Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
264


Alkaa pikkuhiljaa olla tuo käyttispommi sellainen kuten kaavailin. Jää nähtäväksi miten pitkään jaksaa tässä iässä moisella maxlänä-asennolla ajella. Vielä romikselta kuskin ovi ja etulokari niin saa edellisen omistajan ajovirheet (ja Norjan kromit) piiloon.

Sitä myös mietin tuon kanssa turatessa että miten alas ne hurjimmat noita lyö jos pitää jo notchit ja kaikki olla ettei vetarit ota kiinni. Tuossa vielä ihan suht ok asennossa ja pohjasta ei hyvin paljoa rakoa maahan jää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
14.07.2019
Viestejä
1 487


Alkaa pikkuhiljaa olla tuo käyttispommi sellainen kuten kaavailin. Jää nähtäväksi miten pitkään jaksaa tässä iässä moisella maxlänä-asennolla ajella. Vielä romikselta kuskin ovi ja etulokari niin saa edellisen omistajan ajovirheet (ja Norjan kromit) piiloon.
Monta astetta nois eturenkaissa kulmaa että pääsee mihinkää?
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
577
No joo, mulla on 225xe eli hybridi, ja siinäkin sekä tankin luukku että sähkötöpselin luukku avataan pompauttamalla. Kuskin puolen ovessa on kyllä joku tankkauksen valmistelunupukka ja aika usein se antaa virheherjan, yleensä kuitenkin kun pariin otteeseen painaa niin toimii. Sen jälkeen luukku aulkeaa käsin pompauttamalla ja tankin korkki puolestaan on tavallinen kierremali.
En tajunnut että tuo tankkauksen valmistelu johtuu hybridistä. Kyllähän nuo molemmat luukut joskus ovat vähän rapaiset, en ole hoksannut tästä murhetta kantaa.
Kun johonkin auton luukkuun joutuu koskemaan ainakin 2 krt, joskus 4 krt jokainen päivä niin alkaa ainakin minua ärsyttämään. Ei kiinnostaisi sotkea omia sormia, vaatteita eikä edes auton hallintalaitteita tiesuolarapapaskaisilla sormilla. Vähän kuin rapaisen takaluukun availu, itse ainakin (muissa romuissani joissa ei ole sähköistä takaluukkua) nostelen mielummin kaikki mahdolliset tavarat sisätiloihin ja täten vältän rapapaskaiseen takaluukkuun koskemista.

Toki ainahan kädet voi pyyhkiä johonkin paperiin, mutta eipä se ainakaan mulle ole sama asia kuin pestyt, oikeasti puhtaat sormet / kädet. Siihen nähden vähän typerää ettei edes upouudessa, tänä vuonna tulevassa 7-sarjalaisessa (G70-mallikoodi) tuo toimi sähköllä?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 247


Tuollainen kesäpeli tuli hankittua.
Tiedän tiedän... aina joku kyselee mutta rehellisestä mielenkiinnosta mitä maksoi ja mitä kaikkea varustetta moiseen tuli valittua? Ei ehkä omaan silmään se eeppisin Ferrari mutta jos ei mitään muuta niin äänet kohdillaan ja kunhan katto aukeaa niin kelpaisi vaikkei ensimmäinen valinta tuon hintaluokan autoissa olisikaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
389
Siinä 160k paikkeilla. 12 vuotta vanha peli niin kauheasti ei voinut enää varusteisiin vaikuttaa. Onneksi löytyy (varmaan vakiona) bluetooth sekä navi. Ja onneksi sen katon saa tosiaan auki.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 247
Siinä 160k paikkeilla. 12 vuotta vanha peli niin kauheasti ei voinut enää varusteisiin vaikuttaa. Onneksi löytyy (varmaan vakiona) bluetooth sekä navi. Ja onneksi sen katon saa tosiaan auki.
Lähinnä siis tosiaan mitä varusteita on ruksittu.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
577
Oli tuo city"raketti" niin kuvauksellisessa paikassa, että pakko oli tännekin se julkaista. Näillä bensan hinnoilla on passeli kaupunkipyöritykseen, ja avautuva kangaskatto on hieno lisä kesäisin.
Kieltämättä kovin kaupunkinen ympäristö, vain siis jos suurennuslasilla katsee.

:geek:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
709
Kolmostwingosta kyllä turboversio kelpaisi, perusmallia oon jonkun verran ajanut ja kyllähän se on hauska menijä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
439
Hankittiin kakkosautoksi / "harrasteautoksi" Mazda 3 mps. Hyvännäköinen auto ja tech -paketilla kääntyvät xenonit, navi, Bosen hifit, keyless go. 5-ovisena saa lapsenkin tarvittaessa kyytiin. Kesävanteina kevyttä OZ. Etuveto ja 260hp, 380nm. Vääntöä rajattu reilusti 2 pienimmällä vaihteella. Kolmosella alkaa jo liikkumaan. Bensapumppu ja ilmanotto täytyy päivittää ennen ohjelmointia.
mazda1.jpg

mazda2.jpg
 

tjkoo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 480
Hankittiin kakkosautoksi / "harrasteautoksi" Mazda 3 mps. Hyvännäköinen auto ja tech -paketilla kääntyvät xenonit, navi, Bosen hifit, keyless go. 5-ovisena saa lapsenkin tarvittaessa kyytiin. Kesävanteina kevyttä OZ. Etuveto ja 260hp, 380nm. Vääntöä rajattu reilusti 2 pienimmällä vaihteella. Kolmosella alkaa jo liikkumaan. Bensapumppu ja ilmanotto täytyy päivittää ennen ohjelmointia.
Hyväksyn sillä ehdolla ettet roiku valtatiellä bemarini puskurissa vasemmalla kaistalla kun näet itsekin että siellä on vitusti muita hitaita edessä.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
611
Kiva auto tuo Mazda oli. Uutena oli aikanaan huippuvarusteltu vakiona, valot oli loistavat ja mukavat pörinät putkista. Huonoja puolia; takaluukku lasin ympäriltä ruostui kahden vuoden ikäisenä ja kylän toinen yksilö leikkasi kiinni kun oli ohjelmoitu.
Ajoin seitsemän vuotta, eikä ruosteen lisäksi pahaa sanottavaa.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
998
Hankittiin kakkosautoksi / "harrasteautoksi" Mazda 3 mps. Hyvännäköinen auto ja tech -paketilla kääntyvät xenonit, navi, Bosen hifit, keyless go. 5-ovisena saa lapsenkin tarvittaessa kyytiin. Kesävanteina kevyttä OZ. Etuveto ja 260hp, 380nm. Vääntöä rajattu reilusti 2 pienimmällä vaihteella. Kolmosella alkaa jo liikkumaan. Bensapumppu ja ilmanotto täytyy päivittää ennen ohjelmointia.

Ooh! :thumbsup:

Mulla oli edellisen sukupolven MPS ja pidin siitä kovasti - ainut ikävä puoli oli että alusta on turhan kova huonokuntoisilla kaduilla. Mutta moottori oli kyllä kiehtova, melkoisen reilu turbopotku, joka jaksaa aina viihdyttää. :) Ja toisin kuin kuin foorumin simusamut kenties luulevat, tehosta huolimatta autossa oli hämmästyttävän vähän torque steeriä. Enemmän ratista sai pitää kiinni 350 hv Bemarilla kiihdytettäessä kuin Mazdalla. Ja paljon pahemmin se torque steer esiintyi esim. RS Octaviassa ja Cuprassa kuin Mazdassa.

Ja totta, vääntörajoittimet sai softalla pois.

Luotettava peli oli, nykyinen Volkkarini voisi ottaa aika paljon oppia Mazdasta.
 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
577
Ooh! :thumbsup:

Mulla oli edellisen sukupolven MPS ja pidin siitä kovasti - ainut ikävä puoli oli että alusta on turhan kova huonokuntoisilla kaduilla. Mutta moottori oli kyllä kiehtova, melkoisen reilu turbopotku, joka jaksaa aina viihdyttää. :) Ja toisin kuin kuin foorumin simusamut kenties luulevat, tehosta huolimatta autossa oli hämmästyttävän vähän torque steeriä. Enemmän ratista sai pitää kiinni 350 hv Bemarilla kiihdytettäessä kuin Mazdalla. Ja paljon pahemmin se torque steer esiintyi esim. RS Octaviassa ja Cuprassa kuin Mazdassa.

Ja totta, vääntörajoittimet sai softalla pois.

Luotettava peli oli, nykyinen Volkkarini voisi ottaa aika paljon oppia Mazdasta.
Simusamut sitä ja tätä, katsos kun kaverilla oli tuollainen MPS3 silloin kun ne olivat vielä ns. suht uusia, eli 2010-2012 kieppeillä. Eli alusta, rengastus ym. suoraan tehtaalta, ei mitään 200tkm ajettua, väljää ja / tai kiinantingelitangelilla (alustasarja, kiinanskeidavanteet, kiinanskeida renkaat) pilattua ajokokemusta. Jo tuolloin, ehkä vuoden ikäisenä ja ~20tkm ajettua tuollainen veteli ihan vitusti ellei alla ollut uutuuttaan sileä motarin asfaltti. Samoin mitään pitoja ei ollut edes kesäkuumalla asfaltilla, saatika jollain uraisella maantiellä. Jostain 100-nopeudesta alkoi kyllä repimään, eli arjen ajoissa suht hyödytön määrä tehoa suhteessa pitoon.

Lisäksi polttoainetta meni ihan vitusti, yhtä paljon kuin meikäläisen mekaanisella nelivedolla varustettu, ohjelmoitu Impreza söi. Bonarina jakopää sanoi naps lapinreissulla 5 vuotiaasta autosta ja kaveri laittoi sen kiertoon.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
998
Simusamut sitä ja tätä, katsos kun kaverilla oli tuollainen MPS3 silloin kun ne olivat vielä ns. suht uusia, eli 2010-2012 kieppeillä. Eli alusta, rengastus ym. suoraan tehtaalta, ei mitään 200tkm ajettua, väljää ja / tai kiinantingelitangelilla (alustasarja, kiinanskeidavanteet, kiinanskeida renkaat) pilattua ajokokemusta. Jo tuolloin, ehkä vuoden ikäisenä ja ~20tkm ajettua tuollainen veteli ihan vitusti ellei alla ollut uutuuttaan sileä motarin asfaltti. Samoin mitään pitoja ei ollut edes kesäkuumalla asfaltilla, saatika jollain uraisella maantiellä. Jostain 100-nopeudesta alkoi kyllä repimään, eli arjen ajoissa suht hyödytön määrä tehoa suhteessa pitoon.

Lisäksi polttoainetta meni ihan vitusti, yhtä paljon kuin meikäläisen mekaanisella nelivedolla varustettu, ohjelmoitu Impreza söi. Bonarina jakopää sanoi naps lapinreissulla 5 vuotiaasta autosta ja kaveri laittoi sen kiertoon.
No, mun Gen 1 oli uutena ostettu, vakio (pl. myöhempi softaus) joten vertauksesi loppuun ajetusta tai räpelletystä yksilöstä on ilmeisesti ihan samalla tasolla kuin foorumikirjoituksesi.

Ei sen ohjauksen vetely ollut tosiaankaan häiritsevää. Itsekin kuvittelin, että saa tarrata kahdella kädellä kiinni ja pitää kiinni henkensä edestä. Ja paskat. Lappu lattiaan, yhdellä kädellä rennosti kiinni ratista. Kyllähän se kampeaa, mutta ei lähellekään niin paljon, siis ei sinne päinkään, kuin mitä olen ajanut sen aikaista RS:ää, GTI:tä, Cupraa, turbo-Saabbeja yms. Tai vaikkapa nykyistä GTE-Passattia.

Pito taas, noh... nuo ensiasennus-sillankivet ei nyt varsinaisesti mitkään pitoihmeet ollut vetopidon osalta. Mutta ratapäivillä taas oikein toimiva laite. En minä sano että se paras auto on ja että sillä nyt pyörii ympyrää kaikkien autojen ympärillä. Mutta hyvä hot hatch se oli, jos sellaisia osaa arvostaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
439
Simusamut sitä ja tätä, katsos kun kaverilla oli tuollainen MPS3 silloin kun ne olivat vielä ns. suht uusia, eli 2010-2012 kieppeillä.

Lisäksi polttoainetta meni ihan vitusti, yhtä paljon kuin meikäläisen mekaanisella nelivedolla varustettu, ohjelmoitu Impreza söi.
Salo-lohja välillä. Keskinopeus tieto on pidemmälta ajalta kun en nollannut.
P_20220522_134436.jpg
 

sjamy

Valokurwaaja
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
140
Päivittelyä.

DIY päiväajovalojen ensimmäinen prototyyppi printattu ja testattu toimivaksi.




Alaumpiot alkaa olla käytännössä valmiit. Toki hiontavärissä ja pientä hinkuttelua vielä vaatii.


Puskurin vahvistelua ja muokkausta. Jäähyille ilma-aukko ja samalla sumuvaloille paikka.


Tuohon puskurin ja jäähyjen väliin tulee vielä jonkunlainen kaukalo/tuulitunneli ohjaamaan ilmaa jäähyille mahdollisimman tehokkaasti.


Sumareiden sijoittelua. Tässä näkyy myös, miten nuo puskurin ulkolaidan aukot tulee kasvamaan. Sumuvaloiksi tulee Seeker 405.


IG:n puolella enemmän välivaiheita ja muuta.
Mahdolliset laittomuudet vain showkäytössä, kadulla tietenkin täysin lakipykälien mukainen.
Paljon suunnittelua ja vähän myös toteutusta.

Muutaman sadan caditunnin jälkeen mulla on nyt koko autosta tietomalli, joka vastaa todellisuutta parhaimmillaan alle millin tarkkuudella. Tarkimmat kohdat lähinnä siellä, minne tulee suunniteltua ja tulostettua uutta osaa. Joissain kohdissa mitat vielä heittää, mutta niinhän ne heittää itse autossakin suoraan tehtaalta. Mm. toinen takaovi on lähes sentin toista korkeampi.

Auttaa visualisoinnissa ja suunnittelussa huomattavasti enemmän, kuin pelkkä suuntaa antava photoshop-kuva. Pohjana 3D-mallille on Forzasta ripattu kori, mutta siinäpä se. Sekään ei ihan vastannut todellisuutta, mm. ovien ja ikkunoiden suhteen. Mallin toteutuksessa käytetty hyväksi fotogrammetriaa (kuvien avulla skannausta), manuaalista mittausta ja lukemattomia tarkistusmittauksia. Tuo puhelimen kameralla skannailu ei ole kovin tarkkaa, joten kaikki skannatut osat on pitänyt mallintaa uusiksi. Skannaus on kuitenkin ollut tässä suuri apu. Renderöinti alla alkaa aikalailla vastaamaan sitä, millainen tuosta projektista sitten joskus lopulta tulee. Alempana spoilerin takana lisää kuvia ns. pinnan alta.




Tästä härvelistä lisää alempana. Lyhyesti esiteltynä puskurin ilmanottoaukot/ohjaimet jäähyille ja jarruille. Pohjimmaisena splitterin alustavaa suunnitelmaa.


Hyppy todelliseen nykytilanteeseen. Ulospäin ei suuria muutoksia, puskurissa ja muualla on sotkua skannausten jäljiltä. Fotogrammetria (kuten laserskannauskin varmasti) vaatii skannattavilta pinnoilta jotain tekstuuria hyvän lopputuloksen varmistamiseksi.

Sumuvaloiksi valikoitui lopulta Seeker 405:t. Valintaan johti ulkonäkö ja koko. Tumma optiikka sopii hyvin tyyliin, kun muuallakin valot ovat lopulta tummennuksien takana. Koon puolesta ei ollut paljoa vaihtoehtoja. Tuo ilmanottoaukko on korkeudeltaan 87mm ja sumarit 80mm.

Maskin verkot löysi myös paikalleen, siinäkin oli oma pohtiminen ja taittelu erikoisen kiinnityssysteemin vuoksi.



Puskurin valmistelua skannaukseen.


Alumiinikulmista rakennettua kehikkoa sumuvalojen, tulevan splitterin ja ilmanohjaimien kiinnittämiseen. Pääasiassa 50x5mm kulmasta. Jokunen lisäkulma vielä tulossa, jos tilanne sitä vaatii.





Tässä kolmikossa näkee, miten kaikki tuo ylempänä esitelty tavara tulee istumaan puskurin takana. Näiden mallinnusten avulla koko paketin myös pystyy rakentamaan millin tarkkuudella loppuun. Alumiinikehikothan tuolla jo on paikallaan. Sivujen punaiset ilmaputket johtaa jarruille, hyöty niistä tämmöisessä autossa on todellisuudessa pyöreä nolla, mutta miksipä ei. Rendauksissa pintamateriaalina paljon hiilikuitua, koska tulostettavat osat laminoidaan hiilarilla lisäjäykkyyden + ulkonäön vuoksi. Splitteri tulee olemaan perineinen hiilari/foam/hiilari komposiitti.

Keskiaukon "tuulitunneli" jäähyille tuskin paljoa auttaa, mutta ainakin sinne kehtaa katsoa, jos joku tuonne maanvaraan jaksaa kyykätä. Sumareiden kehyksistä on jo tulostettuna ensimmäiset testikappaleet ja paikan päällä saikin todeta, että juuri tämä on se lopullinen kehys.


Alkuperäinen puskuri paikallaan, kuten todellisuudessa. Pelkän kuitupuskurin varaan ei kehtaa laskea, jos joskus jotain käy. Lisäksi alkuperäinen puskuritoimii tukena ja kiinnityspohjana.




Sumareiden kehykset lähikuvassa.





Vaneissa (tai ainakaan omassa tekniikkaswapin jäljiltä) voimansiirto ei ole aivan keskellä, eikä nuo jäähytkään. Tässä meinasi tulla pientä päänvaivaa, mutta pienellä tuurilla ja pitkillä hermoilla siitäkin nähtävästi selvisi. Alumiinikulmista rakennettu runko ja splitteri menee pitkälle apurunkoon asti, tämän luulisi olevan tarpeeksi jämerä kiinnitys.


Mitä järkeä kaikesta tuollaisesta vanhassa pakussa? Ei varmasti mitään.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
3 247
Täysin hyvällä tavalla sekopäinen, ei ihan omaan makuun mutta MAHTAVA näyte siitä mitä voi saavuttaa jos haluaa ja näkee vaivaa. On käytetty luovuutta, uskallettu kokeilla jotain uutta ja muista erottuvaa. Kyllä se vielä jossain vaiheessa "valmistuu", ei sillä että moiset olisivat koskaan oikeasti valmiita.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 080
Paljon suunnittelua ja vähän myös toteutusta.

Muutaman sadan caditunnin jälkeen mulla on nyt koko autosta tietomalli, joka vastaa todellisuutta parhaimmillaan alle millin tarkkuudella. Tarkimmat kohdat lähinnä siellä, minne tulee suunniteltua ja tulostettua uutta osaa. Joissain kohdissa mitat vielä heittää, mutta niinhän ne heittää itse autossakin suoraan tehtaalta. Mm. toinen takaovi on lähes sentin toista korkeampi.

Auttaa visualisoinnissa ja suunnittelussa huomattavasti enemmän, kuin pelkkä suuntaa antava photoshop-kuva. Pohjana 3D-mallille on Forzasta ripattu kori, mutta siinäpä se. Sekään ei ihan vastannut todellisuutta, mm. ovien ja ikkunoiden suhteen. Mallin toteutuksessa käytetty hyväksi fotogrammetriaa (kuvien avulla skannausta), manuaalista mittausta ja lukemattomia tarkistusmittauksia. Tuo puhelimen kameralla skannailu ei ole kovin tarkkaa, joten kaikki skannatut osat on pitänyt mallintaa uusiksi. Skannaus on kuitenkin ollut tässä suuri apu. Renderöinti alla alkaa aikalailla vastaamaan sitä, millainen tuosta projektista sitten joskus lopulta tulee. Alempana spoilerin takana lisää kuvia ns. pinnan alta.




Tästä härvelistä lisää alempana. Lyhyesti esiteltynä puskurin ilmanottoaukot/ohjaimet jäähyille ja jarruille. Pohjimmaisena splitterin alustavaa suunnitelmaa.


Hyppy todelliseen nykytilanteeseen. Ulospäin ei suuria muutoksia, puskurissa ja muualla on sotkua skannausten jäljiltä. Fotogrammetria (kuten laserskannauskin varmasti) vaatii skannattavilta pinnoilta jotain tekstuuria hyvän lopputuloksen varmistamiseksi.

Sumuvaloiksi valikoitui lopulta Seeker 405:t. Valintaan johti ulkonäkö ja koko. Tumma optiikka sopii hyvin tyyliin, kun muuallakin valot ovat lopulta tummennuksien takana. Koon puolesta ei ollut paljoa vaihtoehtoja. Tuo ilmanottoaukko on korkeudeltaan 87mm ja sumarit 80mm.

Maskin verkot löysi myös paikalleen, siinäkin oli oma pohtiminen ja taittelu erikoisen kiinnityssysteemin vuoksi.



Puskurin valmistelua skannaukseen.


Alumiinikulmista rakennettua kehikkoa sumuvalojen, tulevan splitterin ja ilmanohjaimien kiinnittämiseen. Pääasiassa 50x5mm kulmasta. Jokunen lisäkulma vielä tulossa, jos tilanne sitä vaatii.





Tässä kolmikossa näkee, miten kaikki tuo ylempänä esitelty tavara tulee istumaan puskurin takana. Näiden mallinnusten avulla koko paketin myös pystyy rakentamaan millin tarkkuudella loppuun. Alumiinikehikothan tuolla jo on paikallaan. Sivujen punaiset ilmaputket johtaa jarruille, hyöty niistä tämmöisessä autossa on todellisuudessa pyöreä nolla, mutta miksipä ei. Rendauksissa pintamateriaalina paljon hiilikuitua, koska tulostettavat osat laminoidaan hiilarilla lisäjäykkyyden + ulkonäön vuoksi. Splitteri tulee olemaan perineinen hiilari/foam/hiilari komposiitti.

Keskiaukon "tuulitunneli" jäähyille tuskin paljoa auttaa, mutta ainakin sinne kehtaa katsoa, jos joku tuonne maanvaraan jaksaa kyykätä. Sumareiden kehyksistä on jo tulostettuna ensimmäiset testikappaleet ja paikan päällä saikin todeta, että juuri tämä on se lopullinen kehys.


Alkuperäinen puskuri paikallaan, kuten todellisuudessa. Pelkän kuitupuskurin varaan ei kehtaa laskea, jos joskus jotain käy. Lisäksi alkuperäinen puskuritoimii tukena ja kiinnityspohjana.




Sumareiden kehykset lähikuvassa.





Vaneissa (tai ainakaan omassa tekniikkaswapin jäljiltä) voimansiirto ei ole aivan keskellä, eikä nuo jäähytkään. Tässä meinasi tulla pientä päänvaivaa, mutta pienellä tuurilla ja pitkillä hermoilla siitäkin nähtävästi selvisi. Alumiinikulmista rakennettu runko ja splitteri menee pitkälle apurunkoon asti, tämän luulisi olevan tarpeeksi jämerä kiinnitys.


Mitä järkeä kaikesta tuollaisesta vanhassa pakussa? Ei varmasti mitään.
Kauaksi on tultu niistä ajoista kun custom skissit piirreltiin humalassa tallin seinään. Ehdottomasti pisteet tälle projektille!
 

sjamy

Valokurwaaja
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
140
Täysin hyvällä tavalla sekopäinen, ei ihan omaan makuun mutta MAHTAVA näyte siitä mitä voi saavuttaa jos haluaa ja näkee vaivaa. On käytetty luovuutta, uskallettu kokeilla jotain uutta ja muista erottuvaa. Kyllä se vielä jossain vaiheessa "valmistuu", ei sillä että moiset olisivat koskaan oikeasti valmiita.
Thanks. Tää on tosiaan ehkä hieman epätavallinen lähestymistapa jenkkivanin rakentamiseen, etenkin Suomessa, jossa suurimmat modaukset on luokkaa karjapuskuri, poppivehkeet ja kilikolia ruostekohtien päälle :whistling: Tosiaan ennen tämän projektin aloittamista n. 3 vuotta sitten mulla ei ollut mitään kosketuspintaa tai kokemusta mistään näistä työvaiheista, mitä nyt on tehnyt. Mekaanikon taidot oli luokkaa renkaanvaihto hoituu just ja just, vaan tekemällähän sitä uutta oppii :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
442
Alkoi niin kyrsimään tuo polttoaineiden hinta, että piti myydä tuossa kevään aikana erinäköiset bensarosvot ja muut lahot paskat eteenpäin. Siinä samalla meni kaikki enemmän ja vähemmän käyttöautotkin ja tuli tyhjyys niin talliin kuin pihallekin. Koska jollainhan se pitää ihmisen kulkea paikasta toiseen niin tuli hankittua siihen tarkoitukseen Audi A2 TDI:

Audi A2.jpg


Eli kolmisylinterinen ja 75 heppainen voimanpesä, avattavalla Open Sky -panoraamakatolla. Tässä nyt on vielä vähän kaikenlaista pientä puuhaa kun Auto on pari vuotta seissyt, mutta sai kuitenkin leiman ja sikäli ihan käyttökunnossa. Olisi varastossa uudet mustat vanteetkin tuohon, mutta ikävä kyllä liian isolla rengastuksella, joten pitää vielä tuumata hommaako niille kumet vai koittaako bongata jostain valmista sarjaa.

Ja koska ”siksi ja huvikseen” sovin myös kaupat toisesta samanlaisesta, joskin hopeanvärisestä yksilöstä:

AudiA2 v2.jpg


Samalla tekniikalla ja myös Open Sky -katolla. Tässä on vähän enemmänkin harrastamista, koska jäänyt seisomaan jakoremmin katkeamisen myötä. Voipi olla, että rakentelen tästä joutoaikana jotain tai sitten en ja myyn osina. Taannoin omistin tällaisen vekottimen bensakoneella ja jäi harmittamaan myynti, joten katotaanpa kauanko näitä jaksaa katella.

Näiden lisäksi jäi vielä omistukseen vanhat tutut VW Fastback, VW T4 Dobbel ja VW Golf mk2, joista kuvia olenkin aika vasta laittanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
442
Oliks tää se flatbed, jonka kuvat paljasti sen että puolet räbän automiehistä henkilöistä luuli että lavassa pitää olla reunat lain ja asetuksien mukaan ?
Joo, mintunvihreä flatbed. Huoltoautoksi rekisteröity eli sikäli ei ole lavalle mitään vaatimuksia. :)
 
Liittynyt
28.03.2018
Viestejä
1 155
Lämpimien kelien myötä Fiiun ajoergonomia on parantunut olennaisesti kun kyynärpäälle löytyy tuki.

Tämä malli tällä värillä taitaa olla se jota automiehet kutsuivat "postiauton lokasuojaksi"?

Tosin tässä rattikin oikealla niinkuin joissain postin jakeluautoissa.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
54
Vuoden -18 bmw 330e tuli hankittua pitkän pähkäilyn jälkeen. Työmatkan lyheneminen oli vaihdolle alkusysäys, sillä dieselillä ajelu näillä kilometreillä ei tuntunut millään muotoa järkevältä. M-sport ulko- ja sisäpaketilla. Kangas sporttipenkit, hifipaketti ja adaptiivinen vakkari. Tuntuu kieltämättä selvästi "halvemman" luokan autolta, kuin edellinen f10 sedan. Mutta kaipa tuohon tottuu. Kiva tuolla m-sport alustalla on kieltämättä kurvailla.
IMG_20220614_164446.jpgIMG_20220614_164330_hdr.jpg
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 080
Lantikka oli katsastettu viimeksi -89 ja nyt heti perään 2022

Alkuviikosta säätiedote ennusti pienellä todennäköisyydellä mahdollisia vähäisiä sadekuuroja. Onneksi virittelin eilen katon paikalleen, olisi saattanut kastua vielä(kin) pahemmin...iski varmaan alkukesän rajuin sadekuuro ukkosineen juuri katsastuksen ajaksi eikä näitä laitteita varsinaisesti mitenkään vesitiiviinä tunneta.

Olen ajanut satoja autoja ja tämä meni kirkkaasti johtoon kun etsitään hirveintä maantiekokemusta. Melutaso on hirveä/lähes sietämätön. Ilman kuulosuojaimia matkanopeus on max 50-60km/h, vastamelunappien kanssa jotain 65-75 mutta silloin moottori parkuu jo lähes viimeisiään.

Nyt pitäisikin vielä sahailla uusi rimoitus kattotelineelle terassilaudasta ja testailla toimivuus varmaksi. Sittenpä se joutaakin myyntiin ja uuden etsintä voi alkaa.

20220615_124631_copy_2016x1512.jpg
20220615_114503_copy_2016x1512.jpg
 
Liittynyt
10.10.2021
Viestejä
410
Vuoden -18 bmw 330e tuli hankittua pitkän pähkäilyn jälkeen. Työmatkan lyheneminen oli vaihdolle alkusysäys, sillä dieselillä ajelu näillä kilometreillä ei tuntunut millään muotoa järkevältä. M-sport ulko- ja sisäpaketilla. Kangas sporttipenkit, hifipaketti ja adaptiivinen vakkari. Tuntuu kieltämättä selvästi "halvemman" luokan autolta, kuin edellinen f10 sedan. Mutta kaipa tuohon tottuu. Kiva tuolla m-sport alustalla on kieltämättä kurvailla.
Itsekin pähkäilin tuollaista hybridiin vaihtaessa ja edellinen oli F11. Tuota F30:a ajaneena (joskaan ei ollut hybridi) se tuntuu kyllä tosiaan halvemman hintaluokan autolta joten siksi ei oikein houkutellut. 5-sarjan hybridiin taas ei oikein budjetti riittänyt joten tässä vaiheessa valikoitui alle MB C350e. Pieni autohan sekin on F11 verratuna mutta ainakin vaihtelua ja laatuvaikutelma kyllä on kohdallaan.

Tuosta sitten varmaankin seuraavaksi sähköautoon - siis joskus.

e. Kuva jotta ei mene offtopiciksi.

1655315554414.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
54
Itsekin pähkäilin tuollaista hybridiin vaihtaessa ja edellinen oli F11. Tuota F30:a ajaneena (joskaan ei ollut hybridi) se tuntuu kyllä tosiaan halvemman hintaluokan autolta joten siksi ei oikein houkutellut. 5-sarjan hybridiin taas ei oikein budjetti riittänyt joten tässä vaiheessa valikoitui alle MB C350e. Pieni autohan sekin on F11 verratuna mutta ainakin vaihtelua ja laatuvaikutelma kyllä on kohdallaan.

Tuosta sitten varmaankin seuraavaksi sähköautoon - siis joskus.

e. Kuva jotta ei mene offtopiciksi.

5-sarjalaista g30:iä koeajoin ja budjetti olisi ehkä juuri ja juuri venynyt, mutta lopulta tuo kolmonen oli "riittävä" varsinkin tuolla sporttipaketilla. Normi business-sport f30 oli liian rimpula ja ehdottomasti jos mukavuutta ja ehkä jykevyyttä tahtoo niin tuo viitonen. Ovet, sisusta ja ajotuntuma normialustalla häviää luonnollisesti isoveljelleen, mutta m-sport tuo sopivasti napakkuutta ja auto tuntuu näppärämmältä. Toki myös budjetti määräsi lopulta, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole kaduttanut. Noita merssuja katselin myös, mutta niinkin pieni asia kuin c-sarjalaisen takavalojen design sai ostohousut jäämään visusti kaapin hyllylle. Mutta laadultaan tuo on varmasti bmw:tä edellä :thumbsup:
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 080
Eikö ole mukavaa tuo avoautoilu :)
On! Ainakin tällä lantikalla, hieman samanlainen tunne kuin hyväkuntoisella avotraktorilla ajaessa. Löytyy minulta myös -04 avo megane mutta siinä ei tule niin vahvasti avonaisuuden fiilis lähes pään päälle ulottuvan tuulilasin/a-pilarin ja matalalla olevien penkkien takia.

Siinä missä katto paikallaan ajaminen on melun takia aivan sietämätöntä pakkopullaa niin avomallina hymyilytti koko ajan ja teki mieli käydä ajamassa vielä yksi lenkki.
 

Dervish

Eino Grön
Liittynyt
29.09.2018
Viestejä
88
Minkä valmistajan kattoteltta? Ja millaiset kokemukset siitä?
Ja tärkeimpänä, mitä maksoi?
ARB Flinders on teltta, tän vuoden uutuus malli ilmeisesti.
Hieman vajaa 2000 eur tuolla näkyy hintaa olevan, itse vain vuokrasin mutta menee kyllä ostoon jossain vaiheessa.

140x240 on pohjalla kokoa kun on teltta auki, ohkonen patja löytyy toki valmiina, mutta varmaan tulee hankittua jotkut paksummat ilmatäytteiset makuualustat käyttöön itelle.
Sisällä mahtuu hyvin istumaan ja kaikilta neljältä sivulta saa auki, plus katon myös. Ja hyvin tuntu vettä pitävän.
Kondenssitkin pysyy kurissa kunhan nukkujilla ei tule kylmä kun pitää räppänöitä vähän enemmän auki.

Ainoa miinus, joka ei ny varsinaisesti teltan vika ole, mutta itte tarttin tikkaisiin jatkopätkän ja aukominen/sulkeminen oli vähän työläämpää kun joutuu kiipeilemään kun auto on niin korkea.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
169 997
Viestejä
3 148 071
Jäsenet
57 640
Uusin jäsen
Pinkman

Hinta.fi

Ylös Bottom