Listaanpas huvikseni tähän kaikki pienemmätkin parannukset joita autoon on tullut tehtyä. Ainoa varsinainen vika omana omistusaikana on ollut talvipakkasilla pettänyt takaluukun johtosarja. Luukkua avatessa ja sulkiessa joutuu rasitukselle ja ennen pitkää joku/jotkin johdot menevät poikki. Tyyppivika tässä mallissa. On arpapeliä mikä johto sieltä ekana katkeaa ja mikä sähkölaite lakkaa siten toimimasta. Itseltä pimeni vasemman puolen takavaloumpiosta kaikki valot. Myös lasinpyyhkijän ja takaluukun avausmekanismin johdot ovat samassa nipussa, mutta noissa ei vielä vikaa ilmennyt. Alta satasen korjaus Alfaan erikoistuneella pajalla. Mutta sitten listausta:
- LED-ajovalot: autoa ostaessa etsiskelin yksilöä, jossa olisi tehdasasenteiset xenonit. Kuitenkin päädyin tähän halogeenivaloilla olevaan yksilöön, kun se oli huoltohistorialtaan ja varusteiltaan muuten erittäin hyvä. Tarjontaakaan näistä ei Suomessa ole hirveästi, joten kaupat tuli heikommista valoista huolimatta. Valoille halusin kuitenkin tehdä jotain, koska elettiin alkusyksyä ja koin valotehon riittämättömäksi, kellertävät ajovalot eivät myöskään näyttäneet kovin hyvältä valkoisten LED-päivävalojen rinnalla. Päädyin ensin ostamaan Osramin Cool Bluet, jotka olivat toki vähän tavallisia polttimoita valkoisemmat, mutta eivät varsinaisesti sinertävät kuten xenonit eikä valotehoakaan tullut kummoisesti lisää. Jokunen kuukausi menin noilla, kunnes huomasin että Osramilta on tullut markkinoille valikoiduissa malleissa (Saksassa) tieliikennehyväksynnän saanut H7 LED-muutossarja ja onnekseni oli jopa hyväksytty Giuliettaan noin 15 mallin joukossa. Nyt autossa on hyvänväriset ajovalot ja riittävästi valotehoa. Kenties tehtaan bi-xenonit olisivat vähän vielä tehokkaammat ja niissä olisi vielä kaarrevalotkin, mutta halogeeneihin verrattuna parannus oli ihan huomattava. Vielä en ole katsastukseen ehtinyt ledeillä, joten on toistaiseksi arvoitus mitä mieltä katsuri näistä on
- Ajovalojen lisäksi valkoiset ledit on myös kaikissa sisävaloissa ja takana kilvenvaloissa. Etuovien lätäkkövalot korvattu projektoreilla, joista heijastuu maahan Alfan logo kun ovi on auki
- Auton mukana tuli kesärenkaissa alkuperäiset 17" aluvanteet ja talvirenkaat 16" tarvikevanteilla, jotka olivat kuitenkin mielestäni lähinnä hyötyajoneuvoihin sopivaa mallia, ei näyttänyt hyvältä Alfan alla. Sain erittäin edullisesti hankittua alkuperäiset 16" alut, joissa oli lakkavikaa ja pientä kanttarihiertymää, mutta olivat muuten ehjät ja suorat. Kunnostin ja maalasin vanteet itse, tuli todella hyvät ja kelpaa ajella talvellakin tyylillä
- Ulkoasua on piristetty neliapilalogoilla ja pienillä käärmetarroilla C-pilareissa, lisäksi maalasin jarrusatulat punaisiksi. Takalaseihin laitettiin 25 % tummennuskalvot ammattilaisella. Logot olivat haalistuneet kuten Alfoille on tapana käydä vuosien saatossa, vaihdoin uusiin sekä edessä että takana
- Sisusta puolinahkapenkkeineen oli siistissä kunnossa. Kuskin penkissä oli jotain naarmua ja kulumaa, sain melkein uudenveroiseksi nahankorjaussarjalla. Etuovien kynnyksiin tilasin alumiinista ja aidosta hiilikuidusta valmistetut kynnyslistat