Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Pari kuukautta tullu ajeltua, vahva suositus jos tämmöstä miettii itelleen! Tangon punainen värinä.

audi1.JPEG
Hieno on! Onko tuo sedan vai viistoperä?
 
Pari kuukautta tullu ajeltua, vahva suositus jos tämmöstä miettii itelleen! Tangon punainen värinä.

audi1.JPEG
Milläs varusteilla tämmöinen tuli? Onko tämänkin medialaitteisto nykyään pelkästään kosketusnäytön varassa, kuten isommissa Audeissa? Hieno on joka tapauksessa!
 
Hieno on! Onko tuo sedan vai viistoperä?

Kiitti! Viistoperänä otin, vähän käytännöllisempi omaan käyttöön.

Milläs varusteilla tämmöinen tuli? Onko tämänkin medialaitteisto nykyään pelkästään kosketusnäytön varassa, kuten isommissa Audeissa? Hieno on joka tapauksessa!

Kyllä tohon jollain yli kymppitonnilla ruksin kaikkee, sähkösäädettävä alusta, alcantarapenkit, isompi mittariston näyttö + navi, avaimeton käynnistys ja bang ja olufsenin popit tuli ny nopeesti mieleen.
Medialaitteisto on kosketusnäytön varassa niikun isommissa, mutta ilmastointi jne on fyysisten nappien takana. Ite ainakin tykkään että älysivät jättää nuo. Kiitti!


IMG_0233.jpg


Audin rinkulat on nykyään myös mustat takana.
 
Viimeksi muokattu:
Mun polossakin vag on sentään tajunnut jättää ilmastoinnin säädöt fyysisiin nappeihin mutta multimedia kosketuksella. Tosin on siinäkin volumelle potikka.
 
Kaikki värit käy autoon paitsi hopea. Yök :sick:
Näin on, edellinen työtransit oli musta(oisko ollut panther black), joka oli todella upea puhtaana.
Nykyinen on hopea, josta taas lika ei näy helposti. Mutta ei ole upea puhtaana tai likaisena. Vaikka miten puunaisi, niin sekoittuu massaan yms..

Tietysti hopean myötä oma puhtaanapito helpottui, ei ole stressiä pesemisen kanssa, kun näyttää yhtä huonolta likaisena ja puhtaana.
Varmasti on hienojakin hopean värejä, mutta itsellä kyseessä on todennäköisesti fordin hinnat alkaen väri.
 
Tuollainen "Citymaasturi", 2008 D4D moottorilla ja automaatilla, ajettu nyt 180tkm, ollut meidän perheessä uudesta lähtien (ensin faijalla, nyt mulla), sisältää kaikki mahdolliset varusteet mitä tuohon saannut aikanaan.

- Ilma-alusta
- Säädettävät iskarit
- Kattoluukku
- Nahkapenkit
- DVD-soitin, kolme näyttöä + subwoofer takakontissa
- Takapenkille oma ilmastointi
- 7-paikkanen henkilöauto
- Kosketusnäyttö mistä hallitaan auton eri asetuksia (radio, navi, ilmastointi ym.)
- Kauko-ohjattava Wabasto

Ylivoimaisesti mukavin auto mitä tiedän, mottoritienopuksissa nastoilla äänetön, ilma-alusta ja säädettävät iskarit pitää huolen siitä että voi mennä kuin sukkasilla tai jos haluaa jäykemmäksi niin sekin onnistuu. 250hv ja 500nm ja kunnon momenttimuunnin automaatti toimii saumattomasti yhteen, ei nyi, vaihtaa viiveettä.

Hidas neliveto, keskitasauspyörästön lukko (rengaskohtainen hoidetaan jarrulla) ja alustan korkeuden säätö mahdollistaa etenemisen vähän hankalemmassakin maastossa.

Ei halvin käyttöauto näin kehä 3 sisäpuolella, polttoainekulutus ihan ok kun ottaa huomioon että rungollinen auto minkä omapaino meikein 2500kg, massattu uutena, pari kertaa käytetty uusinnassa = ruosteeton! Vaihdettu vain kulutusosaa, esimerkiksi alustaan ei ole koskaan vaihdettu yhtään niveltä, iskaria tms.
 
Tuollainen "Citymaasturi", 2008 D4D moottorilla ja automaatilla, ajettu nyt 180tkm, ollut meidän perheessä uudesta lähtien (ensin faijalla, nyt mulla), sisältää kaikki mahdolliset varusteet mitä tuohon saannut aikanaan.

- Ilma-alusta
- Säädettävät iskarit
- Kattoluukku
- Nahkapenkit
- DVD-soitin, kolme näyttöä + subwoofer takakontissa
- Takapenkille oma ilmastointi
- 7-paikkanen henkilöauto
- Kosketusnäyttö mistä hallitaan auton eri asetuksia (radio, navi, ilmastointi ym.)
- Kauko-ohjattava Wabasto

Ylivoimaisesti mukavin auto mitä tiedän, mottoritienopuksissa nastoilla äänetön, ilma-alusta ja säädettävät iskarit pitää huolen siitä että voi mennä kuin sukkasilla tai jos haluaa jäykemmäksi niin sekin onnistuu. 250hv ja 500nm ja kunnon momenttimuunnin automaatti toimii saumattomasti yhteen, ei nyi, vaihtaa viiveettä.

Hidas neliveto, keskitasauspyörästön lukko (rengaskohtainen hoidetaan jarrulla) ja alustan korkeuden säätö mahdollistaa etenemisen vähän hankalemmassakin maastossa.

Ei halvin käyttöauto näin kehä 3 sisäpuolella, polttoainekulutus ihan ok kun ottaa huomioon että rungollinen auto minkä omapaino meikein 2500kg, massattu uutena, pari kertaa käytetty uusinnassa = ruosteeton! Vaihdettu vain kulutusosaa, esimerkiksi alustaan ei ole koskaan vaihdettu yhtään niveltä, iskaria tms.
Tällainen on alkanut kiinnostamaan, kiitos hyvä lumisen talven. Mutta vuosittainen vero on kyllä sellainen mikä pitää minut vielä kevytkuorma-autoissa.
 
Tällainen on alkanut kiinnostamaan, kiitos hyvä lumisen talven. Mutta vuosittainen vero on kyllä sellainen mikä pitää minut vielä kevytkuorma-autoissa.

Tuo vero asia on kyllä sellainen mikä ahdistaa (vituttaa maksaa valtiolle), mutta kun auton halvalla sai niin katsotaan nyt, toki tuolla saa sitten ajaa 120km/h.

Ainahan tuon voi myydä ja ostaa sen kevytkuorma-auton sillä Cummins:lla:tup:
 
Malli on F30 LCI 330e ja tuo teho lukema on saavutettu bootmod3 stage 1 ohjelmalla. Lisäksi tuossa on vielä xHP stage 3 vaihdelaattikko ohjelma. Riittää kyllä ihan kivasti arki ajeluun.

Nätti 330e. Itsellä samanlainen, vaikkakaan ei ikinä noin puhdas. Vähän nyt harmittaa ettei omassa ole mustia vanteita kesäksi... :D

Mistäs tuon bootmod3 ja xHPn hankit? Veitkö johonkin pajalle vai laitoitko itse ton bootmod3? Vähän kans toi 350hp kutittelis kesäksi, tietenkin vähän jännittää miten mahtaa kestää kampe. Mitä vähän lueskellu noista niin ei ihan kaikki softat käy hienosti. Tuo bootmod3 itselle ihan uus tuttavuus mutta nopealla lukasulla tälläselle autoräpellys noobille voi olla vähän liikaa itse laitella.
 
Tuollainen "Citymaasturi", 2008 D4D moottorilla ja automaatilla, ajettu nyt 180tkm, ollut meidän perheessä uudesta lähtien (ensin faijalla, nyt mulla), sisältää kaikki mahdolliset varusteet mitä tuohon saannut aikanaan.

Kaverilla on tuollainen työkäytössä. Nyt ajettu 525tkm. Aino isompi remontti oli turbon vaihto about 430tkm kohdilla, kun alkuperäinen vaan antautui. Eli kyllä noi on hiton hyviä vehkeitä. Mitä motarilla tullut oltua kyydissä on kyllä hiljainenkin peli 130/kmh vakkarilla ajettaessa.
 
Nätti 330e. Itsellä samanlainen, vaikkakaan ei ikinä noin puhdas. Vähän nyt harmittaa ettei omassa ole mustia vanteita kesäksi... :D

Mistäs tuon bootmod3 ja xHPn hankit? Veitkö johonkin pajalle vai laitoitko itse ton bootmod3? Vähän kans toi 350hp kutittelis kesäksi, tietenkin vähän jännittää miten mahtaa kestää kampe. Mitä vähän lueskellu noista niin ei ihan kaikki softat käy hienosti. Tuo bootmod3 itselle ihan uus tuttavuus mutta nopealla lukasulla tälläselle autoräpellys noobille voi olla vähän liikaa itse laitella.

Itse laitoin molemmat. Oikeesti tosi simppeli homma. Siinä vaiheessa kun sulla on tarpeellinen hardware, esim. sopiva OBD mokkula, niin kunhan seuraa ohjeita tarkasti, niin ei tossa oikein mikään voi mennä pieleen. Youtubesta löytyy myös hyvät tutoriaali videot. Mitään fyysistä tuossa ei tarvi rassata. Suosittelen kyllä! :):thumbsup:
 
Tammikuun puolivälissä saapui Cupra Formentor. 310hv/400nm/neliveto.

Lisävarusteina tuli otettua kattavan vakiovarustuksen lisäksi. Beats stereot, puhelimen langatonlataus ja esiintaittuva vetokoukku. Kesäksi vielä kuparinväriset vanteet.
 

Liitteet

  • 8624BB71-0383-4CE4-B44C-54E784F94CC2.jpeg
    8624BB71-0383-4CE4-B44C-54E784F94CC2.jpeg
    1,2 MB · Luettu: 625
Tammikuun puolivälissä saapui Cupra Formentor. 310hv/400nm/neliveto.

Lisävarusteina tuli otettua kattavan vakiovarustuksen lisäksi. Beats stereot, puhelimen langatonlataus ja esiintaittuva vetokoukku. Kesäksi vielä kuparinväriset vanteet.
Paljonko tuli hintaa? Itseni puolesta kyselen.

Miksiköhän merkki on erotettu emomerkistä näin selvästi?
Cupra haluaa olla "urheilullinen" merkki.
 
Tuollainen baijerilainen sinkku turbo kutosella ollut kohta vuoden päivät. Tyytyväinen olen ollut ajettavuuteen ja työmatka-ajossa myös kokoonsa nähden pieneen kulutukseen 6,7l/100km maantiellä. Tätä ennen ollut vanhempia kiesejä alla, saanut hiukan tutustua enempi tuohon tietotekniikkaankin tämän kanssa, ista+ on tullut tutuksi :geek: Eli siis ongelmilta ja pieneltä jatkuvalta näpryyltä, ei ainakaan näillä (350tkm) kilometreillä voi välttyä.
Tulee harrasteena käytyä mönkijä ajeluissa harva se viikonloppu, ja tällöin on parhaillaan kolmekin mönkkäriä trailerilla, sen vetoon tämä on ollut ihan omiaan verrattuna aikaisempiin kaksivetoisiin.


IMG_20210227_121839.jpg
 
Eilen tuli kotiutettua MY2018 G31 530d M-Sport xDrive. M-sport varusteiden (alusta, ratti, jarrut, aerodynamics) lisäksi löytyy mm. lasikatto, nahka comfort penkit muistilla, 4-alue ilmastointi, professional navi, Harman/Kardon hifit, HUD, Gesture controllit, täys-digi mittaristo, adaptiiviset ledit, driving assistant, 360 asteen kamerat, webasto, display key, sähkö-koukku, comfort access, imuovet. Noin 81tkm ajettu ja tarkoitus olisi useampi vuosi ajella tällä.

Kutos-kone tuottaa vakiona 265hp/620Nm, mutta aikeissa olisi käyttää vielä stage1 optimoitavana, niin saadaan speksit nostettua 335hp/794Nm.

Kuva liikkeestä, kun kotipihaan päästyä se oli jo niin paskainen, ettei siitä kehdannut kuvaa ottaa.

Screenshot 2021-03-04 at 21.36.10.png
 
Bemarin Comforttipenkit on aikalailla parasta mitä automaailmassa on persuuksiin tarjolla.
 
Eilen tuli kotiutettua MY2018 G31 530d M-Sport xDrive. M-sport varusteiden (alusta, ratti, jarrut, aerodynamics) lisäksi löytyy mm. lasikatto, nahka comfort penkit muistilla, 4-alue ilmastointi, professional navi, Harman/Kardon hifit, HUD, Gesture controllit, täys-digi mittaristo, adaptiiviset ledit, driving assistant, 360 asteen kamerat, webasto, display key, sähkö-koukku, comfort access, imuovet. Noin 81tkm ajettu ja tarkoitus olisi useampi vuosi ajella tällä.

Kutos-kone tuottaa vakiona 265hp/620Nm, mutta aikeissa olisi käyttää vielä stage1 optimoitavana, niin saadaan speksit nostettua 335hp/794Nm.

Kuva liikkeestä, kun kotipihaan päästyä se oli jo niin paskainen, ettei siitä kehdannut kuvaa ottaa.

Screenshot 2021-03-04 at 21.36.10.png
Komea laite :tup:. Ite ottaisin heti sen kamux-logon helvettiin sieltä kilven ympäriltä.
 
Ja erityismaininta siitä että on vielä ihmisiä jotka ajattelee omilla aivoillaan eikä mene väkisin noihin hybridi-sähkö-akkumopotouhuihin.
Liian moni ostanut niitä ja sitten katunut kun ei sopinutkaan omaan ajoprofiiliin, mutta ajan hengen mukaisesti pitää ajaa hybridillä.
 
530d on aina upea laite ja G3x näyttää M-Sporttina paljon paremmalta kuin vakio.
 
Kyseessä oleva Ford on siis upealla neljän litran työntötanko-veekutosella varustettu härveli. Mitään järkeähän moisessa ei taaskaan ole mutta mennään nyt lopputalvi tällä.

IMG_20210124_135947-01.jpeg

Pari kuukautta tuota bensansyöntiä seurattuani oli pakko myöntää tappio ja todeta että on vähän turhan lompakon päälle käyvä käyttöauto. Tilalle laitoin jo aiemmin autohistoriassa toimivaksi todetun vehkeen jossa saman verran vetäviä pyöriä, puolta vähemmän tilavuutta ja silti enemmän voimanpaskaa :hammer:

IMG_20210309_161137-01.jpeg


Kovin pahassa maastossahan tuolla ei toki mennä vrt. edeltäjänsä.
 
Tammikuun puolivälissä saapui Cupra Formentor. 310hv/400nm/neliveto.
Formentor on kyllä hieno, positiivisella tavalla röyhkeästi muotoiltu auto. Kävin myös koeajamassa tuon mallin talvikelissä ja naama oli virneessä koko koeajon ajan.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aPm
IMG_20210310_134929__01.jpg

Tulipa iso diisselivolvo vaihdettua bensahybridiin, lähinnä ajojen vähyyden takia ja toisekseen vielä diisseliautosta jotakin hyvitettiin, kuka tietää vuoden tai kahden päästä.

Uusi kulkine tällähaavaa on Passat GTE 2016.
Varusteina mm:

-digimittari
-discover pro navi
-dynaudio popit
-täyssähköpenkit alcantara/nahka
-panoraamakatto
-piilokoukku
-adaptiivinen vakkari
-adaptiiviset led -ajovalot
-tutkat etee/taakse, peruutuskamera ja pysäköintiavustin
-liikennemerkkien tunnistus

Varmaa muutaki mitä nyt muista mainita.

Miinuksina on tuo auton väri "Leasing valkoinen", käytetty ni kaikkea kait voi saada.

Näin yhden tankillisen jälkeen maantiekulutus ollut 4,7/100km ja nurkka-ajossa vielä päässyt sähköllä kulutus pyörinyt siellä 20-30kwh/100km lukemissa.
 
Mites tuommoisen takapenkki on muotoiltu? Meneekö kolme ihmistä vierekkäin vai onko keskipaikka enemmänkin varapaikka?
 
Pari kuukautta tuota bensansyöntiä seurattuani oli pakko myöntää tappio ja todeta että on vähän turhan lompakon päälle käyvä käyttöauto. Tilalle laitoin jo aiemmin autohistoriassa toimivaksi todetun vehkeen jossa saman verran vetäviä pyöriä, puolta vähemmän tilavuutta ja silti enemmän voimanpaskaa :hammer:

IMG_20210309_161137-01.jpeg


Kovin pahassa maastossahan tuolla ei toki mennä vrt. edeltäjänsä.

160296693_1414390735570442_3834749434102929972_o.jpg

160458814_1414390805570435_418753711518929436_o.jpg


Spämmätään vielä parit kuvat ja ensituntumat.

Vaikka kovasti BMW:n ja vähintään kuuden mukin puolesta liputankin niin täytyy kyllä tunnustaa että tuossa B6:ssa on kyllä voimalinja, ulkonäkö ja sisusta osunu nappiin. Jos esimerkiksi E46:ssa on klassisen ja ajattoman oloset sisätilat niin ei tuo Audi kyllä paljon huonommaksi jää. Ehkä hieman naftin kokoiset penkit verrattuna Bemarin vastaaviin jos sattuu olemaan tämmönen 193cm/120kg ukonköriläs. Ulkonäkö on tietysti subjektiivinen käsite, omaan silmään kuitenkin passaa. Vakionakin varmasti hieno kiulu ajaa, enkä usko että tuo pieni piristys moottoripuolella ainakaan kokemusta pilaa. Ehkä ahdetun moottorin luonne tulee tuolla nykyisellä kartalla nyt jopa hieman liiaksi esille kun ahtojen ulkopuolella tuntuu hieman laiskalle ja kun ahdin herää niin sitten mennäänkin luistoneston valon saattelemana. Ja Torsen nyt ei taida suurempia perusteluja tarvitakaan, neliveto toimii yhtä hyvin ja eleettömästi kuin muistinkin :cigar:
 
Viimeksi muokattu:
Sori, sinulle tuon Passatin osalta.

No lyhyellä kokemuksella en ehkä kolmea aikuista lapinreissulle takapenkille laittais, keskipenkki ei hirveästi korkeammalla ole sivupenkeistä ja on kohtuu leveäkin. Ongelmana lienee yllättävän korkea keskitunneli joka syö keskipaikan mukavuutta.
 
Pari kuukautta tuota bensansyöntiä seurattuani oli pakko myöntää tappio ja todeta että on vähän turhan lompakon päälle käyvä käyttöauto. Tilalle laitoin jo aiemmin autohistoriassa toimivaksi todetun vehkeen jossa saman verran vetäviä pyöriä, puolta vähemmän tilavuutta ja silti enemmän voimanpaskaa :hammer:

IMG_20210309_161137-01.jpeg


Kovin pahassa maastossahan tuolla ei toki mennä vrt. edeltäjänsä.
Tuo korimalli on kestänyt aikaa yllättävän hyvin. Komea ilmestys vieläkin, harmi että siistejä ja vähän ajettuja ei enää meinaa löytää.
 
Ja Transit ratsastaa jälleen. Pari kertaa tuossa seisonnassa ollessa liikuteltu, lähti tulille jupisematta. Näkyy vasen takarengas tyhjenevän omia aikojaan, vaan tulipahan kokeiltua uutta Atlas Copcoa samalla :hammer:

IMG-20210324-WA0013-01.jpeg


Pitää ehkä vielä tuo valkea irokeesi sheivata tuolta katolta ettei takanatulija oo ihmeissään... :think:
 
Mietin jos päivittäisi vanhempaan, kun tuossa on jo häiritsevän monimutkainen kaasutin. Ei toki kattia sentään. 83/84.
Tuollainen on harvinainen herkku. Miten tuosta saa pidettyä ruosteen poissa? Pidän vielä tuoreempiakin, vaikka olisi kattikin, varsin luotettavina peleinä, kunhan ruoste ei korjaa pois.

Jousitusmukavuus noissa on kunnossa ollessaan parempi kuin euroajan alle 100k€ ritsoissa (uuden hinta). Ranskalaismerkeiltä on voinut löytää siedettävän kyydin tarjoavan auton alle tuon rajankin. Vielä tuohon aikaan ei Japanilaisista tehty Euroopan hölmöläisiä varten eri versioita, joissa oli jouset ja iskunvaimentimet vaihdettu huonompiin. Eurooppalaista kivirekiin tyytyvää mukavuuden halua on perusteltu Nurburgringin kierrosajoilla, mutta ainakaan itse en ole päässyt sinne ajamaan kertaakaan. Suomalaisilla teillä joudun ajamaan lähes päivittäin. Ja kyllä kuoppaisia teitä on muuallakin Euroopassa.
 
Miten tuosta saa pidettyä ruosteen poissa? Pidän vielä tuoreempiakin, vaikka olisi kattikin, varsin luotettavina peleinä, kunhan ruoste ei korjaa pois.
Ei kai sitä saa oikein mitenkään. Massattu aikanaan ja laitettu uutta peltiä tarpeen mukaan, mutta jaksettu tehdä siististi niin ei heti hyppää silmille. Tällä hetkellä kaasariremontin takia vähän puolikuntoinen ajeltava, vaan eipä tuollaista autoa varmaan kukaan sellainen ainoanaan pidäkään, jolla on ehdottoman pakollinen lähtö joka aamu tiettyyn aikaan. Eläkkeellä on aikaa palata takaisin nukkumaan, jos ei lähdettykään.
 
Tuollaisella on tullut ajettua, mutta 5-ovisella. Tuohan on käytännössä sama kuin Tojotan Aygo tai Citroenin C1.

Kaupungissa ihan näppärä ja pirteä, mutta turvattoman oloinen ja "mopoautomainen".
 
Tuollaisella on tullut ajettua, mutta 5-ovisella. Tuohan on käytännössä sama kuin Tojotan Aygo tai Citroenin C1.

Kaupungissa ihan näppärä ja pirteä, mutta turvattoman oloinen ja "mopoautomainen".
Juu toyohan tämä, johon pösö saanu laittaa omat puskurit, valot ja logot. Aikuisten mopoauto.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 283
Viestejä
4 487 530
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom