkaan takana oleva kynnyskotelon kulma aika rapsakassa kunnossa. Pitäisi käydä korjauttamassa.

Omat lisäykset listaan:
- Bensatankin korkin lukitus on ihan perseestä. Lukitun korkin saa auki ilman avaintakin, mutta välillä tuo meinaa mennä kiinni sitten millään ja jää hieman löysästi kiinni. Tuon ratkaisin vaihtamalla lukottomaan korkkiin.
- Takaluukun avausnappia saa joskus hakea, että ottaa kontaktin ja aukeaa. Vaihdoin uuden napinkin ja se korjasi jossain määrin ongelmaa, mutta joskus silti saa sitä oikeaa kohtaa napista hakea.
- Vaihdekepin nupin kierteet menee ja nuppi on sitten vinossa kun se on kierretty loppuun asti. Omassa nyt ei vielä ihan pahin ole mitä olen nähnyt, mutta ärsyttävä kuitenkin. Uusi nuppi maksaisi jonkun 120€ niin ei oikein tuon takia viitsisi.

Kaikesta huolimatta en kyllä vielä ole pois vaihtamassa. Todella hauska auto ajettava, hyvät äänet ja hienon näköinen. Olen tässä odotellut että Alfa julkaisisi sen uuden Miton, niin vaihtaisi sitten siihen. Mutta huhuista huolimatta ei ole näkynyt.

Tässä kuva parin vuoden takaa:

1679752536438.jpeg
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Itsellä Mito QV ollut nyt kuudetta vuotta. Ostaessa kilsoja oli 85tkm, nyt jotain 120tkm.

Boldasin vikoja, joita itselläkin ollut.

Parista kommenttia
- Karmittomat sivulasit jäätyy täälläkin käytännössä aina kun on pakkasen puolella. Tuohon on kyllä tottunut ja aukeaa ne ovet vaikka lasi ei liikkuisi, tuo on suunniteltu niin että vaikka lasi ei liikkuisi niin se ei aiheuta ongelmia. Aluksi tuota tuli enemmänkin varottua ja huolehdittua, mutta nykyään ei enää, eikä mikään ole mennyt rikki.
Lainasin vielä karmittomia sivulaseja. Ovet tosiaan sai ulkopuolelta auki, mutta sen oven sisäpuolelta kiinni saaminen kun lasi ei liiku ... Ne kerrat kun jouduin ajamaan töihin tai kotiin pitkän duunipäivän jälkeen auton ovi "tuulihaassa", ne eivät jää edes kahden käden sormilla laskettavaan määrään. Okei, himassa avopaikka ja duunipaikkakin oli isolla teollisuusalueella jossa autoa ei saanut lämpötolppaan. Mitään ongelmia tuskin olisi ollut, jos autohalli / autokatos / tms.

Käytännössä auton vuoksi jouduin lähtemään jokainen "talvityöpäivä" duuniin noin 10min etuajassa puhtaasti auton mahdollisten temppuiluiden vuoksi. Olin sellaisessa epäsäännöllisessä vuorotyössä, jossa työpaikalle ei voinut ilmaantua 10 minuuttiakaan myöhässä (ajoin HSL-busseja) ilman, että siitä tuli virallinen merkintä. Ja noita muutama niin = virallinen varoitus. Ja kun työkaverit lähti himaan niin mä jäin vääntelemään auton lasien kanssa, joko odottelin parkkipaikalla auto tyhjäkäynnillä lämppäri täysillä että karmiton ikkuna sulaisi tai ajoin tosiaan kotiin ovi vitun tuulihaassa pitkin Länäriä / Kehää.

Tuollainen Mito menisi loistavasti "käyttöharrasteesta" muttei ainakaan minun kokemuksien mukaan arkiautosta.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 711
Lainasin vielä karmittomia sivulaseja. Ovet tosiaan sai ulkopuolelta auki, mutta sen oven sisäpuolelta kiinni saaminen kun lasi ei liiku ... Ne kerrat kun jouduin ajamaan töihin tai kotiin pitkän duunipäivän jälkeen auton ovi "tuulihaassa", ne eivät jää edes kahden käden sormilla laskettavaan määrään. Okei, himassa avopaikka ja duunipaikkakin oli isolla teollisuusalueella jossa autoa ei saanut lämpötolppaan. Mitään ongelmia tuskin olisi ollut, jos autohalli / autokatos / tms.

Käytännössä auton vuoksi jouduin lähtemään jokainen "talvityöpäivä" duuniin noin 10min etuajassa puhtaasti auton mahdollisten temppuiluiden vuoksi. Olin sellaisessa epäsäännöllisessä vuorotyössä, jossa työpaikalle ei voinut ilmaantua 10 minuuttiakaan myöhässä (ajoin HSL-busseja) ilman, että siitä tuli virallinen merkintä. Ja noita muutama niin = virallinen varoitus. Ja kun työkaverit lähti himaan niin mä jäin vääntelemään auton lasien kanssa, joko odottelin parkkipaikalla auto tyhjäkäynnillä lämppäri täysillä että karmiton ikkuna sulaisi tai ajoin tosiaan kotiin ovi vitun tuulihaassa pitkin Länäriä / Kehää.

Tuollainen Mito menisi loistavasti "käyttöharrasteesta" muttei ainakaan minun kokemuksien mukaan arkiautosta.
Itsellä ei ole tuon oven sulkemisen kanssa ollut mitään ongelmia. Ovi menee kiinni vaikka se lasi olisikin jäässä ja ei olisi avatessa laskeutunut ollenkaan, ja niillä kerroilla jolla lasi hieman laskee, on sulkeminen nostanut kyllä sen saman takaisin. Aina tuo on vielä mennyt tiiviisti kiinni, toisin kuin eräässä aiemmin omistamassani karmittomassa autossa, jossa usein se lasi jäi hieman kanittamaan vaikka ovi menikin kiinni ja suhinat kuului ajaessa.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Onpas ollut huono keksintö tuo karmiton ikkuna. Onneksi minun Giuliettoissani oli normaali karmilliset ikkunet, eikä ollut mitään ongelmia. Ja onneksi en ostanut Mitoa itselleni. Ei italialaisia autoja voi moittia yhden automallin perusteella!
Ymmärrän täysin Mitoistien suuttumuksen.
Kannattaa siis ennnen auton hankkimista seurata ko. auton käyttäjien foorumia. Sieltä löytyy yleensä omistajien kokemuksia.
Parempi oppia toisten huonoista kokemuksista ettei tee itse niitä(siis osta)!
Tosin nykyisenä Opelistina en voinut niin tehdä, kun oli niin vaikeaa liittyä foorumiin.
Kuitenkin olen jostain syystä saanut taaskin hyvän autoyksilön ainakin parin kuukauden käyttökokemuksen perusteella.
Autolla on tosin ajettu vasta reilut 65000km.
 
Viimeksi muokattu:

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 707
Alfa GTV 3.0 V6 1997, aivan helvetisti vikoja. Aivan helvetin maukas ajaa kun toimi. Nää on näitä.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Itsekin joskus harkinnut tuota Alfa GTVtä. Varmaan tuollainen kuutoskone vie polttoainetta aika kivasti, siksi luovuin ajatuksesta.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 711
Onpas ollut huono keksintö tuo karmiton ikkuna.
Näin useammankin karmittomilla ikkunoilla varustetun auton omistaneena voin yhtyä tähän. Kai nuo jollain tavalla premiumimmat ja hienommat kuin tavalliset karmilliset, mutta vastapainona sitten tulee näitä jäätymis- ja tiiveysongelmia.
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
977
Näin useammankin karmittomilla ikkunoilla varustetun auton omistaneena voin yhtyä tähän. Kai nuo jollain tavalla premiumimmat ja hienommat kuin tavalliset karmilliset, mutta vastapainona sitten tulee näitä jäätymis- ja tiiveysongelmia.
Hienoa että joku myöntää tämän. Lähes poikkeuksetta porukka selittää vakavalla naamalla että mitään ongelmia ei ikinä ole veikkei olisi edes katospaikkaa. Jopa niin että kun sitten lähden työkaverin kanssa syömään tulee ihan ohjeita että miten ovea pitää avata ja varsinkin sulkea kun lasi ei liiku (eli paina lasia yläreunasta samalla). Mutta mitään ongelmaa ei ole...

Avoautossa nuo ovat tietysti ainut vaihtoehto ja coupet, urheiluautot yms. ymmärrän. Mutta se että näihin "coupehtaviin" käyttöauto sedaneihin niitä pitää tunkea on jotain järjetöntä. Löytyy siis lähes joka merkiltä, BMW, Mersu, Tesla, Audi jne jne.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 269
Näin useammankin karmittomilla ikkunoilla varustetun auton omistaneena voin yhtyä tähän. Kai nuo jollain tavalla premiumimmat ja hienommat kuin tavalliset karmilliset, mutta vastapainona sitten tulee näitä jäätymis- ja tiiveysongelmia.
Subaruja ollut joissa karmiton ovi ja niissä ei muistaakseni ollut edes mitään sähkö”kiristystä” kun laittoi oven kiinni (tai ehkä se ei vaan toiminut). Pelitti silti hyvin talvellakin kun laittoi silikonia tiivisteisiin. Kerran taisi yksi ovi vähän suhista mutta korjaantus lasin säädöllä.

En silti kyllä ymmärrä miksi noita pitää tunkea muihin malleihin kuin avoihin ja johonkin hardtop coupe tyylisiin autoihin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
464
Perheeseen tuli ensimmäinen kissa eli Jaaaaguar S-Type 2003 2.5L V6. Mielipiteitä jakava muotoilu mutta itseen kyllä uppoaa paremmin kuin saman aikakauden bemarit ja mersut. Monia varmaan pelottaa 20-vuotta vanhan Jaguarin ostaminen mutta tämän pitäisi olla aika hyvä yksilö, uutena heti Suomeen tuotuna ruostesuojattu ja ollut samalla omistajalla 17 vuotta ja hyvin huollettu. Toki pientä ehostamista vaatii mutta 330 tkm ja 20-vuotta ei kyllä kovin pahasti näy ulkoa tai sisältä.


Jag1.jpg
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 963
Perheeseen tuli ensimmäinen kissa eli Jaaaaguar S-Type 2003 2.5L V6. Mielipiteitä jakava muotoilu mutta itseen kyllä uppoaa paremmin kuin saman aikakauden bemarit ja mersut. Monia varmaan pelottaa 20-vuotta vanhan Jaguarin ostaminen mutta tämän pitäisi olla aika hyvä yksilö, uutena heti Suomeen tuotuna ruostesuojattu ja ollut samalla omistajalla 17 vuotta ja hyvin huollettu. Toki pientä ehostamista vaatii mutta 330 tkm ja 20-vuotta ei kyllä kovin pahasti näy ulkoa tai sisältä.


En halua pelotella, mutta myös tämä lajitoveri oli päältä kaunis... :D
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Perheeseen tuli ensimmäinen kissa eli Jaaaaguar S-Type 2003 2.5L V6. Mielipiteitä jakava muotoilu mutta itseen kyllä uppoaa paremmin kuin saman aikakauden bemarit ja mersut. Monia varmaan pelottaa 20-vuotta vanhan Jaguarin ostaminen mutta tämän pitäisi olla aika hyvä yksilö, uutena heti Suomeen tuotuna ruostesuojattu ja ollut samalla omistajalla 17 vuotta ja hyvin huollettu. Toki pientä ehostamista vaatii mutta 330 tkm ja 20-vuotta ei kyllä kovin pahasti näy ulkoa tai sisältä.
Oliko paljon halvempi kuin 3.0 koneiset? Se olisi aika menevä laite jos vertaa miten ST220 mondeo liikkui.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
464
Oliko paljon halvempi kuin 3.0 koneiset? Se olisi aika menevä laite jos vertaa miten ST220 mondeo liikkui.
Aikalailla samoissa hinnoissa, itsekin olisin halunnut isommalla koneella ja manuaalina mutta tämä vaikutti niin hyvältä yksilöltä historian ja huoltojen suhteen niin päätin tinkiä hieman tehojen suhteen. Eihän tämä 2.5 mikään raketti ole verrattuna Lexuksen V8 mikä mulla aikaisemmin oli mutta hyvin riittää ainakin omassa ajossa.
 
Liittynyt
27.11.2016
Viestejä
520
Tuli tuossa muutama viikko sitten vaihdettua pikkusen uudempaan autoon mitä aiemmin on ollut. Löysin niin hyvän yksilön ja ruosteettomana ettei voinut vastustaa. Audi A6 Quattro 2014 3.0 V6 TFSI remmiahdettu, automaatti, 74tkm ajettuna.

Aivan älyttömän hyvä ajaa ilma-alustalla. Tehoa riittäävästi omaan käyttöön ja nelikko.

Kuva 1.jpg
Kuva 2.JPG
Kuva 3.JPG
Kuva 4.jpg
Kuva 5.JPG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 606
Hieno Audi. :thumbsup:

Täällä vain tonnin (1150) Audi A4 Quattro 2.5tdi 180 automaatti, 2003. Hyvin kyllä kanssa pysynyt ruosteet poissa. Vielä kun pesisi puhtaaksi.

Screenshot_2023-04-09-21-48-19-520_com.miui.gallery.jpg


Kaksipyöräinen ktm 990, 2006. Huono kuva molemmista :)
 

Makina

#LifeAt150BPM
Tukijäsen
Liittynyt
27.07.2022
Viestejä
406
IMG_20230409_142807.jpg


Beibe sai viimeinkin kevätpesunsa niin kehtaa häntä esitellä. Eli 2007 vuoden Honda Civic Type R. Kohta 2 vuotta ollut käytössä ja ylivoimaisesti hauskin kulkupeli. 2-litraisesta vaparista löytyy kierroksia siihen malliin, että moottori kiljuu kuin vihainen banshee (rajoitin 8300RPM) ja imuääniä piisaa enemmän kuin tarpeeksi kun HKS:n ilmanottosarja konepellin alla. Jäykkähän tämä on alustan osalta ja vääntöä ei ole ollenkaan mutta hymy tulee aina väkisin naamalle kun hyppää rattiin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 154
Carrera Classicit maalattuna Weiss Gold värillä löysivät tänään alle.
Hienosti kyllä sopii sävy valkoisen auton kanssa yhteen. Just hyvä tollanen ”nopeasti katsoen voi erehtyä luulemaan perusväriksi mutta hetkinen eipäs olekaan” efekti :tup:
 

Galaxy

Team H2O
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
977
Noin upeassa autossa hieman hassua käyttää eri renkaita edessä ja takana. No eipä sitä varmaan teoriassa kuin radalla voisi huomata käytöksestä.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 199
20230415_153435.jpg


20230415_153208.jpg


Katupölyt pesty pois hetkeksi. Tämä se on ollut kaikin puolin miellyttävä auto, Opel Insignia 1.6T OPC Line 2014, 170hv liikuttaa autoa riittävän pirteästi ja suht pienellä kulutuksella, varusteita löytyy kai lähes kaikki mitä tuohon ikään saatu. Hintaisekseen erinomainen auto. Katossa tuulilasin rajassa hieman ruostetta joka korjausmaalataan viikon päästä, samalla vaihtuu uusi tuulilasi, sitten kelpaa näytellä paremmin.
 
Liittynyt
26.12.2018
Viestejä
50
Noin upeassa autossa hieman hassua käyttää eri renkaita edessä ja takana. No eipä sitä varmaan teoriassa kuin radalla voisi huomata käytöksestä.
Joo nää kuluu valitettavasti aika epätasaseen, koska ratissa on lapsimielinen setä

Autossa oli ihan loppu takakumit kun sain sen, ja ostin Misukat mitkä mulla on kaikissa autoissa aina. Korvaan etuset samaan sarjaan kun alkavat olemaan loppu.
 
Liittynyt
26.01.2022
Viestejä
511
Joo nää kuluu valitettavasti aika epätasaseen, koska ratissa on lapsimielinen setä

Autossa oli ihan loppu takakumit kun sain sen, ja ostin Misukat mitkä mulla on kaikissa autoissa aina. Korvaan etuset samaan sarjaan kun alkavat olemaan loppu.
KIITOS VELI
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202




Katupölyt pesty pois hetkeksi. Tämä se on ollut kaikin puolin miellyttävä auto, Opel Insignia 1.6T OPC Line 2014, 170hv liikuttaa autoa riittävän pirteästi ja suht pienellä kulutuksella, varusteita löytyy kai lähes kaikki mitä tuohon ikään saatu. Hintaisekseen erinomainen auto. Katossa tuulilasin rajassa hieman ruostetta joka korjausmaalataan viikon päästä, samalla vaihtuu uusi tuulilasi, sitten kelpaa näytellä paremmin.
Onneksi olkoon!
Minulla on aika samanlainen v.2016 Inkku. Hankin sen pari kk sitten, autolla oli ajettu 65tkm. Samaa mieltä, auto on miellyttävä ajaa ja hyvät penkit. Varustelu riittävä myös.Teetin heti moottorin optimoinnin, alunperin yli 1600kg painavaan autoon tuo 170Hp on liian vähän. Asennutin myös peruutuskameran, auttaa pysäköinnissä huomattavasti ahtaissa paikoissa, autohan on 4,85m pitkä. Auto meni laakista katsastuksesta läpi, ei mitään vikaa. Naapurilla on ollut 3 tuollaista autoa, kai sitten on OK, kuten hän totesi...
Edellinen omistaja on raapinut kynnyskoteloa rumasti ja takapuskurin yläosaa samoin. Korjaussuunnitelma on jo.
Tuntuu oudolta tuo oman autosi katon etuosan maalivaurio. Ilmeisesti paljon soratieajoa tms.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 199
Onneksi olkoon!
Minulla on aika samanlainen v.2016 Inkku. Hankin sen pari kk sitten, autolla oli ajettu 65tkm. Samaa mieltä, auto on miellyttävä ajaa ja hyvät penkit. Varustelu riittävä myös.Teetin heti moottorin optimoinnin, alunperin yli 1600kg painavaan autoon tuo 170Hp on liian vähän. Asennutin myös peruutuskameran, auttaa pysäköinnissä huomattavasti ahtaissa paikoissa, autohan on 4,85m pitkä. Auto meni laakista katsastuksesta läpi, ei mitään vikaa. Naapurilla on ollut 3 tuollaista autoa, kai sitten on OK, kuten hän totesi...
Edellinen omistaja on raapinut kynnyskoteloa rumasti ja takapuskurin yläosaa samoin. Korjaussuunnitelma on jo.
Tuntuu oudolta tuo oman autosi katon etuosan maalivaurio.
Itsekin ihmettelin kun lähtenyt oudosti ruostumaan katon ja tuulilasin rajasta, muualla ei mitään moitittavaa, mutta sanoin myyjälle kauppaehdoksi että myyjäliike maksaa maalauksen niin sehän passasi, sattumalta tuulilasiin iski kivi niin vaihtuu se samalla kun olisi joutuneet irrottamaan sen joka tapauksessa. Tuohon saisi optimoinnilla 20 heppaa lisää (itsellä ketjuversio 1.6 turbosta), mutta itse en ole kokenut tarpeelliseksi, vaikka edellisessä OPC Zafirassa oli 240hv niin kyllä tuollakin ehtii ja pääsee hidastelijoista ohi.

Mielenkiinnosta kysyn, paljonko ottivat tehoja irti ja paljonko kustansi? Onko sulla remmi vai ketju kone? Harmi tuossa 2014 mallissa on ettei siihen saa Android-autoa, 2016 malliin jo saa, oletko päivittänyt?
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Itsekin ihmettelin kun lähtenyt oudosti ruostumaan katon ja tuulilasin rajasta, muualla ei mitään moitittavaa, mutta sanoin myyjälle kauppaehdoksi että myyjäliike maksaa maalauksen niin sehän passasi, sattumalta tuulilasiin iski kivi niin vaihtuu se samalla kun olisi joutuneet irrottamaan sen joka tapauksessa. Tuohon saisi optimoinnilla 20 heppaa lisää (itsellä ketjuversio 1.6 turbosta), mutta itse en ole kokenut tarpeelliseksi, vaikka edellisessä OPC Zafirassa oli 240hv niin kyllä tuollakin ehtii ja pääsee hidastelijoista ohi.

Mielenkiinnosta kysyn, paljonko ottivat tehoja irti ja paljonko kustansi? Onko sulla remmi vai ketju kone? Harmi tuossa 2014 mallissa on ettei siihen saa Android-autoa, 2016 malliin jo saa, oletko päivittänyt?
En ole vielä saanut tietoja, optimointi suoritettiin nastarengasaikana ja lähiaikana saan tulokset paperilla kunhan saan ajan tuohon firmaan. Luvattiin 20-25Hp, vääntöä en muista. Maksoi jotain 500€. Olen optimoittanut ennen jo 4 autoa!! Ja samassa paikassa...
Minullekin riittää kun tehot ovat n.200Hp tai vähän alle. Alfa Giuliettassa minulla oli jotain 190Hp, mutta se oli 1380kg painava.
Juu, minulla on päivitys naviin asennettuna. Tuntuu toimivan hyvin ja helppo asentaakin. Minulla on ketju jakopäässä, turvallinen ja edullinen siis. Inkussa on miellyttävä automaattilaatikko, pidän.
Sinähän voit käyttää kännykän Androit autoa, siihen saa virran usbn kautta kyynärnojan alla olevasta liitännästä, varmaan sinun autossasi on sellainen. Hommaat kännykkään sopivan telineen kojelautaan, minullakin on sellainen lisäksi.
Saan auton näyttöön kuulemma kännykästä navigointikuvan. En ole vielä kokeillut.
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 199
En ole vielä saanut tietoja, optimointi suoritettiin nastarengasaikana ja lähiaikana saan tulokset paperilla kunhan saan ajan tuohon firmaan. Luvattiin 20-25Hp, vääntöä en muista. Maksoi jotain 500€. Olen optimoittanut ennen jo 4 autoa!! Ja samassa paikassa...
Minullekin riittää kun tehot ovat n.200Hp tai vähän alle. Alfa Giuliettassa minulla oli jotain 190Hp, mutta se oli 1380kg painava.
Juu, minulla on päivitys naviin asennettuna. Tuntuu toimivan hyvin ja helppo asentaakin. Minulla on ketju jakopäässä, turvallinen ja edullinen siis. Inkussa on miellyttävä automaattilaatikko, pidän.
Sinähän voit käyttää kännykän Androit autoa, siihen saa virran usbn kautta kyynärnojan alla olevasta liitännästä, varmaan sinun autossasi on sellainen. Hommaat kännykkään sopivan telineen kojelautaan, minullakin on sellainen lisäksi.
Saan auton näyttöön kuulemma kännykästä navigointikuvan. En ole vielä kokeillut.
USB toki löytyy kyynärnojan alta, mutta Android-auto tukea tuohon 14-vuosimalliin ei saa, vasta 16 ja sitä uudempiin, mutta itsellä tuollainen Scosche MacigMount Qi-laturi autossa, istuu hyvin näytön vasemmalle puolelle.

Täytyy itsekin pohtia tuota optimointia, pieni lisäteho olisi tervetullutta ja 140t ajettu moottorikin tuntuu olevan hyvässä kunnossa niin riskitkin pienet.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
94
Itsekin ihmettelin kun lähtenyt oudosti ruostumaan katon ja tuulilasin rajasta, muualla ei mitään moitittavaa
Kaveri osti pari vuotta sitten 2015 vm inkun ja siinä oli myös samassa kohden ruostetta, myyjäliike korjasi hänellekin tuon.
Itselläni oli tuolloin vm -12 inkku jolla oli ~100tkm enemmän ajettu ja ei mitään vikaa tuossa kohden, eikä juuri muuallakaan mitä kiveniskemiä keulassa reilusti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 645
Viestejä
4 197 260
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom