Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Varmaankin se hieman tuoreempi Giulia? Itse kattelin viime vuonna 60-luvun Giulia GT junioria sattumalta, tuplakaasari, twin cam ja viisi vaihdetta ja se hieno tyyli, myös hinta olisi ollut yleiseen tasoon nähden kohillaan, mutta järki voitti. Hintahan noissa kuitenkin nousee, mutta turhan arvokas ja nykyinenkin kottero vaatii tallin talveksi.
Jep, tuo tuli hankittua 2016 ensimmäisten maahan saapuneiden joukossa. Ja viisi Alfaa ollut täällä kaikenkaikkiaan :cigar2: Kyllä tuollainen vanhempi Alfa olisi todella upea sijoitus, eli en nyt tiedä siitä järjen voitostakaan. Eikä näitä välttämättä järjellä hankitakaan. Mutta pääasia kun on itse tyytyväinen valintoihinsa, meillä tylsään käyttöautoon säästetyt rahat menevät nyt sitten matkailuun ja talon remontteihin, ehkä parin vuoden kuluttua taas johonkin hauskempiin autoihin :)
 
Jep, tuo tuli hankittua 2016 ensimmäisten maahan saapuneiden joukossa. Ja viisi Alfaa ollut täällä kaikenkaikkiaan :cigar2: Kyllä tuollainen vanhempi Alfa olisi todella upea sijoitus, eli en nyt tiedä siitä järjen voitostakaan. Eikä näitä välttämättä järjellä hankitakaan. Mutta pääasia kun on itse tyytyväinen valintoihinsa, meillä tylsään käyttöautoon säästetyt rahat menevät nyt sitten matkailuun ja talon remontteihin, ehkä parin vuoden kuluttua taas johonkin hauskempiin autoihin :)
Alkuperäinen moottori oli 1,3 ja vaihdettu 1,6 ja molemmat tietysti twin cam, mutta arvon säilyttämiseksi se alkuperäinen moottori pitää myös olla, oma Cortonki tähtiperse olisi pitänyt myös hävittää ja tehdä reilu investointi Alfan kohdalla.
 
Alfa Giulia tuli vaihdettua hieman käytännöllisempään perheautoon.

Mielenkiinnosta, että mikä sai tähän menemään? Tilansa puolesta tonne menee pari muksua helposti, tavaratila on perussedania. Ei sillä että itse olisin ihan heti ostamassa Giuliaa, kun siinä näyttää olevan "kaikkea pientä" tyyliin mystistä pakkaskäyttäytymistä, relesekoiluja, nappiongelmia, bensatankkikorkkivääntymiä ja mitä vielä, mutta kunhan kyselen.
 
Tuo astra näyttää huomattavasti vanhemmalta, kun 2016 giulua vai onko se desingista kiinni?
 
Eiköhän liene designistä kiinni, tuollainen giulia on ainakin omasta mielestäni yksi parhaimman näköisiä nykyautoja.
 
Mielenkiinnosta, että mikä sai tähän menemään? Tilansa puolesta tonne menee pari muksua helposti, tavaratila on perussedania. Ei sillä että itse olisin ihan heti ostamassa Giuliaa, kun siinä näyttää olevan "kaikkea pientä" tyyliin mystistä pakkaskäyttäytymistä, relesekoiluja, nappiongelmia, bensatankkikorkkivääntymiä ja mitä vielä, mutta kunhan kyselen.
Kyllä tässä lähinnä omaa elämää helpotettiin, auto oli joka tapauksessa tänä vuonna menossa vaihtoon kun kolme vuotta tulossa täyteen. Stelvio on liian kallis uutena niin otettiin sitten geneerinen perusfarkku, meillä kun on kaksi koiraakin niin ei tuo sedan oikein ole järkevä vaihtoehto. Kakkosauto on ollut farkku tähänkin asti, mutta pidempiä reissuja on mielenrauhan takia mukavampi tehdä uudella autolla. Ja kyllä sitä Alfallakin on matkailtu, mutta kattoboksi pitää ikävää suhinaa autobahnilla ;)
ALFAREISSUSSA.jpg
 
Pesua vähän tuoreelle. Jos laittaisi talliin ja vähän vahaa päälle myös.

Ihan en ole päässyt sinuiksi sen keraamisen pinnoitteen kanssa. Edellinen auto oli käsitelty useasti sillä, mutta silti se oli aina yhtä tympeä pestä. Katossa ja etulokareissa se aine tuntui pysyvän, mutta ovien alapuoli oli kuin ei olisi mitään keraamista pintaa laittanutkaan.
Kyseessähän on siis korrek pro.

Kysytäänpä siis suht helppoa ilman konetta levitettävää motonetin tai vastaavan paikan vahaa.

IMG_20190224_171744.jpg
 
Korrekin aineet eivät mitään hyviä olekaan. Kokeile mitä tykkäät Collinite 476s tai 915.

Itse käyttänyt 476s ja silloin tällöin kokeillut muita mutta tuohon aina päädyn takaisin.
 
Ostin Fusso Soft99 autodudelta kun vaahdottimen sieltä tilasin. Tosi helppo laitta pintaan. Vetää niin ohuelti kun pystyy koko auton ja sitten vaan kiillottelee. Pinnasta tulee absurdi.
 
Oijoi, upea kesäauto. Samanlaista yksilöä katsellut sillä silmällä, mutta järki vielä voittanut, vanha SLK jo löytyy. :)

Ps: Katsoinko oikein, niin kesäautosi on myynnissä näköjään?
 
Oijoi, upea kesäauto. Samanlaista yksilöä katsellut sillä silmällä, mutta järki vielä voittanut, vanha SLK jo löytyy. :)

Ps: Katsoinko oikein, niin kesäautosi on myynnissä näköjään?

Kyllä se nettiautosta löytyy. Pitäisi varmaan joku järkiauto hommata tilalle..
 
Kyllä tässä lähinnä omaa elämää helpotettiin, auto oli joka tapauksessa tänä vuonna menossa vaihtoon kun kolme vuotta tulossa täyteen. Stelvio on liian kallis uutena niin otettiin sitten geneerinen perusfarkku, meillä kun on kaksi koiraakin niin ei tuo sedan oikein ole järkevä vaihtoehto. Kakkosauto on ollut farkku tähänkin asti, mutta pidempiä reissuja on mielenrauhan takia mukavampi tehdä uudella autolla. Ja kyllä sitä Alfallakin on matkailtu, mutta kattoboksi pitää ikävää suhinaa autobahnilla ;)
Mielenkiinnosta, kun noita Alfoja ei paljoa Suomessa näe, niin oliko kolmen vuoden aikana mitään vikoja? Aina saa kuulla urbaania legendaa, että Alfoissa ei ole laatu kohdallaan, mutta mitenkäs käytännössä? Hienon näköinen ja vissiin hyvä ajettava tuo Giulia ainakin on.
 
Mielenkiinnosta, kun noita Alfoja ei paljoa Suomessa näe, niin oliko kolmen vuoden aikana mitään vikoja? Aina saa kuulla urbaania legendaa, että Alfoissa ei ole laatu kohdallaan, mutta mitenkäs käytännössä? Hienon näköinen ja vissiin hyvä ajettava tuo Giulia ainakin on.
Osassa näissä on ollut startin releissä ongelmia/jotain mystistä joka aiheuttaa käynistysongelmia, itselläni ei sellaista vaivaa ole ollut. Muuta kovin vakavaa näissä Giulioissa ei ole, lähinnä kosmeettisia asioita. Itselläni vaihdettiin kiero tankin luukku, maalailtiin takaluukkua/puskuria uudelleen koska takaluukun sovitus oli alkujaan liian tarkalla, avaimettoman kulun nappulat etuovissa olivat liian tiukalla sovituksella joten jumittivat aluksi ja toinen valoumpio vaihdettiin koska valokuvion ohjaus ei enää toiminut. Kivaa ja melkoisen huoletonta menoa joka tapauksessa.
 
Onko nuo C 32:t yhtä alttiita ruostumaan kuin Väyryset? Itse olen miettinyt tuollaista koska; MB, farkku ja onnistunut muotoilu (ei niin pappa-look kuin E) sekä hinnat Saksassa ihan järkeviä.

Melkein. Olikohan vuonna 2004, kun nuo on jo paremmin suojattuja. Tämäkin pääsi yllättämään kun alettiin pikkuruosteita korjaamaan ja purkamaan helmoja ym pois. Helmojen alta kynnykset oli aivan kauheet ja lisäksi takaluukku, ovien alareunat ja ovien listojen alta ruostuu myös. Tottahan kaaretkin on aika herkät, mutta ei nämä ihan niin pahoja ole kun väyryset tai saman ikäluokan CLK..

Tämä on nyt ainakin korjattu, mutta ei tätä talvella uskalla esille ottaa. ;)
 
Ikävä kyllä ei... Välillä on saksan ebayssä niitä myynnissä ja kun sattuu oikean värinen kohtuu hintaan kohdalle niin pitää hankkia.
 
Kesää odotellessa Porsche 911 996 C4 tehtaan asentamalla Aerokit korisarjalla + hiilikuitusisustalla. Lähtee tässä parin viikon päästä teipattavaksi. Värinä todennäköisesti turkoosi tai vihreä, kunhan noista pääsee valitsemaan livenä.

MzghqY1.jpg



Talviauton virkaa taas toimittaa tälläinen nettiauton halvin Audi A6 4.2 Quattro
qrUmftQ.jpg


Ainoa vika Audissa tähän mennessä on vaihteisto, jonka pakki ei oikein tahdo kytkeytyä lämpimänä ilman kierroksia (ja sitten nykäisee pahasti kun kytkeytyy). Laatikko ainakin kuittien mukaan kyllä rempattu 2015, eikä tuo tässä talven 4000km aikana ole yhtään pahemmaksi muuttunut niin en kauheasti ole tuosta jaksanut stressata. Severan kokeilin, että vaihdatin öljyt mutta ei vaikuttanut mihinkään. Toimii niin pitkään kuin on toimiakseen.

Ihan mukava kun ensimmäistä kertaa ikinä talviautona tuollainen "romu", josta ei tarvitse stressata. Varsinkin tänä talvena kun täällä kaupungissa auratut parkkipaikat olivat harvassa, niin lumipenkan yli pääsi kyllä vauhdilla :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Kesää odotellessa Porsche 911 996 C4 tehtaan asentamalla Aerokit korisarjalla + hiilikuitusisustalla. Lähtee tässä parin viikon päästä teipattavaksi. Värinä todennäköisesti turkoosi tai vihreä, kunhan noista pääsee valitsemaan livenä.

MzghqY1.jpg

:hungry: No nyt on possua. Tää 996 on kyl hieman maustettuna(Tehtaan Aerokit) varsin maukas peli.
993 on kyl itselle "SE Possu" mutta kyllä noi 996 mallitkin on siistin näkösiä.
 
Autoverkkokauppa.com vuoden diili - Hyundai i30:n jälkeen päädyin vaihtamaan taas saksalaiseen. Löyty sattumalta vähän ajettu A6 Allroad 4.2 FSI 2007 (93tkm).

Hieman massiivisempi kuin i30, mutta ei niin paha kun luulin aluksi. Parkkipaikalla kääntyy aika näppärästi vaikka puuttuukin peruutuskamera mikä i30:ssa oli helpottava varuste. Sisältä tilavampi kun mikään aikasempi auto jonka olen omistanut.

Heti alkuun laitettiin myyjäliikkeen piikkiin ilma-alusta kuntoon mikä vikaantui kun selvisin kotipihaan. Tämän jälkeen vielä korjattiin liikkeen kanssa puoliksi imusarjaläppämoottori mikä on tyyppivika. Itse laitattanut nyt hissukseen kuntoon: jarrut suurimmaks osaks uusiks, uusi akku ja defan lohko/sisälämppäri/ylläpitolaturi-setti asennettu.

Musta maalipinta on siedettävässä kunnossa, mutta parissa kohtaa syvempiä naarmuja ja painaumia. Muutaman osan ylimaalaus sekä koko auton myllytys pitäis jossain vaiheessa teettää.

Sisustan värimaailma aluksi oli järkytys, mutta nopeasti tottu vaaleaan puolinahkaan ja "puu"somisteisiin (näiden teippaus suunnitelmissa).

Varmasti myös monia kiinnostaa moottorin tiedot niin 350hv/440nm ja keskikulutus talvella tankilta mitattuna 15L.

IMG_20181222_185933.jpg

IMG_20181222_190201.jpg

IMG_20181222_190605.jpg


Lisäkuvia löytyy täältä.
 
Kesää odotellessa Porsche 911 996 C4 tehtaan asentamalla Aerokit korisarjalla + hiilikuitusisustalla. Lähtee tässä parin viikon päästä teipattavaksi. Värinä todennäköisesti turkoosi tai vihreä, kunhan noista pääsee valitsemaan livenä.

MzghqY1.jpg



Talviauton virkaa taas toimittaa tälläinen nettiauton halvin Audi A6 4.2 Quattro
qrUmftQ.jpg


Ainoa vika Audissa tähän mennessä on vaihteisto, jonka pakki ei oikein tahdo kytkeytyä lämpimänä ilman kierroksia (ja sitten nykäisee pahasti kun kytkeytyy). Laatikko ainakin kuittien mukaan kyllä rempattu 2015, eikä tuo tässä talven 4000km aikana ole yhtään pahemmaksi muuttunut niin en kauheasti ole tuosta jaksanut stressata. Severan kokeilin, että vaihdatin öljyt mutta ei vaikuttanut mihinkään. Toimii niin pitkään kuin on toimiakseen.

Ihan mukava kun ensimmäistä kertaa ikinä talviautona tuollainen "romu", josta ei tarvitse stressata. Varsinkin tänä talvena kun täällä kaupungissa auratut parkkipaikat olivat harvassa, niin lumipenkan yli pääsi kyllä vauhdilla :rolleyes:

Hajoava pakki on tyyppivika noissa. Joku tiiviste tms mennyt sieltä lootan perältä, vian korjaus vaatii käytännössä lootan hilujen pudottamisen ulos kuorestaan, eli täysremonttia.

---

Omalla 2001 Audi S8:lla (360hp/430nm) oli kulutus 14,07L/100 kun tänään kävin tankkaamassa. Tullut taas pihisteltyä.
 
Autoverkkokauppa.com vuoden diili - Hyundai i30:n jälkeen päädyin vaihtamaan taas saksalaiseen. Löyty sattumalta vähän ajettu A6 Allroad 4.2 FSI 2007 (93tkm).

Hieman massiivisempi kuin i30, mutta ei niin paha kun luulin aluksi. Parkkipaikalla kääntyy aika näppärästi vaikka puuttuukin peruutuskamera mikä i30:ssa oli helpottava varuste. Sisältä tilavampi kun mikään aikasempi auto jonka olen omistanut.

Heti alkuun laitettiin myyjäliikkeen piikkiin ilma-alusta kuntoon mikä vikaantui kun selvisin kotipihaan. Tämän jälkeen vielä korjattiin liikkeen kanssa puoliksi imusarjaläppämoottori mikä on tyyppivika. Itse laitattanut nyt hissukseen kuntoon: jarrut suurimmaks osaks uusiks, uusi akku ja defan lohko/sisälämppäri/ylläpitolaturi-setti asennettu.

Musta maalipinta on siedettävässä kunnossa, mutta parissa kohtaa syvempiä naarmuja ja painaumia. Muutaman osan ylimaalaus sekä koko auton myllytys pitäis jossain vaiheessa teettää.

Sisustan värimaailma aluksi oli järkytys, mutta nopeasti tottu vaaleaan puolinahkaan ja "puu"somisteisiin (näiden teippaus suunnitelmissa).

Varmasti myös monia kiinnostaa moottorin tiedot niin 350hv/440nm ja keskikulutus talvella tankilta mitattuna 15L.

IMG_20181222_185933.jpg

IMG_20181222_190201.jpg

IMG_20181222_190605.jpg


Lisäkuvia löytyy täältä.


Hieno kikotin konetta myöden. Ostitko tämän siis projektikuntoisena ?
Itse en muuten Audeista välitä, mutta nuo Allroad A4/A6 mallit ovat niin käyttökelpoisia työkaluja kuten muiden alltrack/xc/country tourer/jne.

Onko noissa mahdollista korvata ilma-alustaa kiinteällä ?
 
Miksi ihmeessä tuollainen bensakrematorio/loputon rahareikä huolettoman pihistelykorealaisen jälkeen?

Onhan se varmasti ihan eri fiilis ajella tuolla isokoneisella diudilla kun pihistellä korean ihmeellä :)

Muutenkin ihmiset miettii kulutuksia ihan liikaa. Mun keskikulutus Audilla taitaa olla jossain 18 kieppeillä, ja sitten on ollut näitä pihimpiä 6-7 tienoilla olevia.

Jos oletetaan että ajan 10k vuodessa niin ero on 1700€ luokkaa vuodessa. Mikä on autoilu harrastuksessa aika pirun vähän. Ja ero tässä karkeasti joku 450 hevosvoimaa, tulee rahalle vastinetta. Toki ei se mikään pikkuraha ole, mutta ton summan saa tuhlattua mihin tahansa "turhaan" tosi nopeasti. Oma mentaliteetti on että voi olla ettei mun loppuikää saa edes ajella tälläisillä autoilla, tai kiinnostus ei riitä. Eli nyt vaan KAASUA! :)

p.s ton verran taitaa mennä keskimääräisellä tupakanpolttajalla rahaa kessuun.
 
Kai se Audi paljon pienemmällä kulutuksellakin menee? Saa varmaan aika paljon sitä KAASUA käyttää että keskikulutuksen saa noin ylös?
Ei se kymppiä enempää vie tuokaan minun 25v vanha Nissani vaikka kuinka yrittää... :D
 
Kaipa se menee, toi olikin (minun) keskikulutus. Turhaa kai ilmottaa mitään numeroita johon en itse ikinä pääse :D
 
Mutta ihan oikeassa olet että ei sillä kulutuksella ole mitään merkitystä autoa hankkiessa. Ei ainakaan tuollaisten autojen kanssa. :)

R8 on kyllä <3
 
Hieno kikotin konetta myöden. Ostitko tämän siis projektikuntoisena ?
Itse en muuten Audeista välitä, mutta nuo Allroad A4/A6 mallit ovat niin käyttökelpoisia työkaluja kuten muiden alltrack/xc/country tourer/jne.

Onko noissa mahdollista korvata ilma-alustaa kiinteällä ?

Ihan normaalikuntosena ostin, mutta mulla on melkeen yliluonnollinen kyky saada autoista vikoja esiin kun olen ne ostanut :D

Ei mitään käryä alustan korvaamisesta. Tänä talvena on ollut hyötyä alustan nostamisesta.
 
Penkit, akku, suotimet, pedalboxi ja vetareiden tilalle tulevat tulpat on saapunu. Enää oikeestaan sais sulaa lumet että pääsisi ajelemaan auton nosturille. Varasin myös ajan marmorille karstan puhdistukseen, joka oli yllättävän halpaa. 800€ + osat. Olisin mielelläni tehnyt itse mut en vaan löytäny suomesta järkeviä työkaluja eikä Audi suostunu lainaamaan niiden. No ainakin saa takuun työlle, oishan se vittumaista jos tippuis jotain koneen sisään ja sanois kaput :D

_medium.jpg


_medium.jpg


_medium.jpg


_medium.jpg


_medium.jpg
 
Penkit, akku, suotimet, pedalboxi ja vetareiden tilalle tulevat tulpat on saapunu. Enää oikeestaan sais sulaa lumet että pääsisi ajelemaan auton nosturille. Varasin myös ajan marmorille karstan puhdistukseen, joka oli yllättävän halpaa. 800€ + osat. Olisin mielelläni tehnyt itse mut en vaan löytäny suomesta järkeviä työkaluja eikä Audi suostunu lainaamaan niiden. No ainakin saa takuun työlle, oishan se vittumaista jos tippuis jotain koneen sisään ja sanois kaput :D

_medium.jpg

Oliko penkit kalliit ?
 
Piha alkaa täyttyä, Renault Scenic RX4, vuosimallia 2001.
qm_9dYQhfbkDNb4pb5pxq1vz5m6xGubxtfLmixuaDSUHGruuqFnja9U2uLXOtS6FNPi4P52Ah9gwuGlAIOIDFNVosT54k8bUAHjQSamPdySMPYqUwqidshHutFx5fBgmmUwu8--tJ0QlFAb-2xqfkKfCpmuVJE0ouQjqPRIbbhrrwcnlpuhvMrnbFL4epue_UuXEkGXxXsHZBLWDaLt5n2CnVxf19vmtyve49tahd9Thpq7r9rHh2dBzKeqiAsq59GWKurMR5_x3MLOAApA5ti1DCoVLr53GpTXoIMFyBqM7Q7Y481SGstfrlkV75xH9KRodrmEDFggza19TZ2IEDHureQbMaOOwRTgrQUjSkkRTscoDO0knSPndn7rm4huIBmt40cRMNNuM8dk9ql9eEeGLOZ6WnW-CzqRW61C2ZHwuJjuhjF4RbT-zmqqpVLddSznwD_ulhcYCASwssbEWXLPiHY8B_ZiNSwBFyFo0gLAW2zywZ8biNLfUf_1VEUauh0h9SvnDhA_freQ29vIClf8Hr1ETocnb4Rtd3E2nPdEBdQJeKuMxf_tddv1x1MGp3CfxdfYxL4T4aSNQpCAjhOtFdqrQNk2Gxmw82Faon3oYGrddESdaCzGZhhdSexiFiaA7zE3otViYHAI_K9K_TBJuGUAXYJMIjNiD7-eJ11pHFpg-azfW9gGMro2VSLeX8dxeOGulzlpVeoUseIfwaI-k6Q=w3200-h800-no

Appiukolla samanlainen peli. Ajotuntumaltaan melkoinen valtamerilaiva, toki kulkee epätasaisella tiellä suhteellisen pehmeästi. Ei mikään maailman luotettavin peli. Vaihdelaatikkokin tuli jo kertaalleen tiputettua alas kun valitsinhaarukka jämähti kolmosvaihteelle. Laatikon sisältä löytyi kohtalainen määrä metallisilppua ja rotan syömä pronssinen (?) valitsinhaarukka. Edellinen omistaja oli ilmeisesti tuota omatoimisesti täytehitsaillutkin. Taisi olla jonkin sortin tyyppivika näissä. Kardaanin vaimenninkumi tullut myös vaihdettua ja satunnaisia katkaisijoita ympäri autoa, starttikin eräänä helteisenä kesäpäivänä (sen jälkeen kun virta-avain oli juminut starttausasentoon ja ajon aikana polttanut startin roottorin totaalisen paskaksi) tuli vaihdeltua näppärästi apparin puolen koko pyöränripustukset vetareineen irroittamalla. Lisäksi moottori (1.9DCI) 100-heppaisena on täysin tuhnu ja voimaton sekä syö soppaa kuin kolme kertaa tehokkaammat saksalaiset serkkunsa mutta eipä tuo nyt mikään maailmanlopun vehje ole ollut.

2/5 en ostais itelleni.

IMG_6691.JPG
 
Lisää tyylin hahmottelua. Mustaa mustalla ja hiottua alumiinia, sopivasti hiilikuitua jos sen tekemisen jaksaa opetella. Maxxlookin korisarja confirmed, lievillä muutoksilla tosin. Kuvassa vasta pientä sketsailua, koska sopivia puskurikuvia ei vielä tullut vastaan.
Taakse tulossa lisäksi enemmän tai vähemmän härski diffuusori. Henkilöautoksi kun rekisteröi, niin piti keksiä sumuvalolle paikka. Pakoputkien väliin tietenkin, because racecar :rofl:

Ulkonäköön tulee paikoin suuriakin muutoksia kuvien suunnitelmista poiketen, mutta pääteema on selvä.
Korimuutosten ehjänä pysymisen vuoksi suunnitteilla myös jonkunlainen kamerajärjestelmä eteen ja taakse. Miksei samalla myös peilien tilalle kamerat. Eipähän tule heti samanlaista vastaan.

Sisustan suuremmat muutokset jää seuraavaan talveen. Sopivasti modernia tyyliä sisään, mahdollisesti nahkajakkarat ja Tesla-tyyliin keskikonsoliin suuri tabi, jonka kautta koko järjestelmän ohjaus ja hallinta tapahtuisi. Aika näyttää.
0319ca1109d93b4c83e7014724170155.jpg


Juu, onhan se helvetin matala ja epäkäytännöllinen, syö bensaa enemmän kuin naapuruston muut kotterot yhteensä, mutta sillä nyt ei ole tässä autossa yhtään mitään merkitystä.

Renkaat tilattu jenkeistä, pitäisi saapua kuun lopussa. Sitten pääsee laskemaan auton alas pukeilta ja säätämään korkeuden oikealle tasolle, ja tämän myötä mallailemaan korisarjaa yms.
Nitton NT555R katuslicksit eteen ja taakse. Eteen 275/50/15 ja taakse 325/50/15. Summit oli ainoa kauppa tällä planeetalla, josta noita eurooppaan sai, jännä. Hintaa tuli 2,5x se mitä jenkeissä maksaa, mutta sellasta se on. Moottoriohjauksen pinnijärjestystä pitää vielä vähän muutella, ja siihen tuo haastetta se, ettei mitään valmista ohjetta löyty mistään, eli savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät :D Hieman onneksi helpottaa se, että boksi on oppiva ja itsestään säätyvä, kunhan alkuun saa säädöt edes vähän oikeaan suuntaan niin homma alkaa rullaamaan.

c2d6ed0aed4c5a8ec0e5b1c1125face8.png


Putkiston osalta suunnitelma alkaa olla selvä. Ennen taka-akselia varmaan vielä yhdet pöntöt takapöntön lisäksi.

a94425e6bc1f11c57733d14691343c8d.png


Aluksi oli suunnitelmissa säilyttää alkuperäinen maali ja väriteema, mutta ideat kehittyy kun tekee ja pyörittelee kuvia photarissa.
Hype is real.
 
Viimeksi muokattu:
Moottoriohjauksen pinnijärjestystä pitää vielä vähän muutella, ja siihen tuo haastetta se, ettei mitään valmista ohjetta löyty mistään, eli savun hälvettyä tarkistetaan kytkennät :D Hieman onneksi helpottaa se, että boksi on oppiva ja itsestään säätyvä, kunhan alkuun saa säädöt edes vähän oikeaan suuntaan niin homma alkaa rullaamaan.

Mikäs moottorinohjaus kyseessä? Itsellä yksi vähän kesken oleva Porsche 924 turboprojekti jossa nyt megasquirt, mutta tuo itseoppivuus kuulostaa mielenkiintoiselta. En myöskään vanhemmista viesteistä nopeasti löytänyt, niin paljonko tehoa oli suunnitelmissa? Lähinnä siis, että tuleeko renkaat tarpeeseen vai ulkonäön takia (molemmissa tapauksissa tykkään kyllä :tup:)



Itsellä taas 911 menossa teippaukseen ensi viikon alussa. Väriksi valikoitui Hexis Satin Chrome Turquoise. Kuvia tuosta löytyy tosi huonosti, mutta taittaa kuvasta riippuen vihreämpään ja välillä siniseen.

Alla mikä googlesta löytyi:

meqeVZR.jpg



Ja tässä vielä oma Gimppimuokkaus josta näkee myös miten ajovaloja lähdetään muokkaamaan. Toivottavasti menee leimasta läpi, kun varsinaisten ajovalojen kohdalle jätetään nuo pyöreät aukot :rolleyes::
UYAd3Vo.jpg


Ei varmasti kaikkien makuun, mutta sellaista härskiä lookkia tässä haetaankin josta kuitenkin pääsee eroon jos rupeaa ärsyttämään.
 
Mikäs moottorinohjaus kyseessä? Itsellä yksi vähän kesken oleva Porsche 924 turboprojekti jossa nyt megasquirt, mutta tuo itseoppivuus kuulostaa mielenkiintoiselta. En myöskään vanhemmista viesteistä nopeasti löytänyt, niin paljonko tehoa oli suunnitelmissa? Lähinnä siis, että tuleeko renkaat tarpeeseen vai ulkonäön takia (molemmissa tapauksissa tykkään kyllä :tup:)

Kalmakerin boxi kyseessä. Vähän harvinaisempi aussipajan tuotos, mutta paljon kehuttu, vaikka aikoinaan olikin pirun kallis.

Kalmaker is modified delco computer out of various holden models.
No they're not cheap, last time I looked they were around the $1100 mark.
You can tune them realtime just like any of the best brands of aftermarket ECU's.

Lopullinen huipputeho jää alle neljänsadan, koska mitään kisaviritettyä konetta ei ole tarkoitus saada. Vääntöä kuitenkin jo nyt tyhjäkäynniltä 550nm ja nousee siitä vielä mukavan suoralla linjalla keskikierroksille.

Vääntö ja tiheä perä olisi ihan perusteltu syy noille renkaille, mutta lähinnä ulkonäön vuoksi ne on valittu.
 
Mikäs moottorinohjaus kyseessä? Itsellä yksi vähän kesken oleva Porsche 924 turboprojekti jossa nyt megasquirt, mutta tuo itseoppivuus kuulostaa mielenkiintoiselta. En myöskään vanhemmista viesteistä nopeasti löytänyt, niin paljonko tehoa oli suunnitelmissa? Lähinnä siis, että tuleeko renkaat tarpeeseen vai ulkonäön takia (molemmissa tapauksissa tykkään kyllä :tup:)



Itsellä taas 911 menossa teippaukseen ensi viikon alussa. Väriksi valikoitui Hexis Satin Chrome Turquoise. Kuvia tuosta löytyy tosi huonosti, mutta taittaa kuvasta riippuen vihreämpään ja välillä siniseen.

Alla mikä googlesta löytyi:

meqeVZR.jpg



Ja tässä vielä oma Gimppimuokkaus josta näkee myös miten ajovaloja lähdetään muokkaamaan. Toivottavasti menee leimasta läpi, kun varsinaisten ajovalojen kohdalle jätetään nuo pyöreät aukot :rolleyes::
UYAd3Vo.jpg


Ei varmasti kaikkien makuun, mutta sellaista härskiä lookkia tässä haetaankin josta kuitenkin pääsee eroon jos rupeaa ärsyttämään.
Hyvältä näyttää. Mielestäni se on vaan hyvä asia jos esimerkkikuvia löytyy huonosti, ettei ihan heti muilta löydy samanlaista :)
 
Laitetaan nyt omakin VAG-tekele...

Talven liukkailla alkoi tehdä mieli takaisin nelivetoon. Kuumeeseen ei ainakaan auttanut se kun jäin talvimyräköillä kotipihaan jumiin. Etuvedolla meni aina lapiohommiksi. Autokatoksille on pieni jyrkkä mäki, johon ei ole mahdollista ottaa edes vauhtia.
bmw.jpg
428ix Gran Coupe 2015

Löysin 30 000km ajetun kohtuulliseen hintaan. Väri ei ole suosikki (metallin harmaa), olisin halunnut perus mustan, punaisen tai sähkönsinisen. Vaimo ei tykkää punaisesta yhtään ja toivoi valkoista. Ehkä teippaan tuon joku päivä jollain räikeällä värillä omaan makuun.:hungry:

Muuten varusteluissa oli kaikki oleellinen. Rattivaihteet, sport-penkit, valopaketti, tutkat eteen ja taakse, pykälän paremmat popit yms. Jos jotain nyt "puuttuu" niin penkit olisi mukavat nahoilla ja kattoluukku.:D Tavaratila on yllättävän iso pituussunnassa. Menee lastenrattaatkin heittämällä, eikä vieläkään tarvinnut kääntyä farkkuun tai kalliimpaan esim. 500-sarja kokoluokkaan. Audiin verrattuna ohjaustuntuma ja vaihdelaatikko on huomattavasti parempi. Kulkupuoleenkin tuli lähes 100hp lisää, niin kyllähän tuolla kehtaa taas kulkea.:happy:
 
Väri ei ole suosikki (metallin harmaa), olisin halunnut perus mustan, punaisen tai sähkönsinisen. Vaimo ei tykkää punaisesta yhtään ja toivoi valkoista. Ehkä teippaan tuon joku päivä jollain räikeällä värillä omaan makuun.:hungry:

Miten nuo radiot menee F sarjassa? Perus, hifi, HK7?
Tuo näyttää mun läppärillä ihan siniseltä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 422
Viestejä
4 495 276
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
manXela

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom