Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä mäkin mieluummin matukalla ajelisin jos ei tarvitse jostain käytännön syistä teslaa. Pieni takavetonen avoauto on pop.

Taisin nähdä Pyrresin vanhan Teslan tänään Tampereella. Eikös se ollut oranssiksi teipattu?
Ei sen sinnepäin ainakaan pitänyt lähteä :D. Itä-Suomen suuntaan lähti kuskin mukaan.

Ja kyllä. Pieni avoauto on pirun jees. Kulutin illan suhaillen ja hinkaten muoveja suoja-aineilla ja yrittäen olla saamatta tuhkakupin ympäristöstä syöpää. Mukava keltainen vaahto vaan nousee muovista. Ainoa miinus on että varmistui että autossa ei joko ole lukkoa tai se on jo niin kulunut ettei lukitu. Nooh, noita onneksi saa kohtuu hintaan.

Ja hauskana yksityiskohtana. Myyjä sanoi että pomolla on toinen avain, talvinakit ja kovakatto... Pitää paikkansa kovakaton ja renkaiden osalta. Toinen avainsatsi ja orkkis "master key" löytyivät orkkis huoltokirjan välistä apparin penkin takaa missä piti olla vain huoltokirja, carfax yms paperit. Ei muuten mutta jätin auton jo tuossa pari kertaa katto alhaalla parkkihalliin kaupassa käynnin ajaksi.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä mäkin mieluummin matukalla ajelisin jos ei tarvitse jostain käytännön syistä teslaa. Pieni takavetonen avoauto on pop.
Noh, onhan tuo tietyllä tapaa elämäntapa-auto. Vanha pieni tehoton avo japski on kuitenkin aika kaukana lähtökohdasta, joka oli enemmänkin tehokas pieni perheauto.

Mutta kilometriperusteen kyllä ymmärtää, vaikkakin veikkaisin tuossa olevan edessä jatkuvasti pikku ropaamista.
 
Noh, onhan tuo tietyllä tapaa elämäntapa-auto. Vanha pieni tehoton avo japski on kuitenkin aika kaukana lähtökohdasta, joka oli enemmänkin tehokas pieni perheauto.

Mutta kilometriperusteen kyllä ymmärtää, vaikkakin veikkaisin tuossa olevan edessä jatkuvasti pikku ropaamista.
Noh... Aina mennyt itsellä mukava sportti, sporttinen sportti, mukava sportti vuorottelua, nyt on taas sporttisen sportin vuoro. Tämän kanssa vaan voi hyvin käydä kuten 100A:n kanssa ettei ihan hevillä luovu.

Ja pikku ropaamista on takuulla. Mutta auto itsessään on niin simppeli että sen korjaa melkein Sveitsin linkkarilla ja sinitarralla jos tajuaa mitään autoista. Nytkin pitää nyhtää ovet auki että saan voideltua sähkölasien kiskot ennen kuin polttaa apparin puolen moottorin. On sen verran kuiva ettei meinaa jaksaa nätisti ääripäitä.

@taski älä nyt... Pääsee meikäläinen tai liike kohta kirjaamaan rikosilmoituksia petoksesta kun autoliike ei saanutkaan autoa vaikka rahat meni :D. Ei siis on noita oransseja tullut mattana vastaan jo useita mutta metalli/helmiäistä/kiiltävää en ole oranssia nähnyt kuin kerran ajalla ennen kun teippautin omani.
 
Ei sen sinnepäin ainakaan pitänyt lähteä :D. Itä-Suomen suuntaan lähti kuskin mukaan.

Oliko kupeissa jotain tekstiä? Jonkun kullan tai oranssin värisen tessun oon nähnyt muutaman kerran, missä muutakin teippausta.

Mutta joo, hauska old school matukka, varmasti hauska peli kaikin puolin :)
 
Oliko kupeissa jotain tekstiä? Jonkun kullan tai oranssin värisen tessun oon nähnyt muutaman kerran, missä muutakin teippausta.

Mutta joo, hauska old school matukka, varmasti hauska peli kaikin puolin :)
Ihan oranssi+mustat vakiot performance vanteet oli autossa.
 
Toukokuussa päivitetty kesäauto eli Panamera turbo s e-hybrid. Löytyy lähes kaikki tehdasvarusteet ja lisäksi sopivasti piristettynä Supersprintin putkisto,Vossenin vanteet ja Techart Techtronic powerkit. Nyt reilun parin kuukauden kokemuksen perusteella on ollut ainakin itselle nappivalinta kun voi cruisailla pelkällä sähköllä ja kuunnella musaa tai sitten kattoluukku auki, kone tulille ja nauttii putkiston äänistä.
pana1.jpg
pan2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Toukokuussa päivitetty kesäauto eli Panamera turbo s e-hybrid. Löytyy lähes kaikki tehdasvarusteet ja lisäksi sopivasti piristettynä Supersprintin putkisto,Vossenin vanteet ja Techart Techtronic powerkit. Nyt reilun parin kuukauden kokemuksen perusteella on ollut ainakin itselle nappivalinta kun voi cruisailla pelkällä sähköllä ja kuunnella musaa tai sitten kattoluukku auki, kone tulille ja nauttii putkiston äänistä.
pana1.jpg
pan2.jpg
Tämä oli nätti kun kävelin muutama viikko sitten teidän ohi.
Anoppi asustaa samoilla kulmilla niin tuli katseltua että nätti peli. :tup:
 
Sähköhybridien vastapainoksi oma kesäauto, eli BMW Z3 V8 -98. Tästä on heitetty alkuperäinen silkinpehmeä 2.8L R6 romukoppaan, ja vaihdettu tilalle melko paljon rähisevämpi M62B35 5hp24 automaatin kera. Vaihdoin tämän keväällä 3.0 SLK:n tilalle ja on kyllä tuntunut huomattavasti munakkaammalta peliltä. Putkisto on mallia custom, yhdellä läpivirtaavalla vaimentajalla ja katilla per puoli, peltisatsit alussa ja X-liitos puolivälissä. Meinaa sitä että herää hönkimään kunnolla vasta 4500rpm jälkeen ja sitten alkaa 1200kg pikkukippo liikkua. En tiedä onko auton rakentaja mitä moottorille tehnyt, mutta kierroslukumittarin mukaan kiertää vielä noin 1000rpm yli 7k punarajan. No äärimmäisen hauska peli ajella varsinkin katto auki ja kuunnella rähinöitä, jonkinlaiset stereotkin tähän on rakennettu, mutta ei niitä kyllä kuule yhtään pakoäänien alta.
Ainut mieleen tuleva huono puoli on tuo vanha 5-lovinen automaatti, se ei todellakaan ole mikä nopea vaihtamaan niin manuaalina saisi tästä vielä piirun verran enemmän irti…
Mutta tykkään, sopii käteen kuin hansikas!
75EFF53B-5ABF-4099-BF7F-72CF94A3B7DE.png

13183E88-CD7E-46FC-8A5A-A8EB16938313.jpeg
CB60BEBA-F49E-4D0D-B78E-C406C617DE23.png
 

Liitteet

  • 51C8D148-AEB6-4F8F-AF57-09E02AE3D120.jpeg
    51C8D148-AEB6-4F8F-AF57-09E02AE3D120.jpeg
    5,9 MB · Luettu: 284
  • 4F22C773-8F80-4085-86FE-9DE7AB9AE457.png
    4F22C773-8F80-4085-86FE-9DE7AB9AE457.png
    3,9 MB · Luettu: 292
Viimeksi muokattu:
6-sylinterisen kierroslukumittari taitaa näyttää 8-koneen kanssa hiukan väärin, liekö siitä kyse vain :think:
Joo tämä käynyt mielessä tuo voi aiheuttaa juuri tuon verran heittoa… outoa kuitenkin että tyhjäkäynnillä näyttää kierrokset luultavasti oikein eli n.600-800rpm?
 
Viimeksi muokattu:
Aika mielenkiintoinen moottoriswappi tuo, mutta oikeastaan ihan looginen. Suora kutonen on sen verran pitkä kone, että sen tilalle mahtuu varmasti kasikin, kunhan moottoritilassa riiittää leveyttä.
 
Aika mielenkiintoinen moottoriswappi tuo, mutta oikeastaan ihan looginen. Suora kutonen on sen verran pitkä kone, että sen tilalle mahtuu varmasti kasikin, kunhan moottoritilassa riiittää leveyttä.
Jep, leveyden puolesta pakosarjoja on pitänyt muokata senkin takia että ohjaustanko tulee niin lähelle ettei vakioilla mahdu. Myös öljypohja on käännetty 180 astetta kun öljypumpun syvennys vakiona juuri etuakselin kohdalla, tämän takia pumppua myös muokattu. Paljon on muutakin muutosta, jarrut edessä vaihdettu Brembon tehokkaampiin, ja myös muun muassa avaimeton käynnistys lisätty näinkin vanhaan autoon :D
 
Viimeksi muokattu:
Hyvinhän se kone tuonne istuu. Voin vaan kuvitella työn määrää tuossa. No ainakin bimmer partyilla tulee respeketiä!

Onko tietoa miten tuo on saatu leimaan?
 
Noh, onhan tuo tietyllä tapaa elämäntapa-auto. Vanha pieni tehoton avo japski on kuitenkin aika kaukana lähtökohdasta, joka oli enemmänkin tehokas pieni perheauto.
Ei nuo uudemmatkaan MX-5:t mitään tehokkaita autoja ole mutta ovat kuitenkin aina olleet erittäin suosittuja, niissä on (IMO) hauskuuskerroin astetta ylempänä kuin sähköisessä perheautossa.
 
Hyvinhän se kone tuonne istuu. Voin vaan kuvitella työn määrää tuossa. No ainakin bimmer partyilla tulee respeketiä!

Onko tietoa miten tuo on saatu leimaan?
Ei ihan tarkkaa tietoa ole, mutta ainakin oli puhetta että muokatuista moottorinkiinnikkeistä on esitetty lujuuslaskelmat konttorilla ja jarrut on tosiaan vaihdettu tehokkaampiin. Ei kai tuo sitten loppujen lopuksi hirveästi vaadi kun ei tehot älyttömästi nouse. Tuo alumiini-kasi on myös reilu 20kg kevyempi kuin r6 niin ei painojakaumakaan ainakaan huonompaan suuntaan muutu.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli ostettua kakkosauto: Kia Optima PHEV -16 sedan Business Luxury -varustelulla.

Olen siis saabisti ja käyttöautona on ollut 9-5 Aero AT sedan -00 viime vuodet. Sen polttoaineenkulutus alkaa olla näillä hinnoilla täysin sietämätöntä ja Kia tuli korvaajaksi työmatkoille.

Saabi pääsee lämpimään talliin säilöön odottamaan parempia aikoja jahka Kalajoki-reissu Saab-klubin kesäpäiville on tehty. Mielessä on käynyt sen vaihtaminen avomalliin...

Optimasta sen verran että saabista oli helppo hypätä sen rattiin, iso auto, kaikki mahdolliset himmelit esim. ilmastoidut penkit (kuten saabissakin), leppoisaa kyytiä antava matkantekoväline. Penkki on tosin parempi saabissa, Kiiassa liian kova. Kulutus on n. puolet mitä saabi vie, riippuu tietysti kuinka paljon jaksaa seinästä ladata.

Vikaakin siinä on jota tullaan vielä selvittämään autoliikkeen laskuun, bensakoneen käydessä meno muuttuu nypyttäväksi eikä syytä ei ole tiedossa. Motti tuntuu käyvän ihan tasaisesti eikä vikakoodeja näy, ja ongelma ilmenee erityisesti 70-90km/h alueella.
 

Liitteet

  • IMG_20220630_170234.jpg
    IMG_20220630_170234.jpg
    2,7 MB · Luettu: 331
  • IMG_20220531_192440.jpg
    IMG_20220531_192440.jpg
    3,7 MB · Luettu: 331
Saabi pääsee lämpimään talliin säilöön odottamaan parempia aikoja jahka Kalajoki-reissu Saab-klubin kesäpäiville on tehty. Mielessä on käynyt sen vaihtaminen avomalliin...

Joku ysäri avo-Saab Auto Radio Puhelimella olisikin kunnon juppiaikakauden klassikko!
 
On kyllä Saab melkoisen vanhan näköinen nykyään, ei ole kauhean hyvin muotoilu kestänyt aikaa. No, museokilpiin se kannattaa silti laittaa, jos on mahdollisuus säilyttää.
 
On kyllä Saab melkoisen vanhan näköinen nykyään, ei ole kauhean hyvin muotoilu kestänyt aikaa. No, museokilpiin se kannattaa silti laittaa, jos on mahdollisuus säilyttää.
Eipä onnistu vielä toviin moinen :/. Oman auton takia noita katselin ja pitää olla nykyään 30v vanha. Toki etuudetkin ovat mukavat (verovapaus, 4v katsastusväli, halvat vakuutukset ja oikealla vakuutuskombolla rajaton ajo päivien määrä).

Itse sanoisin että tuo lihoiksi ja avoa alle. Tuntuu että saa mukavasti lisää vastinetta rahalle/kulutus ei niin haittaa ja olen huomannut aina ajavani hiljempaa koska tuntuu kiire loppuvan paljon nopeammin kun nautiskelee enemmän.
 
Mikäs homma tämä on? Luulin että museorekatuilla saa ajaa vain kuukauden päivät vuodessa. Kysyy tuleva museosaabisti.
Normaali vakuutukset vaan päälle mutta museoautostatus pysyy. Ja yksi vakuutusyhtiö antoi jo hinnat yms museoautovakuutus+365 liikennevakuutus kombosta mutta tyssäsi siihen ettei järjestelmä taipunut. Pitää soitella puljuja läpi ja kysellä kenellä taipuisi.
 
Tällä viikolla tuli Ämmäläisen kanssa 13v täyteen. Sen kunniaksi auton maalipinta kävi vähän hellittävänä :D

IMG-20220719-WA0018.jpg


X3 kanssa tuli vuosi omistusta ja huolettomia kilsoja, 10tkm, täyteen pari viikkoa sitten.
Aikalailla kaikki ceriumin väriset osat vain vaihdettu high gloss mustiin.
Samoten Bootmod3 tuli lyötyä sisään. Nyt pitäisi irrota noin 420hp ja 620Nm.
IMG20220722005646~2.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kesäautoa laiteltu kuntoon. Puskuri maalarille niin tuli vähän lisää näköä. Uudet kilvet tilauksessa kun vanhoissa on jo kulumaa. Auto kävi kunnolla hierottavana kaverin hallilla. Kiveniskuja paikkailtu ja myllytetty. Päälle keraaminen pinnoite. Valkoisessa ero ei ole niin "wow" mutta alkoi helmiäinen hohtamaan ja näyttää livenä hienolta. Sivuhelmat käytin irti, maalasin ihan kotona maalikaupan spraypulloilla ja lakkapinnasta vesihioin aplarin pois + perään myllytys. väljät kiinnikkeet vaihdettiin uusiin, helmakotelot pestiin ja ruiskutettiin kotelosuojat.

1658687807307.png


1658687822842.png


1658687748531.png


1658687782450.png


1658687966262.png
 
Kesäautoa laiteltu kuntoon. Puskuri maalarille niin tuli vähän lisää näköä. Uudet kilvet tilauksessa kun vanhoissa on jo kulumaa. Auto kävi kunnolla hierottavana kaverin hallilla. Kiveniskuja paikkailtu ja myllytetty. Päälle keraaminen pinnoite. Valkoisessa ero ei ole niin "wow" mutta alkoi helmiäinen hohtamaan ja näyttää livenä hienolta. Sivuhelmat käytin irti, maalasin ihan kotona maalikaupan spraypulloilla ja lakkapinnasta vesihioin aplarin pois + perään myllytys. väljät kiinnikkeet vaihdettiin uusiin, helmakotelot pestiin ja ruiskutettiin kotelosuojat.
Mukava nähdä näitä paikoin varsin rajustikin aliarvostettuja kippoja täällä. Mahtavaa että joku ymmärtää arvon ja että kaikki ei ole "vain" datalla perusteltavaa paremmuutta. Itsellä ollut niin monta arvosteluissa ja/tai paperilla paskaa autoa joista on saanut iloa irti enemmän kuin laki sallii että pakko nostaa hattua.
 
Rupeaa tämäkin pikku pösö olemaan jo sellainen kuin alunperin halusin. Pari tuhottua moottoria tuli oppirahoista testattua mutta nyt on koneelta reilu 400hv ja 460nm. harvinainen malli kun ph1 korisia GTi-6 on mun tietääkseni vain 2 suomessa. Rouge lucifer ja tämä mun blaze yellow väri.
IMG_20220806_125255.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Rupeaa tämäkin pikku pösö olemaan jo sellainen kuin alunperin halusin. Pari tuhottua moottoria tuli oppirahoista testattua mutta nyt on koneelta reilu 400hv ja 460nm.
Kiertää vissiin aika hyvin kun on noinkin paljon tehoa tuolla vääntölukemalla.
 
20220730_123034_copy_2016x1512.jpg

Lantikka lähti uudelle omistajalle, vannoin itselleni että nyt riitti nämä isommat projektit.

Seuraavana päivänä ostin nämä:rolleyes:
20220807_145637_copy_2016x1512.jpg

20220807_165529_copy_2016x1512.jpg

Valkoisesta tekisi vielä auton...Saa taas "muutaman" tunnin puristaa esabin kahvaa.

Edit/update: eipä näemmä tarvitsekkaan aloittaa rakentamista...ei mahdu talliin kuin renkaat tyhjänä ja sitten ei alta/päältä saa tehtyä mitään:facepalm: Nää vois vaihtua johonkin pienempään:tdown:
 
Viimeksi muokattu:
Siisti. Näihin oli joku ääni modi että poistettiin vaimennin jostain tulipellistä imusarjan luota. Taitaa olla tämä: Sound Generator ???

Täytyypä perehtyä tuohon, kiitti!
Aiemmin jo kattelinkin jonkin verran eri modeja, ja suorat putket tuntuu olevan jonkinlaisessa suosiossa, mutta se melu taitaa olla aika häiritsevää, ainakin pidemmällä matkalla...
 
Täytyypä perehtyä tuohon, kiitti!
Aiemmin jo kattelinkin jonkin verran eri modeja, ja suorat putket tuntuu olevan jonkinlaisessa suosiossa, mutta se melu taitaa olla aika häiritsevää, ainakin pidemmällä matkalla...
Ei ihan kirjaimellisesti suoria putkia kannata laittaa ellei halua kuunnella jäätävää pärinää maantienopeuksissa. Niissä on ihan syystä resonaattorit tmv. suunnittelua missä tietyillä taajuuksilla tapahtuvaa resonointia on yritetty vähentää. Kannattaa laittaa sellaiset putket missä se on otettu huomioon.
 
Ei ihan kirjaimellisesti suoria putkia kannata laittaa ellei halua kuunnella jäätävää pärinää maantienopeuksissa. Niissä on ihan syystä resonaattorit tmv. suunnittelua missä tietyillä taajuuksilla tapahtuvaa resonointia on yritetty vähentää. Kannattaa laittaa sellaiset putket missä se on otettu huomioon.

Kyllä, ei ole itse tarkoitus ihan suoria putkia laittaakaan, sellasista vain tuli vastaan paljon juttua, kun muutaman viikon tähän automalliin perehdyin. Jos alan tuohon osastoon koskemaan, niin joko valmista putkisarjaa tai hillittyä diy modia kenties harkitsen.
 
Ilmeisesti on N52 moottorilla?

Hienoin ja paras bemarin kutoskone.

Onhan noita saanut '02-'05 sillä todellisella kunigaskoneella, eli M54B30 :cool2:
e: kappas, coupea ei olekaan saanut kuin N-koneella.


E85 roadster M54B30 koneella... oli harkinnassa myös coupet ja pari potentiaalista ehdokasta olikin tarjolla. Tämä sattui sopivasti kohdalle, joten päätös oli helppo ja nopea :)
 
E85 roadster M54B30 koneella... oli harkinnassa myös coupet ja pari potentiaalista ehdokasta olikin tarjolla. Tämä sattui sopivasti kohdalle, joten päätös oli helppo ja nopea :)
Koitin googlailla onko facelift vai ei, kun ei nuo zetat niin tuttuja ole. En sitten kunnolla löytänyt kuvia jossa ois erot näkyvillä. Näytti niin särmälle kuvassa, että arvelin olevan uudempi.
No ei ole huono moottori tuo vanhempikaan. Oikeastaan pikkuisen huoltovapaampi, tai paremminkin hieman halvemmat tyyppiviat korjata.
Tehoa, yms. tarjoaa tuo uudempi N52 enemmän edeltää nähden. Omaan N52b30 laitoin hieman pientä viriä ja onpa maukas laitos harrastekäytössä. Voisin verrata hyvin e36 M3 3,0l moottoriin nykyisessä kunnossa.
Viimeinen vaparikutonen, eli n53 varmaan hieno moottori toimiessaan, mutta paljon kalliita korjauksia saattaa joutua tekemään jos huono säkä osuu kohdalle.
 
Viimeksi muokattu:
Koitin googlailla onko facelift vai ei, kun ei nuo zetat niin tuttuja ole. En sitten kunnolla löytänyt kuvia jossa ois erot näkyvillä. Näytti niin särmälle kuvassa, että arvelin olevan uudempi.
No ei ole huono moottori tuo vanhempikaan. Oikeastaan pikkuisen huoltovapaampi, tai paremminkin hieman halvemmat tyyppiviat korjata.
Tehoa, yms. tarjoaa tuo uudempi N52 enemmän edeltää nähden. Omaan N52b30 laitoin hieman pientä viriä ja onpa maukas laitos harrastekäytössä. Voisin verrata hyvin e36 M3 3,0l moottoriin nykyisessä kunnossa.
Viimeinen vaparikutonen, eli n53 varmaan hieno moottori toimiessaan, mutta paljon kalliita korjauksia saattaa joutua tekemään jos huono säkä osuu kohdalle.

Mullakin hallussa vain nämä muutamat eri mallit, mutta jos on modattuja, niin saattaa olla hankala tunnistaa... Edellinen omistaja mainitsikin jotain M-sport korisarjaa laittaneensa, eli ainakin etupuskuri ja jotain muuta on päivitetty.
Samaa luin näistä moottoreista etukäteen, että nämä kaksi mainitsemaasi (N52 ja M54) olisi ne suositellut näissä autoissa... molemmat sopivalla huolenpidolla pitkälle huolettomia vehkeitä.
Tällä hetkellä olen kyllä tyytyväinen ja on ihan riitttävä/miellyttävä näin vakionakin. Toki jossain välissä varmaan saattaa iskeä himo selvitellä mitä kaikkea tästä saa irti ;) Tai ainakin jotain pienempiä päivityksiä tehdä :)
 
Oma kesäauto alkaa vihdoinkin valmistua. Vielä seuraava talvi niin saa luultavasti ajella sitten kesän. Mikäli auto siis toimii. Olen tätä pikkuhiljaa rakennellut tekniikan osalta n. 4 vuotta. Muutoksia on tullut jonkin verran tämän ajan aikana ja yhtään ei ole päässyt ajamaan autolla. Laitettu esim. Moottori kokonaan, 5vaihteinen laatikko, kardaani, perään lukko, levyjarrut taakse ja eteen jäähdytetyt levyt Volvon satuloilla, paksut vakaajat eteen taakse, konin iskarit joka nurkkaan.
Vielä pitäisi purkaa uudestaan kaikki ja jaksaa maalata koko auto. Kaikki uudet kumi osat on jo hommattu ja odottaa tallissa.

Pikku videon pätkä autosta IMG_20220715_171817.jpg
 
Kaikkea sitä sattuukin, kun ähtäröity volkkari saa palkinnon kohtuullisen isossa autotapahtumassa vuonna 2022. :D

palkittu.jpg


pytty.jpg


Autoja oli tänä vuonna mukana käsittääkseni noin 800 ja tämä oli hauska yllätys, jota ei edes ajatellut tapahtuvaksi. Perusteluna "Erittäin kliini ja hauska TL VW". Joo, minunkin mielestäni palkinto meni väärään osoitteeseen mutta otetaan vastaan ja pilataan ensi talvena tätä sitten lisää. :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 176
Viestejä
4 488 685
Jäsenet
74 164
Uusin jäsen
wesseli

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom