Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä se vaan on loskaisella motarilla päivittäin mukava painella uudella quattrolla. Onneksi vieläpä kunnon mekaanisella sellaisella. Nuo ultra quattrot kun pysyttelevät ilmeisesti pääosin siellä bensiinipuolen vehkeissä. Kulutus 100 kmh rajotuksilla ja leveillä renkailla 5,3 litraa dieseliä per satku, mutta koska nautin dynaamisesta ajamisesta, kulutan miellläni kuutosella alkavia lukemia:tup:
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä se vaan on loskaisella motarilla päivittäin mukava painella vm. 2018 quattrolla. Onneksi vieläpä kunnon mekaanisella sellaisella. Nuo ultra quattrot kun pysyttelevät ilmeisesti pääosin siellä bensiinipuolen vehkeissä. Kulutus 100 kmh rajotuksilla ja leveillä renkailla 5,3 litraa dieseliä per satku, mutta koska nautin dynaamisesta ajamisesta, kulutan miellläni kuutosella alkavia lukemia:tup:
Ylinopeus paskoissa olosuhteissa onkin varmaan se missä nelivedon hyöty tulee esiin, 100km/h loskaisella motarilla kun ei ole homma eikä mikään nykyaikaiselle takavedollekaan.
 
Ylinopeus paskoissa olosuhteissa onkin varmaan se missä nelivedon hyöty tulee esiin, 100km/h loskaisella motarilla kun ei ole homma eikä mikään nykyaikaiselle takavedollekaan.
Ei ole homma eikä mikään mikäli ei kaistoja vaihtele. Kaistojen välissä oleva sohjo ja lumipolanne on nihkeä takavetoiselle ja etuvetoiselle kun kaistaa vaihdetaan. Neliveto tuo mukavuutta ja vakautta talvikeleihin.
 
Ei ole homma eikä mikään mikäli ei kaistoja vaihtele. Kaistojen välissä oleva sohjo ja lumipolanne on nihkeä takavetoiselle ja etuvetoiselle kun kaistaa vaihdetaan. Neliveto tuo mukavuutta ja vakautta talvikeleihin.
No ei kyllä ole sohjo ongelma kaistaa vaihtaessakaan. Ainut milloin nelivetoa on tullut ikävä on silloin kun kovan lumisateen jälkeen auraamattoman motarin kaistojen välissä on sellainen 5-8cm korkea (pakkaantunut) lumivalli, siihen kun vetämättömät etupyörät ottaa kiinni niin saa jo kaasua vähän nostaakin ja olla kieli keskellä suuta kaistaa vaihtaessa. Nuokin tilanteet on sen verran harvassa päivittäin motaria muutaman vuoden kulkeneena, että ei ole mielestäni riittävää perustetta nelivedon hommaamiselle.
 
No ei kyllä ole sohjo ongelma kaistaa vaihtaessakaan. Ainut milloin nelivetoa on tullut ikävä on silloin kun kovan lumisateen jälkeen auraamattoman motarin kaistojen välissä on sellainen 5-8cm korkea (pakkaantunut) lumivalli, siihen kun vetämättömät etupyörät ottaa kiinni niin saa jo kaasua vähän nostaakin ja olla kieli keskellä suuta kaistaa vaihtaessa. Nuokin tilanteet on sen verran harvassa päivittäin motaria muutaman vuoden kulkeneena, että ei ole mielestäni riittävää perustetta nelivedon hommaamiselle.
Uhm... Nostaa kaasua. Vihje, etuveto spinnaa tuolloin vielä helpommin. Vedät kaasulla keulan menosuuntaan niin vaikea noista on oikeasti päätyä metsään. Kerran on moinen yllättänyt vuosien aikana ja siitäkin tultiin ulos kaasulla.
 
Uhm... Nostaa kaasua. Vihje, etuveto spinnaa tuolloin vielä helpommin. Vedät kaasulla keulan menosuuntaan niin vaikea noista on oikeasti päätyä metsään. Kerran on moinen yllättänyt vuosien aikana ja siitäkin tultiin ulos kaasulla.
No kuka helvetti etuvedolla ajaakaan :confused:
 
No kuka helvetti raajarikolla ajaa?
 
No kuka helvetti etuvedolla ajaakaan :confused:
Ah, pahoitteluni. Tuo on yksi omista pet peeveistä kun etuvedollaeei osata ajaa ja sitten valitetaan miten paska se on ja oletus oli että jos vajaaveto niin etuveto. Menee vasta heräämisen piikkiin tällä kertaa kyllä.
 
Ei kai sitä nyt kävelleenkään mennä toisen jalan lihaksia käyttänen ja toista laahaten perässä, jossei ole kyseessä vakava sairaus kuten halvaantuminen... miksi sitä autollakaan ajaisi josta on 2 pyörää rikki?
 
Ei kai sitä nyt kävelleenkään mennä toisen jalan lihaksia käyttänen ja toista laahaten perässä, jossei ole kyseessä vakava sairaus kuten halvaantuminen... miksi sitä autollakaan ajaisi josta on 2 pyörää rikki?
Tehohäviöt voimansiirrosta? Kääntösäde kaupunkipyörittelyssä. Tehokkaan takavedon hauskuuskerroin myös talvirengaskauden ulkopuolella... Siinä ne omat perusteet takavedolle.
Tuosta hauskuuskertoimesta... jos vaikkapa tämän videon auton kuvittelee nelivetoisena, olisi saattanut pojan innostunut kiljaisu jäädä taustalla huutamatta ja kuskillakin huomattavasti tylsempi päivä Mustangin ratissa kun olisi eleettömästi vain kiihtynyt tavoiteltuun nopeuteen :grumpy::btooth:

Toki mieluiten ottaisin kytkettävän nelivedon, takavedolla suurin osa ajasta ja sitten "ääriolosuhteisiin" neliveto päälle. Mutta se omalta osalta offtopicista...
 
Viimeksi muokattu:
No niinpä. Kun joku mainitsee nelikon, niin aina joku mielensäpahoittanut takavetomies tulee todistelemaan, kuinka on aina pärjännyt eikä ole koskaan jäänyt kiinni mihinkään. Kyse nyt ei ole siitä, vaan ajonautinnosta, jonka nelikko tarjoaa suvereenisti talvella.

Nelivedoissa on pääsääntöisesti niin paska ohjaus ettei sellasella jaksa ajella jos ei ole jotain nimenomaista tarvetta.
 
Näyttää ihan kaverin vanhalta, noi pikkusitikat on yllättävän hyviä pelejä ja mukavia ajaa. Silläkin tuli sahattua Baltiaa ristiin rastiin. Toisaalta se BMP vaihteisto oli roskaa, mutta ei sekään haitannut matka-ajossa.
 
IMG_20181222_231108.jpg
Tämmöinen A6 allroad quattro eko-moottorilla ollut ajossa reilut 1,5 vuotta. Kulkee tasaisesti ilmajousilla ja tehoihin nähden suht pienellä kulutuksella (150 kW). Lisätehoa ehkä haussa kevään koittaessa, saanee vielä kulutusta pois. Nykyisellään tulee noin 35 tkm vuodessa, joten kulutuksellakin väliä. Kaksipyöräinen V2-sportti kesälle vielä tallissa lisäksi, jolla jokunen tkm tulee rullailtua.

Kolmas neliveto nyt putkeen menossa - usein vuokra-autoina etuvetoja työreissuilla, ja tulee talvikelillä omaa autoa ikävä, kun ei pääse liikkeelle risteyksistä. Varmaan joku 2-3 tkm tulee vuodessa noilla vuokrapeleilläkin rullailtua, ja näkee monenmoista kulkinetta, valmistusmaita kaikilta mantereilta, ja oppii arvostamaan autossa tiettyä jämäkkyyttä ja turvallisuutta.

E-tron olisi ihan kiva seuraavaksi, menee mitoiltaan lähes 1:1, pääomaa vaan vaatii jonkun verran.
 
Viimeksi muokattu:
Siinäpä omat kehonliikuttimet. Mb C220 Avantgarde 2011 ja Saab 9-3 "Jubilee" 2002, luonnollisesti bensaturbo. Viggen olisi ollut hieno, mutta hyväkuntoista ei taida enää alle 10k€ saada. :dead:

Oma autoilu alkoi (tietenkin) kun täytin vuoden 2011 alkukesästä 18v. Viikkoa tätä ennen haettiin ensimmäiseksi autoksi vuoden 2004 Saab 9-5 2.3T sedan. Siihenhän piti tietenkin sitten softa laitattaa ja nostaa tehot 260hp pintaan. Siinä oli auto jossa oli suhteellisen paljon tehoa ja mukava, lämmin kyyti. Saab ehti olla minulla hieman reilut 5v ja 160tkm, jonka jälkeen se vaihtui Mersuun.



Mersu ollut nyt pari vuotta, nyt punnitaan onko vielä seuraavat pari vuotta vai vaihdetaanko uudempi koriseen samanlaiseen. Alunperin oli suunnitelmissa että ajelisi 5-vuotta/100tkm, mutta 2v/80tkm kohdalla paljastui ettei ihan pitänyt suunnitelma paikkaansa. Vaihteisto on tietenkin automaatti ja vetotapa vetovammainen. Osittain sähkösäädettävät puolinahka ortopedipenkit, ajovaloautomatiikka, automaattinen 2-alue ilmastointi, vakkari, navi, bt/puhelinvarustelu, dvd yms. Löytyy. Ihan kelpo auto, vaimo on oppinut tämän ratissa pitämään takavedosta enemmän kuin etuvedosta. Näitähän tulee vastaan joka kadunkulmalla. Farmari pitää olla koirien takia.

16716029_10208479616819309_4184204074545805202_o.jpg


Saab tuli 9kk sitten kakkosautoksi, itse kun niistä pidän ja sattui löytymään suhteellisen vähän ajettu ja hyvillä varusteilla oleva yksilö manuaalilla. Jubilee mallissa mm. Täysin sähköisesti säädettävät, kolmella muistipaikalla varustetut nahkapenkit edessä, kojetaulu hiilikuitua, sekä korisarja. Lisäksi on vakkari, automaatti-ilmastointi ja virityspotentiaalia. Lämminkin tuo on talvella. Tuon takakonttiin mahtuu myös kolme isohkoa koiraa, ulkonäöstä voidaan olla montaa mieltä. :D Isompia ja ulommas työntyviä vanteita tuo kyllä huutaa, kun jää kesä sekä talvirenkaat kaaren kapeimmankin osan kohdalla peittoon. :cigar2:

IMG_20180318_074926.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Päivitellään tänne kun tuo Muron autot threadi on näköjään täysin delannut :P

Alkuperäis kuosissa, reilu vuosi sitten hommattu 2013 faceliftin R8 5.2 V10

_full.jpg


Alusta, vanteet, putkisto, lastu ja muutama pikkuosa myöhemmin

_medium.jpg


Ja nyt sai ennen talliin laittoa spoilerin ja satin black teippauksen. Talven aikana vielä tarkoitus laittaa etulippa ja mahdollisesti helmat.

_medium.jpg


_medium.jpg


Huomattavasti paremman näköinen livenä, tuo näyttää aina niin pliisulta kuvissa... :)
 
Audi jota jopa minä arvostan. Ja se pirun ääni noissa...
 
R8 ihan perhanan kiva vehje. Nostan aina hattua niille, jotka ostaa tuollaisia "älyttömitä" autoja, koska tuo on hiton hieno teko. Itsellä ei ole varaa, eikä sillä väliä, onneksi kun muilla on! Satiiniteipattuna näyttääkin paljon paremmalta, tuo Audin peruspunainen on niin pliisu, että voisi yhtä hyvin olla TT mustalla tarralla. Hieno Audi!
 
Päivitellään tänne kun tuo Muron autot threadi on näköjään täysin delannut :p

Alkuperäis kuosissa, reilu vuosi sitten hommattu 2013 faceliftin R8 5.2 V10



Alusta, vanteet, putkisto, lastu ja muutama pikkuosa myöhemmin

Ja nyt sai ennen talliin laittoa spoilerin ja satin black teippauksen. Talven aikana vielä tarkoitus laittaa etulippa ja mahdollisesti helmat.

Huomattavasti paremman näköinen livenä, tuo näyttää aina niin pliisulta kuvissa... :)

Hieno peli :tup: Mitä maksoi teippaus?
 
Päivitellään tänne kun tuo Muron autot threadi on näköjään täysin delannut :p

Alkuperäis kuosissa, reilu vuosi sitten hommattu 2013 faceliftin R8 5.2 V10

_full.jpg


Alusta, vanteet, putkisto, lastu ja muutama pikkuosa myöhemmin

_medium.jpg


Ja nyt sai ennen talliin laittoa spoilerin ja satin black teippauksen. Talven aikana vielä tarkoitus laittaa etulippa ja mahdollisesti helmat.

_medium.jpg


_medium.jpg


Huomattavasti paremman näköinen livenä, tuo näyttää aina niin pliisulta kuvissa... :)
No nyt on komea menopeli! Teippaus antoi mielestäni hyvän, ”aggressiivisemman” säväyksen. Ei kyllä alkuperäisenäkään lainkaan huono!

Hienoa myös että näkyy olevan Suomen kilvissä! Itsellä jos olisi varaa, olisi jo rekisteröintimaan valitsemisessa hieman miettimistä :)
 
Jyrbballa on huiken komea Audi :tup: Kelpaisi kummalla tahansa värillä.

Tulipa vaihdettua - 12 mallinen Opel Ampera tollaseen - 16 GTE Passatiin. Ooppelissa mitään vikaa ollut, mutta pirun ahdas lapsiperheelle. Kyllä volkkari vaan hyviä autoja ajettavuuden puolesta ainakin tekee, eikä laatutuntumassakaan vikaa ole

IMG_20181216_121839__01__01.jpg
Tuossa uusimmassa Passatissa on jotain todella hienoa. Vaikka se on kansanauto niin jotenkin arvokkaan oloinen ilmestys. 240 heppanen TDI olisi mielenkiintoinen käydä kokeilemassa.
 
Sekoitanko kaveria, vai eikö @jyrbba :lle tullut se sininen M2 tehtaalta? Kyllästyit siihen melko äkkiä jos R8 hommattu jo yli vuosi sitten..?
Mutta teippaukselle peukkua täältäkin! Todella paljon parempi teipillä kuin ilman :tup::tup:
 
Tällainen Skoda Superb Combi 2019 tuli itselle tällä viikolla. Moottorina 140kW TDI ja varustetasona L&K Businessline. Lisävarusteina adaptiivinen ohjaus, digimittaristo, vetokoukku ja metalliväri. 950km nyt autossa mittarissa ja tykkään kyllä kovasti.

9F49D838-E406-46F6-8416-CB5D81694C1C.jpeg A40369FA-06FD-4371-9C43-5A135DFEFD53.jpeg 4D06557B-7C25-4862-AC06-E4F0DE546B98.jpeg
 
Sekoitanko kaveria, vai eikö @jyrbba :lle tullut se sininen M2 tehtaalta? Kyllästyit siihen melko äkkiä jos R8 hommattu jo yli vuosi sitten..?
Mutta teippaukselle peukkua täältäkin! Todella paljon parempi teipillä kuin ilman :tup::tup:

Joo, kyllä oli toi sininen M2 ennen R8sia. Vuoden päivät se ehti olla mulla, yleensä vuosi tuppaa olemaan aika takaraja itsellä autoille, nykyinen R8 on ollut nyt puolitoista pian ja onhan sille jo seuraajaa katseltu :) On vaan niin pirun kallis toi seuraava askel. Mielessä on ollut Fefe 458 tai Lambon Huracan.

_medium.jpg
 
Tällainen Skoda Superb Combi 2019 tuli itselle tällä viikolla. Moottorina 140kW TDI ja varustetasona L&K Businessline. Lisävarusteina adaptiivinen ohjaus, digimittaristo, vetokoukku ja metalliväri. 950km nyt autossa mittarissa ja tykkään kyllä kovasti.
Onnea uudesta autosta! Peukku myös sisäkuvista, niitä saisi useammat laittaa, kun näkeehän nuo autot ulkoa liikenteessäkin :tup: Mitä mieltä digimittaristosta, tuoko se aitoa lisäarvoa vai onko tasoa "ihan kiva"? Ainakin asettelu/ulkonäkö näyttää poikkeavan Audin asettelusta, jossa on aina myös analogiset mittarit näkyvissä.
 
Onnea uudesta autosta! Peukku myös sisäkuvista, niitä saisi useammat laittaa, kun näkeehän nuo autot ulkoa liikenteessäkin :tup: Mitä mieltä digimittaristosta, tuoko se aitoa lisäarvoa vai onko tasoa "ihan kiva"? Ainakin asettelu/ulkonäkö näyttää poikkeavan Audin asettelusta, jossa on aina myös analogiset mittarit näkyvissä.

Itse pidän sitä eritin hyödyllisenä. Tuohon saa näkymään myös analogiset mittarit, sport tilan ym. Laajasti kustomoitavissa. Mielestäni esim. Navi mittaristossa ja spotify päänäytössä on mukava, saa molemmat samaan aikaan näkyviin. Tai päänäyttöön IS uutiset tai sääennuste.

@Peltsii

Mitä tarkoittaa adaptiivinen ohjaus?

Pitäisi kierrosten/välityksen muuttua nopeuden/ajoohjelman mukaan.
 
Itse pidän sitä eritin hyödyllisenä. Tuohon saa näkymään myös analogiset mittarit, sport tilan ym. Laajasti kustomoitavissa. Mielestäni esim. Navi mittaristossa ja spotify päänäytössä on mukava, saa molemmat samaan aikaan näkyviin. Tai päänäyttöön IS uutiset tai sääennuste.

Pitäisi kierrosten/välityksen muuttua nopeuden/ajoohjelman mukaan.
Kieltämättä, jos tuo mittaristo on kustomoitavissa niin kuulostaa ihan aidosti hyödylliseltä varusteelta. Saa näkyvimmälle paikalle sen tiedon, mitä itse milloinkin kokee tarvitsevansa. Esim. bemarin digimittaristo on aika turha lisä, kun siihen saa hyvin rajatusti mitään lisätietoa perinteiseen mittaristoon verrattuna.

Muuttuuko ohjauksessa tosiaan välitys vai vaan ohjaustehostuksen määrä? Eli keveneekö ohjaus vai onko hitaissa nopeuksissa myös vähemmän kierroksia ääriasennosta ääriasentoon?
 
Kieltämättä, jos tuo mittaristo on kustomoitavissa niin kuulostaa ihan aidosti hyödylliseltä varusteelta. Saa näkyvimmälle paikalle sen tiedon, mitä itse milloinkin kokee tarvitsevansa. Esim. bemarin digimittaristo on aika turha lisä, kun siihen saa hyvin rajatusti mitään lisätietoa perinteiseen mittaristoon verrattuna.

Muuttuuko ohjauksessa tosiaan välitys vai vaan ohjaustehostuksen määrä? Eli keveneekö ohjaus vai onko hitaissa nopeuksissa myös vähemmän kierroksia ääriasennosta ääriasentoon?
Muistaakseni bemarin e60 malleihin ainakin tuollaisen on saanut ja siinä vaihtuu juurikin tuo välitys. Olettaisin tämän olevan samanlainen.
 
Kieltämättä, jos tuo mittaristo on kustomoitavissa niin kuulostaa ihan aidosti hyödylliseltä varusteelta. Saa näkyvimmälle paikalle sen tiedon, mitä itse milloinkin kokee tarvitsevansa. Esim. bemarin digimittaristo on aika turha lisä, kun siihen saa hyvin rajatusti mitään lisätietoa perinteiseen mittaristoon verrattuna.

Muuttuuko ohjauksessa tosiaan välitys vai vaan ohjaustehostuksen määrä? Eli keveneekö ohjaus vai onko hitaissa nopeuksissa myös vähemmän kierroksia ääriasennosta ääriasentoon?
Kyllä siinä vaihtuu välitys, ainakin automyyjän mukaan. Nopeasti sanottuna siltä se tuntuukin. Toki myös tehostus muuttuu.

Nyt kun 1500km takana, niin myös canton soundsystemiä arvostaa(675w, 12 kaituinta ja subi) sekä penkin hierontatoimintoa. Itse arvostan myös paljon adaptiivista vakkaria, kaistavahtia, adaptiivisia ajovaloja ym automatiikkaa. Tyytyväinen kyllä autoon.

Lisäkuva mittaristosta

7B2AAD2D-4F06-4E3F-8623-B190F274187D.jpeg
 
Laitahan pari lisäkuvaa muista moodeista. Ihan näpäkän näköinen. Omaankin Skeidaan olisin varmaan ottanut, mutta kun oli muuten soppeleilla varusteilla saatavilla nopean toimituksen auto hyvään hintaan niin en sitten jaksanut alkaa tehtaalta odottelemaan.
 
Laitahan pari lisäkuvaa muista moodeista. Ihan näpäkän näköinen. Omaankin Skeidaan olisin varmaan ottanut, mutta kun oli muuten soppeleilla varusteilla saatavilla nopean toimituksen auto hyvään hintaan niin en sitten jaksanut alkaa tehtaalta odottelemaan.

Kuvat kaikista moodeista. Noihin saa sitten kustomoitua eri infoja näkyviin, esim. Kulutus, soiva kappale, navi, avustimet ym.

9FD3958E-8EFE-4C59-B5EC-60BD5998B267.jpeg 944036FF-7889-4906-979F-BE4301DEDFFA.jpeg F1F7F836-5ADE-476D-8948-33DE8CDF1804.jpeg B699D3D2-8F8D-468A-9D31-498D6C04AB13.jpeg
 
Nuo sivuilla olevat mittarit vie kyllä järkyttävän paljon tilaa.

Onhan ne hiukan isot, mutta kyllä tuo ruutu on reilun kokoinen. 10.25” ja infotainment päänäyttö päälle 9.2” niin kyllä noista tarpeelliset näkee. Mm. Ilta sanomat ajon aikana :D

50304A7C-E7CD-4B6A-B64D-005BD66B63A7.jpeg
 
Pitää nostaa hattua jyrballe kun jollain vielä Suomessa varaa vaihtaa 100k€+ autoja joka vuosi, kyllähän tuo vähän kateeksi käy. Itse ensimmäistä uutta autoa miettimässä mutta taitaa jättää haaveeksi kun ei oikein ole varaa pistää 24k euroa Ibiza tai Leon kokoluokan autoon haluamillani varusteilla ja järisyttävän tehokkaalla 150hv moottorilla :D Noh ehkä sitten joskus eläkepäivillä.
 
Tällainen Skoda Superb Combi 2019 tuli itselle tällä viikolla. Moottorina 140kW TDI ja varustetasona L&K Businessline. Lisävarusteina adaptiivinen ohjaus, digimittaristo, vetokoukku ja metalliväri. 950km nyt autossa mittarissa ja tykkään kyllä kovasti.

9F49D838-E406-46F6-8416-CB5D81694C1C.jpeg A40369FA-06FD-4371-9C43-5A135DFEFD53.jpeg 4D06557B-7C25-4862-AC06-E4F0DE546B98.jpeg
Saako tuohon mittaristoon ios:n tai Androidin kartat näkymään, eli toimiiko se carplayn tai Android auton kanssa?

Tänne tilattu octavia ja digimittaristo siihen. Meidän kärryyn tulee pienempi navi, koska ajattelin pienemmän näytön riittävän hyvin digimittariston kanssa. Pitkään harkitsin l&k:ta, mutta tarpeettoman tehokas moottori (2l bensa) ja sitä kautta lisäkulut laittoivat tilaamaan stylen ja liudan lisävarusteita. Eikä l&k:hon olisi saanut täysnahkapenkkejä, styleen ne sai.
 
Saako tuohon mittaristoon ios:n tai Androidin kartat näkymään, eli toimiiko se carplayn tai Android auton kanssa?

Tänne tilattu octavia ja digimittaristo siihen. Meidän kärryyn tulee pienempi navi, koska ajattelin pienemmän näytön riittävän hyvin digimittariston kanssa. Pitkään harkitsin l&k:ta, mutta tarpeettoman tehokas moottori (2l bensa) ja sitä kautta lisäkulut laittoivat tilaamaan stylen ja liudan lisävarusteita. Eikä l&k:hon olisi saanut täysnahkapenkkejä, styleen ne sai.
Millons tulossa alle? Omaa Style Octaviaa odotellaan Helmikuulle, tarkan päivän piti tulla heti vuodenvaihteen jälkeen. Ja digimittaristo itsellekin tulossa, joten mielenkiinnolla katselen ominaisuuksia :D
 
Saako tuohon mittaristoon ios:n tai Androidin kartat näkymään, eli toimiiko se carplayn tai Android auton kanssa?

Tänne tilattu octavia ja digimittaristo siihen. Meidän kärryyn tulee pienempi navi, koska ajattelin pienemmän näytön riittävän hyvin digimittariston kanssa. Pitkään harkitsin l&k:ta, mutta tarpeettoman tehokas moottori (2l bensa) ja sitä kautta lisäkulut laittoivat tilaamaan stylen ja liudan lisävarusteita. Eikä l&k:hon olisi saanut täysnahkapenkkejä, styleen ne sai.

Kokeilin aamulla, ei saa mittaristoon carplaysta navia näkymään. Mutta tuo auton oma navi on kyllä hyvä. Itse ostin autoon moi mobiilin 6€/kk 4g sim kortin, niin kartat päivittyy automaattisesti, liikennetiedot tulee vtrafficista ja kohteet haetaan onlinesta. Eli ei sitä carplayta ainakaan tässä navi mallissa mihinkään tarvita.

E: Sitä en sitten tiedä, onko tuo navi/infotainment/mittaristo ylipäätään miten erilainen superbissa.
 
Kokeilin aamulla, ei saa mittaristoon carplaysta navia näkymään. Mutta tuo auton oma navi on kyllä hyvä. Itse ostin autoon moi mobiilin 6€/kk 4g sim kortin, niin kartat päivittyy automaattisesti, liikennetiedot tulee vtrafficista ja kohteet haetaan onlinesta. Eli ei sitä carplayta ainakaan tässä navi mallissa mihinkään tarvita

Riittääkö tuossa 4 gigan data kuinka hyvin?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 667
Viestejä
4 561 601
Jäsenet
75 006
Uusin jäsen
Nahkapip0

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom