Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Jaa, no sitten pahoitteluni. Ymmärsin vähän väärin. Ajattelin että lykkäät jonkun 30ke vehkeen tuossa kunnossa vaihtoon ja seuraava asiakas saakin sitten tapella rikkinäisen vehkeen kanssa.
 
Jaa, no sitten pahoitteluni. Ymmärsin vähän väärin. Ajattelin että lykkäät jonkun 30ke vehkeen tuossa kunnossa vaihtoon ja seuraava asiakas saakin sitten tapella rikkinäisen vehkeen kanssa.
Joo, Volvon arvo on jossain max 500 euron luokassa. Tuo Hyundai oli "hyvitys vähintään 2000 euroa pihaan ajetusta autosta" - autoja, joten eiköhän Rinta-Jouppikin odotukset ole aika matalat vaihdokkien suhteen.
 
550 Euroa, Varusteina moottori, vaihteet, ratti, ovet ja leimaa kesään 2018. Mitä muuta tarvii. :cigar2: Jep, opiskelijasinkkumies :happy:
 

Liitteet

  • 20170315_163522.jpg
    20170315_163522.jpg
    3,2 MB · Luettu: 311
Noniin, nyt niitä "vähän" parempia kuvia



Autona siis Renault Megane -15 1.2TCe 115 S+S Limited

Mitäs olet autosta pitänyt? Ollaan kanssa tuota mietitty meille, mutta hiukan arkarruttaa auton sisätilat, onko ne riittävät meille. 2 aikuista ja lapset, 7, 4 ja joskus loppuvuonna syntyvä niin mahtaako käydä takapenkki liian ahtaaksi.

Edit: Farkkuna siis tietenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Mitäs olet autosta pitänyt? Ollaan kanssa tuota mietitty meille, mutta hiukan arkarruttaa auton sisätilat, onko ne riittävät meille. 2 aikuista ja lapset, 7, 4 ja joskus loppuvuonna syntyvä niin mahtaako käydä takapenkki liian ahtaaksi.

Edit: Farkkuna siis tietenkin.
Kolmelle lapselle ja kahdelle aikuiselle varmasti pieni ja ahdas. Takakontin koosta en osaa sanoa farkussa, isohan se tässäkin on että se ei varmaan se suurin huoli ole. Muuten olen tykännyt autosta, koneessa ihan tarpeeksi tehoa arkiliikenteeseen ja taajama-ajo lepposta.

Sen verran myös kritiikkiä että lähes 300tkm ajettu mondeo oli maantiellä ja motarilla parempi menemään, okei iso auto ja siinä missä mondeon etupenkin heitti aivan taakse niin takana mahtui istumaan ilman että polvet otti penkkiin kiinni, tässä ei mahdu enää edes sisään. [emoji16] Itse kun ajelen yksin tai kaksin niin koko riittää hyvin.

Mutta uusi auto on uusi auto ja plussat voittaa kyllä selkeästi kun ei tuo megane mikään huono ole motarilla ajaa, ei niin laiva joka menee suoraan tuulessa kuin tuulessa tms.

Muuten esim sisämelu on todella pientä ja edes nastat ei sitä pahenna.
 
550 Euroa, Varusteina moottori, vaihteet, ratti, ovet ja leimaa kesään 2018. Mitä muuta tarvii. :cigar2: Jep, opiskelijasinkkumies :happy:
Ihan siistiltähän tuo nyt periaatteessa näyttää.

1.8GT:nä voisi olla ihan hauskakin - tai ihan perus 1.8:nakin. Tuo taitaa olla 1.6nen? :D
 
Kolmelle lapselle ja kahdelle aikuiselle varmasti pieni ja ahdas. Takakontin koosta en osaa sanoa farkussa, isohan se tässäkin on että se ei varmaan se suurin huoli ole. Muuten olen tykännyt autosta, koneessa ihan tarpeeksi tehoa arkiliikenteeseen ja taajama-ajo lepposta.

Sen verran myös kritiikkiä että lähes 300tkm ajettu mondeo oli maantiellä ja motarilla parempi menemään, okei iso auto ja siinä missä mondeon etupenkin heitti aivan taakse niin takana mahtui istumaan ilman että polvet otti penkkiin kiinni, tässä ei mahdu enää edes sisään. [emoji16] Itse kun ajelen yksin tai kaksin niin koko riittää hyvin.

Joo yllättävän suuri osa autoista on auttamattoman pieniä kun on lapset kyydissä, sitä ei ymmärrä miten paljon lapset vievät tilaa ennen kuin niitä turvaistuimia alkaa mallaamaan penkkiin kiinni. Lisäksi vielä takakontin kokoa ja viisiovisuutta oppii arvostamaan.
 
Tuossa nopea räpsy takapenkiltä, apparin penkki niin takana kuin menee ja kuskin penkki mun säädöissä, kuskin taakse juuri mahtuu, mutta apparin puolelle ei.

DzGaw1fl.jpg
 
Tuossa nopea räpsy takapenkiltä, apparin penkki niin takana kuin menee ja kuskin penkki mun säädöissä, kuskin taakse juuri mahtuu, mutta apparin puolelle ei.
No huh. Meidän muksut kitisee jo A6:ssakin jos penkki alkaa lähentelemään liikaa (ei lähelläkään jalkojen koskettamista) - mahtaisi olla "ilo" kuunnella kommenttia jos ne laittaisi ne turvaistuimineen tuonne. :D
 
Äkkiä katsottuna tuon Meganen takatilat ei juuri ole isommat kuin Cliossa. Eihän sekään iso auto ole, mutta varmaan sinne muksut sopii, kun sopivat nykyisen i20:n takapenkille.
 
Äkkiä katsottuna tuon Meganen takatilat ei juuri ole isommat kuin Cliossa. Eihän sekään iso auto ole, mutta varmaan sinne muksut sopii, kun sopivat nykyisen i20:n takapenkille.
Meganessa on kontti pirun iso ja edessä on hyvät oltavat niin sinne on ne sentit menny...
949f4354ee95f95020666c63245ab5c3.jpg


6a40139f94911727ccd4880ef5400dbd.jpg
 
Ompa ahtaan näköistä. Pitää käydä ihan liikkeessä koittamassa.
 
Laitetaan nyt tännekin nykyinen jo 3v palvellut Rocco. Vaikka taitaakin mennä vaihtoon kesällä.

DSC_2171.jpg

Jepjep, eipä oo kovin kuvaava kuva. Otin vain härskisti saman "maisemakuvan" eräältä toiselta keskustelupalstalta.

1.4 TFSI DSG DCC, nahat, navit, bixenonit, jne..
 
Laitetaan nyt tännekin nykyinen jo 3v palvellut Rocco. Vaikka taitaakin mennä vaihtoon kesällä.

DSC_2171.jpg

Jepjep, eipä oo kovin kuvaava kuva. Otin vain härskisti saman "maisemakuvan" eräältä toiselta keskustelupalstalta.

1.4 TFSI DSG DCC, nahat, navit, bixenonit, jne..

Scirocco on kyllä omasta mielestä todella hyvän näköinen auto. Jossain vaiheesa sellaisen ostoa suunnittelin ja kävin koeistumassakin, mutta loppuen lopuksi päädyin "järkevämpään" autoon. Harmi ettei tuolle ole kuulunut uutta mallia VII-Golfin pohjalle. Aina kääntyy pää, kun Sciroccon liikenteessä näkee.
 
Kieltämättä on komea, varsinkin tässä kuvassa, kiiltävän punaisena muun arjen harmauden keskellä. Saisi tulla kyllä jo uutta tuosta rocco-linjaltakin, mutta olikos näissä missään mallissa nelivetoa? Vai pelättiinkö että söisi myyntiä golffista? R:ssä ei ainakaan ollut, mikä oli hieman outoa, kun kuitenkin Golf R:ssä oli.

Voisin toki katsastaa asian itsekkin netistä mutta keskustelun ylläpitämiseksi lässytetään nyt poskea täälläkin :geek:
 
Scirocco on kyllä siisti (pl. perä, en ikinä tykännyt siitä) ja varsinkin tuolla värillä. Kelpaisi kyllä. :kippis:
 
Itse tykkään myös Sciroccon ulkonäöstä. Se tuntuu todella freesiltä muuten melko turvallisella ja ummehtuneella Golf/Passat -linjalla. Hienoa auto!
 
Itse en oikein tuosta vanhasta tahi uudesta 'Roccosta välittänyt, mutta Corradon jos tekisivät uudestaan, olisin kiinnostunut. Ja joo, ennen kuin joku sanoo, että sama auto. Onhan se vähän niinkin, jos en väärin muista niin Corradon piti kulkea Scirocco nimellä mutta tulikohan siittä vähän isompi ja jotain muuta niin nimi vaihdettiin.

Meinasin kerran ostaa tuollaisen 90's Corrado 1.8 G60, mutta luin sitten netistä kokemuksia ja en jaksanutkaan. Fast forward to 2016, kaikista kansi/kansipahviongelmista huolimatta kuitenkin uskalsin ostaa Northstarilla olevan 1999vm Seville STS automobiilin. Fingers crossed.
 
Mites jakopää on kestänyt vai onko syy eteenpäin laittamisessa juuri siinä? :D

Ei ole se syynä. Vaihtoon menee, koska kiikarissa neliveto ja vähän tuppaa ärsyttämään noi pitkät ovet parkkihalleissa.

Audi A4:sta ja 3-sarjan BMW:tä katsellut. A6 ja 5-sarja on vähän koolla (ja hinnalla kun ruksataan valopaketti, nahat, automaatti ja neliveto) pilattu.
 
Ennen oli oikeastaan pelkkää japsia, nyt muutamia vuosia menty BMW kanssa, eikä valittamista ainakaan vielä *koputtelee puuta*. Onhan nuo ajomukavuudeltaan hienoja pelejä ja tuo 330D vääntö ja moottori jaksaa aina yllättää positiivisesti :)

Bmw 330D LCI -09
225tkm
varusteet:
-automaatti
-dual-auto-ac
-sport -penkit (ehdoton varuste näissä)
-vakkari
-rattivaihteet
-professional -mankka & HIFI -audiopaketti
-sähkökoukku
-bi-xenon
-pysäköintitutkat
-sadetunnistin
-kääntyvät takapenkit (kyllä lisävaruste näissä :D)
2016_syksy.jpg

Kesällä E46 330i -01 avo.
- 170tkm
- automaatti 330i
Varusteet:
- täysnahat /sähköpenkit muistilla
- navi
- autopuhelin ( :p Back the 90's)
- dual-auto-ac
- bi-xenon
- vakkari
- pysäköintitutkat
- sähkökatto (taitaa olla näissä koreissa jo aina?)
- sporttipenkit
- harman/kardon -hifi
- sadetunnistin
 
Viimeksi muokattu:
Tummennetut etuvalot.... Ehkä typerin tunarointi mitä voi tehdä. Miksei muuten tuota muutakin kromia maalattu mustaksi kun maskikin on kerran?
 
Kirkkaat kalvot nykysin jo paikallaan. Eipä nuo tummatkaan kyllä valotehoa juuri tiputtaneet mitä vertailua tuli tehtyä, kuva valehtelee aika paljon tummemaksi mitä olivat ja laatukalvokin toki auttaa.

Kontrastin vuoksi jätetty vähän kromiakin, muutenkin tuo listojen näpräily ei oikein ole innostanut niin saanut olla entisellään. Joku tykkää, joku ei :)
 
Viimeksi muokattu:
Vaikea sanoa voi se olla että nuo 330d popit on kuitenkin paremmat, tuo avo ei mikään paras hifistely kori ole muutenkaan ja toki jonkun verran vanhempi.
 
Vuonna 2010 paukautti puolison silloisen Bravan kylkeen Seatti. Kaupasta löytyi sitten tilalle nettiauton ~kallein ja ~surkein Alfa 156 (2.0TS '99). Se oli mätä, siinä oli enemmän gremliniä sähköjen puolella kuin ranskattarissa ja alusta veteli viimeisiä. Vaihdelaatikko ei pitänyt öljyjä sisällä (kesti kuitenkin ~40tkm ajoa melkolailla kuivana, eli ei paha, ennenku siis jysähti), mut vaan oli mukava auto. Ja pirun hyvät fiilikset siitä läks. 2.5v sitä pidettiin, kunnes pistettiin kiertoon.
7 vuotta myöhemmin nyt tälläkin hetkellä talossa Alfa. Välissä oli 207 pökötti, mutta se kesti täällä vain puoli vuotta ja siirtyi taas ajajan auton tieltä. Ei vaan tässä hintaluokassa ole mitään, mikä a) näyttää yhtä hyvältä b) tuntuu yhtä hyvälle ajaa c) ole yhtä hauska - muilla merkeillä valinta on joko-tai.

Vaikka tästä MiTosta tykkäänkin kuin "hullu puurosta", on tässäkin taas perinteiset "ekan mallin" elkeet. Sama kuin talouden ekassa 156:ssa, tämä paukuttelee vikaa vian perään - myös sähköpuolella. Pelkästään ärtymys piipittelevään turvavyövarottimeen aiheuttanut sen, että Nettiautossa on nyt pari kappaletta 159:ä lisattu suosikiksi...

Törkeästi myyjäliikkeen napsaama kuva. 2009, 114kW 1.4 T-Jet ja karvalakkitarjoilu.
EOFHtw1.jpg


Vasta vaihdelaatikko ja puhaltimen moottorin vastuspuoli rempattu (myyjän piikkiin), omaan laskuun iskareiden yläpäät ja koiranluut... Sekä etujarrupalat. Vielä pitäs turvavyön huutaja ja lämppärin taustavalot fiksata.
 
Volvo 960.

Muutama etuvetoinen ollut Chevy van G20 jälkeen, mutta pakko oli palata takatuuppareiden pariin. Ja herrasmiesikäisiin luottoautoihin.
 
Kiiwillähän on upea yksilö :)

Nyt on auto niin kuranen ja nastoilla ettei sitä kehtaa esitellä julkisesti. Laitan kuvan kyllä myöhemmin. Vielä kun saisi perän korotettua kesän aikana. Nivomatit sanoi sopimuksen irti talven aikana.

Edit.
<a href='' title=''>

Pimeässä kaikki näyttää hyvältä. Ja sumarit myös toimii. 2.5 litrainen pitkä kutonen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuli haettua bensiini (1.6 EcoBoost, 160hv) Ford Mondeo 2012 (Suomi-auto). Titanium-varustetaso ja pieniä lisämausteita ruksitettu listalta. 117tkm ajettu.

- 6-vaihteinen manuaaliaski
- xenonit / päiväledit
- avaimeton "pääsy" auton & käynnistys (ei start & stop)
- parkkitutkat edessä & takana
- sadetunnistin (heh, aika turha)
- normaalista "poikkeava" sisustus (livenä nahkojen sävy paljon parempi)
- puheohjaus, puhelintoiminnot & bluetooth
- + jotain muuta perussettiä

Nyt pitäisi olla niitä "huolettomia" kilometrejä edessä jonkin aikaa. :tup:


image1.JPG
image2.JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG
 
Sadetunnistin turha? Yks parhaista "pienistä" varusteista mitä tiedän. :kippis:

Samaa mieltä, mutta jos auto joutuu käymään tuulilasin vaihdossa niin ei kannata viedä halvimpaan liikkeeseen. En ole itse Caddya käyttänyt vaihdossa mutta entinen omistaja on, tällä hetkellä sadetunnistin toimii lähinnä päin vittua, ärsyttävää. Pitäisi varmaan käyttää jollain liikkeellä joka osais laittaa sen 'kuntoon'.

Btw: Jännästi pidin tuotakin varustettuna turhana kunnes itsellä auto missä sellainen varuste on... :D
 
@shuvl Tosi mukavasti toi nahkasisusta piristää autoa. Tyylikäs löytö! Näyttää niin eri autolta vrt tummat kangaspenkit, jotka tuommoisesta ekana olettaisi löytyvän.
 
Sadetunnistin turha? Yks parhaista "pienistä" varusteista mitä tiedän. :kippis:
Nojoo, menee omasta mielestä vähän kategoriaan "kuka nyt ei itse osaa pyyhkiä laseja kun tarvis". Tai lähinnä kesähelteellä jos pitää tuota jostain syystä päällä ja paarma tirskahtaa tuolle sensorialueelle.. rupeeko pyyhkiin ns kuivaa lasia.. :confused2:

@shuvl Tosi mukavasti toi nahkasisusta piristää autoa. Tyylikäs löytö! Näyttää niin eri autolta vrt tummat kangaspenkit, jotka tuommoisesta ekana olettaisi löytyvän.
Joo, katselinkin että noita tummasisusteisia (kangas/nahka) oli markkinat pullollaan. Nyt oli tartuttava tähän houkuttimeen kun kysyntä ja tarjonta täsmäsi. :drool:
 
Nojoo, menee omasta mielestä vähän kategoriaan "kuka nyt ei itse osaa pyyhkiä laseja kun tarvis". Tai lähinnä kesähelteellä jos pitää tuota jostain syystä päällä ja paarma tirskahtaa tuolle sensorialueelle.. rupeeko pyyhkiin ns kuivaa lasia.. :confused2:

Itse otan sen pois päältä kun sade lakkaa, niin eipä pyyhi turhia. Paarmasta en tiedä mutta pöly ainakin itsellä aiheuttaa pyyhkimistä. Jokatapauksessa itse tykkään varusteesta, sateen voimakkuus kuitenkin yleensä vaihtelee paljonkin, niin eipähän tarvi olla kokoajan säätämässä tihkuasennon ja jatkuvan pyyhkimisen välillä.
 
Mulla on myös nyt ensimmäinen auto jossa sattuu olemaan sadetunnistin. En sellaisen olemassaoloa osannut autoa hankkiessa edes noteerata mitenkään, mutta kun sen löysin niin onpahan se vaan mukava varuste. Suurimman osan ajasta ajelen pyyhkijät automaattiasennossa ja ainakin omassa autossani (Saab 9-3) se toimii sen verran mukavasti että harvoin tarvii itse pyyhkijäviikseen koskea vaikka sateen määrä vaihtelisikin.
 
Samaa mieltä sadetunnistimesta, mukava on. Toki parhaimmillaan sellaisissa epävakaissa keleissä kun yhtenä hetkenä sataa saavista ja välillä lakkaa kokonaan.
 
Mulla on myös nyt ensimmäinen auto jossa sattuu olemaan sadetunnistin. En sellaisen olemassaoloa osannut autoa hankkiessa edes noteerata mitenkään, mutta kun sen löysin niin onpahan se vaan mukava varuste. Suurimman osan ajasta ajelen pyyhkijät automaattiasennossa ja ainakin omassa autossani (Saab 9-3) se toimii sen verran mukavasti että harvoin tarvii itse pyyhkijäviikseen koskea vaikka sateen määrä vaihtelisikin.
Kannattaa varmistaa ettei Saabeissa (ja muissa) ole samanlaista Audismia kuin tossa omassa; jos pyyhkijät ovat automaattiasennossa niin jarruja "kuivataan" tietyin aikavälein, ihan sama sataako vai paistaako.

Ihmettelin edellisen omistajan jarrujen vaihto-/kulumistahtia kun niitä oli sataan tonniin jo pariin (vai jopa kolmeen, en muista) kertaan vaihdettu. Paljastui sitten että tuo sadetunnistin päällä ajaminen kuluttaa jarruja melkein puolet nopeampaa tahtia kuin ilman... :facepalm:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 125
Viestejä
4 487 442
Jäsenet
74 158
Uusin jäsen
kharim

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom