- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 465
Ilmeisesti on N52 moottorilla?
Hienoin ja paras bemarin kutoskone.
Kyllä se B58 on nykyään hienoin ja paras kutonen mitä bemarilta löytää
Mutta tuona mainitun Zetan aikakautena ei moista ole saanutkaan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ilmeisesti on N52 moottorilla?
Hienoin ja paras bemarin kutoskone.
Kyllä se B58 on nykyään hienoin ja paras kutonen mitä bemarilta löytää
Mutta tuona mainitun Zetan aikakautena ei moista ole saanutkaan.
Kiitos!Tosi nätti Lada! Olisko missään lisää kuvia ihasteltavaksi?
Pakko kysyä, miksi jo nyt talliin? Nimimerkillä katto alhaalla varsin tyytyväisenä.Monta vuotta on takaraivossa kytenyt että E36 avo on saatava, nyt loppukesästä sopivanlainen sopivalla hinnalla sitten löytyi. 328i manuaalina, eli kunnon teinibemari siis.
Pari viikkoa ehti vetää katto auki ennenkuin työnsin talliin odottelemaan kevättä. Talven aikana tilalla läjä osia, lyödä kiinni ja myllyttää niin eiköhän tuolla pyhäajelut hoida.
Talli/talvisäilytyspaikka rapeat 250km kotiosoitteesta, viikonloppuna piti käydä muutenkin sielläpäin ja hyvä keli niin sai pestyä ja vahattua tuon.Pakko kysyä, miksi jo nyt talliin? Nimimerkillä katto alhaalla varsin tyytyväisenä.
Monta vuotta on takaraivossa kytenyt että E36 avo on saatava, nyt loppukesästä sopivanlainen sopivalla hinnalla sitten löytyi. 328i manuaalina, eli kunnon teinibemari siis.
Pari viikkoa ehti vetää katto auki ennenkuin työnsin talliin odottelemaan kevättä. Talven aikana tilalla läjä osia, lyödä kiinni ja myllyttää niin eiköhän tuolla pyhäajelut hoida.
Ah. Itsellä talvinakit ja kovakatto joten talvi mennään eikä meinata. Saa nähdä miten 50:50 painojakauma muuttuu pidoksi vai pitääkö legendat tiiliskivistä kontissa paikkansa. Sanoisin melkein että ota ja prkl kokeile . Ei perus renkaat ja vanteet käytettynä maksa juuri mitään ja saisit hupia silloin kun haluat.Talli/talvisäilytyspaikka rapeat 250km kotiosoitteesta, viikonloppuna piti käydä muutenkin sielläpäin ja hyvä keli niin sai pestyä ja vahattua tuon.
Tänne luvannut viikonlopuksi mukavia 4-12c lämpötiloja ja sadetta niin totesin että sama laittaa talviteloille jo nyt.
Tosin kova jätkähän olis vaan antanut kovakaton olla paikallaan ja ostanut kitkarenkaat ja vedellyt talven läpi kylkimyyryä mutta ei taida kehdata.
Olisihan se liian helppoa että talli olis samalla paikkakunnalla kodin kanssa, siitäkin on tosin ollut puhetta mutta katsotaan että toteutuuko.
Jep, m52b28 olikin hakusessa vaikka eihän tuo nykymittapuulla ole edes kamalan nopea auto. Myyjinä oli n. 60v pariskunta joilla auto ehti olla vajaa 10 vuotta ja ajoa katsastusten välissä muutama sata km vuoteen, lisäksi varustelistalle on ruksittu mm. Sähkösäätöiset nahkajakkarat, parkkitutka (vuoden 1995 autoon koska miksipä ei?), vakkari, automaatti-ilmastointi jne. Ainoat tuunaukset tuossa on nuo oksettavat tyning etuvilkut ja kirkkaat sivuvilkut, molemmat vaihtuu orkkis porkkanoihin jahka saan aikaiseksi tilata.Varmaan halutuin tekniikka tollaseen ja säästynyt selkeästi suuremmilta räpellyksiltä, joten hyvä löytö jos sopuhintaan kerran lähti. Perusmusta on aika harvinainen. Mitkä vanteet alla?
Eikös tuohon ole voinut lisävarustelistalta valita kirkkaat vilkut? Etuvilkku on selvästi joku räpellys, mutta sivuvilkku näyttää mun mielestä ihan orkkikselta. Toisaalta jos takana on porkkanat, niin silloin joko takavalot tai sivuvilkut on jälkikäteen vaihdettu.Ainoat tuunaukset tuossa on nuo oksettavat tyning etuvilkut ja kirkkaat sivuvilkut, molemmat vaihtuu orkkis porkkanoihin jahka saan aikaiseksi tilata.
Siitä vaan kunnon rat rod rakenteille. Koppa mädältä ja painan poisto tuntuisi jotenkin väärältä.Tuli latolöytö hankittua. Ajettu noille sijoilleen 1995. -69 Vw 1200A standard
Juu, tällaisena rottana tämä tielle tulee. Auto tosin on hitsattu ja maalattu ennen seisomaan jääntiä mutta kyllähän siihen on jo "patinaa" tullut.Siitä vaan kunnon rat rod rakenteille. Koppa mädältä ja painan poisto tuntuisi jotenkin väärältä.
Ei kannata, mukavuus ja kulutus vaan huononee. Urheilullisuus on muutenkin kaukana näistä autoista.Vanteet tekis mieli laittaa vaihtoon ja vaikka tuuman verran isommiksi samalla.
Ei kannata, mukavuus ja kulutus vaan huononee. Urheilullisuus on muutenkin kaukana näistä autoista.
Tuli hommattua Lexu kun ei se Kia tullut kuntoon. IS 300h -19 ja 116tkm. Vanteet tekis mieli laittaa vaihtoon ja vaikka tuuman verran isommiksi samalla.
Hyvä valinta. Itse oon ollu ainaki tosi tyytyväinen Lexaan. Erittäin mukavat kyydit pienellä kulutuksella. Ei tosiaankaan ole mikään kisakireä rata-auto mutta kyllä tuota voi mutkapätkillä aika rajustikin vetää, matala painopiste ja auton paino pitää menon todella vakaana.
Edellisessä Renault Meganessa (IV, 2017, Bose varustetaso) ei ollut mitään vikaa, mutta puoli vuotta lastenrattaiden yms. kanssa taistellessa oli tarpeeksi. Lisää tilaa oli saatava. Selailin kevään ja alkukesän tosi aktiivisesti autoja ja tärkeimmiksi spekseiksi muodostuivat:
- Iso tavaratila
- Kohtuullinen kulutus ja sisätilamelu, koska suurin osa ajoistani koostuu työmatkasta moottoritiellä (35 km/suunta)
- Kohtuullinen autoilun kokonaiskustannus ja tietynlainen "huolettomuus"
Ostin sitten lopulta upouuden Dacia Joggerin. Varustetaso on korkein eli Extreme ja lisävarusteista on ruksittu kaikki muut paitsi sisäärakennettu Navigaattori. Löytyy kuitenkin Apple Carplay/Android auto. Itselleni tärkeimmät lisävarusteet ovat avaimeton käynnistys/kulku, pysäköintitutkat ja peruutuskamera sekä Bluetooth mediasoitin.
Meganessa oli super kattavat varusteet (hierova penkkiä, liikennemerkkien tunnistus, subbari peräkontissa jne), mutta niiden lisäarvo itselleni oli loppujen lopuksi todella pieni. Halusin nyt jotain paljon yksinkertaisempaa, koska esim. tuulettimien säätö kosketusnäytön kanssa oli todella kömpelöä. Nyt Joggerissa ei ole mitään turhaa. Mittaristossa näkyy nopeus, kilometrit ja kulutus ja kaikkea pystyy hallinnoimaan fyysisten painikkeiden kautta.
Keljuiluahan Dacialla ajosta saa kuulla koko ajan, mutta olen ehtinyt ajaa autolla nyt 3000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Erityisesti ulkonäöstä tykkää näin "all blackina" todella paljon. Haaveilen, että tästä tulisi itselle todella pitkäaikainen peli, joten käytin auton ruosteensuojauksessa ja laitatin autoon keraamisen pinnoitteen (Finikor Brilliant+). Ostin myös lisätakuun ja nyt tässä on takuuta 5v/100tkm
26 k€Paljonko tuollainen maksoi ?
Olen ehkä vähän huono arvioimaan ajettavuutta, koska en ole ajanut paljon erilaisilla autoilla. Ohjaus on tosi kevyt ja ainakaan maantieajossa (mitä itselläni on suurin osa ajosta) ajaminen on todella vaivatonta. Mutta ei tämä vertaannu varmaan millään tasolla ns. ajajien autoihin.Ajettavuuskin Daciassa taitaa olla kohdallaan? Ainakin itse pidän enemmän Dusterin ajo-ominaisuuksista kuin sitä vastaavan Octavian tai Auriksen.
Tuo Dacia on semmoinen valinta, että se jakaa mielipiteitä puolesta ja vastaan.Edellisessä Renault Meganessa (IV, 2017, Bose varustetaso) ei ollut mitään vikaa, mutta puoli vuotta lastenrattaiden yms. kanssa taistellessa oli tarpeeksi. Lisää tilaa oli saatava. Selailin kevään ja alkukesän tosi aktiivisesti autoja ja tärkeimmiksi spekseiksi muodostuivat:
- Iso tavaratila
- Kohtuullinen kulutus ja sisätilamelu, koska suurin osa ajoistani koostuu työmatkasta moottoritiellä (35 km/suunta)
- Kohtuullinen autoilun kokonaiskustannus ja tietynlainen "huolettomuus"
Ostin sitten lopulta upouuden Dacia Joggerin. Varustetaso on korkein eli Extreme ja lisävarusteista on ruksittu kaikki muut paitsi sisäärakennettu Navigaattori. Löytyy kuitenkin Apple Carplay/Android auto. Itselleni tärkeimmät lisävarusteet ovat avaimeton käynnistys/kulku, pysäköintitutkat ja peruutuskamera sekä Bluetooth mediasoitin.
Meganessa oli super kattavat varusteet (hierova penkkiä, liikennemerkkien tunnistus, subbari peräkontissa jne), mutta niiden lisäarvo itselleni oli loppujen lopuksi todella pieni. Halusin nyt jotain paljon yksinkertaisempaa, koska esim. tuulettimien säätö kosketusnäytön kanssa oli todella kömpelöä. Nyt Joggerissa ei ole mitään turhaa. Mittaristossa näkyy nopeus, kilometrit ja kulutus ja kaikkea pystyy hallinnoimaan fyysisten painikkeiden kautta.
Keljuiluahan Dacialla ajosta saa kuulla koko ajan, mutta olen ehtinyt ajaa autolla nyt 3000 km ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Erityisesti ulkonäöstä tykkää näin "all blackina" todella paljon. Haaveilen, että tästä tulisi itselle todella pitkäaikainen peli, joten käytin auton ruosteensuojauksessa ja laitatin autoon keraamisen pinnoitteen (Finikor Brilliant+). Ostin myös lisätakuun ja nyt tässä on takuuta 5v/100tkm
Ajettavuuskin Daciassa taitaa olla kohdallaan? Ainakin itse pidän enemmän Dusterin ajo-ominaisuuksista kuin sitä vastaavan Octavian tai Auriksen.
Mä olen vähän himoinnut tuollaista, kun tykkään kepitellä pikkuautoilla mutta työmatka on motaria noin 50km / suunta, niin olen olosuhteiden pakosta ajellut nyt toistaiseksi uudella TSI Pololla jolla kulutus siellä 5-paikkeilla. Työmatkahuoraksi ei viitsisi ostaa mitään kovin paljon kuluttavaa, mutta mahtaisikohan tuollainen Fiesta mennä motariajossa sinne 6:lla alkaviin lukemiin? Vähän tekisi mieli kun ei ole nyt mitään harrasteautoakaan, että käyttis olisi joku vähän edes kikkeliä värisyttävämpi. Aiemmin oli ST250 Focus, mutta sillä oli käytännössä aina kulutus 9-10 väliin kun oli pakko kenkiä joka paikassa.
Pääset kyllä pienellä halutessa mutta jos yhtään poikkeat perus suoralta tylsältä tieltä niin kaadu painuu huomaamatta syvemmälle ja kulutus nousee. Ei onneksi läheskään Focus ST lukemiin.Mä olen vähän himoinnut tuollaista, kun tykkään kepitellä pikkuautoilla mutta työmatka on motaria noin 50km / suunta, niin olen olosuhteiden pakosta ajellut nyt toistaiseksi uudella TSI Pololla jolla kulutus siellä 5-paikkeilla. Työmatkahuoraksi ei viitsisi ostaa mitään kovin paljon kuluttavaa, mutta mahtaisikohan tuollainen Fiesta mennä motariajossa sinne 6:lla alkaviin lukemiin? Vähän tekisi mieli kun ei ole nyt mitään harrasteautoakaan, että käyttis olisi joku vähän edes kikkeliä värisyttävämpi. Aiemmin oli ST250 Focus, mutta sillä oli käytännössä aina kulutus 9-10 väliin kun oli pakko kenkiä joka paikassa.
Suosittelen, koeaja. Ei ole kaikille se optimi mutta jos yhtään kiinnosta auto joka saa rauhallisimmankin ammattikuskin taantumaan junnuanoilleen niin voi olla juuri se mitä haet. Bensaa ei liikaa kulu jos et polje (miksi hankkia jos et polje?) mutta ei se vie tolkuttomia polkiessankaan.Joo, ei sillä nyt niin väliä ole mitä se kepittäessä vie, mutta jos tarkoitus ajella 100km päivä pelkkää motaria vakkari päällä niin on vähän pointless jos tollanen pikkukippo vie esim 8-9 luokkaa satkulla näillä bensanhinnoilla. Mutta täytyy seurata jos tulisi sopivaa vastaan.
Oma näki 95:sta vain kerran kun oli 98 loppu pumpulta. Kyllä sillä voi ymmärtääkseni huoleti ajella 95:lla vakiona tai esim MP215 kitin kanssa. Itsellä aina ollut vain tapana lyödä 98:a, itse kun aloitin autoilun kovapuristeisten vapareiden kanssa niin oppi siihen kerran ja jäi tavaksi. Ellei ole joku perus 1.6 90hp vapari tms jossa moinen olisi vielä turhempaa.@Pyrres tankkasitko muuten ST:n 98:a vai 95:sta?
Oma näki 95:sta vain kerran kun oli 98 loppu pumpulta. Kyllä sillä voi ymmärtääkseni huoleti ajella 95:lla vakiona tai esim MP215 kitin kanssa. Itsellä aina ollut vain tapana lyödä 98:a, itse kun aloitin autoilun kovapuristeisten vapareiden kanssa niin oppi siihen kerran ja jäi tavaksi. Ellei ole joku perus 1.6 90hp vapari tms jossa moinen olisi vielä turhempaa.
Ei se ihan noinkaan (autosta riippuvainen) mutta tuo enemmän puristuksia kestävä vähemmän etanolia sisältävä bensa ei ainakaan haittaaKiitos tiedosta. Ilmeisesti kulutuksessa voittaa sen mitä hinnassa häviää ja tehoa on pari heppaa enemmän, jos 98:lla ajaa turbo-autolla.
Varsin onnistunut muotoilu verrattuna epäonnistuneeseen faceliftiinOon tykännyt tuosta korimallista, niin tuli hankittua Peugeot 406 Coupe (Pininfarina). Vuosimalli 1999, mutta ei aivan niin vanhaksi ehkä uskoisi? Ei ainakaan ole vielä näkyvästi ruosteessa ja muotoilu kestää minusta aikaa. Toisessa autossa on vain 1.2 moottori, niin Pösön 2.0 bensa tuntuu siihen verrattuna ripeältä.
Vieläkös bimmeri ja wrc:t on parkkipaikalla? Vai kyselenkö liian vanhoja jo?Tuli hankittua kuvan mukainen lelu ... tottakai talveksi
MX-5 vm.2019
Tämä oli nettiauton ainoa tän uusimman "ND"-korimallin ... voiko sanoa facelift yksilö. Eli tässä oleva 2L -moottori on täysin eri kuin vuosimalleissa 2015-2018, vain lohko on samaa, kaikki muu on muutettu ja teho sekä erityisesti kierrosherkkyys noussut melkoisesti, 160hv -> 184hv. Noi 160hv mallit eivät tulleet millään tapaa kyseeseen, tässä on enemmän tehoa ja pienempi kulutus sekä kone kiertää paljon, paljon iloisemmin sekä melkein 1000rpm korkeammalle. Valinta oli helppo sillä vaihtoehtoja ei ollut. Tämä sattui vieläpä olemaan lähistöllä myynnissä -> renkaiden potkiskelua ja tuumailua ja sitten osto. Kilpailijana tälle oli aivan erilainen auto, mutta lopulta tämmöisen liki ilmaiset käyttökulut saivat vaakakupin kaatumaan aidosta Jaguarin urheiluautosta (F-type) Mazzzaan.
Käytännössä ei juuri mitään mukavuusvarusteita, ei peruustutkia, ei keyless entryä, ei mitään. Takaluukunkin saa auki vain kaukosäätimestä tai rekisterikilven valojen vieressä (!!) olevasta napista, ei laisinkaan auton ohjaamosta. Tähän on jälkiasenteisesti koodattu Android Auto & Apple Car Play toimimaan, mutta noita ei voi käyttää kosketusnäytöltä = eeppisen kehno käytettävyys. Ulkonäköä on muutettu madallusjousilla, etuhuulella ja takakontin lipalla.
Vieläkös bimmeri ja wrc:t on parkkipaikalla? Vai kyselenkö liian vanhoja jo?