Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

hks

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
88
Moni paljon laiskempikin polttis on fiilistelyssä parempi. Itselleni sähköautot ovat kodinkoneen omainen keino liikkua paikasta toiseen. Ehkä jossain kohtaa tulee vielä näitä sielukkaampiakin sähköautoja.
Joo mutta sitten kun on oikeasti nopea polttis on se aivan yliverto. Ite tykkään ajaa arkiajotkin jollain kivemmalla, kodinkoneet pysykööt keittiössä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Moni paljon laiskempikin polttis on fiilistelyssä parempi. Itselleni sähköautot ovat kodinkoneen omainen keino liikkua paikasta toiseen. Ehkä jossain kohtaa tulee vielä näitä sielukkaampiakin sähköautoja.


Tälläisillä suoraan sorvatuilla rattailla saisi mukavat äänet sähköautoon mutta pidemmän päälle tuollainen vinkuminen olisi helvetin rasittavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Joo mutta sitten kun on oikeasti nopea polttis on se aivan yliverto. Ite tykkään ajaa arkiajotkin jollain kivemmalla, kodinkoneet pysykööt keittiössä.
Kyllä mä voisin jollain Leafilla tms ajella varmaankin työmatkat, mutta taloudellisesti siitä ei kovin järkevää (tai edes mukavaa) saa mitenkään vrt nykyinen dieselfarkku.
 
Viimeksi muokattu:

sjamy

Valokurwaaja
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
150
Ramair saatu lähes päätökseen uuden ilmanputsarikotelon myötä. Kotelo sai alkunsa peltimuotista, jonka päälle ladottiin savea ja kittiä haluttuun muotoon. Siihen alumiiniteippaus, 5x vahaus ja kuitua päälle. Tuossa valmiissa osassa on alumiinirunko kuitukerrosten sisällä, onpahan jäykkä. Instagramin kohokohdissa kuvia työvaiheista niille joita kiinnostaa.

Konepellin vakioeristeet lensi mäkeen ja tilalle tuli hiilikuitua. Kuidun ja konepellin välissä toki eristelevyä, vaikutus sillä lienee kuitenkin olematon. Mittailu oli vähän turhan pienellä marginaalilla, eikä konepelti mennytkään ensimmäisellä koesovituksella kiinni. 2mm säädöllä kuitenkin istuu hyvin ja ilmatiiviisti, eipähän lennä vettä tai muuta kuraa konehuoneeseen. Konepellin hiilikuitupinta näyttää hiomattomana vielä todella kuppaselta. Pintaepoksi ja hiominen saa kuitenkin odottaa myöhempää ajankohtaa. Nuo ilmanottoaukkojen metallikappaleet maalataan mustalla.

Lopulta konehuoneeseen tulee myös katteet, joiden alle johdot ja muut jää kätevästi piiloon. Seuraavaksi vuorossa kuitenkin maskin ja muun keulan tekeminen.



Keulan ja valojuttujen edistymistä.

Maski alkaa valmistua pikkuhiljaa. Tuli hommattua ajovaloiksi Hellan 90mm projektorivalot, joissa halogeenillä lyhyt ja pitkä samassa valossa. Noihin uppoaa myös led-poltin. Ylempään valoon tulee lisäksi pienempi pyöreä vilkku ja DIY-päiväajovalot. Alempaan valoon tulee ainakin 25cm ledbar lisäpitkäksi ja sisänurkaan kääntymisvalo. Parkeille pitäisi vielä keksiä paikka. Ja valoteho tietenkin maksimoidaan laittamalla valojen eteen tummat pleksit. :geek:

1629221330532.png


1629221351076.png


Pohja valojen kiinnitykselle vääntyi kätevästi 3mm alumiinista.
1629221387287.png


Pari rendausta.
1629221414819.png


1629221458358.png



3D-tulostin oli tähän mennessä paras ostos koskien tätä projektia. Olisi vaan pitänyt hankkia se jo aikaisemmin. Se on isossa osassa valojen toteutuksessa, ja tulevaisuuden varalle on jo nyt useampi käyttökohde, mm. muottien tekemistä hiilikuituosille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Laitetaan nyt uus kuva tänne kun tuli päivitettyä uudet rinkulat auton alle.
Aikasemmin oli kesärenkaissa Opelin omat 16" ihan siistit, mutta suht geneerisen näköiset aluvanteet.

Löysin Torista lähikunnasta myynnistä setin RC Designin RC32 aluja mustana, 17" kokoisina ja suht tuoreilla kesärenkailla varustettuna. Olinkin jo jonkin aikaa haaveillut tummemman sävyisistä (musta/harmaa tai "gun metal" tyyppien) vanteista kesäksi ja nyt oli sitten hyvä sauma hankkia. Ainakin omaan silmään tumma vanne punaisessa autossa istuu hyvin ja olen kyllä tyytyväinen tuohon lookiin. Käytetyt kun on ovat niin pientä pinttynyttä likaa ym. vanteissa vähän on vaikkei sitä kaukaa katsoen huomaakaan. Eilen pesin pikaisesti vaahdottimen, vannepesuaineen ja painepesurin kanssa, mutta pitää jossain vaiheessa ottaa työn alle perusteellisen puhdistuksen merkeissä ja lyödä sitten vahat pintaan niin pysyvät siistinä.

Vanhat kesärenkaiden vanteet tulee saamaan päälleen talvikumit, koska talvikummeissa on tähän saakka ollut muotovanteet kapseleilla, kuten Opel sanoo. 16" ja 205/55 on mielestäni ollut ihan hyvä talvirengaskoko niin jatketaan sillä, kesällä voi olla vähän matalaprofiilisempaakin.

biili.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Tuli hankittua itselle ensimmäinen Saab :) Saab 9-3 vm1998, 2.0 bensa. Voisi sanoa jonkinlaiseksi löydöksi, kun eihän noita suht hyväkuntoisia (sekä halpoja) taida enää niin hyvin löytää. Nuo alkuperäiset alutkin tuli auton mukana. Värikin on ihan tyylikäs. Ja siistissä kunnossakin, kun en ole autolle mitään tehnyt.

IMG20210811194920.jpg
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
511
Kiitos, sitä on lähdetty tavoittelemaan, mutta kuitenkin sopivan hillitysti ja tietyiltä osin aikakaudelleen sopivalla rakentelutyylillä :thumbsup:
Iskee kyllä tännekki tämä projekti, aina tykänny noista vaneista mutta itelle ei yhtään eksyny. Ei sulla mittään muuta projektilokia ole ko tuo insta?
 

sjamy

Valokurwaaja
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
150
Iskee kyllä tännekki tämä projekti, aina tykänny noista vaneista mutta itelle ei yhtään eksyny. Ei sulla mittään muuta projektilokia ole ko tuo insta?
Toistaiseksi vaan tuo instasivu. Ajatuksena tehdä kunnollinen projektisivu/blogi tms. kunhan on enempi valmiina ja kokonaisuus itselläkin vähän selkeämpänä.

Alkujaan tuon instasivunkin tein pelkästään, että kaverit näkee missä mennään. Projektin suosio vähän yllätti, niin jäi sitten projektipäivittely noille sijoilleen sen enempää suunnittelematta.
 
Liittynyt
08.03.2021
Viestejä
298
Käyttöharrasteen virkaa hoitaa vm. 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 hv manuaalivaihteistolla. Tekniikaltaan vakio, ellei lasketa vapaavirtaussuodatinta. Jotain pientä ulkonäköpiristystä on tullut tehtyä niin päällä kuin sisällä. Lisäksi myllytetty ja suojattu kestopinnoitteella. Edullinen ylläpitää, kuluttaa vähän polttoainetta ja on silti riittävän suorituskykyinen ja mikä itselleni tärkeää, erottuu joukosta. Auton hankkimisen myötä liityin Alfa-kerhoonkin ja olen käynyt kuluvana kesänä mm. kolmilla ratapäivillä autoni kanssa.
E17AEED8-C1AD-460A-8616-6C6B191BF76A.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Mulla oli kesäautona 595 Turismo Abarthi, onkohan siinä sama motti kun tuossa? Oli mielestäni ihan hauskan luonteinen kone kun oli vähän sellaista vanhanaikaista fiilistä. Myin sen kun oli mielestäni vähän turhan kallis "läppä" pitää pihassa seisomassa, mutta siitä jäi vähän pieni himo hommata jotain halvempaa saman tyylistä. Alfan Mitoja saa puoli ilmaiseksi ainakin 1,4 mosalla mutta en edes muistanut että tuollainen giuliettakin on olemassa, siinä alkaisi olemaan jo ihan fiksu laite kakkosautoksi kun kokoakin on sen verran että viitsii motarillekin mennä. Muutenkin tykkään muotoilusta. Vielä kun rekisterikilven saisi keulasta pois.
 

Liitteet

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Se noissa Alfoissa on ollut jo vuosia. Niin nätti keula monessa mutta kilpi prkl pilaa kaiken. Ei noihin saa kilpeä nätisti ja/tai laillisesti niin mitenkään. Etenkään näihin isommalla maskilla oleviin. Jo 159 oli sellainen että tuli niin sääli kun löi kilpeä kiinni keulalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Tekisi mieli itse teettää tarra tuulilasin yläreunaan ja ajella sillä kunnes tulee kunnolla sanomista. Veikkaan että aika monet kehotukset saisi kuunnella ennen kuin joku siitä oikeasti vetäisi herneen nenään. Niin kauan näkyy noita jonneja ajelemassa tsunamiturboillaan ilman koko etukilpeä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Tekisi mieli itse teettää tarra tuulilasin yläreunaan ja ajella sillä kunnes tulee kunnolla sanomista. Veikkaan että aika monet kehotukset saisi kuunnella ennen kuin joku siitä oikeasti vetäisi herneen nenään. Niin kauan näkyy noita jonneja ajelemassa tsunamiturboillaan ilman koko etukilpeä.
Tai kilpi tuulilasilla. Ja osahan teettää noita pikkukilpiä jotka saa vähän nätimmin sovitettua. Ja joitakin Alfoja muistan että tuli huoltoon puskurin ympäri taivutettujen kilpien kanssa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Tekisi mieli itse teettää tarra tuulilasin yläreunaan ja ajella sillä kunnes tulee kunnolla sanomista. Veikkaan että aika monet kehotukset saisi kuunnella ennen kuin joku siitä oikeasti vetäisi herneen nenään. Niin kauan näkyy noita jonneja ajelemassa tsunamiturboillaan ilman koko etukilpeä.
Katsastuksessa ainakin pomppaisi viimeistään, kun eihän tuulilasiin saa teipata yhtään mitään koska näköeste, vaikka olisi aurinkolipan takana... Suomalaisia juttuja, kai noista joku EU säännöskin löytyy luultavasti.

Itse koemielessä ajelin ilman kumpaakin kilpeä kun oli uudet kilvet tilauksessa, ja vanhat ruuvasin irti kun konttorin täti neuvoi varmistamaan että ne lähtee helposti vaihtaessa, jos ruostetta tai jotain. Noin meni kaksi viikkoa eikä kukaan kiinnittänyt huomiota, edes poliisit, ja sentään joka päivä liikenteessä. Auto ei ollut muuten huomiota herättävä mitenkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Katsastuksessa ainakin pomppaisi viimeistään, kun eihän tuulilasiin saa teipata yhtään mitään koska näköeste, vaikka olisi aurinkolipan takana... Suomalaisia juttuja, kai noista joku EU säännöskin löytyy luultavasti.

Itse koemielessä ajelin ilman kumpaakin kilpeä kun oli uudet kilvet tilauksessa, ja vanhat ruuvasin irti kun konttorin täti neuvoi varmistamaan että ne lähtee helposti vaihtaessa, jos ruostetta tai jotain. Noin meni kaksi viikkoa eikä kukaan kiinnittänyt huomiota, edes poliisit, ja sentään joka päivä liikenteessä. Auto ei ollut muuten huomiota herättävä mitenkään.
Joo, no se katsastus on kerran vuodessa. Repii tarran pois sitä ennen ja uusi tilalle kun leima on märkä. Mulla oli MX5:ssä itse teetetty tarrakilpi (puskurissa tosin) eikä siitä tullut koskaan mitään rutinaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Joo, no se katsastus on kerran vuodessa. Repii tarran pois sitä ennen ja uusi tilalle kun leima on märkä. Mulla oli MX5:ssä itse teetetty tarrakilpi (puskurissa tosin) eikä siitä tullut koskaan mitään rutinaa.
Tuokin on näitä minkä leimapaikan valitsee. Itse olen saanut todella rajusti tehorajoista ampuvia autoja, virimopoja yms leimattua ilman mitään ongelmaa kun vähän soittelee ja kyselee kantoja asioihin. Mopo jossa kaikki perus viriosat teharista lisättyyn vaihteeseen; "Joo tuo se tänne ja katotaan." päätyi lauseeseen "Näitä kaikkia osiahan ei sitten luonnollisesti ollut kiinni mopossa kun sait kilvet." mutta muistaakseni merkkasi jopa osan osista rekisteriotteeseen ns ok osina. Virikupla jossa neljä kertaa vakiotehot (~110hp vs 27hp) ja vakio 1200cc papereissa; "Joo... onhan tässä tehoa. Ootas mä käyn koeajolla." ja tuli takaisin koeajolta kommentein "Joo hyvinhän se kulkee mutta hyvät renkaat, hyvät jarrut joten eiköhän me leima tälle voida antaa.".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 696
Joo, no se katsastus on kerran vuodessa. Repii tarran pois sitä ennen ja uusi tilalle kun leima on märkä. Mulla oli MX5:ssä itse teetetty tarrakilpi (puskurissa tosin) eikä siitä tullut koskaan mitään rutinaa.
Totta tuo, toimii monen asian kanssa leimalla. Briteissähän noita tarrakilpiä käytetään erikoisemmissa autoissa mihin ei normaali oikein istu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Museovehkeissä olisi vielä helpompaa kun katsastusajat niin harvakseltaan, mutta niissä monasti onkin iso kilven paikka valmiina.
 
Liittynyt
08.03.2021
Viestejä
298
Tuossa omassa oli edessä vielä autoliikkeen kilven taustalevy paikallaan kun auton hankin. Tuli edes hieman siistimmän näköinen kun nappasin sen alta pois ja kiinnitin kilven superlujalla teipillä kiinni puskuriin.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Vaihtaisin vaan kilvet ilman FIN-tunnusta ja jos asiallinen konttori niin vielä minikilvet niin näyttää jo todella siistiltä. Ok tosin noinkin, ei ainakaan omaa silmää oo koskaan häirinnyt.

Joku 4C ja 8C on sellasia missä oikeasti se pienikin kilpi pilaa.
 
Viimeksi muokattu:

tuoppi´

Kapitalisti
NOSTO
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 713
Mulla oli kesäautona 595 Turismo Abarthi, onkohan siinä sama motti kun tuossa? Oli mielestäni ihan hauskan luonteinen kone kun oli vähän sellaista vanhanaikaista fiilistä. Myin sen kun oli mielestäni vähän turhan kallis "läppä" pitää pihassa seisomassa, mutta siitä jäi vähän pieni himo hommata jotain halvempaa saman tyylistä. Alfan Mitoja saa puoli ilmaiseksi ainakin 1,4 mosalla mutta en edes muistanut että tuollainen giuliettakin on olemassa, siinä alkaisi olemaan jo ihan fiksu laite kakkosautoksi kun kokoakin on sen verran että viitsii motarillekin mennä. Muutenkin tykkään muotoilusta. Vielä kun rekisterikilven saisi keulasta pois.
Nuo Abarth 500:t (ja oikeastaan muutkin 500:t) säilyttää arvonsa jostain syystä turhankin hyvin. Tästä syystä itse päädyin Mitoon ja tyytyväinen olen ollut kaikin puolin. Sama moottori tuo tosiaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Joo, tuolla rahalla saa sitten jo paljon käyttökelpoisempaakin autoa. Tuli muitakin hankintoja tehtyä samaan aikaan niin kaikkea ei vaan voi pitää. Omalla oli vaan 8tkm ajettu ja olisi alkanut sitten vituttaa pihassa seisottaminen kun ei se siitä ainakaan parane. Hyväkuntoista ei viitsisi tahallaan paskoa.
 
Liittynyt
08.03.2021
Viestejä
298
Käyttöharrasteen virkaa hoitaa vm. 2011 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB MultiAir 170 hv manuaalivaihteistolla. Tekniikaltaan vakio, ellei lasketa vapaavirtaussuodatinta. Jotain pientä ulkonäköpiristystä on tullut tehtyä niin päällä kuin sisällä. Lisäksi myllytetty ja suojattu kestopinnoitteella. Edullinen ylläpitää, kuluttaa vähän polttoainetta ja on silti riittävän suorituskykyinen ja mikä itselleni tärkeää, erottuu joukosta. Auton hankkimisen myötä liityin Alfa-kerhoonkin ja olen käynyt kuluvana kesänä mm. kolmilla ratapäivillä autoni kanssa.
Listaanpas huvikseni tähän kaikki pienemmätkin parannukset joita autoon on tullut tehtyä. Ainoa varsinainen vika omana omistusaikana on ollut talvipakkasilla pettänyt takaluukun johtosarja. Luukkua avatessa ja sulkiessa joutuu rasitukselle ja ennen pitkää joku/jotkin johdot menevät poikki. Tyyppivika tässä mallissa. On arpapeliä mikä johto sieltä ekana katkeaa ja mikä sähkölaite lakkaa siten toimimasta. Itseltä pimeni vasemman puolen takavaloumpiosta kaikki valot. Myös lasinpyyhkijän ja takaluukun avausmekanismin johdot ovat samassa nipussa, mutta noissa ei vielä vikaa ilmennyt. Alta satasen korjaus Alfaan erikoistuneella pajalla. Mutta sitten listausta:

- LED-ajovalot: autoa ostaessa etsiskelin yksilöä, jossa olisi tehdasasenteiset xenonit. Kuitenkin päädyin tähän halogeenivaloilla olevaan yksilöön, kun se oli huoltohistorialtaan ja varusteiltaan muuten erittäin hyvä. Tarjontaakaan näistä ei Suomessa ole hirveästi, joten kaupat tuli heikommista valoista huolimatta. Valoille halusin kuitenkin tehdä jotain, koska elettiin alkusyksyä ja koin valotehon riittämättömäksi, kellertävät ajovalot eivät myöskään näyttäneet kovin hyvältä valkoisten LED-päivävalojen rinnalla. Päädyin ensin ostamaan Osramin Cool Bluet, jotka olivat toki vähän tavallisia polttimoita valkoisemmat, mutta eivät varsinaisesti sinertävät kuten xenonit eikä valotehoakaan tullut kummoisesti lisää. Jokunen kuukausi menin noilla, kunnes huomasin että Osramilta on tullut markkinoille valikoiduissa malleissa (Saksassa) tieliikennehyväksynnän saanut H7 LED-muutossarja ja onnekseni oli jopa hyväksytty Giuliettaan noin 15 mallin joukossa. Nyt autossa on hyvänväriset ajovalot ja riittävästi valotehoa. Kenties tehtaan bi-xenonit olisivat vähän vielä tehokkaammat ja niissä olisi vielä kaarrevalotkin, mutta halogeeneihin verrattuna parannus oli ihan huomattava. Vielä en ole katsastukseen ehtinyt ledeillä, joten on toistaiseksi arvoitus mitä mieltä katsuri näistä on :D
- Ajovalojen lisäksi valkoiset ledit on myös kaikissa sisävaloissa ja takana kilvenvaloissa. Etuovien lätäkkövalot korvattu projektoreilla, joista heijastuu maahan Alfan logo kun ovi on auki
- Auton mukana tuli kesärenkaissa alkuperäiset 17" aluvanteet ja talvirenkaat 16" tarvikevanteilla, jotka olivat kuitenkin mielestäni lähinnä hyötyajoneuvoihin sopivaa mallia, ei näyttänyt hyvältä Alfan alla. Sain erittäin edullisesti hankittua alkuperäiset 16" alut, joissa oli lakkavikaa ja pientä kanttarihiertymää, mutta olivat muuten ehjät ja suorat. Kunnostin ja maalasin vanteet itse, tuli todella hyvät ja kelpaa ajella talvellakin tyylillä
- Ulkoasua on piristetty neliapilalogoilla ja pienillä käärmetarroilla C-pilareissa, lisäksi maalasin jarrusatulat punaisiksi. Takalaseihin laitettiin 25 % tummennuskalvot ammattilaisella. Logot olivat haalistuneet kuten Alfoille on tapana käydä vuosien saatossa, vaihdoin uusiin sekä edessä että takana
- Sisusta puolinahkapenkkeineen oli siistissä kunnossa. Kuskin penkissä oli jotain naarmua ja kulumaa, sain melkein uudenveroiseksi nahankorjaussarjalla. Etuovien kynnyksiin tilasin alumiinista ja aidosta hiilikuidusta valmistetut kynnyslistat
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Saakos näihin hyvin alustan osia etc? Abarthiin teki salaa mieli ostaa tuumaa pienemmät vanteet ja semit niille ja mennä kokeilemaan radalle. Se oli aikalailla vanhan-ajan turboauton tuntuinen siinä mielessä että kierrokset piti pitää aika korkealla että veto jatkui, eikä hyytynyt sitten niin rankasti yläkierroksilla kuin vaikka vag 1,8t:t mitä mulla on ollut. En ymmärrä miksi noi turboautot tehdään monasti nykyään sellaisiksi että alavääntöä on tolkuttomasti mutta sitten huudattamalla ei pääse enää mihinkään... Tylsiä luonteeltaan sellaiset.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Saakos näihin hyvin alustan osia etc? Abarthiin teki salaa mieli ostaa tuumaa pienemmät vanteet ja semit niille ja mennä kokeilemaan radalle. Se oli aikalailla vanhan-ajan turboauton tuntuinen siinä mielessä että kierrokset piti pitää aika korkealla että veto jatkui, eikä hyytynyt sitten niin rankasti yläkierroksilla kuin vaikka vag 1,8t:t mitä mulla on ollut. En ymmärrä miksi noi turboautot tehdään monasti nykyään sellaisiksi että alavääntöä on tolkuttomasti mutta sitten huudattamalla ei pääse enää mihinkään... Tylsiä luonteeltaan sellaiset.
Ostaa muita kuin VAG koneellisia ja mielellään pieniä ja ahdettuja niin saa enemmän jengaa. Melkein mitä pienempi sen kireämpi korkealla. Esim 1.0l Ecoboost on kierroskone siinä missä oma 1.5l Ecoboost on midrange vääntö/teho yhdistelmä joka kiertää mutta ei ole enää parhaimillaan ylhäällä. Ihmiset eivät enää osaa ajaa kierroksilla ja eivät uskalla painaa kaasua kuten ennen. Duunikaveri vinkui tänään apparin penkillä kun nostin kierrokset huimaan 4000rpm:hen. Ilme oli näkemisen arvoinen kun rampilta polkas sinne melkein punarajalle.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 603
Ei nykyajan pienissä bensaturboissa pääsääntöisesti ole kyllä mitään kierroskoneita olemassakaan. Poikkeuksena on lähinä nämä "sporttimallien" parilitraset turbot, joista nykästään valmiiksi se 250 heppaa, kuten vaikkapa hyundain n sarjalaisissa, jollainen yhdellä kaverillani on eikä sekään kyllä mikään turbolaginen vehje tosiaankaan ole. Tuolle ilmiölle on yksinkertainen syy: downsizing moottorin iskutilavuudelle pienentää ainakin periaatteen tasolla päästöjä ja kun kylkeen lyödään ahdin, niin autosta saadaan silti tehoa irti eikä moottori tunnu niin nuhaiselta. Kenenkään autovalmistajan pääasiallinen tavoite ei ole, että sielä pitää olla se 3000+ kierrosta koneessa ennen kuin ahdin tuottaa ylipainetta, koska silloin se kone on normaalissa ajossa aivan nuhapumppu. Jos ahdin taas tehdään niin pieneksi, kuin mitä se nykyään autoissa on niin silloin se ahdin on valitettavasti yläkierroksilla tukossa. Jotain yksittäisiä poikkeuksia varmaankin on enkä ole fordin 1,0 litrasella ecoboostilla ajanut, mutta tollasessa taas ei sitten enää muuten ole mitään järkeä tai ajamisen iloa.

Jos haluaa mielekkään auton, jolla harkitsee käyvänsä vaikkapa ratapäivillä, niin sellanen 200heppaa per 1000kg on aika turvallinen raja sille, että auto tuntuu ripeältä. Ehkä vähemmälläkin pärjää.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Jos haluaa mielekkään auton, jolla harkitsee käyvänsä vaikkapa ratapäivillä, niin sellanen 200heppaa per 1000kg on aika turvallinen raja sille, että auto tuntuu ripeältä. Ehkä vähemmälläkin pärjää.
Tuo 140hp on siis koneen ns "rajoittamaton" versio ja normi 125hp ja oliko 100hp versiot ovat hyvin selkeästi kaasunmäärällä rajoitettuja. 140hp joka on kirein noista on kuin muutkin normi pienet turbokoneet mutta jatkaa vain tehojensa kasvatusta mitä ylemmäs menet vs moni muu joka hyytyy 4000rpm jälkeen. Kuten toisessa topicissakin ilmeni, kierroskoneita voidaan tehdä ja tehdään mutta valmistaja joutuu rajoittamaan monia päästöjen yms vuoksi. Esim omassa kipossa 1.5l 3cyl 200hp kone jota rajoitettu etenkin yläkierroksilla missä ilman rajoitusta teho vain jatkaisi kiipeämistään ja turbon kykyä tuottaa painetta ei olisi siltikään ylitetty.
 

SaddleSniffer

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
158
Listaanpas huvikseni tähän kaikki pienemmätkin parannukset joita autoon on tullut tehtyä. Ainoa varsinainen vika omana omistusaikana on ollut talvipakkasilla pettänyt takaluukun johtosarja. Luukkua avatessa ja sulkiessa joutuu rasitukselle ja ennen pitkää joku/jotkin johdot menevät poikki. Tyyppivika tässä mallissa. On arpapeliä mikä johto sieltä ekana katkeaa ja mikä sähkölaite lakkaa siten toimimasta. Itseltä pimeni vasemman puolen takavaloumpiosta kaikki valot. Myös lasinpyyhkijän ja takaluukun avausmekanismin johdot ovat samassa nipussa, mutta noissa ei vielä vikaa ilmennyt. Alta satasen korjaus Alfaan erikoistuneella pajalla. Mutta sitten listausta:

- LED-ajovalot: autoa ostaessa etsiskelin yksilöä, jossa olisi tehdasasenteiset xenonit. Kuitenkin päädyin tähän halogeenivaloilla olevaan yksilöön, kun se oli huoltohistorialtaan ja varusteiltaan muuten erittäin hyvä. Tarjontaakaan näistä ei Suomessa ole hirveästi, joten kaupat tuli heikommista valoista huolimatta. Valoille halusin kuitenkin tehdä jotain, koska elettiin alkusyksyä ja koin valotehon riittämättömäksi, kellertävät ajovalot eivät myöskään näyttäneet kovin hyvältä valkoisten LED-päivävalojen rinnalla. Päädyin ensin ostamaan Osramin Cool Bluet, jotka olivat toki vähän tavallisia polttimoita valkoisemmat, mutta eivät varsinaisesti sinertävät kuten xenonit eikä valotehoakaan tullut kummoisesti lisää. Jokunen kuukausi menin noilla, kunnes huomasin että Osramilta on tullut markkinoille valikoiduissa malleissa (Saksassa) tieliikennehyväksynnän saanut H7 LED-muutossarja ja onnekseni oli jopa hyväksytty Giuliettaan noin 15 mallin joukossa. Nyt autossa on hyvänväriset ajovalot ja riittävästi valotehoa. Kenties tehtaan bi-xenonit olisivat vähän vielä tehokkaammat ja niissä olisi vielä kaarrevalotkin, mutta halogeeneihin verrattuna parannus oli ihan huomattava. Vielä en ole katsastukseen ehtinyt ledeillä, joten on toistaiseksi arvoitus mitä mieltä katsuri näistä on :D
- Ajovalojen lisäksi valkoiset ledit on myös kaikissa sisävaloissa ja takana kilvenvaloissa. Etuovien lätäkkövalot korvattu projektoreilla, joista heijastuu maahan Alfan logo kun ovi on auki
- Auton mukana tuli kesärenkaissa alkuperäiset 17" aluvanteet ja talvirenkaat 16" tarvikevanteilla, jotka olivat kuitenkin mielestäni lähinnä hyötyajoneuvoihin sopivaa mallia, ei näyttänyt hyvältä Alfan alla. Sain erittäin edullisesti hankittua alkuperäiset 16" alut, joissa oli lakkavikaa ja pientä kanttarihiertymää, mutta olivat muuten ehjät ja suorat. Kunnostin ja maalasin vanteet itse, tuli todella hyvät ja kelpaa ajella talvellakin tyylillä
- Ulkoasua on piristetty neliapilalogoilla ja pienillä käärmetarroilla C-pilareissa, lisäksi maalasin jarrusatulat punaisiksi. Takalaseihin laitettiin 25 % tummennuskalvot ammattilaisella. Logot olivat haalistuneet kuten Alfoille on tapana käydä vuosien saatossa, vaihdoin uusiin sekä edessä että takana
- Sisusta puolinahkapenkkeineen oli siistissä kunnossa. Kuskin penkissä oli jotain naarmua ja kulumaa, sain melkein uudenveroiseksi nahankorjaussarjalla. Etuovien kynnyksiin tilasin alumiinista ja aidosta hiilikuidusta valmistetut kynnyslistat
Thuuuninkia pistää tehokkaamman mallin lätkät lokareihin. Aika amista, jokainen tietty tyylillään:facepalm:
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Thuuuninkia pistää tehokkaamman mallin lätkät lokareihin. Aika amista, jokainen tietty tyylillään:facepalm:
Noo itse harkitsin tovin että vetäisin toiseen suuntaan lyömällä ST-line lätkät mutta en viitsi koska olisi ollut liian ilmeinen. Etenkin nyt kun kävi vahinko huollossa ja tulikin shifterin ja putkiston lisäksi napattua Mountune M235 softa. Onpahan kyllä aika öööö nimensä veroinen tuo antisocial mode :D. Paukkuu niin perkeleesti. Jää softatut bemarit äänissä MELKEIN toiseksi :D. Niin ja nyt omistan auton kokoisen vibraattorin. Mountune moottorin/askin kannatinkumi=1500rpm ja perkele kun vibraa. Ja toi on kuulema mieto vs monen muun valmistajan o_O. Itse kestän elää ja on etenkin tuon softan kanssa tarpeen kun vanha 30tkm ajettu repesi purkaessa atomeiksi enkä halunnut uutta vakiota hajoamaan mutta voisi olla monelle arkiajossa aika raju.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
Täytyy sanoa että noi burblemodit ei kyllä oikein itellä lähde. Vähän eriasia kun joku b-ryhmäläisen antilagi paukkuu niin että koko keho vapisee, kun se että jossain e90:ssä keinotekosesti räitään bensaa putkeen ja "KYL MUUTE PAPATTAA".
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Täytyy sanoa että noi burblemodit ei kyllä oikein itellä lähde. Vähän eriasia kun joku b-ryhmäläisen antilagi paukkuu niin että koko keho vapisee, kun se että jossain e90:ssä keinotekosesti räitään bensaa putkeen ja "KYL MUUTE PAPATTAA".
Hei pitihän se kokeilla :D. On siis optio kartoissa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Oliko tästä sun nykyisestä fiestasta jotain juttua tällä foorumilla? Entä millainen tuo Mountunen softa on ollut?
On siitä tullut vuosien saatossa jauhettua mutta hiljaisempaa viimeinen vuosi. Kysy toki niin kerron.

Ja kumman Fiestan Mountune? Koska tuo M235 tuli tänään laitettua extempore huollon ja putkiston vaihdon yhteydessä. Havainnot tällä hetkellä, kuten perinteinen Mountune niin +hepat eivät kerro koko totuutta. Auto ajaa kuin vakio luonteeltaan mutta vetää kovempaa rajoittajalle asti, lisäksi etenkin se vääntö ja ero esim ohittamaan lähtiessä on aivan törkeä. Vakiona jaksoi nätisti ohi, nyt rekan kohdalla 80 lasissa runttaa kolmosella kaasun pohjaan ja ahdot kun nousee niin heti pomppaa mittari satkun paremmalle puolelle. Ennen ei sutinut kuivalla asfaltilla kakkosella, nyt piirtää viivaa siellä kakkosen yläkierroksilla nätisti (menettää siis tehon lisääntyessä pidon eikä vaan että sutii vaihteen läpi). Äänistä ulkopuolisen Fordeissa paljon aikaa viettäneen kommentti oli ettei kuulosta enää ST:ltä vaan MK3.5 Focus RS:n ja muumien mörön sekoitukselta :D. Launch control on jopa käyttökelpoinen koska ei vedä heti wheelhoppia (ei sillä että käyttäisin ikinä).

EDIT: Tehoa tuli siis 235hp/350nm vs 200hp/290nm. Kaikki näistä lukemista brittidynotusten perusteella todelliset molemmissa 5-10hp ja 10-20nm yli ilmoitettujen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.03.2021
Viestejä
298
Thuuuninkia pistää tehokkaamman mallin lätkät lokareihin. Aika amista, jokainen tietty tyylillään:facepalm:
Joo, ymmärrän kyllä pointin. Omassa autossani on kuitenkin tehtaan sporttipaketti jonka myötä auto näyttää ulkopuolelta (sisusta myös) samalta kuin oikea neliapilamalli. Ainoat erot on 1 pakoputki (neliapilassa 2) ja eri alusta. Mulla on sport-alusta joka on 15 mm vakiota matalampi, neliapila on vielä toiset 15 mm lähempänä tienpintaa. Alfapiireissä neliapilojen liimailu edullisempiin malleihin on kohtalaisen suosittua (ja samalla hyväksyttyä), myös sellaisiin malleihin joista neliapilaversiota ei ole tehdasvalmisteisena olemassa (mm. 156, 159, Brera). Tuolla neliapilalogolla on pitkä historia moottoriurheilun puolella onnen symbolina, Quadrifoglio ei ole edes oma tytäryhtiönsä kuten saksalaiskilpailijoiden AMG, BMW M tai Audi Sport Gmbh, pelkästään historiallinen symboli joka on tehtaalla kiinnitetty yleensä suorituskykyisimpiin malliversioihin. QV-Line on myös joissain maissa saatavana ollut varusteluversio, joka on juurikin neliapilamallin ulkonäkö yhdistettynä pienemmällä moottorilla olevaan malliin. Sellaiset selitykset harrastamaani ”badge-tuningiin”.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 195
On siitä tullut vuosien saatossa jauhettua mutta hiljaisempaa viimeinen vuosi. Kysy toki niin kerron.

Ja kumman Fiestan Mountune? Koska tuo M235 tuli tänään laitettua extempore huollon ja putkiston vaihdon yhteydessä. Havainnot tällä hetkellä, kuten perinteinen Mountune niin +hepat eivät kerro koko totuutta. Auto ajaa kuin vakio luonteeltaan mutta vetää kovempaa rajoittajalle asti, lisäksi etenkin se vääntö ja ero esim ohittamaan lähtiessä on aivan törkeä. Vakiona jaksoi nätisti ohi, nyt rekan kohdalla 80 lasissa runttaa kolmosella kaasun pohjaan ja ahdot kun nousee niin heti pomppaa mittari satkun paremmalle puolelle. Ennen ei sutinut kuivalla asfaltilla kakkosella, nyt piirtää viivaa siellä kakkosen yläkierroksilla nätisti (menettää siis tehon lisääntyessä pidon eikä vaan että sutii vaihteen läpi). Äänistä ulkopuolisen Fordeissa paljon aikaa viettäneen kommentti oli ettei kuulosta enää ST:ltä vaan MK3.5 Focus RS:n ja muumien mörön sekoitukselta :D. Launch control on jopa käyttökelpoinen koska ei vedä heti wheelhoppia (ei sillä että käyttäisin ikinä).

EDIT: Tehoa tuli siis 235hp/350nm vs 200hp/290nm. Kaikki näistä lukemista brittidynotusten perusteella todelliset molemmissa 5-10hp ja 10-20nm yli ilmoitettujen.
Koppahan tossa fiestassa on mielestäni hieno ja fordin tuntien se on varmasti oikein hauska ajettava. Oletko koskaan katsellut millaisia lukemia tuo vie ainetta motarisiirtymissä. Siis jos puhutaan nyt että nopeudet on siellä 130-140 tuntumassa (mittarinopeutta)? Itsellä tulee ajettua paljon motaria ja nämä pienempikoppaiset on jääneet sen takia aina vähän paitsioon kun ovat yleensä matka-ajossa sitten kuitenkin aika janoisia ja samalla rahalla saa sitten isomman diesel-matkalehmän. Toki hauskuutta niissä ei sitten taas oikein ole.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 523
Noh... Kerrataan nyt vielä äkkiä Fiestan tarina. MK3.5 Focus ST diesel automaatti oli auto joka oli viriboxin kanssa kyllä nopea (RS:llä oli vaikeuksia pysyä perässä kun lähti vauhdeista liikkeelle koska aina kun alkoi saada kiinni joutui RS vaihtamaan ja kaksoiskytkin vain jatkoi menoaan) mutta vaati niin paljon vauhtia että sillä pystyi pitämään hauskaa että totesin että parempi vaihtaa takaisin pienempään ST:seen jolla voi pitää hauskaa jo 40kmh vauhdeissa. Ei käy kortin päälle niin ja riskitkin laskevat samantien aika paljon. Focuksen alusta kun tuntui heräävän vasta 120kmh vauhtien yli mentäessä. Eli auto ensimmäisiä MK8 Fiesta ST:itä suomessa eli vm on 2018. Kilometrejä on nyt kertynyt n.32tkm. About kaikki optiot mitä sai mukaanlukien performance pack (launch control, LSD, vaihtovalo, isommat vanteet). Kontista otettu ST lätkä veke jotta saa ajaa ilman että joku on kokoajan haastamassa tai kontissa hiillostamassa koska erikoismalli. Ostin, ajoin ja nautin vakiona jo niin maan pirusti. Helvetin hauska kippo joka kulkee sivuluisussa ja kolmella pyörällä ihan miten haluaa ja aliohjaamaan saaminen vaatii jo todella liukasta keliä ja ajovirhettä. Ei nopein, ei rajuin mutta nimenomaan hauska ja antaa optioita miten autoa vie ja palkitsee kuskin siitä että nappaa kippoa niskasta kiinni ja retuuttaa samoin kuin jos kuski on liikkeissään hellä mutta varma. @taski mitä kulutukseen tulee niin Helsinki-Pori menopaluu ja paluumatkalla osin aika rajustikin tehoa ohituksissa käyttäen ja huollon yhteydessä poljettu että saatu putkistoon lämpösylkejä oli kulutus mittarin mukaan 5.6l/100km. Menomatkalla normaalimodessa sylinterilepuutus päällä ja tyhjät tiet eikä jaksanut kokoajan pumpata 80-100kmh vaan pääasiassa cruisella 80kmh GPS nopeutta kun tie oli täynnä kameratolppia oli kulutus mittarin mukaan 5.1l/100km. Takuulla oikeasti kiltisti kiltisti ajanen saisi alle viiteen kohtuu helposti mutta ei jaksa miettiä niin kulutuksia. Autoilu on kallista joten parempi nauttia siitä koko rahan edestä. Mittarin kulutus on omien kokemusten mukaan yleisesti ottaen pitänyt aika hyvin kutinsa todelliseen kulutukseen, ainakin vs VAG tms puolen litran tai jopa puolentoista-litran heitot.

Lekuri vei kortin tuossa melkein 1.5vuodeksi ja nyt sain vihdoin takas joten päätin sitten vähän päivitellä vuosihuollon yhteydessä ns. palkkiona itselle että maltoin pysyä poissa ratista. Piti laittaa siis putkisto ja shifteri ja yhtäkkiä onkin Mountunen M235 kitti (cold air intake+softa) 200hp/290nm->235hp/350nm, Mountunen GPF back putkisto joka säilyttää orkkis vaimentimen modet, Mountunen short shifter ja koska vanha moottorin/laatikon kannake joka on tyyppivika ST:ssä antautui 30tkm paikkeilla lyötiin nyt Mountunen roll restrictor aka rajumpi kannake tukemaan teholisäystä. Hintaahan noille tuli ihan liikaa mutta on about ainoa tuningpaja jonka tuotteet eivät automaattisesti laske auton arvoa liikkeiden tai ostajan silmissä ja joiden toimintaan voi luottaa koska ovat varsin konservatiivisia teholukemiltaan ja siitä miten ottava tehon irti (ei siis törkeitä ahtopyyntöjä millisekunnissa kun painat kaasua aiheuttan turhaa ryntäilyä tms). Kuten ylempänä mainittu niin hepat ja newtonit eivät kerro koko tarinaa vaan tehokasvu on varsin rajua koko alueella auton käyttäytyen ns kuin tehtaalta tullut isomman tehoversion auto. Shifteri on mallia ero tuntuu mutta ei sellainen että vittu miksi en hankkinut aiemmin vaan ehkä enemmän sellainen että sen puutteen ja olennaisuuden tajuaisi vasta kun sitä ei yhtäkkiä olisikaan. Vaihdetta voi siis nyt vaihtaa rehdisti ranneliikkeellä kyynärvarren pysyessä paikallaan. Vielä on hiukan opettelua mistä se vanha tuttu vaihde löytyikään jos meinaa äkkiä skipata pari vaihdetta. Putkisto+softa+intake=äänet ST:n perus kireän maukumisen ja pienen paukkeen sijaan möreät ja muistuttavat tosiaan huomattavasti enemmän MK3.5 Focus RS:ää mitä aikalailla hainkin. Ei siis full on amis tms vaan enemmän juuri sen tyyppinen että voisi kuvitella että kyseessä on Fordin Fiestasta rakentelema RS malli. Putken pamahdukset ovat mallia aseen laukaus (hyvin samanlaiset kuin RS:n vakioputkistolla mutta ehkä hiukan terävämpiä todnäk koska koneiden tilavuuksissa on niin iso ero) vs pieni pamahdus olematta kuitenkaan kunnon haista paska amistuning.

InkedIMG-20181007-WA0002_LI2.jpg IMG_20181015_103852__01.jpg

Ja vielä vakiokuva perästä eli ajalta ennen ST merkin poistoa ja putkistoa joka luonnollisesti tulee aika paljon pidemmälle ulos puskurista (mistä en oikein ole varma mitä mieltä olla).
InkedIMG_20181006_124510_LI2.jpg

EDIT: Ja tosiaan aiempia vertailukohtia ns erikoismalleista perus arkikippojen lisäksi (Audi 80, MK2 Focus 1.6 farkku jne jne) on Satsuma replica Datsun 100A 1.0, viri -65 Kupla, MK4 Escort XR3i Cabriolet, MK1 Focus ST170 stage1, MK2 Octavia vRS stage1, MK? 2014 Seat Ibiza Cupra, MK7 Fiesta ST MP215, MK3.5 Focus ST diesel automaatti Dtuk viriboxilla 230hp/495nm ja nyt tuo nykyinen. Takuulla jotain unohtui välistäkin mutta nuo nyt muistuvat vuosien varrelta suoraan. Lisäksi on ollut pidempinä koeajoina/sijaisautoina useiden päivien ajan mitä tahansa 2017 Mustang 2.3 Cabriosta MK3.5 Focus RS:n kautta Kia Stinger dieseliin.

EDIT2: Tuli muuten tajuttua miksi auto tuntuu niin ripeältä. Autohan on toiseksi parhaalla tehopainosuhteella kaikista autoistani. Puhtaalta tehopainosuhteeltaan olen omistanut auton jossa oli parempi tehopainosuhde (kupla) mutta en ns modernia autoa jossa on tehoa/vääntöä alempanakin pelkän puhtaan yläkierrostehon lisäksi. Myös tuo Mountunen torque mount on löystynyt huomattavasti mukavammaksi. Tein yhden launch controllin kokeilakseni miten se on muuttunut ja pusla pehmeni heti siihen tilaan että vielä tovi niin on oikein käyttökelpoinen eikä koko auto enää vibraa jatkuvasti normi käyttöalueella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
pösö.jpg

Tollasen menin jokusen viikkoa sitten huutokaupasta ostamaan, aika perus 1.6 hdi manuaali.
Tekninen puoli vähän niin ja näin, jakopäälle tullu tunnit viime vuonna jo täyteen, turbo tuntu vähän väljältä ja kytkin kuullostaa epäilyttävältä, en tiedä pistäiskö eteenpäin vaikka renkaitten hinnalla.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
skoda.jpg

Tuli tosiaan n. kk takaperin vaihdettua VW tuollaiseen 1.2 110hv Fabiaan, tähän asti ainakin ollut tyytyväinen valintaan, tietenkin Octavia olisi sisätiloiltaan ollut isompi, mutta ainakaan vielä ei ole ollut tarvetta..
Ensi kesäksi melkein katsella tuumaa isommat vanteet ja myllyttää pahimmat harjakoneen naarmut pois.
 

iGMAS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Uusi ja vanha käyttis. Vanhempi odottaa hydrauliikkasäiliö malli isompi jota pitää tulla tehtaasta kun maailmasta on tämä osa loppu? Olen odottanut kuukauden että saapuisi.

Uusi käyttis tuli haettu viikonloppuna, Lexus GS 450H 3.5l V6 + sähkömoottori vm. 2007. Alkuperäinen omistaja on ottanut melkein kaikki lisävarusteet(Tai no en tiedä mitä varuste tästä puutuu vielä) ja jättänyt kattoluukku ottamatta mikä on plussa.
Nyt kun olen omistanut tätä Hybrid muutama Kuukautta niin ei voi sanoa että en kaipaa turbokonetta täällä hetkellä. Tässä löytyy vääntöö riipumatta ajattako 0-120 km / h.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
94
Nyt kun olen omistanut tätä Hybrid muutama Kuukautta niin ei voi sanoa että en kaipaa turbokonetta täällä hetkellä. Tässä löytyy vääntöö riipumatta ajattako 0-120 km / h.
Millainen on kulutus tuossa käytännössä? Sähköllä ilmeisesti voi ajaa jonkin matkaa esim kaupungissa?
 

iGMAS

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Menee sähkölle jos ajaa hiljaa max 40km/h en kyllä tarkistanut kuinka pitkä matka pääsee. Mutta kulutus kaupungissa ~2l vähemmän kun gs350 muuten sama seka ja maantie ajo. Itellä liikuu kulutus 9.5-10l. Seuravaa sukupolvilla pääsee jo ajaa vaan sähkölla nappia painamalla. Tässä ei ole sellasta.
 
Liittynyt
05.08.2017
Viestejä
334
Pari viikkoa sitten tuli hommattua uusi auto ja minusta tuli siten kahdentoista Ford vuoden jälkeen Audisti. Audi A5 3.0 V6 TDI Quattro Tiptronic. Yllättävän pienellä kulutuksella menee matka-ajossa, alle 6 litraa naftaa satasella, lisäksi automaatti on ihana ajaa, voi veljet. :joy:

1.png

2.png

3.png
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
1 026
Toukokuussa hankittu, tämän vuoden fiesta sai viime viikolla jälkivarusteluna Eibachin jouset. Nämä on noi fordin itsensä markkinoimat, jotka pitävät auton takuun normaalisti. Tästä syystä madallus on aika maltillinen, mutta nyt korkeus näyttää omaan silmään sopivammalle kuin vakiona. Voisi se pari senttiä matalampikin olla kun kaarissa on tilaa, mutta näillä mennään. Ajettavuus ei isosti muuttunut, napsun jäykempi mutta mukava edelleen kun 45-profiilin kumi. Kulutus on sekalaisessa ajossa ollut alle 5 litraa, joten mukava tällä on päästellä. Moottorina 1.0 MHEV 125hp.
 

Liitteet

Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 377
Motivaatio kävi näyttäytymässä ja sai vähän aseteltua osia paikalleen lantikkaan.

Saas nähdä milloin motivaatio käy näyttäytymässä uudelleen, katosi samassa hetkessä kun huomasin etukardaanin ruostuneen yhdeksi palikaksi, jatke ei liiku vaikka mitä tekisi.

PXL_20210902_094247975_copy_2016x1512.jpg
PXL_20210902_140731171_copy_2016x1512.jpg
PXL_20210903_112224166_copy_2016x1512.jpg
PXL_20210903_112421802_copy_2016x1512.jpg
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 427
Nyt kun olen omistanut tätä Hybrid muutama Kuukautta niin ei voi sanoa että en kaipaa turbokonetta täällä hetkellä. Tässä löytyy vääntöö riipumatta ajattako 0-120 km / h.
Onko tossa isossa Lexuksessa myös eCVT vaihteisto? Ois kyllä kiva kun omaan IS:ssäkin olisi tolla V6:lla se hybridi. Kyllä sillä nelisylinteriselläkin ehtii mutta olisihan tossa V6:ssa luonnetta ihan eri tavalla. :) Polttista tosin alkaa syömään hybridistä huolimatta tommonen isompi. Ennen IS:n ostoa katselin läpällä semmoista vm 2013 GS:ää juurikin tolla V6 hybridillä mutta hinta oli niin vanhaksi autoksi edelleen todella korkea, olkoonkin että olisi ollut varmasti huikea elämys. IS 300h:hon kuitenkin olen ollut erittäin tyytyväinen, loistava auto kaikinpuolin.

Harmi että uudempia Lexuksia sitten ei saakkaan sedanina enää kuin sitä "badgetuunattua" Camryä (ESää). Tai sitten niitä yhden tekeviä crossovereita jotka ei houkuta pätkääkään. :(
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
583
Pari viikkoa sitten tuli hommattua uusi auto ja minusta tuli siten kahdentoista Ford vuoden jälkeen Audisti. Audi A5 3.0 V6 TDI Quattro Tiptronic. Yllättävän pienellä kulutuksella menee matka-ajossa, alle 6 litraa naftaa satasella, lisäksi automaatti on ihana ajaa, voi veljet. :joy:
Jos ei ole vielä ohjelmoitu niin suosittelen vahvasti.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
895
Onko tossa isossa Lexuksessa myös eCVT vaihteisto? Ois kyllä kiva kun omaan IS:ssäkin olisi tolla V6:lla se hybridi. Kyllä sillä nelisylinteriselläkin ehtii mutta olisihan tossa V6:ssa luonnetta ihan eri tavalla. :) Polttista tosin alkaa syömään hybridistä huolimatta tommonen isompi. Ennen IS:n ostoa katselin läpällä semmoista vm 2013 GS:ää juurikin tolla V6 hybridillä mutta hinta oli niin vanhaksi autoksi edelleen todella korkea, olkoonkin että olisi ollut varmasti huikea elämys. IS 300h:hon kuitenkin olen ollut erittäin tyytyväinen, loistava auto kaikinpuolin.

Harmi että uudempia Lexuksia sitten ei saakkaan sedanina enää kuin sitä "badgetuunattua" Camryä (ESää). Tai sitten niitä yhden tekeviä crossovereita jotka ei houkuta pätkääkään. :(
Kyseisen korimallin GS:ää sai vielä 4,3 V8:lla, joka on lisäksi luokassaan erittäin taloudellinen. Veikkaan 8l/100km:ä toteutuvan matka-ajossa. Eihän se mikään ripeä ole. Lienee yli 6s 0-100 lupaus, eli Hybridi taitaa olla siinä etevämpi, mutta mitä sitten? Moinen on täläkin hetkellä yksi kaupan Nettiautossa. Taitaa silti olla vähän tuunattu kuvien perusteella. IS:ssä on se hyvä puoli, että sitä uudempiakin saa kasikoneisia. Taitavat olla vielä harvinaisempia täällä kuin GS:ät aikuisten moottorilla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 051
Viestejä
4 193 781
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom