Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt sinulla on kasassa hieno kokoelma baijerilaisia bensakrematorioita, tykkään että joku vielä uskaltaa harrastaa näitä nykyisinä ympäristötietoisuuden aikoina, eikä vain osta sitä litran ekohybridi kippoa tai ylihintaista sähkötrukkia.
Pitäisikö tuota kokoelmaa täydentää vielä talvi kauppakassi X5:sella 4,4 litran V8:lla varustettuna tietenkin?

Kiitos, vaikka olen aistivinani hieman sarkasmia viestissäsi :kippis:
Sitä en tosin ymmärrä miksi kaiken maailman riskipäälliköitä pitää sotkea hommaan mukaan hankaloittamaan vakuutuksen saantia. M3:n kanssa oli sama homma, netistä et saanut laskettua suoraan vakuutuksen hintaa, mutta soittaessa hinnat tulivat kuin apteekin hyllyltä - toisin on tämän laitteen kanssa. Luulisi että Motorsport -mallin bemari olisi kuitenkin niin teho-paino -suhteeltaan kuin kaikin puolin muutenkin paljon riskaabelimpi peli kuin tämä möhköfantti.

Laitanpa vielä huvikseni toisen räpsyn ja vielä lähestulkoon samasta kuvakulmasta. Ai miksikö, koska onhan tuo nyt melkoinen laiva ja satama siten sen luontainen ympäristö.

20190805_200132-01.jpeg


Nyt kun otit X5 -kortin esiin, meinasin jo tuskissani ostaa serkkupojalta 4.6is:n pois. Olisi ollut ainakin sävy sävyyn :smoke:

20190801_160940-01.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
En tarkoittanut viestiäni sarkastiseksi, vaikka voi siitä myös sellaisen vaikutelman saada. :D

Itse pidän noista isolla bensakoneella olevista baijerilaisista, olivat ne sitten uusia tai vanhoja, ne kun edustavat hienoa ajatuksen kanssa suunniteltua mekaniikkaa.
Valitettavasti nyt ei vain mahdu omaan autopalettiin tai halliin tuollainen kunnon moottorilla varustettu baijerilainen harrasteauto.

Tuo X5:nen kyllä täydentäisi "kokoelman" kauniisti.
 
^ harmi kun et ottanut sitä Rellun hienoa punaista väriä (koitin väijyä rellun sivuilta, mutta noista nettikuvista ei nyt saa selkoa onko se tuo intense vaiko flamme, jälkimmäinen näyttää enemmän oikealta), ei sillä, tuo sininenkin on hieno. En tiedä maalaavatko sen punaisen alle hopean kerroksen, mutta eniveis, yksi hienoimmista punaisista väreistä mitä markkinoilla on. Ei sillä, Rellulla ollut aiemminkin hienoja värejä, Liquid Yellow on yksi parhaista keltaisista mitä on tehty.

Monta kertaa miettinyt, että saisipa tuon saman värin johonkin toiseen autoon. :D
 
Anopilla on punainen ja vaihtoautoa ostaessa ei ihan aina pääse vaikuttamaan väriin ellei jaksa kärkkyä loputtomasti.
 
Kyllä se rellun punainen on yksi hienoimpia värejä mitä autoissa tuolla kaduilla näkee. Ei mielestäni todellakaan mikään eläkeläisväri. Mutta nätti on tuo Sonicin sininenkin :tup:
 
Tuo rellun punainen on metalliväri tai ainakin se näyttää semmoiselta. Siinä on tosiaan alla joku hopeaväri ja sen päällä se punainen. Saman tyyppinen punainen on esim. Mitsulla Eclipsessä ja kaiketi tuo Lexuksen coupessa oleva metallipunainen on lähellä, mutta eivät yhtä hienoja kuin rellulla.
 
Tykkään Volvon punaisestakin ("Passion"), osui silmään autokaupoilla hieman neitimäisesti "kivan värinen auto" ja kun varusteetkin oli kohdallaan ja rahoitustarjous päällänsä, niin vaihtohan siitä tuli.. kännykkäräpsyssä ei ehkä näytä ihan niin hyvältä kuin livenä, mutta tuossa kuva nykyisestä menopelistä sateen jälkeen.

DMiT1pR.jpg
 
Viimeksi muokattu:
2019 Forssa Picknickissä tavataan :kippis:

Ei ihan tälle vuodelle ehtinyt. Yllätys yllätys, että projektissa on ollut monta mutkaa matkassa. Yksi asia kun etenee, tulee toinen eteen ja ideat kehittyy jatkuvasti rakentamisen edetessä.

Puskurit ehti olla varastossa about 20 vuotta ennen ensimmäistä koesovitusta. Suojamuovit vielä paikoillaan.

e0876bda374e702b9dc6b3820ece9f71.jpg


Photarisketsaus. Splitteri tulee alumiinista kuten kyljen helmalista ja diffuusori taakse. Puskurin ja splitterin välistä ilmanotto öljyjäähyille. Samaan väliin myös parkit/päivävalot.
Vilkku ja ajovaloratkaisu vielä mysteeri. Ledit taitaa kuitenkin tulla. Kuvanmukaisesti valot tulee olemaan korkeudeltaan samat maskin aukkojen kanssa, eli huomattavasti originaaleja matalammat. Ajovalojen eteen tummat pleksit kuten aikoinaan ollut, mutta nyt vain kaksiosaisena.

79c558767d87eaa1f0c1bf96de6ea46e.jpg


Takarenkaat tulee kaaresta tällä hetkellä noin 5cm yli, joten kaaria täytyy levittää kuten tässä kuvassa mallailtu. Ja taas lisää lasikuituhommia tiedossa. Sivuputket tulee joko tuosta helmasta läpi, tai mahdollisesti astinlaudasta oven alta. Takaputket jostain sieltä diffuusorin välistä corvettetyylisesti.

c8022b7aad554e720082a34e50ebe1ee.jpg


Jos jollain on kokemusta/tietoa lasikuituhommista, voi vaikka privalla nakata vinkkiä mistä noita vermeitä lähtisi tilailemaan.
 
Tuommonen koko kyljen mittanen sivuputken "kotelo" näyttäs ihan helvetin hyvältä

Sekin on vetteinspiraatiota.

C3:n tyyliin tuo helma, C4:n tekniikka ja C5:n tyyliin putket taakse, pitää varmaan vielä uudemmista varastaa sisusta tai jotain :think:
db2d788507eed30ef2815a9894f19939.jpg
 
Dieselistä kun pääsis luopumaan niin vois kyllä ostaa mitä vaan, joko hybridin tai sit kunnollisen tehoisen hatchin... näitä tulee kyllä kuolattua perhevolvon ratissa ihan tarpeeksi :D

ite kans luovuin dieselistä vähän siks kun se nyt ilmeisesti melko huonossa arvossa jne. Ennenkuin tulee enemmän takkiin.

ja kilsat on semmosia et se on about +/- 0 kulujen osalta.
 
Vaihteeksi tullut nysväiltyä ajoneuvojen parissa viikonloppu ja näpsäsin myös kuvan, vaikka onhan nämä aiemminkin olleet esillä:

14732707.jpg


Audi A6 3.0 TDI quattro ja VW Caravelle 2.5 TDI.

Caravelleen vaihdoin eilen isommat suuttimet, Finturbon hybridiahdin tuli jo aiemmin asennettua. Ohjelmointiin pitäisi siis seuraavaksi viedä. Shoppailusormi hamuilee 2.5" downpipen ja pakoputkiston perään, mutta vielä ei ole raskinut tilata kun näköjään briteistä rahdit maksaa niin tolkuttomasti (esim. PP Tuning - Your best choice for VW van performance exhausts). En ole löytänyt Saksasta vastaavia vaikka siellä varmasti niitä on. Kenelläkään vinkkiä moisista?
 
785DA47D-F7DD-44B7-B10A-0992AB41A488.jpeg
73CA9B59-ABBA-4890-8EEC-F4CE049BEA6E.jpeg
F1391880-5F7F-45EC-8E6E-6498D1C1F7E5.jpeg


Siinä ekat räpsyt matkalla autokaupasta kotiin. Jonkinverran ”tuunausta” pitäisi suorittaa jos taidot ja rahat riittää:nb:

sori tökeröistä rekkarinsuttauksist,iphonen omal sovelluksel ei parempaan pysty:tdown:

Siisti auto, itsekin himoinnut tollasta ajoittain. Toivottavasti ei haittaa kysymyspatteristo. 1) Paljonko joutui köyhtymään? 2) 250 vai 275 malli? 3) Mietitkö muita vastaavan tehoisia hatcheja tai kenties isompiakin: Golf GTI, Skoda RS, Ford Focus ST, Seat Leon Cupra? 4) Miksi päädyit tähän? Hyvä valinta varmasti, olen vain utelias, että oliko helppo valinta?
 
Vaihteeksi tullut nysväiltyä ajoneuvojen parissa viikonloppu ja näpsäsin myös kuvan, vaikka onhan nämä aiemminkin olleet esillä:

14732707.jpg


Audi A6 3.0 TDI quattro ja VW Caravelle 2.5 TDI.

Caravelleen vaihdoin eilen isommat suuttimet, Finturbon hybridiahdin tuli jo aiemmin asennettua. Ohjelmointiin pitäisi siis seuraavaksi viedä. Shoppailusormi hamuilee 2.5" downpipen ja pakoputkiston perään, mutta vielä ei ole raskinut tilata kun näköjään briteistä rahdit maksaa niin tolkuttomasti (esim. PP Tuning - Your best choice for VW van performance exhausts). En ole löytänyt Saksasta vastaavia vaikka siellä varmasti niitä on. Kenelläkään vinkkiä moisista?
Onneksi ei RS6:n merkkiä maskissa. Näitäkin badgeja joskus näkee. Hieno auto:tup:
Edit: Vai onko tuo vakiomaski ja puskurin väli tai logon reunat maalattu mustaksi:confused:
Peilit viittaa ässään ainakin. Tuli vaan mieleen.
 
Onneksi ei RS6:n merkkiä maskissa. Näitäkin badgeja joskus näkee. Hieno auto:tup:
Edit: Vai onko tuo vakiomaski ja puskurin väli tai logon reunat maalattu mustaksi:confused:
Peilit viittaa ässään ainakin. Tuli vaan mieleen.

Ihan normi RS6-maski taitaa olla ilman sen isompia virityksiä. Peilitkin käsittääkseni ihan tehdasvaruste tuollaisenaan, kun tässä on muutenkin kaikenlaista "ässämäisyyttä" ruksittu aikanaan tilatessa.
 
Siisti auto, itsekin himoinnut tollasta ajoittain. Toivottavasti ei haittaa kysymyspatteristo. 1) Paljonko joutui köyhtymään? 2) 250 vai 275 malli? 3) Mietitkö muita vastaavan tehoisia hatcheja tai kenties isompiakin: Golf GTI, Skoda RS, Ford Focus ST, Seat Leon Cupra? 4) Miksi päädyit tähän? Hyvä valinta varmasti, olen vain utelias, että oliko helppo valinta?
Siisti auto, itsekin himoinnut tollasta ajoittain. Toivottavasti ei haittaa kysymyspatteristo. 1) Paljonko joutui köyhtymään? 2) 250 vai 275 malli? 3) Mietitkö muita vastaavan tehoisia hatcheja tai kenties isompiakin: Golf GTI, Skoda RS, Ford Focus ST, Seat Leon Cupra? 4) Miksi päädyit tähän? Hyvä valinta varmasti, olen vain utelias, että oliko helppo valinta?

1. 32900€, oli 2tkm ajettu esittelyauto.
2. 250hp, budjettia ei viittiny enää venyttää sen takia. Tarpeeks tääki kulkee.
3.seat/skoda ei edes vaihtoehto. Golffi pikkasen kalliimpi ja kenties tylsempi. Vanha oli ST Focus dieselinä ja uudet ST Focukset maksaa jotai 45t€.
4. Koeajois ja testeis oikeestaa kehuttu vaan autoa ja kun tuli viel toi 0korko/0kulut kamppis ni oli helppo valinta.
 
Uutta raatoa aloittamaan, 7 hengen tilatraktori. Reilu 10 vuotta seissyt ladossa. Ajamalla tultiin silti pihaan (80m) viimeksi ollut kilvissä joskus 80 luvulla.

Ennen lumia pitäisi saada runko hitsattua+puhallettua ja maalattua niin pääsisi talven aikana niputtamaan.

Kone ja syöttöpumppu onkin jo valmiiksi rempattu ennen seisomaan jäämistä.

katso liitettä 263320
20190812_090609-1612x1209.jpg 20190812_104621-1612x1209.jpg 20190805_183848-1612x1209.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tulipa pestyä Clio ensimmäisen kerran rankkasateiden jälkeen. Nyt viikon verran ajoa ja pakko sanoa, että pidän autosta vaikka kovin pieni ja ahdas onkin Espaceen verrattuna.

Ensi viikolla sitten vielä määräaikaishuolto autoliikkeen piikkiin.

fupif.jpg
 
0648A5E8-FE72-4EDC-B0C1-8FF0042BB6AC.jpeg
06C48E06-8921-4809-B6E2-48344AD5184B.jpeg
Saksasta kävin tämän hakemassa reilu kuukausi takaperin, kilvet taas hain viikko sitten. Kyseessä siis CLK 320cdi -09, 63amg korinosilla.
Hyvältä vaikuttaa kaikin puolin, eikä ole liian jäykkä alusta vaikka aika matala onkin. Alla olevat carlssonit vaihtunee erilaisiin syksyllä tai viimeistään keväällä :)
 
Viimeksi muokattu:
Saksasta kävin tämän hakemassa reilu kuukausi takaperin, kilvet taas hain viikko sitten. Kyseessä siis CLK 320cdi -09, 63amg korinosilla.
Hyvältä vaikuttaa kaikin puolin, eikä ole liian jäykkä alusta vaikka aika matala onkin. Alla olevat carlssonit vaihtunee erilaisiin syksyllä tai viimeistään keväällä :)


Muuten ihan nätti, mutta tuosta maskista tulee heti räpelletty fiilis
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Tässä tuo oma tonnin pommini, Audi A3 vuodelta -97. Mitään tälle en ole ostamisen jälkeen tehnyt (en edes jaksanut pestä ennen kuvaamista), kuin lähinnä huollattanut ja tankannut tarpeen mukaan. Vanteet ja niiden upea väri on jonkun aikaisemman omistajan upea keksintö. :lol: On tuossa sentään toimiva automaatti-ilmastointi ja kattoluukku, mikä tosin on mielestäni täysin turha ilmastoinnin löytyessä.

Tällä on tarkoitus ajella vuoden loppuun asti, ja sitten todennäköisesti vaihtaa tehokkaampaan ja toivottavasti ei-ihan-näin-kivirekialustaiseen autoon. Tämän 1.6-litrainen kone on aivan älyttömän laiska, mutta kyllä tällä nyt kaupungissa ajelee. Kilometrejä noin 305 tkm mittarissa.

Audi_A3_.jpg
 
Uutta raatoa aloittamaan, 7 hengen tilatraktori. Reilu 10 vuotta seissyt ladossa. Ajamalla tultiin silti pihaan (80m) viimeksi ollut kilvissä joskus 80 luvulla.

Ennen lumia pitäisi saada runko hitsattua+puhallettua ja maalattua niin pääsisi talven aikana niputtamaan.

Kone ja syöttöpumppu onkin jo valmiiksi rempattu ennen seisomaan jäämistä.

katso liitettä 263320
20190812_090609-1612x1209.jpg 20190812_104621-1612x1209.jpg 20190805_183848-1612x1209.jpg

Omalla paikkakunnalla oli viime syksynä tuommoinen hyväkuntoinen Defender jossa oli katto täynnä lisäpitkiä joka suuntaan. Tuommoisella autolla ajaessa ei paljon lumiauraa tarvita talvellakaan.
 
785DA47D-F7DD-44B7-B10A-0992AB41A488.jpeg
73CA9B59-ABBA-4890-8EEC-F4CE049BEA6E.jpeg
F1391880-5F7F-45EC-8E6E-6498D1C1F7E5.jpeg


Siinä ekat räpsyt matkalla autokaupasta kotiin. Jonkinverran ”tuunausta” pitäisi suorittaa jos taidot ja rahat riittää:nb:

sori tökeröistä rekkarinsuttauksist,iphonen omal sovelluksel ei parempaan pysty:tdown:

Älä mee tuunaan. Tuo on ihan suutanan nätti just noin [emoji1]
 
Tulipa vihdoin taltutettua oma kuume ja seulontaprosessin jälkeen käteen jäi BMW 2016 120d xdrive. Dieseliähän ei pitänyt koskaan itselleni tulla. Ei tarvinnut paljon arpoa enää koeajon jälkeen!

20190821_184909.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Pitää alkaa viihtymään mökillä enemmän, josko vaikka saisi naitettua koneen ja auton yhteen toimivaksi kokonaisuudeksi.


Tosin samalla huomiota vaatisivat myöskin nämä:



Pick up olisi ihan viittä vaille valmis. Ruiskun johdot, muutama ahtoputki jne pikku näpräystä ja pääsisi käynnistelemään. Ja välijäähy löysi uuden kodin maskin takaa.

Sitten löytyy vielä tämmöinen, mutta sen vein suosiolla taitavammalle jannulle laitettavaksi


Kaikkea romua ihmisen pitääkin ostaa.
 
No nyt on saatu ensimmäiset muokkaukset valmiiksi. Eli merkit maalattu mustaksi, takamerkin alle pienen vahingon takia laitettu vielä hiilikuituteippi ja näyttää livenä ihan hyvältäkin. Ja sit takalasit tummennettu. Seuravaaks varmaan tilailen roiskeläpät ja kattellaa sit ehkä keväällä vasta lisää muutoksia.

B9DDA184-E7DE-4242-8C38-B2F4F0E32550.jpeg 8B6B15E0-E056-4E60-BFD0-9227FECCF7D0.jpeg 676D9458-66D8-4BA9-8F58-2A1692CED63F.jpeg
 
No nyt on saatu ensimmäiset muokkaukset valmiiksi. Eli merkit maalattu mustaksi, takamerkin alle pienen vahingon takia laitettu vielä hiilikuituteippi ja näyttää livenä ihan hyvältäkin. Ja sit takalasit tummennettu. Seuravaaks varmaan tilailen roiskeläpät ja kattellaa sit ehkä keväällä vasta lisää muutoksia.

B9DDA184-E7DE-4242-8C38-B2F4F0E32550.jpeg 8B6B15E0-E056-4E60-BFD0-9227FECCF7D0.jpeg 676D9458-66D8-4BA9-8F58-2A1692CED63F.jpeg
Ihan siisti modaus. Itse olisin tummentanut myön N-logot ja vaihtanut rekisterikilven taustat mainoksettomiksi versioiksi. Saako tuohon tummennettuja takavaloja? Ne kruunaisivat musta-valko "stormtrooper" teeman :tup:
 
Ihan siisti modaus. Itse olisin tummentanut myön N-logot ja vaihtanut rekisterikilven taustat mainoksettomiksi versioiksi. Saako tuohon tummennettuja takavaloja? Ne kruunaisivat musta-valko "stormtrooper" teeman :tup:

juu N logojen kohtalo on tässä vielä harkinnassa. Ja kilven taustatkin vaihtuu kuhan kerkeää. Tummat takalasit tosiaan sopisi, täytyy tarkastella tarjontaa
 
Täälläkin tuli kesän aikana vähän laiteltua autoa. Kaikki kromilistat teipattu liikkeessä kiiltävän mustaksi, sekä sivupeilit ja katto. Etupuskurista myös teipattiin alaosa. Takavaloissa kevyet tummennuskalvot. Vanteet vaihtui 18" -> 19". Mallimerkinnät olis vielä tarkoitus jossain vaiheessa poistaa ja ehkä harkita pientä madallusta(1-2cm.)

IMG-20190822-WA0000-picsay.jpg 15638210582222-picsay.jpg
 
Täälläkin tuli kesän aikana vähän laiteltua autoa. Kaikki kromilistat teipattu liikkeessä kiiltävän mustaksi, sekä sivupeilit ja katto. Etupuskurista myös teipattiin alaosa. Takavaloissa kevyet tummennuskalvot. Vanteet vaihtui 18" -> 19". Mallimerkinnät olis vielä tarkoitus jossain vaiheessa poistaa ja ehkä harkita pientä madallusta(1-2cm.)

IMG-20190822-WA0000-picsay.jpg 15638210582222-picsay.jpg

Parikymppisenä olis tuonkin toki tonttiin laittanut mutta nyt toi on tuollaisenaan mielestäni ihan hyvä.

Pienen seikkailun jälkeen sain omaankin miellyttävät vanteet.

F55FCB57-E899-4BE5-8CA4-D802A8BF69A1.jpeg
 
Parikymppisenä olis tuonkin toki tonttiin laittanut mutta nyt toi on tuollaisenaan mielestäni ihan hyvä.

Pienen seikkailun jälkeen sain omaankin miellyttävät vanteet.

Joo ei todellakaan tarkoitus tonttiin laittaa, mutta sen sentin verran kun sais alemmas niin näyttäis vähän paremmalta omaan silmään.

Alunperin piti ostaa joku neliveto crossoveri kun sain tarpeekseni matalista autoista :D Talvi varmaan taas kääntää mielen ja saa alusta jäädä tuollaseks.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 507
Viestejä
4 509 717
Jäsenet
74 410
Uusin jäsen
pp78

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom