Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Taloudessa on ollut vuodesta 2011 vm.2003 Toyota Camry 3.0 V6. Auto on viimiset vuodet ollut vaimon kulkine, mutta on edelleen liikuttu myös lapset takapenkillä koko perheen voimin. Camry on palvellut erinomaisesti, eikä siitä olisi haluttu luopua, mutta tarve tuli autolle, jolla saa vetää vähintään 2700kg. Kun järkevään hintaan löytyi auto, jolla saa vetää täydet 3500kg, ajattelin, ettei reservistä ainakaan haittaa ole. Mieluiten olisin tähän tarpeeseen valinnut Lexus LX:n tai isomman Toyota Land Cruiserin, mutta niiden saatavuus ja ennen kaikkea hinta on eri planeetalta kuin talouden maksukyky.

Vaimon kulkineeksi siis tuli vm. 2008 Kia Sorento 3.3 V6. Tietä Kia on nähnyt 260tkm ja parhaita paloja oli kahdet hyvät renkaat omilla vanteilla, nahkasisusta ja Webasto kaukosäädöllä. Tiesin autossa olevan vikoina ruostetta takaluukussa ja pakoputken vuotavan. Ruostetta löytyi tietysti vähän enemmänkin ja samalla muutakin laitettavaa. Vaimon ystävä kertoi, mitä KIA tarkoittaa: Köyhän Ihmisen Auto. Camryyn verrattuna tilaa on vähemmän ja meno on heilumista ja nyökkimistä, mutta molemmat vaimo ja allekirjoittanut ollaan silti valintaan tyytyväisiä. Olen vaihtanut autoon, moottoriöljyn-, ilman- ja raitisilman suodattimet. Öljyt olen vaihtanut moottoriin, etu- ja takaperään sekä jakovaihteistoon. Tomaatin öljyjä en vielä vaihtanut, koska tikussa öljy näytti vielä niin hyvältä. Vaihdan ne seuraavan moottoriöljynvaihdon yhteydessä. Suodatinta en ajatellut vielä näillä kilsoilla vaihtaa. Laitoin autoon vetokoukun, peruutuskameran ja Super Lockerin (Dip Tech). Auton Borg & Warner TOD -jakolaatikko on susi ja poikii helposti. Poikimisen aiheuttaa esim. jos ajaa liian vähillä rengaspaineilla takarenkaissa. Super Lockerin on meidän käytössä tarkoitus antaa lisää kilometrejä, koska siitä saa valittua kiinteän takavedon, kun nelivetoa ei tarvita. Soratietä pahempaan maastoon autoa ei viedä. Webaston käytin tarkistettavana, koska luulin sen vuotavan, mutta vuoto johtuikin sille tulevasta letkusta. Vuoto loppui toisen letkun vaihdolla. Peltikorjaamossa laitettiin ruosteviat kuntoon, jonka jälkeen auto kävi maalarilla ja massatavana. Peltikorjaamossa myös vaihdettiin pakopukistoon molemmat pakosarjojen jälkeen olevat joustokappaleet. Pakoputki vuotaa enää päästä, mutta autossa on silti yllättävän miehekkäät höpinät.

Minulla on ollut kuutoskoneinen auto Toyotalta, Nissanilta, Volvolta ja Audilta, mutta kaikki ovat olleet pakoääniltään huomattavan ujoja verrattuna Köyhän Ihmisen Autoon.

Turun Delta auton toimintaan olen pettynyt, koska olivat siellä laittaneet talvipyörät ilman suojia takapenkille. Vaaleaan nahkaan jäi renkaista tummat jäljet, jotka eivät tunnu lähtevän millään pois. Penkeistä voi tarkistaa renkaiden merkin ja kuvion. Puhdistusta on yritetty ihmesienellä ja astianpesuaineella, spriillä ja tärpätillä. En tiedä, onko Delta Auton älyn väläykseen syyllinen Tommi Santaoja, mutta hänet on merkitty auton myyjäksi. Maahantuojan puolesta toiminta taas on ollut asiallista, koska heidän piikkiin taka-akseliin vaihdettiin uudet tukivarsien korvakkeet ruostuneiden tilalle. Omaan piikkiin remontissa meni vain akselin hiekkapuhallus ja maalaus.

Auto on nyt kunnossa ja käytössä, ja minulle on tullut jonkinlainen ihastus autoon. Ehkä johtuu siitä, että Kian hankinnan jälkeen olen viettänyt huomattavasti enemmän aikaa sen kuin vaimon alla. Hieno laite, muriseekin vielä. Vaimo ei niin välitä pakoputken höpinästä ja vielä vähemmän Köyhän Ihmisen Auton kanssa viettämäni ajan määrästä. Onhan Kia jo paljon lähempänä Opeliksi muuttumista, kuin edeltäjänsä saman verran ajettu ja viisi vuotta vanhempi Toyota, mutta toivottavasti palvelee ainakin seuraavat viisi vuotta ilman tarvetta suurempiin korjauksiin. Ensimmäisessä kuvassa taka-akselin ruoste saa kyytiä. Toinen kuva on autosta on tehtyjen korjausten jälkeen. Köyhän Ihmisen Autoon lisäämäni tarraviritykset eivät näy kuvissa. Eteen olen vaihtanut Kiinasta tilaamani Koreassa käytettävän Kia-logon ja taakse on tullut Kiinasta V6 ja 4wd-merkit. Taaksekin on vähemmän köyhyyttä julistava vastaava merkki, mutta saatan jättää sen laittamatta, koska takaluukun kannessa on tekstiä muutenkin tarpeeksi.

puh.jpg takaa.jpg
 
Viimeksi muokattu:
^Hinkkaa kissasaippualla eli Le Chat Marseillesilla se nahkapenkki. Prismasta ostat 2€:llä kimpaleen, se käteen ja kastelet sen ja alat hieroo. Lähtee ainaski moottoriöljyt yms. nahkasta.
 
^Hinkkaa kissasaippualla eli Le Chat Marseillesilla se nahkapenkki. Prismasta ostat 2€:llä kimpaleen, se käteen ja kastelet sen ja alat hieroo. Lähtee ainaski moottoriöljyt yms. nahkasta.
Ja tähän käsittelyyn vielä kaveriksi valkoista Liberon nahanhoitoainetta, niin
hyvä tulee. Entisen -05 bemarin penkit näyttivät kuin uusilta, kun tuon setin pyöräytti pari-kolme kertaa vuodessa.
 
2007 vuoden Mazda 6 2.0 bensa vaihtui kuukausi sitten 100tkm ajettuun 2016 Opel Astra Innovation 1.6CDTi automaattiin. Pieneksi dieseliksi kera automaatin kiihtyy oikein mukavasti, pääsee jopa rekasta ohi tarvittaessa. Noin 1800km jälkeen keskikulutus seka-ajossa ajotietokoneen mukaan 4,9l/100km. Mukavasti tässä on varusteita, mainittakoon navi900-paketti, ratinlämmitin, agr-penkit, webasto kauko-ohjaimella ja pysäköintiavustin. Mukava ajettava, ketterä kaupungissa ja sporttinen maantiellä. Aika näyttää oliko hyvä vai huono ostos, onneksi kaikista autoista tulee ajan mittaan Opeleita (ainakin niin ne väittää) :lol:

Itellä 2009 Astra 1.7 CDTi ja 270t nyt mittarissa ja hyvin kukkuu. Ainoa että vaihdoin opelin tyyppivian koiranluut metallisiin ettei koko ajan menisi. Itellä seka kulutus ollut 4,6l/100km kylläkin manuaali.
 
2007 vuoden Mazda 6 2.0 bensa vaihtui kuukausi sitten 100tkm ajettuun 2016 Opel Astra Innovation 1.6CDTi automaattiin. Pieneksi dieseliksi kera automaatin kiihtyy oikein mukavasti, pääsee jopa rekasta ohi tarvittaessa. Noin 1800km jälkeen keskikulutus seka-ajossa ajotietokoneen mukaan 4,9l/100km. Mukavasti tässä on varusteita, mainittakoon navi900-paketti, ratinlämmitin, agr-penkit, webasto kauko-ohjaimella ja pysäköintiavustin. Mukava ajettava, ketterä kaupungissa ja sporttinen maantiellä. Aika näyttää oliko hyvä vai huono ostos, onneksi kaikista autoista tulee ajan mittaan Opeleita (ainakin niin ne väittää) :lol:


InkedIMG_20191011_160720_LI.jpg
Itselläkin täysin samanlainen, mutta 1.4 bensaturbo (150hv). Hieno auto hienoilla varusteilla. Kulutus on ollut siinä 6 litran pintaan. Suurin osa ajosta on työmatkaa maantietä, mutta säännöllisesti tulee myös kaupunkiajoa. Välillä on vähän raskaampi kaasujalka, mikä varmasti osaltaan nostaa kulutusta. Alimmillaan tietokone näyttänyt ~40km maantiepyrähdyksen päätteeksi 4,5l/100km. Siihen voinee lisätä noin 4 desiä niin päästään todelliseen kulutukseen.
 
IMG_20191115_211742-01.jpeg


Winter beater game strong. Emäntä kyllästy oottelemaan ton diiselin valmistumista niin täyty laittaa tommonen pikkunäppärä kauppakassi. Hyvin sulautuu lumipenkkaankin.
Ja käytännössä ilmainen, pari sarjaa vanteita meni vaihdossa. Vuosimallin 2001 auto voimakkaalla kakstippakakkosella padalla :psmoke:
 
Tulipa vaihdettua ensi kertaa Clioon talvirenkaat sekä aivan törkeän rumat vanteet. Pitänee ensi keväänä alkaa katselemaan uusia vanteita noihin nastarenkaisiin.

Clio_talvi.jpg
 
^Hinkkaa kissasaippualla eli Le Chat Marseillesilla se nahkapenkki. Prismasta ostat 2€:llä kimpaleen, se käteen ja kastelet sen ja alat hieroo. Lähtee ainaski moottoriöljyt yms. nahkasta.
Eli tätä?
Palasaippua 400 g Savon de Marseille

Ja tähän käsittelyyn vielä kaveriksi valkoista Liberon nahanhoitoainetta, niin
hyvä tulee. Entisen -05 bemarin penkit näyttivät kuin uusilta, kun tuon setin pyöräytti pari-kolme kertaa vuodessa.
Tämä oli hankalasti saatavilla lähialueen kaupoista, mutta taidan jotain kaupassa eteen tulevaa nahan hoitoainetta ottaa kokeeksi.

Tulipa vaihdettua ensi kertaa Clioon talvirenkaat sekä aivan törkeän rumat vanteet. Pitänee ensi keväänä alkaa katselemaan uusia vanteita noihin nastarenkaisiin.
Minusta vanteet ovat hienot, eivätkä vaihtamisesta parane. Näyttävät olevan hyvässä maalissa, eli menevät vielä yhtä kauan kuin autokin, jos pysyvät kunnossa.
 
Harrastellaanko täällä Japanin tuonteja? Kesällä huutelin japanin huutokaupasta tämmöisen Mark II Toyotan ennenkun hinnat kokonaan karkaa kun vapautuu jenkkilän markkinoille. Meni tämän vuoden rekisteröinnit pieleen kun meni katsurin kanssa sukset ristiin. Ensi vuonna paremmalla tuurilla peltilappujen väliin :lol: Tätä liikuttaa 2.5 1jz-gte moottori, valitettavasti automaatti kun manuaalia ei ollut varaa hommata, niistä saa maksaa aika paljon enemmän.
67119192_2353228324713795_7134113138772803584_n.jpg


Käyttöauton virkaa toimittaa japsituonti Toyota Celsior. Tätä liikuttaa 4.3 3uz V8. Varusteita mitä nyt perus vuoden 2000 toyotassa on eli kaikki sähkösäätöistä, ilmastoidutpenkit, ilma-alusta, adaptiivinen vakkari yms yms. UZ moottorit taitaa kuulua yksiin maailman luotettavimpiin moottoreihin.
IMG_20180820_161241-min.jpg
 
Viime viikolla sain oman unelmien auton. Joka kerta kun tällä ajaa niin suupielet nousee ylöspäin. Kyseessä Ford Fiesta ST Mk8. Autosta löytyy Mountunen st225 kitti jolla tuli +28hp ja +50nm jolla lukemat on nykyään 225hp ja 340nm.

Milltekin catback odottaa vielä asennusta ja sen laitan kiinni parin viikon sisällä. Tämä on kyllä auto jota en tule koskaan myymään.

Kuva vastaavasta autosta, omasta en vielä kuvia ole ottanut.

2018-ford-fiesta-st.jpg
 
Viime viikolla sain oman unelmien auton. Joka kerta kun tällä ajaa niin suupielet nousee ylöspäin. Kyseessä Ford Fiesta ST Mk8. Autosta löytyy Mountunen st225 kitti jolla tuli +28hp ja +50nm jolla lukemat on nykyään 225hp ja 340nm.

Milltekin catback odottaa vielä asennusta ja sen laitan kiinni parin viikon sisällä. Tämä on kyllä auto jota en tule koskaan myymään.

Kuva vastaavasta autosta, omasta en vielä kuvia ole ottanut.

2018-ford-fiesta-st.jpg
Ajoitko vakiona? Ja miltä tuo MT225 tuntuu? Samanlainen kuin MK7:ssa oli eli kone tuntui siltä kuin olisi suunniteltu kitin kanssa ajettavaksi?
 
Ajoitko vakiona? Ja miltä tuo MT225 tuntuu? Samanlainen kuin MK7:ssa oli eli kone tuntui siltä kuin olisi suunniteltu kitin kanssa ajettavaksi?

Vajaa 2000km ajoin vakiona ja nyt olen noin 100km ajanut kitin kanssa ja onhan se aivan eri auto. Ei se hidas vakionakaan ole mitta heräsi nyt oikein kunnolla henkiin. Myös se sisäinen pikkupoika innostui kun on kunnon imuäänet kun kierrättää vähän enemmän ja sport modessa aina kun kaasun nostaa kiihdytyksen jälkeen niin alkaa rallimainen rytinä ja pauke kuulua putkesta. Ja tuo pitäisi kuulostaa vielä huomattavasti paremmalta kun saan Milltekin putkiston kiinni.

Hauskin auto ajaa mitä koskaan olen kokeillut ja vertailuna esim. Lexus LC500 V8, Camaro SS, Mitsubishi Evo 9 ym.
 
Vajaa 2000km ajoin vakiona ja nyt olen noin 100km ajanut kitin kanssa ja onhan se aivan eri auto. Ei se hidas vakionakaan ole mitta heräsi nyt oikein kunnolla henkiin. Myös se sisäinen pikkupoika innostui kun on kunnon imuäänet kun kierrättää vähän enemmän ja sport modessa aina kun kaasun nostaa kiihdytyksen jälkeen niin alkaa rallimainen rytinä ja pauke kuulua putkesta. Ja tuo pitäisi kuulostaa vielä huomattavasti paremmalta kun saan Milltekin putkiston kiinni.

Hauskin auto ajaa mitä koskaan olen kokeillut ja vertailuna esim. Lexus LC500 V8, Camaro SS, Mitsubishi Evo 9 ym.
Eli aika samanlaiset fiilikset kuin MK7:n MP215 kitin kanssa oli itsellä. Ei ehkä eniten tehoa sofitsta mutta todella hyvä lisä ja tuntui että auton olisi pitänyt poistua tehtaalta sen kanssa. Itse odottelen että saisi prkl tuon kitin takuun säilytyksen kanssa. En uskalla ns. täysin uuteen tuntemattomaan moottorimalliin lyödä softaa joka ei takuuta säilytä oli se Mountunen tai ei. Mutta lisätehoa tuo kyllä paikoin kaipaisi ihan tuonne ylärundeille että hakisi kisaisammin punarajaa.

Ja Miltek on herättänyt vaihtelevia mietteitä MK8:n omistajien kesken. Osa tykkää osa ei. Itselle riittäisi pieni boosti imuääniin ja pienenpieni voimakkuuslisä pakoääniin että kuuluisi paremmin sisälle ettei tarvitsisi katto/ikkunat auki ajella parhaan fiiliksen saamiseksi.
 
Eli aika samanlaiset fiilikset kuin MK7:n MP215 kitin kanssa oli itsellä. Ei ehkä eniten tehoa sofitsta mutta todella hyvä lisä ja tuntui että auton olisi pitänyt poistua tehtaalta sen kanssa. Itse odottelen että saisi prkl tuon kitin takuun säilytyksen kanssa. En uskalla ns. täysin uuteen tuntemattomaan moottorimalliin lyödä softaa joka ei takuuta säilytä oli se Mountunen tai ei. Mutta lisätehoa tuo kyllä paikoin kaipaisi ihan tuonne ylärundeille että hakisi kisaisammin punarajaa.

Ja Miltek on herättänyt vaihtelevia mietteitä MK8:n omistajien kesken. Osa tykkää osa ei. Itselle riittäisi pieni boosti imuääniin ja pienenpieni voimakkuuslisä pakoääniin että kuuluisi paremmin sisälle ettei tarvitsisi katto/ikkunat auki ajella parhaan fiiliksen saamiseksi.

Itsekin pohdin tuota takuukysymystä mutta esim Briteissä porukka on ajanut yli vuoden tällä st225 kitillä ilman mitään ongelmia. Lisäksi Mountune on erikoistunut juuri Fordeihin joten sitä kautta luotan tähän. Olisihan tähän saanut esim Revolta softan jolla olisi saanut +250hp mut se alkaa jo vähän arveluttamaan.
 
Itsekin pohdin tuota takuukysymystä mutta esim Briteissä porukka on ajanut yli vuoden tällä st225 kitillä ilman mitään ongelmia. Lisäksi Mountune on erikoistunut juuri Fordeihin joten sitä kautta luotan tähän. Olisihan tähän saanut esim Revolta softan jolla olisi saanut +250hp mut se alkaa jo vähän arveluttamaan.
Tiedän kyllä. Tulee noilla brittifoorumeilla pyörittyä paljon. Itsellä ei pokka riitä takuuta heittämään mäkeen. Jos olisi joku tuttu ja turvallinen moottorimalli mutta esim tuo oma on ensimmäisiä 1.5 Ecoboost 3pyttyisiä ST:itä ja tiedän esim autoja joissa on ilmennyt pientä sitä ja tätä moottorissa (öljyvuotoa jne)...
 
Tiedän kyllä. Tulee noilla brittifoorumeilla pyörittyä paljon. Itsellä ei pokka riitä takuuta heittämään mäkeen. Jos olisi joku tuttu ja turvallinen moottorimalli mutta esim tuo oma on ensimmäisiä 1.5 Ecoboost 3pyttyisiä ST:itä ja tiedän esim autoja joissa on ilmennyt pientä sitä ja tätä moottorissa (öljyvuotoa jne)...

Tiedä sit miten Ford suhtautuu jos moottorista joku selkeä tyyppivika löytyy. Itse haluan hauskuutta autoilusta ja rahalla siitä selviää jos jotain tulee eteen.
 
Käyttöauton virkaa toimittaa japsituonti Toyota Celsior. Tätä liikuttaa 4.3 3uz V8. Varusteita mitä nyt perus vuoden 2000 toyotassa on eli kaikki sähkösäätöistä, ilmastoidutpenkit, ilma-alusta, adaptiivinen vakkari yms yms. UZ moottorit taitaa kuulua yksiin maailman luotettavimpiin moottoreihin.
IMG_20180820_161241-min.jpg
Onko tuollainen huomattavasti halvempi tuoda Japanista kuin ostaa täältä Lexus LS430? Lexus ei olisi postiauto. Ei ole kokemusta postiautolla ajosta oikean puolen liikenteessä, mutta kuvittelen, että se on ihan hanurista ohituksissa. Miten olet toteuttanut auton madalluksen ja ajatko sitä kuvan mukaisessa korkeudessa?

Myös se sisäinen pikkupoika innostui kun on kunnon imuäänet kun kierrättää vähän enemmän ja sport modessa aina kun kaasun nostaa kiihdytyksen jälkeen niin alkaa rallimainen rytinä ja pauke kuulua putkesta. Ja tuo pitäisi kuulostaa vielä huomattavasti paremmalta kun saan Milltekin putkiston kiinni.
Pidän kyseenalaisena tuollaista pienen kiusaamista. Sitten alkaa menemään jo nolon puolelle, jos vielä pitää kovin ääntä.
 
Onko tuollainen huomattavasti halvempi tuoda Japanista kuin ostaa täältä Lexus LS430? Lexus ei olisi postiauto. Ei ole kokemusta postiautolla ajosta oikean puolen liikenteessä, mutta kuvittelen, että se on ihan hanurista ohituksissa. Miten olet toteuttanut auton madalluksen ja ajatko sitä kuvan mukaisessa korkeudessa?


Pidän kyseenalaisena tuollaista pienen kiusaamista. Sitten alkaa menemään jo nolon puolelle, jos vielä pitää kovin ääntä.
Minusta vakiona st äänimaailma on aika nolo. asiaa ei tietenkään edistä kun pitää väkisin korostaa 3-pyttyistä pierukonetta keinotekoisin konstein. Sama vitutti esim Pro Ceed GT:ssä, todella keinotekoinen äänimaailma ja esim kauppojen parkkihallissa hävetti. Onneksi normaalimoodissa äänet oli normaalimmat. Ehkä mä oon wanha kun musta ne äänet pitää tulla luonnollisesti jos on tullakseen.
 
Ei Celsiorin tuominen japanista varmaan ihan kauheasti halvemmaksi tule, mutta kilsoja ajettuna varmaan neljäsosa vrt suomen autot, korit ihan eri kunnossa kun ei ole mädäntyneet täällä vuosikausia ja ainakin nuorempaan makuun tuolla on aika paljon hienosti laiteltuja vekottimia tarjolla.

Oikean puolen ohjauksesta... Mielestäni sellainen vähän niinkuin kuuluu asiaan näiden JDM laitteiden kohdalla. Haukkukaa typeräksi, mutta kyllä ennemmin nämä japsilegendat kuuluu ottaa oikean puolen ohjauksella niin kuin ne alunperin on olleet.
 
Eli aika samanlaiset fiilikset kuin MK7:n MP215 kitin kanssa oli itsellä. Ei ehkä eniten tehoa sofitsta mutta todella hyvä lisä ja tuntui että auton olisi pitänyt poistua tehtaalta sen kanssa. Itse odottelen että saisi prkl tuon kitin takuun säilytyksen kanssa. En uskalla ns. täysin uuteen tuntemattomaan moottorimalliin lyödä softaa joka ei takuuta säilytä oli se Mountunen tai ei. Mutta lisätehoa tuo kyllä paikoin kaipaisi ihan tuonne ylärundeille että hakisi kisaisammin punarajaa.

Ja Miltek on herättänyt vaihtelevia mietteitä MK8:n omistajien kesken. Osa tykkää osa ei. Itselle riittäisi pieni boosti imuääniin ja pienenpieni voimakkuuslisä pakoääniin että kuuluisi paremmin sisälle ettei tarvitsisi katto/ikkunat auki ajella parhaan fiiliksen saamiseksi.

Tuli vielä noista äänistä mieleen että tuon Mountunen softan kanssa tulee exhaust overrun jolla äänet kasvaa myös vakioputkistolla.
 
korit ihan eri kunnossa kun ei ole mädäntyneet täällä vuosikausia

Jännää kun taas Australiassa ne on taas yleensä pahemmassa kunnossa kun paikalliset autot :D


Riippu aivan täysin auton kuntoraportissa, se siinä aika paljon ratkaisee myyntihinnan huutokaupassa.
 
Ei Celsiorin tuominen japanista varmaan ihan kauheasti halvemmaksi tule, mutta kilsoja ajettuna varmaan neljäsosa vrt suomen autot, korit ihan eri kunnossa kun ei ole mädäntyneet täällä vuosikausia ja ainakin nuorempaan makuun tuolla on aika paljon hienosti laiteltuja vekottimia tarjolla.

Oikean puolen ohjauksesta... Mielestäni sellainen vähän niinkuin kuuluu asiaan näiden JDM laitteiden kohdalla. Haukkukaa typeräksi, mutta kyllä ennemmin nämä japsilegendat kuuluu ottaa oikean puolen ohjauksella niin kuin ne alunperin on olleet.

Vaikka kilometrit saattavatkin olla pienemmät, käyttötunnit voi olla samalla tasolla.
 
Minusta vakiona st äänimaailma on aika nolo. asiaa ei tietenkään edistä kun pitää väkisin korostaa 3-pyttyistä pierukonetta keinotekoisin konstein. Sama vitutti esim Pro Ceed GT:ssä, todella keinotekoinen äänimaailma ja esim kauppojen parkkihallissa hävetti. Onneksi normaalimoodissa äänet oli normaalimmat. Ehkä mä oon wanha kun musta ne äänet pitää tulla luonnollisesti jos on tullakseen.
Tuossa ääni on pakoputken pauketta lukuunottamatta sentään pääosin aito. Ja vakiona putki paukkuu vain sport ja track asetuksilla. Samoin toimii tuo pakoputken venttiili joka aukeaa noissa modeissa. Itse vain pidän ärhäkämmästä kaasun vasteesta ja juu kyllä välillä lapsettaa ja ääni on kiva. Kunhan käyttää järkeä missä sitä paukuttaa.
 
Harrastellaanko täällä Japanin tuonteja? Kesällä huutelin japanin huutokaupasta tämmöisen Mark II Toyotan ennenkun hinnat kokonaan karkaa kun vapautuu jenkkilän markkinoille. Meni tämän vuoden rekisteröinnit pieleen kun meni katsurin kanssa sukset ristiin. Ensi vuonna paremmalla tuurilla peltilappujen väliin :lol: Tätä liikuttaa 2.5 1jz-gte moottori, valitettavasti automaatti kun manuaalia ei ollut varaa hommata, niistä saa maksaa aika paljon enemmän.
67119192_2353228324713795_7134113138772803584_n.jpg


Käyttöauton virkaa toimittaa japsituonti Toyota Celsior. Tätä liikuttaa 4.3 3uz V8. Varusteita mitä nyt perus vuoden 2000 toyotassa on eli kaikki sähkösäätöistä, ilmastoidutpenkit, ilma-alusta, adaptiivinen vakkari yms yms. UZ moottorit taitaa kuulua yksiin maailman luotettavimpiin moottoreihin.
IMG_20180820_161241-min.jpg


Miten nuo renkaat näyttää noin pieniltä koriin nähden?
 
Täälläkin japsiharrastaja. -94 Skyline gtst, minkä tekniikkaa rakentanu isohkolla rahalla. Alunperin automaatti, nykyään manuaali ja turbokoneella tottakai. Itseä ei ole postiautoilu häirinnyt lainkaan ja ensi viikolla pitäisi vihdoin saada hyppysiin Japanista tilattu m35 Nissan Stagea. :)

IMG_20190703_161520__01.jpg
IMG_20190703_161554__01__01.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Ei Celsiorin tuominen japanista varmaan ihan kauheasti halvemmaksi tule, mutta kilsoja ajettuna varmaan neljäsosa vrt suomen autot, korit ihan eri kunnossa kun ei ole mädäntyneet täällä vuosikausia ja ainakin nuorempaan makuun tuolla on aika paljon hienosti laiteltuja vekottimia tarjolla.

Oikean puolen ohjauksesta... Mielestäni sellainen vähän niinkuin kuuluu asiaan näiden JDM laitteiden kohdalla. Haukkukaa typeräksi, mutta kyllä ennemmin nämä japsilegendat kuuluu ottaa oikean puolen ohjauksella niin kuin ne alunperin on olleet.
Kyllä se jokusen tonnin halvemmaksi tulee. Nämä on japseissa alkaen 1000€. Saa valkkaa just ne varusteet ja värit kun haluaa. Eroa tosin se että yleensä 300tkm vähemmän ajettuja, mun oma oli 90tkm. Tosiaan alustan kunto on semmoinen että mulla oli tässä vielä tehtaan tussimerkinnät alustassa :) Madallus toteutettu Japanin päässä ilma alustan aftermarket säätimellä että saa sille korkeudelle kun haluaa.
 
Minulla oli LS400 postiauto ja hienohan sillä oli ajella. 5v oli ajossa. Tuo Celsior eli LS430 malli on vissiin vähän sporttisempi, minulla oli 98 vuosimallin auto ja se oli sellainen maantielaiva, mutta kaikinpuolin mahtava auto. Ruostui vaan niin tehokkaasti, että piti luopua pois, Irlannista se oli alunperin tuotu ja perinteisellä jousituksella. Paras auto mitä on ikinä ollut ja pitäisi ostaa toinen joskus. Nyt on avo-Mersu, jossa on vähän samaa fiilistä, mutta ei yllä Lexuksen tasolle.

Hienolta siis näyttää tuo valkoinen Celsior, harmi vaan tuo ohjaus, toista postiautoa en itse enää haluaisi, sen verran hankala se on arkiajossa.
 
Vaikka kilometrit saattavatkin olla pienemmät, käyttötunnit voi olla samalla tasolla.
Aika paljon kivempi on ropata puhdasta alustaa kun kaikki ruuvit ja mutterit lähtee auki eikä tarvi ensimmäisenä hitsata 50 neliöö peltiä. Tekniikan korjaaminen on huomattavasti mukavampaa puuhaa. Olkoon käyttötunnit vaikka tuplat. Laatikkohan tuolla on suurella rasituksella ja aika moneen onkin automaattiremppa tehty tuonnin jälkeen saman tien. Sitten taas kaikki muu taitaa ollakin vähän paremmassa hapessa kuin vastaavat suolaliejussa uitetut joiden alustassa about kaikki on finaalissa ja metrin kurakerroksen alla.
 
Aika paljon kivempi on ropata puhdasta alustaa kun kaikki ruuvit ja mutterit lähtee auki eikä tarvi ensimmäisenä hitsata 50 neliöö peltiä. Tekniikan korjaaminen on huomattavasti mukavampaa puuhaa. Olkoon käyttötunnit vaikka tuplat. Laatikkohan tuolla on suurella rasituksella ja aika moneen onkin automaattiremppa tehty tuonnin jälkeen saman tien. Sitten taas kaikki muu taitaa ollakin vähän paremmassa hapessa kuin vastaavat suolaliejussa uitetut joiden alustassa about kaikki on finaalissa ja metrin kurakerroksen alla.

Mukavampi sitä on varmasti rempata, mutta jos tuudittautuu siihen että niillä on ajettu yli puolet vähemmän mennään metsään.
 
Niin, en tiedä sitten kuka pelkän km lukeman perusteella autoa ostaa mutta kyllähän se nyt korreloi yleisen kunnon puolesta. Vaikka niitä käyttötunteja olisikin kuinka paljon tahansa, ei se korikaan samalla tapaa kulu ruuhkassa istuessa kuin vaikka Suomessa motaria sahatessa kivien lennellessä keulaan.

Mulla on ollut aika monta autoa ja niistä 4kpl äkkiä laskien japsituonteja. Nämä olivat ihan selvästi ikään ja km lukemaan nähden paraskuntoiset autot mitä minulla on ollut. Puhuttiin kuitenkin silloin jo noin 15v vanhoista kikkareista. Voisin ihan hyvin edelleenkin ostaa sellaisen, mutta näin vähän vanhempana ei enää kiinnosta "harrastaa" käyttiksen kanssa ja harrasteautokin sattuu jo olemaan.
 
Menin sitten perjantaina jättämään lähes 4,5 vuotta palvelleen MINI JCW:n liikkeeseen ja ajamaan voi jenkkien kasaamalla "ruotsalaisella". Laatuvaikutelma on ainakin ihan eri planeetalta kuin MINI:ssä, joka taas omalla tyylillään pitkään jaksoi innostaa, mutta välillä on vaihdettava :D

Eli tuommoisella S60 T5 AWD R-Design:lla nyt ajellaan :cool:

qzmrsEj.jpg
 
Tämmösellä 2015 vuoden A3 1.8TFSI Quattrolla tullut nyt taitettua matkaa 1v/20 000km. Ok varusteet, joskin kaikki high techeimmät avustimet puuttuu. B&O äänentoisto kuulostaa hyvältä, joskin noin 1500euron hintaisena se on varmaan aika harvaan uuteen A3:seen ruksittu. 1.8Tfsi kone kuljettaa tälläistä kippoa ihan riittävästi (esim 6.8s. 0-100kmh). 6 pykäläinen S-tronic (DSG) märkälevykytkin laatikko vaihtaa nopeasti ja melko huomaamattomasti, joskin varsinkin kylmänä alaspäin vaihdot ovat toisinaan hiukan töksähteleviä. Muutenkin tässä on menty vähän sporttisuus edellä laatikon suhteen, tiedä sitten onko hyvä vai huono. Miinuspuolina sanoisin että rengasmelu on suhteellisen iso, lähes samaa luokkaa kuin 5 kopan golffissa, ja jonkin verran isompi kuin äitin 2015 vuoden A4:essa. Yleisesti kyseisen kipon laatuvaikutelma on kuitenkin ihan hyvä, sisätilan materiaalit ja nappulat tuntuvat hipelöitäessä laadukkailta ja ylimäääräisiä kolinoita tai kilinöitä ei ole havaittavissa.

5 Generaation haldex siirtää voimaa kyllä kauniisti ja huomaamattomasti taakse, ja kaasua painamalla tarjoaa kyllä kylkeä vierelle.

WhatsApp Image 2019-05-29 at 18.36.33.jpeg
 
Vaihdoin Lefan tämmöseen

9DFD67A2-8AFB-4105-A708-9F9135312450.jpeg


70D, 2015 rekattu, rautajousinen melkein karvalakki. Lisävarusteina AP1, next gen penkit. Jälkeenpäin laitettu taptes:n keskikonsoli, paremmat kajarit ja äänieristeet oviin, kromit sutattu maskista ja ajovaloista, CCS-adapteri.

Vähän tää on tämmönen amerikkalainen puolivalmiste eli harrastaa saa, mutta olin kyllä yllättynyt miten hyvä tuo loppujen lopuksi on kun ottaa huomioon kuinka vähän aikaa Tesla on autoja ylipäätään tehnyt. Lefan vaihdoin ”kun halvalla sain”, ja koska tähän mahtuu takapenkille 2 lastenistuinta ja korokeistuin.
 
tarkoitus olisi tilata Ford Performance versiot niiden tilalle kun löytäisi jostain sopivan kokoiset.
Suomen kilpipohjan mitat ovat senverta uniikit että mistään rajojen ulkopuolelta ei auta katsella niin vaihtoehdot ovat heti ohkaisemmat. Itse askartelemalla saa varmaan helpoimmalla jos joku kotoinen Ford-kerho ei ole moisia teettänyt vartavasten
 
Suomen kilpipohjan mitat ovat senverta uniikit että mistään rajojen ulkopuolelta ei auta katsella niin vaihtoehdot ovat heti ohkaisemmat. Itse askartelemalla saa varmaan helpoimmalla jos joku kotoinen Ford-kerho ei ole moisia teettänyt vartavasten
Noita saa ihan tilaamalla Fordilta. Itse harkitsin omaan mutta totesin että en halua enempää huomiota kun mitä ST lätkät tuovat.
 
Voihan sen tekstin myös piilottaa mustalla teipillä, jos laiskalle päälle sattuu.
 

Kone ja loota saatiin jo samaan talliin auton kanssa.

Heidtsin suotuisalla avustuksella käytin vääriä ohjeita ja nyt sitten saan rälläköidä keskipalkin irti ja laittaa uuteen kohtaan. Pari tuumaa meni liian taakse. Tietenkin fiksuna miehenä olisin hepannut kaikki kiinni ja testaillut osien sopivuutta, mutta sokea ohjeisiin luottaminen johti tähän.

Seuraavana ostoslistalla olisi ahdin, moottorinohjain, isommat suuttimet ja 9" perä. Ja tietenkin kaikki muu pieni sälä.
 
Pienin auto tämä nykyinen mitä mulla ollu.. ennen ollu pajeroita 2 kpl, ja 1 land cruiser HJ60. Hyviä autoja olivat :)

Nykyään tälläne cr-v löytyypi, vähän taloudellisempi edes, ja kätevämpi tämä bensa täällä lapin perukoilla talven pakkasilla.. :D

Vm. -05, 2.0 bensa automaatti :) kuvasta poiketen led lisäpitkät löytyy nokasta

20171130_133652.jpg
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
259 463
Viestejä
4 508 379
Jäsenet
74 404
Uusin jäsen
japejoku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom