Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Toi C70 on kyllä yks sellanen auto jonka voisin omistaa :)

Mukava auto kyllä. Ja aika tehokaskin. Nyt vaan ikävä kyllä sellainen tilanne että neliveto on osoittautunut ylivedoksi talvikäytössä, niin ei paljon muulla viitsi ajella. Ja kesäksi on muita vempeleitä vielä hallissa jäljellä.
 
Diazilla hyvä valinta. Tuo V40 on erittäin hyvä kokonaisuus mielestäni. Kaikki vaan toimii ja tosiaan esittelymallina kun ostelee, niin saa läjän varusteita, kaikki talvivarusteet renkaineen ja vieläpä heitetään siihen peruslistahinnasta muutama tonttu pois. Ja tämä kaikki vain sen takia, et autolla 3tkm mittarissa. Oman 500X:n ostin koeajosta, kun siinä oli kaikki mitä olisin muutenkin ruksannut ja vielä merkkivanteet (koska ne on hienot) talveksi. Hintaa uuteen vastaavilla varusteilla tuli 6700€.
 
ST Fiesta -06 tuli vaihdettua tänään Fiesta 1.0 Black Editioniin vuodelta -15. Reilu 100km tuli tänään ajeltua ja oikein naurattaa miten tommonen "maitopurkki" koneella varustettu laitos voi olla noin saatanan hauska ajaa. ST Fiestan vuodelta -13 omistaneena ei toi oikeesti ees paljon häviä hauskuudessa, soundimaailma tosin vaisumpi. Mutta kun lykkää siihen vielä Mountunen paketin niin ainakin tehot ja toivottavasti myös soundit paranee.

Kuva vielä tässä, tosin ei omasta mutta vastaava.
 

Liitteet

  • IMG_0143.JPG
    IMG_0143.JPG
    81,6 KB · Luettu: 244
Tässä kuva uudesta kulkineesta, likaisena mutta menkööt:
aOPsz8c.jpg



Eli Volvo S60 R-Desing, -17 bensa automaatti. Varusteita mm. Winter, Driver support ja high tech -paketit joissa esim. navi, volvo on call, adaptiivinen vakkari, lämmitettävä tuulilasi ja ratti jne.
 
Toi uusi maski tekee tuosta kyllä paljon paremman näköisen. :kippis: Vanha maski on vähän joku mersun ja nissanin sekamelska. Millä moottorilla otit? :hungry:

Moottori mallia ruohonleikkuri, eli T3 152hp :cool:. Aivan riittävä omaan käyttöön.

Niin ja tosiaan polttoainekäyttöinen lisälämmitin löytyy myös ja ton VOCin mukana tulee puhelimesta ohjaus siihenkin.
 
T3 on ihan riittävä, ja kai tossakin viripotentiaalia on hivenen verran? :) Katselin että tuohon tulevaan D2-koneeseenkin sais +50hp vähällä vaivalla. Täytyy takuun päätteeksi mietiskellä. :comp:

Mitä nopeasti vilkasin niin Ateholla lupailisivat +30hp ja +50nm lisää, menee harkintaan viimeistään kun kesä tulee :D
 
Tuossapa olisi nykyinen ja entinen kiesi. Nykyinen Skoda Superb 2.0TDi DSG 190 Style ostettu viimekesänä uutena ja ex Volvo V60 D2 -12

Rb972O7.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Projekti jatkuu eespäin. Tulee aika erikoinen yhdistelmä Skylliin, mutta uskon että kokonaisuutena tulee näyttään aika hyvältä :) Matta epoksipohjainen väri ja siihen erikseen lisätty sävytyksessä metallikidettä aika reilusti ja muutamia korosteosia sitten Hondan Milano Red värillä.




0VEXJnw.jpg



jqxwswR.jpg
 
Tänne kyllä kaivattais jotain omaa tekkiläisten auto/mopo/vene/lentokone/sukellusvene-projektitopikkia. Nää vähän hautautuu tuonne autot.fi foorumiin kun siellä tulee käytyä ehkä kerran pari kuukauteen.
 
eipä tuolla autot.fi puolella oikeastaan tapahdu mitään tällä hetkellä
 
Sairautta havaittavissa: :)

Harrasteena 155Q4 R4 -92 turbo neliveto(visko keskellä ja torsen takana) vähän yli 200hp (vain putki vaihtunut 3")
Puoli"nahat", autom ilmastointi ja sähköinen kattoluukku. Oikeastaan onneksi ei sähkösäätöisiä iskareita. 1500 kpl näitä "1 sarjalaisia" ja joku 2500 kpl yhteensä tehty. "3. sarja" (wide bodyt) harvinaisia



Tämä tosin tällä hetkellä särki, venttiilit solmussa. En tajunnut tarkastuttaa/tarkastaa jakohihan kuntoa, oli jonkun edellistä omistajista ite vaihtama. Tiedä häntä oliko mokannut vai viallinen hiha. Lähti alle 2v vanhasta hihnasta hampaat. Tosin taitaa olla alimitoitettu jakohihna noissa Lampredi TC turboversiossa. (Saatavilla osat joilla saa käytettyä 1" leveää fiat ducaton jakohihnaa)



Sitten käyttis 156 Crosswagon Q4 1,9 jtd 2005. (150hp neliveto vapailla tasureilla)
Mustat nahat, lyhkäset xenon, autom ilmastointi ja parkkitutkat. + Nykyään vähän koomiset 5cd vaihtaja, navi 4" harmaasävynäytössä ja hanskalokerossa autopuhelimen simkorttipaikka.

Muutenkin vähän jännä vehe tuo, siinä samat pyöräkaaripullistukset kuin gta:ssa (3,2l v6), samat 330 brembot ja kai yhtä jykevä etuvakaaja. Kuitenkaan gta:sta ei ole tehty faceliftiä ja tuota taas on pelkästään facelftinä. (n. 7000 kpl tehty)



Taitaa muuten 156 sw olla ainoita automalleja, missä farmarissa laskennallisesti on pienempi kontti kuin sedanissa :D (Kuormatessa farkussa tavaratilan verhoon, eli vähän alle selkänojien korkeuden)



Sitten vielä ikuisuusprojektiksi/hitsausharjoitukseksi hommattu sprint qv -87 (1,5 boxer)



(Näiden edellinen malli alfa sud sprint oli yksi niistä maineenpilaajista, idiootit kuljetti paljaita koreja taivasalla toiseen rakennukseen maalattavaksi säällä kuin säällä... Lahjakas ruostumaan tosin tuokin)

Tuosta katoinkin just dokkarin. Alfasud oli valtion työllisyysprojekti etelä italiaan, jota joutuivat tekemään 3 päivän työviikkoon tottuneet maajussit , joita ei sitten pätkääkään kiinnostanut tehdä 5 päivän viikkoa.
Ruosteen alkusyy oli se ettei korissa missään kohtaa ole mitään alkeellisintakaan ruosteenestoa, pintamaalin lisäksi. Tätä sitten kesken vlamistuksen koitettiin korjata täyttämällä kaikki kotelot ja onkalot eristevaahdolla... Tämän jälkeen jos ulkoisen ruosteen saikin haltuun ajoissa, niin nää ruostui ylläripylläri sisältäpäin :D
 
Viimeksi muokattu:
Alfasudin korissa käytetty teräs taisi tulla Neuvostoliitosta ja siinä oli seassa liikaa epäpuhtauksia kun sinne sekaan oli sulateltu kaikki vanhat traktorin vanteet ja muut mitä käsiin saatiin.
 
Alfasudin korissa käytetty teräs taisi tulla Neuvostoliitosta ja siinä oli seassa liikaa epäpuhtauksia kun sinne sekaan oli sulateltu kaikki vanhat traktorin vanteet ja muut mitä käsiin saatiin.

Muistan kuulleeni, että saivat 124:n lisenssiä vastaan edullisesti tai ihan vaihtokauppana sitä roskaterästä, josta sitten seuraavat 30v tehtiin autoja ja pilattiin italialaisten autojen maine ikuisiksi ajoiksi. Ei sillä, että ongelmia olis ollut pelkästään ruostumisen suhteen :D
 
Peugeot 406 2.0 hdi 2000:n ja Peugeot 407 1.6 hdi 2005:n lisäksi piti saada vielä kolmaskin ranskis :) Citroen Xantia 2.0 hdi 110 millesime 2000. Oli löytö kun oli täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja ja suht hyväkuntoinen, katsastettu mutta pientä fiksiä vaatii ja uudelleen näyttö, sitten vuosi ajoa.

Eka Citikka itsellä jossa on tuo joku "erikoinen" jousitus. Saa lastausasentoon alas tai mökkiasentoon, sekä renkaanvaihtoasentoon. Mökkiasennossakin voi ajaa hiljaista vauhtia. Hinta oli huimat 425€. Kanttimalli (Xantia) näyttää paremmalta minusta kuin uudempi C5.
Laitoin reilusti ilmaa lisää renkaisiin nyt, täytyy käydä koejolla uudelleen. Hakkapeliitta 5 nastat oli aavistuksen lötköt 2.1-2.2 bar paineilla.

Edit: Edellisiä autoja joita on ollut.
BMW 740ia 4.0 1996 pun
Alfa Romeo 156 2.0 t.s. 1999 pun
Opel Vectra 1.7td 1997 vihr
Opel Kadett 1.6 4d 1988 musta
Pärrä löytyy vielä, Kawasaki zx6-r 2000 112hv punamusta.

IMG_20170211_154911.jpg


IMG_20170211_191431.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Omana käyttö/harraste-pelinä toimii '97 Subaru Legacy farmari, 2 litraasella vapari boxerilla ja manuaalilaatikolla. Niin karvalakki kuin on aikanaan saanut ostettua :D tuloillaan on Foresterin jousitus ja karkiammat isohkot kumit, kattoteline ja reilusti valoja. Kuvia tuloo sitte joskus, kun ulkoasu muuttuu maasturimaisempaan suuntaan :)

Emännän käytössä taasen on '01 Renault Twingo, musta pieni kiituri ja ensimmäinen omistuksessa oleva 2000-luvun auto :D

Etsinnässä 600 Honda Hornet, johon voisi sovittaa nappula-kumit alle. Heti kun vaan lompakko antaa myöten.....

Autohistoriaan mahtuu mm.:
'51 chevy styleline
'65 plymouth fury
'78 oldsmobile delta 88
'78 chevy blazer
'78 opel kadett c coupe
'82 suzuki sj410
'88 mitsubishi galant gti dyn-4
Ja parikymmentä muuta enemmän tai vähemmän jännää laitetta
 
Tänne kun on joku muukin Kiioja uskaltanu laittaa, niin laitanpa omanikin Volvo V40 -13 D2 manuaali-karvalakki, johon ostin vaan 300e isommat vanteet (volvon) renkaineen joltai jobbarilta. Pari vuotta ollut ja ei valittamista.
 

Liitteet

  • 20160730_170838.jpg
    20160730_170838.jpg
    619,4 KB · Luettu: 413
Piiiiitkän odottelun jälkeen saatiin vihdoinkin meidän uus käyttöpirssi pihaan. Tuli tommonen hieman harvinaisempi Skoda Fabia Monte Carlo 1.2 TSI -16.
Vaihdossa tosiaan meni myöskin hieman harvinaisempi Ford Fiesta 1.6 TDCi Sport Silver -12.

Toivottavasti on roimasti huolettomia kilometrejä edessä. Itselläni oli 2005-2010 käytössäni Skoda Octavia RS 1.8T -01 ja ehdin sillä ajaa 5vuodessa 160tkm. Täysin huoleton auto eikä siinä ollut mitään ongelmia minun aikana vaikka lastutin sen(voimaa.com ohjelmointi).
 

Liitteet

  • 16903382_10211426470251179_5782798171551190073_o.jpg
    16903382_10211426470251179_5782798171551190073_o.jpg
    67,5 KB · Luettu: 324
Koska itselläni on erään "maa ja mailman matkailu .org"-teemaan liityen asennettuna chromeen EXIF-tietoja näyttävä lisäosa, niin muutamalle käyttäjälle tämä lyhyt yksityisyyttä koskeva neuvo on ilmeisesti tarpeen.

Kun kilikkaat hiiren oikealle kuvaa, niin -> Properties ->Details (välilehti) ->"Remove properties and personal information".

Ei ole varmaan kivaa, kun GPS-tiedot avautuvat kartalle, jossa kuva on otettu.
 
Kun kilikkaat hiiren oikealle kuvaa, niin -> Properties ->Details (välilehti) ->"Remove properties and personal information".

Ei ole varmaan kivaa, kun GPS-tiedot avautuvat kartalle, jossa kuva on otettu.
Tai sitten käyttää imguria, tms palvelua joka poistaa automaattisesti EXIF-tiedot hostaamistaan kuvista.

Ja Photoshop tekee homman myös vakiona, jos sellainen löytyy...

Hyvä neuvo sinänsä jos yksityisyys on tärkeää ja silti pakko pitää GPS data kuvissa mukana jonkun syyn takia.
 
wQ7mEvcl.jpg


Kesällä napattu kuva. Alustassa riittäisi askarreltavaa ja osia on jo odottamassa lämpimämpiä kelejä, tai lihavampaa pankkitiliä.
 
Ei ole varmaan kivaa, kun GPS-tiedot avautuvat kartalle, jossa kuva on otettu.

Toisaalta kuvittelisin, että näiden tänne postattujen Skodien ja Volvojen sijainti ei juuri ketään kiinnosta. Niitä on kuitenkin markettien ja taloyhtiöiden parkkipaikat täynnä jossa niitä voi käydä ihailemassa jo fiilis iskee.
 
Toisaalta kuvittelisin, että näiden tänne postattujen Skodien ja Volvojen sijainti ei juuri ketään kiinnosta. Niitä on kuitenkin markettien ja taloyhtiöiden parkkipaikat täynnä jossa niitä voi käydä ihailemassa jo fiilis iskee.

Ei ehkä auto itsessään, vaan käyttäjä. Jos hän nyt vaikka raapustelee myös esim. YK-alueella ja omaa arvomaailman, joka saattaa saada jossain lukevissa ääripäissä stalkkeroinnin, vainon ja terrorin syttymään. Tämä oli se oleellisin pointi. Murossakin oli ajoittain mainitun kaltaisia käyttäjiä (jotka eivät kohdistuneet minuun, mutta sain seurata sitä) ja kyllä siinä kylmät väreet tulivat. Jotkut osaavat olla todella pelottavia.

Tämän vuoksi heitin tuon huomion.
 
Ei ehkä auto itsessään, vaan käyttäjä. Jos hän nyt vaikka raapustelee myös esim. YK-alueella ja omaa arvomaailman, joka saattaa saada jossain lukevissa ääripäissä stalkkeroinnin, vainon ja terrorin syttymään. Tämä oli se oleellisin pointi. Murossakin oli ajoittain mainitun kaltaisia käyttäjiä (jotka eivät kohdistuneet minuun, mutta sain seurata sitä) ja kyllä siinä kylmät väreet tulivat. Jotkut osaavat olla todella pelottavia.

Tämän vuoksi heitin tuon huomion.

Hyvä huomio. En kyllä itsekään ajatellut että jotain tuollaista voisi löytyä. Win7 64bittinen ja chrome selaimelle ei taida löytyä sopivaa laajennusta? Jotain kokeilin, ei pelannut ja support kommenteissakin todettiin ettei toimi em. systeemillä. Foxilla en ole kokeillut kun sitä niin harvoin tulee käytettyä. Jos löytyy toimiva systeemi niin saa heittää linkillä.

Toki muron näillä hoodeilla löytyi kaikki suoraan etsimättä, ja täälläkin olen bongannut tuttuja maisemia moneltakin käyttäjältä. Esim niin paljoa ei kiinnosta että jaksaisin jonkun vaikka rekkarin perusteella alkaa kaivelemaan kuka joku tuntematon oikeasti on, en sillä tiedolla tekisi mitään. Mutta turvallisuusseikat ei koskaan ole yliarvostettuja. #ot
 
Hyvä huomio. En kyllä itsekään ajatellut että jotain tuollaista voisi löytyä. Win7 64bittinen ja chrome selaimelle ei taida löytyä sopivaa laajennusta? Jotain kokeilin, ei pelannut ja support kommenteissakin todettiin ettei toimi em. systeemillä. Foxilla en ole kokeillut kun sitä niin harvoin tulee käytettyä. Jos löytyy toimiva systeemi niin saa heittää linkillä.

Itsellä on kyllä win10 64bit ja chrome, mutta käytän tuollaista kuin "EXIF Viewer 2.4.4"-lisäosaa.
 
Itsellä on kyllä win10 64bit ja chrome, mutta käytän tuollaista kuin "EXIF Viewer 2.4.4"-lisäosaa.

Tuota ehdinkin jo kokeilla, mutta ei pelaa 7:ssa. No eipä tämä niin tärkeää ole, kokeilen vaikka foxilla joskus kun jaksan ja muistan, siis foxille leivottua versiota:) Eli mun tapauksessa huomiseen mennessä asia on unohtunut:vihellys:
 
Itseltä löytyy vm. 2002 Volvo S80 2.4 bensa. Lähes kaikki varusteet mitä tehtaalta saanut pl. kattoluukku.

Aikasempiä pelejä vm. 1998 Volvo V40 T4 kutiteltuna @ ~250hp ~380nm ja vm. 1992 Toyota Celica 2.0GTi
 
Ei nuo autot niin hirvittävästi kiinnosta (kun kaikki raha menee elektroniikkaan, höhöö), niin tuo oma kuljetuskalusto on vähän vatimatonta japsilinjaa.



ensin tämä käyttökiesi joka on "1000 hours in photoshop" tyyliin maalailtu hieman eriväriseksi (tämä ollut käytössä 2009 - tämä päivä)
X1lXyWd.jpg



ja vanha palvelija kesämökin pihassa kuvailtuna (tällä riemurasialla ajelin 1996-2009, kestävä pirulainen)
IWvpgHu.jpg
 
Qashqai 1.5DCi J10 vuosimallia 2013. Konkurssipesästä lunastin edullisesti, n. 60-65% auton reaaliarvosta jouduin pulittamaan. N. 150tkm taulussa, viitisen tonnia tullut vuoden vaihteessa ajeltua. Perus käyttöauto siis. Defan asensin jälkikäteen, pirulainen ei huolinut kuin 300w säteilymallin. En raaskinut Webastosta maksaa. Ammattilaisella 20% kalvotukset ensisijaisesti käytännön syistä, suojaa takapenkillä istuvaa pikkunassikkaa paremmin kuin imukuppiviritykset. Toki on tuo esteettisempi myös. Kuva otettu kalvotuksen jälkeen, parempaa kuvaa sitten kun loppukeväästä myllytys ja kovavaha laitettu pintaan.


1d743330-0157-4f13-a480-ad9685d9b431.jpg


PSX_20170305_215110.jpg
 
Viimeksi muokattu:
12v vanha ja 300tkm ajettu Mondeo lähti ja tilalle tuli Renault Megane vm. 15 ja 8tkm ajettu. Koneena 1.2Tce 115hv ja varuteina lähes kaikki, kattoluukku ja sähköpenkit puuttuu.

844c7e8130d9f62f34ae1a64aa77176a.jpg


(Ei oma kuva mutta täysin samanlainen, laitan myöhemmin kun saan puhtaasta autosta kuvan)
c40009b4849117892ea0239bb635bff1.jpg
 
Oho, mikäs Fordiin tuli vai tuliko tehtyä heräteostos? Sen verran oot sitä Mondeota muistanut kumminkin kehua. :)

Se oli (on) hyvä auto, mutta ikä alkaa painamaan.:(

Katotaan kuinka syvälle paskaan tämän kanssa tuli kädet työnnettyä, mutta ainakin seuraavat 2v saan ajella rauhassa, kiitos takuun. Olihan se Mondeo aika hitonmoinen traktori tähän verrattuna, mutta maantiellä parempi ajettava.
 
22a0e2dda6f4cdc9ec2c4eb342ab3ffc.jpg


Tuli myytyä perheen kakkoskulkine pois ja ykkösautokin vaihdettua. Konserni säilyi ja nyt oli vuoro antaa Skodan näyttää onko niistä mihinkään. -14 vuotinen 2,0tdi Combi elegance varustelulla. Löytyy siis avaimeton kulku ja käynnistys, vireystason valvonnat, sähköinen kontti, automaattivalot (pitkät/lyhyet päälle ja pois) ym..

Hetihän tuosta sai koodata pois Start/stopin ja valojen pesimet. Ja päälle taasen Needle sweep, takavalot jatkuvasti päällä, kaistavilkku 3->5 ja jotain muuta pientä.

Josko tuosta ois nyt autoa joksikin aikaa :)

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
Vie ihan hitokseen paljon enempi nestettä. Ainakin näillä keleillä kun nestettä muutenkin menee litra päivässä. Ajo on käytännössä pelkästään kaupunki ja valaistua moottoritieajua niin saa olla poikessa. Sitten kun lähtee pidemmille matkoille niin napauttaa puhelimella pesimet takas päälle.

Lähetetty Huawei P9 laitteesta Tapatalkilla
 
^Okei jotenki ymmärrän. Itellä edellisen korimallin vastaava vekotin ja siinä ei ajovaloille ruiski nestettä jos valokytkin on 0-asennossa. Valot päälläkin ruiskii muistaakseni joka 5:s pesu, mikä on mielestäni ihan hyvä ratkaisu.
 
Tämmöinen Audi A3 tuli hommattua jokinaika sitten.

5K7qSMl.jpg


9vs5cRd.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ja jos jolla kulla on Kuopion suunnalla tarvetta lukea vikakoodeja ja koodailla VAG-kulkineita niin käytöstä löytyy tuo OBDEleven. Tuohon Octaviaankin oli mahdollista laittaa vaikka mitä toimintoja päälle :)
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 339
Viestejä
4 504 960
Jäsenet
74 383
Uusin jäsen
pskrn

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom