Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mikä se sitten olisi ollut, jos 3 penkkiriviä on vaatimus? Ja nämähän ostetaan omaan tarpeeseen ei naapurin.
Jos on kerran liitua millä piirtää, niin miksei sitten suoraan autonkuljettajaa? Ei tartteis kiduttaa itseään?
Itse tykkään taas autoista ja niillä ajamisesta todella paljon. En oikeastaan tarvitse autoa, vaan pystyn liikkumaan välttämättömät menoni sähköpyörällä ja vanhempien tms. kyydillä, mutta minulla on siitä huolimatta auto. Voisin varmaan sanoa niiden olevan jonkin sortin intohimoni, yksi lukuisista harrastuksista.Niin, ja taksillakin pääsee. Eiköhän kuskeja löydy rahalla. Sanotaan etten nyt itsekään nauti autolla ajamisesta niin paljon että rälläisin huvikseen sinne tänne. Eikä siinä auta onko hieno vai huono auto.
Tänäänkin oli käytössä kaverin premium kun olin kuskina, sen jälkeen ei se oma kottero nyt niin hirveänpaljon huonompi ollutkaan.
Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla ei täytä?Tesla Model X ei täytä laatuvaatimuksiani. Kuten ei myöskään Land Rover.
Luotettavuustilastoja katsellessa Tesla ja Range Rover keikkuvat siellä häntäpäässä. Mahdollisesti noistakin merkeistä voisi saada ongelmattoman yksilön mutta mikään ei närästä autoilussa enempää kuin ylimääräiset huoltokäynnit. Mitä olen Teslasta lukenut niin sen alusta on urheilullisempi eli jäykempi eli huonompi minun käyttööni. Lisäksi kori elää tien epätasaisuuksissa ja tästä aiheutuu ääniä ohjaamoon. Myös äänentoisto on huono eivätkä muovipenkitkään oikein kiinnosta.Ihan mielenkiinnosta, millä tavalla ei täytä?
Kaveri vaihtoi nimittäin viime kesänä samanlaisesta XC90 T8:sta Teslaan, tosin Model S eikä X. Ei tykännyt Volvon ajotuntumasta ja alustasta.
Kollegalla on Range Rover Sport P400e HSE, olisiko vuosimallia 2019. Ei siinäkään laadun suhteen ole ollut valittamista, mutta en tiedä saako 3-rivisenä? Isoa Rangea varmaan kyllä saisi, ilmeisesti siinä on sama hybriditekniikka.
Perhesovun kannalta olen laskelmoinut että penkkirivien määrän täytyy olla vähintään yhtä suuri kuin autossa matkustavien alaikäisten lasten lukumäärä.Ihan mielenkiiintoinen ostokertomus Miksi piti olla 3 penkkiriviä? Varmaan jos laittaa 100 000+€ kiinni autoon, ei kovin vikaan voi mennä. Volvo toki ei olisi oma ensimmäinen vaihtoehto tuohon hintaan.
Toivottavasti tutkit auton taustat läpi ettei ole mikään amerikan lunaripeli mikä on jossain baltian pajassa kääritty uudestaan kasaan.Tällainen tarttui mukaan pitkän etsinnän jälkeen. Pääasiassa katselin 335i:tä, mutta olivat sen verran kiven alla että meinasin jo luovuttaa. Sitten löytyi tämä ActiveHybrid 3 joka on käytännössä identtinen 335i:n kanssa mutta lisänä myös hybridiakku josta saa lisää heppaa. Tämä on USA:n import ja aika harvinainen malli tämäkin, Suomessa ei taida montaa olla, Amerikkaankin taidettiin myydä vain 3000 kpl. Tässä oli tehtynä Stage 1 chippaus ja hevosia on yht. n. 400. Eihän tuolla määrällä Suomessa mitään tee, mutta reaktio on kaasupolkimen kanssa aina sama: Ei helevetti! Ajattelin etten koskaan tule ostamaan valkoista autoa, mutta on se yllättävän ryhdikäs. Takalasit ajattelin tummentaa viiteen prosenttiin ja muuta pientä värkkäillä.
On tutkittu ja oli tiedossa ennen kun kävin katsomassa. Merkkihuolloissa on käytetty ja VIN täysin puhdas. Oli tuotu Suomeen jo 2017.Toivottavasti tutkit auton taustat läpi ettei ole mikään amerikan lunaripeli mikä on jossain baltian pajassa kääritty uudestaan kasaan.
Oon varmaan bongannut sun Bentleyn joskus liikenteestä. Komea peli, mutta peitä nyt ihmeessä sen kilpi tosta kuvasta.Muuten en ottaisi kantaa tähän touhuun, mutta tähän ketjuun olen muutenkin ottanut. Meille tuli 4/2021 Range Rober Autobiography ja Bentley Bentayga...
Takaisku tosin puhui vain heikosta menestyksestä luotettavuustilastoissa.Muuten en ottaisi kantaa tähän touhuun, mutta tähän ketjuun olen muutenkin ottanut. Meille tuli 4/2021 Range Rober Autobiography ja Bentley Bentayga, kun olin pettynyt noin 4-5 kk aikana Porsche Cayanne e-Hybrid Turbo S:ään. Näillä sitten ajelin viimeiset kuukaudet.
Tänään tuo Range Rover lähti jo pois, koska koskaan en ole ajanut yhtä huonoa autoa. Ja tässä ei ole mitään liioittelua. Jouduin kirjaimellisesti pakottamaan itseni ottamaan aamulla Rangen avaimet ja pahoinvointilääkkeet etukäteen. Maastossa se meni toki hienosti, mutta eihän sitä mökille voi joka päivä ajaa.
Huonoja aspekteja RR:stä: Range Rover oli todella epävakaa ihan 60 km/h nopeuksista alkaen ja vaimo jopa oksensi toistuvasti sen pallotunteen vuoksi. Navigaattori ohjasi ihan oudoille reitteille, kulutus oli ihan maagisen suuri vs. esim Bentaygaan, auton tehot oli huonot vs kulutus. Hirveä huuto kiihdytyksissä, hirveä heilunta väistöissä, Avustavat ohjelmat todella alkeelliset: kaista-avustin ei käytännössä tee mitään, adaptiiivinen nopeudensäädin on todella aggressiivinen ja lyö jarrut lukkoon jopa vapaimmilla säädöillä, mutta ei toimi alle 30 km/h -nopeuksilla. Ei hold-assistia. KULJETTAJAN ISTUINPAIKALLA EI VOI OLLA EDES KAHTA TUNTIA, KUN SE ON NIIN EPÄMUKAVAA!
Halukkaille voin avata enemmänkin, mutta meillä ostettiin shampanjaa, kun auto lähti ja mönkijä sekä vene tuli tilalle. Bentayga sen sijaan on toista kierrosta ja tulee säilymään perheenjäsenenä. Samoin siis RR:n synnyttämät lapset, jotka kuvissa...
Ei siis pidä tuomita yhtään Takaisku, kun sanoo samaa....
Totta kai kuvailussa on värikynää, mutta faktoista. Lähinnä tarkoitin väistöllä ihan normaaliliikenteessä jotain kuopan kiertämistä tms; ei mitään hätäväistöä. Ja ilman muuta katumaasturilla ajetaan rauhallisemmin kuin jollain raacerilla, mutta jotain kuvaa ihan sekin, että Range oli oman eläkkeellä olevan appiukkoni unelma-auto ja fiilisteli tuota toistuvasti, joka on todella poikkeuksellista hänelle eikä esim. Bentley tuota häneltä mitään tunteita. Annoin lainaksi hänelle, mutta RR:llä rauhallisesti päivän ajettuaan totesi, että puolet RR:stä maksava Volvo on sittenkin paljon parempi eikä halunnut ottaa tuota enää ilmaiseksikaan.Onhan tuo Rangen kuvailu vahvaa liioittelua, tai jos ei ole, niin sitten on ilman koeajoa ostettu auto ulkonäön perusteella. Auto on paljastunut täysin sopimattomaksi omaan dynaamiseen ajotyyliin, jota ei suostuta muuttamaan autolle sopivaksi. Silloin auto ei ole sopiva juuri kyseiselle käyttäjälle, mutta ei se itse autosta tee huonoa.
Dynaamisen ajotavan päättelin seuraavista: todella epävakaa >60 km/h, hirveä heilunta väistöissä sekä napsitaan pahoinvointilääkkeitä ja oksennetaan. Kuka ennakoivasti ajava edes joutuu tekemään yhtään väistöä vaivaisen kolmen kuukauden omistuksen aikana? Jos taas ne väistöt olivat harjoittelua mahdollista hirven kohtaamista varten, niin niitä olisi parempi tehdä ilman matkustajia.
Sori mutta Mitä?! Onko se uudessa Audissa vielä joku erikseen paketissa ostettava erikoisvaruste?melkein kaikki varustepaketit mukana
isoin puute on avaimeton lukitus
Sori mutta Mitä?! Onko se uudessa Audissa vielä joku erikseen paketissa ostettava erikoisvaruste?
Sori mutta Mitä?! Onko se uudessa Audissa vielä joku erikseen paketissa ostettava erikoisvaruste?
Näissä saa kuule ruksia pankkitilin pitkälle miinukselle jos haluaa Säilytyslokerotkin on lisävaruste (ei ole vitsi)
Käytännössä mikä itseltä jäi pois niin oli:
Sähköpenkit, joista en halua maksaa kun en muista milloin olisin viimeksi säätänyt autossa penkkiä tarkoituksella (asun yksin eikä ainakaan lähiaikoina ole tulossa naista)
Kääntyvät sivupeilit, joista en myöskään halua maksaa
Paremmat audiovehkeet, joista myyjä ei suositellut maksamaan kun oli jo paremmat ku Golfissa ja ne oli mun mielestä jo hyvällä tasolla
Navigaattori, josta en kyllä ymmärrä että kukaan maksaisi enää mitään jos voi lyödä Android Auton päälle kahdessa sekunnissa.
Avaimettoman lukituksen osalta ajattelin kyllä selvittää että saisiko jollain edes vähän järkevällä rahalla asennettua jälkeenpäin. Tosin veikkaan että hinta on joku ihan posketon 6000€ tms.
Loput oli sitten ulkonäköjuttuja ja jotain puhelintelineitä. S-line ulkopakettia tai black pakettia en halunnut kun en tykkää mitä ne tuo ulkonäköön lisää.
Mitä tuo avaimeton lukitus olisi sitten maksanut, jos se jälkikäteen harmittaa?
Hankintahinta ei ollut ongelma vaan että tää oli nopean toimituksen auto jossa oli kaikki muu paitsi toi avaimeton lukitus kohdallaan. Vaihtoehto olisi ollut tilata sama auto mutta ottaa siihen lisäksi avaimeton lukitus ja odottaa toimitusta 4 - 8 kuukautta niin päätin että jätetään lukitus.
Tietty ois voinu tilata lisäks jonku 300€ hintasen kännykkälukituksen ja ehkä jotain muuta pientä jos ois tilannut tehtaalta. Mulla vaan hyvä kaveri automyyntihommien kautta tuntee pk seudun audimyyjät ni saatiin neuvoteltua kaiken muun lisäks aika hyvät kaupat tästä.
Höpöhöpö, ei pidä paikkaansa kumpikaan näistä väitteistä.Kun oven voi avata vaan laittamalla käden kahvalle hetken aikaa lukitsemisen jälkeen ja ajamaankin taitaa päästä ilman avainta.
Eikö tuo avaimeton lukitus (ja käynnistys, kun taitavat olla aina samassa) oo ennemminkin suuri miinus? Auton voi varastaa ilman avainta heti kun on itse lähtenyt kauppaan tms. Kun oven voi avata vaan laittamalla käden kahvalle hetken aikaa lukitsemisen jälkeen ja ajamaankin taitaa päästä ilman avainta.
Ei toki ehkä mitenkään supertodennäköistä Suomessa mutta kuitenkin. Ainakin Lontoossa muistan kuulleeni, että näitä varkauksia on todella paljon. Ja vaikkei koko autoa varastettaisikaan, niin vähintään sisälle jätettyjä tavaroita voidaan viedä.
Komea on. Oma kaasujalka kyllä kevenee kun valkoinen Ocu vilahtaa taustapeilissä.Passat gte vaihtui kuukausi sitten tämmöiseen octavia pheviin. Lisävarusteina DCC, canton äänentoisto, sähkö penkit nahalla ja tuuletuksella, webasto, laminoidut etulasit, hud-näyttö.
Mitä tuo avaimeton lukitus olisi sitten maksanut, jos se jälkikäteen harmittaa?
Kai tuohon on lukkoperä laitettu että saa voimaa tiehenkin eikä vaan yhdellä piirräTämmösen kävin hakemassa
2006 335i "hiukan" piristetty, kulkee 50/50 viina/bensa seoksella.
On kyllä melko häiriintynyt laitos ajoltaan.
voisi kans olla myynnissä tai vaihdossa ehkä? vanhempaan bemariin, e28, e34, e30 tms
Kai tuohon on lukkoperä laitettu että saa voimaa tiehenkin eikä vaan yhdellä piirrä
Piti omaan softattuun 325d:hen ostaa kitkalukollinen perä kun ei jarru"lukon" päälle koodaaminen riittänyt estämään raajarikkoisuutta tarpeeksi. Tuossa 335i:ssä kun voimaa ihan tuntuvasti enempi niin ei ainaskaan vähemmän ole samaa ongelmaa.
Jokaisen amispojun märkä uni: 15v vanha tehokas takaveto
Eipä silti, tuollaisesta joutuu vielä maksamaan uuden pikkuauton hinnan niin ei paljoa varaa naureskella
Mielenkiinnosta, onko siis pakko tankata 50:50 vai onko flex fuel vai millainen?Tämmösen kävin hakemassa
2006 335i "hiukan" piristetty, kulkee 50/50 viina/bensa seoksella.
On kyllä melko häiriintynyt laitos ajoltaan.
voisi kans olla myynnissä tai vaihdossa ehkä? vanhempaan bemariin, e28, e34, e30 tms
DS5 on kyllä hienon näköinen puikula, joita ei liiemmin kaduilla näe.Tässäpä oma pirssi. 2014 vuoden Citroen DS5. Juuri ennen kuin DS eriytettiin omaksi merkikseen. HDI 163 koneella. Kolmas Citroen ja kokonaisuudessaan viides omistamani auto. Ensimmäinen ja todennäkösesti viimeinen diesel. 182tkm mittarissa.
Pari viikkoa sitten aiheutti hieman ketutusta +30 asteen helteellä, kun sisätilan puhallin lakkasi toimimasta, mutta sain sen itse korjattua puhallinmoottorin vaihdolla ja melko edullisesti. Sain myös juuri katsastettua puhtain paperein. Kilometrejä tulee omat ajot + työajot noin 35tkm/vuosi. Aiemmat sitikat ovat olleet kaasunestejousituksella, tässä urheilulliset (kivikovat) rautajouset, mikä onkin ainoa haittapuoli.
Varustetaso Sport Chic ja melkein kaikki sen aikaiset lisävarusteet löytyy, paitsi kaistavahti ja webasto. Hämmentävä auto, katselukulmasta riippuen näyttää joko todella pieneltä, tai todella isolta. Sisältä tämä on kooltaan sopiva. Ei tule hirveän usein vastaan ja kovin ihmiset kyselevät, että mikäs auto tällainen on, vaikka selvät tupla-hakaset löytyvät keulasta.
Sain vaimon vihdoin ja viimein suostuteltua siihen, että laitetaan uudempi Mustang myyntiin ja ostetaan jotain vanhempaa. Musse lähti seuraavalle omistajalle ja meillä alkoi uuden auton etsiminen. Vähän meinasi olla vääntöä auton mallista, kun vaimo olisi halunnut vain -68 tai -69 Buick Rivieran. Sitten se skaala laajeni jo 60-70 -luvun vaihteen muskeliin ja lopulta myös 65-70 Bel Airiin / Impalaan (tässä oli minun ehto, että neliovista ei tule).
Yritin kauniisti sanoa, että nyt on hiukan liian kallis automaku meidän lompakolle. Maanantaina kuitenkin sopiva katiska tuli myyntiin ja myyjä onneksi suostui varaamaan sen torstaihin saakka.
(1970 Chevrolet Impala, Chevyn 350+th350)
Torstaina kävin sitten autoa katsomassa ja mukaanhan se oli otettava. On kyllä hyvä auto ajaa ja Pontiaciin verrattuna huomaa sen, että kunnossa ja säädöissään ollessa nuo on vaan todella hyviä ajettavia.
Mielenkiinnosta, onko siis pakko tankata 50:50 vai onko flex fuel vai millainen?
No on kyllä surkea systeemi xDJoo, eli about 50/50 suhteella pitää tankata aina.
Sais tähän sen että säätää automaattisesti sen suhteen mikä on e85 -pitoisuus mutta nyt mennään tällä.
Muutenkin vähän erikoinen systeemi, eikö parhaat tehot saisi kun käyttäisi vaan puhdasta RE85. Bensaa lisätään korkeintaan talvella jos rohjo käynnistyy huonosti kovalla pakkasellaNo on kyllä surkea systeemi xD