Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljonko pyynti?Helppo, parin kuukauden pikaprojekti venähtikin sitten motivaation, lähiomaisen kuoleman, taloremontin ja työllisyysongelmien takia yli kahdeksi vuodeksi...nyt vasta irtisanouduttuani töistä sain aikaiseksi jatkaa tekemistä.
Ulkoinen kunto on tarkoituksella rähjäinen alkuperäinen kun välillä näytti ettei homma etene enää ollenkaan, helpointa oli vain lyödä rojut läjään.
Toki on tässä välissä tullut rakennettua yksi moottoripyörä, pari sähköpyörää, kuplaan uutta tekniikkaa ja yksi 1960 opel olympia mutta siltikin.
Tänään sillä jo pääsi ajamaan, vielä joutuu jarruja ilmaamaan mutta eiköhän se siitä kohta leimaan saada.
Sittenpä se joutaakin myydä pois.
Sitä en ole vielä kerennyt miettimään, katsoopahan sitten kun sen aika on.Paljonko pyynti?
2018 BMW 740Le XDrive iPerformance Business Exclusive
Eikö siinä ole nappia mistä voi pompauttaa latausluukun raolleen sisäpuolelta tai avaimesta, vai kertoisitko tarkemmin mikä siinä sotkee käsiä?Toinen negatiivinen asia on ollut latausluukun (vasemmassa etulokasuojassa) käyttö. Se on 90%:sti rapainen, paskainen, pölyinen tai muuten vain likainen (vaikka pesetän autoa 2 x viikossa). Minulla on tuota varten nykyään erilliset käsineet autossa sillä en tahdo sotkea sormia talven suolarapaskeidaan enkä edes vesisateen "skeidaan". Verrattuna polttisauton ("tankkaat kerran 3 viikossa") -tapaan tämä, että likaista latausluukkua joutuu operoimaan 2krt päivässä on rasittavaa, ihan se ja sama mitä sähköautoilijat sanoo. Sen pitäisi ehdottomasti toimia kaukosäädöllä jostain napista jotta käyttö olisi minusta miellyttävää.
Jos herää kysymyksiä niin vastaan mielelläni
Eikö siinä ole nappia mistä voi pompauttaa latausluukun raolleen sisäpuolelta tai avaimesta, vai kertoisitko tarkemmin mikä siinä sotkee käsiä?
Eli autossa on melkein aivan kaikki mitä arjen perusautolta voi ikinä toivoa.Ei ole. Latausluukku pitää tässäkin bemarin edustusmallissa avata sormilla, etusormi & keskisormi -kombolla painaa auki ja kiinni. Vieläpä suht voimakkaasti, joskus jopa pari kertaa ennen kuin lukitussalpa avautuu. Ja luukku on aina paskainen, se on bemareissa vyötärölinjassa sellaisella korkeudella että eturenkaasta lentää siihen kaikki paska. Tuohon kaipaa radikaalia muutosta.
Uskomatonta että bensaluukuissa on ollut avauspainikkeet jo iät ajat mutta premiumiin ei ole saatu sellaista molempiin luukkuihin, ei se olisi kuin yksi ylimääräinen solenoidi ja vähän softaa, tai edes mekaaninen avausvipu sisäpuolelta kuten konepellissä.Ei ole. Latausluukku pitää tässäkin bemarin edustusmallissa avata sormilla, etusormi & keskisormi -kombolla painaa auki ja kiinni. Vieläpä suht voimakkaasti, joskus jopa pari kertaa ennen kuin lukitussalpa avautuu. Ja luukku on aina paskainen, se on bemareissa vyötärölinjassa sellaisella korkeudella että eturenkaasta lentää siihen kaikki paska. Tuohon kaipaa radikaalia muutosta.
Yksi ahdin näissä bemarin bensoissa on. Mutta mikä monesti sotkee on "twin power" termi, jonka monet mieltää kahdeksi ahtimeksi, vaikka kyseessä on vaan kaksiporttinen ahdin. Ahtoviivettä sillä saadaan minimoitua, ei juuri muuta.
Ei muuten avaudu Bemarin tankkausluukkukaan sähköisesti/mekaanisesti. Siinä on semmoinen pompautussysteemi eli painamalla se aukeaa sentin pari ja sitten voi vetää sen kokonaan auki. Sulkeminen tapahtuu myös painamalla se pohjaan asti kiinni, muuten se jää raolleen. Poikkeuksena hybridit, joissa on pakko olla avauspainike tankkausluukulle, koska siellä tankissa on ylipaine, mikä pitää ensin tasata.Uskomatonta että bensaluukuissa on ollut avauspainikkeet jo iät ajat mutta premiumiin ei ole saatu sellaista molempiin luukkuihin, ei se olisi kuin yksi ylimääräinen solenoidi ja vähän softaa, tai edes mekaaninen avausvipu sisäpuolelta kuten konepellissä.
Poikkeuksena hybridit, joissa on pakko olla avauspainike tankkausluukulle, koska siellä tankissa on ylipaine, mikä pitää ensin tasata.
Tulipa tehtyä harppaus etätöiden päätyttyä Golf GTE:stä täyteen E-Golffiin työmatka-autoksi:
Ensimmäisen parin päivän vaikutelma on kyllä positiivinen ja oikeastaan GTE:stä jäin kaipaamaan vaan lasikattoa ja keyless Go:ta...
Tuohon tottuu todella salakavalasti. Saati sitten jos kännykkä toimii avaimena. Ei paljoa tule mietittyä onko mitään mukana kun luuri on taskussa kuitenkin (ja vara-avain lompakossa). Voin tunnustaa että Datsunia käynnistellessä tuli hetken ihmeteltyä ai niin joo tässä on kaksi eri avainta, jaa joo ei kun pitääkin lätkiä toinen virtalukkoon ennen kun voin käynnistää jne . Tuli aavistuksen uhm... fiksu olo.Yllättävän äkkiä siihen avaimettomuuteen tottui. Vasta kerran jääny avain eteiseen, sitten auton edessä vähän force eleitä ennen taskujen tarkistamista.
jos kännykkä toimii luurina
Tuohon tottuu todella salakavalasti. Saati sitten jos kännykkä toimii avaimena. Ei paljoa tule mietittyä onko mitään mukana kun luuri on taskussa kuitenkin (ja vara-avain lompakossa). Voin tunnustaa että Datsunia käynnistellessä tuli hetken ihmeteltyä ai niin joo tässä on kaksi eri avainta, jaa joo ei kun pitääkin lätkiä toinen virtalukkoon ennen kun voin käynnistää jne . Tuli aavistuksen uhm... fiksu olo.
Henk.koht inhoan lasikattoja/panoraamoja/kattoluukkuja mutta keyless go/comfort access on sellainen mistä ei voi luopua. Jos siis kyseessä avaimeton käynnistys/sisään käynti?
Henk.koht inhoan lasikattoja/panoraamoja/kattoluukkuja mutta keyless go/comfort access on sellainen mistä ei voi luopua. Jos siis kyseessä avaimeton käynnistys/sisään käynti?
Missä autossa on lasikatto ilman verhoa?Ymmärrän huolesi. Bemarissa on perinteinen (noh bemarimainen) kattoluukku. Pääosin siinä on verho vedettynä eteen, mutta on niitä hetkiä kun senhalua olevan aukikin. Panoraama/lasikatto ilman verhoa jäisi kyllä kauppaan.
Missä autossa on lasikatto ilman verhoa?
Komia peli! Aamulla kaupungilla kun heitin pienen lenkin, niin näitä vastaavaan ikäluokkaan kuuluvia autoja tuli muutama nähtyä (ainakin citikka ja mersu), ja olivat vimpan päälle entisöityjä / ylläpidettyjä laitteita. Pitää nostaa hattua teille jotka jaksatte näiden vanhusten kanssa harrastaa, tuo mukavaa kontrastia tesloittuvaan liikenteeseen!No niin, uusi yritys.
Toinenkin kesäauto saatu liikkeelle. Ja liikkuu ensimmäistä kertaa omin voimin kahteenkymmeneen vuoteen. Puolitoista vuotta tuota nyt ährätty ja viikon päästä voisi uhkarohkeasti käydä leimaa yrittämässä.
Yksi ahdin näissä bemarin bensoissa on. Mutta mikä monesti sotkee on "twin power" termi, jonka monet mieltää kahdeksi ahtimeksi, vaikka kyseessä on vaan kaksiporttinen ahdin. Ahtoviivettä sillä saadaan minimoitua, ei juuri muuta.
Ei muuten avaudu Bemarin tankkausluukkukaan sähköisesti/mekaanisesti. Siinä on semmoinen pompautussysteemi eli painamalla se aukeaa sentin pari ja sitten voi vetää sen kokonaan auki. Sulkeminen tapahtuu myös painamalla se pohjaan asti kiinni, muuten se jää raolleen. Poikkeuksena hybridit, joissa on pakko olla avauspainike tankkausluukulle, koska siellä tankissa on ylipaine, mikä pitää ensin tasata.
Monta astetta nois eturenkaissa kulmaa että pääsee mihinkää?
Alkaa pikkuhiljaa olla tuo käyttispommi sellainen kuten kaavailin. Jää nähtäväksi miten pitkään jaksaa tässä iässä moisella maxlänä-asennolla ajella. Vielä romikselta kuskin ovi ja etulokari niin saa edellisen omistajan ajovirheet (ja Norjan kromit) piiloon.
No joo, mulla on 225xe eli hybridi, ja siinäkin sekä tankin luukku että sähkötöpselin luukku avataan pompauttamalla. Kuskin puolen ovessa on kyllä joku tankkauksen valmistelunupukka ja aika usein se antaa virheherjan, yleensä kuitenkin kun pariin otteeseen painaa niin toimii. Sen jälkeen luukku aulkeaa käsin pompauttamalla ja tankin korkki puolestaan on tavallinen kierremali.
En tajunnut että tuo tankkauksen valmistelu johtuu hybridistä. Kyllähän nuo molemmat luukut joskus ovat vähän rapaiset, en ole hoksannut tästä murhetta kantaa.
Tiedän tiedän... aina joku kyselee mutta rehellisestä mielenkiinnosta mitä maksoi ja mitä kaikkea varustetta moiseen tuli valittua? Ei ehkä omaan silmään se eeppisin Ferrari mutta jos ei mitään muuta niin äänet kohdillaan ja kunhan katto aukeaa niin kelpaisi vaikkei ensimmäinen valinta tuon hintaluokan autoissa olisikaan.
Tuollainen kesäpeli tuli hankittua.
Lähinnä siis tosiaan mitä varusteita on ruksittu.Siinä 160k paikkeilla. 12 vuotta vanha peli niin kauheasti ei voinut enää varusteisiin vaikuttaa. Onneksi löytyy (varmaan vakiona) bluetooth sekä navi. Ja onneksi sen katon saa tosiaan auki.
Tuollainen kesäpeli tuli hankittua.
Oli tuo city"raketti" niin kuvauksellisessa paikassa, että pakko oli tännekin se julkaista. Näillä bensan hinnoilla on passeli kaupunkipyöritykseen, ja avautuva kangaskatto on hieno lisä kesäisin.
No joo, pojan kanssa käytiin ongella joen varressa, joten ei ihan keskeltä kaupunkia. 2,9km mapsin mukaan kaupungin torille matkaa.Kieltämättä kovin kaupunkinen ympäristö, vain siis jos suurennuslasilla katsee.
Oli tuo city"raketti" niin kuvauksellisessa paikassa, että pakko oli tännekin se julkaista. Näillä bensan hinnoilla on passeli kaupunkipyöritykseen, ja avautuva kangaskatto on hieno lisä kesäisin.
Hankittiin kakkosautoksi / "harrasteautoksi" Mazda 3 mps. Hyvännäköinen auto ja tech -paketilla kääntyvät xenonit, navi, Bosen hifit, keyless go. 5-ovisena saa lapsenkin tarvittaessa kyytiin. Kesävanteina kevyttä OZ. Etuveto ja 260hp, 380nm. Vääntöä rajattu reilusti 2 pienimmällä vaihteella. Kolmosella alkaa jo liikkumaan. Bensapumppu ja ilmanotto täytyy päivittää ennen ohjelmointia.
Ooh!Hankittiin kakkosautoksi / "harrasteautoksi" Mazda 3 mps. Hyvännäköinen auto ja tech -paketilla kääntyvät xenonit, navi, Bosen hifit, keyless go. 5-ovisena saa lapsenkin tarvittaessa kyytiin. Kesävanteina kevyttä OZ. Etuveto ja 260hp, 380nm. Vääntöä rajattu reilusti 2 pienimmällä vaihteella. Kolmosella alkaa jo liikkumaan. Bensapumppu ja ilmanotto täytyy päivittää ennen ohjelmointia.
Ooh!
Mulla oli edellisen sukupolven MPS ja pidin siitä kovasti - ainut ikävä puoli oli että alusta on turhan kova huonokuntoisilla kaduilla. Mutta moottori oli kyllä kiehtova, melkoisen reilu turbopotku, joka jaksaa aina viihdyttää. Ja toisin kuin kuin foorumin simusamut kenties luulevat, tehosta huolimatta autossa oli hämmästyttävän vähän torque steeriä. Enemmän ratista sai pitää kiinni 350 hv Bemarilla kiihdytettäessä kuin Mazdalla. Ja paljon pahemmin se torque steer esiintyi esim. RS Octaviassa ja Cuprassa kuin Mazdassa.
Ja totta, vääntörajoittimet sai softalla pois.
Luotettava peli oli, nykyinen Volkkarini voisi ottaa aika paljon oppia Mazdasta.
No, mun Gen 1 oli uutena ostettu, vakio (pl. myöhempi softaus) joten vertauksesi loppuun ajetusta tai räpelletystä yksilöstä on ilmeisesti ihan samalla tasolla kuin foorumikirjoituksesi.Simusamut sitä ja tätä, katsos kun kaverilla oli tuollainen MPS3 silloin kun ne olivat vielä ns. suht uusia, eli 2010-2012 kieppeillä. Eli alusta, rengastus ym. suoraan tehtaalta, ei mitään 200tkm ajettua, väljää ja / tai kiinantingelitangelilla (alustasarja, kiinanskeidavanteet, kiinanskeida renkaat) pilattua ajokokemusta. Jo tuolloin, ehkä vuoden ikäisenä ja ~20tkm ajettua tuollainen veteli ihan vitusti ellei alla ollut uutuuttaan sileä motarin asfaltti. Samoin mitään pitoja ei ollut edes kesäkuumalla asfaltilla, saatika jollain uraisella maantiellä. Jostain 100-nopeudesta alkoi kyllä repimään, eli arjen ajoissa suht hyödytön määrä tehoa suhteessa pitoon.
Lisäksi polttoainetta meni ihan vitusti, yhtä paljon kuin meikäläisen mekaanisella nelivedolla varustettu, ohjelmoitu Impreza söi. Bonarina jakopää sanoi naps lapinreissulla 5 vuotiaasta autosta ja kaveri laittoi sen kiertoon.
Salo-lohja välillä. Keskinopeus tieto on pidemmälta ajalta kun en nollannut.Simusamut sitä ja tätä, katsos kun kaverilla oli tuollainen MPS3 silloin kun ne olivat vielä ns. suht uusia, eli 2010-2012 kieppeillä.
Lisäksi polttoainetta meni ihan vitusti, yhtä paljon kuin meikäläisen mekaanisella nelivedolla varustettu, ohjelmoitu Impreza söi.
Päivittelyä.
DIY päiväajovalojen ensimmäinen prototyyppi printattu ja testattu toimivaksi.
Alaumpiot alkaa olla käytännössä valmiit. Toki hiontavärissä ja pientä hinkuttelua vielä vaatii.
Puskurin vahvistelua ja muokkausta. Jäähyille ilma-aukko ja samalla sumuvaloille paikka.
Tuohon puskurin ja jäähyjen väliin tulee vielä jonkunlainen kaukalo/tuulitunneli ohjaamaan ilmaa jäähyille mahdollisimman tehokkaasti.
Sumareiden sijoittelua. Tässä näkyy myös, miten nuo puskurin ulkolaidan aukot tulee kasvamaan. Sumuvaloiksi tulee Seeker 405.
IG:n puolella enemmän välivaiheita ja muuta.
Mahdolliset laittomuudet vain showkäytössä, kadulla tietenkin täysin lakipykälien mukainen.