Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
1
Tässä oma V60 D4 AWD Summum jonka olen omistanut jo reilut pari vuotta. Tylsä ulkonäkö, mutta erittäin kiva ajaa ja tehoa sen verran että pärjää.

Varusteita väittäisin olevan enemmän kuin keskimääräisessä nettiautosta löytyvässä samanlaisessa:

- Sporttinahkapenkit
- Volvo on call ja webaston ohjaus kännykällä
- Adaptiivinen cruise
- Adaptiiviset kaukovalot
- Lämmitettävä tuulilasi, ratti ja tuulilasinpesusuuttimet
- Sporttinahkapenkit
- High performance audio (tämä saisi olla premium sound :D)
- Navi
- Digitaalimittaristo
- Liikennemerkkien tunnistus, kuolleen kulman varoitin, etäisyys- ja törmäysvaroitus ym.
- Parkkitutka eteen ja taakse sekä kamera taakse
- Irrotettava koukku
- Viimeisenä ja turhimpana: kattoluukku

Pelaako hyvin voimansiirto? Itse katselin tuota awd-mallia, mutta siinä on käytössä vielä vanha voimalinja (viisisylinterinen vanha D5 ja 6-vaihteinen automaatti) kun etuvetomalleissa oli uusi nelisylinterinen diesel kahdeksanlovisena. Moottori nyt ei olisi ollut ongelma, mutta koin vanhan vaihteiston vähön epämukavaksi. Koska neliveto piti olla niin päädyin sitten muuhun.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
77
Pelaako hyvin voimansiirto? Itse katselin tuota awd-mallia, mutta siinä on käytössä vielä vanha voimalinja (viisisylinterinen vanha D5 ja 6-vaihteinen automaatti) kun etuvetomalleissa oli uusi nelisylinterinen diesel kahdeksanlovisena. Moottori nyt ei olisi ollut ongelma, mutta koin vanhan vaihteiston vähön epämukavaksi. Koska neliveto piti olla niin päädyin sitten muuhun.
Tossa on pihassa pari D4:sta, toinen on 5syl 6-vaihteinen ja toinen 4syl 8-vaihteinen. Paremmalta minusta tuo 5-sylinterinen tuntuu, moottorin vääntökäyrä ehkä miellyttävämpi. Molemmissa on yhtä paljon tehoa, mutta käyrien muotoa en ole vertaillut. Mieluummin silti ajan tuolla 5-sylinterisellä, se vaan tuntuu kokonaisuutena paremmalta.

Liekkö makuasioita, en tiedä.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
816
Minustakin se 5-pyttyinen on kivempi, mutta toi 6-lovinen vaihteisto pilaa hyvän koneen — ainakin jos tohon uuteen 8-loviseen vertaa.

5-pyttyistä testattu ja noilla askeilla on tullut ajettua n. 90 ja 60 tkm.

Uusi 4-sylinterinen on todella karkea ja työkonemainen käyntiääneltään myös, kun vertaa vanhaan 5-sylinteriseen.
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
250
Toi 5-syl on paaaaljon mukavempi. 6-lovinen aisini hukkaa etenkin kylmänä törkeesti luistatteluun, mutta muutoin oikein hyvä kine tuo D5 AWD kaverina. Haldex 5 toimii todelka hyvin tuon kaverina.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
77
Minusta 6v automaatti ei pilaa läheskään tuota 5-mukista, enemmän tuo 4-sylinterinen pilaa tuon 8v vaihdelaatikon. Noh mieluusti molempia ajaa, mutta jos valita pitäisi niin kyllä se 5syl + 6v kombo on parempi. Näissäkin on eroja ohjelmoinnissa (?), aikaisemmin mulla oli 2009 XC60 5syl + 6v, se ei ollut niin mukava, luisti liikaa. Sitten tuli sama mutta polestarina ja pari vuotta uudempana, se oli parempi. Nyt taas 2017 D4 5syl/6v on sitäkin parempi. Veikkaisin että laatikon ohjelmointi on parantunut vuosien saatossa.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
816
Minusta 6v automaatti ei pilaa läheskään tuota 5-mukista, enemmän tuo 4-sylinterinen pilaa tuon 8v vaihdelaatikon. Noh mieluusti molempia ajaa, mutta jos valita pitäisi niin kyllä se 5syl + 6v kombo on parempi. Näissäkin on eroja ohjelmoinnissa (?), aikaisemmin mulla oli 2009 XC60 5syl + 6v, se ei ollut niin mukava, luisti liikaa. Sitten tuli sama mutta polestarina ja pari vuotta uudempana, se oli parempi. Nyt taas 2017 D4 5syl/6v on sitäkin parempi. Veikkaisin että laatikon ohjelmointi on parantunut vuosien saatossa.
Montakos uutta 4cyl Volvoa olet sitten omistanut, paljon kokemusta 5-pyttyisistä ainakin?

Tuli ehkä vähän väärin ulos toi oma mielipide, tarkoitin kivemmalla lähinnä äänimailmaa. Itse etenemiskyvyssä en huomaa mitään eroa. Manuaalilla varmaan alkaisi löytyä eroja enemmän, mutta nyt ne katoaa sinne vaihteiston häviöihin.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
77
No joskus kauan sitten oli T4, mutta muuten oli pitkästä aikaa ensimmäinen 4syl laite. 5 sylinterisiä on ollu nyt 4, yksi oli 2l varianttina, hyvä oli sekin vaikka 6v oli. Pieni pettymys tuli tämän 4syl/8v vehkeen kanssa.
 
Liittynyt
26.12.2018
Viestejä
25
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.

Katotaan josko mersu lämmittäisi mieltä että sitä viitsisi pitää pidempään. Kuvia ei vielä ole, eikä ajokokemuksia, mutta kuhan maaliskuu pörähtää käyntiin ja kelit pysyy samanlaisena niin pistetään sitten lisäinfoa. Kyseessä kuitenkin tämä yksilö (näkyy nettiautossa vielä 15.2 ainakin) Mercedes-Benz AMG GT S ** TEHDAS TAKUU VOIMASSA ** Burmester ** Keraamiset jarrut ** Coupé 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
182
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.

Katotaan josko mersu lämmittäisi mieltä että sitä viitsisi pitää pidempään. Kuvia ei vielä ole, eikä ajokokemuksia, mutta kuhan maaliskuu pörähtää käyntiin ja kelit pysyy samanlaisena niin pistetään sitten lisäinfoa. Kyseessä kuitenkin tämä yksilö (näkyy nettiautossa vielä 15.2 ainakin) Mercedes-Benz AMG GT S ** TEHDAS TAKUU VOIMASSA ** Burmester ** Keraamiset jarrut ** Coupé 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Pikkasen näyttävämpi tuo mersu kuin joku pikkubemari.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 344
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.
Autokaupoissa harvoin jää voitolle mutta tuo uuden M2 vaihtaminen 5v vanhaan Mersuun ja rahaa paloi vielä muutama kymppitonni niin...:thumbsup:

Toki Mersu on uutena ollut kalliimpi laite mutta silti aika harva tekisi tuollaista vaihtokauppaa :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
528
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.

Katotaan josko mersu lämmittäisi mieltä että sitä viitsisi pitää pidempään. Kuvia ei vielä ole, eikä ajokokemuksia, mutta kuhan maaliskuu pörähtää käyntiin ja kelit pysyy samanlaisena niin pistetään sitten lisäinfoa. Kyseessä kuitenkin tämä yksilö (näkyy nettiautossa vielä 15.2 ainakin) Mercedes-Benz AMG GT S ** TEHDAS TAKUU VOIMASSA ** Burmester ** Keraamiset jarrut ** Coupé 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Vaihdoit sitten kuitenkin reilusti isompaan ja painavampaan autoon. Eipä siinä, komia peli tuo on.
 
Liittynyt
26.12.2018
Viestejä
25
Autokaupoissa harvoin jää voitolle mutta tuo uuden M2 vaihtaminen 5v vanhaan Mersuun ja rahaa paloi vielä muutama kymppitonni niin...:thumbsup:

Toki Mersu on uutena ollut kalliimpi laite mutta silti aika harva tekisi tuollaista vaihtokauppaa :D
Joo, huono kauppa koko M2 kokonaisuudesaan, ei ikinä olisi pitänyt sitä ostaa :) Merussta en sen sijaan ole niinkään huolissani, nää pitää melkeimpä arvonsa paremmin kun tollanen "perusbemmi", koska suurinosa hinnasta on jo kadonnut.

Ja ne rahat siis paloivat arvonlaskussa :D Ostin M2:sen 99800 lokakuussa, ajoin sillä 2tkm ja nyt sain siitä enää 80k ja sekin piti huudatta ihan tosissaan. Surkein mun kaikista autokaupoista. Välirahaa jäi siis vielä paljon, mutta onhan Mersu ollut yli 300ke uutena myös.

Painolla ei ole mulla väliä, radalla tulee käytyä ihan max kerran vuoteen, ja nyt en ole kolmeen vuoteen käynyt kertaakaan. Eniten haen fiilistä autoilta, R8 oli kyllä hieno, mutta kaikkea aikansa :)
 

tuoppi´

Köyhä
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 931
Joo, huono kauppa koko M2 kokonaisuudesaan, ei ikinä olisi pitänyt sitä ostaa :) Merussta en sen sijaan ole niinkään huolissani, nää pitää melkeimpä arvonsa paremmin kun tollanen "perusbemmi", koska suurinosa hinnasta on jo kadonnut.

Ja ne rahat siis paloivat arvonlaskussa :D Ostin M2:sen 99800 lokakuussa, ajoin sillä 2tkm ja nyt sain siitä enää 80k ja sekin piti huudatta ihan tosissaan. Surkein mun kaikista autokaupoista. Välirahaa jäi siis vielä paljon, mutta onhan Mersu ollut yli 300ke uutena myös.

Painolla ei ole mulla väliä, radalla tulee käytyä ihan max kerran vuoteen, ja nyt en ole kolmeen vuoteen käynyt kertaakaan. Eniten haen fiilistä autoilta, R8 oli kyllä hieno, mutta kaikkea aikansa :)
Ihan mielenkiinnosta, mikä tossa M2:ssa oli sun mielestä vikana?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
253
En itse edes haaveile noista 100k€ ja yli autoista, mutta esim. M-sarjassa on vähän se ongelma että ne perustuu melko normaaleihin kuljettimiin. M2 on sisältä lähes sama kuin alle 30k€ halvin F20 sarjalainen. Ulkoakaan eroa ei ole mitenkään älyttömästi. Eli ymmärrän kyllä hyvin että jos autoilusta haetaan fiilistä eikä ratalelua niin joku M2 voi vähän olla tylsä, vaikka olisi kuinka kyvykäs radalla.
 
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
1 326
En itse edes haaveile noista 100k€ ja yli autoista, mutta esim. M-sarjassa on vähän se ongelma että ne perustuu melko normaaleihin kuljettimiin. M2 on sisältä lähes sama kuin alle 30k€ halvin F20 sarjalainen. Ulkoakaan eroa ei ole mitenkään älyttömästi. Eli ymmärrän kyllä hyvin että jos autoilusta haetaan fiilistä eikä ratalelua niin joku M2 voi vähän olla tylsä, vaikka olisi kuinka kyvykäs radalla.
Tuo oli itsellä fiiliksenä kun ajelin viikon verran MK3.5 Focus RS:llä ja oma auto oli saman ikäinen Focus ST. Ero normi ajossa oli mitätön ääniä lukuunottamatta ja ero fiiliksessä mitätön normi tilanteissa. Joo penkit vähän eri ja sisustassa pari pientä juttua yms mutta vaikka moottori ja alusta ja vetotapa täysin eri niin fiilis oli hyvin pitkälti sama. Hyviä ja hauskoja molemmat, mutta vaativat omaan makuun liikaa vauhtia hauskuuteen. Siksi oma mielenkiinnon suunta silloin vaihtui RS:stä Mustang avoon (ajelin moisella myös viikon verran ja hupia oli huomattavasti enemmän) samalla koneella kuin RS:ssä. Se tuntui sentään spesiaalilta ja erilaiselta. Ei yhtä nopea mutta piru hauska silti.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 180
M2 competition tuli vaihdettua sitten AMG GTS:ään, ennenkuin ehdin bemarille edes mitään tekemään. Se ei vaan oikein sytyttänyt missään vaiheessa, ja tuli tehtyä melkoinen scheissekauppa kyseisen kärryn kanssa. Tuli melkein muutama kymppi tappiota 2tkm ajoilla, syö kyllä miestä melkoisesti.

Katotaan josko mersu lämmittäisi mieltä että sitä viitsisi pitää pidempään. Kuvia ei vielä ole, eikä ajokokemuksia, mutta kuhan maaliskuu pörähtää käyntiin ja kelit pysyy samanlaisena niin pistetään sitten lisäinfoa. Kyseessä kuitenkin tämä yksilö (näkyy nettiautossa vielä 15.2 ainakin) Mercedes-Benz AMG GT S ** TEHDAS TAKUU VOIMASSA ** Burmester ** Keraamiset jarrut ** Coupé 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
Onko tuossa nelipyöräohjaus vai onko se vain GTR:n hienouksia? Jotenkin tulee tuosta perästä aina mieleen tämä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.12.2018
Viestejä
25
Ihan mielenkiinnosta, mikä tossa M2:ssa oli sun mielestä vikana?
Varmaan juuri yllämainittu että se pohjautuu kuitenkin perus kakkosarjaan. Luulen että tämä rakenne aiheuttaa sen ettei tiehen saa voimaa kunnolla, auto vaan sutii kokoajan eikä oikeaa kiihtyvyyden tunnetta synny. Mun vanha M2 oli loistava, mutta moottori oli vähän surkea ja mietin aina että S55 olisi täydellinen tähän, nyt kun sen sai se oli kyllä tosi pettymys. Tietysti välissä oli R8, joka on kuivasumppu, ja kone matalalla suoraan pyörien päällä, tarjoten äärimmäisen hyvän pidon.

Suurin ongelma oli silti ettei M-sarja tarjoa enää varmaan mitään kunnon fiilistä, mulla on niitä kuitenkin ollut noin 10kpl. Vaihtoehtona AMG:lle oli 991.2 Porsche GTS, mutta jotenkin viime kesän SCCH meetting jälkeen Porschet ei vaan tunnu kovin erikoisilta (noin 50% autoista oli Porscheja). AMG on sopivan massasta erottuva, jakaa paljon mielipiteitä, todella nopea ja sitä voi virittää helposti lisää, ja mulla ei vielä moisesta oli kokemuksia :)

Dude86: ei ole nelipyöräohjausta, on tosiaan GTR (ehkä myös GTC) ominaisuus.

Modeja AMG:lle olisi tarkoitus toteuttaa:

Lastutus sinne +600hp tienoille
Uudet vanteet ja alusta
Downpipet
2019 facelift takapuskuri quadpipeillä
2019 facelift takavalot
mahdollisesti 2018 pan-american grilli
 

tuoppi´

Köyhä
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 931
Varmaan juuri yllämainittu että se pohjautuu kuitenkin perus kakkosarjaan. Luulen että tämä rakenne aiheuttaa sen ettei tiehen saa voimaa kunnolla, auto vaan sutii kokoajan eikä oikeaa kiihtyvyyden tunnetta synny. Mun vanha M2 oli loistava, mutta moottori oli vähän surkea ja mietin aina että S55 olisi täydellinen tähän, nyt kun sen sai se oli kyllä tosi pettymys. Tietysti välissä oli R8, joka on kuivasumppu, ja kone matalalla suoraan pyörien päällä, tarjoten äärimmäisen hyvän pidon.
Ok, tuossa taisi realisoitua ero oikean urheiluauton ja normaalista autosta tehdyn viritetyn version välillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 144
Tuo on kyllä semmoinen että jopa ohimenevä kateuspiikki iski Noh kalja päissään tässä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
713
Varmaan juuri yllämainittu että se pohjautuu kuitenkin perus kakkosarjaan. Luulen että tämä rakenne aiheuttaa sen ettei tiehen saa voimaa kunnolla, auto vaan sutii kokoajan eikä oikeaa kiihtyvyyden tunnetta synny.
Mun mielestä yks hauskimmista aspekteista näissä autoissa on monasti että ne ei ole niin tietokonepelimäisiä ajaa vaan kunnon vikureita ja tosissaan ajaessa saa ihan kunnolla taistella vastaan ja "ajaa". Toki varmaan rajansa kaikella ja jos kaikki eteneminen tapahtuu kahva edellä, varmaan siihenkin puutuu. Normaali grippiajo on vaan vähän tylsää, tästä syystä en ole radallakaan koskaan niitä nopeimpia kun kärsivällisyys ja mielenkiinto ei riitä nopeasti ajamiseen vaan enemmänkin se kallistuu hauskanpitoon ja kikkailuun. Ehkäpä itselle oikea auto olisi sitten joku e92 M3 manuaalina, sillä voi tehdä molempia =)

Jotenkin vaan se 0-200 kiihtyvyys ei itselle oikein ole se juttu vaan enemmän fiilis ja tuntuma.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
458
Asiaan varsinaisesti liittymättä tuli mieleen rattimiesten sanonta: nopeus on eri asia kuin vauhti.

Jollain pienellä mx-5 tai brittiroadsterilla saa vastaavankaltaiset kiksit kuin superautolla jossain+200km/h vauhdeissa, riippuu kummasta tykkää.

Itselläni ei ole mahdollisuutta kumpaankaan:cry:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
713
Näinhän se on. Ja veikkaan etteiköhän jyrban amg:lläkin saa takarenkaat savuksi aika helposti. Pitkä keula, kevyt perä ja perkeleesti raakaa vääntöä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
397
Näinhän se on. Ja veikkaan etteiköhän jyrban amg:lläkin saa takarenkaat savuksi aika helposti. Pitkä keula, kevyt perä ja perkeleesti raakaa vääntöä.
Renkaiden savuamisesta en välttämättä ole eri mieltä, mutta perää ei oikein voi sanoa kevyeksi. Autossa on pitkän keulan mahdollistamana ns. etu-keskimoottori. Taka-akselilla on ilman kuormaa aika tarkalleen 1 kN enemmän painoa (100 kg) kuin etuakselilla. Painonjakauma on 47 %/53 % (e/t). Kuski ja mahdollinen matkustaja muuttavat jakaumaa entistä takapainoisemmaksi, koska autossa istutaan erittäin paljon lähempänä taka- kuin etuakselia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
713
Jännä nippelitieto, enpä olisi uskonut. Työmaalla joskus pääsin tuollaisella ajelemaan ja se ei ainakaan kylmällä asvaltilla kovin helposti pitoja ottanut. Siitä jäi fiilis kevyestä perästä.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 180
Jännä nippelitieto, enpä olisi uskonut. Työmaalla joskus pääsin tuollaisella ajelemaan ja se ei ainakaan kylmällä asvaltilla kovin helposti pitoja ottanut. Siitä jäi fiilis kevyestä perästä.
Renkaat vaikuttaa asiaan, olen minäkin ajanut slickseillä kylmässä ja pito oli erittäin mielenkiintoinen ennen lämpeämistä, vaikka kyseisestä autosta ei ole kokemusta niin kaikki renkaat ei toimi kylmänä. Onkohan Mersussa Michelin cup2:t, jotka ainakin vaatii lämpöä parhainpaan pitoon?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
Piti haalia lisää romua pihan täytteeksi:



VW Transporter Doppelkabine Syncro 2.5 TDI -02. Moottori on tyypiltään AXL, jota tunnetusti voi viritellä sinne pariin sataan heppaan ilman isompia investointeja. Rajavartioston alkujaan, joten jonkinmoisena erikoisuutena takaovet molemmin puolin.

Laittamista aika tolkuttomasti, mutta siksipä tuon hommasinkin. Perusfiksauksen lisäksi visioita olisi vaikka millaisia. Pitää ensialkuun selvittää mitä katsastusteknisiä asioita tulee ottaa huomioon, jos/kun haluaa tuosta lavakopista eroon. Tavallista lavaakaan ei toki ole tulossa vaan joko flatbed tai sitten joku muu viritelmä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
713
Renkaat vaikuttaa asiaan, olen minäkin ajanut slickseillä kylmässä ja pito oli erittäin mielenkiintoinen ennen lämpeämistä, vaikka kyseisestä autosta ei ole kokemusta niin kaikki renkaat ei toimi kylmänä. Onkohan Mersussa Michelin cup2:t, jotka ainakin vaatii lämpöä parhainpaan pitoon?
Pscup2:t taisi olla, tosin niistä on kokemuksia muillakin painavahkoilla autoilla vastaavanlaisissa keleissä. Ne on aika helpot varsinkin radalla saada lämpiämään jos auto ei ole joku 900kg kiulu.

@Henkilöasiakas Onko tuo ihan 5-paikkainen täyden veron pakettiauto vai onko takapenkit revitty veks ja jätetty silti takaovet? Kai noissa nyt takapenkit on kun pointtina on ollut varmaan saada 5hlö ja tavarat perille?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
306
@Henkilöasiakas Onko tuo ihan 5-paikkainen täyden veron pakettiauto vai onko takapenkit revitty veks ja jätetty silti takaovet? Kai noissa nyt takapenkit on kun pointtina on ollut varmaan saada 5hlö ja tavarat perille?
Tällä hetkellä huoltoautoksi rekisteröity ja verojen takia kannattaa pakettiautona pitääkin. Takapenkki on periaatteessa paikallaan, istuinosa korvattu levyllä. Istuinosa tuli mukana kylläkin. Mutta jos tuon haluaisi henkilöautoksi rekisteröidä, pitäisi käsittääkseni maksaa myös autoveroa, koska tuo on aikanaan tuotu maahan verottomana Rajavartiolaitoksen käyttöön. Ja dieselvero henkilöautona näissä olisi aika kova, kun taas huoltoautona tai pakettiautona vain puolet siitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
106
Pelaako hyvin voimansiirto? Itse katselin tuota awd-mallia, mutta siinä on käytössä vielä vanha voimalinja (viisisylinterinen vanha D5 ja 6-vaihteinen automaatti) kun etuvetomalleissa oli uusi nelisylinterinen diesel kahdeksanlovisena. Moottori nyt ei olisi ollut ongelma, mutta koin vanhan vaihteiston vähön epämukavaksi. Koska neliveto piti olla niin päädyin sitten muuhun.
Olen unohtanut näköjään vilkaista tätä ketjua. Erittäin hyvin toimii ja yhdistelmä on miellyttävä kaikin puolin.

Minulla on paljon kokemusta myös uusista Volvon malleista eikä tämä askin toiminnan osalta niille häpeä. Esim. XC60 B4 AWD tuntuu mielestäni hybridiviritysten takia jopa hieman kankeammalta kuin tämä vanha :cool:
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
420
Mun mielestä yks hauskimmista aspekteista näissä autoissa on monasti että ne ei ole niin tietokonepelimäisiä ajaa vaan kunnon vikureita ja tosissaan ajaessa saa ihan kunnolla taistella vastaan ja "ajaa". Toki varmaan rajansa kaikella ja jos kaikki eteneminen tapahtuu kahva edellä, varmaan siihenkin puutuu. Normaali grippiajo on vaan vähän tylsää, tästä syystä en ole radallakaan koskaan niitä nopeimpia kun kärsivällisyys ja mielenkiinto ei riitä nopeasti ajamiseen vaan enemmänkin se kallistuu hauskanpitoon ja kikkailuun. Ehkäpä itselle oikea auto olisi sitten joku e92 M3 manuaalina, sillä voi tehdä molempia =)

Jotenkin vaan se 0-200 kiihtyvyys ei itselle oikein ole se juttu vaan enemmän fiilis ja tuntuma.
Upeasti sama fiilis.

Mulle on aivan se ja sama miten auto (tässä tapauksessa harrasteauto) kiihtyy 0-100 tai 100-200 tai maksimaalista tehon määrää ja muuta yhtä "tärkeää". Ylipäätään urheiluauton käyttö Youtubesta tai "isosta maailmasta" tuttuun ... jonneiluun, esimerkiksi Exotic Car & Scenery -tyyppiset spedeilyt on niin kaukana omasta harrasteurheiluauton nautinnollisesta käytöstä kuin olla ja voi :thumbsdown:

Itseeni suurimmin iskeneet urheiluautot ovat olleet mahdollisimman analogisia, mahdollisimman kevyitä, mahdollisimman askeettisia, mahdollisimman epäkäytännöllisiä. Eli mahdollisimman kaukana GT-tyyppisistä "urheiluautoista".

Meikä on läpällä ja kännissä miettinyt nykyistä Fiiattia uudemmista autoista eniten juurikin M2 Competitionia (parempi moottori, "facelift", haluttavampi -> säilyttää arvoaan paremmin kuin perus-M2). Ja oma harrastekäyttö olisi aivan muuta kuin maanteillä dynaamista idiotismia, kiihdytysrampeilla spedeilyä ... tyyliin radoille ja mutkapätkille nauttimaan autosta as fuck - Exotic jonneilua ja kaahaamista tasan 0%.

Tai sitten olen näin 38 vuotiaana vaan vähän vanha tollaseen?
 
Liittynyt
07.04.2017
Viestejä
614
Meikä on läpällä ja kännissä miettinyt nykyistä Fiiattia uudemmista autoista eniten juurikin M2 Competitionia (parempi moottori, "facelift", haluttavampi -> säilyttää arvoaan paremmin kuin perus-M2). Ja oma harrastekäyttö olisi aivan muuta kuin maanteillä dynaamista idiotismia, kiihdytysrampeilla spedeilyä ... tyyliin radoille ja mutkapätkille nauttimaan autosta as fuck - Exotic jonneilua ja kaahaamista tasan 0%.

Tai sitten olen näin 38 vuotiaana vaan vähän vanha tollaseen?
M2 Competitionia on kehuttu todella monessa paikassa "ajajan autoksi" ja "aidoksi M:ksi" eli sikäli se olisi oikein oiva lelu. Omaan budjettiin ihan liian kallis, koska päästöverot nostaa hinnan absurdiksi, mutta muuten se vaikuttaisi juuri sopivalta. Minustakin auto on parhaimmillaan takavedolla ja järkevällä voimalinjalla, vaikkei se absoluuttisesti olisikaan nopein radalla. Kunhan on hauska ajaa.

Competitionissa on myös säädetty alustaa uusiksi, mikä tekee siitä kuulemma yllättävän paljon nautittavamman kuin perusversiosta. Radalla M2 häviää M3:lle kellon mukaan, mutta M2 tuntuu nopeammalta ja hauskemmalta.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
420
M2 Competitionia on kehuttu todella monessa paikassa "ajajan autoksi" ja "aidoksi M:ksi" eli sikäli se olisi oikein oiva lelu. Omaan budjettiin ihan liian kallis, koska päästöverot nostaa hinnan absurdiksi, mutta muuten se vaikuttaisi juuri sopivalta. Minustakin auto on parhaimmillaan takavedolla ja järkevällä voimalinjalla, vaikkei se absoluuttisesti olisikaan nopein radalla. Kunhan on hauska ajaa.

Competitionissa on myös säädetty alustaa uusiksi, mikä tekee siitä kuulemma yllättävän paljon nautittavamman kuin perusversiosta. Radalla M2 häviää M3:lle kellon mukaan, mutta M2 tuntuu nopeammalta ja hauskemmalta.
Monet jonnevaiheesta yli päässeet "ison maailman" autotubettajatkin kehuvat sitä, että nautinnollisin ajajan urheiluauto on sellainen kompaktin kokoinen sekä sopivan tehoinen, jolla voi nauttia syrjäisistä mutkateistä lappu lattiassa ilman mitään älyttömiä kiihtyvyyksiä, hetkessä tappolukemiin nousevia nopeuksia.

Sopivan tehoisella autolla on uskomattoman hauskaa "vinguttaa" syrjäisillä mutkateillä aikaisin kesäaamuna. Käyttää koneen kierrosaluetta ja nauttia! Toki näillä ei pysy jonneletkojen motarispedeilyissä ainakaan ihan keulilla.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
831
Monet jonnevaiheesta yli päässeet "ison maailman" autotubettajatkin kehuvat sitä, että nautinnollisin ajajan urheiluauto on sellainen kompaktin kokoinen sekä sopivan tehoinen, jolla voi nauttia syrjäisistä mutkateistä lappu lattiassa ilman mitään älyttömiä kiihtyvyyksiä, hetkessä tappolukemiin nousevia nopeuksia.

Sopivan tehoisella autolla on uskomattoman hauskaa "vinguttaa" syrjäisillä mutkateillä aikaisin kesäaamuna. Käyttää koneen kierrosaluetta ja nauttia! Toki näillä ei pysy jonneletkojen motarispedeilyissä ainakaan ihan keulilla.
Sama moottoripyörällä. Mun entisellä oli kiva ajella kun välityksiä muutin, huiput ehkä 140 mutta paljon mukavampi ajella mutkia. Jälkeenpäin sukulaiset kertoi että pyörän äänet kuului kesällä ainakin parin kilometrin päähän (ja mähän ajoin nätisti) :D Paljon mielekkäämpää touhua kun ajella oharia eestaas kahtasataa.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
881
Sama moottoripyörällä. Mun entisellä oli kiva ajella kun välityksiä muutin, huiput ehkä 140 mutta paljon mukavampi ajella mutkia. Jälkeenpäin sukulaiset kertoi että pyörän äänet kuului kesällä ainakin parin kilometrin päähän (ja mähän ajoin nätisti) :D Paljon mielekkäämpää touhua kun ajella oharia eestaas kahtasataa.
Miten voi olla nautittavaa pykältää kokoajan? Eikö se mopolla ajellessa tule se nautinto siitä että voi keskittyä siihen ajamiseen, ei vaihteiden vaihtoon?
 
Liittynyt
29.04.2019
Viestejä
250
Monet jonnevaiheesta yli päässeet "ison maailman" autotubettajatkin kehuvat sitä, että nautinnollisin ajajan urheiluauto on sellainen kompaktin kokoinen sekä sopivan tehoinen, jolla voi na
Upeasti sama fiilis.

Mulle on aivan se ja sama miten auto (tässä tapauksessa harrasteauto) kiihtyy 0-100 tai 100-200 tai maksimaalista tehon määrää ja muuta yhtä "tärkeää". Ylipäätään urheiluauton käyttö Youtubesta tai "isosta maailmasta" tuttuun ... jonneiluun, esimerkiksi Exotic Car & Scenery -tyyppiset spedeilyt on niin kaukana omasta harrasteurheiluauton nautinnollisesta käytöstä kuin olla ja voi :thumbsdown:

Itseeni suurimmin iskeneet urheiluautot ovat olleet mahdollisimman analogisia, mahdollisimman kevyitä, mahdollisimman askeettisia, mahdollisimman epäkäytännöllisiä. Eli mahdollisimman kaukana GT-tyyppisistä "urheiluautoista".

Meikä on läpällä ja kännissä miettinyt nykyistä Fiiattia uudemmista autoista eniten juurikin M2 Competitionia (parempi moottori, "facelift", haluttavampi -> säilyttää arvoaan paremmin kuin perus-M2). Ja oma harrastekäyttö olisi aivan muuta kuin maanteillä dynaamista idiotismia, kiihdytysrampeilla spedeilyä ... tyyliin radoille ja mutkapätkille nauttimaan autosta as fuck - Exotic jonneilua ja kaahaamista tasan 0%.

Tai sitten olen näin 38 vuotiaana vaan vähän vanha tollaseen?
uttia syrjäisistä mutkateistä lappu lattiassa ilman mitään älyttömiä kiihtyvyyksiä, hetkessä tappolukemiin nousevia nopeuksia.

Sopivan tehoisella autolla on uskomattoman hauskaa "vinguttaa" syrjäisillä mutkateillä aikaisin kesäaamuna. Käyttää koneen kierrosaluetta ja nauttia! Toki näillä ei pysy jonneletkojen motarispedeilyissä ainakaan ihan keulilla.
Jonne sitä ja jonne tänä. Mikä sinä olet arvostelemaan alentavasti mistä muut pitää. Voit ilmaista mielipiteesi neutraalisti, mutta noi jonneilut jne tekee vaikutelman itsestäsi että olet joku urpo keski-ikää lähestyvä spede, joka koittaa foorumeilla kertoa sen OIKEAN mielipiteen miten ihmisten kuuluu autoilla ja millä. Jonne....
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
831
Miten voi olla nautittavaa pykältää kokoajan? Eikö se mopolla ajellessa tule se nautinto siitä että voi keskittyä siihen ajamiseen, ei vaihteiden vaihtoon?
Yhdellä vaihteella pärjää mutkatiet (~60-90@80) ihan hyvin, jos ei ole tarkoitus vetää jokaista suoraa urku auki etupyörä ilmassa ja jarruttaa takapyörä ilmassa mutkaan. Silti jos taidot epäilyttää, niin onhan noita skoottereita ja automaattivaihteisiakin nykyään ;)

ja ontopic:
Hain äsken veljeltä akun ja kaapelit, starttailin avoauton parkkipaikalta ja ajoin ~30km lenkin ladatakseni akkua. Auto takaisin ruutuun, niin edes ovet ei menny lukkoon. prkl. Huomenna aamulla akkukauppaan... Sen siitä saa kun kaikki arkiajotkin on tullut tehtyä työkalun (paku) kanssa, varmaan 5 viikkoa auto lojunut ruudussa. Hyvä jättää kaikki aina viime tinkaan, paku menee huomenna korjaamolle ja loppuviikko pitää ajella työajotkin vähän rennommin :p
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 180
Jonne sitä ja jonne tänä. Mikä sinä olet arvostelemaan alentavasti mistä muut pitää. Voit ilmaista mielipiteesi neutraalisti, mutta noi jonneilut jne tekee vaikutelman itsestäsi että olet joku urpo keski-ikää lähestyvä spede, joka koittaa foorumeilla kertoa sen OIKEAN mielipiteen miten ihmisten kuuluu autoilla ja millä. Jonne....
Jonnea on moneen lähtöön, osa voi olla tyytyväinen työsuhde-Yariksen tehokkaaseen moottoriin ja hyvään alustaan, joku muu taas voi olla eri mieltä.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
420
Jonne sitä ja jonne tänä. Mikä sinä olet arvostelemaan alentavasti mistä muut pitää. Voit ilmaista mielipiteesi neutraalisti, mutta noi jonneilut jne tekee vaikutelman itsestäsi että olet joku urpo keski-ikää lähestyvä spede, joka koittaa foorumeilla kertoa sen OIKEAN mielipiteen miten ihmisten kuuluu autoilla ja millä. Jonne....
Eiks jonne ole sellainen yleismaailmallinen termi ... henkinen ikä, fyysisestä riippumatta, jonka mielestä on supersiistii spedeillä? Autojen parissa lähinnä vetää täysii yleisen liikenteen seassa, revitellä moottoriteillä ja sikailla taajamissa, huudattaa moottoria liikennevaloista keskellä yötä mutta moottoriradoille meno pelottaa yli kaiken? "Jonneilua". Google kertoo sinullekin lisää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
591
Googletin..

Jonneilija on nyymi, joka on oikeasti ohittanut jonneikänsä jo ajat sitten mutta esittää laudoilla Jonnea, esimerkiksi for the lulz.

Jonneilijan keski-ikä on tilastojen mukaan yleensä yli 18 vuotta ja tyypillinen jonneilija onkin statistiikkojen perusteella ammattikoululainen, joka kykenee erottamaan spurdo spärlölölön ja muun jonneilun nerokkaan piilohuumorin. Jonneilijoista valittavat yleensä rahvaat, persepurilaiset, uushomot ja lukion käyneet, tai sitä par'aikaa käyvät intellektuellit, jotka eivät tätä huumoria kykene aivoissaan prosessoimaan. Jonneilu onkin oiva tapa aiheuttaa paskamyrskyjä, sekä saada tätä huumorin kieroutunutta alalajia ymmärtämättömät peppukipeytymään suunnattomasti.
(Jonneilu – Meemi.info)

Jonneilu

Usein ES-huuruissa tapahtuvaa hallitsematonta pärinää ja spurdoilua.

"SPÖRDÖ PADRE PURDO PÖRE SPEDO PEPPER PEROD POR :DDDDDD"

(Jonneilu | Urbaani Sanakirja)
 
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
99
Eiks jonne ole sellainen yleismaailmallinen termi ... henkinen ikä, fyysisestä riippumatta, jonka mielestä on supersiistii spedeillä? Vetää täysii yleisen liikenteen seassa, moottoriteillä ja sikailla taajamissa, huudattaa moottoria liikennevaloista keskellä yötä mutta moottoriradoille meno pelottaa yli kaiken? "Jonneilua". Google kertoo sinullekin lisää.
Ok boomer. ;)

Jonneilu on kaikkea muuta, kuin liikenteessä spedeilyä.
 
Liittynyt
26.12.2018
Viestejä
25
Auto on haettu kotiin, ja ostokrapulaa ei syntynyt.

1) Aloitetaan tästä #M2CGatesta, en todellakaan väitä että se on huono tai huono ajettava, ja yhdyn kyllä yleiseen Youtube mielipiteeseen että auto on loistava. Mun tapauksessa vaan kriteerit oli asetettu liian korkealle, koska hyppäsin R8:sta tähän. Arvostelut kuitenkin perustuvat siihen että verrataan autoa saman hintaluokan tai muuten vaan saman tyylisiin autoihin, ja M2 ja M2c ovat ihan voittajia siellä. Mutta eivät ne ole luonnollisesti ikinä kilpailemassa oikein urheilu- tai sport autojen kanssa. Olisi hienoa kun olisi niin rattimies että osaisi selittää sen eron tekstissa joka näissä autoissa on, mutta kun on ajanut autoilla jotka on tehty teknisesti ihan eri lähtökohdista ja suunnittelu pohjautuu nimenomaan urheilulliseen ajoon ja rata-aikoihin, on fiilis täysin erilainen. M2 tuntuu ja näyttään normaalilta autolta (jota se onkin), joka on käynyt salilla. Bemarit ovat muutenkin erittäin neutraaleja ajaa, eikä niissä usein tule mitään kovin isoja yllätyksiä. Ja en todellakaan osta autoja minkään Nurre aikojen tai tälläisten suorituskyky juttujen mukaan, mulle on ihan sama miten se liikkuu radalla, kun nykyisellä elämäntilanteella siellä ei juurikaan vierailla. Ja jos vieraillaan se on nimenomaan enemmän leikkimistä ja yrittää mennä kunnolla renkaat sauhuten mutkaan. Ratajuttuja tulee kuitenkin maksimissaan 1/365 päivää vuodessa, joten se on täysin yhdentekevää. Tärkeämpää on fiilis, ulkonäkö, äänet ja "sielu", viimeisenä siis tuntuuko auto jotenkin spesiaalilta. M2C ei herättänyt oikein mitään tunteita itsessä, tai oikeastaan kenessäkään muissakaan. Se on loppuun asti hiottu, upea ajettava, nopea ja kaunis, mutta silti niin tavallinen :)

2) Sitten uuteen AMG:seen. Ulkonäköhän jakaa mielipiteitä heti kärkeen todella paljon, paljon enemmän kuin vaikka R8, joka tuntui olevan kaikkien mielestä hieno. Tää kaipaa mun mielestä selvää laittoa, jotta siitä saadaan kaikki potentiaali irti (ulkonäöstä). Esimerkiksi ilman siipeä perä on omaan makuun todella tylsän näköinen, ja tätä samaa mallia siis jo koeajoin 2 vuotta aikaisemmin ja homma päättyi siihen etten tykännyt auton ulkonäöstä. Nää on tälläisiä että silmä tottuu ajan myötä tiettyihin asioihin. Ja tässä nykyisessä autossa on tuo GTR:ään tarkoitettu siipi joka parantaa huimasti perän näyttävyyttä. Toisaalta auto on edestä todella kaunis ja oikeassa kulmassa muistuttaa melkoisesta jotain bat mobilen tapaista viritystä :)

Suorituskyky on ehkä "hauskin" kaikista autoista mitä mulla on ollut. Perus kaupunkikieputuksessa tuntuu että kaasua ei tunnu liikkuvan polkimen kannustuksesta edes sitä vertaa että auton saisi liikkeelle, ja tyhjästä lähdöt jää ainakin näillä kylmillä keleillä vielä keräilemään pitoa. Mutta sitten kun ollaan +60 vauhdeissa ja lyö poljinta kohti pohjaa alkaa tapahtua. Auto kerää vauhtia ihan järjetöntä tahtia, eikä se tunnu korissa yhtään, tää on rehellisesti erikoisin auto mitä on ajanut ton suhteen. Ohittelin tuossa 1h auton saamisen jälkeen rekan, yhtään yrittämättä elvistellä, halusin vaan jonosta ohi ja kelasin vahingossa mittariin kakkosella alkavaa. Numerot tuli kuin tyhjästä ja kori ei anna mitään indikaatiota vauhdista, yleensä jotain ylimääräistä alkaa aina tapahtua noissa vauhdeissa. Tehoa on siis vähintäänkin riittävästi ja hurjan väännön ansiosta auto ainakin tuntuu ihan mielettömän nopealta. Voi toki olla kun on talvi takana että tää on pelkkää placeboa, mutta onhan tää vakionakin tietty vauhdikas ajokki. Oli miten oli, softan tilasin silti samantien kun pääsin himaa, ei viitsi pitää hevosia lukittuna :=) Seuraavat lukevat pitäisi olla 625hp/880nm, tämä toki varmaan mustang dynon tms juttuja, eli tästä lienee parasta miinustaa muutama pinna.

Ajettavuudeltaan mersu on myös melko erikoinen, penkkiin istuessa autot tuntuu hiukan ahtaalta (185cm/85kg), mutta saat todella jämäkän ajoasennon. Sitten kun vilkaisee pihalle niin konepelti tuntuu jatkuvan ikuisuuden sekä sivuille että eteen, ja tämän jälkeen auto taas tuntuu todella isolta. Ja vielä kaupan päälle ohjaus on niin todella nopea että se taas saa aikaan sen että mutkateillä ja tarpeeksi korkeilla kierroksilla, auto on kuin mikroauto. Keula kääntyy aivan upeasti mutkiin ja kaasulla saat säädettyä kuinka sieltä tullaan ulos. Alkuun tuntui että menee kauan että tottuu autoon, mutta se olikin todella luonnollista kunhan vähän pääsi ajelemaan.

Yhteenvetona sanotaan että on kyllä erittäin hauska auto ajaa, ja tässä on nimenomaan jotain todella erilaista kaikkiin muihin autoihin mitä oon päässy kokeilee. Tuli heti hyvä fiilis kun auton haki, vaikka velkamittari värähtikin taas kaakkoon.

Kaikki tarvittavat osat kävin jo tänään tilailemassa maailmalta, joten pistelen vähän fotoja kun ollaan saatu kamppeet paikalleen. Tästä nyt ainakin kärkeen tulee uusi facelift takadiffu, facelift takavalot, alusta ja softa. Ja kaikki kromit veke.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
1 180
Auto on haettu kotiin, ja ostokrapulaa ei syntynyt.

1) Aloitetaan tästä #M2CGatesta, en todellakaan väitä että se on huono tai huono ajettava, ja yhdyn kyllä yleiseen Youtube mielipiteeseen että auto on loistava. Mun tapauksessa vaan kriteerit oli asetettu liian korkealle, koska hyppäsin R8:sta tähän. Arvostelut kuitenkin perustuvat siihen että verrataan autoa saman hintaluokan tai muuten vaan saman tyylisiin autoihin, ja M2 ja M2c ovat ihan voittajia siellä. Mutta eivät ne ole luonnollisesti ikinä kilpailemassa oikein urheilu- tai sport autojen kanssa. Olisi hienoa kun olisi niin rattimies että osaisi selittää sen eron tekstissa joka näissä autoissa on, mutta kun on ajanut autoilla jotka on tehty teknisesti ihan eri lähtökohdista ja suunnittelu pohjautuu nimenomaan urheilulliseen ajoon ja rata-aikoihin, on fiilis täysin erilainen. M2 tuntuu ja näyttään normaalilta autolta (jota se onkin), joka on käynyt salilla. Bemarit ovat muutenkin erittäin neutraaleja ajaa, eikä niissä usein tule mitään kovin isoja yllätyksiä. Ja en todellakaan osta autoja minkään Nurre aikojen tai tälläisten suorituskyky juttujen mukaan, mulle on ihan sama miten se liikkuu radalla, kun nykyisellä elämäntilanteella siellä ei juurikaan vierailla. Ja jos vieraillaan se on nimenomaan enemmän leikkimistä ja yrittää mennä kunnolla renkaat sauhuten mutkaan. Ratajuttuja tulee kuitenkin maksimissaan 1/365 päivää vuodessa, joten se on täysin yhdentekevää. Tärkeämpää on fiilis, ulkonäkö, äänet ja "sielu", viimeisenä siis tuntuuko auto jotenkin spesiaalilta. M2C ei herättänyt oikein mitään tunteita itsessä, tai oikeastaan kenessäkään muissakaan. Se on loppuun asti hiottu, upea ajettava, nopea ja kaunis, mutta silti niin tavallinen :)

2) Sitten uuteen AMG:seen. Ulkonäköhän jakaa mielipiteitä heti kärkeen todella paljon, paljon enemmän kuin vaikka R8, joka tuntui olevan kaikkien mielestä hieno. Tää kaipaa mun mielestä selvää laittoa, jotta siitä saadaan kaikki potentiaali irti (ulkonäöstä). Esimerkiksi ilman siipeä perä on omaan makuun todella tylsän näköinen, ja tätä samaa mallia siis jo koeajoin 2 vuotta aikaisemmin ja homma päättyi siihen etten tykännyt auton ulkonäöstä. Nää on tälläisiä että silmä tottuu ajan myötä tiettyihin asioihin. Ja tässä nykyisessä autossa on tuo GTR:ään tarkoitettu siipi joka parantaa huimasti perän näyttävyyttä. Toisaalta auto on edestä todella kaunis ja oikeassa kulmassa muistuttaa melkoisesta jotain bat mobilen tapaista viritystä :)

Suorituskyky on ehkä "hauskin" kaikista autoista mitä mulla on ollut. Perus kaupunkikieputuksessa tuntuu että kaasua ei tunnu liikkuvan polkimen kannustuksesta edes sitä vertaa että auton saisi liikkeelle, ja tyhjästä lähdöt jää ainakin näillä kylmillä keleillä vielä keräilemään pitoa. Mutta sitten kun ollaan +60 vauhdeissa ja lyö poljinta kohti pohjaa alkaa tapahtua. Auto kerää vauhtia ihan järjetöntä tahtia, eikä se tunnu korissa yhtään, tää on rehellisesti erikoisin auto mitä on ajanut ton suhteen. Ohittelin tuossa 1h auton saamisen jälkeen rekan, yhtään yrittämättä elvistellä, halusin vaan jonosta ohi ja kelasin vahingossa mittariin kakkosella alkavaa. Numerot tuli kuin tyhjästä ja kori ei anna mitään indikaatiota vauhdista, yleensä jotain ylimääräistä alkaa aina tapahtua noissa vauhdeissa. Tehoa on siis vähintäänkin riittävästi ja hurjan väännön ansiosta auto ainakin tuntuu ihan mielettömän nopealta. Voi toki olla kun on talvi takana että tää on pelkkää placeboa, mutta onhan tää vakionakin tietty vauhdikas ajokki. Oli miten oli, softan tilasin silti samantien kun pääsin himaa, ei viitsi pitää hevosia lukittuna :=) Seuraavat lukevat pitäisi olla 625hp/880nm, tämä toki varmaan mustang dynon tms juttuja, eli tästä lienee parasta miinustaa muutama pinna.

Ajettavuudeltaan mersu on myös melko erikoinen, penkkiin istuessa autot tuntuu hiukan ahtaalta (185cm/85kg), mutta saat todella jämäkän ajoasennon. Sitten kun vilkaisee pihalle niin konepelti tuntuu jatkuvan ikuisuuden sekä sivuille että eteen, ja tämän jälkeen auto taas tuntuu todella isolta. Ja vielä kaupan päälle ohjaus on niin todella nopea että se taas saa aikaan sen että mutkateillä ja tarpeeksi korkeilla kierroksilla, auto on kuin mikroauto. Keula kääntyy aivan upeasti mutkiin ja kaasulla saat säädettyä kuinka sieltä tullaan ulos. Alkuun tuntui että menee kauan että tottuu autoon, mutta se olikin todella luonnollista kunhan vähän pääsi ajelemaan.

Yhteenvetona sanotaan että on kyllä erittäin hauska auto ajaa, ja tässä on nimenomaan jotain todella erilaista kaikkiin muihin autoihin mitä oon päässy kokeilee. Tuli heti hyvä fiilis kun auton haki, vaikka velkamittari värähtikin taas kaakkoon.

Kaikki tarvittavat osat kävin jo tänään tilailemassa maailmalta, joten pistelen vähän fotoja kun ollaan saatu kamppeet paikalleen. Tästä nyt ainakin kärkeen tulee uusi facelift takadiffu, facelift takavalot, alusta ja softa. Ja kaikki kromit veke.
Se on paskapuhetta, että tuo lossi olisi kuin mikroauto! Koita ensin ja anna sitten palautetta, se auto painaa kuitenkin alle huntin ja on slickseillä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
83 911
Viestejä
1 726 462
Jäsenet
37 325
Uusin jäsen
Reunae

Hinta.fi

Ylös Bottom