Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt on uusi Syyskuussa tilattu auto saapunut. Eli VW Grand California 2021 2,0 TDI 130 kW, 4Motion 8at, 4490 3,88t, 2 makuupaikkaa. Tällä olisi siis tarkoitus reissata ja tehdä etätöitä siellä missä maisema sattuu miellyttämään. Tämä tuli nykyisen auton tilalle ainoksi käyttöautoksi.

Vertailitte varmaan normaali matkailuautoa ja retkiautoja, mikä sai päätymään retkiautoon?
Meillä oli sama mietintä alussa, mutta aika nopeasti kallistui matkailuauton puoleen, lähinnä lisätilan vuoksi.
 
Tämmöinen Volvo V70 T5 tuli jo jokin tovi sitten hommattua ensimmäiseksi omaksi autoksi. Suhteellisen koominen valinta yksin asuvalle, mutta rajallisella budjetilla täytyi hyväksyä joitain kompromisseja. Mielestäni tämä V70:n kakkosversio on kuitenkin kestänyt muotoilunsa puolesta ihan hyvin aikaa ja se on vieläkin suht hyvän näköinen. Plussiin täytyy myös laskea etenkin tämän yksilön kohdalla sisusta, joka on lähes hämmentävän siistissä kunnossa, vaikka autolla on ikää jo 21 vuotta ja matkaa taitettu yli 450 000 km.

Suorituskyky on itselleni yksi tärkeimpiä asioita autoissa ja tässä on sekin hintaan nähden aika hyvällä tasolla: nollasta sataan on taittunut parhaimmillaan 6,9 sekunnissa. Etuvedolla tietysti tahtoo pito koitua ongelmaksi, mikä tietenkin korostuu näin talvella. Ehkäpä seuraavaksi sitten jotain nelivetoa alle. :think:

(kesäkuva, kun ei nyt ollut tuoreempaa)
20210118_193659.jpg
 
Vertailitte varmaan normaali matkailuautoa ja retkiautoja, mikä sai päätymään retkiautoon?
Meillä oli sama mietintä alussa, mutta aika nopeasti kallistui matkailuauton puoleen, lähinnä lisätilan vuoksi.
Tärkeimpinä kriteereinä oli meillä mahdollisimman vähän asuntoauton näköinen ulkonäkö, automaattivaihteisto ja neliveto.
Vuokralla ollut integroitua ja puolikasta niin ajomelu noissa ainakin oli järkyttävä varsinkin sunlightin fiatin rungolle tehdyssä uretaanilaatikossa. Volkkarissa kiinnosti myös että se tulee suoraan volkkarin tehtaalta valmiina eikä ole jälkikäteen rakennettu.
 
Vielä kun budjetoit muutaman satasen ohjelmointiin niin alkaa työntämään ihan eri tavalla.
Joo, itseasiassa tuossa pitäisi olla BSR ohjelma sisässä, mutta tästä ei ole mitään todistusta. Vähän olen pyöritellyt ajatusta käyttää tuota Turbotecillä ja samalla penkittää se, niin saisi faktaa pöytään.

Toisaalta olisi hauska viritellä enemmänkin, mutta onhan tuolla jo sen verran kilsoja, etten taida viitsiä panostaa liikaa rahaa mahdolliseen aikapommiin. Etenkin automaattivaihteiston kestävyys epäilyttää pidemmässä juoksussa, vaikka vielä ihan nätisti toimiikin.
 
Toisaalta olisi hauska viritellä enemmänkin, mutta onhan tuolla jo sen verran kilsoja, etten taida viitsiä panostaa liikaa rahaa mahdolliseen aikapommiin. Etenkin automaattivaihteiston kestävyys epäilyttää pidemmässä juoksussa, vaikka vielä ihan nätisti toimiikin.

Sama oli itelläkin, siksi jäi Volvon käyttö yhteen vuoteen. Ei ollut luottoa sen Aisinin suhteen kun mennään sinne yli 400Nm vääntöihin. Eikös se ole speksattu johonkin max 450 nurkille tai vähän alle?
 
Sama oli itelläkin, siksi jäi Volvon käyttö yhteen vuoteen. Ei ollut luottoa sen Aisinin suhteen kun mennään sinne yli 400Nm vääntöihin. Eikös se ole speksattu johonkin max 450 nurkille tai vähän alle?
Jeps, muistelen lukeneeni jostain suositelluksi ylärajaksi 440 Nm. Onhan noissa tietysti jonkin verran varmuusvaraa, mutta toisaalta on tuolla jo sen verran käyttöä takana, etten yllättyisi jos se tuosta antautuu. :asif:
 
Ei kai nuo askit nyt ihan kauheita maksa - jos hajoaa niin voihan sen korjata tai heittää ehjän tilalle...?
 
Ei kai nuo askit nyt ihan kauheita maksa - jos hajoaa niin voihan sen korjata tai heittää ehjän tilalle...?

Se nyt ei varsinaisesti mitään hyödytä jos siellä haluaa sitä stage-softaa pitää mikä nyt on noissa aika ehdoton, että koneesta ja autosta saa kaiken hyödyn irti.
 
Niin, tästä päästään sitten taas siihen että paljonko siitä lisätehosta on valmis maksamaan / paljonko valmis riskiä ottamaan. Softaamatta riski laatikon hajoamiseen on aika pieni joten jos mennään budjetti edellä niin ymmärrettävää. Tosin sitten ehkä muutoinkin ainakin omalla kohtaa tulisi valittua joku muu auto kuin vanhako bensaturbo volvo.
 
Joo, itseasiassa tuossa pitäisi olla BSR ohjelma sisässä, mutta tästä ei ole mitään todistusta. Vähän olen pyöritellyt ajatusta käyttää tuota Turbotecillä ja samalla penkittää se, niin saisi faktaa pöytään.

Toisaalta olisi hauska viritellä enemmänkin, mutta onhan tuolla jo sen verran kilsoja, etten taida viitsiä panostaa liikaa rahaa mahdolliseen aikapommiin. Etenkin automaattivaihteiston kestävyys epäilyttää pidemmässä juoksussa, vaikka vielä ihan nätisti toimiikin.
Jos noin paljon rullattu 2.5T menee 6,9s, niin pakko siinä softa ainakin olla. Joskus kun omistin samanlaisen niin tehdas taisi luvata jotain 7,8s. Tai no jos sekkarilla mitattu tms niin sitten eri asia.
 
Jos noin paljon rullattu 2.5T menee 6,9s, niin pakko siinä softa ainakin olla. Joskus kun omistin samanlaisen niin tehdas taisi luvata jotain 7,8s. Tai no jos sekkarilla mitattu tms niin sitten eri asia.
2.5T on matalapaineturbo 209tms heppaa ja T5 korkeapaineturbo jossa se 250
 
Yleensä kyllästyn autoihin nopeesti ja monesti sitä löytää ittesä nettiautosta etsimästä sitä seuraavaa jossa olis sitä "jotain", mutta tää yksilö on ollut "jo" reilu puoltoista vuotta ja joka kerta kun sitä kattoo tai ajaa niin tulee vieläkin hyvä fiilis. Oon aina tykänny että autoissa on jotain kontrastia tai ristiriitaa ja ehkä tässä on sitä just sopivasti.

Auto on "eco" plug-in hybridi mutta näyttää siltä että olisi jokin tehokkaampikin peli ja hauskuus onkin siinä että se myös on sellainen. Moni ihminen on ollut melko hämillään kuullessaan että toi on hybridi kun kuulemma "näyttää et siinä olis ainakin 300hv" ja vielä enemmän ne on ollu hämillään kun kertoo että siinä on itseasiassa 350hv.. Ja silti sillä ajelee 2,7l/100km (mitattu) keskikulutuksella vuoden ajot vaikka en kuvailis itseäni mitenkään taloudelliseksi kuljettajaksi.

Trollina voisin loppu kaneetiksi heittää, että ite en kyllä tän kokemuksen jälkee pelkkää polttis autoa ostais vaikka ajaisin 50tkm/V..

F30LCi-5.jpgF30LCi-3.jpg
 
Yleensä kyllästyn autoihin nopeesti ja monesti sitä löytää ittesä nettiautosta etsimästä sitä seuraavaa jossa olis sitä "jotain", mutta tää yksilö on ollut "jo" reilu puoltoista vuotta ja joka kerta kun sitä kattoo tai ajaa niin tulee vieläkin hyvä fiilis. Oon aina tykänny että autoissa on jotain kontrastia tai ristiriitaa ja ehkä tässä on sitä just sopivasti.

Auto on "eco" plug-in hybridi mutta näyttää siltä että olisi jokin tehokkaampikin peli ja hauskuus onkin siinä että se myös on sellainen. Moni ihminen on ollut melko hämillään kuullessaan että toi on hybridi kun kuulemma "näyttää et siinä olis ainakin 300hv" ja vielä enemmän ne on ollu hämillään kun kertoo että siinä on itseasiassa 350hv.. Ja silti sillä ajelee 2,7l/100km (mitattu) keskikulutuksella vuoden ajot vaikka en kuvailis itseäni mitenkään taloudelliseksi kuljettajaksi.

Trollina voisin loppu kaneetiksi heittää, että ite en kyllä tän kokemuksen jälkee pelkkää polttis autoa ostais vaikka ajaisin 50tkm/V..

F30LCi-5.jpgF30LCi-3.jpg
Hieno bemari, mutta mikä tämä malli on? 300-sarjaa, mutta mikä jos on 350hv hybridi?
 
Yleensä kyllästyn autoihin nopeesti ja monesti sitä löytää ittesä nettiautosta etsimästä sitä seuraavaa jossa olis sitä "jotain", mutta tää yksilö on ollut "jo" reilu puoltoista vuotta ja joka kerta kun sitä kattoo tai ajaa niin tulee vieläkin hyvä fiilis.

Hieno peli ja värikin on mukavan räväkkä eikä mikään perusharmaa.
 
Osallistutaan tännekin. Vaimon kanssa pari vuotta ollut yhden auton taktiikka (VW Golf GTE) mutta marraskuussa katkesi kamelin selkä ja piti saada harrastusauto jolla pääsee. Mitsubishi L200 Intense Magnum 2009, 200tkm mittarissa. Lumi-infernon aikana ei paljoa golfia käynnistelty! Toisessa kuvassa palataan omia jälkiä, ei sinne muut olleet uskaltaneet :D
 

Liitteet

  • IMG_20210112_131348.jpg
    IMG_20210112_131348.jpg
    623,3 KB · Luettu: 466
  • IMG_20210114_184503.jpg
    IMG_20210114_184503.jpg
    535,8 KB · Luettu: 473
Tyylikäs 330e! Lastutettuna varmasti riittävästi potkua. Noiden hybridien ohjelmoinnissa itseä epäilyttää se että jos ajossa käykin tilanne että toivoo nopeaa kiihdytystä sähköllä, mutta bensakone aktivoituukin. Sitten moottori räpsähtää kylmänä suoraa kovalle rasitukselle.

Harmi ettei farkkua tuosta ikinä tehty, mutta uusin G21 korjasi asian. Hinnat vielä tosin 50ke huonommalla puolen.
 
Hieno bemari, mutta mikä tämä malli on? 300-sarjaa, mutta mikä jos on 350hv hybridi?

Malli on F30 LCI 330e ja tuo teho lukema on saavutettu bootmod3 stage 1 ohjelmalla. Lisäksi tuossa on vielä xHP stage 3 vaihdelaattikko ohjelma. Riittää kyllä ihan kivasti arki ajeluun.

Tyylikäs 330e! Lastutettuna varmasti riittävästi potkua. Noiden hybridien ohjelmoinnissa itseä epäilyttää se että jos ajossa käykin tilanne että toivoo nopeaa kiihdytystä sähköllä, mutta bensakone aktivoituukin. Sitten moottori räpsähtää kylmänä suoraa kovalle rasitukselle.

Harmi ettei farkkua tuosta ikinä tehty, mutta uusin G21 korjasi asian. Hinnat vielä tosin 50ke huonommalla puolen.

Sama ongelma se on ilman ohjelmointiakin. Itse kyllä ajelen aina polttomoottorin lämpimäksi, ennen kuin alan vaatimaan siltä isompia tehoja. Pelkällä sähköllä kyllä riittää sen verran kulkua, että tavallisessa ajossa ei kyllä tule tilanteita että olisi ns. pakko saada lisää tehoa, joten se on sitten oma valinta että haluaako sitä kylmää moottoria kurittaa vai ei.
 
Tuo 330e ilmeisesti lämmittää moottoria akun ylijäämälämmöillä ja ilmeisesti myös esilämmityksellä. BTCF joku mittaili obd kautta. Ainakin itse olen hämmästellyt, että esilämmityksen jälkeen -20 pakkasella lähtee kuin naks käyntiin. Toki öljylämpömittari on hetken aikaa vielä 70c kohdassa.
On kyllä hieno kone, pitää keväällä softauttaa ehkä AJ Tech tai joku. Hieno kun kiertää nätisti jotain 6500 rpm. Edellinen 300tkm meni dieselillä niin ei ole ihan tottunut.
 
Niin ne vaan suhdanteet muuttuu. Nelikolle tarvista niin bemari vaihtui ameriikan voortiin, koska taivaspaikkaanhan ei tietenkään yksi riitä. Hieman noita ruosteita roplailin piiloon niin tämä taisi jäädä viimeiseksi kuvaksi.

IMG_20210114_144802-01.jpeg


Kyseessä oleva Ford on siis upealla neljän litran työntötanko-veekutosella varustettu härveli. Mitään järkeähän moisessa ei taaskaan ole mutta mennään nyt lopputalvi tällä.

IMG_20210124_135947-01.jpeg
 
Niin ne vaan suhdanteet muuttuu. Nelikolle tarvista niin bemari vaihtui ameriikan voortiin, koska taivaspaikkaanhan ei tietenkään yksi riitä. Hieman noita ruosteita roplailin piiloon niin tämä taisi jäädä viimeiseksi kuvaksi.

IMG_20210114_144802-01.jpeg


Kyseessä oleva Ford on siis upealla neljän litran työntötanko-veekutosella varustettu härveli. Mitään järkeähän moisessa ei taaskaan ole mutta mennään nyt lopputalvi tällä.

IMG_20210124_135947-01.jpeg

Olisit nyt ostanut sen E53:sen X5:sen V8:lla, niin BMW kokoelmasi olisi ollut miltei täydellinen.
Esimerkiksi joku tuollainen olisi sopinut väripalettiin.

Ei kait tuossa Fordin möhkössä mitään vikaa ole, mutta kyllä yksi transit takaa jo taivaspaikan. :rofl2:
 
Olisit nyt ostanut sen E53:sen X5:sen V8:lla, niin BMW kokoelmasi olisi ollut miltei täydellinen.
Esimerkiksi joku tuollainen olisi sopinut väripalettiin.

Ei kait tuossa Fordin möhkössä mitään vikaa ole, mutta kyllä yksi transit takaa jo taivaspaikan. :rofl2:

Herranjestas miten upea laite. Vielä kun olisi nuo kromiset yksityiskohdat mustana. Tuo sisusta on ehkä jo vähän liikaa :dead:
Tulee mieleen entinen E36 328i madeiraviolett coupe jossa oli alunperin korinvärinen individual -sisusta, ja johon tuli vaihdettua akka kolmosen mokat (allaolevassa kuvassa vielä orkkispaffit paikallaan).

11325756_615173978625665_110364407_n.jpg
13083278_275447586131435_4585664511565801614_n.jpg

59832608_278071916485033_139530136928822155_n.jpg
biimer3.jpg


Mutta se siitä. Talviautoissa menty aina budjetti edellä ja tuossa äksässä puolet liikaa vrt. Ford :hammer:
 
Kyseessä oleva Ford on siis upealla neljän litran työntötanko-veekutosella varustettu härveli. Mitään järkeähän moisessa ei taaskaan ole mutta mennään nyt lopputalvi tällä.
Aina se vaan piristää nähdä tuommoisiakin autoja näiden nykyhirvitysten seassa. :thumbsup: Joku tuommoinen houkuttaisi itseänikin retkeilyhommiin yms.
 
Ihan hieno on jenkkimaasturi omassa luokassaan tietty. Naapurilla oli joskus Jeep Cherokee 4.0L kutosella ja siinä oli ainakin kyydissä oikein mukava olla, nahkapenkit ja hieno fiilis.
 
bemmi.jpg


Oma 2011 vuosimallin 318D manuaali jonka ostin vuonna 2015, samalla tehtiin moottorin ohjelmointi jotta saatiin vähän lisää tehoa, piristi autoa huomattavasti. Hyvin vähällä vaivalla selvitty tästä 5 vuodesta, pari polttimoa vaihdettu, pari puslaa pohjasta ja nyt vastikaan vaihdatin kaikki jarrulevyt uusiin, toivottavasti auto vielä kestää vuosia. Kulutus on ollut 5,9-6,8 välissä sekalaisessa taajama-ajossa, keskiarvo varmaankin noin 6,5. En voisi enempi tyytyväinen kiesiin olla edelleen.
 
bemmi.jpg


Oma 2011 vuosimallin 318D manuaali jonka ostin vuonna 2015, samalla tehtiin moottorin ohjelmointi jotta saatiin vähän lisää tehoa, piristi autoa huomattavasti. Hyvin vähällä vaivalla selvitty tästä 5 vuodesta, pari polttimoa vaihdettu, pari puslaa pohjasta ja nyt vastikaan vaihdatin kaikki jarrulevyt uusiin, toivottavasti auto vielä kestää vuosia. Kulutus on ollut 5,9-6,8 välissä sekalaisessa taajama-ajossa, keskiarvo varmaankin noin 6,5. En voisi enempi tyytyväinen kiesiin olla edelleen.
Helvetin hyviähän nuo E9x ovat ajaa, kohtuullisen vähävikaisia ja muotoilukin kestänyt aikaa melko hyvin. Kutoskone mielestäni kuuluu kyllä näihin, sivistyneempiä käytökseltään ja ajo-ominaisuudet autossa niin hyvät että pystyy sitä lisävoimaa kunnolla käyttämäänkin.
2006 E91 320iA, 2005 E90 325i ollut jo ja nykyään 2009 E91 LCI 325D :joy: Ihan ylivoimaisesti paras käyttöpeli tämä nykyinen m57 kutosdieselillä varustettu farkku näistä, kulutus pk-seudun seka-ajossa vajaan seiskan luokkaa ja softattuna kulkupuoli varsin hyvällä mallilla.
Osat näihin maltillisen hintaisia ja käytännössä kaikkiin remppoihin löytyy hyvät ohjeet, kaikki huollot/korjaukset olen tehnyt itse niin on ollut jopa yllättävän halpoja laitteita ajella.
 
Helvetin hyviähän nuo E9x ovat ajaa, kohtuullisen vähävikaisia ja muotoilukin kestänyt aikaa melko hyvin. Kutoskone mielestäni kuuluu kyllä näihin, sivistyneempiä käytökseltään ja ajo-ominaisuudet autossa niin hyvät että pystyy sitä lisävoimaa kunnolla käyttämäänkin.
2006 E91 320iA, 2005 E90 325i ollut jo ja nykyään 2009 E91 LCI 325D :joy: Ihan ylivoimaisesti paras käyttöpeli tämä nykyinen m57 kutosdieselillä varustettu farkku näistä, kulutus pk-seudun seka-ajossa vajaan seiskan luokkaa ja softattuna kulkupuoli varsin hyvällä mallilla.
Osat näihin maltillisen hintaisia ja käytännössä kaikkiin remppoihin löytyy hyvät ohjeet, kaikki huollot/korjaukset olen tehnyt itse niin on ollut jopa yllättävän halpoja laitteita ajella.
Mites tiettyjen moottoreiden jakopään ongelmat? Ja oliko noissa vikaantuvia imupuolen läppiä tms. ja muuta kivaa?

Sukulaisen E90 bemarista hajosi jakopää ja autolla ei ollut ajettu edes 150 tkm. En kyllä tarkkaan muista, mikä moottorin malli se oli.
 
E90d mitsun ahdin menee joskus 250tkm paikkeilla. Maakaapeli kontista konehuoneeseen hiertyy 300tkm kohdilla. Hyvä auto se on, mut sitten kun kokeilee modernia premiumia, huomaa että ei ole enää tätä päivää. edit. CCC, CIC yksikkö mykistyy, kaken vastaanotin palikka pimenee.
 
Viimeksi muokattu:
Mites tiettyjen moottoreiden jakopään ongelmat? Ja oliko noissa vikaantuvia imupuolen läppiä tms. ja muuta kivaa?

Sukulaisen E90 bemarista hajosi jakopää ja autolla ei ollut ajettu edes 150 tkm. En kyllä tarkkaan muista, mikä moottorin malli se oli.
Ainakin 4-pyttyisissä on jakopääongelmaa sekä bensassa että dieselissä.
 
bemmi.jpg


Oma 2011 vuosimallin 318D manuaali jonka ostin vuonna 2015, samalla tehtiin moottorin ohjelmointi jotta saatiin vähän lisää tehoa, piristi autoa huomattavasti. Hyvin vähällä vaivalla selvitty tästä 5 vuodesta, pari polttimoa vaihdettu, pari puslaa pohjasta ja nyt vastikaan vaihdatin kaikki jarrulevyt uusiin, toivottavasti auto vielä kestää vuosia. Kulutus on ollut 5,9-6,8 välissä sekalaisessa taajama-ajossa, keskiarvo varmaankin noin 6,5. En voisi enempi tyytyväinen kiesiin olla edelleen.

Nämä bemarin parilitraset (lue: M47) on kyllä hienoja laitteita jos neljä pyttyä ja siitä juontuva käyntiääni ei häiritse. Varmoja, halpoja pitää ja hankkia, kiitos kutoskoneisten varjoon jäämisen. Vetojakin löytyy jos ohjelman laittaa. Ehkä vielä joskus jos työmatka lisii niin tulis laitettua E46/E9x voll -varusteilla ja neljällä sylinterillä. Ennen sitä ja autoilun älytöntä hinnoittelua tyydytään noihin möhköihin luokkaa 6.0 V12 :hammer::kippis::cigar:
 
Autokantaa päivitetty. Tilausnappia painettu uuden X7:n muodossa. Toimitus ehkä jo huhtikuussa, kun sopivasti sai jo tilatun pelin vedettyä välistä! Vähän joutui tinkimään varusteissa, kun ei jaksa odottaa kesään saakka, mutta tällä mennään!


Kuvia seuraa, kun auto toimitetaan.

Speksit:

BMW X7 BMW X7 G07 xDrive40d A MHEV

Väri 300 Alpine White
Sisusta VASW BMW Individual extended leather trim 'Merino' Black (BK)

337 M Sport -paketti
1PB 21" M Lt/Aly wheels Double-spoke 754 M Bicolour / runflat tyres
2NH M Sport-jarrut
2TB Steptronic Sport -automaattivaihteisto
3MC BMW Individual -kattokaiteet, korkeakiiltoinen Shadow Line 456 Comfort istuimet edessä, sähkötoimiset
710 Nahkainen M ohjauspyörä
715 M Sport Aerodynamiikkapaketti
760 BMW M Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat
776 BMW Individual Sisäkattoverhoilu alcantara Anthracite
328 Alumiiniset astinlaudat
418 Tavaratilapaketti
4HA Istuinlämmitys edessä ja takana
4HB Heat Comfort -paketti, etumatkustajille
536 Seisontalämmitys / -tuuletus kaukokäytöllä
5AZ BMW Laserlight -ajovalot
5DF Aktiivivakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla
5DN Parking Assistant Plus
688 Harman Kardon Surround Sound System -kaiutinjärjestelmä
7M9 BMW M Shadow Line laajennetuin toiminnoin
8A9 Suomenkielinen monitoiminäyttö
8AX Suomenkielinen käyttöohjekirja
8KA Tehdaskoodi
 

Liitteet

  • 624657A2-1E4F-45EB-B82D-3E4197461327.jpeg
    624657A2-1E4F-45EB-B82D-3E4197461327.jpeg
    128,9 KB · Luettu: 590
Autokantaa päivitetty. Tilausnappia painettu uuden X7:n muodossa. Toimitus ehkä jo huhtikuussa, kun sopivasti sai jo tilatun pelin vedettyä välistä! Vähän joutui tinkimään varusteissa, kun ei jaksa odottaa kesään saakka, mutta tällä mennään!


Kuvia seuraa, kun auto toimitetaan.

Speksit:

BMW X7 BMW X7 G07 xDrive40d A MHEV

Väri 300 Alpine White
Sisusta VASW BMW Individual extended leather trim 'Merino' Black (BK)

337 M Sport -paketti
1PB 21" M Lt/Aly wheels Double-spoke 754 M Bicolour / runflat tyres
2NH M Sport-jarrut
2TB Steptronic Sport -automaattivaihteisto
3MC BMW Individual -kattokaiteet, korkeakiiltoinen Shadow Line 456 Comfort istuimet edessä, sähkötoimiset
710 Nahkainen M ohjauspyörä
715 M Sport Aerodynamiikkapaketti
760 BMW M Shadow Line ulkoiset yksityiskohdat
776 BMW Individual Sisäkattoverhoilu alcantara Anthracite
328 Alumiiniset astinlaudat
418 Tavaratilapaketti
4HA Istuinlämmitys edessä ja takana
4HB Heat Comfort -paketti, etumatkustajille
536 Seisontalämmitys / -tuuletus kaukokäytöllä
5AZ BMW Laserlight -ajovalot
5DF Aktiivivakionopeudensäädin Stop & Go toiminnolla
5DN Parking Assistant Plus
688 Harman Kardon Surround Sound System -kaiutinjärjestelmä
7M9 BMW M Shadow Line laajennetuin toiminnoin
8A9 Suomenkielinen monitoiminäyttö
8AX Suomenkielinen käyttöohjekirja
8KA Tehdaskoodi
Komea yksilö, paljonkos tällainen keventää kukkaroa :D
 
Ei ole turhan yleinen X7 näillä markeilla. Ameriikan meininkiä.
Toki pitää huomioida että kiihtyvyys on siinä 6 sekunnin kieppeillä, et PERUS perheauto on jo eellä. ;)
 
Yhden tollaisen nähnyt livenä, on kyllä julman kokoinen laitos täällä päin maailmaa.
Jep, mun skyllen viereen ajo kauppakeskuksen parkkiin X7 niin jo renkaat näytti olevan melkein tuplalevyset vaikkei takavetodatsunissakaan mitkään kapeat ole ja bemmi oli korkeudessa tuplat, leveydessä melkein tuplat ja massassa varmaan 2,5x eli suorastaan massiivinen.
 
Miten päädyit tuohon X5:n sijaan? Aika pirun kallis kampe! :D
Vaihtoehtoina ois ollut joku perhekuljetin / tila-auto tai sitten 7-paikkainen maasturi. Kävin läpi kaikki 7-paikkaiset vaihtoehdot (myös Mersun V-sarjan) ja tuo oli kyllä omaan makuun BMW-fanina paras vaihtoehto. Suksiboksin vaatii katolle, jos koko perheen kanssa lähtee vaikka Lappiin, koska 7-paikkaisena tavaratila on sellaiset 350 litraa.

Järkevä olisi ottanut esim 2-sarjalaisen pitkänä versiona, mutta ei se sytytä yhtään. Eikä autoja hankita järjellä :cool:

Eihän tuosta rata-autoa saa, koeajon perusteella ajotuntuma vähän etäinen, mutta M-sport paketilla sentään vähän ulkonäkö paranee. Edelleen nuo keulan jäätävän kokoiset munuaiset vähän tökkii, mutta kaipa niihin tottuu :hmm:

Tuo tulee siis vaimolle, itse jatkan Teslailua ja raporttia tulee kanssa siltä puolelta kun Model S Plaid+ saapuu
 
Vaihtoehtoina ois ollut joku perhekuljetin / tila-auto tai sitten 7-paikkainen maasturi. Kävin läpi kaikki 7-paikkaiset vaihtoehdot (myös Mersun V-sarjan) ja tuo oli kyllä omaan makuun BMW-fanina paras vaihtoehto. Suksiboksin vaatii katolle, jos koko perheen kanssa lähtee vaikka Lappiin, koska 7-paikkaisena tavaratila on sellaiset 350 litraa.

Järkevä olisi ottanut esim 2-sarjalaisen pitkänä versiona, mutta ei se sytytä yhtään. Eikä autoja hankita järjellä :cool:

Eihän tuosta rata-autoa saa, koeajon perusteella ajotuntuma vähän etäinen, mutta M-sport paketilla sentään vähän ulkonäkö paranee. Edelleen nuo keulan jäätävän kokoiset munuaiset vähän tökkii, mutta kaipa niihin tottuu :hmm:

Tuo tulee siis vaimolle, itse jatkan Teslailua ja raporttia tulee kanssa siltä puolelta kun Model S Plaid+ saapuu

Hieno auto kyllä ja BMW-fanille hyvä joskin hintava vaihtoehto. Kävitkö istumassa/ajamassa Ford Explorer Plug-Inin? Matka-ajoon diesel parempi vaihtoehto, mutta taajamapyöritykseen olisi ehkä päässyt myös Plug-inin kantaman rajoissa sähköllä. Varsinkin kun sähköllä ajaminen on teille jo tuttua.
 
Viimeksi muokattu:
Hieno auto kyllä ja BMW-fanille hyvä joskin hintava vaihtoehto. Kävitkö istumassa/ajamassa Ford Explorer Plug-Inin? Matka-ajoon diesel parempi vaihtoehto, mutta taajamapyöritykseen olisi ehkä päässyt myös Plug-inin kantaman rajoissa sähköllä. Varsinkin kun sähköllä ajaminen on teille jo tuttua.
Tuo kyllä olisi ollut hyvä vaihtoehto tiloiltaan ja tekniikaltaan, mutta vaimo (ja minä myös) on aika lailla bemareissa kiinni. Ei sen tarvi suuri vika olla, kun se on päässä ;)

Vähän harmitti, kun X7 ei saa lataushybridinä, mutta ilmeisesti arkkitehtuuri 7-paikan takia ei mahdollista isompaa akkua.
Nythän tuo on kevythybridi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 257
Viestejä
4 486 906
Jäsenet
74 127
Uusin jäsen
rkj

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom