Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kyseisen korimallin GS:ää sai vielä 4,3 V8:lla, joka on lisäksi luokassaan erittäin taloudellinen. Veikkaan 8l/100km:ä toteutuvan matka-ajossa. Eihän se mikään ripeä ole. Lienee yli 6s 0-100 lupaus, eli Hybridi taitaa olla siinä etevämpi, mutta mitä sitten? Moinen on täläkin hetkellä yksi kaupan Nettiautossa. Taitaa silti olla vähän tuunattu kuvien perusteella. IS:ssä on se hyvä puoli, että sitä uudempiakin saa kasikoneisia. Taitavat olla vielä harvinaisempia täällä kuin GS:ät aikuisten moottorilla.
No siis esim oma Fiesta ST hot hatch lasketaan jo semi "hitaaksi" 0-100 arvoja laskiessa. Isoin ero minkä moni vain unohtaa on tuo kiihtyvyys liikkeestä. Etuveto ei irtoa viivalta millään kuten nelikko tai kunnon rengastuksella oleva takaveto. Lisäksi isossa osassa alkaa olla automaattiaski joka parantaa kiihtyvyyslukemia entisestään. Itsellä esim kiihtyvyys on Mountunen miedolla softalla 5.9s 0-100kmh mutta joudun vielä n.90kmh vaihtamaan kolmoselle joka luonnollisesti huonontaa tuloksia huomattavasti. Etenkin nuo 0-100kmh tulokset ovat parantuneet viimevuosina pirusti mm juurikin automaattien ja modernien turbokoneiden parantumisen myötä. Oma 1.5l 3pyttyinen esim repii 235hp/350nm (vakio 200hp/290nm) tehot ja on ns "miedosti" softattu. Monessa autossa teholukemat eivät itsessään ole kasvaneet mutta tehoalue on kasvanut senkin edestä ja vääntöä tullut lisää jo naurettavan pienillä kierroksilla. Myös vaihteistot ovat kehittyneet viimevuosina ja mahdollistaneet mm nuo rajummat vääntölukemat kun ennen aski saattoi olla se rajoittava tekijä siinä miten paljon vääntöä uskalsi ottaa ettei aski sano itseään irti.Olen ollut siinä luulossa, että 6 sekunnin pintaan kulkeva auto on ripeä, mutta ehkä ei enää nykypäivänä. Olishan se kiva joku päivä omistaa toinen V8 Lexus. IS F:n olen jopa onnistunut livenä näkemään Hervannassa ihan ja onhan se nätti auto.
Olen ollut siinä luulossa, että 6 sekunnin pintaan kulkeva auto on ripeä, mutta ehkä ei enää nykypäivänä. Olishan se kiva joku päivä omistaa toinen V8 Lexus. IS F:n olen jopa onnistunut livenä näkemään Hervannassa ihan ja onhan se nätti auto.
Se on tunne asia mikä on ripeä auto. Jollekin 6 s voi tuntuu ripeältä siihen asti kun on istunut vielä nopeamassa autossa.Olen ollut siinä luulossa, että 6 sekunnin pintaan kulkeva auto on ripeä, mutta ehkä ei enää nykypäivänä. Olishan se kiva joku päivä omistaa toinen V8 Lexus. IS F:n olen jopa onnistunut livenä näkemään Hervannassa ihan ja onhan se nätti auto.
Paljos fiesta painaa? Mulla manuaalivaihteinen 330 heppanen 1350 kilonen skylle tuntuu takavetosena nykivän sinne 5,5 pintaan mitä joskus testannut. Ei tosiaankaan maailman nopein kiihtyvyys vielä tuokaan. Seuraavaksi onkin tehopäivitys mikä ei softaamalla onnistu ja joku 5-600 heppaa tarkoitus nykästä ulos niin pärjää sitte edes paperilla teslalle vaikka oikeesti pyörät sutii kun kiihdyttää.No siis esim oma Fiesta ST hot hatch lasketaan jo semi "hitaaksi" 0-100 arvoja laskiessa. Isoin ero minkä moni vain unohtaa on tuo kiihtyvyys liikkeestä. Etuveto ei irtoa viivalta millään kuten nelikko tai kunnon rengastuksella oleva takaveto. Lisäksi isossa osassa alkaa olla automaattiaski joka parantaa kiihtyvyyslukemia entisestään. Itsellä esim kiihtyvyys on Mountunen miedolla softalla 5.9s 0-100kmh mutta joudun vielä n.90kmh vaihtamaan kolmoselle joka luonnollisesti huonontaa tuloksia huomattavasti. Etenkin nuo 0-100kmh tulokset ovat parantuneet viimevuosina pirusti mm juurikin automaattien ja modernien turbokoneiden parantumisen myötä. Oma 1.5l 3pyttyinen esim repii 235hp/350nm (vakio 200hp/290nm) tehot ja on ns "miedosti" softattu. Monessa autossa teholukemat eivät itsessään ole kasvaneet mutta tehoalue on kasvanut senkin edestä ja vääntöä tullut lisää jo naurettavan pienillä kierroksilla. Myös vaihteistot ovat kehittyneet viimevuosina ja mahdollistaneet mm nuo rajummat vääntölukemat kun ennen aski saattoi olla se rajoittava tekijä siinä miten paljon vääntöä uskalsi ottaa ettei aski sano itseään irti.
Tais olla painoa jossain 1300kg paikkeilla. Ja tosiaan tuossa on lukko auttamassa kummasti viivalta irtoamista ja pito ei riitä kahdella ensimmäisellä vaihteella silti vaan alkaa sutimaan kuivalla asfaltilla vielä kakkosen yläpäässä.Paljos fiesta painaa? Mulla manuaalivaihteinen 330 heppanen 1350 kilonen skylle tuntuu takavetosena nykivän sinne 5,5 pintaan mitä joskus testannut. Ei tosiaankaan maailman nopein kiihtyvyys vielä tuokaan. Seuraavaksi onkin tehopäivitys mikä ei softaamalla onnistu ja joku 5-600 heppaa tarkoitus nykästä ulos niin pärjää sitte edes paperilla teslalle vaikka oikeesti pyörät sutii kun kiihdyttää.
Juurikin tuo. Tuossa vielä niiden myynti-ilmoitus. Eipä niille tuosta reissusta paljoa muuta jäänyt käteen kuin känsät.Siis tuo yksilö tulossa sulle?
Erikoisempi malli mutta hieno. Näyttää suht kova peltiseltä?Juurikin tuo. Tuossa vielä niiden myynti-ilmoitus. Eipä niille tuosta reissusta paljoa muuta jäänyt käteen kuin känsät.
Kuvien perusteella muutamaan kohtaan pohjassa pitää peltiä laittaa. Muuten tuo näytti aika hyvälle. Ja Teksasin ilmasto onneksi on semmoinen, ettei pahemmin ruostuta.Erikoisempi malli mutta hieno. Näyttää suht kova peltiseltä?
Keväällä hommasin vm. 2015 Passat BiTurbon tilalle BMW:n. Passat oli loistava mun mielestä, mutta vaihtelu virkistää. Lähemmäs 15 vuotta autoiltu ja nyt ensimmäistä kertaa BMW alla. Ei nyt ihan ensimmäisenä ollut ajatuksissa, mutta extempore koeajon jälkeen tilanne muuttui. Laadusta en pidemmällä tähtäimellä tiedä, mutta ajettavuuden puolesta voi suositella. Kannattaa ainakin käydä kokeilemassa jos speksit muuten täyttyisi, vaikkei olisi heti ensimmäisenä listalla harkita baijerilaista.
- 530d xdrive vm. 2014 (Facelift).
- Ostohetkellä ajettu 103tkm, nyt 120tkm.
- Lisävarusteita (osa vai olla ehkä "vakio"kamaakin, en ole varma): Harman Kardon, adaptiiviset pitkät, kaistavahti, sähköinen kattoluukku, nahkasisusta, musta sisusta (katto ja pilariverhoilu), Azure Black väri (näyttää auringossa vähän siniseltäkin).
Kiitoksia. Rehellisesti, en oo itseasiassa huomannut mitään aiemmasta poikkeavaa liikenteessä. Ehkä mä istun liian ylpeenä uudessa norsunluutornissa enkä oo huomannu OT: Vakuutukset Passattiin oli IF:llä ~800€/v. BMW:hen 1600€/v (täyskasko, lasiturva yms.). Vakuutusyhtiö Turva:sta BMW:hen 900€ sama setti. En ota kantaa yhtiöiden toimintaan tai kokemuksiin kumpi on parempi, mutta tämä tiedoksi vain.Hieno valinta Kai olet huomannut myös kanssaliikennöitsijöiden respektit musta BMW vs Passatti?
Samaa mieltä, aika onneton tuo ruutu. Onko sulla tarkemmin tietoa miten tuo retrofittaus homma toimii? Lähinnä, että pitääkö itse hommata isompi näyttö ja asennus tuolta, vai löytyykö BMWIZ:ltä suoraan tiskiltä tyyliin "F10 retrofit ruutu". Riippuen miten tuo toimii ja maksaa, niin voisin harkitakin. Passattiin verrattuna muutenkin tuo multimedia puoli on aika onneton. Bluetooth on epäluotettava, semi hidas yhdistämään, biisien vaihto ei aina toimi ja joskus asetus muuttuu itsestään siten, että bluetooth ei toista audiota, jonka jälkeen se pitää käydä kytkemässä taas päälle. Erikoisia haasteita mihinkä en ole tottunut. Toimii kuitenkin n. 80% ajasta ihan ok.Hieno F10. Itse ehkä kävisin BMWIZin tmv. puheilla ja pyytäisin retrofittaamaan vielä isomman näytön, tuo jotenkin vauraamman vaikutelman. Mielestäni F10 ei M-Sportia edes kaipaa kun tuo vakio LCI on noin nätti, ehkä jopa arvokkaamman näköinen noin.
Onpa erikoisia ongelmia. Mulla on 2014 kolmossarjalainen pienellä näytöllä eli kaiketi sama multimedia? Siinä on siis HU_ENTRYNAV multimediana, joka tuli juuri samassa kuussa kuin oma on kasattu. Tuohon menee isompi ruutu heittämällä eli pelkkä koodaus riittää. Vanhempaan HU_ENTRY yksikköön isompaa ruutua ei taas saa eli tuo kannattaa tarkistaa ennen ruudun hankkimista.Samaa mieltä, aika onneton tuo ruutu. Onko sulla tarkemmin tietoa miten tuo retrofittaus homma toimii? Lähinnä, että pitääkö itse hommata isompi näyttö ja asennus tuolta, vai löytyykö BMWIZ:ltä suoraan tiskiltä tyyliin "F10 retrofit ruutu". Riippuen miten tuo toimii ja maksaa, niin voisin harkitakin. Passattiin verrattuna muutenkin tuo multimedia puoli on aika onneton. Bluetooth on epäluotettava, semi hidas yhdistämään, biisien vaihto ei aina toimi ja joskus asetus muuttuu itsestään siten, että bluetooth ei toista audiota, jonka jälkeen se pitää käydä kytkemässä taas päälle. Erikoisia haasteita mihinkä en ole tottunut. Toimii kuitenkin n. 80% ajasta ihan ok.
Kiitos tiedoista. Testaan toisella puhelimella ja tsekkaan päivitykset. Toi on rekisteröity muistaakseni 2/2014, joten lienee mahdollisuus ettei ole uudempaa yksikköä. Täytyypä kattoa. Mut eipä tämän enempiä off-topiccia asian tiimoilta, jatketaan harjotuksia : )Onpa erikoisia ongelmia. Mulla on 2014 kolmossarjalainen pienellä näytöllä eli kaiketi sama multimedia? Siinä on siis HU_ENTRYNAV multimediana, joka tuli juuri samassa kuussa kuin oma on kasattu. Tuohon menee isompi ruutu heittämällä eli pelkkä koodaus riittää. Vanhempaan HU_ENTRY yksikköön isompaa ruutua ei taas saa eli tuo kannattaa tarkistaa ennen ruudun hankkimista.
Itsellä on kyllä bluetooth toiminut vanhalla Sonyn Z1:llä kuin myös nykyisellä Oneplus 8:lla. Sen sijaan välissä ollut Nokia 8 temppuili jatkuvasti. Voi siis olla luuristakin kiinni. Kannattaa myös tarkistaa josko mankalle olisi päivityksiä, sen voi ainakin omassa päivittää ihan USB tikulla.
Soita sinne, eiköhän sieltä saa ihan koko paletin. Oon siellä joskus asennuttanut vakionopeudensäätimiä yms niin on saanut ihan avaimet käteen tyyppisesti kaiken.Samaa mieltä, aika onneton tuo ruutu. Onko sulla tarkemmin tietoa miten tuo retrofittaus homma toimii? Lähinnä, että pitääkö itse hommata isompi näyttö ja asennus tuolta, vai löytyykö BMWIZ:ltä suoraan tiskiltä tyyliin "F10 retrofit ruutu". Riippuen miten tuo toimii ja maksaa, niin voisin harkitakin. Passattiin verrattuna muutenkin tuo multimedia puoli on aika onneton. Bluetooth on epäluotettava, semi hidas yhdistämään, biisien vaihto ei aina toimi ja joskus asetus muuttuu itsestään siten, että bluetooth ei toista audiota, jonka jälkeen se pitää käydä kytkemässä taas päälle. Erikoisia haasteita mihinkä en ole tottunut. Toimii kuitenkin n. 80% ajasta ihan ok.
Maukas väri tuo punainen, kerrohan sitten kokemuksia miltä Tesla maistuu.
Meillä on vaimon kanssa iPhonet molemmilla. Nyt kun mainitsit, niin yhdistettävissä meidänkin osalta haasteet kahden puhelimen setupissa.Itsellä on pari vuotta vanhempi F11 ja ihan samantapaisia ongelmia on Bluetoothin kanssa. Etenkin kun autoon on liitetty kaksi puhelinta, niin käytännössä toinen ei yhdisty koskaan Bluetoothiin ilman kikkailua.
Ajattelin seuraavaksi kokeilla, toimisiko iPhone yhtään paremmin yhteen auton kanssa. Applen laitteet muutenkin antavat etenkin Apple Musicilla hiukan monipuolisemmat valikot auton ruudulle, ainakin piuhan kautta.
Mitä ne on?Onhan tuossa toki myös paddle shiftersit.
On niissä etuvedoissakin puolensa. Nimimerkillä juuri tänään luovuin omasta etuveto hot hatchistä joka meni melkein 45asteen kulmassa ilman että esc teki mitään ja ajettavuus oli vähintäänkin veikeä. Jos et kaasulla runtannut törkeästi että menisi suoraan niin perä irtosi aina ensin ollen kuitenkin täysin hallittava. Hauskin auto mitä olen omistanut.On kyllä makea Impreza. Imusarjan metanoliruiskutusta ei ilmeisesti ole palautettu? Onko autossa ollut alunperin metanolitankki sitä varten? Lähtökohtaisesti en ymmärrä ollenkaan etuvetokinnereiden sporttiversioita. Ovat väsyneitä vehkeitä normaaliversioinakin, eli ei kaipaa enää sitä häpeää, että joskus vielä eturengas vinkaisisi. Tuon Imprezan sen sijaan ymmärrän hyvin. Kuinka paljon on kaakkeja?
Mitä ne on?
Mitä ne on?
Nelivetohan tuo on...On kyllä makea Impreza. Imusarjan metanoliruiskutusta ei ilmeisesti ole palautettu? Onko autossa ollut alunperin metanolitankki sitä varten? Lähtökohtaisesti en ymmärrä ollenkaan etuvetokinnereiden sporttiversioita. Ovat väsyneitä vehkeitä normaaliversioinakin, eli ei kaipaa enää sitä häpeää, että joskus vielä eturengas vinkaisisi. Tuon Imprezan sen sijaan ymmärrän hyvin. Kuinka paljon on kaakkeja?
Niin vähän epäilin. Rallissa ei taida etuvedot pärjätä.Nelivetohan tuo on...
Possulinkki on väärin laitettu viestiin niin ei näy. Onko millä spekseillä moinen?Kesäauton viimeiset lenkit, hieno keli oli eilen ajella illalla.
No nyt on kova ja oikean värinen!Ehkä maailman eniten reissannut 500F vaikka mittarissa vain 96K mailia
Viimeksi ollut liikenteessä lähemmäs 10 vuotta sitten, joten oli aika mahtava fiilis saada se viimeinkin tien päälle.
Ehkä maailman eniten reissannut 500F vaikka mittarissa vain 96K mailia
Viimeksi ollut liikenteessä lähemmäs 10 vuotta sitten, joten oli aika mahtava fiilis saada se viimeinkin tien päälle.