Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 296
No ei luulisi. Silläpä ihmettelinkin kun kyseessä on kuitenkin yksi 1900 luvun parhaista bensamoteista heti 2jz:n jälkeen ;)
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
500
Arvataan, että mk1 faceliftin moottori vaihdettu vuonna 2013 tai 2014. Ei kai kukaan 1.8T jumalmoottoria pois swappaa.
Juuri näin. Sori, en ole näiden kanssa vahvoilla. Eli juurikin mk1 "faceliftin" kone, kuulemma eri moottorikoodi ja -ohjausjärjestelmä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
369
TT:n uudemmissa 225 heppaisissa koneissa on muistaakseni laajakaista-anturit (ja ECU) ja säätyvä nokka-akselin ajoitus johonkin päästöhommaan liittyen. Vanhemmissa oli ilmapumppu tms esilämmittämässä katalysaattoria saman vaikutuksen saamiseksi. Tämä ihan ulkomuistista, ilman varsinaista faktapohjaa, kun joskus noita katselin. Muuten siis käsittääkseni ihan samoja koneita, sikäli kuin asialla niin merkitystä. :)
 

Taikaorava

Virallinen varajäsen
Platinum-jäsen
Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
Toinen keski-iän kriisi iski.
Yksi Suomeen paluumuuton suurimpia plussia oli Euroopan läheisyys, joten nyt on aika lähteä tutkimaan eteläistä Eurooppaa ihan kunnolla.
Varsinkin kun työt ovat 100% etätöitä, niin hommat hoituvat mistä tahansa kunhan netti toimii.

Ducatin alustalla oleva Adria Matrix , 40K mittarissa.


kärry.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
178
Nyt on uusi Syyskuussa tilattu auto saapunut. Eli VW Grand California 2021 2,0 TDI 130 kW, 4Motion 8at, 4490 3,88t, 2 makuupaikkaa. Tällä olisi siis tarkoitus reissata ja tehdä etätöitä siellä missä maisema sattuu miellyttämään. Tämä tuli nykyisen auton tilalle ainoksi käyttöautoksi.

Grand_Cali2.jpg


Lisävarusteiksi valikoitui:
Liikennemerkkien tunnistus
Lämmitettävä monitoimiratti
Peruutuskamera
Kaukovaloavustin "Light assist"
Ympäristönvalvonta "Side Protection", pysäköintitutka edessä, takana ja sivuilla
Adaptiivinen vakionopeudensäädin, ympäristönvalvonta "Front Assist"
Automaattinen ilmastointi
Lämmitettävä tuulilasi
Sadetunnistin ja automaattitoimiset ajovalot
Sähköisesti taitettavat sivupeilit
Päävirtakytkin
Roiskeläpät eteen ja taakse
Taitettavat retkituolit (2kpl) ja pöytä, telineet takaovissa
Langaton latausasema asuintilassa
Diesel / sähkö (230V) lämmitys (ilma/vesi). Truma D6E (tämä siis perus kaasu/sähkö lämppärin tilalle)

ja lisäksi laitettiin vielä:
Lisävalot Lazer Triple-R 750 Elite pari maskiin upotettuna
Defa 600W Invertteri läppäreitä varten

20201229_123710.jpg
20210108_191611.jpg
 

Taikaorava

Virallinen varajäsen
Platinum-jäsen
Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
162
Nyt on uusi Syyskuussa tilattu auto saapunut. Eli VW Grand California 2021 2,0 TDI 130 kW, 4Motion 8at, 4490 3,88t, 2 makuupaikkaa. Tällä olisi siis tarkoitus reissata ja tehdä etätöitä siellä missä maisema sattuu miellyttämään. Tämä tuli nykyisen auton tilalle ainoksi käyttöautoksi.
Vertailitte varmaan normaali matkailuautoa ja retkiautoja, mikä sai päätymään retkiautoon?
Meillä oli sama mietintä alussa, mutta aika nopeasti kallistui matkailuauton puoleen, lähinnä lisätilan vuoksi.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
843
Tämmöinen Volvo V70 T5 tuli jo jokin tovi sitten hommattua ensimmäiseksi omaksi autoksi. Suhteellisen koominen valinta yksin asuvalle, mutta rajallisella budjetilla täytyi hyväksyä joitain kompromisseja. Mielestäni tämä V70:n kakkosversio on kuitenkin kestänyt muotoilunsa puolesta ihan hyvin aikaa ja se on vieläkin suht hyvän näköinen. Plussiin täytyy myös laskea etenkin tämän yksilön kohdalla sisusta, joka on lähes hämmentävän siistissä kunnossa, vaikka autolla on ikää jo 21 vuotta ja matkaa taitettu yli 450 000 km.

Suorituskyky on itselleni yksi tärkeimpiä asioita autoissa ja tässä on sekin hintaan nähden aika hyvällä tasolla: nollasta sataan on taittunut parhaimmillaan 6,9 sekunnissa. Etuvedolla tietysti tahtoo pito koitua ongelmaksi, mikä tietenkin korostuu näin talvella. Ehkäpä seuraavaksi sitten jotain nelivetoa alle. :think:

(kesäkuva, kun ei nyt ollut tuoreempaa)
20210118_193659.jpg
 
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
178
Vertailitte varmaan normaali matkailuautoa ja retkiautoja, mikä sai päätymään retkiautoon?
Meillä oli sama mietintä alussa, mutta aika nopeasti kallistui matkailuauton puoleen, lähinnä lisätilan vuoksi.
Tärkeimpinä kriteereinä oli meillä mahdollisimman vähän asuntoauton näköinen ulkonäkö, automaattivaihteisto ja neliveto.
Vuokralla ollut integroitua ja puolikasta niin ajomelu noissa ainakin oli järkyttävä varsinkin sunlightin fiatin rungolle tehdyssä uretaanilaatikossa. Volkkarissa kiinnosti myös että se tulee suoraan volkkarin tehtaalta valmiina eikä ole jälkikäteen rakennettu.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
843
Vielä kun budjetoit muutaman satasen ohjelmointiin niin alkaa työntämään ihan eri tavalla.
Joo, itseasiassa tuossa pitäisi olla BSR ohjelma sisässä, mutta tästä ei ole mitään todistusta. Vähän olen pyöritellyt ajatusta käyttää tuota Turbotecillä ja samalla penkittää se, niin saisi faktaa pöytään.

Toisaalta olisi hauska viritellä enemmänkin, mutta onhan tuolla jo sen verran kilsoja, etten taida viitsiä panostaa liikaa rahaa mahdolliseen aikapommiin. Etenkin automaattivaihteiston kestävyys epäilyttää pidemmässä juoksussa, vaikka vielä ihan nätisti toimiikin.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
523
Toisaalta olisi hauska viritellä enemmänkin, mutta onhan tuolla jo sen verran kilsoja, etten taida viitsiä panostaa liikaa rahaa mahdolliseen aikapommiin. Etenkin automaattivaihteiston kestävyys epäilyttää pidemmässä juoksussa, vaikka vielä ihan nätisti toimiikin.
Sama oli itelläkin, siksi jäi Volvon käyttö yhteen vuoteen. Ei ollut luottoa sen Aisinin suhteen kun mennään sinne yli 400Nm vääntöihin. Eikös se ole speksattu johonkin max 450 nurkille tai vähän alle?
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
843
Sama oli itelläkin, siksi jäi Volvon käyttö yhteen vuoteen. Ei ollut luottoa sen Aisinin suhteen kun mennään sinne yli 400Nm vääntöihin. Eikös se ole speksattu johonkin max 450 nurkille tai vähän alle?
Jeps, muistelen lukeneeni jostain suositelluksi ylärajaksi 440 Nm. Onhan noissa tietysti jonkin verran varmuusvaraa, mutta toisaalta on tuolla jo sen verran käyttöä takana, etten yllättyisi jos se tuosta antautuu. :asif:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 296
Ei kai nuo askit nyt ihan kauheita maksa - jos hajoaa niin voihan sen korjata tai heittää ehjän tilalle...?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
523
Ei kai nuo askit nyt ihan kauheita maksa - jos hajoaa niin voihan sen korjata tai heittää ehjän tilalle...?
Se nyt ei varsinaisesti mitään hyödytä jos siellä haluaa sitä stage-softaa pitää mikä nyt on noissa aika ehdoton, että koneesta ja autosta saa kaiken hyödyn irti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 296
Niin, tästä päästään sitten taas siihen että paljonko siitä lisätehosta on valmis maksamaan / paljonko valmis riskiä ottamaan. Softaamatta riski laatikon hajoamiseen on aika pieni joten jos mennään budjetti edellä niin ymmärrettävää. Tosin sitten ehkä muutoinkin ainakin omalla kohtaa tulisi valittua joku muu auto kuin vanhako bensaturbo volvo.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
302
Joo, itseasiassa tuossa pitäisi olla BSR ohjelma sisässä, mutta tästä ei ole mitään todistusta. Vähän olen pyöritellyt ajatusta käyttää tuota Turbotecillä ja samalla penkittää se, niin saisi faktaa pöytään.

Toisaalta olisi hauska viritellä enemmänkin, mutta onhan tuolla jo sen verran kilsoja, etten taida viitsiä panostaa liikaa rahaa mahdolliseen aikapommiin. Etenkin automaattivaihteiston kestävyys epäilyttää pidemmässä juoksussa, vaikka vielä ihan nätisti toimiikin.
Jos noin paljon rullattu 2.5T menee 6,9s, niin pakko siinä softa ainakin olla. Joskus kun omistin samanlaisen niin tehdas taisi luvata jotain 7,8s. Tai no jos sekkarilla mitattu tms niin sitten eri asia.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
335
Jos noin paljon rullattu 2.5T menee 6,9s, niin pakko siinä softa ainakin olla. Joskus kun omistin samanlaisen niin tehdas taisi luvata jotain 7,8s. Tai no jos sekkarilla mitattu tms niin sitten eri asia.
2.5T on matalapaineturbo 209tms heppaa ja T5 korkeapaineturbo jossa se 250
 
Liittynyt
14.10.2020
Viestejä
52
Yleensä kyllästyn autoihin nopeesti ja monesti sitä löytää ittesä nettiautosta etsimästä sitä seuraavaa jossa olis sitä "jotain", mutta tää yksilö on ollut "jo" reilu puoltoista vuotta ja joka kerta kun sitä kattoo tai ajaa niin tulee vieläkin hyvä fiilis. Oon aina tykänny että autoissa on jotain kontrastia tai ristiriitaa ja ehkä tässä on sitä just sopivasti.

Auto on "eco" plug-in hybridi mutta näyttää siltä että olisi jokin tehokkaampikin peli ja hauskuus onkin siinä että se myös on sellainen. Moni ihminen on ollut melko hämillään kuullessaan että toi on hybridi kun kuulemma "näyttää et siinä olis ainakin 300hv" ja vielä enemmän ne on ollu hämillään kun kertoo että siinä on itseasiassa 350hv.. Ja silti sillä ajelee 2,7l/100km (mitattu) keskikulutuksella vuoden ajot vaikka en kuvailis itseäni mitenkään taloudelliseksi kuljettajaksi.

Trollina voisin loppu kaneetiksi heittää, että ite en kyllä tän kokemuksen jälkee pelkkää polttis autoa ostais vaikka ajaisin 50tkm/V..

F30LCi-5.jpgF30LCi-3.jpg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
Yleensä kyllästyn autoihin nopeesti ja monesti sitä löytää ittesä nettiautosta etsimästä sitä seuraavaa jossa olis sitä "jotain", mutta tää yksilö on ollut "jo" reilu puoltoista vuotta ja joka kerta kun sitä kattoo tai ajaa niin tulee vieläkin hyvä fiilis. Oon aina tykänny että autoissa on jotain kontrastia tai ristiriitaa ja ehkä tässä on sitä just sopivasti.

Auto on "eco" plug-in hybridi mutta näyttää siltä että olisi jokin tehokkaampikin peli ja hauskuus onkin siinä että se myös on sellainen. Moni ihminen on ollut melko hämillään kuullessaan että toi on hybridi kun kuulemma "näyttää et siinä olis ainakin 300hv" ja vielä enemmän ne on ollu hämillään kun kertoo että siinä on itseasiassa 350hv.. Ja silti sillä ajelee 2,7l/100km (mitattu) keskikulutuksella vuoden ajot vaikka en kuvailis itseäni mitenkään taloudelliseksi kuljettajaksi.

Trollina voisin loppu kaneetiksi heittää, että ite en kyllä tän kokemuksen jälkee pelkkää polttis autoa ostais vaikka ajaisin 50tkm/V..

Hieno bemari, mutta mikä tämä malli on? 300-sarjaa, mutta mikä jos on 350hv hybridi?
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
412
Yleensä kyllästyn autoihin nopeesti ja monesti sitä löytää ittesä nettiautosta etsimästä sitä seuraavaa jossa olis sitä "jotain", mutta tää yksilö on ollut "jo" reilu puoltoista vuotta ja joka kerta kun sitä kattoo tai ajaa niin tulee vieläkin hyvä fiilis.
Hieno peli ja värikin on mukavan räväkkä eikä mikään perusharmaa.
 
Liittynyt
01.08.2018
Viestejä
80
Osallistutaan tännekin. Vaimon kanssa pari vuotta ollut yhden auton taktiikka (VW Golf GTE) mutta marraskuussa katkesi kamelin selkä ja piti saada harrastusauto jolla pääsee. Mitsubishi L200 Intense Magnum 2009, 200tkm mittarissa. Lumi-infernon aikana ei paljoa golfia käynnistelty! Toisessa kuvassa palataan omia jälkiä, ei sinne muut olleet uskaltaneet :D
 

Liitteet

Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
447
Tyylikäs 330e! Lastutettuna varmasti riittävästi potkua. Noiden hybridien ohjelmoinnissa itseä epäilyttää se että jos ajossa käykin tilanne että toivoo nopeaa kiihdytystä sähköllä, mutta bensakone aktivoituukin. Sitten moottori räpsähtää kylmänä suoraa kovalle rasitukselle.

Harmi ettei farkkua tuosta ikinä tehty, mutta uusin G21 korjasi asian. Hinnat vielä tosin 50ke huonommalla puolen.
 
Liittynyt
14.10.2020
Viestejä
52
Hieno bemari, mutta mikä tämä malli on? 300-sarjaa, mutta mikä jos on 350hv hybridi?
Malli on F30 LCI 330e ja tuo teho lukema on saavutettu bootmod3 stage 1 ohjelmalla. Lisäksi tuossa on vielä xHP stage 3 vaihdelaattikko ohjelma. Riittää kyllä ihan kivasti arki ajeluun.

Tyylikäs 330e! Lastutettuna varmasti riittävästi potkua. Noiden hybridien ohjelmoinnissa itseä epäilyttää se että jos ajossa käykin tilanne että toivoo nopeaa kiihdytystä sähköllä, mutta bensakone aktivoituukin. Sitten moottori räpsähtää kylmänä suoraa kovalle rasitukselle.

Harmi ettei farkkua tuosta ikinä tehty, mutta uusin G21 korjasi asian. Hinnat vielä tosin 50ke huonommalla puolen.
Sama ongelma se on ilman ohjelmointiakin. Itse kyllä ajelen aina polttomoottorin lämpimäksi, ennen kuin alan vaatimaan siltä isompia tehoja. Pelkällä sähköllä kyllä riittää sen verran kulkua, että tavallisessa ajossa ei kyllä tule tilanteita että olisi ns. pakko saada lisää tehoa, joten se on sitten oma valinta että haluaako sitä kylmää moottoria kurittaa vai ei.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
791
Tuo 330e ilmeisesti lämmittää moottoria akun ylijäämälämmöillä ja ilmeisesti myös esilämmityksellä. BTCF joku mittaili obd kautta. Ainakin itse olen hämmästellyt, että esilämmityksen jälkeen -20 pakkasella lähtee kuin naks käyntiin. Toki öljylämpömittari on hetken aikaa vielä 70c kohdassa.
On kyllä hieno kone, pitää keväällä softauttaa ehkä AJ Tech tai joku. Hieno kun kiertää nätisti jotain 6500 rpm. Edellinen 300tkm meni dieselillä niin ei ole ihan tottunut.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
191
Niin ne vaan suhdanteet muuttuu. Nelikolle tarvista niin bemari vaihtui ameriikan voortiin, koska taivaspaikkaanhan ei tietenkään yksi riitä. Hieman noita ruosteita roplailin piiloon niin tämä taisi jäädä viimeiseksi kuvaksi.



Kyseessä oleva Ford on siis upealla neljän litran työntötanko-veekutosella varustettu härveli. Mitään järkeähän moisessa ei taaskaan ole mutta mennään nyt lopputalvi tällä.

 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
857
Niin ne vaan suhdanteet muuttuu. Nelikolle tarvista niin bemari vaihtui ameriikan voortiin, koska taivaspaikkaanhan ei tietenkään yksi riitä. Hieman noita ruosteita roplailin piiloon niin tämä taisi jäädä viimeiseksi kuvaksi.



Kyseessä oleva Ford on siis upealla neljän litran työntötanko-veekutosella varustettu härveli. Mitään järkeähän moisessa ei taaskaan ole mutta mennään nyt lopputalvi tällä.

Olisit nyt ostanut sen E53:sen X5:sen V8:lla, niin BMW kokoelmasi olisi ollut miltei täydellinen.
Esimerkiksi joku tuollainen olisi sopinut väripalettiin.

Ei kait tuossa Fordin möhkössä mitään vikaa ole, mutta kyllä yksi transit takaa jo taivaspaikan. :rofl2:
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
191
Olisit nyt ostanut sen E53:sen X5:sen V8:lla, niin BMW kokoelmasi olisi ollut miltei täydellinen.
Esimerkiksi joku tuollainen olisi sopinut väripalettiin.

Ei kait tuossa Fordin möhkössä mitään vikaa ole, mutta kyllä yksi transit takaa jo taivaspaikan. :rofl2:
Herranjestas miten upea laite. Vielä kun olisi nuo kromiset yksityiskohdat mustana. Tuo sisusta on ehkä jo vähän liikaa :dead:
Tulee mieleen entinen E36 328i madeiraviolett coupe jossa oli alunperin korinvärinen individual -sisusta, ja johon tuli vaihdettua akka kolmosen mokat (allaolevassa kuvassa vielä orkkispaffit paikallaan).




Mutta se siitä. Talviautoissa menty aina budjetti edellä ja tuossa äksässä puolet liikaa vrt. Ford :hammer:
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
71
Kyseessä oleva Ford on siis upealla neljän litran työntötanko-veekutosella varustettu härveli. Mitään järkeähän moisessa ei taaskaan ole mutta mennään nyt lopputalvi tällä.
Aina se vaan piristää nähdä tuommoisiakin autoja näiden nykyhirvitysten seassa. :thumbsup: Joku tuommoinen houkuttaisi itseänikin retkeilyhommiin yms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 659
Ihan hieno on jenkkimaasturi omassa luokassaan tietty. Naapurilla oli joskus Jeep Cherokee 4.0L kutosella ja siinä oli ainakin kyydissä oikein mukava olla, nahkapenkit ja hieno fiilis.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
428
bemmi.jpg


Oma 2011 vuosimallin 318D manuaali jonka ostin vuonna 2015, samalla tehtiin moottorin ohjelmointi jotta saatiin vähän lisää tehoa, piristi autoa huomattavasti. Hyvin vähällä vaivalla selvitty tästä 5 vuodesta, pari polttimoa vaihdettu, pari puslaa pohjasta ja nyt vastikaan vaihdatin kaikki jarrulevyt uusiin, toivottavasti auto vielä kestää vuosia. Kulutus on ollut 5,9-6,8 välissä sekalaisessa taajama-ajossa, keskiarvo varmaankin noin 6,5. En voisi enempi tyytyväinen kiesiin olla edelleen.
 

RieskaMies

Ketä tappaa prossut
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
328


Oma 2011 vuosimallin 318D manuaali jonka ostin vuonna 2015, samalla tehtiin moottorin ohjelmointi jotta saatiin vähän lisää tehoa, piristi autoa huomattavasti. Hyvin vähällä vaivalla selvitty tästä 5 vuodesta, pari polttimoa vaihdettu, pari puslaa pohjasta ja nyt vastikaan vaihdatin kaikki jarrulevyt uusiin, toivottavasti auto vielä kestää vuosia. Kulutus on ollut 5,9-6,8 välissä sekalaisessa taajama-ajossa, keskiarvo varmaankin noin 6,5. En voisi enempi tyytyväinen kiesiin olla edelleen.
Helvetin hyviähän nuo E9x ovat ajaa, kohtuullisen vähävikaisia ja muotoilukin kestänyt aikaa melko hyvin. Kutoskone mielestäni kuuluu kyllä näihin, sivistyneempiä käytökseltään ja ajo-ominaisuudet autossa niin hyvät että pystyy sitä lisävoimaa kunnolla käyttämäänkin.
2006 E91 320iA, 2005 E90 325i ollut jo ja nykyään 2009 E91 LCI 325D :joy: Ihan ylivoimaisesti paras käyttöpeli tämä nykyinen m57 kutosdieselillä varustettu farkku näistä, kulutus pk-seudun seka-ajossa vajaan seiskan luokkaa ja softattuna kulkupuoli varsin hyvällä mallilla.
Osat näihin maltillisen hintaisia ja käytännössä kaikkiin remppoihin löytyy hyvät ohjeet, kaikki huollot/korjaukset olen tehnyt itse niin on ollut jopa yllättävän halpoja laitteita ajella.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 318
Helvetin hyviähän nuo E9x ovat ajaa, kohtuullisen vähävikaisia ja muotoilukin kestänyt aikaa melko hyvin. Kutoskone mielestäni kuuluu kyllä näihin, sivistyneempiä käytökseltään ja ajo-ominaisuudet autossa niin hyvät että pystyy sitä lisävoimaa kunnolla käyttämäänkin.
2006 E91 320iA, 2005 E90 325i ollut jo ja nykyään 2009 E91 LCI 325D :joy: Ihan ylivoimaisesti paras käyttöpeli tämä nykyinen m57 kutosdieselillä varustettu farkku näistä, kulutus pk-seudun seka-ajossa vajaan seiskan luokkaa ja softattuna kulkupuoli varsin hyvällä mallilla.
Osat näihin maltillisen hintaisia ja käytännössä kaikkiin remppoihin löytyy hyvät ohjeet, kaikki huollot/korjaukset olen tehnyt itse niin on ollut jopa yllättävän halpoja laitteita ajella.
Mites tiettyjen moottoreiden jakopään ongelmat? Ja oliko noissa vikaantuvia imupuolen läppiä tms. ja muuta kivaa?

Sukulaisen E90 bemarista hajosi jakopää ja autolla ei ollut ajettu edes 150 tkm. En kyllä tarkkaan muista, mikä moottorin malli se oli.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
791
E90d mitsun ahdin menee joskus 250tkm paikkeilla. Maakaapeli kontista konehuoneeseen hiertyy 300tkm kohdilla. Hyvä auto se on, mut sitten kun kokeilee modernia premiumia, huomaa että ei ole enää tätä päivää. edit. CCC, CIC yksikkö mykistyy, kaken vastaanotin palikka pimenee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
565
Mites tiettyjen moottoreiden jakopään ongelmat? Ja oliko noissa vikaantuvia imupuolen läppiä tms. ja muuta kivaa?

Sukulaisen E90 bemarista hajosi jakopää ja autolla ei ollut ajettu edes 150 tkm. En kyllä tarkkaan muista, mikä moottorin malli se oli.
Ainakin 4-pyttyisissä on jakopääongelmaa sekä bensassa että dieselissä.
 
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
191


Oma 2011 vuosimallin 318D manuaali jonka ostin vuonna 2015, samalla tehtiin moottorin ohjelmointi jotta saatiin vähän lisää tehoa, piristi autoa huomattavasti. Hyvin vähällä vaivalla selvitty tästä 5 vuodesta, pari polttimoa vaihdettu, pari puslaa pohjasta ja nyt vastikaan vaihdatin kaikki jarrulevyt uusiin, toivottavasti auto vielä kestää vuosia. Kulutus on ollut 5,9-6,8 välissä sekalaisessa taajama-ajossa, keskiarvo varmaankin noin 6,5. En voisi enempi tyytyväinen kiesiin olla edelleen.
Nämä bemarin parilitraset (lue: M47) on kyllä hienoja laitteita jos neljä pyttyä ja siitä juontuva käyntiääni ei häiritse. Varmoja, halpoja pitää ja hankkia, kiitos kutoskoneisten varjoon jäämisen. Vetojakin löytyy jos ohjelman laittaa. Ehkä vielä joskus jos työmatka lisii niin tulis laitettua E46/E9x voll -varusteilla ja neljällä sylinterillä. Ennen sitä ja autoilun älytöntä hinnoittelua tyydytään noihin möhköihin luokkaa 6.0 V12 :hammer::kippis::cigar:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
70
Autokantaa päivitetty. Tilausnappia painettu uuden X7:n muodossa. Toimitus ehkä jo huhtikuussa, kun sopivasti sai jo tilatun pelin vedettyä välistä! Vähän joutui tinkimään varusteissa, kun ei jaksa odottaa kesään saakka, mutta tällä mennään!


Kuvia seuraa, kun auto toimitetaan.

Speksit:

BMW X7 BMW X7 G07 xDrive40d A MHEV

Väri 300 Alpine White
Sisusta VASW BMW Individual extended leather trim 'Merino' Black (BK)

337 M Sport -paketti
1PB 21" M Lt/Aly wheels Double-spoke 754 M Bicolour / runflat tyres
2NH M Sport-jarrut
2TB Steptronic Sport -automaattivaihteisto
3MC BMW Individual -kattokaiteet, korkeakiiltoinen Shadow Line 456 Comfort istuimet edessä, sähkötoimiset
710 Nahkainen M ohjauspyörä
715 M Sport Aerodynamiikkapaketti
760 BMW M Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat
776 BMW Individual Sisäkattoverhoilu alcantara Anthracite
328 Alumiiniset astinlaudat
418 Tavaratilapaketti
4HA Istuinlämmitys edessä ja takana
4HB Heat Comfort -paketti, etumatkustajille
536 Seisontalämmitys / -tuuletus kaukokäytöllä
5AZ BMW Laserlight -ajovalot
5DF Aktiivivakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla
5DN Parking Assistant Plus
688 Harman Kardon Surround Sound System -kaiutinjärjestelmä
7M9 BMW M Shadow Line laajennetuin toiminnoin
8A9 Suomenkielinen monitoiminäyttö
8AX Suomenkielinen käyttöohjekirja
8KA Tehdaskoodi
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 030
Autokantaa päivitetty. Tilausnappia painettu uuden X7:n muodossa. Toimitus ehkä jo huhtikuussa, kun sopivasti sai jo tilatun pelin vedettyä välistä! Vähän joutui tinkimään varusteissa, kun ei jaksa odottaa kesään saakka, mutta tällä mennään!


Kuvia seuraa, kun auto toimitetaan.

Speksit:

BMW X7 BMW X7 G07 xDrive40d A MHEV

Väri 300 Alpine White
Sisusta VASW BMW Individual extended leather trim 'Merino' Black (BK)

337 M Sport -paketti
1PB 21" M Lt/Aly wheels Double-spoke 754 M Bicolour / runflat tyres
2NH M Sport-jarrut
2TB Steptronic Sport -automaattivaihteisto
3MC BMW Individual -kattokaiteet, korkeakiiltoinen Shadow Line 456 Comfort istuimet edessä, sähkötoimiset
710 Nahkainen M ohjauspyörä
715 M Sport Aerodynamiikkapaketti
760 BMW M Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat
776 BMW Individual Sisäkattoverhoilu alcantara Anthracite
328 Alumiiniset astinlaudat
418 Tavaratilapaketti
4HA Istuinlämmitys edessä ja takana
4HB Heat Comfort -paketti, etumatkustajille
536 Seisontalämmitys / -tuuletus kaukokäytöllä
5AZ BMW Laserlight -ajovalot
5DF Aktiivivakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla
5DN Parking Assistant Plus
688 Harman Kardon Surround Sound System -kaiutinjärjestelmä
7M9 BMW M Shadow Line laajennetuin toiminnoin
8A9 Suomenkielinen monitoiminäyttö
8AX Suomenkielinen käyttöohjekirja
8KA Tehdaskoodi
Komea yksilö, paljonkos tällainen keventää kukkaroa :D
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
791
Ei ole turhan yleinen X7 näillä markeilla. Ameriikan meininkiä.
Toki pitää huomioida että kiihtyvyys on siinä 6 sekunnin kieppeillä, et PERUS perheauto on jo eellä. ;)
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
1 684
Yhden tollaisen nähnyt livenä, on kyllä julman kokoinen laitos täällä päin maailmaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 266
Yhden tollaisen nähnyt livenä, on kyllä julman kokoinen laitos täällä päin maailmaa.
Jep, mun skyllen viereen ajo kauppakeskuksen parkkiin X7 niin jo renkaat näytti olevan melkein tuplalevyset vaikkei takavetodatsunissakaan mitkään kapeat ole ja bemmi oli korkeudessa tuplat, leveydessä melkein tuplat ja massassa varmaan 2,5x eli suorastaan massiivinen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
120 327
Viestejä
2 364 330
Jäsenet
47 931
Uusin jäsen
Ilpo.pakaraniemi

Hinta.fi

Ylös Bottom