Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
1 418
Mitä tuo avaimeton lukitus olisi sitten maksanut, jos se jälkikäteen harmittaa?
Hankintahinta ei ollut ongelma vaan että tää oli nopean toimituksen auto jossa oli kaikki muu paitsi toi avaimeton lukitus kohdallaan. Vaihtoehto olisi ollut tilata sama auto mutta ottaa siihen lisäksi avaimeton lukitus ja odottaa toimitusta 4 - 8 kuukautta niin päätin että jätetään lukitus.

Tietty ois voinu tilata lisäks jonku 300€ hintasen kännykkälukituksen ja ehkä jotain muuta pientä jos ois tilannut tehtaalta. Mulla vaan hyvä kaveri automyyntihommien kautta tuntee pk seudun audimyyjät ni saatiin neuvoteltua kaiken muun lisäks aika hyvät kaupat tästä.
 

null

Tukijäsen
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
889
Hankintahinta ei ollut ongelma vaan että tää oli nopean toimituksen auto jossa oli kaikki muu paitsi toi avaimeton lukitus kohdallaan. Vaihtoehto olisi ollut tilata sama auto mutta ottaa siihen lisäksi avaimeton lukitus ja odottaa toimitusta 4 - 8 kuukautta niin päätin että jätetään lukitus.

Tietty ois voinu tilata lisäks jonku 300€ hintasen kännykkälukituksen ja ehkä jotain muuta pientä jos ois tilannut tehtaalta. Mulla vaan hyvä kaveri automyyntihommien kautta tuntee pk seudun audimyyjät ni saatiin neuvoteltua kaiken muun lisäks aika hyvät kaupat tästä.
Aivan, ei vain käynyt ilmi tuosta alkuperäisestä viestistä, että tilanne oli tämä.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
871
Eikö tuo avaimeton lukitus (ja käynnistys, kun taitavat olla aina samassa) oo ennemminkin suuri miinus? Auton voi varastaa ilman avainta heti kun on itse lähtenyt kauppaan tms. Kun oven voi avata vaan laittamalla käden kahvalle hetken aikaa lukitsemisen jälkeen ja ajamaankin taitaa päästä ilman avainta.

Ei toki ehkä mitenkään supertodennäköistä Suomessa mutta kuitenkin. Ainakin Lontoossa muistan kuulleeni, että näitä varkauksia on todella paljon. Ja vaikkei koko autoa varastettaisikaan, niin vähintään sisälle jätettyjä tavaroita voidaan viedä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
802
Taitaa kuitenkin suurin osa autoista vaatia että avain on auton sisällä ennen kuin käynnistyy. Nuo autovarkaudet toimivat man-in-the-middle hyökkäyksen turvin, eli kaapataan avaimesta auton lukitusta ja käynnistystä varten tarvittava koodiavain.
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
1 418
Eikö tuo avaimeton lukitus (ja käynnistys, kun taitavat olla aina samassa) oo ennemminkin suuri miinus? Auton voi varastaa ilman avainta heti kun on itse lähtenyt kauppaan tms. Kun oven voi avata vaan laittamalla käden kahvalle hetken aikaa lukitsemisen jälkeen ja ajamaankin taitaa päästä ilman avainta.

Ei toki ehkä mitenkään supertodennäköistä Suomessa mutta kuitenkin. Ainakin Lontoossa muistan kuulleeni, että näitä varkauksia on todella paljon. Ja vaikkei koko autoa varastettaisikaan, niin vähintään sisälle jätettyjä tavaroita voidaan viedä.
Se matka josta noi ovet aukeaa on todella lyhyt, joskus seisoin auton takaluukkua avaamassa ja etuovet ei auenneet, piti kävellä metrin päähän että aukea, ainakin vaggilaisissa lyhyt etäisyys. Lisäksi avaimen pitää olla autossa sisällä.

Noi rikokset tapahtui ainakin ennen niin että kun henkilö poistui autolta niin se avaimen signaali lähetettiin laitteella uudestaan pidemmälle jolloin päästiin avaamaan ovet vaikka avain oli 30m päässä. En usko että enää tän päivän autoihin toimii tuo, oli nimittäin aika iso riesa aikoinaan mitä asiasta jonkun verran kuin.

/offtopic
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
533

(1977 Pontiac Firebird, tekniikkana Oldsin 350+th350)
Pontiac seisoi pihassa melkein vuoden, kun en kehdannut rikkinäistä autoa tarjota leimasedälle ja ei ollut motivaatiota sen enempää autoa ihmetellä.
Viime viikolla sitten joku jannu halusi välttämättä tulla ostomielessä katsomaan tuota. Puhelimessa jo sanoin, että en sitä myy. Silti sen sitä oli pakko päästä katsomaan ja siinä auton ympäri pyöriessä tuli pieni polte, että josko sitä keskittyisi tähän välillä. Vähän pihassa testailua, että lähtee käyntiin ja jarrut sekä valot pelittää ja sen jälkeen verottajalle ilmoitus käyttöönotosta ja siirtolaput konttorilta. Muutaman päivän ennen rekisteröintikatsastusta ajelin ja edelleen olin sitä mieltä, että ei se läpi leimalta mene.
Katsastuksen alussakin vielä sanoin inssille, että harmittaa tuoda rikkinäinen auto leimalle, mutta saapahan ainakin vikalistan ja ajokieltoonkaan ne ei voi autoa laittaa.

Lopputulema oli se, että jos olisin käynyt ennakkoon runkonumeron meistämässä, niin autohan olisi läpi mennyt.
Kaasari vaatisi vähän huomiota, mutta mikäs tuolla on päristellä.

Renkaiden kunto olisi tosin hyvä tarkistaa vähän tarkemmin ENNENKUIN oikeasti meinaa vähän pidemmälle lähteä.
Nyt sitten odotellaan sitä muutaman kympin ajoneuvoveroa, että saa kilvet.


Sain vaimon vihdoin ja viimein suostuteltua siihen, että laitetaan uudempi Mustang myyntiin ja ostetaan jotain vanhempaa. Musse lähti seuraavalle omistajalle ja meillä alkoi uuden auton etsiminen. Vähän meinasi olla vääntöä auton mallista, kun vaimo olisi halunnut vain -68 tai -69 Buick Rivieran. Sitten se skaala laajeni jo 60-70 -luvun vaihteen muskeliin ja lopulta myös 65-70 Bel Airiin / Impalaan (tässä oli minun ehto, että neliovista ei tule).
Yritin kauniisti sanoa, että nyt on hiukan liian kallis automaku meidän lompakolle. Maanantaina kuitenkin sopiva katiska tuli myyntiin ja myyjä onneksi suostui varaamaan sen torstaihin saakka.

(1970 Chevrolet Impala, Chevyn 350+th350)
Torstaina kävin sitten autoa katsomassa ja mukaanhan se oli otettava. On kyllä hyvä auto ajaa ja Pontiaciin verrattuna huomaa sen, että kunnossa ja säädöissään ollessa nuo on vaan todella hyviä ajettavia.

Jenkeistä olisi (ilmeisesti) tulossa vihdoin ja viimein viime lokakuussa ostettu Ford.

(1955 Ford F-350. Myyjä ei tiennyt autosta mitään muuta kuin että V8 siinä on)
Myyjä vasta kauppojen teon jälkeen ilmoittikin, että ei hänellä ole papereita. Mutta saa ne kyllä muutaman viikon sisällä. Ei ole vieläkään papereita kuulunut, mutta onneksi välittäjä sai hommattua uudet paperit.
Olisin kyllä helposti sopivan titlen jne saanut itsekin "hommattua", mutta virallisia tarvitsee auton saamiseksi ulos jenkeistä. Joten ei paljoa omista photoshop-titleistä olisi ollut apua.
 
Viimeksi muokattu:

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Tämmösen kävin hakemassa
2006 335i "hiukan" piristetty, kulkee 50/50 viina/bensa seoksella.
On kyllä melko häiriintynyt laitos ajoltaan.

voisi kans olla myynnissä tai vaihdossa ehkä? vanhempaan bemariin, e28, e34, e30 tms


217517226_179164680897321_7583658383777848705_n.png
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 925
Jokaisen amispojun märkä uni: 15v vanha tehokas takaveto :D

Eipä silti, tuollaisesta joutuu vielä maksamaan uuden pikkuauton hinnan niin ei paljoa varaa naureskella :cool:
 

RieskaMies

Ketä tappaa prossut
Platinum-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
346
Tämmösen kävin hakemassa
2006 335i "hiukan" piristetty, kulkee 50/50 viina/bensa seoksella.
On kyllä melko häiriintynyt laitos ajoltaan.

voisi kans olla myynnissä tai vaihdossa ehkä? vanhempaan bemariin, e28, e34, e30 tms


Kai tuohon on lukkoperä laitettu että saa voimaa tiehenkin eikä vaan yhdellä piirrä :confused:
Piti omaan softattuun 325d:hen ostaa kitkalukollinen perä kun ei jarru"lukon" päälle koodaaminen riittänyt estämään raajarikkoisuutta tarpeeksi. Tuossa 335i:ssä kun voimaa ihan tuntuvasti enempi niin ei ainaskaan vähemmän ole samaa ongelmaa.
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Kai tuohon on lukkoperä laitettu että saa voimaa tiehenkin eikä vaan yhdellä piirrä :confused:
Piti omaan softattuun 325d:hen ostaa kitkalukollinen perä kun ei jarru"lukon" päälle koodaaminen riittänyt estämään raajarikkoisuutta tarpeeksi. Tuossa 335i:ssä kun voimaa ihan tuntuvasti enempi niin ei ainaskaan vähemmän ole samaa ongelmaa.
On wavetrackin lukko ja uretaanipuslat takakelkassa yms eli rakennettu ns. oikein ja isohkolla rahalla.
Lähtöjä on melkoisesti ja logituksessa tuntuu vetävän puhtaasti rajoittimelle asti.
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Jokaisen amispojun märkä uni: 15v vanha tehokas takaveto :D

Eipä silti, tuollaisesta joutuu vielä maksamaan uuden pikkuauton hinnan niin ei paljoa varaa naureskella :cool:
No vanha amishan mä olenkin eli ihan oikea auto siis mulle :D
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
483
Tässäpä oma pirssi. 2014 vuoden Citroen DS5. Juuri ennen kuin DS eriytettiin omaksi merkikseen. HDI 163 koneella. Kolmas Citroen ja kokonaisuudessaan viides omistamani auto. Ensimmäinen ja todennäkösesti viimeinen diesel. 182tkm mittarissa.

Pari viikkoa sitten aiheutti hieman ketutusta +30 asteen helteellä, kun sisätilan puhallin lakkasi toimimasta, mutta sain sen itse korjattua puhallinmoottorin vaihdolla ja melko edullisesti. Sain myös juuri katsastettua puhtain paperein. Kilometrejä tulee omat ajot + työajot noin 35tkm/vuosi. Aiemmat sitikat ovat olleet kaasunestejousituksella, tässä urheilulliset (kivikovat) rautajouset, mikä onkin ainoa haittapuoli.

Varustetaso Sport Chic ja melkein kaikki sen aikaiset lisävarusteet löytyy, paitsi kaistavahti ja webasto. Hämmentävä auto, katselukulmasta riippuen näyttää joko todella pieneltä, tai todella isolta. Sisältä tämä on kooltaan sopiva. Ei tule hirveän usein vastaan ja kovin ihmiset kyselevät, että mikäs auto tällainen on, vaikka selvät tupla-hakaset löytyvät keulasta.

ds5.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
312
^ Jotenkin veikeän näköinen murkula, en kyllä muista tuollaista nähneeni, niin, että huomio olisi autoon kohdistunut.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 470
Tämmösen kävin hakemassa
2006 335i "hiukan" piristetty, kulkee 50/50 viina/bensa seoksella.
On kyllä melko häiriintynyt laitos ajoltaan.

voisi kans olla myynnissä tai vaihdossa ehkä? vanhempaan bemariin, e28, e34, e30 tms


Mielenkiinnosta, onko siis pakko tankata 50:50 vai onko flex fuel vai millainen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 214
Tässäpä oma pirssi. 2014 vuoden Citroen DS5. Juuri ennen kuin DS eriytettiin omaksi merkikseen. HDI 163 koneella. Kolmas Citroen ja kokonaisuudessaan viides omistamani auto. Ensimmäinen ja todennäkösesti viimeinen diesel. 182tkm mittarissa.

Pari viikkoa sitten aiheutti hieman ketutusta +30 asteen helteellä, kun sisätilan puhallin lakkasi toimimasta, mutta sain sen itse korjattua puhallinmoottorin vaihdolla ja melko edullisesti. Sain myös juuri katsastettua puhtain paperein. Kilometrejä tulee omat ajot + työajot noin 35tkm/vuosi. Aiemmat sitikat ovat olleet kaasunestejousituksella, tässä urheilulliset (kivikovat) rautajouset, mikä onkin ainoa haittapuoli.

Varustetaso Sport Chic ja melkein kaikki sen aikaiset lisävarusteet löytyy, paitsi kaistavahti ja webasto. Hämmentävä auto, katselukulmasta riippuen näyttää joko todella pieneltä, tai todella isolta. Sisältä tämä on kooltaan sopiva. Ei tule hirveän usein vastaan ja kovin ihmiset kyselevät, että mikäs auto tällainen on, vaikka selvät tupla-hakaset löytyvät keulasta.

DS5 on kyllä hienon näköinen puikula, joita ei liiemmin kaduilla näe.

Onneksi ei ole THP-koneella.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
463
Sain vaimon vihdoin ja viimein suostuteltua siihen, että laitetaan uudempi Mustang myyntiin ja ostetaan jotain vanhempaa. Musse lähti seuraavalle omistajalle ja meillä alkoi uuden auton etsiminen. Vähän meinasi olla vääntöä auton mallista, kun vaimo olisi halunnut vain -68 tai -69 Buick Rivieran. Sitten se skaala laajeni jo 60-70 -luvun vaihteen muskeliin ja lopulta myös 65-70 Bel Airiin / Impalaan (tässä oli minun ehto, että neliovista ei tule).
Yritin kauniisti sanoa, että nyt on hiukan liian kallis automaku meidän lompakolle. Maanantaina kuitenkin sopiva katiska tuli myyntiin ja myyjä onneksi suostui varaamaan sen torstaihin saakka.

(1970 Chevrolet Impala, Chevyn 350+th350)
Torstaina kävin sitten autoa katsomassa ja mukaanhan se oli otettava. On kyllä hyvä auto ajaa ja Pontiaciin verrattuna huomaa sen, että kunnossa ja säädöissään ollessa nuo on vaan todella hyviä ajettavia.
Komea ostos. Impala on myös itselle yksi lempi autoista. Kylläkin mustana mutta myös ei todellakaan takaovia
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Mielenkiinnosta, onko siis pakko tankata 50:50 vai onko flex fuel vai millainen?
Joo, eli about 50/50 suhteella pitää tankata aina.
Sais tähän sen että säätää automaattisesti sen suhteen mikä on e85 -pitoisuus mutta nyt mennään tällä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
211
Alkuperäiset suuttimet ovat todennäköisin selitys 50/50% lantrauksille. Aukioloajat kasvaisivat liian pitkäksi puhtaalla E85 seoksella.

Omaan korvaan tuollainen lantraus kuulostaa niin työläältä, että ostaisin heti uudet suuttimet ja veisin ohjelmoitavaksi.
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
Muutenkin vähän erikoinen systeemi, eikö parhaat tehot saisi kun käyttäisi vaan puhdasta RE85. Bensaa lisätään korkeintaan talvella jos rohjo käynnistyy huonosti kovalla pakkasella :rolleyes:
No näissä n54 koneissa ihan normi kun on GDI suuttimet. Eli jos haluaa pelkällä viinalla ajaa vaatii port injection kitin ja perinteiset suuttimet siihen kiinni ja mahdollisesti lisää upgradea bensa puolelle. (tässä on jo se upgradettu mutta railpressure ei ehkä riitä pelkälle viinalle) Ei omasta mielestäni ole kovin iso vaiva tankata kahdesta letkusta mutta jos päivittäin tällä ajais niin voisin olla eri mieltä. :) Ja ei toi 50/50 sekoitus ole kovin tarkka ollut, kattoo vaan että viinaa on aina vähintään se 50% voi olla enemmänkin, sen huomaa sit jos on liikaa sitä..
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 470
No näissä n54 koneissa ihan normi kun on GDI suuttimet. Eli jos haluaa pelkällä viinalla ajaa vaatii port injection kitin ja perinteiset suuttimet siihen kiinni ja mahdollisesti lisää upgradea bensa puolelle. (tässä on jo se upgradettu mutta railpressure ei ehkä riitä pelkälle viinalle) Ei omasta mielestäni ole kovin iso vaiva tankata kahdesta letkusta mutta jos päivittäin tällä ajais niin voisin olla eri mieltä. :) Ja ei toi 50/50 sekoitus ole kovin tarkka ollut, kattoo vaan että viinaa on aina vähintään se 50% voi olla enemmänkin, sen huomaa sit jos on liikaa sitä..
No on se ikävä huomata liiallinen viina jos männät sulaa vai onko tossa siis kuitenkin flex fuel sensori ja joku failsafe nakutukselle. Pitäisin tollasta käyttäjän operoitavaa kahden tankkausletkun settiä sen verran vaivalloisena, että säätäisin vain bensalle, koska turbokonehan toi täytyy olla jos viinaa lähdetään tankkaamaan ja kyllähän bensallakin tehoja saa, joskin viinalla vähän enemmän. Se on toki selvää, että imusarjasuihkutuksen lisääminen maksaa rahaa äkkiä parikin tonnia ja voi jopa silmään sattuessaan leimalla aiheuttaa ongelmia.
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
No sen huomaa siitä ettei riitä bensan paineet oikein, ennen nakutusta. En ite nyt näe tuota kovin vaivalloisena. Bensakartan saa kyllä
Vaihdettua pariin minuuttiin jos niin haluaisin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
223
Siis täh eikö ohjelma itse tunnista seos ja määrittää sen mukaan tehot? Vai onko muka olemassa flexfuel systemit ilman tota tunnistinta?
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
MHD kiinteä e85 kartta ei tunnista seosta, eikä vaadi muuta kuin upgraden bensapumppuun. Ei siis ole varsinainen flexfuel juuri siitä syystä ettei toimi sit isoilla viinamäärillä vakio gdi suuttimilla.
Kohtuu yleinen bemareissa tämä.
 

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
84
No mut oishan se flex fuel tossa suht hyvä ominaisuus niin jos seos heittelee, niin ei nakuta.
Joo toki olis, auto on ollut mulla nyt pari kuukautta niin ei olla vielä sinne asti keretty. Motivin flexfuel sensorikitti on sen 300€ ja sit isoilla viina määrillä loppuu tosissaan suuttimista tuotto ja korkeapainepumpusta näiden upgrade on sit 2-3k€. Tällä nykyisellä setupilla pärjää ihan fine :) Ja ei tässä ole nakutus ongelmaa ollut kertaakaan. Ja jos hajoaa niin sit korjataan, ei sen kummempaa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 470
Joo en mä sitä meinaakaan, et ongelmia ois pitänyt olla, lähtökohtasesti vaan sanoisin et flexfuel käyttöön vaikkei täysin viinalla voiskaan ajella ihan vaan mielenrauhan takia, kun se nakutus sit tekee huonolla tuurilla aika ikävää jälkeä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
78
Nyt on sitten lupaamani raportin aika. Reilu kuukausi sitten perheeseen tuli uusi BMW X7 40d M Sport -paketilla sekä pari viikkoa sen jälkeen myös uusi Tesla Model 3 Performance.

Jotain tilanteesta autojen välillä kertoo se, että BMW:n mittarissa on reilun kuukauden jälkeen hieman yli 9000km ja Teslan mittarissa 1500 km.

Yksi syy BMW:n suurille kilsoilla on, että koko perhe ei mahdu Teslaan ja kesän reissut olivat paikoissa, joissa ei ollut riittävää latausmahdollisuutta. Lisäksi kesän vika lomareissu tehtiin vaunun kanssa, joten koukullinen Bimmeri oli ainoa vaihtoehto.

Mutta, sitten tiiviiseen yhteenvetoon:

Molemmat ovat mielestäni luokkansa huippua. Osa on toki mielipideasioita, mutta tilavista luksusmaastureista on tuo X7 ihan omaa luokkaansa, varsinkin ajettavuudeltaan, joka on mulle tärkein asia. Kokeilin Mersun GLS:ää, joka ehkä laadullisesti vielä piirun verran parempi, mutta mersu ei vaan mulle toimi, Rangen ajettavuus ei hyvä, Volvoa katsoin, mutta ei sytyttänyt.

BMW:n laatuvaikutelma on erinomainen, nättiä nahkaa ympäriinsä, kojelautaa myöden, tärkeimpänä huomattavasti paremmat penkit kuin Teslassa, tukevat paljon paremmin ja adaptiivinen vakkari tekee ajosta helppoa, ilmajousituksen niellessä kuopat. Teslan Autopilot toimii paremmin, haamujarrutuksia Teslalla vähemmän kuin BMW:llä.

Hyppy tuosta Teslan ohjaamoon ei ole kauhistus: Tesla on valinnut miellyttävät materiaalit, eivät vaikuta edes lähemmässä tarkastelussa halvoilta. Toki, muoviahan se on, edullisia ratkaisuja on pakko olla ympäriinsä, mutta ei ole ainakaan tämän Teslan sisustan laadussa valittamista. Ja ennen kuin joku kysyy: Tesla ei natise tai nitise yhtään, kuten ei Bimmerikään.

Teslan ohjaamon muotoilu on toiselta vuosikymmeltä, omaan makuun sopii ihan hyvin, kun taas BMW etenee digitalisoitumisen tiellä konservatiivisemmin. BMW:n ohjaamon fiilis kuitenkin selkeästi ylellisempi. Näistä ohjaamoista viihdyn parhaiten BMW:n puolella.

Voisi myös kuvitella, että yli 2 x edullisempi Tesla olisi äänekäs, mutta näin ei tunnu olevan. Renkaina teslan tehdastoimittamat 20”, BMW:ssä 21”.

Tesla on toki sisältä hieman äänekkäämpi, mutta melun sävy ei ole häiritsevä, edes moottoritiellä. BMW:n äänimaailma on vanhan koulukuntalaisen mieleen, sopivan matala dieselin murina hymyilyttää, vaikka kiihtyvyys on Teslaan verrattuna kuin purkkaa nykisi tukasta irti. BMW on saanut äänimaailman mukavaksi myös ulkoisesti, ilolla kuuntelee, kun vaimo kaasuttaa pihasta pois.

Suorituskyky on kuitenkin molemmissa luokkaa riittävä, Teslan jättäessä selkeästi taakseen monet superautot. Kuitenkin, ei sitä niskaa jaksa kukaan jatkuvasti retkautella Teslallakaan, joten pelkkä tieto hieman yli 3s kiihtyvyydestä sataseen on ainakin omaa kaasunkäyttöä hillinnyt. Teslassa hymyyn riittää, kun hipaisee kaasua ja BMW:n verrattuna jopa mikroautomaisen tarkka ja nopea ajettavuus tekee ajamisesta superhauskaa. Siksi yleensä Tesla lähtee heti kun mahdollista kaupunkipyöritykseen mukaan, BMW:n jäädessä katokseen.

Vaikka ei karavaanareita ollakaan, oli BMW:llä hyvä vedellä 2200+ kg vaunua. Kulku oli tasaista ja ei tarvinnut tien tukoksi jäädä ainakaan valoista lähtiessä.

Range on Teslassa omalla ajotavalla yllättävän hyvä, ilman latausta menee heittämällä yli 400km, joka on omaan ajoprofiiliin riittävä. Yhdistettynä hullannuttavaan suorituskykyyn ja autopilottiin, on välillä vaikea valita kumman ottaa… yksin jos ajelen, valinta lienee aina Tesla, muutoin BMW.

Ulkoisesti tykkään kuitenkin BMW:stä enemmän. Se on räyhäkäs (tuo keula!!), hyvä pippelinjatke luokassaan, kun taas Teslalla ajaessa et ole mitään spesiaalia, joten sisäinen varustus pitää olla kunnossa.

Mitä tästä opimme: emme kait mitään. Makuasioita. Molemmat mulle ja meidän perheelle tällä hetkellä 10/10 valinta, eri tarpeisiin. Ja onneksi tallissa on tilaa vielä yhdelle harrastusautolle, jahka sellainen löytyy…
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:

null

Tukijäsen
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
889
Hienoa kalustoa! Ainut mikä tuossa X7:n kabiinissa häiritsee, on se, että eihän tuota erota sisältä 3-sarjalaisesta mitenkään.
Mersulla tosin taitaa olla sama tilanne, lähes tulkoon sama kabiini A-sarjalaisesta ylöspäin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
78
Hienoa kalustoa! Ainut mikä tuossa X7:n kabiinissa häiritsee, on se, että eihän tuota erota sisältä 3-sarjalaisesta mitenkään.
Mersulla tosin taitaa olla sama tilanne, lähes tulkoon sama kabiini A-sarjalaisesta ylöspäin.
Tämä! Toki, saisihan tuohon lisävarusteista kristallia, yms. hömppää, mutta tuo on harvinaisen totta näissä kaikissa saksalaisissa.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
1 822
Kyllähän ne erottaa viimeistelyssä ja materiaaleissa, ja oikeastaan itse tykkään tuosta että on samankaltaisia tai samanlaisia, pääasia on että se sisusta on omasta mielestä toimiva ja nätti. On kiva että toimintalogiikat yms. on samoja mutta sitten jos on pätäkkää niin saat sen viimeistellympänä. Mutta makuasioitahan nämä on.

Tuota mersua nyt en allekirjoittaisi, onhan ne nyt ihan erilaisia hyttejä. Tuplanäytöt lähinnä samaa. Uudesta S- ja C-sarjasta alkava päivitys tosin taitaa tehdä mersullekin samat nyt, saa nähdä.
 

Henriquez

SER OMISTAJA
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 023
Käyttöautona nyt vähän yli vuoden toiminut honda accord tourer kahden litran bensakoneella.

Plussat:
- Takakontti on aivan jäätävän kokoinen ja penkit saa kaadettua tasalleen.
- Hemmetin hyvä ajettavuus ja tarkka ohjaus
- Ajoasento + penkit ovat hyvät - selkä ei kipuile kun tällä päästää pitkää siivua.
-Luotettava moottoritekniikka (näitähän on nettiautossa myynnissä reilusti yli 400tkm ajettuja monta)

Miinukset:
- Tyyppivikana ovien johtosarjojen hajoaminen + lukkomoottoreiden hajoaminen
- Teho/vääntö tulee vasta kun kierroksia antaa kunnolla
- Varomaton kuski saa poltettua polttoainetta kovia määriä (9 litraa+/100km) Toisaalta varovaisella ajolla pääsee seiskaan alkaviin lukemiin.
- Takakaarien ruostuminen tyyppivika (vaikea pysäyttää)


DSC_0198.JPG


Alla orkkisvanteet tietty kokoa 205/60 R16 (koska ajomukavuus :p)

Tässä alla vielä kuva kontista googlesta:



Omasta takakontista en kuvaa laita koska koiran karvaa täynnä ;)
Mutta noista kuvista varmaan hahmottaa, että ei ole mikään pieni kontti kyseessä.
 
Liittynyt
18.08.2017
Viestejä
275
Tuli napattua netistä sika säkissä (halvalla kun sai) ja Opel Insignia 2009 2.0 cdti sieltä sitten pärähti. Ensivaikutelmat autosta on ihan jämäkän oloiset. Kilometrejä tuo on niellyt jo 270tkm, mutta yllättävän hyvin on huollettu viimehetkiin asti. Kotimatkalla maantiellä keskikulutus (ajotietokoneen mukaan) 4.9l/100km, pääsääntöisesti 80-100km/h maantieajoa, eli ihan passeli omaan käyttöön. Todellisuus varmaan pompsahtaa kun tankille taas pääsee. Kutosvaihde jäi hieman vähemmälle käytölle, melko pitkästi tuntuu olevan vaihdelaatikko välitetty, joka motariajoille on ihan hyvä asia.
Sisustasta comfort nahkajakkarasta tuntuu vielä olevan säädöt hakusessa, tuntuu jotenkin turhan lyhyeltä tuo istuinosa ja jalkoja joutuu pitämään pienessä jännityksessä. Eiköhän tämänkin saa vielä hierottua kohdalleen. Navigaattori on vanhahko ja vanhanaikainen, samaa laatua samanikäisen mersun kanssa, joten eiköhän se siitä. Jotain karttoja pitäisi yrittää vielä päivitellä siihen. Flexride alusta tuntuu toimivan ja eron kaupunki/tour/sport moodeilla huomaa niin moottorin luonteessa, kuin vaimennuksessakin.
Jos jotain tästä jää kaipaamaan, niin olishan tämä saattanut automaatin kanssa olla hieman leppoisampi.

DSC_0004.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
135 384
Viestejä
2 624 689
Jäsenet
51 353
Uusin jäsen
krishabang

Hinta.fi

Ylös Bottom