Ho Lee Fuk
Team R&T
- Liittynyt
- 24.07.2017
- Viestejä
- 889
Upeasti sama fiilis.Mun mielestä yks hauskimmista aspekteista näissä autoissa on monasti että ne ei ole niin tietokonepelimäisiä ajaa vaan kunnon vikureita ja tosissaan ajaessa saa ihan kunnolla taistella vastaan ja "ajaa". Toki varmaan rajansa kaikella ja jos kaikki eteneminen tapahtuu kahva edellä, varmaan siihenkin puutuu. Normaali grippiajo on vaan vähän tylsää, tästä syystä en ole radallakaan koskaan niitä nopeimpia kun kärsivällisyys ja mielenkiinto ei riitä nopeasti ajamiseen vaan enemmänkin se kallistuu hauskanpitoon ja kikkailuun. Ehkäpä itselle oikea auto olisi sitten joku e92 M3 manuaalina, sillä voi tehdä molempia =)
Jotenkin vaan se 0-200 kiihtyvyys ei itselle oikein ole se juttu vaan enemmän fiilis ja tuntuma.
Mulle on aivan se ja sama miten auto (tässä tapauksessa harrasteauto) kiihtyy 0-100 tai 100-200 tai maksimaalista tehon määrää ja muuta yhtä "tärkeää". Ylipäätään urheiluauton käyttö Youtubesta tai "isosta maailmasta" tuttuun ... jonneiluun, esimerkiksi Exotic Car & Scenery -tyyppiset spedeilyt on niin kaukana omasta harrasteurheiluauton nautinnollisesta käytöstä kuin olla ja voi
Itseeni suurimmin iskeneet urheiluautot ovat olleet mahdollisimman analogisia, mahdollisimman kevyitä, mahdollisimman askeettisia, mahdollisimman epäkäytännöllisiä. Eli mahdollisimman kaukana GT-tyyppisistä "urheiluautoista".
Meikä on läpällä ja kännissä miettinyt nykyistä Fiiattia uudemmista autoista eniten juurikin M2 Competitionia (parempi moottori, "facelift", haluttavampi -> säilyttää arvoaan paremmin kuin perus-M2). Ja oma harrastekäyttö olisi aivan muuta kuin maanteillä dynaamista idiotismia, kiihdytysrampeilla spedeilyä ... tyyliin radoille ja mutkapätkille nauttimaan autosta as fuck - Exotic jonneilua ja kaahaamista tasan 0%.
Tai sitten olen näin 38 vuotiaana vaan vähän vanha tollaseen?