Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Vaihdoin Lefan tämmöseen

9DFD67A2-8AFB-4105-A708-9F9135312450.jpeg


70D, 2015 rekattu, rautajousinen melkein karvalakki. Lisävarusteina AP1, next gen penkit. Jälkeenpäin laitettu taptes:n keskikonsoli, paremmat kajarit ja äänieristeet oviin, kromit sutattu maskista ja ajovaloista, CCS-adapteri.

Vähän tää on tämmönen amerikkalainen puolivalmiste eli harrastaa saa, mutta olin kyllä yllättynyt miten hyvä tuo loppujen lopuksi on kun ottaa huomioon kuinka vähän aikaa Tesla on autoja ylipäätään tehnyt. Lefan vaihdoin ”kun halvalla sain”, ja koska tähän mahtuu takapenkille 2 lastenistuinta ja korokeistuin.

Tää on vekkulia, kun logoa ei näy, eikä auton merkkiä kerrota, niin se jää sitten arvailujen varaan.
Google antaa kyllä "70D":llä jotain ihan kivaa, että ei sen puoleen.. :geek:
 
Täälläkin japsiharrastaja. -94 Skyline gtst, minkä tekniikkaa rakentanu isohkolla rahalla. Alunperin automaatti, nykyään manuaali ja turbokoneella tottakai. Itseä ei ole postiautoilu häirinnyt lainkaan ja ensi viikolla pitäisi vihdoin saada hyppysiin Japanista tilattu m35 Nissan Stagea. :)

IMG_20190703_161520__01.jpg
IMG_20190703_161554__01__01.jpg

En ole koskaan ymmärtänyt mikä suurihalkaisijaisen putken tarkoitus/merkitys/etu on? Ainakin input pääsee paremmin pihalle.
 
En ole koskaan ymmärtänyt mikä suurihalkaisijaisen putken tarkoitus/merkitys/etu on? Ainakin input pääsee paremmin pihalle.

Turboautot tykkää avarammasta koko pakoputkistosta. Vaparit on enemmän kriittisiä siitä pakoputken koosta eli halkaisijasta. Toki sit, kun alkaa olemaan jenkkiautoissa esim. tarpeeksi iso litratilavuus ja laitettu motti niin sekin alkaa vaatimaan isompaa ränniä alle ettei se pieni putkisto ahdista sielläkään. Jos takavaimenninta meinasit niin se on ulkonäkö juttuja ollut aina Japanilaisissa autoissa.
 
En ole koskaan ymmärtänyt mikä suurihalkaisijaisen putken tarkoitus/merkitys/etu on? Ainakin input pääsee paremmin pihalle.
Liian pieni putki voi nostaa pakopaineita, heikentää/hidastaa turbon heräämistä, rajoittaa maksimitehoja, siirtää vääntö/tehoaluetta ylemmäs kierroksilla jne. Eli isommalla putkistolla moottori toimii paremmin, kun pakoputki ei ahdista menoja.

Turbomoottorissa paras ratkaisu (tehojen kannalta) olisi olla käyttämättä pakoputkea ollenkaan, mutta käytännössä aina joutuu tekemään jonkinlaisia kompromisseja, varsinkin katuautossa. Seuraavaksi paras vaihtoehto on laittaa halkaisijaltaan mahdollisimman iso putki.

Tottakai jos puhutaan vaikka 100 hv moottorista putken koolla ei vielä ole niin suurta merkitystä, kuin vaikka 500 hv moottorissa.

Edit:

Ja joo tuo putken pää on muistaakseni 5", koko putki ei sentään niin iso ole :D japseissa pakoputken pää on monesti suurehko ihan jo ulkonäön vuoksi, varsinkin näissä sporttisutoissa. Takavaimentimen olen kuvan jälkeen ehtinyt jo vaihtaa tilavuudelta vähän isompaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tottakai jos puhutaan vaikka 100 hv moottorista putken koolla ei vielä ole niin suurta merkitystä, kuin vaikka 500 hv moottorissa.
On sillä putken koolla merkitystä pienemilläkin tehoilla. Eikä liian iso putkikaan ole hyvä, tosin liian pieni haittaa enemmän. Liian iso putkisto haittaa pakokaasujen poistumista, koska kaasujen nopeus jää silloin pieneksi, joka vähentää vääntöä pienillä kierroksilla.
 
On sillä putken koolla merkitystä pienemilläkin tehoilla. Eikä liian iso putkikaan ole hyvä, tosin liian pieni haittaa enemmän. Liian iso putkisto haittaa pakokaasujen poistumista, koska kaasujen nopeus jää silloin pieneksi, joka vähentää vääntöä pienillä kierroksilla.

Tämä pätee nimenomaan vapaastihengittävässä autossa kuten kuvailit.

Tuo mitä thebe sanoin on enemmänkin turboautoihin oleva juttu. Missä aina paremmin virtaava putkisto on etu, mutta harvemmin haittaava tekijä, muuta kun, että ahtopaineet voi nousta ei haluttuun eli siltä osin pitää varautua, että ei riko autoa seosten laihuuden takia. Toki 100hv autossa käy parhaiten se perusränni oli se turbo tai vapaastihengittävä.
 
Tää on vekkulia, kun logoa ei näy, eikä auton merkkiä kerrota, niin se jää sitten arvailujen varaan.
Google antaa kyllä "70D":llä jotain ihan kivaa, että ei sen puoleen.. :geek:

Teslat ihan uus juttu? :confused:
En minäkään mikään Tesla-fanaatikko ole mutta sen verran nyt kuitenkin seurannu autoja yleisesti että Teslan tunnistaa jo mailien päästä.
 
Teslat ihan uus juttu? :confused:
En minäkään mikään Tesla-fanaatikko ole mutta sen verran nyt kuitenkin seurannu autoja yleisesti että Teslan tunnistaa jo mailien päästä.
Jonka lisäksi siellä lainatussa tekstissäkin mainittiin että toi on Tesla:
...kuinka vähän aikaa Tesla on autoja...

Mun mielestä tossa on vähän samaa näköä kuin Maseratin neliovisissa... Mutta olis aika erikoinen vaihto Leaffista =)
 
Tuli laitettu Giulia talviteloille tuossa pari viikkoa sitten, mutta eihän sitä oikein muuta merkkiä voinut hommata edes talvikäyttöön :blush:

159_takaa.jpg


Eli 3.2 JTS Q4, kyseessä :sunglasses:
Bensa varmasti maistuu tuolle autolle. Ihan tyylikäs kuitenkin ja eikös siinä ole lukollinen nelivetokin. :tup:
 
Bensa varmasti maistuu tuolle autolle. Ihan tyylikäs kuitenkin ja eikös siinä ole lukollinen nelivetokin. :tup:
No 9l/100km on tällähetkellä pienimmät saavuttamani kulutukset matka-ajossa :D Lukosta en ole varma, mutta kun on jatkuvatoiminen nelikko ja veto on pikkasen enemmän takarenkailla (tietääkseni 57%), niin hauskahan tuolla on näin talvella ajella ;)
 
Erittäin hieno tuollainen Alfa, olen joskus katsonut tuota tai Brera mallia ihan tosissani, että ostaisiko. Onko ollut mitään murheita? Just tuo 3.2l olis hieno nelivetona, vaikka varmasti kuluttaakin, niin se olis itselle aika sama kun ajot on niin vähäisiä. Minkälainen äänimaailma on?
 
Jonka lisäksi siellä lainatussa tekstissäkin mainittiin että toi on Tesla:

Mun mielestä tossa on vähän samaa näköä kuin Maseratin neliovisissa... Mutta olis aika erikoinen vaihto Leaffista =)

Musta tuossa MODEL S:ssä on paljon samaa kun vanhempikoppaisessa facelift jaguar xf:ssä. Varsinkin perän osalta.

No 9l/100km on tällähetkellä pienimmät saavuttamani kulutukset matka-ajossa :D
Alfa vie yllättävän vähän ainetta. Mulla 2,0 bensaturbotkin vieneet enemmän. Ja sitten 2,5t Focus veikin jos sen 12-13. Siihen nähden oikeinkin pihi laite kun meikäläisen autot oli vielä vajaavetoisiakin.

Edit: tietty jos ajaa 70kmh tasavauhtia sodankylästä helsinkiin, niin varmaan menee pienemmällä. Mulle matka-ajo on motaria 140kmh mittarivauhtia ja sitten muilla kantateillä siinä 100kmh pintaan junnaamista.
 
Alfa vie yllättävän vähän ainetta. Mulla 2,0 bensaturbotkin vieneet enemmän. Ja sitten 2,5t Focus veikin jos sen 12-13. Siihen nähden oikeinkin pihi laite kun meikäläisen autot oli vielä vajaavetoisiakin.

Edit: tietty jos ajaa 70kmh tasavauhtia sodankylästä helsinkiin, niin varmaan menee pienemmällä. Mulle matka-ajo on motaria 140kmh mittarivauhtia ja sitten muilla kantateillä siinä 100kmh pintaan junnaamista.

Kuhmoinen-Kokkola väli meni tuohon 9l/100km eli vauhtia oli melko tasainen 90-100km/h koko reilu 300km. Giulia menee kesäkelillä tuon saman välin 5,1l/100km dieseliä.
 
Erittäin hieno tuollainen Alfa, olen joskus katsonut tuota tai Brera mallia ihan tosissani, että ostaisiko. Onko ollut mitään murheita? Just tuo 3.2l olis hieno nelivetona, vaikka varmasti kuluttaakin, niin se olis itselle aika sama kun ajot on niin vähäisiä. Minkälainen äänimaailma on?

No kaks viikkoa tää vasta mulla ehtinyt oleen, niin eipä tässä mitään murheita ole kerenny tuleen ;)

Näissä JTS-koneisissa tietenkin vähän tressaa jakoketjun venähtäminen, joka tapahtuu 100-250tkm ajon jälkeen (ja siitä tuleva vähintään 1800€ lasku)... Itsellä tuo jakoketju on vaihdettu 98tkm kohdalla ja nyt on 170tkm, niin aletaan siirtyä kakkosketjun venähtämisvaara alueelle, jollei tuota ekaa vaihtoa ole tehty vahvistetulla setillä. Kuolailin kanssa Breraakin, mutta kun kaikki myytävät neliveto yksilöt olivat juuri tuolla 80-100tkm ajettuja (eikä ketjurempoista ainakaan mainintoja ilmoituksissa) ja hinnat tuplat tähän 159:n nähden, niin päädyin tähän "perhemalliin" pienemmän (rahallisen) riskin takia...

Äänethän tässä on messevät, etenkin kun meikäläisen yksilössä on vaihdettu putkisto 65mm putkeksi.
 
No 9l/100km on tällähetkellä pienimmät saavuttamani kulutukset matka-ajossa :D
Mun 2- ja 4-vuotiaat tyttäret yrittivät päiväkodin pihassa sisään samanväriseen uuskoppaiseen Mondeoon..

Onhan se raaka totuus että Model S ja 3 näyttävät kyllä aika vanhahtavilta saippualaatikkomaisine tuulitunnelimuotoineen vaikka ihan hienoja autoja ovatkin. Model S:ään varsinkin kyllä ikä tekee tehtävänsä.
 
Mun 2- ja 4-vuotiaat tyttäret yrittivät päiväkodin pihassa sisään samanväriseen uuskoppaiseen Mondeoon..
Aluksi kun noita näki liikenteessä, kävi aina hetken mielessä, että missäs tuon eesti töömeehen tuontiaudin pakoputket ovat. ;)

Hieno on ilman turhia koristedetaljeja.
 
Ensimmäinen tuontiautoni, vuosimallia 2008 ja mittarissa 100tkm.

IMG_0018.jpg

IMG_0021.jpg


Halusin kokeilla vapari V8 käyttöautoa vielä kun voi. Tarkoituksena ajaa tällä muutama vuosi, jolloin vaihtuu todennäköisesti johonkin fiksuun sähköautoon. Ilmoitetut kulutukset on mielestäni 5,5l moottoriin ja lähes 2000kg painoon nähden melko kohtuulliset: 8,5l maantie / 11,8l yhdistetty. Saa nähdä miten käytännössä :beye:

Kun haettiin viime viikolla satamasta niin heti odotti ikävä yllätys - alkuperäinen ilmapussi oli räjähtänyt edestä vasemmalta. Toisella puolella oli jo uusi, joten vaihdettiin pelkästään hajonnut ja auto on nyt käyttöönotettu sekä ajossa. Katsastukseen ensi viikolla.

IMG_0015.jpg

Olen myös muutaman japanilaisen harrasteauton tallissa, jossa oma autoni on vuosi sitten hieman keskeneräisenä ostettu 2-ovinen Impreza STi Type R. Tavoitteena saada kilpiin kesäksi. Otettiin ensimmäiset savut pari viikkoa sitten ja liitteenä kolmas starttiyritys, jonka jälkeen puola antautui :wtf:
 

Liitteet

Siinä on kerrankin kunnon moottori autossa, harvinaista nykyään. Veikkaan, että kulutukset on 8l maantiellä, 11l motarilla ja 18l kaupungissa. Mutta eipä sillä ole merkitystä, jos ajokilometrit on vähäiset ja v8:n alavääntö on todella hienoa ajossa, kuten myös värinätön käynti. Itse kun vaihdoin kasikoneesta neloseen, niin kyllä oli arkista menoa sen jälkeen.
 
Käytetyssä mersussa ei tule kyllä polttoaineen kulutus olemaan se suurin kuluerä. :D Mutta hieno konevalinta kerta kaikkiaan.
 
Ilmoitetut kulutukset on mielestäni 5,5l moottoriin ja lähes 2000kg painoon nähden melko kohtuulliset: 8,5l maantie / 11,8l yhdistetty. Saa nähdä miten käytännössä

Komia mersu, ja ei nuo lukemat ole todellakaan pahat. Itellä on ´99 vuoden Cadillac Seville STS 4.6l V8:lla, ~8.5-9l maantie, 11-13 yhdistetty. Painoa on jotain liki 1900kg, tehoa (valitettavasti etuveto) n. 300hp.

Kiinnostaisi nähdä vähän sisätiloista kuvia. Jos vaan suinkin jaksat ottaa.
Entäs millaisia varusteita tuohon on aikanaan ruksattu?
 
@Ragnarök-

Kivoimmat varusteet on xenonit, sähkösäätöiset penkit+peilit+ratti muistilla, airmatic ilmajousitus ja sähkötoiminen takaluukku. Lisäksi on lasinen kattoluukku, himmenevät peilit, rattivaihteet, tehdastummennetut takaikkunat, parkkitutkat, perus vakkari, tuuletusräppänät takapenkille ja jotain amg styling osia.

Muuten varusteet tuntuu toimivan, mutta oikean puolen lämpötilansäädössä on häikkää... lämppärikennon venttiili jumissa tai jotain. Alkuperäinen Comand radio on vaihdettu, mutta siinä on käsittääkseni Bluetooth vain puheluille ja tuon ikäinen navi häviää puhelimelle. Neliveto puuttuu ja samalla on yksi vaihdelaatikon kallis tyyppivika vähemmän. Ihan liikaa varusteita omaan tottumukseen, vaikka jotain on jäänyt ruksimattakin :D

Remppoihin on vähän jo varauduttu ja meillä on diagnostiikkalaite tähän. Säästää yllättävän paljon, kun korjaa itse tai erikoisemmissa vioissa ostaa käytetyn uuden sijasta. Kaikkea ei välttämättä kannata edes lähteä korjaamaan (esim. takaluukkua voi käyttää käsin jos sähkönostin hajoaa ja olisi kallis :think:). Tässä sisäkuvat:
sisäkuva1.jpg sisäkuva2.jpg
 
Omat autot ei liisarit.

Arvasin että joku ulisee mutta kuten sanottua niin ei kovin moni uutta autoa pankkitilin saldolla osta niin sitten se on ihan yhtä paljon oma kuin liisari IMHO kun pankki omistaa. Firma sen verran hyvin kompensoi että eipä hirveesti järkeä omaksi ostaa piuhalla...
 
Viimeksi muokattu:
Arvasin että joku ulisee mutta kuten sanottua niin ei kovin moni uutta autoa pankkitilin saldolla osta niin sitten se on ihan yhtä paljon oma kuin liisari IMHO kun pankki omistaa. Firma sen verran hyvin kompensoi että eipä hirveesti järkeä omaksi ostaa piuhalla...
Oh by the way, ehkä kannattaa muokata tuota kuvaa vielä jos yksityisyyttä haluat. Saa kilvestä selvää.
 
Oh by the way, ehkä kannattaa muokata tuota kuvaa vielä jos yksityisyyttä haluat. Saa kilvestä selvää.

Ohops kiitokset huomautuksesta, ei nyt sillä hirveesti väliä mutta muokkailin ny kuitenki :kippis: En nähnyt ennen kuin kunnolla suurentelin...
 
Siin se ny ois ja hyvältä vaikuttaa ensituntumalta.

DSCF8376.jpg
Kivannäköinen peli. :tup:

Kun saat lisää käyttökokemuksia räntä/lumisateessa niin kerrotko toimiiko vakkari vieläkään näissä uudemmissa vehkeissä kun keulamerkki muurautuu umpeen.
Vai onkohan se saatu lämmitettyä tarpeeksi paljon ettei kyseistä ongelmaa enää esiinny.

Erittäin rasittavaa kun "kunnon talvikelissä" saat matkaa ajaessa pysähdellä usein hieromaan keulaa puhtaaksi, jotta vakkari toimisi. :tdown:
 
Kivannäköinen peli. :tup:

Kun saat lisää käyttökokemuksia räntä/lumisateessa niin kerrotko toimiiko vakkari vieläkään näissä uudemmissa vehkeissä kun keulamerkki muurautuu umpeen.
Vai onkohan se saatu lämmitettyä tarpeeksi paljon ettei kyseistä ongelmaa enää esiinny.

Erittäin rasittavaa kun "kunnon talvikelissä" saat matkaa ajaessa pysähdellä usein hieromaan keulaa puhtaaksi, jotta vakkari toimisi. :tdown:

Joo pitääpä katsoa kun tulee paskaa taivaalta. Onneksi tuo lumi ei kovin paljoa täällä etelässä häiritse vuoden aikana :D
 
Kivannäköinen peli. :tup:

Kun saat lisää käyttökokemuksia räntä/lumisateessa niin kerrotko toimiiko vakkari vieläkään näissä uudemmissa vehkeissä kun keulamerkki muurautuu umpeen.
Vai onkohan se saatu lämmitettyä tarpeeksi paljon ettei kyseistä ongelmaa enää esiinny.

Erittäin rasittavaa kun "kunnon talvikelissä" saat matkaa ajaessa pysähdellä usein hieromaan keulaa puhtaaksi, jotta vakkari toimisi. :tdown:
Tuota en ymmärrä miksi se adaptiivinen vakkari ei voisi käyttäytyä kuin normi vakkari noissa tilanteissa. Mutta auto sitten kytkeekin koko vakkarin pois käytöstä. Ei mitään järkeä.
 
Tuota en ymmärrä miksi se adaptiivinen vakkari ei voisi käyttäytyä kuin normi vakkari noissa tilanteissa. Mutta auto sitten kytkeekin koko vakkarin pois käytöstä. Ei mitään järkeä.
Voisiko olla siksi, etteivät kojelautaa sihtaamattomat ajaisi kolaria luottaessaan adaptiiviseen vakkariin.
 
Tuota en ymmärrä miksi se adaptiivinen vakkari ei voisi käyttäytyä kuin normi vakkari noissa tilanteissa. Mutta auto sitten kytkeekin koko vakkarin pois käytöstä. Ei mitään järkeä.
Itellä ainakin toimii normivakkarina. Silloin vilkuttaa tekstiä "adaptive cruise control not available" taulussa. Tosin oli aivan jäätävässä lumimyräkässä ja vain minuutin verran ennen kuin suli taas auki. On siis hiukan vanhempi golf vm -15 itellä, jossa tuo tutka vielä kilven alla, eikä kuten uudemmissa merkin takana.
 
On siis hiukan vanhempi golf vm -15 itellä, jossa tuo tutka vielä kilven alla, eikä kuten uudemmissa merkin takana.
Ei toimi noin ainakaan vm 14 vaan tipahtaa suoraan pois päältä ja laittaa tuon tekstin mittaristoon, joutuu vaihtamaan nopeudenrajoittimeen. Mahtaako olla joku oma vcds adaptation-koodaus joka sallisi tuollaisen toiminnan?
 
^Hinkkaa kissasaippualla eli Le Chat Marseillesilla se nahkapenkki. Prismasta ostat 2€:llä kimpaleen, se käteen ja kastelet sen ja alat hieroo. Lähtee ainaski moottoriöljyt yms. nahkasta.
Ei lähtenyt kissasaippuallakaan renkaiden väri penkeistä. Alla on kuva, jonka laatu on pimeyden ja otsalamun ansiota. Ostin auton Porista, muta sinne auto oli tullut Delta Autosta Turusta. Siellä oli laitettu talvirenkaat suoraan penkeille. Tommi Santaoja on merkitty Deltassa auton myyjäksi.
penkki.jpg
 
Ei lähtenyt kissasaippuallakaan renkaiden väri penkeistä. Alla on kuva, jonka laatu on pimeyden ja otsalamun ansiota. Ostin auton Porista, muta sinne auto oli tullut Delta Autosta Turusta. Siellä oli laitettu talvirenkaat suoraan penkeille. Tommi Santaoja on merkitty Deltassa auton myyjäksi.
penkki.jpg

En muista alkuperäistä viestiä mutta kokeilitko taikasientä?
 
Ei noi renkaanjäljet yleensä lähde kun imeytyy nahkaan se öljy tai jotain. Joskus myös ilmestyneet maalauksen jälkeen takaisin. Taikasientä ei nahkoille suositella kun hioo värin vahingossa puhki
 
Maalattuhan se nahka joka tapauksessa on, miksei se kestäisi? Vai mistä eläimestä tulee esim joku atacama nahka?
 
Taikasieni oli kokeiltu jo aiemmin. Sillä väri vaaleni, kun tarpeeksi jaksoi jynssätä, mutta tommoisiksi ne jäivät. Ajattelin antaa asian olla. Kyseessä on kuitenkin kohtalaisen halpa auto. Tietysti harmittaa välinpitämättömyys autoliikkeessä, mutta eihän nuo käyttöön vaikuta. Autoliikkeessä on Rento on todennäköisesti arvioitu halvaksi riesaksi, jolle voi tehdä lähes mitä tahansa. Kun on saatu kauppa Poriin, on nopeasti heitetty renkaat kyytiin. Vaikka itse arvostan vanhan Rennon tekniikaltaan ja sallitun vetomassan (3,5t) puolesta varsin kovaksi peliksi suureen osaan alle 50k€:n uusista autoista verrattaessa, ymmärrän, että uusien autojen liikkeissä asia nähdään eri tavalla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom