Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Tässä olis oma Nissan, tällä kertaa ei Qashqai vaikka valkoinen onkin (tosin helmiäisvärinen).

2003 Fairlady Z, odottelee tällä hetkellä kevään tuloa talvisäilössä, jonkin verran rakentelua luvassa ennen kesää.
Tällä hetkellä melko vakio, poislukien Nismon vauhtipyörä + kytkin ja Prodriven takovanteet.
Kuvissa pestynä ja vahattuna, kuvien oton jälkeen auto on rekisteröity Suomeen.

IMG_20180819_200511.jpg

IMG_20180819_202558.jpg

IMG_20180819_200614.jpg
 
Tässä olis oma Nissan, tällä kertaa ei Qashqai vaikka valkoinen onkin (tosin helmiäisvärinen).

2003 Fairlady Z..
Siisti. Eroaako merkittävästi meidän markkinoiden 350z:sta? Että onko joku pointti ajaa vartavasten väärältä puolelta
 
Tässä olis oma Nissan, tällä kertaa ei Qashqai vaikka valkoinen onkin (tosin helmiäisvärinen).

2003 Fairlady Z, odottelee tällä hetkellä kevään tuloa talvisäilössä, jonkin verran rakentelua luvassa ennen kesää.
Tällä hetkellä melko vakio, poislukien Nismon vauhtipyörä + kytkin ja Prodriven takovanteet.
Kuvissa pestynä ja vahattuna, kuvien oton jälkeen auto on rekisteröity Suomeen.

IMG_20180819_200511.jpg

IMG_20180819_202558.jpg

IMG_20180819_200614.jpg

Onko toi Vettekin teikäläisen?
 
I0IfAff.jpg


Ford Focus vaihtui tuollaiseen VAGina-traktoriin.

Etuvedosta Haldex-nelivetoon, ja 1.0-turbobensasta 1.6-kiisseliin. 125 heppaa 105:een, mutta samalla vääntö jostain 180:sta 250:een. Vuosimalli 2012 -> 14. Manuaali.

Kamelin selän katkaisi käytännössä se, kun valoissa ruuhkabussi lähti nopeammin liikkeelle kuin Focus lumen päältä. Varmasti etuvedollakin olisi pärjännyt vaikka kuolemaan asti, mutta kivempi on aina kivempi. Fordista edellinen auto oli BMW E90 pelkällä takavedolla, joten tuleepahan yksi versio nelivedostakin koettua.

Ilmeisesti jo pelkän lisäväännön tämä tuntuu huomattavasti ripeämmältä kuin Focus. Onhan tämä toki uudempikin, mutta kyllä tämä enemmän takaraivoa painaa päänojaan sikäli mikäli kun voi 105-heppaisesta kikottimesta niin sanoa.

Focuksessa ei ollut edes kyynärpäänojaa (!), mutta tästä sentään löytyy jo jopa nahkarattia, adaptiivista vakionopeudensäädintä, kunnollista mediajärjestelmää med bluetooth, automaatti-LED-valoja, 4x-sähköikkunaa, parkkitutkaa, ja niin edelleen. Suorastaan uskomatonta miten karvalakki Focus oli.

Seuraavaksi varmaan katsellaan parin vuoden päästä erimallista nelikkoa ns. "oikealla nelivedolla", tai sitten ihan vain takavedolla. Automaattiloota ja siihen yhdistettynä joko sähkö tai hybridi on aika todennäköisiä ja ajankohtaisia sitten silloin.
 
Viimeksi muokattu:
Siisti. Eroaako merkittävästi meidän markkinoiden 350z:sta? Että onko joku pointti ajaa vartavasten väärältä puolelta

Eipä ole suurta eroa, hinta taitaa olla suurin ero. Suomiautoista pyydetään viittätoista tonnia, omani sain lähes puolet halvemmalla. Itseä kun ei haittaa ohjauksen puoli yhtään, niin loput rahat jää harrastamiseen.
Kilometrejä on 130 000, eli noin 50k vähemmän kuin tyypillisessä kotimaisessa yksilössä. Pientä laittoa tuo vaati, mutta ei ollut kallista eikä iso homma.

Onko toi Vettekin teikäläisen?
Vette on isän kesäauto :D
 
I0IfAff.jpg


Ford Focus vaihtui tuollaiseen VAGina-traktoriin.

Etuvedosta Haldex-nelivetoon, ja 1.0-turbobensasta 1.6-kiisseliin. 125 heppaa 105:een, mutta samalla vääntö jostain 180:sta 250:een. Vuosimalli 2012 -> 14. Manuaali.

Kamelin selän katkaisi käytännössä se, kun valoissa ruuhkabussi lähti nopeammin liikkeelle kuin Focus lumen päältä. Varmasti etuvedollakin olisi pärjännyt vaikka kuolemaan asti, mutta kivempi on aina kivempi. Fordista edellinen auto oli BMW E90 pelkällä takavedolla, joten tuleepahan yksi versio nelivedostakin koettua.

Ilmeisesti jo pelkän lisäväännön tämä tuntuu huomattavasti ripeämmältä kuin Focus. Onhan tämä toki uudempikin, mutta kyllä tämä enemmän takaraivoa painaa päänojaan sikäli mikäli kun voi 105-heppaisesta kikottimesta niin sanoa.

Focuksessa ei ollut edes kyynärpäänojaa (!), mutta tästä sentään löytyy jo jopa nahkarattia, adaptiivista vakionopeudensäädintä, kunnollista mediajärjestelmää med bluetooth, automaatti-LED-valoja, 4x-sähköikkunaa, parkkitutkaa, ja niin edelleen. Suorastaan uskomatonta miten karvalakki Focus oli.

Seuraavaksi varmaan katsellaan parin vuoden päästä erimallista nelikkoa ns. "oikealla nelivedolla", tai sitten ihan vain takavedolla. Automaattiloota ja siihen yhdistettynä joko sähkö tai hybridi on aika todennäköisiä ja ajankohtaisia sitten silloin.

Sopiiko kysellä, että paljoko köyhdyit?
 
Ford Focus vaihtui tuollaiseen VAGina-traktoriin.

Etuvedosta Haldex-nelivetoon, ja 1.0-turbobensasta 1.6-kiisseliin. 125 heppaa 105:een, mutta samalla vääntö jostain 180:sta 250:een. Vuosimalli 2012 -> 14. Manuaali.

Kamelin selän katkaisi käytännössä se, kun valoissa ruuhkabussi lähti nopeammin liikkeelle kuin Focus lumen päältä. Varmasti etuvedollakin olisi pärjännyt vaikka kuolemaan asti, mutta kivempi on aina kivempi. Fordista edellinen auto oli BMW E90 pelkällä takavedolla, joten tuleepahan yksi versio nelivedostakin koettua.
Liukkaalta lähtemisessä vaikuttaa vetotavan lisäksi suuresti se miten lähtee. Kaasua liikaa painamalla renkaat menettävät pitonsa ja jäävät paikalleen sutimaan. Minäkin olen monesti kulahtaneilla lähes nastattomilla nastarenkaillani jo auton mitan edellä siinä vaiheessa, kun naapurikaistan etuveto pääsee vasta sutimiseltaan liikkeelle. Kuulee hyvin nastan kirskunasta, että kaasua on painettu ihan liikaa. En siis väitä, että sinä olisit tähän syyllistynyt ja totta kai neliveto lähtee vielä paljon paremmin kuin mikään kaksivetoinen.

Ilmeisesti jo pelkän lisäväännön tämä tuntuu huomattavasti ripeämmältä kuin Focus. Onhan tämä toki uudempikin, mutta kyllä tämä enemmän takaraivoa painaa päänojaan sikäli mikäli kun voi 105-heppaisesta kikottimesta niin sanoa.
Alavääntö tosiaan vaikuttaa arkiajossa paljon siihen, miten nopealta/hyvin kiihtyvältä auto tuntuu. Olen tämän huomannut ajaessani saman tehoista dieseliä ja bensaa peräkkäin. Toki kierrättämällä bensakin liikahtaa mukavasti, mutta arkiajossa viitsii harvemmin huudattaa konetta jonnekkin 5000 kierroksille tai ylikin.

Focuksessa ei ollut edes kyynärpäänojaa (!), mutta tästä sentään löytyy jo jopa nahkarattia, adaptiivista vakionopeudensäädintä, kunnollista mediajärjestelmää med bluetooth, automaatti-LED-valoja, 4x-sähköikkunaa, parkkitutkaa, ja niin edelleen. Suorastaan uskomatonta miten karvalakki Focus oli.

Seuraavaksi varmaan katsellaan parin vuoden päästä erimallista nelikkoa ns. "oikealla nelivedolla", tai sitten ihan vain takavedolla. Automaattiloota ja siihen yhdistettynä joko sähkö tai hybridi on aika todennäköisiä ja ajankohtaisia sitten silloin.
Uusissa autoissa alkaa tosiaan olla varusteet kunnossa jo ihan perusautoissakin. Vaikka osa varusteista on "turhia" ne tuovat kuitenkin tiettyä fiilistä aina kun autoon istahtaa. Nahkaratti on hyvä esimerkki tästä; kyllä sillä kumisellakin pärjää, mutta onhan se nahka käteen mukavampi :)
 
Liukkaalta lähtemisessä vaikuttaa vetotavan lisäksi suuresti se miten lähtee. Kaasua liikaa painamalla renkaat menettävät pitonsa ja jäävät paikalleen sutimaan. Minäkin olen monesti kulahtaneilla lähes nastattomilla nastarenkaillani jo auton mitan edellä siinä vaiheessa, kun naapurikaistan etuveto pääsee vasta sutimiseltaan liikkeelle. Kuulee hyvin nastan kirskunasta, että kaasua on painettu ihan liikaa. En siis väitä, että sinä olisit tähän syyllistynyt ja totta kai neliveto lähtee vielä paljon paremmin kuin mikään kaksivetoinen.


Alavääntö tosiaan vaikuttaa arkiajossa paljon siihen, miten nopealta/hyvin kiihtyvältä auto tuntuu. Olen tämän huomannut ajaessani saman tehoista dieseliä ja bensaa peräkkäin. Toki kierrättämällä bensakin liikahtaa mukavasti, mutta arkiajossa viitsii harvemmin huudattaa konetta jonnekkin 5000 kierroksille tai ylikin.


Uusissa autoissa alkaa tosiaan olla varusteet kunnossa jo ihan perusautoissakin. Vaikka osa varusteista on "turhia" ne tuovat kuitenkin tiettyä fiilistä aina kun autoon istahtaa. Nahkaratti on hyvä esimerkki tästä; kyllä sillä kumisellakin pärjää, mutta onhan se nahka käteen mukavampi :)

Ihan kytkimellä ryömittämällä olen aina lähtenyt liikkeelle. Jo vähäinenkin kaasun painallus pistää sudiksi, toki renkaatkin saattoi olla kehnot, vaikka olikin nastat. Nykyisellä nelivedolla ja kitkarenkailla ei tarvitse koko liikkeellelähtöprosessia miettiä, kunhan nostaa kytkimen ja painaa kaasua. Niin mahtavaa.

Arkikäytössä diesel tuntuu vaan tosiaan mukavammalta, ei hirveänä nappaa aina odotella sitä väännön esiintulemista.

Focuksen ratti ei ollut edes kumia, vaan sporttisesti (kulmikkaasti ja epämukavasti niin ettei veri kierrä) muotoiltua paksua muovia. Herranjestas.

Sopiiko kysellä, että paljoko köyhdyit?

5000 maksoin väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Hyvä kuva. Jopa niin hyvä että kävin katsomassa onko seatit tuon näköisiä nykyään. No ei ihan. ;) Ainakaan sisältä. Mutta varmaan kelpaisi...
 
Saman kun mun harrastekulkine .. (eli audin teippaus kyseessä) Itse en jaksa autoon sijoittaa. Hirveetä rahanhukkaa.

Sitä se nimenomaan on. Tuhlaan myös rahaa muihin juttuihin, enkä koe että auto vie mistään muualta pois (ehkä kämpästä). Mutta nautin tuosta auton personoinnista ja sillä ajamisesta, enkä koe mitään syytä säästää rahaa. Mulle raha tilillä on vain numeroita, ja vaikka se tuokin tiettyä turvallisuuden tunnetta ja mukavuutta niin koen silti että se on parempi pistää vain kiertämään suosiolla.

Tuhlauksesta puheenollen R8 on menossa kesäkuntoon 2019, eli se laitettiin laihikselle. Seuraavat modit tulossa:

-Recaro Sportster CS kupit -21kg
-Antigravity RS-30 akku -21kg
-Muunto takavetoiseksi, eli kardaanit, vetarit ja etuperä veke -37kg
-CD-soitin -2,1kg
-Umpisurkea subbari -2,9kg
-Erilaiset filsut -1kg

Jo vaihdettuna:

-Topgear F1 exhaust -11kg
-Takaspoileri -7kg

Ja potentiaalisia modeja:

-Vähentää äänenvaimennusta -5-20kg
-Vaihtaa alusta -5kg (poistaa magneettiset iskarit)
-Keraamiset jarrut -12kg pyörivää massaa
-Kevyemmät vanteet

Kaikki tää yhdistettynä ecu tuneen niin pitäisi olla n. 23% parempi hp/tonni suhde kuin tehtaalta lähtiessä, sen luulisi jo huomaavan.
 
Viimeksi muokattu:
No melkonen möntti se on siltikin, varsinki ton uuden AG:n rinnalla :cool:
 
Tuhlauksesta puheenollen R8 on menossa kesäkuntoon 2019, eli se laitettiin laihikselle. Seuraavat modit tulossa:

-Recaro Sportster CS kupit -21kg
-Antigravity RS-30 akku -21kg
-Muunto takavetoiseksi, eli kardaanit, vetarit ja etuperä veke -37kg
-CD-soitin -2,1kg
-Umpisurkea subbari -2,9kg
-Erilaiset filsut -1kg

Jo vaihdettuna:

-Topgear F1 exhaust -11kg
-Takaspoileri -7kg

Ja potentiaalisia modeja:

-Vähentää äänenvaimennusta -5-20kg
-Vaihtaa alusta -5kg (poistaa magneettiset iskarit)
-Keraamiset jarrut -12kg pyörivää massaa
-Kevyemmät vanteet

Kaikki tää yhdistettynä ecu tuneen niin pitäisi olla n. 23% parempi hp/tonni suhde kuin tehtaalta lähtiessä, sen luulisi jo huomaavan.

Ohhoh, nyt puristellaan jo viimeisiä kiloja irti. Ei kohta jää enää muuta kuin kuski/repsikka vesipaastolle :D
 
Sitä se nimenomaan on. Tuhlaan myös rahaa muihin juttuihin, enkä koe että auto vie mistään muualta pois (ehkä kämpästä). Mutta nautin tuosta auton personoinnista ja sillä ajamisesta, enkä koe mitään syytä säästää rahaa. Mulle raha tilillä on vain numeroita, ja vaikka se tuokin tiettyä turvallisuuden tunnetta ja mukavuutta niin koen silti että se on parempi pistää vain kiertämään suosiolla.

Tuhlauksesta puheenollen R8 on menossa kesäkuntoon 2019, eli se laitettiin laihikselle. Seuraavat modit tulossa:

-Recaro Sportster CS kupit -21kg
-Antigravity RS-30 akku -21kg
-Muunto takavetoiseksi, eli kardaanit, vetarit ja etuperä veke -37kg
-CD-soitin -2,1kg
-Umpisurkea subbari -2,9kg
-Erilaiset filsut -1kg

Jo vaihdettuna:

-Topgear F1 exhaust -11kg
-Takaspoileri -7kg

Ja potentiaalisia modeja:

-Vähentää äänenvaimennusta -5-20kg
-Vaihtaa alusta -5kg (poistaa magneettiset iskarit)
-Keraamiset jarrut -12kg pyörivää massaa
-Kevyemmät vanteet

Kaikki tää yhdistettynä ecu tuneen niin pitäisi olla n. 23% parempi hp/tonni suhde kuin tehtaalta lähtiessä, sen luulisi jo huomaavan.
Hauska miten erilainen ajattelutapa samassa harrastuksessa voi olla :D Itse hitsailen kaikenmaailman romua auton kylkeen "nooh ei se yks 10kg tunnu missään" "nooh toinen kymppi sinne tänne" "uus akseli 100kg vakiota painavampi, nooh parempi vetopito".
 
Hauska miten erilainen ajattelutapa samassa harrastuksessa voi olla :D Itse hitsailen kaikenmaailman romua auton kylkeen "nooh ei se yks 10kg tunnu missään" "nooh toinen kymppi sinne tänne" "uus akseli 100kg vakiota painavampi, nooh parempi vetopito".

Auton tyyppi ja käytyötarkoitus varmaan vaikuttaa :kahvi:
 
Uusi autoni Volkswagen Polo 1,0 DSG Highline on ollut nyt ajossa viikon. DSG-vaihteisto ja mukautuva vakionopeudensäädin tuovat kyllä leppoisuutta ajamiseen. Jännästi auto ei tunnu ajossa pienemmältä kuin entinen Ford Focukseni, mutta sitten kun ajoin välillä Focuksella, niin siinä oli enemmän "ison auton tuntua". Vaikuttaneeko liki 150 kiloa suurempi paino. Akselivälihän Polossa on aika pitkä auton kokoluokkaan nähden.

Etukäteen pelkäsin, että tuntuuko auto tuhnulta, kun tehoa on vähemmän (95 hv vs 125 hv). Koeajossa auto oli tuntunut piirun verran tukkoiselta, mutta parempia vaihtoehtoja ei silloin ollut. Nyt talvikelissä en ole kaivannut lisätehoa. Vaihteisto tuntuu toimivan kuin ajatus. Voisin kuvitella, että lisää tehoa voi kaivata lähinnä maantieajossa ohitusten yhteydessä. Mietityttää, että oliko koeajoautossa jokin eco-moodi päällä.
 
Uusi autoni Volkswagen Polo 1,0 DSG Highline on ollut nyt ajossa viikon. DSG-vaihteisto ja mukautuva vakionopeudensäädin tuovat kyllä leppoisuutta ajamiseen. Jännästi auto ei tunnu ajossa pienemmältä kuin entinen Ford Focukseni, mutta sitten kun ajoin välillä Focuksella, niin siinä oli enemmän "ison auton tuntua". Vaikuttaneeko liki 150 kiloa suurempi paino. Akselivälihän Polossa on aika pitkä auton kokoluokkaan nähden.

Etukäteen pelkäsin, että tuntuuko auto tuhnulta, kun tehoa on vähemmän (95 hv vs 125 hv). Koeajossa auto oli tuntunut piirun verran tukkoiselta, mutta parempia vaihtoehtoja ei silloin ollut. Nyt talvikelissä en ole kaivannut lisätehoa. Vaihteisto tuntuu toimivan kuin ajatus. Voisin kuvitella, että lisää tehoa voi kaivata lähinnä maantieajossa ohitusten yhteydessä. Mietityttää, että oliko koeajoautossa jokin eco-moodi päällä.
Kuuluuko tuohon poloon myös kessy (avaimeton järjestelmä)? Golfissa tottunut käyttämään nyt hetken verran ja onhan se aika kiva systeemi vaikkei osannut kaivata ennen kuin kokeili.
 
Kuuluuko tuohon poloon myös kessy (avaimeton järjestelmä)? Golfissa tottunut käyttämään nyt hetken verran ja onhan se aika kiva systeemi vaikkei osannut kaivata ennen kuin kokeili.
En ottanut, se olisi ollut lisävaruste, ja oli aika tiukka lisävarustebudjetti. Satsasin mieluummin LED-ajovaloihin, jotka vaikuttavat oikein hyviltä.
 
Ohhoh, nyt puristellaan jo viimeisiä kiloja irti. Ei kohta jää enää muuta kuin kuski/repsikka vesipaastolle

Heh, ameeriikan pöljät repis tosta viel parisataa kiloo pois :lol: Mut toi etuperä keppeineen on kyl yllättävän kevyt.
 
Sitä se nimenomaan on. Tuhlaan myös rahaa muihin juttuihin, enkä koe että auto vie mistään muualta pois (ehkä kämpästä). Mutta nautin tuosta auton personoinnista ja sillä ajamisesta, enkä koe mitään syytä säästää rahaa. Mulle raha tilillä on vain numeroita, ja vaikka se tuokin tiettyä turvallisuuden tunnetta ja mukavuutta niin koen silti että se on parempi pistää vain kiertämään suosiolla.

Tuhlauksesta puheenollen R8 on menossa kesäkuntoon 2019, eli se laitettiin laihikselle. Seuraavat modit tulossa:

-Recaro Sportster CS kupit -21kg
-Antigravity RS-30 akku -21kg
-Muunto takavetoiseksi, eli kardaanit, vetarit ja etuperä veke -37kg
-CD-soitin -2,1kg
-Umpisurkea subbari -2,9kg
-Erilaiset filsut -1kg

Jo vaihdettuna:

-Topgear F1 exhaust -11kg
-Takaspoileri -7kg

Ja potentiaalisia modeja:

-Vähentää äänenvaimennusta -5-20kg
-Vaihtaa alusta -5kg (poistaa magneettiset iskarit)
-Keraamiset jarrut -12kg pyörivää massaa
-Kevyemmät vanteet

Kaikki tää yhdistettynä ecu tuneen niin pitäisi olla n. 23% parempi hp/tonni suhde kuin tehtaalta lähtiessä, sen luulisi jo huomaavan.
Mielenkiintoinen kyllä tuo vetotavan muutos. Minusta tuon kuuluisi olla nelivetoinen aivan kuten tehtaalla suunniteltukin.
 
Tuosta olisi kyllä mielenkiintoista saada jonkun tasaisen varman rattimiehen kierrosaika jollain moottoriradalla ennen ja jälkeen että paraneeko tulos.
 
Mielenkiintoinen kyllä tuo vetotavan muutos. Minusta tuon kuuluisi olla nelivetoinen aivan kuten tehtaalla suunniteltukin.
Jokainen tietty saa tehdä autolleen mitä itse haluaa, mutta omastakin mielestä ei vaikuta kovin hyödylliseltä tehdä tuosta takavetoa. Painosäästö aika pientä. Takavedon etuna voisi olla tiukempi kääntösäde kun ei ole vetareita tiellä, mutta tuo vaatisi tälläisessä konversiossa lisämuutoksia.
 
Piha alkaa täyttyä, Renault Scenic RX4, vuosimallia 2001.

Emäntä ei kuulemma suostuisi Fiat Multiplalla ajelemaan, niin hommasin sitten Rellun.
qm_9dYQhfbkDNb4pb5pxq1vz5m6xGubxtfLmixuaDSUHGruuqFnja9U2uLXOtS6FNPi4P52Ah9gwuGlAIOIDFNVosT54k8bUAHjQSamPdySMPYqUwqidshHutFx5fBgmmUwu8--tJ0QlFAb-2xqfkKfCpmuVJE0ouQjqPRIbbhrrwcnlpuhvMrnbFL4epue_UuXEkGXxXsHZBLWDaLt5n2CnVxf19vmtyve49tahd9Thpq7r9rHh2dBzKeqiAsq59GWKurMR5_x3MLOAApA5ti1DCoVLr53GpTXoIMFyBqM7Q7Y481SGstfrlkV75xH9KRodrmEDFggza19TZ2IEDHureQbMaOOwRTgrQUjSkkRTscoDO0knSPndn7rm4huIBmt40cRMNNuM8dk9ql9eEeGLOZ6WnW-CzqRW61C2ZHwuJjuhjF4RbT-zmqqpVLddSznwD_ulhcYCASwssbEWXLPiHY8B_ZiNSwBFyFo0gLAW2zywZ8biNLfUf_1VEUauh0h9SvnDhA_freQ29vIClf8Hr1ETocnb4Rtd3E2nPdEBdQJeKuMxf_tddv1x1MGp3CfxdfYxL4T4aSNQpCAjhOtFdqrQNk2Gxmw82Faon3oYGrddESdaCzGZhhdSexiFiaA7zE3otViYHAI_K9K_TBJuGUAXYJMIjNiD7-eJ11pHFpg-azfW9gGMro2VSLeX8dxeOGulzlpVeoUseIfwaI-k6Q=w3200-h800-no


Mitä nyt voi odottaa autolta, joka on käytännössä muutamalla muovipaneelilla pullistettu Scenic, jossa on korotettu alusta ja neliveto. Vaikka auton puoliksi läpällä hommasin, nyt pian jo 1000km takana autolla ja eipä ole hetkeen yhtä hauskalla vekottimella tullut kurvailtua. Eipä tuossa nelivetotekniikassa nyt hurraamista ole (visko), mutta näillä keleillä hoitamattomilla teillä pääsee sentään etenemään.

Auto on ikäisekseen hienossa kunnossa, muutama pisteosa pitänee vaihtaa ja nuo kamalat lisävalot kadottaa. Katolle sitten uudet.

It's sorted, It's gripped, LETS OFFROAD
 
Jokainen tietty saa tehdä autolleen mitä itse haluaa, mutta omastakin mielestä ei vaikuta kovin hyödylliseltä tehdä tuosta takavetoa. Painosäästö aika pientä. Takavedon etuna voisi olla tiukempi kääntösäde kun ei ole vetareita tiellä, mutta tuo vaatisi tälläisessä konversiossa lisämuutoksia.

Funfactor kasvaa, ainakin sen vuoksi porukka tekee Lamboihin samaa konversiota.
 
Tuosta nelivetovaihdoksesta arvelin että tulee varmasti jupinaa, kaikki kaveritkin ajattelevat mun olevan päästäni vialla :)

En ole tarpeeksi tekninen että osaisin selittää tuon, mutta Gallardon ja R8 nelikko on äärimmäisen tyhmä ja sitä ohjataan ainoastaan perällä, jos etuperää ei ole niin 100% voimasta menee taakse. Etuveto on myös äärimmäisen hidas kytkeytymään vedon lähtiessä käyntiin, ja kuuleman mukaan ei kyllä pelasta ketään mistään tilanteesta. Auto on käytännössä takavetoinen jokatapauksessa, siksi sillä voi tehdä helposti myös donitseja ilman ongelmia.

Tää on tosi yleinen modi R8 ja Gallardo forumeilla ja en ole vielä yhtään negatiivista kommenttia asiasta kuullut. Toki 37kg ei ole paljoa, mutta myös ohjaus kevenee, äärimmäisen ärsyttävä nytkyttäminen parkkipaikkavauhdeissa katoaa ja toki takapyörille siirtyvä teho kasvaa kun ei ole kardaania hävittämässä tehoa. Lambo myös myynyt Gallardosta Balboni mallia, joka on siis prikuulleen sama auto kuin perus Gallardo mutta siitä on napattu samat nelivedon osat irti. Toki jos asiassa haluisi hifistellä, alusta pitäisi varmaan säätää uusiksi takavetoa ajatellen, mutta en usko että omassa ajossa huomaisin ees koko juttua

[ontopic]

Uusi käyttis myös ostettiin tyttöystävän kanssa viimeviikolla. Tää on mulla ajossa talvisin kun R8 on unilla.

_full.jpg


_full.jpg


_full.jpg


[/ontopic]
 
[ontopic]

Uusi käyttis myös ostettiin tyttöystävän kanssa viimeviikolla. Tää on mulla ajossa talvisin kun R8 on unilla.

[/ontopic]

Millä tekniikalla A sarjalainen on? Plussapisteet ainakin manuualista, nykyään tuntuu kaikki uudet autot olevan automaatteja. Näyttäisi olevan AMG-line paketilla ainakin?

R8:sta, niin jos se neliveto on tosiaan tuollainen kuvailemasi kaltainen, en ihmettele takavetoiseksi muuttamista. Jos on pidon kanssa ongelmia, niin ainahan voi laittaa pehmeämmät ja leveämmät kumit alle, tuskin tuolla niin paljoa ajetaan huonolla kelillä, että haittaisi vähän huonompi märkäpito?
 
Millä tekniikalla A sarjalainen on? Plussapisteet ainakin manuualista, nykyään tuntuu kaikki uudet autot olevan automaatteja. Näyttäisi olevan AMG-line paketilla ainakin?

R8:sta, niin jos se neliveto on tosiaan tuollainen kuvailemasi kaltainen, en ihmettele takavetoiseksi muuttamista. Jos on pidon kanssa ongelmia, niin ainahan voi laittaa pehmeämmät ja leveämmät kumit alle, tuskin tuolla niin paljoa ajetaan huonolla kelillä, että haittaisi vähän huonompi märkäpito?

Joo vissiin sarjan kevyin vekotin eli A180, meinasin kyllä lastuttaa sen kun taisi olla täysin sama kone kuin A200, mutta eri softalla. AMG + Night paketti ja ledivalot taisivat olla tärkeimmät varusteet. Aika kova se on ajaa, mutta kun on vaan kuivaa niin oikein hyvä.
 
Joo vissiin sarjan kevyin vekotin eli A180, meinasin kyllä lastuttaa sen kun taisi olla täysin sama kone kuin A200, mutta eri softalla. AMG + Night paketti ja ledivalot taisivat olla tärkeimmät varusteet. Aika kova se on ajaa, mutta kun on vaan kuivaa niin oikein hyvä.

Joskus kun tuommoista A180 ajoi niin alkoi tuntumaan ykköskoppanen 1.6l Focuskin jo aika ratakireältä vehkeeltä. En sitten tiedä miten ovat kehittyneet, mutta perusversio oli ainakin semmoinen mopo että meni usko noihin laitteisiin samantien.
 
Joskus kun tuommoista A180 ajoi niin alkoi tuntumaan ykköskoppanen 1.6l Focuskin jo aika ratakireältä vehkeeltä. En sitten tiedä miten ovat kehittyneet, mutta perusversio oli ainakin semmoinen mopo että meni usko noihin laitteisiin samantien.
Ettei ollut A160? Minusta A180 oli ihan mukavan peruspirteä HB. Ei mitään räjähtävää, mutta 1.6 vapari-Focus kyllä tuhnu siihen verrattuna. Sen verran alavääntöä ahdin tuo.
 
2,2DTCi Maxi ääs. 200 kaakkia kuljettaa nappia painamalla taivaskatollista muumibussia suhteellisen ripeästi. Matkaa piristää vielä sonyn ämyrisetti ja vastaantulijoita valaisee bi xenon järjestelmä.

Kiva peli tuo -12 s-max. Muksut tykkää istua taimmaisella rivillä ja ihastella katon läpi.
 
Joskus kun tuommoista A180 ajoi niin alkoi tuntumaan ykköskoppanen 1.6l Focuskin jo aika ratakireältä vehkeeltä. En sitten tiedä miten ovat kehittyneet, mutta perusversio oli ainakin semmoinen mopo että meni usko noihin laitteisiin samantien.

Varmaan eri vekotin, ihan vikkelän tuntuinen toi kyllä on. Lastulla pitäisi olla noin 200hv300nm joka liikuttaa tollaista pikku käyttistä ihan rivakasti.
 
No, 122HP vakiona ei kyllä mikään raketti ole, vaikkakin siinä jonkin verrattaen enemmän voimaa on, niin kyllä 250KG tuntuu sen peittävän aika tehokkaasti. Jos oli A160 niin efekti korostuu vielä.

Varmaan ihan hyvä käyttöauto kylläkin, omasta mielestä tosin aika vetelä ajettava, vaikka tosin Focukselle uskaltaa antaa monoa ihan huoletta, kaverin uudelle mersulle ei ehkä niinkään :D
 
Mulla oli CLA 200 farkkuna vuoden. Automaatti + bensa ja oli laiska kuin mikä. Ei ikinä olisi uskonut kiulussa olevan 156hp. Automaatti toimi pääsääntöisesti melko jouheasti, mutta vaihdot olivat hitaita. T5 portteri huomattavasti pirteämpi 130hepalla, en tosin tiedä onko siinä joku lastu.

Täytyy sanoa, että on kyllä laadullisesti yksi paskimmista autoista mitä mulla on ollut. Se työnjälki ja viimeistely oli aivan luokatonta. Kaikki saatu erittäin muoviseksi ja kovaksi esim. sisustasta. Ehkä juuri tuosta johtuen ajomelu oli kanssa jotain käsittämätöntä. Joltain Daewoolta/Dacialta olisi voinut odottaa sellaista jälkeä.
 
Mitä odotit entisessä itäeuroopan maassa ladan tehtaassa kasatulta autolta laadun suhteen?
Mulla oli CLA 200 farkkuna vuoden. Automaatti + bensa ja oli laiska kuin mikä. Ei ikinä olisi uskonut kiulussa olevan 156hp. Automaatti toimi pääsääntöisesti melko jouheasti, mutta vaihdot olivat hitaita. T5 portteri huomattavasti pirteämpi 130hepalla, en tosin tiedä onko siinä joku lastu.

Täytyy sanoa, että on kyllä laadullisesti yksi paskimmista autoista mitä mulla on ollut. Se työnjälki ja viimeistely oli aivan luokatonta. Kaikki saatu erittäin muoviseksi ja kovaksi esim. sisustasta. Ehkä juuri tuosta johtuen ajomelu oli kanssa jotain käsittämätöntä. Joltain Daewoolta/Dacialta olisi voinut odottaa sellaista jälkeä.
 
Pihassa seisoo nyt kahden vanhan E-sarjalaisen MB:n takia yhteensä 50:n vuoden verran 1,3M kilometriä ja arviolta 2K€ metallijätettä. Kummatkin tosin juuri leimattu ja toimivat, sekä hiljaisia ja hyviä ajaa matkaa (kunhan ei laiskemmalla yritä ohittaa). Vielä kun tuohon saisi rinnalle hyvän W123 korimallisen (vaikka ei nyt periaatteessa E-sarjaa olekaan), niin sitten olisi se pussihousun värisuora.
 
Paroni herätelty 2v levolta. Laakista käyntiin ku ois edellisenä päivänä sen siihen jättäny. :D
Pesun jälkeen alko näyttää taas autolta. Hitsuuhommien ja alustajumpan jälkeen toivottavasti ajoon.

Edellisestä Paronin tilannepäivityksestä kerkeski vissiin vierähtää pari vuotta ainakin. Kunnostus jäi silloin aloittamatta ja eikä se oikein silloin napannutkaan.
Qsamoon muuton jälkeen (viime syksynä), vaimo alko haaveilee että saisko tuosta vielä työautoa hänelle. Tuumasin vaan siltä istumalta että tottakai saa, ja kesän alku laitettiin takarajaksi.

Otin Paronin työn alle n. 2,5kk sitten. Olihan siinä kyllä melkoinen savotta tehtävänä. Tänään kävin sitte hakemassa tuoreen leiman konttorilta ja otin sen samalla takas liikennekäyttöön.

index.php


Olipas kyllä mukava ajella vuosien jälkeen, melkein 5v se kerkes maata konekatoksessa.
Nyt pääsi tämäkin pirssi vielä takas ajohommiin eikä joutunu paalattavaksi. Nämähän on jo nykyään aika harvinainen näky, joten piristää kummasti tuolla liikenteen seassa. :)

Lookki on kyllä just niin kasaria vaan niin pitää ollakki. Kesäksi kunnostan vielä ne alk.peräset erikoisvanteet.
 
Edellisestä Paronin tilannepäivityksestä kerkeski vissiin vierähtää pari vuotta ainakin. Kunnostus jäi silloin aloittamatta ja eikä se oikein silloin napannutkaan.
Qsamoon muuton jälkeen (viime syksynä), vaimo alko haaveilee että saisko tuosta vielä työautoa hänelle. Tuumasin vaan siltä istumalta että tottakai saa, ja kesän alku laitettiin takarajaksi.

Otin Paronin työn alle n. 2,5kk sitten. Olihan siinä kyllä melkoinen savotta tehtävänä. Tänään kävin sitte hakemassa tuoreen leiman konttorilta ja otin sen samalla takas liikennekäyttöön.

index.php


Olipas kyllä mukava ajella vuosien jälkeen, melkein 5v se kerkes maata konekatoksessa.
Nyt pääsi tämäkin pirssi vielä takas ajohommiin eikä joutunu paalattavaksi. Nämähän on jo nykyään aika harvinainen näky, joten piristää kummasti tuolla liikenteen seassa. :)

Lookki on kyllä just niin kasaria vaan niin pitää ollakki. Kesäksi kunnostan vielä ne alk.peräset erikoisvanteet.

Minkälaista tekniikka tuo "Paroni" kätkee sisuksiinsa ja mikä auto tuo ylipäätään on? :D
 
Minkälaista tekniikka tuo "Paroni" kätkee sisuksiinsa ja mikä auto tuo ylipäätään on? :D
1989 Chrysler Lebaron GTC. Tekniikkana 2.2 L4 Turbo. Lootana 5-manuaali. Olikohan näissä joku ~180hp tai jotain hepoja, en muista. Ihan keveestihän tuo kulkee tuolla tekniikalla..
Semmonenhan tuo vähä kummajainen on aikanaan ollu ja on varmaan sitä vielä enempi nykyään. :D
 
Tykkään noissa vanhemmissa autoissa siitä, että ne ovat aitoja ja niissä on hyvin vähän mitään turhakkeita. Siis jos vertaa nykyautoihin, joissa on feikki-pakoputkenpäitä, monenlaista diffuusoria ja krumeluuria sekä moottorin murinat tulevat sisätilan kaiuttimista.
 
Alfa Giulia tuli vaihdettua hieman käytännöllisempään perheautoon. Onpahan täysin päinvastainen kokemus välillä, hauskuus vaihtui järkevään käytännöllisyyteen eli hieman ahdistaa :D Nyt siis Opel Astra, 150hv bensa-automaatti. On tuossa nyt edes jotain varusteita sentään; led-matrix -valot, parempaa penkkiä, isompaa navia, avaimeton kulku yms peruskauraa.
pööppelssön.jpg
 
Alfa Giulia tuli vaihdettua hieman käytännöllisempään perheautoon. Onpahan täysin päinvastainen kokemus välillä, hauskuus vaihtui järkevään käytännöllisyyteen eli hieman ahdistaa :D Nyt siis Opel Astra, 150hv bensa-automaatti. On tuossa nyt edes jotain varusteita sentään; led-matrix -valot, parempaa penkkiä, isompaa navia, avaimeton kulku yms peruskauraa.
pööppelssön.jpg
Varmaankin se hieman tuoreempi Giulia? Itse kattelin viime vuonna 60-luvun Giulia GT junioria sattumalta, tuplakaasari, twin cam ja viisi vaihdetta ja se hieno tyyli, myös hinta olisi ollut yleiseen tasoon nähden kohillaan, mutta järki voitti. Hintahan noissa kuitenkin nousee, mutta turhan arvokas ja nykyinenkin kottero vaatii tallin talveksi.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 706
Viestejä
4 563 266
Jäsenet
75 011
Uusin jäsen
Pro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom