Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Toyotan moottori ja vaihteisto, mutta PSA:n sähköt. (Mitä nyt viikset ja peilinohjaimet onkin Toyotan valikoimasta)
Mitkä sähköt? Moottori, moottorin ohjaus (ECU), sytytys, ruiskut, lambda yariksesta, päälle vielä denson tulpat orkkiksena. Varusteina on ohjaustehostin ja lohkolämmitin, meinaatko nyt että sähköinen ohjaustehostin on PSA'ta vai kenties kuparikaapelit ympäri autoa PSA'lta? :hmm:
 
Mitkä sähköt? Moottori, moottorin ohjaus (ECU), sytytys, ruiskut, lambda yariksesta, päälle vielä denson tulpat orkkiksena. Varusteina on ohjaustehostin ja lohkolämmitin, meinaatko nyt että sähköinen ohjaustehostin on PSA'ta vai kenties kuparikaapelit ympäri autoa PSA'lta? :hmm:

Ainakin sähkökaavojen mukaan arkkitehtuuri on PSA:laista suunnittelua ja toteutusta (esim numeroidut johtimet), eikä edusta Toyotaa.
 
Clio sai kesärenkaat alleen. Toinen auto on vielä kitkoilla, joten takatalvea odotellen.
IMG_20210403_190517_copy_1459x1094.jpg
 
Korjatkaa jos olen väärässä mutta mielestäni laki kieltää umpioiden kalvottamisen edes kirkkaalla kalvolla.
Toisaalta sakko on rikesakko (70e?) ja kehoitus poistaa mutta....

Mun mielestä noi kromit sopii tohon hienosti, kai mä sitten oon pappa? :eek:

Mutta oikeassa olet, että takalasit huutaa tummennuksia
 
Joo taitaa kieltää, samoin kun etusivulasienkin tummennukset, mutta meinasin kyllä niihinkin jotain kevyttä laittaa.

Sopiihan ne kromit, mutta sopii mustakin. Mustassa autossa kromit oli ehkä vähän nätimmät, tässä ne jotenkin tuntuu tyhmältä. Mulla oli siis edellinen auto samanlainen mutta musta.

Vähän tämän suuntaista ideaa siis: Volvo V60 D4 AWD Momentum 2019 (@my_volvo_v60) • Instagram photos and videos

Muuten todella siisti, mutta noi ajovalojen kalvot on vähän liikaa.
 
Kesätassut ruuvailtu viikko sitten, nyt sai vielä pestyä. Kyllähän tää oikein huutaa tummennuksia ja kromit sais teipata mustaksi, peilit kanssa. Ehkä umpioihinkin joku kalvo? Täytyypä pyydellä tarjous jostain...
(V60 B3 vm. 2021)

Jos etusivulaseihin ja ajovaloihin laittaa kevyttä tummennusta, niin ei poliisit ainakaan kovin helposti niihin taida nykyään puuttua. Ellei sitten satu pysäyttämään esim. ylinopeudesta tai muusta perseilystä.

Itsellä etusivulaseissa ja takavaloissa kevyet tummennukset ollut kohta vuoden ilman ongelmia. Katsastukseenkin on vielä vuosia aikaa, niin ei ole sekään ongelma. Itsellä auto menee jo ennen katsastusta kiertoon muutenkin luultavasti.
 
Kesätassut ruuvailtu viikko sitten, nyt sai vielä pestyä. Kyllähän tää oikein huutaa tummennuksia ja kromit sais teipata mustaksi, peilit kanssa. Ehkä umpioihinkin joku kalvo? Täytyypä pyydellä tarjous jostain...
Kromit valkoisessa autossa näyttää jopa hyvältä vrt. musta auto, jossa pistää helposti silmään. R-design V60 taitaa olla aika musta noilta osin.
 
Lähinnä jotain kalvoa umpioiden (eteen ja taakse) suojaksi ja samalla siinä saa joku kevyt tummennus olla, siis todella kevyt. Sopii mielestäni ihan hyvin, jos teemana on muutenkin ”mustavalkoinen” ja pappa-kromit on teipattu piiloon :)
Ei saa, ei kyllä todellakaan saa. On kyllä sitten niin kamalan näköstä pierutuningia että morjens. Usko nyt vaan kun edellä jo kerran sanottiin.
 
Eipä se nyt paljoa siinä maksa, vaihtaa sitten jos ei tykkääkään. Ja paino sanalla kevyt. Enkä kyllä tiedä laittaisko vaan taakse vai myös eteen. Pitää vähän zoomailla miltä näyttää kun tekee noi ”tärkeämmät” kalvot eka pois.

Minuahan ei sinänsä kiinnosta mitä mieltä muut on, jos omaan silmään näyttää hyvältä, mutta kaikilla saa tottakai olla mielipide.
"Ehkä umpioihinkin joku kalvo? " -kirjoittaa kaveri kun postaa autosta kuvan muiden arvosteltavaksi.
 
Ihan hyvin voi laittaa valoihin kalvoja, kunhan pysyy järki mukana eikä ihan mustaksi vedä. Toki kauneus on katsojan silmissä, mutta ei tosiaankaan tule mikään karvakäsi-tuning ainakaan ekana mieleen. Saahan joihinkin autoihin ihan tehtaaltakin "black line" valoja, toki taitaa olla enemmän peräpuolella, mutta kuitenkin.
 
Ihan hyvin voi laittaa valoihin kalvoja, kunhan pysyy järki mukana eikä ihan mustaksi vedä. Toki kauneus on katsojan silmissä, mutta ei tosiaankaan tule mikään karvakäsi-tuning ainakaan ekana mieleen. Saahan joihinkin autoihin ihan tehtaaltakin "black line" valoja, toki taitaa olla enemmän peräpuolella, mutta kuitenkin.
Hyväksytyillä tummilla valoilla ei vaan ole mitään tekemistä tummennettujen kanssa. Tummentamalla valoteho tippuu, kun tehdastummissa valoteho on hyväksytyllä tasolla tummennuksen jälkeen. Miedolla kalvolla jos tekee, niin minun puolestani saa tummentaa.
 
Ennen kuin karkaa offtopiciksi, niin se yleinen tummennuskeskustelu jossain toisessa ketjussa. Tässä ketjussa keskustelua esiteltyihin autoihin liittyen.
 
Tullut taas vaihdeltua vähän mitä autoja pihassa. Eli Diesel Giulia vaihtui paremmin Diesel Phaetonin kanssa järkeen käypään Golf GTE:hen ja kun piha ei ole piha ilman Alfaa, niin tuli haettua Corradon kaveriksi toiseksi harraste autoksi 156 2.5l pikku Bussolla ;)
IMG_2532.jpg

171816206_10218146792677805_2885954441507968466_n.jpg
 
Onko tässä 40d mhev versiossa mitään eroa tuohon aiempaan hiukan epätrendikkäämmin markkinoituun 40d:hen teknisesti?
 
Pari viikkoa tullut ajeltua tällä vm. 21 Model 3:lla, Long Range malli perusvarusteilla. Yllättänyt itseni positiivisesti odotuksiin nähden varsinkin kun ensimmäiset pidemmät reissut päässyt nyt heittämään. Tässä vielä talvirenkailla ja perus Aero-vanteilla, kesärenkaille tarkoitus yrittää löytää jotain vähän kiinnostavampaa kuin nuo perus tylsät aerot.
 
Viimeksi muokattu:
Onko tässä 40d mhev versiossa mitään eroa tuohon aiempaan hiukan epätrendikkäämmin markkinoituun 40d:hen teknisesti?
En ole varma, mutta tuo lienee eri, kuin 2019 julkaistu 40d. Lisäksi 30d putosi 2021 valikoimasta kokonaan. MHEV lienee siis uusi juttu, kun se ilmestyi hinnastoon vasta hiljattain. eli 48v järkkä, pieni (8 kW) apuvoima liikahtamiseen tarvittaessa.
 
NIin meinasinkin siis että onkohan siinä mitään fyysistä eroa muuta kuin tuo pieni yhdistetty startti / sähkömoottori.
 
NIin meinasinkin siis että onkohan siinä mitään fyysistä eroa muuta kuin tuo pieni yhdistetty startti / sähkömoottori.
Tän jutun perusteella toi Bemarin 48V järjestelmä on täysin päälleliimattavissa oleva lisävaruste lohkoon kuin lohkoon, joten tuskin siinä diesel-voimalinjassa on mitään uutta. Tuollahan vain annetaan vähän huippuja tasoittavaa lisätehoa moottorille, ei sinällään moottoria muuteta mitenkään
 
En ole varma, mutta tuo lienee eri, kuin 2019 julkaistu 40d. Lisäksi 30d putosi 2021 valikoimasta kokonaan. MHEV lienee siis uusi juttu, kun se ilmestyi hinnastoon vasta hiljattain. eli 48v järkkä, pieni (8 kW) apuvoima liikahtamiseen tarvittaessa.
Lähteekö se liikkeelle sähköllä vai onko kone aina käynnissä kun auto liikkuu?
 
Huomautus - jätä nämä toisten keskustelijoiden analysoimiset pois, menee provosoinnin puolelle
Joo taitaa kieltää, samoin kun etusivulasienkin tummennukset, mutta meinasin kyllä niihinkin jotain kevyttä laittaa.

Sopiihan ne kromit, mutta sopii mustakin. Mustassa autossa kromit oli ehkä vähän nätimmät, tässä ne jotenkin tuntuu tyhmältä. Mulla oli siis edellinen auto samanlainen mutta musta.

Vähän tämän suuntaista ideaa siis: Volvo V60 D4 AWD Momentum 2019 (@my_volvo_v60) • Instagram photos and videos

Onhan toi nyt hemmetin hieno tummennuksien kera ja nuo valojen tumennukset sopii, kuin nenä päähän.

Näyttää foorumilla olevan useampi eläkeläishenkinen ja tylsä ihminen joka sanoo ettei kalvot sovi tai on muka amis. Tuo henkilö on viettänyt liikaa aikaa Skodassa.
 
En ole varma, mutta tuo lienee eri, kuin 2019 julkaistu 40d. Lisäksi 30d putosi 2021 valikoimasta kokonaan. MHEV lienee siis uusi juttu, kun se ilmestyi hinnastoon vasta hiljattain. eli 48v järkkä, pieni (8 kW) apuvoima liikahtamiseen tarvittaessa.

Paljonkos tuossa on polttoainetankin tilavuus?
 
"Uusi" kauppakassi. Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 203hv A6 (PowerShift). Ihan mukavaa kyytiä, vaikka auto on 10 vuotta vanha.

IMG_20210420_182946.jpg


Suunnitteilla vaihtaa vaihteistoöljyt. Löytyikin jo videoita ja ei miltään hirveän monimutkaiselta näyttänyt. Kaksi tulppaa irti, sekä suodattimen vaihto ja sitten täyttö. Öljyt on kumminkin vielä tilaamatta.
 
Kesäpirssinä tällainen ruotsintuote.
Kuvasta näkee että hieman on tehty muutoksia, mm. alusta, jarrut, korisarja, ja pellin alle tehty paljon.
420hv/530nm tällä hetkellä, E85:lle jos muuttaisi niin olisi n.500hv/+600nm


IMG_3827.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Mietin jos päivittäisi vanhempaan, kun tuossa on jo häiritsevän monimutkainen kaasutin. Ei toki kattia sentään. 83/84.
Puolpappalla oli tollanen vuosia, ruskeampi sisusta vaihtoehto. Ja aina ihan mintissä kunnossa.
 
Muutaman vuoden Cee:llä kurvailun jälkeen tilalle päivittyi -14 vuoden E 220 CDI AMG-härpäkkein ja taas mennään :kahvi:
 

Liitteet

  • WhatsApp Image 2021-04-21 at 9.33.12 PM.jpeg
    WhatsApp Image 2021-04-21 at 9.33.12 PM.jpeg
    697,8 KB · Luettu: 240
Tällainen Golffi tuli haettua:

20210425_175522.jpg


-91, 1.6 CL ilman mitään turhia nykyajan höpövarusteita. Ajettu 214tkm, ollut yhdessä perheessä uudesta saakka. En tiedä mitä tälläkään teen, mutta onpahan nyt tämmönen. Eipä näitäkään amistelemattomana paljon liikenteessä enää näe. Pitää puunailla ja fiksailla, jos se siitä komistuis.
 
Onko Manhattan malli, kun on nuo muoviset lokasuoja kaaret vakiona? Eipä noita nykyään tosiaan enää liikaa näe liikenteessä.
 
Onko Manhattan malli, kun on nuo muoviset lokasuoja kaaret vakiona? Eipä noita nykyään tosiaan enää liikaa näe liikenteessä.

En kyllä tiedä onko Manhattan, kun missään ei asiasta mainita. Sen perusteella että perästä puuttuu CL-merkintä, voisi näin olettaa. Noissahan ei tainnut juuri eroa olla enää viimeisenä tuotantovuotena. Nelivalomaski, lokasuojan muovit ja kuskinpenkin korkeussäätö oli käsittääkseni jo molemmissa tuolloin. Verhoilukankaassa saattoi olla jotain eroja, mutta eipä niitä muista.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt tämä Citikan näkemys aygosta. Pösön näkemys aygosta lähti seuraavalle.
 

Liitteet

  • IMG_20210426_181922.jpg
    IMG_20210426_181922.jpg
    6,2 MB · Luettu: 121
  • IMG_20210426_181931.jpg
    IMG_20210426_181931.jpg
    6,4 MB · Luettu: 127
  • IMG_20210426_181941.jpg
    IMG_20210426_181941.jpg
    5,2 MB · Luettu: 132
  • IMG_20210426_181951.jpg
    IMG_20210426_181951.jpg
    5 MB · Luettu: 152
  • IMG_20210426_181853.jpg
    IMG_20210426_181853.jpg
    3,7 MB · Luettu: 151
Viimeksi muokattu:
Pahasti se näyttää tämäkin vapuksi valmistuvan leimalle, edellisestä kerrasta onkin jo 15 vuotta aikaa.

syksyllä hinkattiin kliinerillä koko auto ja nostin koneen paikalleen, kasaillessa sitten halkaisin pakosarjan ja sinne halkeamaan katosi myös motivaatio.

Nyt on pari viikkoa tullut töiden jälkeen hiljalleen rassattua ja laitettu:

Jarruihin uudet tiivisteet, hihnat, letkut ja putket.

Uudet tiivisteet oviin, ovien laseihin ja takaluukkuun.

Uudet renkaat

Kaikki sytkävermeet ja öljyt uusittu

Kasailtu vielä loputkin irtipuretut osat takaisin.

Ulkokuori saa jäädä tuollaiseksi, kehtaapahan ajaa huonommallakin kelillä, tosin kuuden voltin sähköllä matelevat pyyhkijät pitävät huolen siitä että näkyvyys pysyy huonona jo tihkusateella.

20200827_190945_copy_2016x1512.jpg
20210426_201010_copy_2016x1512.jpg
20210426_200954_copy_2016x1512.jpg
 
Pahasti se näyttää tämäkin vapuksi valmistuvan leimalle, edellisestä kerrasta onkin jo 15 vuotta aikaa.

syksyllä hinkattiin kliinerillä koko auto ja nostin koneen paikalleen, kasaillessa sitten halkaisin pakosarjan ja sinne halkeamaan katosi myös motivaatio.

Nyt on pari viikkoa tullut töiden jälkeen hiljalleen rassattua ja laitettu:

Jarruihin uudet tiivisteet, hihnat, letkut ja putket.

Uudet tiivisteet oviin, ovien laseihin ja takaluukkuun.

Uudet renkaat

Kaikki sytkävermeet ja öljyt uusittu

Kasailtu vielä loputkin irtipuretut osat takaisin.

Ulkokuori saa jäädä tuollaiseksi, kehtaapahan ajaa huonommallakin kelillä, tosin kuuden voltin sähköllä matelevat pyyhkijät pitävät huolen siitä että näkyvyys pysyy huonona jo tihkusateella.

20200827_190945_copy_2016x1512.jpg
20210426_201010_copy_2016x1512.jpg
20210426_200954_copy_2016x1512.jpg
en ole ooppelimies, mutta nyt on kyllä komia kiesi, muistaakseni isä on joskus tanssilavoja tollasella bändinsä kanssa kierrellyt.
 
Tuli tuossa kevään myötä pieni autokuume päälle ja muutaman viikon kärvistelyn jälkeen se eskaloitui vanhan BMW-nokivasaran ostamiseen. Kyseinen auto oli ollut lähiliikkeessä jo jonkin aikaa myynnissä ja yleisilmeeltään paikoin hieman nuhjuinen, joka ei meikäläistä suuremmin haitannut. Kävin pari kertaa autoa katsomassa ja vähän tinkimässä ja tökkimässä jäätä. Muutama viikko ensimmäisestä koeajokerrasta menin lopulta ostohousut puoliksi jalassa liikkeeseen, INPA:lla lueskelin koodit ja arvot eikä mitään hälyyttävää löytynyt, mutta kävin vielä pelimiehenä näyttämässä autoa leimalla ja läpihän se meni huomautuksetta, joten päädyin sitten tekemään kaupat mielestäni nettiauton tarjontaan nähden varsin kohtuulliseksi tingittyyn hintaan.

Elikkäs kyseessä e61 530 xd vuosimallia 2008, kilsoja 275 tkm. Tuotu 2016 Italiasta ja mitä nyt katsastusasemalla pohjaa tutkin niin aika siistissä kunnossa vaikutti alustasta olevan. Aika olemattomat varusteet tähän yksilöön ruksittu, mutta menettelee kynsin hampain. Mieluisina sporttinahat, iso navi, bi-xenonit ja tuo neliveto, joka oli oikeastaan osittain ostokriteerinäkin. Vetokoukun ajattelin itse asennella, kun ei tästä sellaista löydy, lisäksi kaikkea pientä laitettavaa on, kuten penkkejä voisi ehostaa ja maalailla, puskurista puuttuu hinauslenkin kansi ja etuvalot kaipailee hiomista. Mukana tulleet tarvikekesävanteet sain hukattua nopeasti Torissa ja tilalle hommasin mieluisammat paremmilla renkailla BMW:n omasta kataloogista.

bmw-e61-1.jpg

bmw-e61-2.jpg

bmw-e61-3.jpg

Pahasti se näyttää tämäkin vapuksi valmistuvan leimalle, edellisestä kerrasta onkin jo 15 vuotta aikaa.

syksyllä hinkattiin kliinerillä koko auto ja nostin koneen paikalleen, kasaillessa sitten halkaisin pakosarjan ja sinne halkeamaan katosi myös motivaatio.

Nyt on pari viikkoa tullut töiden jälkeen hiljalleen rassattua ja laitettu:

Jarruihin uudet tiivisteet, hihnat, letkut ja putket.

Uudet tiivisteet oviin, ovien laseihin ja takaluukkuun.

Uudet renkaat

Kaikki sytkävermeet ja öljyt uusittu

Kasailtu vielä loputkin irtipuretut osat takaisin.

Ulkokuori saa jäädä tuollaiseksi, kehtaapahan ajaa huonommallakin kelillä, tosin kuuden voltin sähköllä matelevat pyyhkijät pitävät huolen siitä että näkyvyys pysyy huonona jo tihkusateella.

20200827_190945_copy_2016x1512.jpg
20210426_201010_copy_2016x1512.jpg
20210426_200954_copy_2016x1512.jpg
Hieno peli! En tiedä onko tästä ollut ketjussa jo aiemmin puhetta, mutta mikä motti tähän tuli? Löytyikö vielä alkuperäinen?
 
Viimeksi muokattu:
Mitenkä tuo katsastus meni ennen kuin kaupat teit? Vai oliko läpi meneminen ehtona tms.
Ei ollut mitään ehtoa, mutta kyllä auton voi katsastaa ihan kuka tahansa ja nykypäivänä myös milloin tahansa (tuossa olisi ollut heinäkuussa seuraava), joten katsastus on aika halpa ja simppeli tapa tsekata että asiat on ainakin pääpiirteittäin kunnossa. Toki tässä tapauksessa huikkasin koeajolle mennessä että käyn näyttämässä leimalla, mutta ei konttorilla kysytty muuta kuin auton rekkarinumero.
 
Mitenkä tuo katsastus meni ennen kuin kaupat teit? Vai oliko läpi meneminen ehtona tms.
Tuo katsastaminen ennen ostoa on kyllä fiksu teko ja esim täällä maksaa vaan 45-50€. Tai sitten pelkkä päästömittaus, mutta tuota katsastamista pidän parempana, koska saisi ajaa vuoden huolettomasti.

Oma Mondeo MK4.5 oli tammikuussa leimattu, niin se vielä riitti mulle.
 
Ei ollut mitään ehtoa, mutta kyllä auton voi katsastaa ihan kuka tahansa ja nykypäivänä myös milloin tahansa (tuossa olisi ollut heinäkuussa seuraava), joten katsastus on aika halpa ja simppeli tapa tsekata että asiat on ainakin pääpiirteittäin kunnossa. Toki tässä tapauksessa huikkasin koeajolle mennessä että käyn näyttämässä leimalla, mutta ei konttorilla kysytty muuta kuin auton rekkarinumero.

Mielenkiintoista mitäköhän kävisi jos tuomiona olisi ajokielto. Epäilen että liike tuskin kiittää kun löysit nämä viat ja nyt on pakko korjata. Ostajan kannalta varsinkin vanhempien kohdalla fiksu veto.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
258 279
Viestejä
4 487 494
Jäsenet
74 128
Uusin jäsen
semantic

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom