Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Tuo oma jo uudella B47, katsotaan onko siinä opittu jotain N47 murheista.
 
CLA 45 AMG Shooting Brake

IMG_20180808_210857.jpg

Mukavan "pieni" ja pippurinen peli.
 
Noissa kun on kaikissa Launch Control, niin sillä on kiva ottaa liikennevalolähtöjä :D Äänet on myös todella hienot nelimukiseksi ja softattuna alkaa litratehot olla kohdallaan kun 2-litraisesta nelimukisesta otetaan jo lähemmäs 400hp.
 
Tuo mersu on kyllä varsin kivan näköinen peli. Ajatuksen tasolla kävi CLA myös mielessä 220d 4maticcina, mutta idea jäi sille tasolle, kun ilmeisesti malliuudistus tuon shooting breakin osalta venyy melko pitkälle ensi vuoteen. Hatchback ei taas innostanut etenkään, kun myynnissä oli vain etuvetoisia versioita.
 
Uusi a-sarjan sedan on mielestäni nätein noista. Toki sekin vaatii amg-pakettia ja muita hilppeitä.
 
Itse en piittaa pätkääkään a-sarjasta, hatchback ehkä siedettävän näköinen. Karvalakkina ihan järkyttävän näköinen, amg-paketeilla yrittää taas liikaa suhteessa etuvetoon ja auton ominaisuuksiin muutenkin. Näyttää lihoneelta ja pyöristyneeltä golffi-kokoluokan farkulta, ei vaan tuo shooting brake muotoilu toimi noin pienessä autossa.
 
Iteltäni löytyy Ibis-valkoinen farmari Audi S4 vm: 2010, Milltekin koko putkisto, MTM:n ohjelmisto, RS grilliä ja ECS-Tuning hiilikuitu diffuussori, keltaiset jarrusatulat, noin 420 hevosta, kyseisessä mallissa on 3litranen remmiahdettu V6, hyvin kulkee liukkaissakin keleissä :). Laitanko kuvaa tulemaan myöhemmin?
 
Iteltäni löytyy Ibis-valkoinen farmari Audi S4 vm: 2010, Milltekin koko putkisto, MTM:n ohjelmisto, RS grilliä ja ECS-Tuning hiilikuitu diffuussori, keltaiset jarrusatulat, noin 420 hevosta, kyseisessä mallissa on 3litranen remmiahdettu V6, hyvin kulkee liukkaissakin keleissä :). Laitanko kuvaa tulemaan myöhemmin?

Toki, anna tulla vaan
 
Iteltäni löytyy Ibis-valkoinen farmari Audi S4 vm: 2010, Milltekin koko putkisto, MTM:n ohjelmisto, RS grilliä ja ECS-Tuning hiilikuitu diffuussori, keltaiset jarrusatulat, noin 420 hevosta, kyseisessä mallissa on 3litranen remmiahdettu V6, hyvin kulkee liukkaissakin keleissä :). Laitanko kuvaa tulemaan myöhemmin?
Kunhan kerkee niin laitan :)!
 
fnyiq.jpeg

Tommonen ruoska löytyy täältä. 2l öljynkeitin :oops:

Hieno auto, mutta mustaa maskia vähän kaipaa. Tuo kromi näyttää jotenkin niin yksinäiseltä kun sitä ei muualta löydy. Itselläni melbourne red F31 mustilla peileillä joten siinä oli vielä pakollisempi.
 
Hienoja autoja täällä porukalla!

Itse tulee ajeltua tälläisellä 2016 Golf GTE:llä. Hauska peli kyllä ajella, tosin saattaa ekologisuus karista kun ajelee gte nappi pohjassa :grimacing:


6DE19504-F0AF-4250-A622-734FD88E372B.jpeg

Mikä moisella on realistinen toimintasäde? Mietin itse moista mutta kaveri joka noiden kanssa enemmän leikkii sanoi että tuon sukupolven toimintasäde ei riitä kuin kaupunkiin.
 
Mikä moisella on realistinen toimintasäde? Mietin itse moista mutta kaveri joka noiden kanssa enemmän leikkii sanoi että tuon sukupolven toimintasäde ei riitä kuin kaupunkiin.

Realistinen säde normiajossa on vähän reilut 30km. Itsellä 90% ajosta pk seudun kehäteitä ja ruuhka-aikaan niin siihen loistopeli. Hyundai Ioniqit sun muut parempi sähköautoina kuin tuo, muuten tuo vaan paljon hauskempi ja paljon laadukkaamman oloinen. Minulla oli valintana joko tuo tai GTD, joten en muita hybrideitä niin vilkuillut.

Tuntuu vaan että tuohon sähköautoiluun jää pahasti koukkuun ja seuraavaksi onkin varmaan tän jälkeen tulossa täyssähköä joko Model 3 tai joku tuleva saksalainen sähkö. Hybridi tai bensa sitten kakkosautoksi.

Lataushybrideissä jos haluaa hyvää talvirangea ja ei ole lämmitettyä tallia pitäisi olla lämpöpumppu jota tässä ei ole.

EDIT:
Sähköautoryhmien ohjeilla pääsee kyllä tuollakin helposti 40km tai vähän yli talvellakin eli auton lataus juuri ennen lähtöä niin akut lämpimät ja esilämmitys mobiiliapin kautta 25 astetta niin ei tarvitse ajossa niin paljon lämmitellä.
 
Realistinen säde normiajossa on vähän reilut 30km. Itsellä 90% ajosta pk seudun kehäteitä ja ruuhka-aikaan niin siihen loistopeli. Hyundai Ioniqit sun muut parempi sähköautoina kuin tuo, muuten tuo vaan paljon hauskempi ja paljon laadukkaamman oloinen. Minulla oli valintana joko tuo tai GTD, joten en muita hybrideitä niin vilkuillut.

Tuntuu vaan että tuohon sähköautoiluun jää pahasti koukkuun ja seuraavaksi onkin varmaan tän jälkeen tulossa täyssähköä joko Model 3 tai joku tuleva saksalainen sähkö. Hybridi tai bensa sitten kakkosautoksi.

Lataushybrideissä jos haluaa hyvää talvirangea ja ei ole lämmitettyä tallia pitäisi olla lämpöpumppu jota tässä ei ole.

EDIT:
Sähköautoryhmien ohjeilla pääsee kyllä tuollakin helposti 40km tai vähän yli talvellakin eli auton lataus juuri ennen lähtöä niin akut lämpimät ja esilämmitys mobiiliapin kautta 25 astetta niin ei tarvitse ajossa niin paljon lämmitellä.

Voiko tuon ladata normi lohkotolpasta? Itsellä työmatkat 35/sivu ja lohko sekä töissä, että kotona (kerrostalo). Jos voi, niin mahtaako tulla sanomista jos ei ole taloyhtiössä päätetty, että sallitaan lataaminen, joka taas voi vaatia sähköverkon uusimista, koska jos yksi saa ladata, niin kaikkien pitäisi.
 
Millainen kulutus sitten on se GTE nappi pohjassa? Kai se sähkö kuitenkin jeesaa?
 
Voiko tuon ladata normi lohkotolpasta? Itsellä työmatkat 35/sivu ja lohko sekä töissä, että kotona (kerrostalo). Jos voi, niin mahtaako tulla sanomista jos ei ole taloyhtiössä päätetty, että sallitaan lataaminen, joka taas voi vaatia sähköverkon uusimista, koska jos yksi saa ladata, niin kaikkien pitäisi.

Tuo on aika rajoissa jos koko matkan haluaa sähköllä mennä. Taloyhtiössä periaatteessa tarvitsee luvan ja sähkön mittauksen, mutta 8A laturi tavalliseen pistorasiaan tulee mukana.

Millainen kulutus sitten on se GTE nappi pohjassa? Kai se sähkö kuitenkin jeesaa?

Tuo on sellainen että, sähköä ei kovin paljon kuluta GTE tai hybrid moodissa. Oma kulutus ilman täyssähkökäyttöä on joku 5-6 l/100km. GTE moodissakin voi ajaa pienellä kulutuksella ihan kaasujalan mukaan.
 
^Saakos kysyä, että paljonkos tuollaisella Folkkarilla on hintaa? Kerrankin ihan aidosti kiinnostunut moisesta!
 
Hienoja autoja täällä porukalla!

Itse tulee ajeltua tälläisellä Golf GTE:llä. Hauska peli kyllä ajella, tosin saattaa ekologisuus karista kun ajelee gte nappi pohjassa :grimacing:

Pärähtääkös tässä polttis käymään kylmillä keleillä aina vaikka akussa virtaa olisikin, vrt. esim. Mitsun Outlander PHEV?
 
Tässä oma liikutin joka tuli ostettua "lahjaksi" alkuvuodesta.
Kyseessä Audi A3 vuosimallia 2018.
Moottorina toimii 1.5 TFSI ja jatkeena DSG. Business sport varustelu + omaan makuun varusteita.
sketch-1544698832963.png
IMG_20180503_200328.jpg


Edit: yksi lause jäi uupumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Oliko ihan virallinen päivitys vai pitikö "haxoroida"?

Ihan virallinen, tuossa oli joskus alkuaikoina outous että alle -10c ei sähköllä ja jos akku alle -28c ei kuulemma edes lähtenyt liikkeelle. Eipä ihme että moiset korjasivat kaikkiin autoihin
 
quattro on itselle ainakin se oleellisin osa audia
mutta pointsit muuten varustelusta
 
Jotenkin tuo ainainen "Audin pitää olla Quattro" -vikinä alkaa olla jo kuultu.. Se oli ihna hyvä juttu silloin kasarilla ja ysärillä, kun joka ikisellä merkillä ei ollut tarjota nelivetoa.. Nykyään on. Silti suurin osa on vain etuvetoisia. Koska Etelä-Suomessa se ei vaan ole mitenkään erityisen tarpeellinen ominaisuus. Hauska se voi olla.

Nelvieto maksaa vaan aika paljon ylimääräistä ostohinnassa ja etenkin kulutuksessa. Audin jatkuva neliveto vie varmaan litran enemmän kuin etuveto? Ja vanhemmiten tulee huoltokuluja.
 
Jotenkin tuo ainainen "Audin pitää olla Quattro" -vikinä alkaa olla jo kuultu.. Se oli ihna hyvä juttu silloin kasarilla ja ysärillä, kun joka ikisellä merkillä ei ollut tarjota nelivetoa.. Nykyään on. Silti suurin osa on vain etuvetoisia. Koska Etelä-Suomessa se ei vaan ole mitenkään erityisen tarpeellinen ominaisuus. Hauska se voi olla.

Nelvieto maksaa vaan aika paljon ylimääräistä ostohinnassa ja etenkin kulutuksessa. Audin jatkuva neliveto vie varmaan litran enemmän kuin etuveto? Ja vanhemmiten tulee huoltokuluja.
Tai Saab pitää olla turbolla. Ihan sama, vaikka se olisi 2-tahti Sonett niin "heti" alkaa vinkuminen turbon puuttumisesta.
 
Jotenkin tuo ainainen "Audin pitää olla Quattro" -vikinä alkaa olla jo kuultu.. Se oli ihna hyvä juttu silloin kasarilla ja ysärillä, kun joka ikisellä merkillä ei ollut tarjota nelivetoa.. Nykyään on. Silti suurin osa on vain etuvetoisia. Koska Etelä-Suomessa se ei vaan ole mitenkään erityisen tarpeellinen ominaisuus. Hauska se voi olla.

Nelvieto maksaa vaan aika paljon ylimääräistä ostohinnassa ja etenkin kulutuksessa. Audin jatkuva neliveto vie varmaan litran enemmän kuin etuveto? Ja vanhemmiten tulee huoltokuluja.

Quattro on omalla tavallaan se Audin "juttu", samoin kuin suora kutonen kuuluu Bemmin keulalle, kasipata Mustangiin ja alennusvaihteisto & tasauspyörästön lukot G-Mersuun.

Näistä mitään ei välttämättä tarvitse normikäytössä ja ylimääräisiä kulujakin niistä yleensä aiheutuu, mutta ne ovat ne tekijät, joista ko. merkki tai malli tunnetaan.

Oikeastaan Audinkin tapauksessa olisi sama ostaa samoista palikoista kasattu Seat tai Skoda, jos ei aio ostaa ulkonäön lisäksi sitä ainoaa asiaa, joka vielä erottaa merkit toisistaan.

Homma on vähän sama, kuin kellopuolella kvartsi TAG:in osto mekaanisen sijaan, molemmat näyttävät hyviltä ja molemmista näkee ajan yhtä hyvin, mutta pohjimmiltaan tiedät ettei se kuitenkaan ole se "aito ja oikea".
 
Oikeastaan Audinkin tapauksessa olisi sama ostaa samoista palikoista kasattu Seat tai Skoda, jos ei aio ostaa ulkonäön lisäksi sitä ainoaa asiaa, joka vielä erottaa merkit toisistaan.

Toki näistä ennakkoluuloista voi Seattia tai Skodaan hiljaisempaa ja laadukasta käytettyä autoa etsivä myös hyötyä rahallisesti, kun etuvetoisen Audin arvo putoaa aika mukavasti. Että siinä mielessä ihan hyväkin juttu. Uusien hintaeroista ei ole mitään käryä, että onko se Quattro kuinka paljon kalliimpi..

Volvo kun aikoinaan vaihtoi takavedosta etuvetoon, niin silloin sitä ulinaa vasta riitti. "940 on viimeinen oikea volvo":D
 
Johan se kytkeytyvä neliveto on monessa pitkittäismoottorisessakin Audissa. Eikä Quattroa ole saanut enää aikoihin, eikö se ollut se automalli aikoinaan. Näitä erilaisia quattroja kyllä löytyy kaupoista edelleen ja sama logo siinä etumaskissa on, toteutustavasta riippumatta.

EDIT: Käsi pystyyn virheen merkiksi! Puhuin höpöjä, ei mitään Quattroa olekaan, sekä automalli, että neliveto kirjoitetaankin pienellä, sanotaan Audilta. – Is it Spelled Quattro or quattro? The Definitive Answer! | Rally Group B Shrine
 
Viimeksi muokattu:
Vaikea kuvitella että alle 7 menee vaikka miten hienostelis, että matala kulultus on kyllä suhteellista.
 
Nelosella alkaviin lukemiin menee ajotietokoneen mukaan oma 2.0tdi quattro matka-ajossa, mutta oikeasti ei kai kukaan osta nelivetoautoa kulutuslukemat mielessä? Se ostetaan puhtaasta ajamisen nautinnosta! Se on erittäin hieno asia, että monilta merkeiltä alkaa olla nelivetoja, niin on muitakin vaihtoehtoja jatkossa. Esim. Toyota Prius on jatkossa aina nelivetoinen. Itse en vain pystyisi palaamaan etuvetoisen rattiin, kun nelikolla jo vuosia ajellut.

Takavetoista voisi tietyin kriteerein harkita, esim. BMW 330e oli viime autonvaihdossa viime metreille vielä vaihtoehtona.
 
Volvo kun aikoinaan vaihtoi takavedosta etuvetoon, niin silloin sitä ulinaa vasta riitti. "940 on viimeinen oikea volvo":D

Itse olen omistanut Volvoista 940 Turbon, 850:sen ja mk2 V70 D5 AWD:n ja kyllähän näistä kolmesta 940:sessä oli eniten tunnelmaa, vaikka V70 oli ominaisuuksiltaan ja käytettävyydeltään absoluuttisesti paras.
 
Itse en vain pystyisi palaamaan etuvetoisen rattiin, kun nelikolla jo vuosia ajellut.

Tämä on kyllä totta, itse jouduin pakon edestä siirtymään nelikoista vajaavetoisiin, kun jouduin hankkimaan pakettiauton pääasialliseksi työautoksi.

Olisihan se ollut mahdollista ostaa nelivetoinen Hiace, Vito tai Transportteri, mutta valitettavasti tarjonta ja tilillä olevan ylimääräisen rahan määrä eivät kohdanneet.

Nyt olen sitten jatkuvasti katsellut eri nelikoita kakkosautoksi pakun rinnalle.
 
ja onhan siinäkin moninkertaisesti tehoa etuvetoon nähden takarenkailla, joten mieluummin tuollaisella priuksella köröttelisi
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 635
Viestejä
4 560 568
Jäsenet
75 010
Uusin jäsen
laaseri-erkki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom